Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Dodatkowe dogrzewanie silnika w dieslu - Webasto?


arcisz
17-10-2006, 06:29
Chciałem podbić mój, kiedyś założony temat ale nie wszedł na pierwszą stronę więc przeklejam na nowo.

Konkretnie chodzi o Webasto, mam manualną klimę, nie mam żadnego sterownika do Webasto, a Webasto siedzi sobie pod fotelem pasażera za kierowcą i nie ma ochoty współpracować. Chyba ma startować autmatycznie od poniżej +5°C - przynajmniej tak pisał mi kiedyś leejones.

Dziś pojawił się pierwszy przymrozek, auto zaszronione, szyby zamarźnięte... Temperatura w okolicach 1°C a Webasto cicho siedzi...

Co moge sprawdzić, zrobić aby je uruchomić? Jakies schematy elektryczne? Może ktoś z Was ma doswiadczenie w walce z tym ustrojstwem? Rury z wodą i paliwem idą od dołu a kabli jakoś nie widzę a może za słabo się przyglądałem bo bez kanału...
Jakis w miare kumaty zakład? Jakieś wskazówki??? Co najcześciej pada?

BOODZIO2
17-10-2006, 07:48
witam

wiazki z kablami ida w kanalach przy progach dostaniesz sie do nich sciagajac plastykowa pokrywe bignaca wzdluz tylnych drzwi.
jesli masz tdi i brak jest sterownika to masz zainstalowany dogrzewacz ktory zalancza sie przy uruchomionym silniku (brak pompki wody) celem szybszego dogrzania ukladu.

generalnie jest to uklad samodzielny potrzebuje tylko zasilanie oraz sygnal po stacyjce wszelkie czujniki znajduja sie w srodku.spr zasilanie najpierw zapewne beda to grubsze przewody sygnal po stacyjce tez latwo zlokalizujesz miernikiem lub kontrolka 12v.
poszperam to moze znajde schemat

arcisz
17-10-2006, 07:54
OK - więc spokojnie czekam a wieczorem rozbieram próg i będę mierzył.

Tak, nie mam żadnego dodatkowego sterowania.

LolleQ
17-10-2006, 09:18
OK - więc spokojnie czekam a wieczorem rozbieram próg i będę mierzył.Tak, nie mam żadnego dodatkowego sterowania.To tak jak ja - bo to nie webasto tylko automat dla dodatkowej nagrzewnicy - u mnie powinno się włączać poniżej 10 st. C i gdy temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 st. C. Jak na razie nie zauważyłem/usłyszałem, żeby mi to zadziałało - chyba zostawię na jedną noc samochód poza garażem celem sprawdzenia ;)

arcisz
18-10-2006, 06:37
Wczoraj wlazłem pod auto i okazuje sie, że nie idą tam dwa kable a przynajmniej z 6 kabli.. Dwa grubsze, reszta to pewnie jakieś sygnałowe bo dość cienkie... I za groma nie mogłem wypiąć wtyczki - dałem sobie wczoraj spokój bo już o mały włos nie wyrwałem ze złości całej wtyczki.
Mam wrażenie, ze boczne szyby są strasznie miękkie i podatne na zadrapania. Porysowałem sobie szyby plastikową skrobaczką :fcp15

HANSOLOOO
18-10-2006, 06:52
Nic nie rob przyjda mrozy samo sie odpali, musi byc ponizej -5 i oczywiscie wlaczony zapłon

mateos
18-10-2006, 13:02
No to ja w ten sam deseń.
Mój Galuś przyjechał w kwietniu z Włoch. Na bajerach mi nie zależało więc zwracałem uwagę głównie na stan techniczny i potwierdzony niski przebieg no i trafił się bdb stan ale golutki. Do jedynych wypasów można zaliczyć klimnę automatyczną.
No ale temperaturka nam spadła do 2-3 stopni i pojawiły się ciekawe objawy. Normalnie temperaturka silnika ustawiała mi się sztywno na literce O w napisie NORM - dzisiaj nie chciała podnieść się powyżej N. Czas rozgrzewania silnika wydłużył się znacznie i jest to całkiem oczywiste ale wydaje mi się nienaturalnie długi.
Nie mam zielonego pojęcia czy mam webasto (jakiegokolwiek przełącznika brak) czy coś w ten deseń, jedyne co znalazłem to takie dziwne coś zamocowane do podwozia przy lewym progu (mniej więcej pod siedzeniem pasażera za kierowcą) od czego odchodzą rureczki z jedną bardzo charakterystyczną bo wygkląda jak rura wydechowa tylko w kilkukrotnie mniejszej skali (ktoś kiedyś wspomniał że to może być webasto lub coś w tym stylu).

A jeśli już jesteśmy w temacie ogrzewania. Nie mam nawiewów górnych ale jest nawiew z dmuchawy umieszczonej przy tylnym lewym nadkolu. Czy ktoś mi powie czy powiertrze podgrzewane jest tam elektrycznie czy dostarczene z systemu ogrzewanego silnikiem.

Proszę o info czego mam szukać by sprawdzić co mam.

Pozdrówka

arcisz
18-10-2006, 14:03
Z tego co widziałem, to ta tylnia nagrzewnica jest ogrzewana płynem chłodzacym silnik... Od tego ustrojstwa z rurą wydechową idą rurki do góry do narzewnicy...

Rozmawiałem z mechanikiem i ten twierdzi, ze na 100% dogrzewanie nie wystartuje przy plusowej temperaturze.

szymar
18-10-2006, 17:47
Panowie wg opisu ponizej 5 stopni juz powinno dzialac u mnie cisza:(

HANSOLOOO
18-10-2006, 19:13
Spokojnie odpali na pewno w poprzednim galaxie odpaliło mi przy około -10 (pierwszy raz) a potem odpalało io przy -3 a propo dociekań jest to tylko dogrzewacz silnika czyli przyspiesza nagrzewanie płynu aby zredukowac efekt zimnego startu i zaoszczedzic na paliwie na allegro proponuja zestaw do rozbudowy za bodajze 800 zł który ma działac jak webasto Pozdrawiam

szymar
18-10-2006, 19:27
no tak ale jak dogrzeje plyn to sie szybciej cieplej zrobi w srodku

HANSOLOOO
18-10-2006, 19:30
Zgadza sie ale nie ma to nic wspolnego z webastem załozenie jest zlikwidowanie zimnego startu i oszczednosc ropy

szymar
18-10-2006, 19:32
ale mam nadzieje ze plyn zagrzeje sie po 5km a nie po 15km.

HANSOLOOO
18-10-2006, 19:35
Plus minus tak u mnie dośc szybko sie nagrzewał u Ciebie było juz -5?

szymar
18-10-2006, 19:39
no nie - ale ponizej 5 stopni to juz bylo
poza tym jezeli jest to ten sam czujnik co do klimy to go juz rozlaczylem - bo mam zepsuty

arcisz
19-10-2006, 08:11
U mnie na razie było coś koło zera ale były szyby zamarźnięte a wg wskazań kotła gazowego miałem rano na podwórku +1°C. Zobaczę, co dziś pokaże inny termometr ale idą cieplejsze dni i na razie w nocy będzie powyzej 0°C i to dość sporo.

Byłem u mechanika i ten mówił, że np w Transitach dogrzewacze startują dopiero poniżej -7°C i był tego pewien na bank. Na razie pozostało jedynie czekać - chyba, ze szymar zdradzi, gdzie ten czujnk siedzi i ja już mu te -10°C zafunduję :fcp2
Gdzie Ty wyszukujesz te instrukcje :fcp9 :fcp9

HANSOLOOO
19-10-2006, 09:18
Panowie nie srajcie sie za przeproszeniem poczekajcie na temp minusowe wszyscy widze sa zafascynowani tym że temp ponicej 5 stopni i startuje TEPMERATURA PONIZEJ -5(MINUS PIĘĆ) A NIE PIĘĆ Pozdrawiam

LolleQ
20-10-2006, 07:19
Panowie nie srajcie sie za przeproszeniem poczekajcie na temp minusowe wszyscy widze sa zafascynowani tym że temp ponicej 5 stopni i startuje TEPMERATURA PONIZEJ -5(MINUS PIĘĆ) A NIE PIĘĆ PozdrawiamNo to instrukcja kłamie, cyt:
"Nagrzewnica wspomagająca (pojazdy z silnikiem Turbo Diesel)
Nagrzewnica wspomagająca (nie naley jej mylić z dodatkowym układem
ogrzewania) jest standardowym elementem wyposaenia pojazdów z
silnikiem Diesel i mona ją uruchomić jedynie wtedy, gdy silnik pracuje.
Pomaga ona w ogrzaniu zarówno silnika jak i przedziału pasaerskiego.
Nagrzewnica wspomagająca włącza się automatycznie, jeeli temperatura
otoczenia jest nisza ni 10 °C, a temperatura płynu chłodzącego jest
nisza ni 75 °C."
Tak? Ctrl-C -> Ctrl-V z instrukcji *.pdf.

szymar
20-10-2006, 07:24
Booster Heater
Owing to the high efficiency of the 1.9L diesel engine, at low temperatures, there is insufficient waste heat available for the heater.
For this reason a booster heater is installed to increase the coolant temperature so that the air in the heater is heated up sufficiently.
The highest output of the booster heater is 5 kW and the lowest 1.5 kW.
A fuel pump attached to the fuel tank absorbs diesel from a separate fuel line and pumps it into the evaporator section of the combustion chamber.
The exhaust gases are discharged into the outside air by means of a separate exhaust system.
An amount of smoke during the start of the fuel fired heater is typical and a part of the normal combustion process.
The system is automatically activated when the engine is running (signal D+ from the generator is active) and when the ambient temperature is lower than 5şC or the coolant temperature falls below 75şC. The system is controlling the coolant temperature during the complete drive.
The system is not activated (or deactivated) automatically if the coolant temperature reaches 85şC and in the event of a malfunction.
The system shuts down if:
— after a second starting attempt (after an interval of 90 seconds) there is no ignition,
— the flame is extinguished during operation and a new starting attempt fails,
— overheating triggers the overheating sensor,
— the voltage exceeds or falls below the value specified, the glow plug or the lead to the injection pump is inoperative,
— the air blower is blocked or inoperative.
no widze ze chyba 5 stopni - dla galaxy >2000 roku

arcisz
20-10-2006, 07:41
No to kurna, trzeba zacząć grzebać... albo jechać na diagnostykę.

Problem w tym, ze jedyny warsztat, o którym wiem, ze jest wyposażony w sprzęt do diagnozy prowadzi fajtłapa.... Certyfikatów dziesiatki, autoryzacje Boscha itp...

A łajza kazłą mi w Renówce wymienić najpierw silnik krokowy /jedyne 400zł/ potem komputer /koło 600zł / i wiele, wiele innych pomysłów miał. Na szczęście miałem co podmienić, wziąść ze sprawnego auta... A tak wydałbym 1000 lekką ręką, zapłaciłem ze 2 stówki za diagnozy i dalej kicha, auto źle pracowało-powód był bardzo prozaiczny - brak kompresji w cylindrach, poprzedni właściciel zajechał to auto.
Ostatnio zmienił firmę, nazwę i dalej cwaniakuje a już kilki typa w ciągu jednego miesiąca nowegej firmy chciało mu gębę obić.... i wez tu jedz na diagnoze...

[ Dodano: 2006-10-23, 08:23 ]
A czy ktoś z Was jest w stanie zajrzeć do czujnika temp. zewnętrznej? Siedzi on przy prawym przednim reflektorze przeciwmgielnym? U mnie kabel jest wpięty w gniazdo w zderzaku - żadnego czujnika nie znalazłem... musze jeszcze do konca pojechać z całą procedurą testową.

Jak czujnik się zachowuje? Poniżej 5 stopni zwiera? Chyba wypadałoby zasymulować mu zimę...