Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] 1.6 TDCI (100 KM) - jaki FAP?
lutek2001 03-01-2013, 19:49 Witam
To mój pierwszy post na tym forum więc z góry proszę o wyrozumiałość:). Moje pytanie jest z pozoru proste aczkolwiek nikt do tej pory nie potrafił na nie odpowiedzieć...mam nadzieję, że tu uzyskam informację jaki tym FAP-a jest w moim samochodzie - mokry czy suchy?
RS AUTO-RAF 03-01-2013, 21:08 kolego łatwo to sprawdzić. jeśli masz gdzie tzn jakiś kanał lub podnośnik.
Wejdź pod auto i zobacz czy z tyłu mniej więcej w oolicy wnęki koła zapasowego i belki tylnego zawieszenia powinien być zamontowany zbiorniczek z dwoma króćcami na których znajdują się zaślepki to wtedy masz mokrego FAPA. jeśli nie masz tego zbiorniczka to znaczy że masz suchego fapa.
W FF2/C-maxie "suchy" DPF (oznaczany w etisie "CDPF") montowany był tylko z silnikiem 2.0tdci 110koni ze skrzynią automatyczną PowerShift (takim jak mam w moim C-maxie). Reszta silników łączona była tylko z "mokrym" DPFem albo go nie miała.
lutek2001 03-01-2013, 21:39 Dzięki bardzo zajrzę jutro pod auto. Wiedziałem, że powinien być zbiorniczek na eolys ale nie wiedziałem gdzie montowany był w focusach.
Rafał A.(antek) 05-01-2013, 04:01 mokry mokry :)
luki6262 05-01-2013, 11:04 masz 90 KM czy 110 KM bo z tej mocy co napisałeś to niewiele wynika. Jeżeli masz 90 to Fapa nie masz, a jeżeli 110 to najprawdopodobniej masz. Zbiorniczek jest pod autem z tyłu, obok zbiornika paliwa ( taki biały, nieprzezroczysty mniej więcej na środku między tylnymi kołami)
Rafał A.(antek) 05-01-2013, 15:18 VIN prawde ci powie
W FF2/C-maxie "suchy" DPF (oznaczany w etisie "CDPF") montowany był tylko z silnikiem 2.0tdci 110koni ze skrzynią automatyczną PowerShift (takim jak mam w moim C-maxie). Reszta silników łączona była tylko z "mokrym" DPFem albo go nie miała.
U mnie ETIS wyświetla właśnie cDPF przy opisie auta. Mam wersję FL Econetic jeśli to coś zmienia. Próbowałem raz zajrzeć pod bak i nie dopatrzyłem się dodatkowego pojemniczka na Eolys.
TuneFORCE 09-01-2013, 10:53 Mokry filtr był montowany w wersjach 1.6TDCI 109KM/2.0 136KM do roku modelowego '08, jeśli Twój samochód to rok modelowy 2009 i na 100% masz wersje 95/100KM to masz suchy filtr :wink:
Mam 109KM i tak mi się właśnie wydaje, że jest suchy.
Oznaczenie w etisie "cDPF" oznacza suchy DPF.
Można jeszcze sobie wygenerować w etisie kartę przeglądów na 120.000km - jak jest o wymianie DPFa oraz o uzupełnianiu eolysa - to mokry a jak brak takich czynności to suchy.
RS AUTO-RAF 18-01-2013, 23:33 W ramach uściślenia to płyn do DPF-a uzupełnia się co 60 tyś km
W FF2/C-maxie "suchy" DPF (oznaczany w etisie "CDPF") montowany był tylko z silnikiem 2.0tdci 110koni ze skrzynią automatyczną PowerShift (takim jak mam w moim C-maxie). Reszta silników łączona była tylko z "mokrym" DPFem albo go nie miała.
Nieprawda,
w 1.6 TDCi w rocznikach od bodaj 2009 wzwyż DPF jest suchy.
Wcześniej były mokre, pozniej zmienili na suchy (nie ma płynu, ani żdnych zbiorniczkó na płyn EOLYS).
Można to z resztą sprawdzić po numerze VIN , dzwoniąc do serwisu FORDA z potencjalną prośbą o sprawdzenie jaki jest katalizator. ASO ci odpowie, wystarczy powiedziec ze jestes ich klientem i chciales cos podpytac :-)
odświeżając temat
Jaki ja mam filtr ? (mokry czy suchy)
Focus 2 LIFT 09.2009 109 km TDCI
Numer VIN: WF0PXXGCDP9C60089
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0144, E13*2001/116*0157
Główne funkcje
Data produkcji: 04.09.2009
Model pojazdu: Focus 2008-
Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan
Wersja: Seria 32
Silnik: Diesel 1.6 DOHC TCI (110 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Emisja Etapu V
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"D"
Lakier: Vision
Materiał we wnętrzu: Ecrin / Ocean/Ebony
jeszcze tylko odpowiedz mi na jakiej podstawie tak twierdzisz :)?
Pozd i dzięki za odp.
Norma emisji spalin: Emisja Etapu V i dla tego że masz katalizator razem z filtrem nr części 9M51-5H270-AC
Jeszcze raz dzięki za podzielenie się wiedzą :)
W FF2/C-maxie "suchy" DPF (oznaczany w etisie "CDPF") montowany był tylko z silnikiem 2.0tdci 110koni ze skrzynią automatyczną PowerShift (takim jak mam w moim C-maxie). Reszta silników łączona była tylko z "mokrym" DPFem albo go nie miała.
ja mam 1.6 tdci 90KM i suchy cDPF rocznik 2010
To jest bardzo stare info - po 2010 roku, po wprowadzeniu EURO5 wszystkie silniki z normą EURO5 montowane w FF2 miały suchy DPF.
Czyli wystarczy popatrzeć do etis.ford.com i jeśli jest napisane, że samochód ma EURO5 to wiadomo, że ma na pewno DPF i jest to "suchy" DPF...
Wcześniejsze, jeśli miały opis "EURO4 + DPF" to miały "mokry" DPF (i tylko takie były wcześniej w FF2 bez PowerShifta).
tedi_k
Co ciekawe dziś dzwoniłem do serwisu Forda w Poznaniu i po podaniu numeru VIN, powiedzieli ze nie mam DPF ! :) pomylka, klamstwo czy niewiedza?
A to nie jest tak, że jak w etisie nie jest napisane ....+DPF - to go nie ma?
Pitol321 15-01-2015, 09:34 Nie nie jest.
Diesel aby spełnić normę EuroV ma suchy filtr DPF.
Przykładowo mój: "Norma emisji spalin: Emisja Etapu V".
Pod maską mam podobną puszkę z DPFem jak miałem w Foce MK2 109KM, no i serwis przy dużym przeglądzie potwierdził że to suchy DPF.
dzieki za odpowiedzi :), po prostu musieli się pomylić i tyle w temacie.
slawek-kali 15-01-2015, 17:45 DPF zawsze jest suchy! Tylko FAP mial dolewke i wytrzymalosc 120kkm.
tedi_k
Co ciekawe dziś dzwoniłem do serwisu Forda w Poznaniu i po podaniu numeru VIN, powiedzieli ze nie mam DPF ! :) pomylka, klamstwo czy niewiedza?
prawdopodobnie spojrzeli tylko do Etisa , a nie sprawdzili w E-cacie
Pitol321 15-01-2015, 21:47 DPF zawsze jest suchy! Tylko FAP mial dolewke i wytrzymalosc 120kkm.
Niemiecki serwis jak i polski - oba nazywają DPFem, czy z dolewką czy suchy.
Jak miałem MK2 109PS, to w ETIS stało: norma emisji IV + DPF.
I wszyscy DPFem go nazywali, choć był mokry.
Od czego i w jakim języku jest skrót DPF, to oczywiście wiesz :027:
A skrót FAP znaczy to samo, ale po francusku: "filtre à particules" :one:
Witam serdecznie wszystkich na forum.
Próbuję dojść do tego czy mam "mokry" DPF czy "suchy" i mimo wszystkich powyższych informacji czuję się chyba bardziej skołowany :-). Wrzuciłem VIN do ETIS i dostałem takie info:
Focus 2008-, Diesel 1,6 DOHC TCI (90 KM), Moondust Silver (metalik)
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0144, E13*2001/116*0157
Data produkcji: 15.04.2010
Model pojazdu: Focus 2008-
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 20
Silnik: Diesel 1,6 DOHC TCI (90 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"PL"
Lakier: Moondust Silver (metalik)
Materiał we wnętrzu: Ecrin / Srebrny/Ebony
Proszę o pomoc w identyfikacji DPF-a. Z góry dziękuję :-)
Jeśli położysz się i między wytłoczeniem na koło zapasowe a zbiornikiem paliwa zobaczysz przykręcony do belki zawieszenia taki zbiorniczek to masz odpiwiedz
Dzięki Marek!
Zanurkowałem pod auto, ale nic podobnego nie znalazłem.
Wjadę jeszcze na rampę żeby dokładniej obadać sprawę.
Pozdrawiam
Rafał A.(antek) 27-10-2015, 09:23 Od czego i w jakim języku jest skrót DPF, to oczywiście wiesz
A skrót FAP znaczy to samo, ale po francusku: "filtre à particules"
Stąd tez pewnie że mokre były w autach z silnikami 1.6/2.0 TDCI francuskiej grupy PSA pewnie przyjęło się że jak mokry DPF to z francuskiego FAP :)
Jeśli nic takiego nie znalazłeś to albo jest suchy albo go ktoś usunął tak jak ja to zrobiłem,po usunięciu samego filtra.Nie sposób go przeoczyć to nie prom kosmiczny.
|