Zobacz pełną wersję : Wzmacniacz samochodowy w domu
Patt MelodyZ 15-01-2013, 09:38 Witam :)
Czy ktoś z forumowiczów uskuteczniał już takie rozwiązanie ? W internecie jest masa poradników jak to zrobić, ale nigdzie nie jest opisane ile czasu to będzie działało. Osobiście nie znam się na elektryce, ale z tego co mi wiadomo to w samochodzie jest prąd zmienny a w domowej instalacji prąd stały (niech mnie ktoś poprawi, jeżeli piszę źle). Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne dla wzmacniacza ? Pytam, ponieważ na zimę wyciągnąłem wzmaka z zawilgotniałego bagażnika samochodu i chciałem go trochę 'rozruszać' w domu pod zasilaczem komputerowym, stąd moje pytanie, czy ktoś już podłączał w ten sposób u siebie wzmacniacz i czy były później z tym jakieś problemy? Nic się nie spali ?
Wzmacniacz to CarPower HPB-1502
Pozdrawiam :)
co mi wiadomo to w samochodzie jest prąd zmienny a w domowej instalacji prąd stały
Dokładnie odwrotnie - dom - zmienny, samochód - stały.
Akurat nie wiem jaki prąd daje zasilacz komputerowy i jakie napięcie ale dla chcącego nic trudnego. Zawsze możesz dokupić zasilacz sieciowy o odpowiednich parametrach wyjściowych i używać go w domu.
Patt MelodyZ 15-01-2013, 18:42 petrus1, dzięki za poprawkę, niestety elektrykiem nie jestem i już w pierwszym poście to wyszło :)
Kubus88, niby prawda, ale wiesz jak to Polak, zawsze po kosztach, jeżeli się tylko w ten sposób da :)
Po pierwsze sprawdź na wzmacniaczu jaki prąd jest potrzebny do jego zasilania. Napięcie w tym przypadku jest znane bo 12V -- . Z prostego działania (IxU= moc) wyjdzie ci jakie minimalne parametry powinien spełniać zasilacz. Jeśl nie ma napisanej wartości prądu to może pojawić się moc przyłączeniowa (nie mylić z deklarowaną mocą akustyczną). Wówczas również proste działanie moc/U=I, wyjdą parametry zasilacza.
Patt MelodyZ 15-01-2013, 19:48 Jeżeli chodzi o napięcie wejściowe, to z tyłu wzmacniacza mam taką 'tabliczkę' znamionową
Na chłopski rozum zasilacz powinien podawać napięcie: