Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Komunikat usterka silnika 2,0TDCi
TOMEK MK4 09-01-2013, 22:39 WITAM
Mam MK4 2.0 TDCI 2008r. wyświetla się komunikat USTERKA SILNIKA. Podczas przyspieszania około 3000-3500 obr/min wskakuje usterka, po zgaszeniu i uruchomienu znika i ponownie się pojawia przy przyspieszaniu. Diagnostyka wskazała błąd P010F - przepływomierz. wymieniłem na używany z innego mk4 i nic to nie pomogło.
PROSZĘ O PODPOWIEDZ CO Z TYM ZROBIĆ, MOŻE KTOŚ MIAŁ COŚ TAKIEGO???
A błędy wykasowałeś po podmianie??
TOMEK MK4 09-01-2013, 22:48 oczywiscie
kopydleusz 10-01-2013, 00:43 Może gdzieś masz pęknięty jakiś wężyk?
Podobny problem miał ktoś tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=131538
Tu za to ktoś napisał, że po wymianie filtra powietrza jest ok: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=79926&langid=2
Tak na prawdę to podejrzewam nie uszkodzony czujnik, ale dolot powietrza (wiem, jest długi). No chyba, że Ci zwierzak kabel od przepływki zeżarł.
FM18tdci 10-01-2013, 12:38 Co prawda nie w Mondeo ale w passacie miałem taki problem, że check engine sugerował na komputerze uszkodzony przepływomierz (niewłaściwa dawka). Po podłączeniu innego działo się to samo. W rezultacie okazało się (przez przypadek), że uszkodzony jest inny element pęknięty zaworek którym zasysało lewe powietrze. Nazywało się to w oryginale (z ETKI) "vacuum pump". Możliwe zatem, że jak piszą koledzy powyżej to nie przepływomierz jest uszkodzony a inne elementy tego układu.
TOMEK MK4 10-01-2013, 21:35 ok dzięki, poszukam "dziury w całym" chociaż jest tego troche do przeszukania
tez mi się to zdarzyło zobaczyć taki komunikat- w 2miesięcznym Mondeo z przebiegiem ok 10tys km. pękła rura metalowo-gumowa doprowadzająca podgrzane powietrze do silnika.
koszt samej rury niewielki, ale stało się to na autostradzie w Niemczech- holowanie, nocleg w hotelu, auto zastępcze. Na szczęście wszystko pokryła gwarancja Forda.
januszps 09-03-2013, 17:24 Witam,
żeby nie tworzyć nowego tematu o kolejnym temacie dotyczącym komunikatu "usterka silnika" podpinam się pod ten.
Szukałem przez pewien czas i nie znalazłem, ale jeśli było to przepraszam za zaśmiecanie. Większość tematów jakie przejrzałem dotyczyła DPF'a i włączonej kontrolki silnika. U mnie DPF raczej nie może być problemem (ze względu na przebiegi dzienne/miesięczne i roczne) a ponadto nie świeci się kontrolka silnika a komunikat każdorazowo znika po restarcie silnika.
Mam MK4 2.0 TDCI Titanium 2008r z 130 kkm zakupiony rok temu (w sty) z przebiegiem 78 kkm (oryginalnym - potwierdzonym). Po tym jak go zakupiłem tak ze 3 x wyświetlił mi się komunikat USTERKA SILNIKA i zapaliła pomarańczowa kontrolka ESP (od układu antypoślizgowego) a auto straciło mocy. Jeden raz przytrafiło mi się to na A4 czyli w trakcie jazdy w trasie. Pomogło wyłączenie oraz włączenie silnika. Przy tym auto na co dzień leciutko pracowało nierówno, tak jakby delikatnie szarpało a na 2-ce przy zmianie biegów potrafiło czasami zgasnąć. Nie były to objawy bardzo uciążliwe. Po jakimś czasie autko zaczęło bezproblemowo jeździć, działać płynnie i bezawaryjnie, tak że porzuciłem sprawę. Przejeździłem rok i jak odstawiłem autko z powodu choroby na 5 dni (początek lutego, było lekko mroźno i śnieżnie) znowu powróciły objawy lekko szarpiącej pracy silnika aż w końcu pojawił się komunikat o usterce i pomarańczowa kontrolka ESP (zygzaki). To co zauważyłem to komunikat tym razem zaczął się pojawiać po hamowaniu i/lub redukcji (przede wszystkim), ale jest to dość ciężkie do zanotowania, tym bardziej że zdarza się to akcydentalnie.
Czy ktoś z Was wie co to może być?
pozdr.
janusz
Nie masz wiązki przetartej przy przednim kole?? Kolega JVC tak miał w 1.8 tdci że auto słabło a sprawcą była przetarta wiązka
Może być wiązka przetarta jak pisze Kolega powyżej od czujki ABSu...miałem podobnie.Bez ASO ani rusz,oni odczytają przy którym to kole jest...
bodziofila 09-03-2013, 22:32 a ja bym obstawial problem czujnika polozenia walu jak mial kolega butel,ale bez kompa to tylko sugestie
a ja bym obstawial problem czujnika polozenia walu jak mial kolega butel,ale bez kompa to tylko sugestie
Lub też czujnik dopływu powietrza ;). Też to przerabiałem.
Bez podpięcia do kompa możemy sobie gdybać :)
pozdrawiam
kopydleusz 10-03-2013, 10:31 Na forum pisano też o czujniku w układzie wydechowym, który może powodować takie objawy. Swoją drogą raz miałem taką sytuację, ale po restarcie silnika problem znikł. Nie powtórzyło się to od ponad roku.
Bez podpięcia do kompa możemy sobie gdybać
Po podpięciu gdybać będą panowie z ASO (efektów nigdy nie można być pewnym).
Witam wszystkich
Tez przytrafilo mi sie cos takiego tydzien temu na autostradzie. Zjechalem na parking , podnioslem maske i cos tak smiesznie bardzo szybko zegotalo ( stojac przed autem ) u gory po prawej stronie bardziej z tylu . Zgasilem silnik , komunikat zgasl , zaczalem rozpedzac i znowu sie pojawil. Zjechalem z aut.. i zostawilem auto na ok 5 godzin . Po uruchomieniu nic sie nie pokazalo , celowo troche go przegonilem i nic. bylem u znajomego mechanika , podpial komp i stwierdzil ze to wtrysk dal znac o sobie. skasowal blad i jest ok.
Pytanie tylko czy mam juz szukac nowych wtryskow . Mam juz 180 tys przejechane.
WITAM
Mam MK4 2.0 TDCI 2008r. wyświetla się komunikat USTERKA SILNIKA. Podczas przyspieszania około 3000-3500 obr/min wskakuje usterka, po zgaszeniu i uruchomienu znika i ponownie się pojawia przy przyspieszaniu. Diagnostyka wskazała błąd P010F - przepływomierz. wymieniłem na używany z innego mk4 i nic to nie pomogło.
PROSZĘ O PODPOWIEDZ CO Z TYM ZROBIĆ, MOŻE KTOŚ MIAŁ COŚ TAKIEGO???
Mam dokładnie to samo, z tym że na "luzie" jak dam mu w palnik to wchodzi bez problemu na pełne obroty i nic się nie dzieje.
Po wymontowaniu tych dwóch czujników z kolektora dolotowego widać że są mokre od oleju... To jest normalne zjawisko w dieslach z turbiną? Po wyczyszczeniu i zamontowaniu... auto nie wyświetliło błedu podczas ostrego przyspieszania powyżej 3500 obr./1, ale po kilku kilometrach znowu to samo i po wyjęciu tych czujników znowu były mokre od oleju...
Co Wy na to Panowie fachowcy??
lampa naftowa 13-01-2014, 18:59 witam wszystkich - proszę o poradę . Miałem w zbiorniku około 1/5 paliwa , gdy pojawiła się na konsoli żółta ostrzegawcza ikona silnika. Nie było informacji, że jadę na "rezerwie". Po zatankowaniu paliwa lampka zgasła . Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i ma rozwiązanie ?. Silnik TDCI 1997 cm3, diesel. Z racji tego, że mało robię kilometrów tankuję vervę .
pozdrawiam
A lampka check (ikonka silnika) gasnie razem z ktoras lampka podczas odpalania?
Też tak pomyślałem że zmostkowane jest Check Engine z rezerwą . Oby nie
Wyłączyłeś i ponownie załączyłeś zapłon pewnie dlatego zgasła. Wystąpił jakiś chwilowy błąd.
rezerwa się zapala, gdy zasieg obliczony spadnie poniżej 88km. nie jest zmostkowana z checkiem ani inną kontrolką
rezerwa się zapala, gdy zasieg obliczony spadnie poniżej 88km
Nie koniecznie, to zależy od stylu jazdy, u mnie z reguły zapala się jak zasię jest poniżej 70km
FM18tdci 15-01-2014, 10:05 Nie ma reguły.
U mnie nigdy jeszcze nie zeszło poniżej 120-130 km (w sensie że przy tych wartościach kontrolka się zaświeca).
No tak jak mi si trafił napięty dzień i trochę "deptałem" to mi się kontrolka od rezerwy zaświeciła przy zasięgu 100km, ale tak jak jeżdżę to dla mnie z reguły zaświeca się jak jest 70km albo jak zejdzie poniżej 70km czytaj-69km ;)
Joanna_D 18-12-2014, 19:08 WITAM
Mam MK4 2.0 TDCI 2008r. wyświetla się komunikat USTERKA SILNIKA. Podczas przyspieszania około 3000-3500 obr/min wskakuje usterka, po zgaszeniu i uruchomienu znika i ponownie się pojawia przy przyspieszaniu. Diagnostyka wskazała błąd P010F - przepływomierz. wymieniłem na używany z innego mk4 i nic to nie pomogło.
PROSZĘ O PODPOWIEDZ CO Z TYM ZROBIĆ, MOŻE KTOŚ MIAŁ COŚ TAKIEGO???
Mam MK4 2.0 TDCi z 2007 roku
Mam coś podobnego... Kiedy zdarzyło mi się to po raz pierwszy nic nie potrafiłam powiedzieć, zwłaszcza, że po podłączeniu do komputera nie pokazało żadnego błędu.
W dniu dzisiejszym podobna sytuacja... Wyprzedzam... Na 5-ym biegu przycisnęłam i złapałam ok. 3200-3400 obr/min. Po czym pojawił się komunikat USTERKA SILNIKA i auto straciło moc, ale to chyba włączył się tryb serwisowy. Bo na 5-tym biegu max 2800 obr/min miałam, nie dało się jechać. Zatrzymałam się, zgasiłam silnik, po chwili odpaliłam, komunikatu brak, auto idzie jak trzeba.
Mam zamiar jechać jutro do mechanika, żeby podpiął pod komputer, ciekawe tylko czy tym razem coś wykryje.
Mam nadzieję, że to nic poważnego....
to jest usterka bardzo chwilowa. trzeba by w trakcie gdy jest widoczny podjechać na kompa i wtedy odczytać.
bodziofila 18-12-2014, 21:41 jacek zeby to bylo jak piszesz,praktyka inna.jadac 4 dni temu z fr w niemcowni po wyjezdzie ze stacji paliw komunikat usterka silnika.doczlapalem sie do bramek kolo wrocka,zgasilem i ok jedzie....diagnoza z dzisiaj padly 2 wtryski,upalone zasilanie 4wtrysku.najlepsze ze dojechalem do celu a pozniej do hekog:~.pozniej kaplica.jutro mam wiedziec ile mnie ta dyskoteka bedzie bawic :570:.nowe wtryski w aso 1950 zl sztuka,bradford 950.czekam na cene uzywek z pewnego zrodla.
sam komunikat "usterka silnika" jest wieloznaczny. dopiero odczytanie go na kompie może coś zasugerować, lecz też nie do końca. chwilowe pojawianie sie i znikanie moze być od chińskich kabli w naszych instalacjach
Tureckich a nie chińskich :)
mario12300 14-03-2015, 20:04 Witam
Czy ktoś jednoznacznie może pomoc z ta usterka (zapalona kontrolka usterka silnika i ESP) mam podobny problem z moim mondkiem raz na jakiś czas zapalaja mi się te kontrolki zauwazylem ze u mnie jest to przy niskich obrotach silnik zaczyna nierówno pracować po zgaszeniu i odpaleniu wszystko jest ok nie wiem od czego zacząć.
Niestety, tylko na kompie odczytasz błędy, a jak będą nielogiczne to wiazka elektryczna do sprawdzenia
zwyczajny39 28-03-2015, 20:53 Nie koniecznie, to zależy od stylu jazdy, u mnie z reguły zapala się jak zasię jest poniżej 70km
Kontrolka rezerwy zapala się od stylu jazdy ... u mnie kilka razy się zdarzyło gdy zostało według komputera do przejechania 90 km a raz gdy miałem dłuższą podróż A1 i o wiele większą szybkość :)/ to zapalił się komunikat o potrzebie zatankowania i możliwości przejechania 200 kilometrów .
Witam. Też walczę z tym błędem P010f-załączenie trybu awaryjnego przy wyższych obrotach przy max przyspieszeniu. Może ktoś poradzi za co złapać, dołączam wykres:
http://zapodaj.net/2950c0e83a72c.bmp.html
Witam, ostatnio dwukrotnie pojawił mi się komunikat "usterka silnika" w MK4. W obu przypadkach (może to czysty zbieg okoliczności) było to przy uruchamianiu silnika po kilkunastu sekundach od jego zgaszenia (raz przy bramie parkingu, drugi raz jak po zaparkowaniu stwierdziłem, że trzeba paręnaście cm podjechać dalej).
Za pierwszym razem kilkakrotnie próbowałem od razu odpalić silnik i gasł, pomogło mocniejsze podgazowanie. Po godzinie zapalił bez problemu i tak było z tydzień. ZA drugim razem od razu odczekałem z pół godziny i zapalił bez problemu.
Chyba bez podłączenia do kompa się nie obejdzie, ale może coś, Ktoś podpowiedzieć
Komunikat usterka silnika mówi tylko, że komputer zarejestrował błąd.
Szczegóły tego błedu poznasz dopireo po podpięciu pod kompa w serwisie.
Szklana kula nie działa
U mnie ten komunikat pojawił się 2 krotnie w przeciągu 4 dni. Pierwszy raz jak jechałem na kawałku autostrady do Katowic z prędkością przekraczającą 200 km/h oraz drugi raz jak dynamicznie ruszyłem ze świateł. Winna okazała się rura, która idzie od filtra powietrza (zsunęła się z obudowy). Dodatkowo towarzyszył temu spadek mocy.
Nie mam żadnego komunikatu o błędzie, ale...
W dwóch ostatnich moich benzyniakach - w sytuacji szczególnej czyli np. odpalam zimny silnik po czym po np. 15 sekundach go gaszę i odpalam ponownie za np. minutę >>> występowały problemy z zapalaniem lub silnik przez chwilę nie mógł wejść na obroty biegu jałowego (pewnie za dużo miał benzyny z pierwszego uruchomienia).
Z Mondeo raz miałem ten drugi przypadek - chodził przez ok. 5 sekund na obrotach ok. 500 obr./min.
M...
Boogeyman 13-10-2015, 22:05 U mnie tez co jakis czas wywala usterke silnika. Bardzo duzo jezdze po autostradach. Najczesciej wyglada to tak - jade przez pare godzin, po czym zjezdzam na tankowanie przy autostradzie. Po czym wlaczam sie do ruchu, zaczynam jechac powyzej 160 i ... wlacza sie usterka silnika. Drugi scenariusz to jazda w korku, a pozniej gwaltowne ruszenie i znow to samo... U mnie (z tego co wiem z prywatnych wymian doswiadczen, rowniez u innych uzytkownikow) wywala blad turbosprezarki - czujnik reaguje na gorne dopuszczalne cisnienie doladowania. Jak na razie u mnie jest to niegrozne - od jakichs 60 tys. km mam powtarzajacy sie ten sam blad.
slawek-kali 13-10-2015, 23:25 A nie macie jakis chipow zamontowanych czy cos w tym stylu?
Cypher3010 09-11-2015, 08:58 Witam,
żeby nie zakłądać nowego tematu. Około czerwca miałem tak, ze na conversie wyskoczyła USTERKA SILNIKA żółta "i" ale silnik pracuje normalnie, zadnych problemów.
Teraz auto stało ok tygodnia. Dziś Odpaliłem i jechałem do pracy. Po około godzinie znowu to samo - zapaliło się USTERKA SILNIKA żółta, auto jeździ normalnie, żadnego spadku mocy. Nawet dźwięk przy tym się nie włączył.
Czy spotkaliście coś takiego? Jak sądzicie, Walić z tym do serwisu, czy przegonić raczej po autostradzie?
Mondeo 2.0 Tdci 178 tyś km Titanium powershift 2011 r
PS
Dodam, ze teraz po krótkim wysłączeniu nie zniknęło, zobaczymy po ostygnięciu silnika jak będzie
Bump: Sprawdziłem po ostygnięciu - komunikat zniknął. Ciekawe co to może być ? Ktoś w wawie może zczytać błędy? (oprócz ASo oczywiście) Ma ktoś urządzenie?
Połowa Warszawy ma ELM327, a tym można spokojnie błędy sczytać. Napisz na pw np. do Mayak'a albo Orion512 .
piter2010 09-11-2015, 12:27 Panowie sprawdźcie sobie układ dolotowy,wszystkie wężyki od turbo itp,bo u mnie w/w problem pojawił się tak samo,podczas wracania z pracy na trasie,a przyczyną był sparciały wężyk wychodzący od turbiny,był w dwóch miejscach pęknięty.Po wymianie do dzisiejszego dnia cisnę ile fabryka dała i brak jakichkolwiek problemów.Mam nadzieję że choć tak pomogę.Pozdrawiam.
Cypher3010 09-11-2015, 14:47 Piter, myślisz, ze przez wężyk taki błąd pojawiał się tylko 2 razy w odstępie 5 miesięcy (ciągłego użytkowania)? Tak się zastanawiam, bo mechanikiem nie jestem ...
piter2010 09-11-2015, 20:19 Piter, myślisz, ze przez wężyk taki błąd pojawiał się tylko 2 razy w odstępie 5 miesięcy (ciągłego użytkowania)? Tak się zastanawiam, bo mechanikiem nie jestem ...
Cypher3010,wiesz co,ja również mechanikiem nie jestem,ale u mnie po pojawieniu się kontrolki USTERKA SILNIKA moc była dostępna,choć nie wariowałem jechałem 90-110km/h,pojechałem natychmiast do mojego mechanika i diagnoza padła natychmiast.Pan Łukasz podniósł samochód,po krótkiej chwili znalazł winowajcę,tak jak pisałem wcześniej,sparciały wężyk od turbo.Wymienił na nowy,przejechał się o powiedział okey.Ale każdy przypadek może być inny,jedz do zaufanego,sprawdzonego mechanika,niech Ci sprawdzi samochód na kompie i ogólnie wszystkie węzę.Kto wie może akurat się trafi.Pozdrawiam
Witam.
Wrzuciłem jakiś tam wykres uzyskany przy błędzie p010f parę postów temu (jakby był magik na forum co takie rzeczy umie czytać to by serwisy miały mniej roboty:), okazało się że przepływomierz oszukiwał w skrajnych wartościach przepływu powietrza (gwałtowne przyspieszanie, wtedy auto "skakało"). Nie była to łatwa rzecz do znalezienia, ponieważ przepływomierz działał ale nie do końca tak jak należy-wartości były nieznacznie zawyżone, dopiero podmianka na sprawdzony z innego samochodu rozwiała wątpliwości. Jeśli ktoś zaczyna diagnozę usterki silnika to parę wskazówek, które polecam wdrożyć przed zbędnym wydawaniem funduszy (własne doświadczenie):
1. Diagnoza komputerowa - nawet najprostsza ELM wskaże błąd, którego wytłumaczenia warto poszukać z różnych źródeł.
2. Jeśli błąd można przypisać do konkretnej części = problem rozwiązany, jeśli nie => zacząć od najczęstszego powiązania z błędem, dla pewności podmianka ze sprawnego auta, bo nie wszystko na pozór oczywiste jest takie proste.
3. Kontrola kostek i połączeń czujników - rozpiąć, zapiąć, przeczyścić, sprawdzić kable czy np. nie przegryzione.
4. Kontrola podciśnienia - najprościej to chyba strzykawką da radę zrobić + trochę wyobraźni, przy okazji czy prawidłowo pracuje gruszka (filmiki np. na youtubie - gruszka turbo, praca sztangi turbo).
5. Większość usterek leży po stronie dolotowej tak więc: kontrola szczelności układu, za turbo ewentualne wycieki oleju będą wskazywać o nieszczelności, a przed turbo oględziny, syk powietrza, na wyczucie.
6. Kontrola zachowania czujników i ich wskazań - ELM też można śmiało próbować - czy parametry się zmieniają, temperatury, przepływy powietrza, ciśnienia doładowania itd. w zależności od warunków pracy silnika.
7. Nie dać się na kupowanie części w ciemno, bo szkoda i pieniędzy i nerwów, tańszy może się okazać dobry warsztat - polecam te specjalizujące się w fordach, to nie reklama ale opinia :)
Cypher3010 11-12-2015, 22:34 przegoniłem po autostradzie i problem zniknął - pewnie na następne 5 mieś :)
Witam,
Mam prosbę o pomoc. Czy ktoś z Was wie co może być przyczyną komunikatu usterka silnika (mam convers+)?
Mam mondeo z silnikiem 2.0 tdci 140 KM. Komunikat pojawił mi się drugi raz. Za kazdym razem po spadku mocy silnika. Bardzo ociezale reagowal na pedał gazu, a turbina wlaczala się jakby z opóźnieniem.
Po zatwierdzeniu i ponownym uruchomieniu silnika komunikat zniknął. Obawiam się, że nie na dobre...
Będę wdzięczny za pomoc.
Edit: ok. dzięki za przeniesienie tematu i wskazanie świetlistego szlaku.:one: pocieszające, że problem raczej popularny i ogarnięty. Mam nadzieję, że konsekwencje nie będą poważne.... wiecie kto w Łodzi ma komputer żeby sprawdzić komunikaty?
daniel66 06-01-2016, 12:07 Jak masz czas podjechać do Zyrardowa to zapraszam ;)
wiecie kto w Łodzi ma komputer żeby sprawdzić komunikaty
zajrzyj do tego tematu :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=234523
oprócz sprawdzenia będzie możliwość upgrade Twojego Convers+
.
Pisz w temacie lub dzwoń od 8.01.2016 :D
Kolega bartoszek ma komputer i fajne kabelki do niego.Ogarnir zapewne temat.
bartoszek 06-01-2016, 23:52 Nawet bez podłączania domyślam sie u jaką przyczyna :)
daniel66 07-01-2016, 09:56 bartoszek pochwal się :P
bartoszek 08-01-2016, 06:05 daniel66 z opisu wygląda na zawór sterowania turbiny, tylko który? Tego się kolega dowie po podpięciu auta.
stelmacher 15-03-2016, 07:04 Ok to teraz niestety moja kolej
Dzis rano jadac do pracy ok 4.5km
Ruszylem spod swiatel i uslyszalem taki delikatny swist spod maski odjelem gazu swist znikl i zapalila sie kontrolka silnika
Po dojezdzie do pracy zgaszenie i ponowne uruchomienie nic nie ppomoglo nadal swieci
W weekend zmienilem klocki z przodu i zalozylem nowe kola nic wiecej nie robilem a auto bylo w niedziele przegonione na autostradzie 500km nin stop 175km/h wiec dpf powinien sie wypalic
Dodam ze auto od jakis dwoch tygodni bardzo szybko sie nagrzewa do 90st juz po okolo 3.5km
2.0tdci 140km 2009r auto mam juz z 8 miesiecy i pierwszy raz sie mi zapalila
Po pracy podlacze sie do lapka i podam co za blad/bledy wyskoczyly
Ale zastanawia mnie ten swist brzmialo to tak jakby sie wentylator zalaczyl bo ostatnio czesto sie wlaczal ale tym razem myślę ze to nie to
mialem tez dwie sytuacje gdzie auto nie chcialo odpalic filtr wymienilem z 2000km temu na knechta i jak do tej pory znow pali
nizej wrzucam wszystko co wyszlo logow oraz prosze zwrocic uwage na zalaczne zdjecie na pierwszy cylinder
czyzby to wtrysk padl?
===TCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
===END TCM DTC Brak===
===PCM DTC P0089:00-68===
Kod: P0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Możliwe przyczyny :
Usterka elektryczna w obwodzie zaworu sterowania cisnieniem.
Złącza wielostykowe niewłaściwie zamocowane
Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy
Sprawdź ciągłość obwodu oraz czy nie mają miejscazwarcia z masą lub dodatnim biegunem akumulatora.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Nie wymieniaj zadnych element=w przed zakonczeniem wszystkich test=w szczeg=lowych zwiazanych z tym DTC.
Czujnik ciśnienia paliwa
Powietrze w układzie paliwowym.
Zatkany lub zabrudzony filtr paliwa.
Niedrożne. splątane lub zgniecione powrotne przewody zasilaniapaliwem.
Zewnętrzne wycieki z układu paliwowego.
Niedobór paliwa.
Doświadczenia wskazują, że objawy tego niedomaganiasą następujące:
Nieplynna jazda pojazdu
Problemy z uruchomieniem silnika lub brak uruchomienia silnika
Brak rozruchu/ utrudniony rozruch lub silnik gasnie
(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.
(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa
===END PCM DTC P0089:00-68===
===PCM DTC P2002:00-EC===
Kod: P2002 - Wydajność oddzielacza cząsteczek stałych poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Brak filtru cząstek stałych
Przewody czujnika ciśnienia różnicowego nieprawidłowo zamontowane lub uszkodzone
Ograniczenie/blokada w układzie wlotu powietrza.
Sprawdź następujące elementy:
Sprawdz, czy czujnik cisnienia róznicowego i przewody sa nieuszkodzone i nie sa zatkane.
Sprawdź, czy filtr jest zamontowany
===END PCM DTC P2002:00-EC===
===OBDII DTC P2002-P===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej
Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P2002-P===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===CCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
===END CCMii DTC Brak===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC Brak===
===HCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC Brak===
===BCMii DTC C1D21:05-6C===
Kod: C1D21 - Moduł koła
Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki programowania układu
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1693512 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 211727.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC C1D21:05-6C===
===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul przyczepy
===END TRM DTC Brak===
===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł rozpoznawania mowy
===END SRM DTC Brak===
===DSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł fotela kierowcy.
===END DSM DTC Brak===
===PDM DTC B1166:15-68===
Kod: B1166 - Sygnał wyjściowy prawej przedniej lampki oświetlenia progu
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1692075 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 211705.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
===END PDM DTC B1166:15-68===
===DDM DTC B1165:15-68===
Kod: B1165 - Sygnał wyjściowy lewej przedniej lampki oświetlenia progu
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modu drzwi kierowcy
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1692075 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 211705.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
===END DDM DTC B1165:15-68===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie
===END PAM DTC Brak===
===HVAC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC Brak===
===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC Brak===
===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
===END ACM DTC Brak===
===IPC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC Brak===
===CDP DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Odtwarzacz płyt CD
===END CDP DTC Brak===
mondekmk4 31-03-2016, 16:36 Miałem podobny problem, nie mam kodów błędów, ale ASO mówiło, że trzeba wymienić turbinę. Dałem go do swojego mechanika i znalazł problem objawów, z błędów wynikało, że to faktycznie turbo ale rozebrał i wszystko było w porządku. Zalazł więc dwa czujniki, wymienił i wszystko gra. Może komuś pomogę, wklejam zdjęcie jakie wymienił czujniki wraz z ceną tego bez robocizny. Wykaz (http://files.tinypic.pl/i/00772/lg9zafhes04d.jpg) Przed chwilką go odebrałem, znowu śmiga dobrze. Mam nadzieje, że komuś pomogłem:)
Dzisiaj rano jak chciałem do pracy jechac odpalilem i zawsze pare minut zostawiam auto zeby sobie pochodzilo wracam a tam komunikat " uszkodzony silnik " wiec zgasilem i odpaliłem raz jeszcze komunikat znikl . Po pracy wszystko ok . Wieczorem , znaczy przed chwila odpalilem wyszedlem na fajke wracam i ten sam komunikat , wiec byla powtorka z rana i znowu wszystko ok . Dodam ze silnik chodzi normalnie i ma normalną moc..
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
daniel66 31-03-2016, 20:55 Pasiek trza pod kompa wpiac ;)
Wiem , wiem . jutro do aso jadę ale, myślałem że może ktoś miał podobnie i da jakieś wskazówki..
Wysłane z mojego Gigaset QV1030 przy użyciu Tapatalka
slawek-kali 31-03-2016, 21:09 Kiedy olej wymieniales?
Dzisiaj rano jak chciałem do pracy jechac odpalilem i zawsze pare minut zostawiam auto zeby sobie pochodzilo wracam a tam komunikat " uszkodzony silnik " wiec zgasilem i odpaliłem raz jeszcze komunikat znikl . Po pracy wszystko ok . Wieczorem , znaczy przed chwila odpalilem wyszedlem na fajke wracam i ten sam komunikat , wiec byla powtorka z rana i znowu wszystko ok . Dodam ze silnik chodzi normalnie i ma normalną moc.. a zauwazyłeś jedną prawidłowść zawsze tak sie dziej jak opuścisz samochud czyli jak on jest sam i jest mu smutno:one: a tak na poważnie to aku jakie masz nie wymaga czasem wymiany bo jak moje miało sie ku koncowi tez podobne przypadłości były po wymianie nie było tego więcej
Witam. Koledzy ja rowniez mam podobny problem lecz mam Benzynke. Wywala Awaria silnika ale zaraz wyswietla sie Usterka Immobilaizera... i traci moc a gdy wychamuje auto to gasnie.. zaraz odpalam i zero komunikatow
Najgorsze ze nie dzieje sie to caly czas ostatnio bylo z 3 miechy spokoju no ale wczoraj znowu.
Właśnie dziwne to było , jak siedzę w aucie i odpalam wszystko ok , sam nawet pomyślałem że może że byłem z kluczykiem po za autem ale , co ma kluczyk do silnika? Tak jak piernik do wiatraka ;) a aku mam jeszcze fordowskie czyli fabryczne..
Wysłane z mojego Gigaset QV1030 przy użyciu Tapatalka
jak jest słaby aku i już ku koncowi sie mu ma to tak lubi różne błedy wywalać ale może w twoim przypadku jest coś innego
jak jest słaby aku i już ku koncowi sie mu ma to tak lubi różne błedy wywalać ale może w twoim przypadku jest coś innego
Dlatego jutro muszę z roboty się zwolnić i do aso podjechac..
Wysłane z mojego Gigaset QV1030 przy użyciu Tapatalka
asoa nie masz nic innego tylko ASO tam słono zapłacisz :(
Kolego Blade65 a slyszales cos kiedys o awaria silnika immobilazer aktywny?
Na szczęście , u nich kupiłem i mam gwarancję więc niech szukają i jeszcze mi się auto zastępcze należy
Wysłane z mojego Gigaset QV1030 przy użyciu Tapatalka
jeszcze mi się auto zastępcze należy jak trylko jest to trzeba korzystać z przywilejów
daniel66 01-04-2016, 08:26 BartekPiórek http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=178798
Kolego Blade65 a slyszales cos kiedys o awaria silnika immobilazer aktywny?
Ja słyszałem i naprawiałem.
jak jest słaby aku i już ku koncowi sie mu ma to tak lubi różne błedy wywalać ale może w twoim przypadku jest coś innego
No i stało się aku odmówił posłuszeństwa ,dobrze że kolega miał kable , sprawdziliśmy miernikiem alternator dobrze ładuje więc chyba aku..
Wysłane z mojego Gigaset QV1030 przy użyciu Tapatalka
Ja słyszałem i naprawiałem.
kolego a cos wiecej gdzie moze tkwic bład?
Czy udało Ci się podpiąć kompem do auta?
daniel66 08-04-2016, 13:47 Pasiek masz sie z tym autem! :O
Auto już jest ok , aku padł.. I przewód , podobno zawleczka poszła.. Teraz jeździ ;)
Wysłane z mojego Gigaset QV1030 przy użyciu Tapatalka
W większości przypadkow przy tego typu problemach winna jest wiązka do pcm
hawranek2222 15-12-2016, 16:56 Witam
Focus 2009r 1,8TDCi 115km
Jazda powyzej 140km/h zaczyna szarapać autem , tak samo przy gwałtownym przyspieszaniu, wyskakuje bład trybik z wykrzyknikiem czerwony oraz blad check engine.
Auto nie traci mocy, po wył i wł autka czerwony bład znika a check engine zostaje.
Dzisiaj podlaczony pod komputer wskazał bład P010F, ktoś miał moze podobny przypadek??
Dodam jeszcze ze autko stało ok 14 dni padł akumulator dzisiaj aku wymieniony na nowy, ładowanie w aucie sprawdzone jest ok, ale błedy jak wyskakiwały tak wyskakują.
W większości przypadkow przy tego typu problemach winna jest wiązka do pcm
Witaj.
Która to wiązka? Cała wiązka , czy tylko jakiś konkretny kabel z niej ?
Bo ja mam taki problem aktualnie. Zachowuje się to tak:
Przyciskam przycisk start 1x i dostaje komunikat "usterka silnika" oraz "immo. aktywny". Silnika nie odpala oczywiście. Wyjąłem przekaźnik R2 i go otworzyłem. Wpiąłem to bez obudowy. Brat manualnie złączył styki na przekaźniku i trzymał. Wsiadłem do auta i wcisnąłem przyciska start, żadnego komunikatu, nacisnąłem sprzęgło i odpaliłem bez problemu auto bez żadnych komunikatów. Teraz zastanawiam się jaka przyczyna. Auto będzie podpięte pod kompa , więc postaram napisać coś kodach błędów.
Przekaźnik sprawdzałem pod napięciem 12V czy działa , wyjąłem też inne i spr i działają tak samo.
Pozdrawiam. Przemek
W moim wątku masz wszystko opisane razem z pinoutem złącza.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2643723#post2643723
Daj znać jak naprawisz :-) Elektrycy mnie znienawidzą za rozwiązanie tego problemu, link powyżej naprawił już kilka aut, całkiem za darmo :-)
Elektrycy mnie znienawidzą za rozwiązanie tego problemu
Po to właśnie jest to forum,by sobie pomagać.Nie jest to tablica ogłoszeń i reklam o czym niektórzy zapominają.
Bravo Ty :)
W moim wątku masz wszystko opisane razem z pinoutem złącza.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2643723#post2643723
Daj znać jak naprawisz :-) Elektrycy mnie znienawidzą za rozwiązanie tego problemu, link powyżej naprawił już kilka aut, całkiem za darmo :-)
Dziękuję bardzo . Postaram się coś ruszyć w czasie świąt , bo teraz czasu mało.
Pozdrawiam . Wesołych świąt :)
Hej.
Dziś trochę pogrzebałem. Na wstępie chciałbym zaznaczyć , że jestem totalnym amatorem :) Bądźcie wyrozumiali .
Może najpierw rzucę kilka zdjęć.
Na pierwszym zdjęciu chodzi o to , że nie wiem w którym miejscu mam rozpocząć poszukiwania .
Drugie zdjęcie :we wtyczce do przekaźnika R1 ,w tym samym miejscu co we wtyczce przekaźnika R2, pokazuje mi miernik , że jest masa. Ale w R2 masy nie ma. Znaczy miernik nie brzęczy, nie ma przejścia .
Próbowałem wyciągnąć te gniazdo , gdzie są przekaźniki , ale za cholerę nie chce wyjść.
I dalej jest tak , że jak palcem złącze przekaźnik R2 to odpalam auto i nie ma komunikatu błędu.
Od czego zacząć ?
Pozdrawiam .
Przemek.
Nie dochodzi masa do przekaźnika R2. Jak to sprawdzić ?
Wcześniej był błąd połączenia z PCM. I chyba nadal jest, diagnostykę będę miał ponownie za jakiś czas.
Nie dochodzi masa do przekaźnika R2
Przekaźnik jest sterowany masą.PCM podaje masę na cewkę przekaźnika.
Poszukiwania ja bym rozpoczął od zdjęcia koła i nadkola i dobrania się do PCM no i na złączce PCMa mierzył napięcia na odpowiednich PINach -> podałe Ci link do tematu który zakładałem ze dwa lata temu gdzie jest rozpisane na którym PINie powinno być jakie napięcie. Jeżeli masz odchyłkę od napięcia na zmierzonego na aku to szukaj problemu we wiązce.
ladam1978 10-06-2017, 15:55 Witam wszystkich.
chciałbym Was poprosić o pomoc lub poradę, ponieważ od dłuższego czasu mam problem z wyskakującą "usterką silnika".
Czytam forum już kolejny dzień, ale nie znajduję jakoś rozwiązania dla mojego problemu, bo nikt nie wskazał na takie objawy jak u mnie. Ale po kolei.
Półtora roku temu w zimę miałem problem z usterką silnika, ale wyskakiwała mi wtedy jeszcze z ESP. Wielu z Was o czymś takim też pisało. Wówczas jednak pojechałem do V-tronica w Szczecinie – auto stało u nich 2 dni, podłączyli je pod kompa, zdiagnozowali błędy:
1. P003A – regulacja ciśnienia doładowania poza zakresem dopuszczalnym,
2. U0405 – tempomat – sygnał nieprawidłowy,
3. P1632 – alternator Smart – nieprawidowe działanie,
4. U0401 – ABS - połączenie CAN ze sterownikiem silnika – odbiór nieważnych danych,
Wg nich usterka miała coś wspólnego z turbiną, coś tam niby zrobili (z jakąś gruszką turbiny czy coś), usterka zniknęła. Sądzę, że w zasadzie to wykasowali błędy i tyle, bo problem jednak po niedługim czasie powrócił.
Paręnaście dni później robiłem przegląd auta po zimie 2015/2016 w moim serwisie i wyszło na nim, że do wymiany mam jakieś rolki i paski napędzające. I o dziwo, po tej naprawie komunikaty z usterką i ESP zniknęły. Co miało jedno z drugim wspólnego to dalej nie wiem...
Okazało się jednak, że główny problem z usterką zniknął, lecz raptem na 8 miesięcy. I znowu powrócił zimą w styczniu br. Przy czym tym razem usterka nie pojawiała się wraz z ESP.
Pierwsza szybka diagnostyka w najbliższym mi serwisie wykazała:
1. Błąd U0405 – tempomat – sygnał nieprawidłowy,
2. Błąd P1335 – Czujnik pozycji recyrkulacji spalin C – osiągnięta granica zakresu regulacji.
3. Błąd P02E1 – klapa kolektora ssącego – sterowanie strumieniem powietrza nieprawidłowe działanie.
4. Błąd P003A – Regulacja A ciśnienia doładowania – poza zakresem dopuszczalnym.
5. Błąd U3006 – nieprawidłowe napięcie zasilania A (klimatyzacja)
6. Błąd U0422 –magistrala CAN/ przewód danych pomiędzy czytnikiem a sterownikiem karoserii – zakłócenia komunikacji.
Powtórzyły się więc błędy P003A, U0405. Błędy wykasowano i na ponad miesiąc był spokój.
A z końcem lutego usterka powróciła. Co gorsza zaczął mi się pojawiać komunikat "filtr silnika przeciążony", czyli DPF.
Pojechałem więc do nieautoryzowanego warsztatu specjalizującego się w Fordach. Tam podpięli pod kompa i wyszło im to (przynajmniej tyle mi pokazali):
1. Błąd P2453 - problem z czujnikiem ciśnienia różnicowego
2. Błąd P246B - problem z samoczynnym wypaleniem DPFa.
Więc żaden z błędów wykazanych w styczniu tu się nie powtórzył albo mi ich nie pokazali (nie wiem, może uznali inne za nieistotne).
Spece od forda stwierdzili, że problemem jest DPF, w/w czujnik wymienili i zrobili statyczne wypalanie DPFa. Z informacji od nich wynikało, iż nie ma potrzeby wymieniać/ wywalać filtra, ponieważ badanie jakiegoś poziomu ciśnienia filtra (sorry za lakoniczne stwierdzenie, ale nie pamiętam co to dokładnie było), wskazywało na to, że nie jest on zapchany i parametry jego pracy są ok. Ponadto stwierdzili, że mam uszkodzoną wiązkę od wentylatora, którą naprawili.
Po tym Mondek jeździł dobrze może z tydzień, może dwa, po czym znowu nawrót usterkowej choroby jak i komunikaty dot. filtra silnika. Znowu auto poszło do „forda”, tam je pobadali, posprawdzali i miało być wszystko ok. A tymczasem po kilku dniach było „jak zwykle”. Jestem znowu umówiony u nich na poniedziałek, tylko nie wiem co o tym wszystkim myśleć.
Poczytałem też nasze forum i skoro wyskakiwał mi błąd DPF, to podążając za radą wielu z Was, kilkukrotnie starałem się pogonić auto na obrotach pow. 3 tys. na dłuższych trasach. Ale w moim przypadku nie dawało to efektu, bo po przedmuchaniu spokój był raptem przez kilka dni. A usterka ciągle wraca i wyskakuje już codziennie.
Sytuacja wygląda obecnie tak, że:
1. USTERKA SILNIKA pojawia się najczęściej rano, po przejechaniu w mieście krótkiego 2 -3 km dystansu. Po dojeździe do pierwszego porannego celu samochód gaszę, po paru minutach wracam i po uruchomieniu silnika mam właśnie owy komunikat: „usterki”, czego efektem jest zamulenie auta i brak mocy.
Co ciekawe, po dojeździe z usterką do drugiego, dalszego celu odległego o 5 – 10 km (a czasem wystarczy przejechać zaledwie kolejne 2-3 km), wyłączeniu silnika i ponownym ruszeniu po krótszej czy dłuższej przerwie, usterka znika i może jej nie być nawet cały dzień, niezależnie czy auto jeździ gdzieś w trasie czy krótkie dystanse po mieście.
Natomiast błąd ten nie pojawia się wcale, jeśli po pierwszym odpaleniu przejadę autem w normalny sposób, bez przeganiania w dłuższą trasę, ale nawet wystarczy pojechać z 10 – 15 km, tak jakby auto miało się dobrze rozgrzać…
2. Właśnie w zimę jeszcze sądziłem, że błędy pojawiają się wskutek niskich temperatur i wilgoci, która gdzieś się dostaje i jakoś oddziałuje na elektrykę. Tezę taką zdawał potwierdzać fakt, że jeśli na dworze było zimno, temperatura poniżej 0 st. a do tego mokro, śnieg – to auto odpalało już z usterką. Jeśli poranki były w temp. powyżej 0 i w miarę suche, błędu nie było… Miałem wręcz wrażenie, że jakby silnik musi się dobrze nagrzać, żeby usterka nie wyskoczyła. W lutym np. zdarzyło mi się jechać z żółtą ikonką usterki (chociaż bez samego komunikatu o niej) i zamułem silnika przez prawie 200 km i nie pomogło kilkukrotne zatrzymywanie się i gaszenie/ odpalanie silnika. A na powrocie 3 godziny później żadnego błędu i zamuła już nie było.
3. Wielokrotnie wraz z usterkami miałem do czynienia z wypalaniem Dpfa. Czasem następowało to z komunikatem o przeciążonym filtrze, a czasem wychwytywałem zmienioną pracę silnika jadąc już z usterką. Zastanawiałem się, czy aby wyskakująca usterka nie jest efektem nieudanej próby wypalenia DPFa, no ale jak to się ma do spadku mocy?
I to dało mi do myślenia, czy owa usterka jednak nie jest związana z czymś co ma wpływ na DPF, a niekoniecznie dotyczy DPFa, tylko innych elementów z nim powiązanych.
Analizując forum i wątki dotyczące usterki silnika, znalazłem takie Wasze podpowiedzi:
- poluzowany przewód od turbiny,
- uszkodzony zawór EGR,
- czujnik temperatury powietrza znajdujący sie na kolektorze ssącym
- dziura w gumowym wężu kolektora dolotowego powietrza
- Czujnik położenia walka rozrządu - uszkodzenie wiązki elektrycznej, przetarcie
- uszkodzony czujnik kąta skrętu.
- przyczyna leżała po stronie przepustnicy
- uszkodzenia wiązki elektrycznej, która idzie do PCM komputera sterującego silnikiem zaraz za wtyczką,
- rozłączona kostka sprężarki
- uszkodzony CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA DOLOTOWEGO
- poluzowana opaska zaciskowa rury intercoolera
- błąd czujki przepustnicy
- komunikat "usterka silnika" jak się okazało związany był z turbosprężarką. Lekarstwo: cięższa noga, poganiac trochę na 3-4 tys obrotów żeby wypluł nagar.
- odkrecila się śrubka ściskająca opaske na gumowym przewodzie doprowadzajacym powietrze i gdy ruszalo sie z miejsca przewod wypadal z otworu i wtedy pojawial sie komunikat usterka silnika przy zwalnianiu przewod wchodzil na swoje miejsce i bylo OK
- uszkodzenia przewodów które doprowadzają paliwo do układu dopalania DPFa.
Część z tych podpowiedzi dotyczyła na pewno usterki + ESP, inne hamowania. Ale być może należałoby po prostu sprawdzić wszystkie w/w kwestie.
Czy ktoś z Was może mi coś podpowiedzieć, może mieliście podobne objawy i dało się to naprawić? Czy ostatecznie zostanie mi ASO do sprawdzenia? Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Pozdrawiam
Adam
PS.
I zapomniałem jeszcze dodać jedną kwestię, a mianowicie od czasu do czasu szwankuje mi tempomat, zresztą diagnostyka 2 razy go w błędach wskazywała. Tempomat albo w ogóle nie daje się włączyć w trakcie jazdy albo po włączeniu i ustawieniu prędkości wystarczy wcisnąć*hamulec lub przycisk " - ", a tempomat zupełnie się wyłącza i potem potrafi zupełnie nie reagować na nic. Najbardziej wkurzające jest to w trasie, kiedy się człowiek spieszy i nie ma czasu na gaszenie i odpalanie silnika. Nie sądzę, aby był on przyczyną usterki silnika, ale z czegoś ten problem tempomatu się bierze i może jest to to samo co powoduje usterkę. Nie wiem już co myśleć. HELP
westbury12 13-06-2017, 17:28 Miałem podobny problem. Kupiłem Galaxy 2.0 tdci 2008 automat i po 3 tygodniach w czasie jazdy wyskoczył mi komunikat usterka silnika a po chwili usterka skrzyni biegów oraz silnik przeszedł w tryb awaryjny i zaświeciła się kontrolka ESP. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy chodź czasami musiałem dwa razy gasić silnik bo po pierwszym razie silnik nie miał 100% mocy, zdarzało mi się to czasami nawet 3 razy w tygodniu. Pojechałem do znajomego mechanika który sprawdził czy są jakieś błędy ale wszystko było ok, ale w czasie wymiany żarówki w zderzaku od strony pasażera znalazł czujnik który był lekko uszkodzony, naprawił go i od tamtej pory czyli przez ostatni rok tylko 4 razy wyskoczył mi ten błąd, zamierzam wymienić czujnik jak będę następnym razem u mechanika. Poza tym powiedział mi że wszystkie czujniki są podłączone pod jeden główny system i nawet taki mały problem jak czujnik w zderzaku powoduje takie problemy z samochodem.
Myślę, że znajomy jest w wielkim błędzie myśląc, ze czujnik w zderzaku powoduje problem ze świecącą sie kontrolką ESP i utratą mocy.
westbury12 13-06-2017, 18:40 Wiesz jestem amatorem jeśli chodzi o naprawy samochodu ale historia jest taka że od samego początku kiedy kupiłem samochód widziałem że zderzak był przemalowywany a po tym jak facet mi przerysał dodatkowo tą stronę na parkingu to problem się nasilił i wyobraż sobie byłem w trasie z Anglii do Polski i po zjechaniu z promu nagle znowu ten sam problem tylko tym razem kontrolka silnika mi wyskoczyła i nie chciała zgasnąć a tu 1000 km do domu. Dopiero kiedy mechanik naprawił tą usterke to samochód jeździ jak żyleta, zrobiłem ponad15 tys km i tylko 4 razy się to powtórzyło. Wiem że to śmiesznie brzmi bo sam jestem w szoku że takie gówienko może tak namieszać.
Bump: Nie musi mi nikt w to wierzyć ale pisze ten post tylko dlatego bo może komuś pomóc.
slawek-kali 13-06-2017, 19:02 Niezla fantazja mechanika :D
westbury12 13-06-2017, 19:11 No to co to mogło być według was jeśli nie kostka? Wtedy wymieniałem jeszcze rozrząd, może to?
ladam1978 23-06-2017, 11:38 Sie ma,
Ktoś coś podpowie w sprawie pieprz...ej usterki i tych objawów, czy forum już umarło?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Sprawdź podciśnienie (rurki + zaworki) jeżeli podciśnienie OK to zaślep EGR (albo go porządnie wyczyść).
ladam1978 23-06-2017, 17:59 Sprawdź podciśnienie (rurki + zaworki) jeżeli podciśnienie OK to zaślep EGR (albo go porządnie wyczyść).
Dzięki.
Egr był ponoć czyszczony podczas ub. tyg. wizyty u mechanika. Nie dało efektów... Warsztat twierdzi, żeby podmienić egr na używkę i sprawdzić, jak się będzie zachowywać.
O Podciśnienie podpytam. Dzięki jeszcze raz
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zaślep EGR, wykasuj błędy - to łatwo zrobić nawet samemu i sprawdź jaki jest tego efekt.
westbury12 01-07-2017, 11:04 Dzisiaj kolejny raz pojawił mi się ten błąd więc zrobiłem fote. Jaka może być przyczyna tego błędu?
Przydał by się numer błędu. Ale widzę ze swieci Ci się jeszcze kontrola trakcji.
westbury12 01-07-2017, 11:22 W poprzednich postach opisałem dokładnie co mi się działo a to zdjęcie dodałem na potwierdzenie tego o czym piszę oraz dla użytkownika który pisał że nie wierzy że przy takim problemie zapala się kontrola trakcji.
Witam wczoraj miałem podobne objawy jechałem autostradą z Łodzi do Gdańska cisnołem 180 200 i zapaliła się usterka silnika i pomarańczowa kontrolka esp trochę spanikowałem i zwolniłem w końcu zjechałem na pas bezpieczeństwa i stanołem zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem jechałem normalnie 140 i 2500 obrotów przez 100 km potem mi się znudiło i but 180 i do samego Gdańska Ok czyli co test na komputerze coś wskarze czy jeździć dalej aż coś walnie. Mam MK4 z 2011r przejechane 115tys. macie jakieś propozycje co dalej z tym robić walić do aso bo mam gwarancje ford12
Jak najbardziej podłączyć kompa i sprawdzić błędy. Lepiej nie czekać aż coś "walnie" i stanąć gdzieś w polu ;)
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Siema byłem właśnie w serwisie podpięli pod kompa posprawdzali całą charakterystykę silnika i nic wgrali nowy program i kazali najlepiej podjechać jak się zapali usterka silnika nie gasić bo prawdopodobnie błąd jest taki że kasuje się sam przy zgaszeniu silnika ciekawy jestem cisnąłem dzisiaj i 200 i nic ciekawa niespodzianka :027:
Tomala1978 27-09-2017, 06:51 Witam, podłączę się do tematu , u mnie też zapala się usterka silnika i kontrola trakcji .
Oto błędy U3001, U0401, U0405, P1335, C1D22, C2003.
Może ktoś pomoże .
rumunn95 27-09-2017, 06:59 problem z EGR zasyfialy lub niesprawny mechanicznie- elektrycznie
Tomala1978 27-09-2017, 07:16 problem z EGR zasyfialy lub niesprawny mechanicznie- elektrycznie
Tyle że ja mam zaślepiony EGR.
rumunn95 27-09-2017, 07:38 to nie znaczy ze jest sprawny;)
Tomala1978 27-09-2017, 07:41 No tak ale skoro jest zaslepiony to może wywalać błędy ?
A który błąd o tym świadczy .
Robert 68 27-09-2017, 07:53 który błąd o tym świadczy
P1335
To właśnie ten ale przy tym błędzie nie ma "kontrolki silnika i kontroli trakcji".
Tomala1978 27-09-2017, 07:57 To właśnie ten ale przy tym błędzie nie ma "kontrolki silnika i kontroli trakcji".
Czyli błąd P1335 mogę wykluczyć , EGR na bank jest zabrudzony albo uszkodzony ale skoro zaślepiony to nie powinien mieć wpływu ....dobrze zozumię ?
Robert 68 27-09-2017, 08:01 Na wyświetlanie kontrolki silnika nie ma wpływu (nie powoduje tego). Skasuj wszystkie błędy i sprawdź czy się ponownie pojawią.
Tomala1978 27-09-2017, 08:12 Na wyświetlanie kontrolki silnika nie ma wpływu (nie powoduje tego). Skasuj wszystkie błędy i sprawdź czy się ponownie pojawią.
Błędy skasowałem wczoraj ale dziś znów zapaliła się usterka i trakcja .
Jakie błędy jeszcze nie wiem , po pracy podjadę podpiąć do kompa .
Bo niema innego sposobu aby sprawdzić błędy ?
rumunn95 27-09-2017, 08:23 jak zaslepisz egr to tylko blokujesz droge spalinom do dolotu. Sam egr ma byc sprawny elektrycznie poniewaz ECU zadaje jego otwarcie a zarazem odczytuje czy faktycznie jest otwarty poprzez czujnik (prawdopodobnie halla) umieszczony w srodku . brak odczytow lub ich zaklocenia powoduja bledy DTC. U szwagra niesprawny egr w galaxy powodowa tryb awaryjny.
Robert 68 27-09-2017, 08:31 rumunn95 ważniejsze jest znalezienie poniższej przyczyny.
zapala się usterka silnika i kontrola trakcji
Błąd EGR (P1335) tego nie powoduje, nawet w teście zegarów go nie odczytasz.
rumunn95 27-09-2017, 09:36 nie pozostaje nic innego jak podlaczyc auto pod kompa
Tomala1978 27-09-2017, 20:52 Podłaczyłem forda pod komp i bez zmian te same błędy .
ladam1978 06-10-2017, 17:38 U mnie w temacie usterki w końcu chyba problem rozwiązany [emoji4][emoji4][emoji4]
Było podejrzenie na dpf, turbo, Egr. W każdym razie tak wychodziło na diagnostyce pod kompem. Dpf był wypalany, sprawdzany, ciśnienie było w porządku, wiec nie tu przyczyna.
W końcu próba z Egr. Najpierw wymiana na próbę na używkę - błędy te same. Potem wstawiony nowy Egr - po podłączeniu do kompa błędy tylko na dpf i turbo.
Po kolejnej wizycie u mechanika i diagnostyce - wyszło za duże ciśnienie startowe/ początkowe na dpf (zaczynało się od 50 chyba barów i kończyło nawet na 120, a powinno być od zera do mniej więcej 70- sorry, jestem laikiem, tak mi tłumaczył mechanik).
W każdym razie wymieniony został czujnik różnicy ciśnień (ponownie - bo ten był już w lutym wstawiony jako nowy) i auto jeździ bezusterkowo 3 tydzień [emoji869][emoji869][emoji869]
Pozdro
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tez mi się to zdarzyło zobaczyć taki komunikat- w 2miesięcznym Mondeo z przebiegiem ok 10tys km. pękła rura metalowo-gumowa doprowadzająca podgrzane powietrze do silnika.
koszt samej rury niewielki, ale stało się to na autostradzie w Niemczech- holowanie, nocleg w hotelu, auto zastępcze. Na szczęście wszystko pokryła gwarancja Forda.
Powietrze do silnika podawane jest chłodzone poprzez intercooler ...
kaamil1805 17-12-2017, 12:13 Witam.
Posiadam mondeo mk4 1,8 Tdci 2008 rok.
Czy ktoś jednoznacznie może pomoc z ta usterka (zapalona kontrolka usterka silnika i ESP) mam podobny problem z moim mondkiem raz na jakiś czas zapalaja mi się te kontrolki zauwazylem ze u mnie jest to przy niskich obrotach silnik zaczyna nierówno pracować, po dosłownie chwili auto pracuje normalnie po czym znowu powtórka komunikat "usterka silnika" kontrolka ESP i nierówna praca i tak cały czas. Po zgaszeniu i odpaleniu kontrolka ESP ginie i jest dobrze. Za chwile znowu to samo. Pomocy
michalsliwczynski 17-12-2017, 19:37 Witam, też borykam się z problemem usterki silnika i kontrolki esp S-Max 2.0 TDCI 130KM silnik PSA - mianowicie podczas jazdy szarpnie silnikiem jakby nie dostał paliwa jakby się dławił, a po pojawieniu się usterki silnika błąd zwarcie wtryskiwacz nr 1 - po wymianie wtryskiwacza problem nie skończył się nadal występuje i nadal wtryskiwacz nr 1 po którymś razie pojawił się też wtryskiwacz nr 3 ale tylko raz. Czy może być temu winna wiązka elektryczna? Czy ktoś miał taki przypadek? Niestety na forum nic nie znalazłem.
bendix101 21-03-2018, 15:58 Mam taki problem w Mondeo 2.0 benzyna - może ktoś coś podpowie
Wyświetla się usterka silnika zapalają się wszystkie kontrolki (abs itp) na prędkościomierzu, nie działają kierunkowskazy resetuje się klima i cichnie radio, przestają działać zegary.
Jedyny kod błedu to błąd czujnika poziomu paliwa - błąd niestały. Nic więcej nie ma.
Sytuacja się powtarza cyklicznie co chwila (wraca do normy i znowu alarm)
Miał ktoś może taki problem?
Z góry dziękuję za każdą sugestię co pruć... Elektryk się z tym męczy już dłuższy czas :(((
peteypee 24-03-2018, 21:56 U mnie pomogło poruszanie wiązka od kompa. Objaw taki sam miałem. Najprościej wsadzić łapkę miedzy przepustnica a chłodnica i pod korkiem chłodnicy jest wiązka. Jak nią poruszasz to powinno się poprawić. Może nie być stykow albo przegnite kable. Z tym ze u mnie był błąd komunikacji abs a na liczniku wyskakiwal błąd immobilisera, usteka silnika.
Bump: U mnie pomogło poruszanie wiązka od kompa. Objaw taki sam miałem. Najprościej wsadzić łapkę miedzy przepustnica a chłodnica i pod korkiem chłodnicy jest wiązka. Jak nią poruszasz to powinno się poprawić. Może nie być stykow albo przegnite kable. Z tym ze u mnie był błąd komunikacji abs a na liczniku wyskakiwal błąd immobilisera, usteka silnika.
bendix101 04-04-2018, 08:11 Znalezione po rozpruciu auta - skorodowana kostka pomiędzy drzwiami kierowcy a autem.
bendix101 04-04-2018, 14:14 Może komuś się przyda - wariowała cała elektronika kabiny (zegary, radio, kierunkowskazy, klimatyzacja)
Winna skorodowana kostka w łączniku drzwi kierowcy z autem.
https://zapodaj.net/bb62141117056.jpg.html
https://zapodaj.net/6bd4e61cc6224.jpg.html
Mondeo MK4 2008/09 2.0 tdci. Silnik nie odpala- usterka silnika na wskaznikach. Diagnostyka pokazuje brak komunikacji z pcm, abs. Bezpicznik f4 caly. Jest na nim 12V...gdzie szukac, co robic...prosze o pomoc
Do sprawdzenia (organoleptycznie) wiązka między PCM a skrzynką bezpiecznikową(gnije około 20/30cm od PCM).Bardzo częsta usterka w mk4 niestety.
ladam1978 22-06-2018, 20:24 Dokładnie jak kolega wyżej pisze.
Warto też poczytać forum w temacie usterki silnika.
Powodzenia
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tutaj masz moje i innych perypetie https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=180204 . Reszta jak koledzy pisali. Kabloteka do sprawdzenia.
toomekk6 01-07-2018, 13:48 I ja się podepnę. Auto odpala normalnie, filtry i oleje na czas (ostatni raz 9kkm temu +filtr paliwa).
Podczas mocniejszego przyspieszania pojawia się komunikat usterka silnika + lampka od ESP. Czasami auto straci moc a czasami nie.
Błędy jakie pokazuje to U0401 (Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM) oraz P0094 (Wykryto nieszczelność w układzie paliwowym - niewielki przeciek). Te dwa błędy pokazują się notorycznie. Wcześniej jeszcze pokazywał się błąd p1169 (czujnik FRP w granicach normy ale wartość wysoka oraz czujnik ciśnienia paliwa w szynie paliwowej - wskazania w górnym zakresie).
Wczoraj oglądałem silnik i żadnych wycieków nigdzie nie widzę. Przy filtrze paliwa też sucho.
Silnik 2.0 DW10-C 210kkm. Czyżby wykonać próbę przelewową? Czy wymienić z miejsca czujnik na szynie CR?
GrzesiekK2000 27-08-2020, 16:16 Witam ! Mam poważny problem i za bardzo nie wiem czego jest przyczyną a mianowicie :
Posiadam Forda Mondeo kombi 2.0tdci rok 2008 automat
Problemem są dwa błędy a dokładnie P003A,P2453.
Gdy zapalam zapłon i kasuję błędy auto chodzi bez zarzutów , w czasie jazdy żaden z tych błędów się nie zapala , tylko i wyłącznie gdy auto zgaszę te dwa błędy na nowo wyskakują i samochód wpada w tryb awaryjny ( Usterka Silnika) i tak jest za każdym razem . Potrzebuję fachowej rady co może być przyczyną tego problemu ? Dodam że znajomy przepalał mi DPF'a , oraz sprawdzał ciśnienie i twierdzi że jest ok ale gdy auto zgaszę problem się powtarza.
Wielka prośba gdyby ktoś coś wiedział na ten temat .
Pozdrawiam
maciejaess 10-02-2021, 09:02 Witam.
Taki błąd co jakiś czas pojawia się P003A.
Wymienial ktoś z Was może elektrozawór - sterowanie podciśnienia turbiny 2.0 TDCi ? Jesli tak to jak?
slawek-kali 10-02-2021, 10:05 1000 razy opisywane.. uzyj lupki i czytaj.. moze byc wiele przyczyn..
maciejaess 10-02-2021, 17:49 Ok.
Radomiano 24-02-2021, 11:56 To ja się podłączę pod temat:
Witajcie! jestem nowym użytkownikiem i niestety jak to zwykle bywa, mam problem z moim Mondeo. Rocznik 2011, do eksploatacji oddany w 2012, model MK4 po lifcie, oznaczenie BA7, 2,0 TDCI, 140,00 KM, a co z nim nie tak? Hmm, ponieważ pokonuje duże odległości ok roku temu przy 260tyś km nadszedł czas na regenerację turbiny ze zmienną geometrią i czyszczenie DPF oraz wymianę chłodnicy, bo zbyt długo jeździłem na kontrolce: usterka silnika i w końcu DPF się zapchał na amen powodując uszkodzenie turbiny. W międzyczasie pojawiły się falowania obrotów spowodowane tym, że jeden z wtryskiwaczy nie był odpowiednio dokręcony (wcześniej inny warsztat mi je sprawdzał i były ok). Po usunięciu tych błędów przez długi czas miałem spokój aż do zeszłego tygodnia (stan licznika 322 tyś km) kiedy to po 15 min. jazdy zaczął się pojawiać komunikat o usterce silnika i natychmiast odcinało mnie od turbo. Jak pojechałem tego samego dnia pod komputer w warsztacie (nie ASO) to wyskoczył m.in. błąd P003A czyli nie z samą turbiną. Następnego dnia z rana auto jak tylko włożyłem do stacyjki kluczyk i przekręciłem zapłon to wywaliło ten sam komunikat z marszu i tak jejst do teraz, wystarczy, że ruszę i pojawia się ten komunikat.
Pojechałem do warsztatu:
1. Nauczyliśmy na nowo turbinę pracy = zero efektów
2. Podobno w moim modelu nie ma fizycznego modułu adaptacyjnego turbo a jego błąd pokazywało przy diagnozie, wykonaliśmy restart = zero efektów
3. Odpięliśmy kostkę przy turbo i daliśmy od innego (bliźniaczego auta) = zero efektów
4. Jako, że nie rekomenduje się by turbo rozkładać na części pojawia się dylemat czy to problem tej bańki przy turbo co nią steruje czy elektroniki ????
Sam już nie wiem, bo od kilku dni czytam co tu ludziom się dzieje z tym autem i aż mi włosy dęba stają.
VIN: WF0EXXGBBEBU01984
Może ktoś podpowie gdzie szukać'
Niektórzy piszą o wtryskiwaczach, inni o EGR, jeszcze inni o elektronice.
Help
Ja miałem kiedyś problem że jak dodałem trochę więcej gazu to wyskakiwał błąd silnika. Uszkodzenie lub inaczej drobiazg siedział w dźwigni regulującej ustawienie turbo. To gruszka zawór turbiny ustawiony pionowo nieszczęśliwie, że każdy syf odkłada się wokół pręta przy wejściu do gruszki. Po latach ten syf stawia opór. Zapodałem tam sporą dawkę WD 40 syf wydmuchałem ponownie WD40 i do dzisiaj cisza w błędach.
Dojście wyłącznie małym pojemnikiem WD40 z dozownikiem niestety za silnikiem trzeba się dostać.
Mondzitsu 24-02-2021, 14:35 Witam
Mam Mondeo MKIV 2010 modelowo 2011. Problem polega na tym, że co jakiś czas wyskakuje błąd silnika o kodzie C42268 i C41668. Znalazłem listę kodów na stronie https://www.automotive-manuals.net/ford-fault-codes/
Są przywołane i opisane ale może ktoś miał więcej doświadczenia z tymi kodami?
pozdrawiam
Radomiano 24-02-2021, 18:45 teraz to jak tylko wrzucam bieg po zapłonie i chcę ruszyć to komunikat o usterce silnika - jedna wielka enigma...:(
Bart791228 25-02-2021, 11:14 Witam
Mam mondeo mk4 2.0 diesel 2008r
Powiedzcie mi proszę co jest za wtyczka bo muszę ją wymienic A nie mam pojęcia jak się ona nazywa i gdzie jej szukać zeby kupic. Mam z nią problem bo samochód mi czasami gaśnie a jak poruszam kablami od niej to wszystko wraca do normy
Dziękuję bardzo za pomoc
bartecki92 25-02-2021, 11:27 Wtyczka regulatora ciśnienia pompy wtryskowej.
Szukaj albo w ASO albo po szrotach.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/wtyczka-pompy-wtryskowej-ford-mondeo-mk4-1-8-tdci-i7572975583.html
Radomiano 01-03-2021, 05:24 zapytam jak laik? To jest wiązka?
DammonPL 27-11-2021, 09:35 Witam pisze w sprawie błędu z forscana o nr P02E1
Wydajność sterowania przepływem A powietrza Wlotowego w silniku Diesel.
Wie ktoś moze co to moze byc prosil bym o pomoc dodam że auto przy 2000 obr poszarpuje jak i z gazem do dechy sa zawachania mocy
Silnik 2.0 diesel140 km przedlift
Cześć!
Mam problem z Mk4 2007 2.0 TDCi. Otóż zatankowałem po raz pierwszy na bp majac rezerwe swojego i pojechalem do domu. Nastepnego dnia wyjezdzam pod Łódź i na wysokosci Rzgowa zapalila mi sie usterka silnika i tryb awaryjny (max 2000 obrotów i 60 km na godz). Jak wracalem znikło to po odpaleniu i ruszylem S do Łodzi 80 km/h i 3k obrotów i co znów wyskoczyła ta usterka.
Dziś zatankowałem orlenowskim paliwem do pełna i przeskanowałem kompa. Oto wyniki:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Ford
VIN: WF0GXXGBBG7P03020
============1==============
P010F
Raw code: 010F
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: MAF sensor or VAF sensor A/B - correlation
============2==============
P1335(1C)
Raw code: 13351C
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Crankshaft Position Sensor Circuit Malfunction
Ford: EGR POSITION SENSOR A MINIMUM / MAXIMUM STOP PERFORMANCE
============3==============
P010F(00)
Raw code: 010F00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: MAF sensor or VAF sensor A/B - correlation
============4==============
P1335(1C)
Raw code: 13351C
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Crankshaft Position Sensor Circuit Malfunction
Ford: EGR POSITION SENSOR A MINIMUM / MAXIMUM STOP PERFORMANCE
============5==============
P010F(00)
Raw code: 010F00
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: MAF sensor or VAF sensor A/B - correlation
============6==============
U3001(00)
Raw code: F00100
ECU: ABS/ESP
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Control module - improper shut down
============7==============
C0023(13)
Raw code: 402313
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Stop Lamp Control
============8==============
B100A(15)
Raw code: 900A15
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
============9==============
B10E5(15)
Raw code: 90E515
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
============10==============
B1D01(13)
Raw code: 9D0113
ECU: BCM[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
Czy jestem w czarnej d...?
Pozdrawiam
Dziura w dolocie albo MAF sensor padł.
Czesc ponownie.
EGR wynieniony , zaślepiony odebrany od mechanika. Po przejechaniu 26 km zaczyna gasnąć podczas ruszania. Na dwójce nie czuć mocy.. Spalanie urosło do 11.6.
Wtf?
Zero blędów itd..
#help #egr
Magdalen 10-09-2022, 17:22 Witam, proszę o pomoc. Auto straciło moc . Świeci się kontrolka silnika i klucz. Z dolotu powietrza na plastikowej rurze psika olej.
piter614 21-09-2022, 12:14 Tak jak w temacie Ford nie odpala , cały czas woła usterka silnika .
Wszystko inne działa jak światła ,szyby itp
Po podłączeniu Forscan ma dużo błędów które nie są zrozumiałe dla mnie , na mój rozum wygląda jak by miał problem z połączeniem się z modułem od sterowania silnika . Dziś sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w trzech miejscach , niestety nie znalazłem żadnego przepalonego
Poniżej wrzucę co pokazał program może ktoś coś podpowie
===PCM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC Błąd===
===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC Brak===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===CCMii DTC U0100:87-AF===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
===END CCMii DTC U0100:87-AF===
===CCMii DTC U0418:86-AF===
Kod: U0418 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem hamulcowym A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
===END CCMii DTC U0418:86-AF===
===CCMii DTC U0423:86-AF===
Kod: U0423 - Nieprawidłowe dane uzyskane z IPC
Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
===END CCMii DTC U0423:86-AF===
===ABS DTC U0100:00-8A===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC U0100:00-8A===
===ABS DTC U0401:68-8A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC U0401:68-8A===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===HCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC Brak===
===BCMii DTC U0100:00-2F===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 368411820 s (Thu May 01 12:12:09 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 268843 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.3 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 12 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC U0100:00-2F===
===BCMii DTC U2001:87-2F===
Kod: U2001 - Ograniczone działanie układu
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 368411818 s (Thu May 01 12:12:07 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 268843 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.3 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 12 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC U2001:87-2F===
===IPMA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł przetwarzania obrazu A
===END IPMA DTC Brak===
===AHCM DTC U3000:16-2F===
Kod: U3000 - Modul sterujacy
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący dodatkową nagrzewnicą
===END AHCM DTC U3000:16-2F===
===SODR DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący wykrywaniem przeszkód z boku pojazdu – prawa strona
===END SODR DTC Brak===
===SODL DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący wykrywaniem przeszkód z boku pojazdu – lewa strona
===END SODL DTC Brak===
===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul przyczepy
===END TRM DTC Brak===
===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł rozpoznawania mowy
===END SRM DTC Brak===
===DSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł fotela kierowcy.
===END DSM DTC Brak===
===PDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
===END PDM DTC Brak===
===DDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modu drzwi kierowcy
===END DDM DTC Brak===
===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie
===END PAM DTC Brak===
===HVAC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC Brak===
===RFA DTC U0100:00-0A===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC U0100:00-0A===
===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
===END ACM DTC Brak===
===IPC DTC P1607:82-2B===
Kod: P1607 - Obwód sygnału wyjściowego MIL
Dodatkowe symptomy usterki:
- Funkcja licznika zdarzeń w czasie aktywności/sekwencji nieprawidłowa/nie uaktualniona
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC P1607:82-2B===
===IPC DTC U0401:68-2B===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC U0401:68-2B===
Jest to mój pierwszy ford nie za bardzo wiem co gdzie mogę szukać , jest tu tyle elektroniki że nigdy tyle nie widziałem w samochodzie
Patrząc na to co pokazuje przychodzi mi do głowy nie wiem uszkodzony moduł sterowania silnikiem? Ten po lewej stronie w nadkolu.
Kasowałeś wogóle te błędy, jak nie to skasuj i zobacz co wróci, te błędy powyżej dość często występują przy słabym akumulatorze.
szynszyl 21-09-2022, 13:58 błędy powyżej dość często występują przy słabym akumulatorze.
I pisze :
"MODULE_VOLTAGE: 11.3 V - Napięcie modułu sterującego"
I pisze
Po pierwsze to jest napisane, po drugie to mam się domyśleć o co ci chodzi? Jakaś głębsza myśl z tego ma być czy co?...
szynszyl 21-09-2022, 15:10 Prosta mysl, bez głebi. Komp Ci mowj naladuj lub zmien akumulator
piter614 21-09-2022, 15:29 Kasowałeś wogóle te błędy, jak nie to skasuj i zobacz co wróci, te błędy powyżej dość często występują przy słabym akumulatorze.
Błędy kasowałem nadal to samo
Bump: I pisze :
"MODULE_VOLTAGE: 11.3 V - Napięcie modułu sterującego"
Nie znam sie na tym programie i nie wiem na co patrzeć,
W sumie akumulator jest nowy chyba ze go nie ładuje i umarł, ale wszytko inne działa
Wyciągnę go jutro i naładuje lub sprawdzę jakie pokazuje napięcie sam akumulator
Wiesz mam Mitsubishi outlander tam jak akumulator się rozładował to, silnik kręcił do skutku aż akumulator nie padł całkiem. Tutaj jest przycisk do odpalania i inna budowa i zasada działania sterownia
piter614 23-09-2022, 10:01 Więc tak akumulator naładowany i założony
Bezpiecznik sprawdzone
Objaw ten sam usterka silnika
===PCM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC Błąd===
===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC Brak===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===CCMii DTC U0100:87-AF===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
===END CCMii DTC U0100:87-AF===
===CCMii DTC U0418:86-AF===
Kod: U0418 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem hamulcowym A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
===END CCMii DTC U0418:86-AF===
===CCMii DTC U0423:86-AF===
Kod: U0423 - Nieprawidłowe dane uzyskane z IPC
Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
===END CCMii DTC U0423:86-AF===
===ABS DTC U0100:00-8A===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC U0100:00-8A===
===ABS DTC U0401:68-8A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC U0401:68-8A===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===HCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC Brak===
===BCMii DTC B10E5:15-6C===
Kod: B10E5 - Sygnał aktywacji PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 368439169 s (Sat May 03 11:11:14 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 268843 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.5 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 14 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B10E5:15-6C===
===BCMii DTC U0100:00-2F===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 368438337 s (Sat May 03 10:57:22 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 268843 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.3 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 14 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC U0100:00-2F===
===BCMii DTC U2001:87-2F===
Kod: U2001 - Ograniczone działanie układu
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 368438335 s (Sat May 03 10:57:20 2036) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 268843 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 13 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC U2001:87-2F===
===IPMA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł przetwarzania obrazu A
===END IPMA DTC Brak===
===AHCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący dodatkową nagrzewnicą
===END AHCM DTC Brak===
===SODR DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący wykrywaniem przeszkód z boku pojazdu – prawa strona
===END SODR DTC Brak===
===SODL DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący wykrywaniem przeszkód z boku pojazdu – lewa strona
===END SODL DTC Brak===
===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul przyczepy
===END TRM DTC Brak===
===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł rozpoznawania mowy
===END SRM DTC Brak===
===DSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł fotela kierowcy.
===END DSM DTC Brak===
===PDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
===END PDM DTC Brak===
===DDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modu drzwi kierowcy
===END DDM DTC Brak===
===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie
===END PAM DTC Brak===
===HVAC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC Brak===
===RFA DTC U0100:00-0A===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC U0100:00-0A===
===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
===END ACM DTC Brak===
===IPC DTC P1607:82-2B===
Kod: P1607 - Obwód sygnału wyjściowego MIL
Dodatkowe symptomy usterki:
- Funkcja licznika zdarzeń w czasie aktywności/sekwencji nieprawidłowa/nie uaktualniona
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC P1607:82-2B===
===IPC DTC U0401:68-2B===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC U0401:68-2B===
Wyciągnąłem moduł sterowania silnika można go jakoś sprawdzić czy jest sprawny ?
edit
byłem u magika sprawdził moduł za 100 mówi że komunikacja jest i generalnie moduł działa tak jak trzeba
Sprawdź kostki od ECU (PCM) w razie czego to psiknij kontaktem. Na odłączonym aku odłącz wtyczki od BCM-a i je sprawdz czy są O.K (nie ma korozji, nadpalenia, itp) zwlaszcza te duże. Po kodach widać że PCM nie łączy sie z całą resztą. Czy sterownik PCM nie wygląda na zalany , zgnity?
piter614 23-09-2022, 14:38 Czy sterownik PCM nie wygląda na zalany , zgnity?
Piszesz o tym co jest w nadkolu od strony kierowcy? Jak tak to wygląda jak nowy i byłem dziś z nim u takiego magika co zajmuje sie elektronika samochodową, podłączył go i mówi że ze sterownikiem jest łączność i genwralnie jest sprawny
Bump:
To oprócz tego sprawdz do niego wtyczki, i BCM w kabinie.
piter614 27-10-2022, 12:54 Sprawa się wyjaśniła , ja ze swojej strony sprawdziłem wszystko
Ford poszedł do elektryka okazało się że uszkodzona była wiązka w komorze silnika tu na załamaniu gdzie idzie do sterownika silnika
Mówił że to standardowa usterka gdyż w tych modelach wiązki nie są zbyt wytrzymałe
Może komuś się przyda
Witam. ford s max 2007, silnik 2,0, duratec 145 KM. Jechałem na urlop do Chorwacji i po tankowaniu verva 98 przy prędkości ok 130 zapaliła sie Usterka silnika na pomarańczowo. Wcześniej jechałem odcinek 200 km i problemów nie było. W kierunku do Ostrawy znalazłem mechanika, który podłączył komputer i nie stwierdził powiązanych błędów ale pytał czy mam dobry akumulator. wymieniłem w ubiegłym roku i alternator tez był regenerowany. Pojechałem dalej i przez 300 km nie było problemów. W Austrii kolejny raz usterka na pomarańczowo przy większej prędkości i po przejechaniu ok. 150 km usterka się zmieniła na kolor czerwony i auto straciło więc się zatrzymałem. Po kilku minutach włączyłem zapłon i nie było usterki na wyświetlaczu i samochód normalnie odpalił. Przejechałem kolejne 200 km i zapaliła na pomarańczowo. Na MOPie, odłączylem akumulator na kilka minut. Ostatnie 450 km przejechałem prędkością 90-100 i usterka sie nie zapaliła. Spalanie paliwa spadło do 6,4. W Chorwacji było kilka wycieczek ale lokalnymi drogami na niskich prędkościach bez usterki.W drodze powrotnej , po przejechaniu 50 km autostradą przy prędkości 130 znowu sie zapaliła. Wyłączyłem silnik, włączyłem i pojechałem dalej nie szybciej niż 100 km/godz i tak przejechałem 1200 km bez usterki. Średnie spalanie przy mocnej klimie w upale 35 st. to 6,5. Mam wrażenie, że ta usterka pojawia sie przy zwiększonej prędkości, w trakcie wyprzedzania czy jechania pow. 120 km/godz. Jest na forum wiele wpisow na temak silnikow TDi a ja mam benzynę 2,0 duratec i nie znajduję pomocnych wpisów
Lukas 1986 09-10-2023, 11:20 witam wszystkich moze ktos juz z was miał taki problem a dokladnie chodzi mi o to posiadam ford mondeo titanium 2.0 tdci 140 km rok 2014 wersja poliftowa a mianiwicie wyskakuje mi usterka silnika , imobilaiser aktywny, funkcja pod gore wylonczona auto odpala za ktoryms razem ale jak odpali i to jest wszystko wporzadku silnik pracuje idealnie zero jakis tam problemow ale jak zgasze auto odczekam 5 minut juz jest kaplica auto nie odpala jeszcze jak wchodze w menu convertera to mam takie 3 bledy DTC01 160782 DTC02 C42268 DTC03 C40168 moze ktos mial z was taki problem i pomoze bylbym bardzo wdzieczny za jakies porady .Pozdrawiam
|
|