Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] 1.6 TDCI (100 KM) - jaki FAP?


lutek2001
03-01-2013, 19:49
Witam
To mój pierwszy post na tym forum więc z góry proszę o wyrozumiałość:). Moje pytanie jest z pozoru proste aczkolwiek nikt do tej pory nie potrafił na nie odpowiedzieć...mam nadzieję, że tu uzyskam informację jaki tym FAP-a jest w moim samochodzie - mokry czy suchy?

RS AUTO-RAF
03-01-2013, 21:08
kolego łatwo to sprawdzić. jeśli masz gdzie tzn jakiś kanał lub podnośnik.
Wejdź pod auto i zobacz czy z tyłu mniej więcej w oolicy wnęki koła zapasowego i belki tylnego zawieszenia powinien być zamontowany zbiorniczek z dwoma króćcami na których znajdują się zaślepki to wtedy masz mokrego FAPA. jeśli nie masz tego zbiorniczka to znaczy że masz suchego fapa.

tedi_k
03-01-2013, 21:25
W FF2/C-maxie "suchy" DPF (oznaczany w etisie "CDPF") montowany był tylko z silnikiem 2.0tdci 110koni ze skrzynią automatyczną PowerShift (takim jak mam w moim C-maxie). Reszta silników łączona była tylko z "mokrym" DPFem albo go nie miała.

lutek2001
03-01-2013, 21:39
Dzięki bardzo zajrzę jutro pod auto. Wiedziałem, że powinien być zbiorniczek na eolys ale nie wiedziałem gdzie montowany był w focusach.

Rafał A.(antek)
05-01-2013, 04:01
mokry mokry :)

luki6262
05-01-2013, 11:04
masz 90 KM czy 110 KM bo z tej mocy co napisałeś to niewiele wynika. Jeżeli masz 90 to Fapa nie masz, a jeżeli 110 to najprawdopodobniej masz. Zbiorniczek jest pod autem z tyłu, obok zbiornika paliwa ( taki biały, nieprzezroczysty mniej więcej na środku między tylnymi kołami)

Rafał A.(antek)
05-01-2013, 15:18
VIN prawde ci powie

Teres
09-01-2013, 10:24
W FF2/C-maxie "suchy" DPF (oznaczany w etisie "CDPF") montowany był tylko z silnikiem 2.0tdci 110koni ze skrzynią automatyczną PowerShift (takim jak mam w moim C-maxie). Reszta silników łączona była tylko z "mokrym" DPFem albo go nie miała.

U mnie ETIS wyświetla właśnie cDPF przy opisie auta. Mam wersję FL Econetic jeśli to coś zmienia. Próbowałem raz zajrzeć pod bak i nie dopatrzyłem się dodatkowego pojemniczka na Eolys.

TuneFORCE
09-01-2013, 10:53
Mokry filtr był montowany w wersjach 1.6TDCI 109KM/2.0 136KM do roku modelowego '08, jeśli Twój samochód to rok modelowy 2009 i na 100% masz wersje 95/100KM to masz suchy filtr :wink:

Teres
09-01-2013, 11:40
Mam 109KM i tak mi się właśnie wydaje, że jest suchy.

tedi_k
09-01-2013, 11:56
Oznaczenie w etisie "cDPF" oznacza suchy DPF.
Można jeszcze sobie wygenerować w etisie kartę przeglądów na 120.000km - jak jest o wymianie DPFa oraz o uzupełnianiu eolysa - to mokry a jak brak takich czynności to suchy.

RS AUTO-RAF
18-01-2013, 23:33
W ramach uściślenia to płyn do DPF-a uzupełnia się co 60 tyś km

mikeber
15-09-2014, 08:57
W FF2/C-maxie "suchy" DPF (oznaczany w etisie "CDPF") montowany był tylko z silnikiem 2.0tdci 110koni ze skrzynią automatyczną PowerShift (takim jak mam w moim C-maxie). Reszta silników łączona była tylko z "mokrym" DPFem albo go nie miała.

Nieprawda,
w 1.6 TDCi w rocznikach od bodaj 2009 wzwyż DPF jest suchy.
Wcześniej były mokre, pozniej zmienili na suchy (nie ma płynu, ani żdnych zbiorniczkó na płyn EOLYS).
Można to z resztą sprawdzić po numerze VIN , dzwoniąc do serwisu FORDA z potencjalną prośbą o sprawdzenie jaki jest katalizator. ASO ci odpowie, wystarczy powiedziec ze jestes ich klientem i chciales cos podpytac :-)

specol
12-01-2015, 20:20
odświeżając temat

Jaki ja mam filtr ? (mokry czy suchy)

Focus 2 LIFT 09.2009 109 km TDCI

Numer VIN: WF0PXXGCDP9C60089
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0144, E13*2001/116*0157
Główne funkcje
Data produkcji: 04.09.2009
Model pojazdu: Focus 2008-
Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan
Wersja: Seria 32
Silnik: Diesel 1.6 DOHC TCI (110 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Emisja Etapu V
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"D"
Lakier: Vision
Materiał we wnętrzu: Ecrin / Ocean/Ebony

SRS
12-01-2015, 20:23
masz suchy filtr DPF

specol
12-01-2015, 20:24
jeszcze tylko odpowiedz mi na jakiej podstawie tak twierdzisz :)?

Pozd i dzięki za odp.

SRS
12-01-2015, 20:30
Norma emisji spalin: Emisja Etapu V i dla tego że masz katalizator razem z filtrem nr części 9M51-5H270-AC

specol
12-01-2015, 20:37
Jeszcze raz dzięki za podzielenie się wiedzą :)

krzysHO
12-01-2015, 21:41
W FF2/C-maxie "suchy" DPF (oznaczany w etisie "CDPF") montowany był tylko z silnikiem 2.0tdci 110koni ze skrzynią automatyczną PowerShift (takim jak mam w moim C-maxie). Reszta silników łączona była tylko z "mokrym" DPFem albo go nie miała.
ja mam 1.6 tdci 90KM i suchy cDPF rocznik 2010

tedi_k
12-01-2015, 21:45
To jest bardzo stare info - po 2010 roku, po wprowadzeniu EURO5 wszystkie silniki z normą EURO5 montowane w FF2 miały suchy DPF.
Czyli wystarczy popatrzeć do etis.ford.com i jeśli jest napisane, że samochód ma EURO5 to wiadomo, że ma na pewno DPF i jest to "suchy" DPF...
Wcześniejsze, jeśli miały opis "EURO4 + DPF" to miały "mokry" DPF (i tylko takie były wcześniej w FF2 bez PowerShifta).

specol
14-01-2015, 19:02
tedi_k

Co ciekawe dziś dzwoniłem do serwisu Forda w Poznaniu i po podaniu numeru VIN, powiedzieli ze nie mam DPF ! :) pomylka, klamstwo czy niewiedza?

Jacek_l
15-01-2015, 06:28
A to nie jest tak, że jak w etisie nie jest napisane ....+DPF - to go nie ma?

Pitol321
15-01-2015, 09:34
Nie nie jest.
Diesel aby spełnić normę EuroV ma suchy filtr DPF.

Przykładowo mój: "Norma emisji spalin: Emisja Etapu V".


Pod maską mam podobną puszkę z DPFem jak miałem w Foce MK2 109KM, no i serwis przy dużym przeglądzie potwierdził że to suchy DPF.

specol
15-01-2015, 17:29
dzieki za odpowiedzi :), po prostu musieli się pomylić i tyle w temacie.

slawek-kali
15-01-2015, 17:45
DPF zawsze jest suchy! Tylko FAP mial dolewke i wytrzymalosc 120kkm.

SRS
15-01-2015, 21:17
tedi_k

Co ciekawe dziś dzwoniłem do serwisu Forda w Poznaniu i po podaniu numeru VIN, powiedzieli ze nie mam DPF ! :) pomylka, klamstwo czy niewiedza?

prawdopodobnie spojrzeli tylko do Etisa , a nie sprawdzili w E-cacie

Pitol321
15-01-2015, 21:47
DPF zawsze jest suchy! Tylko FAP mial dolewke i wytrzymalosc 120kkm.

Niemiecki serwis jak i polski - oba nazywają DPFem, czy z dolewką czy suchy.
Jak miałem MK2 109PS, to w ETIS stało: norma emisji IV + DPF.
I wszyscy DPFem go nazywali, choć był mokry.

Od czego i w jakim języku jest skrót DPF, to oczywiście wiesz :027:
A skrót FAP znaczy to samo, ale po francusku: "filtre à particules" :one:

ivaldir
26-10-2015, 14:12
Witam serdecznie wszystkich na forum.
Próbuję dojść do tego czy mam "mokry" DPF czy "suchy" i mimo wszystkich powyższych informacji czuję się chyba bardziej skołowany :-). Wrzuciłem VIN do ETIS i dostałem takie info:
Focus 2008-, Diesel 1,6 DOHC TCI (90 KM), Moondust Silver (metalik)
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0144, E13*2001/116*0157

Data produkcji: 15.04.2010
Model pojazdu: Focus 2008-
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 20
Silnik: Diesel 1,6 DOHC TCI (90 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"PL"
Lakier: Moondust Silver (metalik)
Materiał we wnętrzu: Ecrin / Srebrny/Ebony

Proszę o pomoc w identyfikacji DPF-a. Z góry dziękuję :-)

Matych
26-10-2015, 15:55
Jeśli położysz się i między wytłoczeniem na koło zapasowe a zbiornikiem paliwa zobaczysz przykręcony do belki zawieszenia taki zbiorniczek to masz odpiwiedz

ivaldir
27-10-2015, 08:08
Dzięki Marek!

Zanurkowałem pod auto, ale nic podobnego nie znalazłem.
Wjadę jeszcze na rampę żeby dokładniej obadać sprawę.

Pozdrawiam

Rafał A.(antek)
27-10-2015, 09:23
Od czego i w jakim języku jest skrót DPF, to oczywiście wiesz
A skrót FAP znaczy to samo, ale po francusku: "filtre à particules"
Stąd tez pewnie że mokre były w autach z silnikami 1.6/2.0 TDCI francuskiej grupy PSA pewnie przyjęło się że jak mokry DPF to z francuskiego FAP :)

Matych
27-10-2015, 12:03
Jeśli nic takiego nie znalazłeś to albo jest suchy albo go ktoś usunął tak jak ja to zrobiłem,po usunięciu samego filtra.Nie sposób go przeoczyć to nie prom kosmiczny.