Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Awaria listwy elektr. od pompowrysków , nierówna praca silnika TDI


Wojtas7272
15-01-2013, 15:33
Witajcie ! Mam Galaxy 03r TDI automat
Czy ktoś miał podobny problem , nierówna praca silnika TDI 116ps , wrażenie jakby pracował na 3 garach, brak mocy , automat nie przełącza biegów .
Z kompa wychodzi usterka listwy elektrycznej od pompowtryskiwaczy .

maijkel
15-01-2013, 16:07
--------------------------------------------------------------------------------

Miałem ten sam problem. Okazało się, że była luźna wtyczka na 1pompowtrysku (w tych silnikach to podobno normalne). Godzina pracy we własnym zakresie i po problemie. Było to 2 latka do tyłu i narazie jest spokój.

I do dnia dzisiejszego jest OK :)

Wojtas7272
15-01-2013, 16:38
Dzięki za podpowiedź !
- jeżeli się potwierdzi albo wyskoczy coś innego, dam znać !
Mam nadzieję,że to nic poważnego.
Wojtek z Wrocławia.

Duke258
16-01-2013, 07:55
Wojtek dokładnie tak jak pisze maijkel też to miałem.Jeszcze jedno u mnie po odpaleniu na trzech cylindrach zagrzaniu auta na biegu jałowym gasiłem silnik i ponownie uruchamiałem i wtedy było ok.Widocznie styki pod wpływem temperatury się rozszerzały i był przejście.

Wojtas7272
17-01-2013, 15:14
Witajcie ponownie !
Usterka naprawiona !
Powodem ww objawów była faktycznie uszkodzona wiązka elektryczna od pompowtrysków , przy pierwszym . Wizualnie była ok , koszt około 280 zł plus robota.
Dzięki za podpowiedzi !
Galaxy śmiga jak wcześniej i mam wrażenie ,że lepiej pracuje , ale to tylko wrażenie !
Pozdrawiam !

bodek08
09-03-2014, 22:22
Mam pytanie. Diesel po odpaleniu na zimnym silniku pracuje chwilami tak jak na trzech cylindrach i świeci kontrolka ESP. Czasami pomaga go zgasić i zapalić ponownie. Pół roku temu miałem ponownie, ale później to ustało. Dodam, że na komputerze pojawia się awaria pompowtryskiwaczy na III i IV cylindrze.

bodek08
10-03-2014, 16:46
Witam . To co pisałem o podobnej awarii parę miesięcy temu unieruchomiło mi auto na dobre, próbowałem z pompą paliwa, filtrem, przekaźnikiem pompy i w sumie po pogrzebaniu przy tych rzeczach zaczął pracować normalnie, dlatego mam dylemat czego następnie spróbować . Z szacunkiem dla mechaników, ale nie uśmiecha mi się wyłożyć z tysiaka na wtrysk albo dwa. Jutro zaczynam ściągać obudowę klawiatury, napiszę o efektach. Dziękuję bardzo za poradę .
Aa, do Duke258, jak zgaszę i zapalę właśnie tak jak Piszesz po nagrzaniu silnika, to też się uspokaja.

bartixr
10-03-2014, 18:47
może naprowadzi was następujaca informacja.
W kilku autach z pompowtryskiwaczami, auta VAG, powodem niestabilnej pracy po rozruchu był zużyty rozrusznik - wprowadzał zakłócenia w sieć elektryczną itp.
Problemy z kulturą pracy występowały w ciagu kilka sekund po rozruchu, bez względu czy ciepły czy zimny.
Po kapitalce rozrusznika problemy ustępowały.

bodek08
10-03-2014, 19:33
Tak, ale u mnie to nie zawsze jest tylko po rozruchu, czasami po paru minutach, ale tak zauważam, że w większości na zimnym silniku.

Domin0
19-03-2014, 21:14
Miałem podobnie, po podpięciu do VAGa wskazywał uszkodzony II i IV pompowtrysk. Podczas jazdy na zimnym szarpał na 3 gary że nie dało się jechać. Jestem po regeneracji - maszyna jak nowa.