Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Odbłyśniki reflektorów przednich
[PL]Mario 04-01-2013, 10:20 Witam,
Dzisiaj wymontowałem odbłyśniki reflektorów przednich celem regeneracji, przy przebiegu 140.000km (2007r) były już wypalone, załączam zdjęcia. Dodam że lampy są z żarnikami typu xenon.
Do czego służy boczna dźwignia, posiada 2 położenia, montowana na odbłyśniku jest na niej napis EU czy to rodzaj przesłony i jak to działa. Moim zdaniem mozna by jej nie montować proszę o porady.
http://images36.fotosik.pl/330/216d03b17b2cc45dmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images41.fotosik.pl/1894/99cb78e7b4355af7med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Dźwigni niestety nie widać na zdjęciu
Mario a możesz podzielić się krótkim sterszczeniem jak wymontowałeś te odbłyśniki?
Nie wiem jak to jest w MK4 ale w MK3 ta dźwigienka regulowała przesłonę przed odbłyśnikiem. Myślę że w MK4 będzie podobnie.
Jej ustawienie było inne w lewym i prawym reflektorze (u mnie tak było).
Ta dżwigienka zmienia kąt świecenia tzn jak jedziesz do anglii to nie musisz zmieniać lamp ani naklejac smiesznych naklejek na lampy tylko zmienić położenie dzwigienki, tak samo jak ktoś jedzie z UK to polski, dlatego masz tam oznaczenie EU
P.S
Podobne dźwigienki w soczewkach mają niektóre modele BMW, oraz zamienniki lamp do innych aut np Audi
[PL]Mario 04-01-2013, 16:50 Mario a możesz podzielić się krótkim sterszczeniem jak wymontowałeś te odbłyśniki?
Tak to prościzna, aby wyjąć reflektor odkręcasz 2 śruby mocujące (duży wkrętak ) Wyjmujemy cały reflektor - przesuwamy delikatnie do dołu i wyciągamy z boku uważamy na zaczepy. Odpinamy kostkę (bardzo upierdliwe zabezpieczenie) następnie odpinamy tylną klapkę, jest na niej przykręcona przetwornica, odkręcamy żarnik - 2 małe śrubki odpinamy kable i wyjmujemy żarnik. Następnie wykręcamy 3 małe śrubki klucz nasadowy długi 8-ka. Wyjmujemy odbłyśnik z soczewką (uwaga na silikonowe podkładki). Odkręcamy 1 małą śrubkę trzymającą silniczek od przesłony i drugą taką samą od omawianej dźwigni. Następnie małymi kleszczami odginamy delikatnie blaszki w 3 miejscach mocujące soczewkę z odbłyśnikiem.
I to wszystko całość nie powinna zająć 20 min.
Mario;1932641']Witam,
Dzisiaj wymontowałem odbłyśniki reflektorów przednich celem regeneracji, przy przebiegu 140.000km (2007r) były już wypalone, załączam zdjęcia. Dodam że lampy są z żarnikami typu xenon.
Do czego służy boczna dźwignia, posiada 2 położenia, montowana na odbłyśniku jest na niej napis EU czy to rodzaj przesłony i jak to działa. Moim zdaniem mozna by jej nie montować proszę o porady.
http://images36.fotosik.pl/330/216d03b17b2cc45dmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images41.fotosik.pl/1894/99cb78e7b4355af7med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Dźwigni niestety nie widać na zdjęciu
No to jak ja mam 230 000 km to już widzę jak wyglądają moje...
Jak chcesz je regenerować ? ja je kiedyś umyłem i nawet trochę lepiej świeciły, ale to zwykłe...
No to jak ja mam 230 000 km to już widzę jak wyglądają moje...
To montować światła do jazdy dziennej i nie grzać odbłyśników bez potrzeby :)
[PL]Mario 04-01-2013, 21:06 Jest zakład w Wielkopolsce który robi to profesjonalnie już wysłałem. Jest to napylanie próżniowe. Jak ktoś chce namiary to pisać na priv nie chcę robić reklamy.
Zrobię fotki jak wrócą i wstawię na forum. Jazda nocą na odbłyśnikach w tym stanie to masakra praktycznie nic nie widać. Wymiana żarników nic mi nie pomogła. Obecnie mam założone światła ledowe do jazdy dziennej aby ratować xenony.
tzn jak jedziesz do anglii to nie musisz zmieniać lamp ani naklejac smiesznych naklejek na lampy tylko zmienić położenie dzwigienki,
Większej bzdury w życiu nie slyszałem... dźwigienka przy odbłyśnikach służy do zmiany charakteru świecenia lamp... w EU (całym, nie tylko na kontynencie) mamy lampy asymetryczne, tzn. że jedna lampa oświetla pełnym kątem (w UK lewa lampa, w pozostałych krajach EU prawa lampa) a druga lampa, której obrys bezpośrednio graniczy ze środkiem drogi, ma ograniczony kąt świecenia. Natomiast np. w USA obowiązują lampy symetryczne, tzn. że każda lampa świeci pełnym kątem. tyle w temacie.
Mario;1932838]I to wszystko całość nie powinna zająć 20 min.
Dzięki :)
Pytałem bo kiedyś wymieniałem odbłyśniki w MK3 i największy problem to był z wydobyciem odbłyśnika z wnętrza reflektora. w MK4 wg Twojego opisu wygląda to na bułkę z masłem ;)
Ktoś z Was ma doświadczenia z regenerowanymi odbłyśnikami? Jak wymieniałem w MK3 to jakieś super różnicy w świeceniu nie było (żarników wtedy nie wymianiałem).
Po 2 tygodniach tak z ciekawości rozebrałem jeden reflektor i wyjąłem odbłyśnik - zrobił się matowy w miejscu gdzie stary był wypalony. Regeneracja też niby próżniowa, firma polecana i słynąca z regeneracji odbłyśników do toyoty.
Moje xenony również nie świecą najlepiej ale nie mam porównania do innych mondeo. Jedno jest pewne, światła nie są mocną stroną tego auta.
Niestety nie jestem pewien po doświadczeniach w MK3 na ile ta wymiana ma sens.
[PL]Mario 05-01-2013, 23:15 ... w EU (całym, nie tylko na kontynencie) mamy lampy asymetryczne, tzn. że jedna lampa oświetla pełnym kątem (w UK lewa lampa, w pozostałych krajach EU prawa lampa) a druga lampa, której obrys bezpośrednio graniczy ze środkiem drogi, ma ograniczony kąt świecenia...
Jak rozbierałem lampy obie dźwignie były w jednakowym położeniu czyli wg Twoich informacji było źle ?
Rozumiem że prawa lampa oświetla pełnym katem czyli położenie dźwigni powinno być opuszczone aby nie przesłaniała światła natomiast lewa (od strony kierowcy) ma ograniczony kąt i dźwignia powinna być podniesiona. Czy może ktoś potwierdzić że tak powinno być na 100% Jak widać zdania forumowiczów są podzielone.
kopydleusz 06-01-2013, 10:48 Z wypowiedzi "Juzka" wynika, że obie dźwignie powinny być na EU, lub w drugiej pozycji (tak przecież masz). Zwróć uwagę, że światła nie mają przełącznika na UK, bo nie jest to potrzebne, gdyż światła tak czy siak mają odlaną informację, w którą stronę są skierowane (u nas na zaczepie światła).
darmodziej 06-01-2013, 11:39 W Internecie znalazłem coś takiego.
[PL]Mario 06-01-2013, 19:44 Moje xenony również nie świecą najlepiej ale nie mam porównania do innych mondeo. Jedno jest pewne, światła nie są mocną stroną tego auta.
Niestety nie jestem pewien po doświadczeniach w MK3 na ile ta wymiana ma sens.
Sądzę że regeneracja odbłyśników ma sens, ponieważ jak auto było nowe światła były znakomite a teraz porażka, wymieniałem żarniki lecz niewiele pomogło.
Dziękuję za instrukcję z internetu, mam nadal wątpliwości jak te dźwignie powinny być ustawione w MK4 ponieważ oprócz tej blaszki jest jeszcze przesłona na soczewkach dokładnie w tym samym miejscu sterowana silniczkiem i pamiętam że światła były sprawdzane na diagnostyce więc coś tutaj mi nie pasuje.
Sądzę że regeneracja odbłyśników ma sens, ponieważ jak auto było nowe światła były znakomite a teraz porażka, wymieniałem żarniki lecz niewiele pomogło.
Ja samochód kupiłem niedawno jako używany 4-ro letni i widzę tylko jak światła świecą teraz, powiem tyle, nie najlepiej :(
Poprzedni MK3 kupowałem jak 2-letni i tam miałem porównanie świecenia świateł po zakupie oraz po kolejnych paru latach użytkowania. Jednak po wymianie odbłyśników (na regenerowane) jakość oświetlenia nie wróciła nawet do tej jaką miałem w samochodzie 2-letnim, nie mówiąc już o oświetleniu jakim dysponował jako nowy. Fakt nie wymianiałem wtedy żarników ale były wymienione niewiele wcześniej.
Stąd moje wątpliwości na temat wymiany odbłyśników. Może były źle zregenerowane, tego nie wiem ale gość który to robił ogólnie miał dobrą opinię.
Ponawiam zatem pytanie do wszystkich, którzy wymieniali odbłyśniki w swoich mondkach by podzielili się doświadczeniami jak się sprawują, jak dawno wymieniali oraz gdzie dokonywali regeneracji.
Wymieniałem na regenerowane. Firma z Otwocka. Przywieźli mi pod pracę w Warszawie. Oddałem swoje, dopłaciłem coś ok 200zł i dostałem regenerowane. Było to jakieś 10k km temu. Świeci bardzo dobrze, dużo lepiej niż to co było.
W MKIII przerobiłem reflektory na soczewki z audi i według mnie teraz w mkIV świeci równie dobrze. Ciekawe jak długo... :)
Przy wymianie soczewek pamiętaliście żeby wyczyścić szkło reflektora od środka?? U nie było dość mocno zakurzone. Co prawda, bez rozbierania lamy nie da się tego zrobić na całej powierzchni, ale miejsce na które pada snop światła można wyczyścić bez problemu.
PS Kolega Nokitel wymienia soczewki w mkIV na jakieś inne. Może to jest rozwiązanie dla osób, które nie są zadowolone...
PS Kolega Nokitel wymienia soczewki w mkIV na jakieś inne. Może to jest rozwiązanie dla osób, które nie są zadowolone...
Mi wystarczyła by wymiana odbłyśników pod warunkiem pewności poprawy świecenia.
Pewności jednak nie ma. W innym wątku kolega Vega, który regenerował odbłyśniki w tej samej firmie co Ty już nie był taki zadowolony i nie widział znaczącej poprawy.
Podobnie miałem kiedyś w MK3.
Druga rzecz, która mnie zastanawia to trwałość regenerowanych odbłyśników.
Powiedz jaki miałeś przebieg samochodu jak zauważyłeś znaczące obniżenie ilości światła i przy jakim zmieniałeś odbłyśniki.
Mario;1933033']Jest zakład w Wielkopolsce który robi to profesjonalnie już wysłałem. Jest to napylanie próżniowe. Jak ktoś chce namiary to pisać na priv nie chcę robić reklamy.
Jako że też w niedługim czasie chyba będę się przymierzał do tematu zajęcia się odnowieniem odbłyśników, już jakiś czas temu szukałem firmy specjalizującej się w temacie. Czy firma, gdzie wysłałeś swoje, to: http://www.regeneracja-hc.com?
To chyba nie jest reklama, bo poczekamy na rezultaty tego, czego dokonają u Ciebie. Może się okaże, że będzie antyreklama ;)
Powiedz jaki miałeś przebieg samochodu jak zauważyłeś znaczące obniżenie ilości światła i przy jakim zmieniałeś odbłyśniki.
Jak go kupiłem to miał 92k km przebiegu i szału nie było w porównaniu do mkIII z soczewką z audi. Przebieg raczej pewny, auto krajowe, serwisowane.
Druga rzecz, która mnie zastanawia to trwałość regenerowanych odbłyśników.
Jakieś pół roku latam po regeneracji i ok 10tys km i póki co jest git :) Niedawno wstawiłem moduł "długie na 30%", ale za krótko go mam, aby miał już przedłużyć żywotność odbłyśników.
Ogólnie na regenerację jest rok gwarancji, więc jeśli w tym czasie znowu się wypalą to powinni zrobić to raz jeszcze za free.
W innym wątku kolega Vega, który regenerował odbłyśniki w tej samej firmie co Ty już nie był taki zadowolony i nie widział znaczącej poprawy.
Nie wiem z czego to może wynikać... Może palniki kończą żywota, może reflektory są brudne od środka, a może ktoś się nie przyłożył przy regeneracji...
[PL]Mario 08-01-2013, 03:59 Jako że też w niedługim czasie chyba będę się przymierzał do tematu zajęcia się odnowieniem odbłyśników, już jakiś czas temu szukałem firmy specjalizującej się w temacie. Czy firma, gdzie wysłałeś swoje, to: http://www.regeneracja-hc.com?
To chyba nie jest reklama, bo poczekamy na rezultaty tego, czego dokonają u Ciebie. Może się okaże, że będzie antyreklama ;)
Jeżeli już pytasz to wysłałem do firmy:
http://www.tmc-mc.pl/ swoją drogą dzisiaj powinny wrócić wysyłałem w piątek więc dzisiaj zadzwonię i zapytam jak przebiegła regeneracja i czy przesyłka jest w drodze.
Doczytałem właśnie że to chyba jakaś rodzinna firemka ponieważ jest takie samo nazwisko w obu linkach :)
Napisał Olek
W innym wątku kolega Vega, który regenerował odbłyśniki w tej samej firmie co Ty już nie był taki zadowolony i nie widział znaczącej poprawy.
Nie wiem z czego to może wynikać... Może palniki kończą żywota, może reflektory są brudne od środka, a może ktoś się nie przyłożył przy regeneracji...
Nie mówiłem, że byłem niezadowolony z regeneracji, bo to było zrobione porządnie. Liczyłem tylko na to, że po regeneracji uzyskam lepszy efekt. Wygląda po prostu na to, że ksenony w mondeo są kiepskie i tyle. Sama soczewka też nie należy do największych o ile pamiętam. Palniki w momencie regeneracji miałem praktycznie nowe, lampy zostały też oczyszczone.
Oczywiście w porównaniu do zwykłych halogenów świeci to lepiej, ale już porównując do przerobionych ksenonów w mk3 (gdzie miałem wsadzoną większą soczewę), jest sporo gorzej.
Liczyłem tylko na to, że po regeneracji uzyskam lepszy efekt.
Nie rozmumiem tego do końca. Po regeneracji poprawiła się zacząco jakość oświetlenia czy nie? Może nie miałeś mocno wypalonych odbłyśników i nie było różnicy w świeceniu?
Przy jakim przebiegu regenerowałeś odbłyśniki i czy masz może porównanie jakości świecenia do świateł nowych?
Kupiłem auto, stwierdziłem że słabo świeci, zakupiłem nowe palniki i zrobiłem regenerację - świeciło trochę lepiej, ale nie tak jakbym się spodziewał, porównując do innych marek.
[PL]Mario 08-01-2013, 21:30 Dzwoniłem do faceta od regeneracji podobno już zregenerowane tylko musi wysłać, miało być max 2 dni. a jest jak zawsze. Dzisiaj trochę padał śnieg a ja jeżdżę tylko na dziennych (brak świateł z tyłu) i już się powoli denerwuję :diabelek:
Mario;1935428']Dzwoniłem do faceta od regeneracji podobno już zregenerowane tylko musi wysłać, miało być max 2 dni. a jest jak zawsze. Dzisiaj trochę padał śnieg a ja jeżdżę tylko na dziennych (brak świateł z tyłu) i już się powoli denerwuję :diabelek:
Nie żebym bronił tej firmy, bo żaden w tym mój interes. Ale jak wysłałeś im odbłyśniki w piątek (04.01), to otrzymali je w poniedziałek (przy założeniu, że kurierem słałeś), czyli 07.01. Skoro wczoraj zrobili (08.01), i dzisiaj je dostaniesz (09.01), to chyba to są 2 dni...
to chyba to są 2 dni...
2 dni tylko inaczej liczone :)
Jak regenerowałem odbłyśniki w MK3 to gość przysłał mi zregenerowane (za pobraniem), a swoje odesłałem mu po wymianie. Szczerze, to jego podejściem byłem zachwycony.
[PL]Mario 09-01-2013, 19:53 Tak czy inaczej odbłyśniki dotarły dzisiaj do mnie Pocztą Polską za pobraniem.
Pierwsze wrażenie pozytywne, jeżeli miałbym się czepiać drobiazgów to są widoczne pokryte różne nitki, drobinki itp. świadczy to słabym wyczyszczeniu odbłyśników przed pokryciem lub zabrudzeniu urządzenia do pokrywania. Odbłyśnik został pokryty w całości od strony żarnika (w oryginale dolny fragment był niepokrywany widać to na pierwszych zdjęciach). Zrobiłem również zdjęcia odbłyśników po regeneracji wstawię je później na forum.
Zabrałem się szybko za montaż i jestem już po pierwszej testowej jeździe. Wrażenia bardzo pozytywne widać zdecydowaną poprawę. Światła dobrze doświetlają drogę i dają w efekcie więcej bieli. Przed regeneracją miałem niebieskawą ciemną poświatę więc poprawa jest zdecydowana i dlatego polecam Wam regenerację.
Niestety jednak trochę mina mi zrzedła ponieważ akurat podczas testowania świateł wyjeżdżał z posesji Renault chyba Scenic (było ciemno :D) i podświetlał drogę byłem ciekaw porównania doświetlenia drogi no i efekt moich xenonów mizerny. Renault lepiej doświetlił drogę i światło miał bardziej wyraźne i bielsze niż w MK4 i nie były to xenony :!!:
Podsumowując regeneracja odbłyśników ma sens nie jest bardzo droga, kosztowało mnie to 140PLN z przesyłką za pobraniem. Rozumiem teraz co pisał użytkownik vega - spodziewał się, że będą świecić lepiej w porównaniu do innych marek, xenony w MK4 mają już fabrycznie złą konstrukcje i doprowadzając je do stanu idealnego będą świecić jak nowe - czyli średnio :!!:
SrebnaStrzała 11-01-2013, 07:26 Też zauważyłem że xenony w mk4 są średnie mimo dużej soczewki. Ciekawe czy będzie poprawa w mk5 czy może wprowadzą już ledy jako światła główne. W Audi wyglądają świetnie:)
Sebastekatowice 11-01-2013, 08:42 Macie racje Panowie, xenony w Mondasie to porażka naprawdę świecą mizernie-słabo a mam porównanie z Reno-Lalą
panowie a czy wy wiecie że po regeneracji fakt będzie lepiej świeciło ale tylko przez pewien czas ? materiał z jakiego jest wykonana soczewka nagrzewa się od żarnika i prędzej czy później i tak będzie znowu to samo ... Ja swoje regenerowałem bo chciałem zobaczyć efekt ale nie jest powalający i niestety po roku jeżdżenia z włączonymi światłami będzie już częściowo wypalona. Dlatego w innym temacie już pisałem że tak jak to zrobiłem w MK3 po prostu dałem nowe lepsze soczewki i teraz widać na prawdę różnicę !!! Wcześniej mimo regenerowanych jak popadało to w nocy szlak mnie trafiał bo guzik widziałem a teraz ... miód malinka ... soczewki mam z A6 z 2012r. Jest trochę zabawy z dopasowaniem tego ale nie trzeba rozklejać lamp. Gdyby ktoś był zainteresowany pisać na meila do mnie
dałem nowe lepsze soczewki i teraz widać na prawdę różnicę
No właśnie, miałeś wrzucić jakiś filmik albo zdjęcia do porównania ;)
[PL]Mario 11-01-2013, 16:15 panowie a czy wy wiecie że po regeneracji fakt będzie lepiej świeciło ale tylko przez pewien czas ? materiał z jakiego jest wykonana soczewka nagrzewa się od żarnika i prędzej czy później i tak będzie znowu to samo ...
Tak to prawda dlatego same xenony w MK4 to nieporozumienie, bez świateł do jazdy dziennej bardzo szybko się wypalą odblaski oraz żarniki. Polecam założenie lamp LED do jazdy dziennej, xenony włączamy więc tylko w nocy i o zmroku. Na dzień dzisiejszy stanowczo dodam że efekt regeneracji nie powala.
tak wiem że miałem dodać ale nie mam kamery :( a na telefonie to to kiepsko widać. ma ktoś z okolić Lubina, Dolnośląskie ? może nagra ze mną i damy to na forum ?
[PL]Mario 13-01-2013, 14:46 http://images43.fotosik.pl/1696/b33650d23fac0215med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images38.fotosik.pl/1908/de6354198a3c3fa3med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Dołożyłem zdjęcia tak wyglądają odblaski po regeneracji.
PieroBoss 15-01-2013, 07:29 Witam a jak efekt po zamontowaniu ? Duza roznica ? pozdrawiam
Witam a jak efekt po zamontowaniu ? Duza roznica ? pozdrawiam
A czytałeś kolego posty wyżej? Kolega [PL]Mario już się podzielił spostrzeżeniami.
niestety po roku jeżdżenia z włączonymi światłami będzie już częściowo wypalona
Możesz powiedzieć ile rocznie kilometrów przejechałeś i jak poznałeś że już jest częściowo wypalona (dało się zauważyć różnice w świeceniy czy rozbierałeś lampę)
rozbierałem ... różnicy gołym okiem ciężko zobaczyć bo dzieje się to powoli i systematycznie ... pierwsze ślady opalenia, okopcenie soczewki pojawiły się po 8 mieniącach i jakiś 25-30tyś od tego czasu mam już te nowe
[PL]Mario 16-01-2013, 11:53 Soczewki w MK4 różnią się wersjami jak widać na moich zdjęciach oraz linku są co najmniej 2 rodzaje. Przy okazji gdyby ktoś był zainteresowany to posiadam na zbyciu soczewkę wraz z kpl. do nowej wersji MK4 LINK (http://allegro.pl/mk4-mondeo-odblysnik-soczewka-xenon-lampa-wklad-i2946341268.html)
rozbierałem ... różnicy gołym okiem ciężko zobaczyć bo dzieje się to powoli i systematycznie ... pierwsze ślady opalenia, okopcenie soczewki pojawiły się po 8 mieniącach i jakiś 25-30tyś od tego czasu mam już te nowe
Nowe, czy po regeneracji, Jeżeli nowe to gdzie kupowałeś?
Mario;1939832']Soczewki w MK4 różnią się wersjami jak widać na moich zdjęciach oraz linku są co najmniej 2 rodzaje. Przy okazji gdyby ktoś był zainteresowany to posiadam na zbyciu soczewkę wraz z kpl. do nowej wersji MK4 LINK (http://allegro.pl/mk4-mondeo-odblysnik-soczewka-xenon-lampa-wklad-i2946341268.html)
Jak rozpoznać który rodzaj odbłyśnika posiadam, czym dokładnie się różnią i czy jest to ważne (może pasują jedne i drugie). Jestem zainteresowany ale kompletem, tzn. 2 szt. do obu lamp.
[PL]Mario 16-01-2013, 13:11 Nowe, czy po regeneracji, Jeżeli nowe to gdzie kupowałeś?
Jak rozpoznać który rodzaj odbłyśnika posiadam, czym dokładnie się różnią i czy jest to ważne (może pasują jedne i drugie). Jestem zainteresowany ale kompletem, tzn. 2 szt. do obu lamp.
Model odbłyśnika najłatwiej rozpoznać po rodzaju żarników jakie posiadasz w Mondeo jeżeli są to D1S to masz takie jak na moich zdjęciach na forum.
Musiałem kupić nową lampe i tam był założony xenon na inny typ żarnika chyba D2S ale nie mam pewności może ktoś z forum potwierdzi. Więc przełożyłem cały wkład. Nie mam drugiej sztuki do kpl.
D2S były w MK3. W mondeo MK4 są D1S więc nie wiem o co kaman
SrebnaStrzała 18-01-2013, 12:33 Można bardzo łatwo rozpoznać wypalony odbłyśnik. Wystarczy spojrzeć w soczewkę. Jeśli światło jest matowe to znaczy że jest do wymiany, a jeśli szkliste/lustrzane to znaczy że jeszcze jest ok.
Nowe, czy po regeneracji, Jeżeli nowe to gdzie kupowałeś?
"nowe" tzn z auta które miało może 1tyś zrobione. W mieście mam giełdę samochodową.
Możecie jeszcze poradzić o czym może świadczyć inny odcień świecenia?
Oprócz tego, że światła w moim mondku nie świecą najlepiej, to lewy reflektor ma poświatę jakby lekko zieloną a prawy lekko fioletową.
Wcześniej jakoś tego nie zauważyłem, ale teraz gdy światła padają na śnieg zwróciełm na to uwagę.
O czym może to świadczyć, czy to wypalone odbłyśniki czy może żarniki się kończą (jeżeli tak to który).
Podejrzewam, że całość od nowości nie była ruszana.
Żarnik do wymiany na dzień dobry. Najlepiej wymienić dwa zaa jednym razem aby mieć tę samą barwę.
SrebnaStrzała 21-01-2013, 09:28 Jak kolego powyżej, do wymiany, chodź zielonkawa barwa mogłaby wskazywać na problem z regulatorem napięcia w przetwornicy natomiast fiolet to oznaka wypalonych lamp wyładowczych.
[PL]Mario 26-01-2013, 13:41 Możecie jeszcze poradzić o czym może świadczyć inny odcień świecenia?
Oprócz tego, że światła w moim mondku nie świecą najlepiej, to lewy reflektor ma poświatę jakby lekko zieloną a prawy lekko fioletową.
Wcześniej jakoś tego nie zauważyłem, ale teraz gdy światła padają na śnieg zwróciełm na to uwagę.
O czym może to świadczyć, czy to wypalone odbłyśniki czy może żarniki się kończą (jeżeli tak to który).
Podejrzewam, że całość od nowości nie była ruszana.
Zrób szybki test, zamień żarniki i wszystko się wyjaśni, osobiście stawiam na przetwornice. Zakładam oczywiście że masz jednakowe żarniki.
jaculek63 26-01-2013, 14:23 A propos odbłyśników czy w mk4 po lifcie są takie same jak przed może ktoś wie.Pozdrawiam.;)
Mario;1946444]Zrób szybki test, zamień żarniki i wszystko się wyjaśni, osobiście stawiam na przetwornice. Zakładam oczywiście że masz jednakowe żarniki.
Mam taki zamiar, jednak muszę trochę poczekać na wyższe temperatury :)
Wymień ten z fioletową poświatą.
Pewnie wygląda to podobnie jak na zdjęciu. Ja już wymieniłem obydwa żarniki. U mnie dodatkowo ten z fioletową poświatą, nie zawsze chciał się włączyć od razu, czasem po kilku próbach.
SrebnaStrzała 26-01-2013, 17:02 A propos odbłyśników czy w mk4 po lifcie są takie same jak przed może ktoś wie.Pozdrawiam. Pytasz czy takie same czy gorsze? ja nie zauważyłem aby coś poprawili co miało miejsce w wersji przed lifiltem ;]
robi się tak gdy gaz się kończy wewnątrz żarnika. Jest kilka etapów w życiu każdego żarnika tzn :
1. nowy żarnik - ładny jak gdyby biały kolor (od 1 dnia do około 2miesięcy życia)
2. żarnik używany krótko tzn dopiero się rozpalił i nabiera swojej naturalnej barwy - z początku zapala się na biało i po chwili robi się troszkę żółtawy (od około 2miesięcy do 3-5misięca życia)
3. żarnik używany, patrząc na niego środek ma okopcony - po zapaleniu prawie natychmiast robi się lekko żółtawy i tak pozostaje (od około 3miesiąca do 1-2roku życia)
4. żarnik zużywający się - zmiana barwy na fioletową, brązową lub czasem bardzo słabo świecąca w kolorze niebieskim (w zależności od tego jak często się używa może to wystąpić od 6miesięcy nawet do 5lat życia)
5. żarnik zużyty - mruga lub nie chce odpalić (żarnik bądź starter uszkodzony, zużyty)
oczywiście w zależności jak dużo się jeździ, jak często jest odpalany i czy często jest narażony na wibracje to żywotność i poszczególne etapy mogą się wydłużyć bądź skrócić
mam nadzieję że komuś się to przyda.
robi się tak gdy gaz się kończy wewnątrz żarnika. Jest kilka etapów w życiu każdego żarnika tzn :
1. nowy żarnik - ładny jak gdyby biały kolor (od 1 dnia do około 2miesięcy życia)
2. żarnik używany krótko tzn dopiero się rozpalił i nabiera swojej naturalnej barwy - z początku zapala się na biało i po chwili robi się troszkę żółtawy (od około 2miesięcy do 3-5misięca życia)
3. żarnik używany, patrząc na niego środek ma okopcony - po zapaleniu prawie natychmiast robi się lekko żółtawy i tak pozostaje (od około 3miesiąca do 1-2roku życia)
4. żarnik zużywający się - zmiana barwy na fioletową, brązową lub czasem bardzo słabo świecąca w kolorze niebieskim (w zależności od tego jak często się używa może to wystąpić od 6miesięcy nawet do 5lat życia)
5. żarnik zużyty - mruga lub nie chce odpalić (żarnik bądź starter uszkodzony, zużyty)
oczywiście w zależności jak dużo się jeździ, jak często jest odpalany i czy często jest narażony na wibracje to żywotność i poszczególne etapy mogą się wydłużyć bądź skrócić
mam nadzieję że komuś się to przyda.
Kiedy możemy spodziewać się fotki lub filmu z Twoich biksenonów?
jaculek63 26-01-2013, 22:19 Pytasz czy takie same czy gorsze? ja nie zauważyłem aby coś poprawili co miało miejsce w wersji przed lifiltem ;]
Pytałem czy sa zamienne;)
ps.moje świeca na razie rewelacyjne nie wiem co u was z tymi ksenonami sie dzieje ja jestem wręcz zadowolony ze świateł,a drogowe to już miód i malina.
SrebnaStrzała 26-01-2013, 23:04 Chciałbym mieć reflektory od insigni... Tam to świecą...
Chciałbym mieć reflektory od insigni... Tam to świecą...
w insigni są 2 typy soczewek tak jak i w A6 czy SLS itd. itp z 2012r.
te soczewki co mam założone są w 98% dokładnie takie jak w insigni tzn różnią się mocowanie tzn w innych miejscach są otwory. a te drugie to są adaptacyjne tzn mają ruchomą przesłonę i pod czujnikiem deszczy mają kamerę która wyłapuje auto nadjeżdżające z przeciwka i zmienia położenie przesłony (położeń chyba jest 4 albo 5 ... mam jedną taką soczewkę ale nie mam sterownika i kamery :) )
Kiedy możemy spodziewać się fotki lub filmu z Twoich biksenonów?
nie mam na czym nagrać ... już pisałem że jeżeli ma ktoś możliwość podjechać do mnie i nagrać to był bym wdzięczny
Pytałem czy sa zamienne;)
ps.moje świeca na razie rewelacyjne nie wiem co u was z tymi ksenonami sie dzieje ja jestem wręcz zadowolony ze świateł,a drogowe to już miód i malina.
może dlatego że nie masz porównania ?
corneliusab 27-01-2013, 00:50 nokitel masz fotki tej soczewki co zalozyles teraz bo chyba zadnego manuala nie robiles:?: I pytanie nastepne, masz pojecie czy do s-maxa ona podejdzie:?:
Pozdrawiam
jaculek63 27-01-2013, 13:17 nokitel porównywałem z MB-E klase 2008r. kolegi i moje świecą lepiej,jak dla mnie wystarczy;)
wazne jest dla mnie czy odbłyśniki po lifcie są identyczne czy nie bo w razie czego mogę nabyć pobite lampy mondka z 2012r.,a w ciemno troszkę strach dlatego pytałem.
nokitel porównywałem z MB-E klase 2008r. kolegi i moje świecą lepiej,jak dla mnie wystarczy;)
to coś musiało być nie tak bo e-klasa ma soczewki nr.1 z mojej instrukcji i one świecą zarąbiście na pewno o wiele lepiej od tych z mk4 (może miał żarniki już kiepskie albo w kiepskim stanie te soczewki)
wazne jest dla mnie czy odbłyśniki po lifcie są identyczne czy nie bo w razie czego mogę nabyć pobite lampy mondka z 2012r.,a w ciemno troszkę strach dlatego pytałem.
nie jestem pewien czy są takie same bo nie widziałem jeszcze tych z 2012r.
nokitel masz fotki tej soczewki co zalozyles teraz bo chyba zadnego manuala nie robiles:?
instrukcji nie robiłem i na razie nie mam zamiaru a co do zdjęcia soczewki to nie mam, obie już siedzą w lampach. Pisałem już że szukam kogoś kto pomógł by mi nakręcić efekt i może od razu różnicę między standardową a tą moją. Na prawdę nie ma nikogo z okolic Lubina (dolnośląskie) ? Legnica, Polkowice ? czy po prostu nikomu się nie chce tracić czasu i kasy ?
I pytanie nastepne, masz pojecie czy do s-maxa ona podejdzie:?:
w s-maxie są soczewki te nr.2 z mojej instrukcji. Po co je chcesz zmieniać ? przecież one świecą bdb ... (chyba że mają za sobą 200tyś ciągłego świecenia ... to i te się wypalą)
corneliusab 27-01-2013, 19:14 Pytalem o s-maxa bo jesli bede miec wystarczajaca ilosc kasy na wersje i wyposazenie, ktore mnie interersuje to chce eSia, a pytalem profilaktycznie, czyli wychodzi na to, ze w nim juz nie trzeba sie bawic, och jak dobrze :D
Pozdrawiam
Na prawdę nie ma nikogo z okolic Lubina (dolnośląskie) ? Legnica, Polkowice ? czy po prostu nikomu się nie chce tracić czasu i kasy ?
Łukasz jestem chętny pomóc :) to zrobić, jednak nie w tym tygodniu jeszcze. (szpital)
Łukasz jestem chętny pomóc :) to zrobić, jednak nie w tym tygodniu jeszcze. (szpital)
ok to jakoś sie zgadamy i coś wykombinujemy :)
blazeyzem 30-01-2013, 07:12 panowie a czy wy wiecie że po regeneracji fakt będzie lepiej świeciło ale tylko przez pewien czas ? materiał z jakiego jest wykonana soczewka nagrzewa się od żarnika i prędzej czy później i tak będzie znowu to samo ... Ja swoje regenerowałem bo chciałem zobaczyć efekt ale nie jest powalający i niestety po roku jeżdżenia z włączonymi światłami będzie już częściowo wypalona. Dlatego w innym temacie już pisałem że tak jak to zrobiłem w MK3 po prostu dałem nowe lepsze soczewki i teraz widać na prawdę różnicę !!! Wcześniej mimo regenerowanych jak popadało to w nocy szlak mnie trafiał bo guzik widziałem a teraz ... miód malinka ... soczewki mam z A6 z 2012r. Jest trochę zabawy z dopasowaniem tego ale nie trzeba rozklejać lamp. Gdyby ktoś był zainteresowany pisać na meila do mnie
Pytanko, pasuje sama optyka (soczewka), czy razem z odbłyśnikami? Czy musi być od 2012 bixenon, może inne tez pasują? Na czym polega największy problem w dopasowaniu?
Pytanko, pasuje sama optyka (soczewka), czy razem z odbłyśnikami? Czy musi być od 2012 bixenon, może inne tez pasują? Na czym polega największy problem w dopasowaniu?
pasuje cała soczewka od niektórych a6 czy sls-ów i występują one w autach chyba dopiero od 2011r. ale wiem że różnią się "lustrem".
co do problemów z dopasowaniem ... jeżeli nie przerobisz wnętrza lampy to soczewki nie zmieścisz i nie umocujesz. Trzeba niektóre elementy przerobić, poszerzyć i co najważniejsze trzeba zrobić nowe mocowania bo otwory w soczewce oryginalnej są w innych miejscach (inny rozstaw).
jaculek63 30-01-2013, 20:51 nokitel
To ja podrążę temat,w poście wyżej piszesz że soczewki od S-maxa świecą bdb.a czy pasuje soczewka do mk4 może wiesz jako że jesteś bardziej w temacie.Pozdrawiam;)
nokitel
w poście wyżej piszesz że soczewki od S-maxa świecą bdb.a czy pasuje soczewka do mk4
niestety nie ... ta z Q7 czy też s-maxa ma przekładnię zębatą z osłoną plastikową i nie za bardzo chce tam wejść właśnie przez te elemęty :(
felicjan-f1 31-01-2013, 18:32 Rosjanie na potęgę wstawiają soczewki od VW TIGUAN 2011-, to jest soczewka nowszej konstrukcji HELLA INTEMO. Mają zamieszczonych wiele zdjęć po przeróbkach różnych reflektorów www.hidplanet.ru m. in. SUBARU, MITSUBISHI, TOYOTA,nawet Lexus. Skoro wyciągają optykę z takich aut i wsadzają na ich miejsce HELLę to chyba coś w tym musi być. Mam założonego "japończyka" i soczewa z Q5, E211 ,a nawet KOITO z AVENSIS wypadaja przy tym słabiutko-chociaż soczewa z mazdy jest też całkiem niezła. Czekam na zakupione właśnie helle i porównamy to cudo, czy jest godne polecenia-bo konstrukcyjnie jak najbardziej-wszystko w środku, czyli przesłona i cewka od niej-nie zajmują miejsca na zewnątrz. To jest to:
http://img59.imageshack.us/img59/1865/80308181.jpg
chciał bym zauważyć że tu rozmawiamy o mk4 a ty mówisz o próbach na mk3 ... Tam można było praktycznie wszystko zamontować a w mk4 już nie. Ta soczewka co podesłałeś jej zdjęcie nie jest przypadkiem pod d2s ? Jutro sprawdzę na giełdzie
felicjan-f1 01-02-2013, 18:19 A co to ma za znaczenie że piszę o próbach na MK3?-posiadam MK3 więc na takim próbuję, a czy uważasz, że najnowszy VW TIGUAN jeździ na D2S?
Nie mieści się bez drobnej przeróbki żarnik D2S-więc jest to coś nowszego.
Jestem już po próbach świecenia tą Hellą( wypiłowałem delikatnie rowek w obudowie żarnika D2S-wlazła) i naprawdę robi wrażenie, a jej kompaktowa budowa ułatwia zastosowanie w niejednej lampie, chociaż soczewka z mazdy ją przebija.
A co to ma za znaczenie że piszę o próbach na MK3?
bo temat dotyczy mk4? i tam nie podejdzie prawdopodobnie ta soczewka? to co będzie pasować w mk3 nie koniecznie podejdzie do mk4 ... próbowałem z ponad 10 rodzajami soczewek tzn każdą jaką mam u siebie i tylko ta jedna nie potrzebowała wielkich przeróbek by podeszła. Jutro sprawdzę tą co piszesz jak będzie dobra cena to kupię i wypróbuję.
jacper77 09-03-2013, 23:27 Mario;1932838']Tak to prościzna, aby wyjąć reflektor odkręcasz 2 śruby mocujące (duży wkrętak ) Wyjmujemy cały reflektor - przesuwamy delikatnie do dołu i wyciągamy z boku uważamy na zaczepy. Odpinamy kostkę (bardzo upierdliwe zabezpieczenie) następnie odpinamy tylną klapkę, jest na niej przykręcona przetwornica, odkręcamy żarnik - 2 małe śrubki odpinamy kable i wyjmujemy żarnik. Następnie wykręcamy 3 małe śrubki klucz nasadowy długi 8-ka. Wyjmujemy odbłyśnik z soczewką (uwaga na silikonowe podkładki). Odkręcamy 1 małą śrubkę trzymającą silniczek od przesłony i drugą taką samą od omawianej dźwigni. Następnie małymi kleszczami odginamy delikatnie blaszki w 3 miejscach mocujące soczewkę z odbłyśnikiem.
I to wszystko całość nie powinna zająć 20 min.
Jak odpiąć kostkę. Kiedyś próbowałem ale bez powodzenia. Jak mogę prosić na maila jacper77@o2.pl
Witam wszystkich
czy ktos moze mi powiedzieć jakie zarowki do przednich reflektorow nalezy kupić -jeden swieci na rozowo ,i tak naprawde to nie wiem co jest do wymiany, H1 czyH7 czy jeszcze cos innego, a baba jestem więć wiecie sami,
mam mondeo 2.0TDCI 2004 Ghia automat tiptronik ,są spryskiwacze do reflektorów fabryczne, a ustawianie chyba elektryczne , nie wiem czy się samopoziomują ale chyba nie, serwis nie wchodzi w rachube akurat jestem za granicą wiec koszty!!!! masakra, i musze to zrobić sama?
a ma xenony ale nie wiem czy fabryczne z takimi kupiłam 3 lata temu i do tej pory były bez zarzutu ,przebieg 270000 km,myślę ze się kończą ,
bede wdzieczna za kazdą rzetelna informacjęg:)
kopydleusz 12-03-2013, 11:13 Jeżeli nie masz pokrętła regulacji wysokości świateł, to masz oryginalne xenony, jeśli masz regulację - masz xenony chińczyki. W pierwszym przypadku masz model palnika D2S, w drugim - tego już nie zgadnę.
Poza tym, to jest wątek o MK4, a Ty masz MK3.
jakoś sie zgadamy i coś wykombinujemy
Czy w myśl powyższej zasady jesteś w stanie podjąć się wymiany soczewek w MK4?
Wymieniać będę halogeny na ksenony. Miałem zamiar kupić w miarę "świeże" reflektory na all. Czytając ten temat, dochodzę do wniosku, że bez wymiany soczewek się nie obejdzie. Jednym słowem, czy podjąłbyś się zakupu reflektorów, stosownych soczewek i zmontowania całości ?
TERBUH_B 15-09-2013, 18:36 jeżeli uważasz , iż xenon słabo świeci wyczyść soczewki i odbłyśniki. U mnie myślałem ze wypalone mam odbłyśniki ale po demontażu okazało się iż odbłyśniki są ok ale strasznie brudne sa soczewki wewn i na zewn. Po czyszczeniu jasnośc !! poza tym łatwo zobaczyć można w jakim stanie są pozostałe elementy lampy
jakby co służę pomocą
jeżeli uważasz , iż xenon słabo świeci wyczyść soczewki i odbłyśniki. U mnie myślałem ze wypalone mam odbłyśniki ale po demontażu okazało się iż odbłyśniki są ok ale strasznie brudne sa soczewki wewn i na zewn. Po czyszczeniu jasnośc !! poza tym łatwo zobaczyć można w jakim stanie są pozostałe elementy lampy
jakby co służę pomocą
Czyszczenie faktycznie nieco poprawia świecenie.
Przy okazji wymiany palników xenonowych wyczyściłem soczewkę i odbłyśnik.
Jest lepiej ale wyrażnie widać miejsce w którym odbłyśnik zaczyna się kończyć, więc bez wymiany odbłyśnika chyba się nie obędzie.
Bartez1982 22-12-2013, 19:10 Witam
Ja też myślałem że mam wypalone odbłyśniki, ale wymontowałem i okazało się że soczewka i odbłyśnik są mega brudne maja nalot i są matowe.
Wyczyściłem jedną założyłem i po odpaleniu różnica kolosalna,ale nie zmienia to faktu że palniki mam do wymiany, jak wymienię to pewnie będzie jeszcze lepiej.
Moje odbłyśniki na pierwszycrzut wyglądały jak u kolegi na zdjęciu z pierwszego posta a po czyszczeniu jak na tym zdjęciu z regeneracji.
Mam jeszcze dwa pytanka:
1. Jak bez bólu odpiąć wtyczkę od lampy?? Bo u mnie jedna zeszła bez problemu ale w drugiej nie mogę odczepić...
2. Czy soczewkę trzeba jakoś ustawić na tych trzech śrubach pod którymi są silikonowe podkładki?? Bo ja dokręciłem je mniej więcej o tyle samo obrotów ale pewności nie mam czy jest ok. Jakieś rady spostrzeżenia ??
robert LC 23-12-2013, 13:01 Witam
Ja też myślałem że mam wypalone odbłyśniki, ale wymontowałem i okazało się że soczewka i odbłyśnik są mega brudne maja nalot i są matowe.
Wyczyściłem jedną założyłem i po odpaleniu różnica kolosalna,ale nie zmienia to faktu że palniki mam do wymiany, jak wymienię to pewnie będzie jeszcze lepiej.
Moje odbłyśniki na pierwszycrzut wyglądały jak u kolegi na zdjęciu z pierwszego posta a po czyszczeniu jak na tym zdjęciu z regeneracji.
Mam jeszcze dwa pytanka:
1. Jak bez bólu odpiąć wtyczkę od lampy?? Bo u mnie jedna zeszła bez problemu ale w drugiej nie mogę odczepić...
2. Czy soczewkę trzeba jakoś ustawić na tych trzech śrubach pod którymi są silikonowe podkładki?? Bo ja dokręciłem je mniej więcej o tyle samo obrotów ale pewności nie mam czy jest ok. Jakieś rady spostrzeżenia ??
Witam rada żeby tych śrubek na gumkach nie dokręcać mocno bo mi pękła oprawa
1. Jak bez bólu odpiąć wtyczkę od lampy?? Bo u mnie jedna zeszła bez problemu ale w drugiej nie mogę odczepić...
Jakieś rady spostrzeżenia ??
1. U mnie jedna wtyczka zeszła bez problemów, a druga dopiero jak pękła :-(
Potem pojedź na regulację świateł. U mnie w jednej lampie mocno zmieniło się ustawienie.
lukibest 14-09-2014, 19:52 Witam
Odświeżę troche temat... może ktoś napisać kto regenerował odbłyśniki jaki jest efekt i czy jest długotrwały ?
Czy jest możliwość zakupu samego nowego odbłyśnika zamiast regenerowac?
Z góry thx za odpowiedź..
Pozdr
Efekt zależy jak bardzo masz je wypalone ;)
ja po regeneracji ponad rok temu mam dalej lustrzankę w super stanie. ;) ;)
lukibest 14-09-2014, 21:05 a można gdzieś kupić nowe odbłyśniki zamiast regenerować ?
osobiście powiem,że nie spotkałem się z tym..a w Ford Service jak pytałem to możesz co najwyżej kupić....ale całą oryginalną NOWĄ lampę :mrgreen:
Efekt zależy jak bardzo masz je wypalone ;)
ja po regeneracji ponad rok temu mam dalej lustrzankę w super stanie. ;) ;)
Ja jak na razie bronię się przed regenerecją.
Regenerowałem kiedyś w mondeo mk3, ale po dość krótkim czasie odbłyśniki zmatowiały :(
Może teraz technologia poszła do przodu, nie wiem, ale nie jakoś nie ma osób które by potwierdziły dłuższe efekty regeneracji
lukibest 15-09-2014, 15:50 Trudno zobaczymy innego wyjscia nie widzę jak nie można kupić nowych odbłyśników to je zregenruję. Dzisiaj zawiozłem do VACMET we Wrocławiu. Wycenili robociznę za 110zl netto za dwa odbłyśniku więc cenowo jakoś szału nie ma...myślę ze warto spróbować. Pokazał mi też jak wygladają oryginalne w których można sie przejrzeć a w moim "ciemność widzę " :) więc mam porównanie. Z opinii wiem że naprawdę solidnie to robią więc zobaczymy. Za tydzień będę odbierał.
Pozdr.
przypominam tym którzy nie są zadowoleni z regeneracji lub po prostu chcą raz na zawsze rozwiązać problem słabo świecących przednich lamp że można wymienić całe projektory na nowe które nawet po kilku latach nie wypalają się a na dodatek ilość światła jest znacząco większa. A w tym temacie (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=197955&highlight=s%B3abo+%B6wieci) macie wszystko opisane i podane wyniki pomiarów z jakim natężeniem świecą lampy ze zregenerowanymi odblaskami i te które można zastosować jako zamiennik.
I mnie dopadła słabość świateł mijania. Na temat wypalonego odbłyśnika nie będę się wypowiadał. Oddałem do regeneracji i w ciągu 2 dni miałem je z powrotem. Kwestia telefonu i porozmawiania z Panem Hubertem. Całość zamyka się w kwocie 200 zł. Jeżeli ma na stanie zregenerowane (a ma moje) to jak tylko otrzyma wysłane odbłyśniki i są w stanie nadającym się do regeneracji natychmiast wysyła zregenerowane. Jakość wykonania bardzo dobra, lustro wygląda jak nowe. Po montażu pierwsza jazda i musi być banan na gębie. Różnica jest KOLOSALNA. Jak dotychczas jeździłem kiedy mogłem na drogowych tak dzisiaj nawet nie było potrzeby ich włączania. Zmieniła się zdecydowanie jasność i zasięg świateł. Dodatkowo rozświetlona jest okolica. Nikt mi nie błysnął że coś jest źle więc chyba światła nikogo nie oślepiały.
Dla porównania przedstawiam foto z rejestratora. Może nie za szczególne ale różnica widoczna dokładnie.
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1461&pictureid=7263
|
|