Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana rozrządu 2.0TDCI DW10 - koszty?
pwiecek7 15-01-2013, 17:59 Witam
Orientuje się ktoś ile wynosi wymiana kompletnego rozrządu wraz pompą w autoryzowanym serwisie a ile w niezależnym, lub u znajomego mechanika?
Ja dałem za komplet cześci 450zł brutto + 250zł wymiana u mechaniora,razem 700zł w ASO raczej ok.1200zł ;)
Jeśli chodzi o ASO, to chyba jeszcze więcej...
Moje koszta wymiany - części 400 (Gates + INA), wymiana 150 = 550 :)
misiekxyz 15-01-2013, 19:46 Ja wymieniałem tam-http://abscar.pl/
Jak przed wymianą dzwoniłem do poszczególnych ASO to każdy dawał inną cenę!!! Ja wymieniałem z pompą wody a ASO nie zawsze to sugerował! Szkoła szkole nie równa....;)
jaculek63 15-01-2013, 21:30 Aso rozrząd kpl. 999zł z pompą wody 1699zł oczywiście oryginały i przy płatnością gotówką.
Dziwi mnie tylko cena pompy w oryginale bo aż 499zł,może ona jest pozłacana.:P
Ps.te ceny robocizny które podajecie fajnie niskie są bo w szczecinie fachmani cenią sie prawie jak ASO i chcą za robotę 400zł.
Jeśli chodzi o ASO, to chyba jeszcze więcej...
Moje koszta wymiany - części 400 (Gates + INA), wymiana 150 = 550 :)
a fakturę dostanę na tą kwotę? Jak tak, to chętnie podjadę na wymianę.
a fakturę dostanę na tą kwotę?
Jak vat dopłacisz to pewnie tak :D
Sebastekatowice 16-01-2013, 07:19 Ceny w ASO od 1600-1800 zeta. Serwis Forda nieutoryzowany w Katowicach 1100 zeta
PieroBoss 16-01-2013, 07:50 Witam wymienialem w styczniu rozrzad ASO opole zaplacilem wraz z papa wody 1900 zl .
Lipiec 2012 - nie-ASO Poznań - 1000 zł (rozrząd, pompa wody, robocizna)
a fakturę dostanę na tą kwotę? Jak tak, to chętnie podjadę na wymianę.
No raczej nie....
No raczej nie....
to tak z przymrużeniem oka pisałem.
Swoją drogą narazie najtańsza wymiana na forum ;)
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-komplet-oryginalny-FORD-pompa-wody-FORD/3684
872 zł za oryginalne czesci i robocizna poza aso do 150zl. Koło 1000zl trzeba liczyc ja bym w aso za prawie dwa razy wiecej tego nie robil
kopydleusz 16-01-2013, 22:40 Ja znalazłem takie coś: http://abcford.pl/Pages/ProductView.aspx?p=1741&c=301&s=327 za 629 zł przecenione z 890 zł.
Zastanawiam się, czy taki zestaw jest odpowiedni do mojego auta, bo cena jest super.
Pomoże ktoś?
jaculek63 16-01-2013, 22:51 Ja znalazłem takie coś: http://abcford.pl/Pages/ProductView.aspx?p=1741&c=301&s=327 za 629 zł przecenione z 890 zł.
Zastanawiam się, czy taki zestaw jest odpowiedni do mojego auta, bo cena jest super.
Pomoże ktoś?
Wyślij zapytanie,podaj VIN i oczywiście daj znać czy pasuje ale po modelach na 100% bedzie pasował ale zapytac warto.
ps.też szukam więc ew. twoje info mi pomoże.:)
I jeszce jedno przy wymianie rozrządu wg. karty serwisowej należy wymienić pasek wielorowkowy.
kopydleusz 17-01-2013, 05:53 Dzisiaj jeszcze do tego sklepu zadzwonię i napiszę tu, czego się dowiedziałem o wspomnianym zestawie, jednak interesuje mnie jeszcze jedna rzecz związana z tym tematem:
Co przy okazji należy wymienić:
-termostat?
-napinacz paska klinowego?
-rolka pasywna paska klinowego?
Tak czy siak wymieniam rozrząd (pasek, napinacz, rolka, pompa wody), ale zastanawia mnie, czy wspomniane rzeczy też powinienem przy przebiegu 200k wymieniać?
kopydleusz 17-01-2013, 08:33 No i wyjaśniła się sprawa zestawu paska z pompą: pasuje zdecydowanie do każdego Mondeo mk4 2.0 tdci (kilka wersji mocy). Nie tego zestawu w starych wersjach Microcata, bo to nowy wymysł Forda.
To może troszkę uściślimy, co i jak. ;)
Są dwie wersje zestawów pasków i analogicznie wersji z pompą.
Wszystko zależy czy mamy auto z początku produkcji czy już ciut nowsze, bo troszkę te silnik nowe się różnią. :wink:
nr. 1
Od: 19-02-2007
Zestaw - Pasek rozrządu bez zestawu pompy wodnej
FINIS 1231979 lub 3M5Q-8A615-BA cena ok. 727 zł
Zestaw - Pasek rozrządu obejmuje zestaw pompy wodnej
FINIS 1761941 lub 3M5Q-8B596-BA cena ok. 933 zł
nr. 2
Od: 15-03-2010
Zestaw - Pasek rozrządu bez zestawu pompy wodnej
FINIS 1683833 lub 9M5Q-8A615-AA cena ok. 639 zł
Zestaw - Pasek rozrządu obejmuje zestaw pompy wodnej
FINIS 1761515 lub 9M5Q-8B596-AA cena ok. 971 zł
Warto przy wyborze podać vin, co by dokładnie sprawdzili wersje, co by nie było jakiś niespodzianek.
Jak ktoś ma wątpliwości, który to może mi podesłać vin to mu sprawdzę czy ma zestaw nr. 1 czy 2. :D
jaculek63 17-01-2013, 11:39 Wojtek to przy cenie rozrządu z pkt.1 serwis za wymianę chce tylko 200zl. fajna cena (promocja w bemo szczecin).
ps.z tego co mi wiadomo tam w oryginalnym opakowaniu jest i tak komplet firmy Geates,jest jakas różnica w jakości czy nie?;)
Sebastekatowice 17-01-2013, 11:55 Chłopaki-jak długo wymieniają rozrząd kompletny?
To może troszkę uściślimy, co i jak. ;)
Są dwie wersje zestawów pasków i analogicznie wersji z pompą.
Wszystko zależy czy mamy auto z początku produkcji czy już ciut nowsze, bo troszkę te silnik nowe się różnią. :wink:
nr. 1
Od: 19-02-2007
Zestaw - Pasek rozrządu bez zestawu pompy wodnej
FINIS 1231979 lub 3M5Q-8A615-BA cena ok. 727 zł
Zestaw - Pasek rozrządu obejmuje zestaw pompy wodnej
FINIS 1761941 lub 3M5Q-8B596-BA cena ok. 933 zł
nr. 2
Od: 15-03-2010
Zestaw - Pasek rozrządu bez zestawu pompy wodnej
FINIS 1683833 lub 9M5Q-8A615-AA cena ok. 639 zł
Zestaw - Pasek rozrządu obejmuje zestaw pompy wodnej
FINIS 1761515 lub 9M5Q-8B596-AA cena ok. 971 zł
Warto przy wyborze podać vin, co by dokładnie sprawdzili wersje, co by nie było jakiś niespodzianek.
Jak ktoś ma wątpliwości, który to może mi podesłać vin to mu sprawdzę czy ma zestaw nr. 1 czy 2. :D
Czy nie jest czasem tak że nie chodzi o rok ale o rodzaj silnika.? 2.0 dw10 130 km 140 km 163 km wychodziły od tej daty i miały kpl nr 2
Ale np 2.0 143 km z 2011r dalej ma opcję 1 zgadza się ?
jaculek63 17-01-2013, 13:51 No i wyjaśniła się sprawa zestawu paska z pompą: pasuje zdecydowanie do każdego Mondeo mk4 2.0 tdci (kilka wersji mocy). Nie tego zestawu w starych wersjach Microcata, bo to nowy wymysł Forda.
W podobnej cenie czyli 638zł. ma ten zestaw administrator FCP Jacek i bez żadnych kombinacji po VIN-ie wystarczy mail i decyzja.Pozdrawiam.
marekpz specjalnie tak napisałem przy zestawie nr 1 bez daty końcowej bo one (paski itp) czytaj silniki nie skończyły się jak weszły te nowsze wersje datowane jak zestaw nr 2.
Więc warto to sprawdzić jeśli ktoś łapie się na rok przejściowy. ;)
kopydleusz 23-01-2013, 17:13 Jestem właśnie po wymianie paska rozrządu (pasek, napinacz, rolka pasywna, pompa wody). Auto ma przebieg 195 000 km. Pasek był tak starty, że było go już bardzo mało, rozciągnięty tak, że napinacz chodził na samym końcu zasięgu, a frędzle z paska fruwały dookoła wszystkich rolek. Mało brakowało, by pasek strzelił sam z siebie. Auto ma prawdziwy przebieg (pełna historia w ASO, auto w rodzinie od polskiego salonu). Okazało się, że drgania silnika na biegu jałowym były spowodowane właśnie rozciągniętym paskiem rozrządu - po wymianie cisza i spokój.
Reasumując - nie wierzcie w 200 000 km wytrzymałości paska rozrządu, które deklaruje producent auta - lepiej wymienić wcześniej, niż później żałować.
P.S. przy okazji mam wymieniony cały napinacz paska wielorowkowego, bo rolka mu piszczała (wiem, że można wymienić samą rolkę, ale tak czy siak reszta długo by nie pociągnęła). Paska wielorowkowego nie wymieniałem, bo mam go ledwo od kilkunastu tys. km. Rolka pasywna paska wielorowkowego nie wymagała wymiany.
bodziofila 23-01-2013, 21:31 jak pisalem ze przy 139000 tysiach wymienialem pasek i pisalem o tym to mnie wysmiali ze 200 wymiana,ok niech sobie jezdzi kto chce,teraz mam 208 i drugi raz rozrzad wymieniony i spokojnie jezdze sobieg:)
To byśmy mieli kompletny rozrząd + pasek wieloklinowy (razem z rolkami).
Czy coś jeszcze do kompletu?
Czy ktoś wymieniał także płyn chłodzący? Jeśli tak, to na jaki.
kopydleusz 06-02-2013, 16:02 Płyn chłodzący wymienia się przy okazji wymiany pompy wody (czyli przy rozrządzie), jest to płyn Ford Super Plus, w ASO zapłaciłem jakieś 120 zł za 4L koncentratu, kóry miesza się z wodą 1:1 (pojemność układu chłodzenia to 8,2 L). Mój mechanik nie wyjmował chłodnicy, więc nie wylał całego starego płynu, dlatego zmieścił się sam koncentrat, a woda już nie (to nawet lepiej).
gregor75 06-02-2013, 19:33 dlatego zmieścił się sam koncentrat, a woda już nie (to nawet lepiej).
Jeżeli wcześniej miałeś płyn w układzie, a teraz dolałeś tylko koncentratu, to proponuję jednak dolać ok. 2 l wody (oczywiście po spuszczeniu płynu).
Przy tym stężeniu płynu w chłodnicy, w lecie , lub w ostre mrozy , mogą być kłopoty .
wymienilem rozrzad z pompa wody 600zl+200 robocizna.
w aso chcieli 1500+1000zl robocizna.
Koleżanki i Koledzy a ja się pytam czy i kiedy się wymienia "Napęd rozrządu - pompy wtryskowej" w 1.8 TDCI oczywiście po za awariami... Są dwie wersje tego - na łańcuszku za ok 1200 zł i na pasku za ok 650 zł. Czy w wersji na pasku w przypadku jego zerwania będzie jakaś kosztowna naprawa czy poprostu nieodpalimy tylko silnika ?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Naped-rozrzadu-pompy-wtryskowej-1.8-TDCi-TDDi-1198056-FORD/206
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Naped-rozrzadu-pompy-wtryskowej-1.8-TDCi-1562244-FORD/3516
wymienilem rozrzad z pompa wody 600zl+200 robocizna.
w aso chcieli 1500+1000zl robocizna.
A gdzie to robiłeś? Ja niedługo też się muszę za to zabrać a do Chwalińskiego nie mam zamiaru jechać
Mam pytanko moj mondek jest z czerwca 2007 moze mi ktos napisac czy mam pasek czy lancuszek bo kolega kryzys podal dwie wersje
adibani jak czerwiec to ten:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Naped-rozrzadu-pompy-wtryskowej-1.8-TDCi-TDDi-1198056-FORD/206
kryzys wymiana co 200 tys. lub 10 lat. ;)
Czyli łancuszek .Dzieki bardzo:wink:
Piotrek-65 14-02-2013, 20:53 Witam.
Mondeo Mk4 mam dopiero od wczoraj a koledzy w pracy już mnie pytają czy wymieniałem rozrząd, proszę kolegów o kilka informacji na temat rozrządu w moim silniku 2.0 TDCi. Czy w tym silniku jest pasek czy łańcuszek i ile ich jest ?
Z tego co śledziłem ten wątek to rozumiem że oprócz paska/łańcuszka wymianie podlega, pompa wody i płyn chłodniczy. Czy wymiana pompy jest standardową czynnością czy wykonuje się ją przy okazji ?
Pozdrawiam
Piotrek
RS AUTO-RAF 14-02-2013, 23:20 Jesli chodzi o rozrząd to u ciebie jest pasek.
Jeśli chodzi o pompę to zależy jaki przebieg ma auto.
Ale ja osobiście wymieniłbym również pompę. poco drugi raz rozbierać jak się okaże że po przejechaniu kilku tysięcy zacznie podciekać z pompy płyn chłodzacy. szkoda kasy.
Piotrek-65 15-02-2013, 09:55 Witam.
Dzięki za podpowiedź. Pasek jest jeden ?
Czy wymiana paska rozrządu i pompy jest zobligowana przebiegiem, czy należy myśleć o tym dopiero przy usłyszeniu niepożądanych odgłosów ?
Przebieg jest 145 tyś. km.
Pozdrawiam
Piotrek
Witam.
Dzięki za podpowiedź. Pasek jest jeden ?
Czy wymiana paska rozrządu i pompy jest zobligowana przebiegiem, czy należy myśleć o tym dopiero przy usłyszeniu niepożądanych odgłosów ?
Przebieg jest 145 tyś. km.
Wymiana pompy jak zobaczysz przecieki.
Niepożądany dźwięk zużywającego się paska rozrządu jest tylko jeden. Dźwięk towarzyszący jego pęknięciu.
Piotrek-65 15-02-2013, 21:37 Witam.
Prawdopodobnie już gdzieś była o tym mowa ale proszę o odpowiedź po jakim przebiegu wymienia się pasek rozrządu ?
Pozdrawiam
Piotrek
RS AUTO-RAF 15-02-2013, 21:59 Jest jeden pasek wymieniany co 200 tyś km.
A wracajac do pompy to lepiej ją wymienić i mieć spokój na kolejne 200 tyś.
gregor75 15-02-2013, 21:59 Mondeo Mk4 mam dopiero od wczorajPrzebieg jest 145 tyś. km.
Przebieg 100 % pewny ?
Ja dla spokojnej głowy bym już zmienił, choć instrukcja przewiduje 200 tys. km
Piotrek-65 16-02-2013, 16:04 Witam.
Na początku myślałem żeby wymieniać ale poczekam jeszcze kilka tysięcy km.
Zakup auta to pryszcz w porównaniu do jego utrzymania :D
Wielkie dzięki za rozjaśnienie umysłu.
Pozdrawiam
Piotrek
Dzisiaj dzwonilem do ASO w Poznaniu ikoszt wymiany rozrzadu kompletnego czyli jak to nazwali kasetki to 3200 zl az mi sie slabo zrobilo
Ale nadal nikt się nie wypowiedział kiedy w silniku 1.8 tdci wymienia się "napęd rozrządu pompy wtryskowej"...czy ktoś już go wymieniał wogóle? No i czy jak się pasek zerwie to czy tylko pompa niedziała czy jakaś kosztowna naprawa się szykuje?
...czy jak się pasek zerwie to czy tylko pompa niedziała czy jakaś kosztowna naprawa się szykuje?
Wtedy to jest bardzo kosztowna naprawa...
no wiadoma sprawa, ale mi chodzi wyłącznie o tą "kasetę - napęd rozrządu pompy wtryskowej" w 1.8 tdci
gregor75 19-02-2013, 19:31 no wiadoma sprawa, ale mi chodzi wyłącznie o tą "kasetę - napęd rozrządu pompy wtryskowej" w 1.8 tdci
Wydaje mi się , że zerwanie paska/łańcucha w tej kasecie powoduje jedynie unieruchomienie auta. Głowy jednak nie dam.
RS AUTO-RAF 19-02-2013, 20:24 Jeśli zerwie się pasek w kasecie to na silnik do remontu.
Pompa wtryskowa jest napedzana z wału korbowego paskiem w kasecie a wałek rozrządu jest napędzany poprzez pasek od pompy wtryskowej.
więc jeżeli któryś z pasków pęknie nastąpi spotkanie tłoków z zaworami i pozamiatane.
zamiast wydać 2 tysie na rozrząd wydasz 4 tysie na remont.
Pompa wtryskowa jest napedzana z wału korbowego paskiem w kasecie
hmmm czyli z tego wynika że tylko pompa przestanie działać....więc gdzie tu remont silnika? chyba że nie zakumałem tego....
Ja dzwonilem do serwisu Forda w Poznani koszt wymiany rozrzadu kompletnego czyli jakiejs kasetkito3200 Ford Mondeo 1.8 mk4 2007 z czerwca
Bump:h
no i czy ktoś wie jak często się tą kasetkę wymienia?
czy ta kasetka nie pracuje przypadkiem zanurzona w oleju?
...same poszlaki tylko a nikt nic konkretnego jeszcze nie powiedział...
RS AUTO-RAF 20-02-2013, 11:59 Kolego czytaj dokładnie co napisałem.
Napisałem przecież że jak pęknie pasek w kasecie to pompa nie będzie napędzana a jeśli pompa nie będzie miała napędu to i wałek rozrządu tez nie będzie go miał więc nastapi kolizja.
a jesli chodzi o wymianę kasety to jest taki sam przebieg jak paska który napędza wałek rozrządu czyli 200tyś. km.
I faktycznie pasek w kasecie jest zanurzony w oleju.
teraz załapałem :) ale jeszcze zapytam, kasetę w wersji z łańcuchem wymienia się również tak jak kasetę w wersji z paskiem - wg forda co 200 tyś?
Tak co 200 tys. lub 10 lat. :wink:
Witam,
jako, że właśnie zostałem szczęśliwym właścicielem MDO MK IV 2.0 TDCi chciałbym wymienić w nim napęd rozrządu i pewnie osprzętu. Na początek chciałbym tylko uściślić co mam wymieniać ponieważ temat http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=173712 nie do końca rozwiał moje wątpliwości.
Czy kompletny rozrząd do mojego autka to np. taki zestaw:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrz...wody-FORD/3684
plus do tego pasek napędu osprzętu:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pasek...1770-FORD/3208
napinacz:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Napin...alaxy-INA/3483
i rolka:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rolka...alaxy-INA/3887
Czy w silniku 2.0 TDCi występuje podobnie jak w 1.8 TDCi dodatkowy pasek napędu pompy wtryskowej???
kopydleusz 29-04-2013, 12:41 Pierwszych dwóch pozycji jestem pewien, bo sam to kupowałem. Pozostałe kopował mechanik, więc nie pomogę.
Z tego co wiem, istnieje dodatkowy łańcuch do pompy wtryskowej, ale jego się nie wymienia.
Szyner podaj mi vin to ci ustale dokłade numery do twojego. :wink:
Rafał A.(antek) 04-05-2013, 00:00 podaj vin, ustalimy cześci i ceny zamiennikow /oryginałow.
ja dzisij zostawiłem auto w nieautoryzowanym serwisie forda i wymiana kompletnego rozrządu (tzw. części oryginalne) z 2 letnią gwarancją - to koszt 1030zł.
dodatkowo wymiana filtrów i oleju: 380zł.
serwis klimy: 200zł.
założenie oponek (fela 16" alu): 40zł.
zbieżność: 70zł.
tyle info uzyskałem przez tel., ale co będzie w rzeczywistości to się jeszcze okaże, niestety życie pokazuje, że jeśli nie mamy kosztorysu, to cena jest bardzo elastyczna.
cena z aso ford mysłowice za rozrząd: 1500zł.
poniżej przedstawiam też kosztorys jaki otrzymałem od innego aso forda
p_swiderski 07-05-2013, 13:53 Ja kilka dni temu za rozrząd na oryginalnych częściach (z pompą wody) + filtr kabinowy z wymianą (węglowy ale nie oryginalny) zapłaciłem 1090zł. Całość była robiona w FordFach w Szczecinie.
jaculek63 07-05-2013, 18:14 Ja kilka dni temu za rozrząd na oryginalnych częściach (z pompą wody) + filtr kabinowy z wymianą (węglowy ale nie oryginalny) zapłaciłem 1090zł. Całość była robiona w FordFach w Szczecinie.
Jesteś pewien że na oryginalnych?:mad:bo cene robocizny znam.
Rafał A.(antek) 07-05-2013, 23:08 Rozrząd Oryginalny mam w cenie 396 zł jak by ktoś chciał - w pudełku nie foli zastępczej... gwarancja oryginału(komplet bez pompy wody)
marcinbb 08-05-2013, 07:24 Zakupy do wymiany rozrządu robiłem kilka dni temu aktualne ceny w jednym ze sklepów interetowych:
Indeks Nazwa produktu Ilość Razem
1761941 Zestaw rozrzadu +pompa wody- FORD 1 719,00 zł
1471765 Filtr paliwa-producent FORD 1 93,50 zł
1717510 Filtr oleju 1 27,00 zł
1315687 Filtr przeciwpyłkowy - MOTORCRAFT 1 55,00 zł
1698684 Filtr powietrza - FORD 1 39,00 zł
1566232 Klocki hamulcowe Ford - kpl. przód 1 164,00 zł
Suma za całe zamówienie to: 1097,50 zł ( odjąc przednie klocki hamulcowe 930 PLN )
Wszedłem ostatnio przypadkowo w dyskusję z mechanikiem na temat rozrządu w Mk4 1.8TDCI 100KM - jest pasek oczywiście. Oficjanie w ASO, etis, etc. mówią o wymianie przy 200tys. km - sporo. Wiedząc o tym myślałem o wymianie przy 160tys. km dla świętego spokoju. Teraz mam na liczniku 120tys. a mech mówi, że to już najwyższy czas, argumentując, że to identyczna konstrukcja jak stary focus tylko dostał common rail-a, a tam to co. 60tys. wymiana.
Podsumowując - szkoda kilkuset PLN-ów na wymianę teraz, gdy można spokojnie pojeździć ze dwa/trzy lata.
Jak to w końcu jest panowie? :?:
FM18tdci 28-05-2013, 11:57 Mnie dwukrotnie w odstępie półrocznym (1x po zakupie w ubiegłym roku, 2x jakiś miesiąc temu) w ASO w Lubinie informowali że dla 1,8tdci 200 tys. ale lepiej dla bezpieczeństwa przy 180 tys.
marcinbb 28-05-2013, 12:14 Jeśli ktoś dokładnie zna przebieg swojego auta myślę że może poczekać do 160-180k km. Jednak w moim przypadku Holendrzy w ASO nic nie wiedzą na temat przebiegu mojego auta stąd wymiana rozrządu stała się przymusem.
Przebiegu jestem pewien 120kkm na dzień dzisiejszy. Są papiery z przeglądów. Przy 95kkm był dzwon jeszcze za granicą. Osłona rozrządu jest wymieniana (białym kolorem ktoś maznął mkIV :) ) bo pewnie ucierpiała od uderzenia - gdyby nawet wtedy był zmieniany rozrząd to przejechał dopiero 30kkm, a jeśli nie to oryginalny ma za sobą 120kkm.
Dzięki za odpowiedzi- poczekam do 160kkm.
MasterBurn 28-05-2013, 20:09 a jak sprawa i koszty przy 2.2tdci??
twtaurus 30-05-2013, 09:42 Wczoraj w ASO w Szczecinie wymieniłem rozrząd przy przebiegu 120 tys km. Trochę zagapiłem się, gdyż w wersji z automatyczną skrzynią serwis zaleca wymianę rozrządu po przejechaniu 100 tys. Nie wiem czym to jest uregulowane bo przy manualu wymiana zalecana dopiero przy 200 tys. Po rabacie za części tj. rozrząd z pompą wody zapłaciłem 784 zł a za robociznę 590. Wydaje mi się, że nie ma ma sensu w e-sklepach kupować części jeśli jek było wyżej pisane zestaw kosztował 750 zł. Nadmieniam, że po wymianie na rozrząd serwis udzielił mi 2 letnią gwarancję. W przypadku zamówienia części przez internet serwis udziela gwarancji tylko na wykonaną usługę (czyli poprawność wymiany), nie udziela gwarancji na części, więc w przypadku np. zerwania się paska, długa droga żeby rozstrzygnąć, czy zawinił pasek który zakupiliśmy w internecie czy robocizna która została wykonana przez ASO.
Ja zmienilem przy 150 tys.km ( mam manuala ) a pasek juz wolal zaczekaj :-) , pozdrawim czekajacych z wymiana przy magicznych 200000 km ....
karelgott 30-05-2013, 12:38 Ja wymieniłem w lubińskim ASO za 1500 zł łącznie z pompą wody. Wołali 1800 zł, ale po krótkich negocjacjach stanęło na 1500 zł.
twtaurus 30-05-2013, 13:13 Jakbyś jeszcze z nimi trochę ponegocjował to spoko 100 jeszcze być wytargał. Mi się udało za 1380 i stratni na pewno nie byli...
twtaurus nie każdy automat ma wymianę co 100 tys. są też wersje co mają co 200 tys. ;)
Witam, przymierzam sie do wymiany rozrządu MK4 2.0 Diesel 143PS, znajomy mechanik za robocizne powiedział 600zł czy to dobra cena czy trochę przesadził, cos mówił że to silnik jakiś francuz i jest tam wiecej roboty.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
ps, jestem z Wrocławia może ktos poleci jakiś sprawdzony serwis.
DIESEL SERVICE na Kamiennogórskiej 85 (Złotniki). Mechanik nazywa się Jakub Hysyk. Od diesla nie znam nikogo lepszego od nich. Co do rozrządu to za wymianę z częściami (co prawda w 1.8TDCI) wycenili mi na 650PLN.
Czy wymienili też ten pasek gruby, który pracuje w oleju?
Na pompie jest u mnie łańcuch - mam 1.8 100KM z lipca 2007 - może późniejsze modele miały już pasek ale tego to nie niestety wiem. Są tu fachowcy więc się wypowiedzą zapewne 8)
Ja mam na pewno pasek, auto jest z 2009r.
Ja zmienilem przy 150 tys.km ( mam manuala ) a pasek juz wolal zaczekaj :-) , pozdrawim czekajacych z wymiana przy magicznych 200000 km ....
w pierwszym mondku (2007r) jakim jezdzilem pasek byl robiony przy 195tys,
w drugim (2008r) przy 203tys.
oba 2,0 tdci, manual.
znajomy zrobil przy 215tys
chase1 Ty to chyba lubisz hazard. 200kkm to najodważniejsi czekają z wymianą g:D
chase1 Ty to chyba lubisz hazard. 200kkm to najodważniejsi czekają z wymianą g:D
Samochodem się jeździ i brak czasu na wymianę. Poza tym, Polak mądry po szkodzie ;)
Ja u siebie wymieniałem także przy 203k km (samochód z 2 0 0 8 ).
... no i każdy wie, że mondeo jest nie do zdarcia.
hazard - nie
ryzykowac - pewnie ;)
no ale co to za ryzyko - napisali w instrukcji ze wymiana przy 200tys, to znaczy ze przy 200 tys, -> czyli ze i 220tys mozna przejechac.
inna bajka, ze cytryna czy volvo z tym samym silnikiem ma inne przebiegi wpisane do wymiany :)
Ale jak walnie przy np. 170 tys. to ford powie, że był źle eksploatowany albo inny banał.
Co do volvo i cytryny to jak to wygląda?
Co do volvo i cytryny to jak to wygląda?
volvo z tego co pamietam 240tys (jak sie myle, to mnie poprawcie)
citroen roznie -zwykle ma 240 tys w zaleznosci od rocznika i konkretnego modelu samochodu.
nie wiem jak peugeoty
240kkm to już nie hazard a coś z cyklu "oszukać przeznaczenie" :D
chyba tylko dla Ciebie. (no - i tych ktorzy kupuja samochod sciagniety "od starszego pana z niemiec")
Jak dla mnie - jest napisane 240, to 240.
krakusik1 12-07-2013, 19:07 Witam jest to moja pierwsza wypowiedz na forum ponieważ kupiłem dopiero forda Mondeo 1.8 tdci 125 km z 09/2007. Mam przejechane 178 tys km i jest to pewne . Chciałem sie dowiedzieć jak sprawdzić czy mam ten tak zwany mokry pasek czy jest tam łańcuch i czy orientuje sie ktoś jakie są koszty owego paska lub też łańcucha. Pozdrawiam
Sugerując się rocznikiem, który podałeś i w tym momencie tylko tym to pierwszy element masz na pasku a drugi na łańcuchu. Co do cen to koledzy już nie raz podawali poczytaj ten lub podobne wątki.
piotr100 13-07-2013, 16:42 Czytam te posty i wlos mi sie troche zjezyl jak przeczytalem ze w 2.0 TDCI,140 KM w automacie wymiana rozrzadu przy 100 tys km ? Czy ktos z uzytkownikow ze skrzynia aut moglby to potwierdzic? U mnie na liczniku 99 tys km i myslalem ze jeszcze daleka droga do wymiany rozrzadu a tu niespodzianka,prosze o podpowiedzi kiedy powinienem to wymienic.
jaculek63 13-07-2013, 20:44 Nic nie trzeba potwierdzać wg. tabeli przeglądów w Ford -Etis w automacie wymienasz rozrząd po 100tys. taka widnieje informacja.:P
ps. istnieje jeszcze taka opcja jak telefon do serwisu prawda.
Nie każdy automat ma, co 100 tys. niektóre mają, co 200 warto wejść w Etisa wbić win i sprawdzić.
ja w niezależnym serwisie forda zapłaciłem za wymianę kompletnego rozrządu z pompą wody 1000zł. z hakiem na fak. - gwarancja 2 lata
mechanik z ww serwisu twierdzi, że moje auto napędza jednostka (2,0 tdci 143 km) z pegouta, a tam producent zaleca wymiane rozrzadu przy 160 tysi - ja wymieniałem przy 155 tyś. km - ale była to standardowa wymiana związana z zakupem auta używanego, przy czym przegląd przedsprzedażowy robiłem w aso w mysłowicach i tam zaśpiewali sobie 1500zł. - ale zapraszali dopiero w granicach 195 tyś. km
znowu w citroenie producent zaleca wymiane przy 180 lub 240 - odpowiednio dla normalnych i ciężkich warunków jazdy
czyli jest ten sam silnik - pewnie z takim samym osprzętem w 3 różnych markach (no pegout i citroen to jedna rodzina, ale jednak jest różnica w podejsciu) i mamy 3 różne zalecenia co do wymiany rozrządu
piotr100 15-07-2013, 11:11 Sprawdzalem W Etisie i niestety jest co 100 tys.Po telefonach wykonanych do kilku servisow ceny wahaja sie od 2200 zl w Starogardzie GD. do 1300 zl w Euro CAR w Gdyni.Cena oczywiscie za kompletny rozrzad z pompa wody plus robocizna.Swoja droga ciekawe z czego taka rozbierznosc az 900 zl,bo chyba Starogard to nie Warszawa no chyba ze tam same grube ryby finansjery mieszkaja :p
...
czyli jest ten sam silnik - pewnie z takim samym osprzętem w 3 różnych markach (no pegout i citroen to jedna rodzina, ale jednak jest różnica w podejsciu) i mamy 3 różne zalecenia co do wymiany rozrządu
ten silnik jest jeszcze w volvo; co nie zmienia faktu, ze w sumie tylko ford zaleca wymiane co 200 k, a pozostali producenci co 240 tys (skrzynia manualna)
Przymierzam się do wymiany kompletnego rozrządu, mam w związku z tym pytanie czy brać oryginalny pasek Forda czy Gates'a?
Kolego to to samo. Gates szedł na pierwszy montaż, ale chyba z logo Forda...
jaculek63 22-08-2013, 22:35 Kolego to to samo. Gates szedł na pierwszy montaż, ale chyba z logo Forda...
Na pasku w oryginalnym pudełku Forda jest tylko logo Gates.:027:
Dziękuję za odpowiedzi, jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać - wezmę Gates :) Pojawiło mi się kolejne pytanie o pompę wody, chciałem brać SKF, ale czytam na forach skrajne opinie o pompach tej firmy.
Ja wziąłem DOLZA i chodzi bez problemówNa pasku w oryginalnym pudełku Forda jest tylko logo Gates.
To w sumie tak , jak pisałem, tylko logo jest na pudełku:)
slawek-kali 30-10-2013, 12:05 Witam podpinam sie pod watek :)
Mondeo mk4 2.0 Tdci 140km - przebieg 176tys.
Mam na oku zestaw Continental z pompa wody http://www.ebay.de/itm/ZAHNRIEMEN-SATZ-CONTI-CT1091K1-WASSERPUMPE-FORD-MONDEO-IV-2-0-TDCi/360581882094?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3 D1%26asc%3D15814%26meid%3D2347499095372976870%26pi d%3D100033%26prg%3D7513%26rk%3D1%26rkt%3D4%26sd%3D 360581882094%26, czy jest to dobry wybor, czy lepiej cos innego kupic ?
slawek-kali 31-10-2013, 23:27 Podbijam.
Pompa jest firmy Airtex, podobno montowana w Mondeo fabrycznie.
Czy to sie zgadza? Kupic to cudo, czy lepiej dolozyc troche na cos innego.
Jak masz pewne te 176 tys to spokojnie możesz jeszcze 24 tys jeździć, albo przynajmniej do 190 tys.
Ten pasek co podałeś to Contitech, jedyny słuszny wybór jeżeli nie chcesz brać wzmocnionego Gates PowerGrip 5606XS, ale gdzieś czytałem że Contitech też jest wzmocniony. Silnik 2.0 TDCi występuje w wielu samochodach m.in. Volvo i PSA (osprzęty są różne ale napęd rozrządu ten sam) i były tam montowane Gates albo ten Contitech. Który z tych dwóch weźmiesz to będzie git.
Rolka, napinacz i pompe można szukać innych firm ale ten zestaw Continentala wydaje się ok, w końcu firma jest bardzo solidna :)
maciejdm1 14-11-2013, 20:55 Witam.
Byłem dziś na przeglądzie serwisowym na 180000km w ASO .Stwierdzono ,że do wymiany jest uszczelniacz wałka rozrządu-widziałem na własne oczy i faktycznie jest widoczny olej na silniku.Pan z ASO stwierdził,żę wymiana wiąże się z wymianą kompletnego rozrządu z pompą wody bo:
-po pierwsze żeby wymienić w/w uszczeniacz trzeba zdjąć pasek rozrządu - a jak wiadomo raz ściągniętego paska drugi raz się nie zakłada
-po drugie mój przebieg to niecałe 180000 km i Pan zasugerował,że przy tym przebiegu warto wymienić cały rozrząd z pompą wody
Oczywiście wszystko staneło na cenie-niecałe 2000 zł!
W/w usterka zdyskwalifikowała mojego mondka do przedłużenia Gwarancji Ford 12 ,chyba ,że zdecyduje sie na usunięcie wycieku w ASO i mam na to 7 dni od wykonania dzisiejszego przeglądu.
Moje pytania sa takie:
1)Czy faktycznie wymiana w/w uszczelniacza wiąże się ze zdjęciem paska rozrządu?
2)Jeżeli tak , to czy konieczna jest wymiana całego kompletnego rozrządu z pompą?(nie sugerować sie przebiegiem bo w/g planu serwisowego mam jeszcze 20000 km)
3)Czy mogę wymienić tylko uszczelniacz i ewentualnie założyć nowy pasek rozrządu bez wymiany kompletnego rozrządu?
Wiem,że najlepiej byłoby wymienić cały rozrząd z pompą,ale w tej chwili nie ma na to szans za takie pieniądze.
Nie wiem jaka byłaby kwota za wymianę tylko uszczelniacza i paska.
Za samą robociznę w ASO zapłaciłbym ok.800-900 zł-widziałem wstępny kosztorys ,który przygotował mi Pan serwisant.
Co proponujecie robić w/w sytuacji?
Dzięki za info.
mozesz wymienic uszczelniacz + pasek, ale nie ma to sensu - niedlugo bedziesz placil 2'gi raz za robocizne z rozrzadem + kolejny pasek.
inna sprawa, ze jak masz zaplacic te 800 - 900zl za robocizne + pasek + uszczelniacz, to koszt pozostalych elementow do wymiany jest juz stosunkowo niewielki (pompa, rolka, napinacz)
zrob odrazu calosc - bedziesz mial spokoj
zacznij od zmiany serwisu, każdy szanujący się warsztat zrobi to o wiele taniej. A serwis nie jestem tego pewien czy wymieni wszystko co napisał a kase weźmie
Rafał A.(antek) 15-11-2013, 01:02 za kwote ok 1000pln zrobisz wszystko w serwisie niezaleznym, pytanie co daje gwarancja 12 i czy warto ja miec,i czy nie obejmuje wymiany uszczelniacza
maciejdm1 15-11-2013, 02:19 mozesz wymienic uszczelniacz + pasek, ale nie ma to sensu - niedlugo bedziesz placil 2'gi raz za robocizne z rozrzadem + kolejny pasek.
inna sprawa, ze jak masz zaplacic te 800 - 900zl za robocizne + pasek + uszczelniacz, to koszt pozostalych elementow do wymiany jest juz stosunkowo niewielki (pompa, rolka, napinacz)
zrob odrazu calosc - bedziesz mial spokoj
Te 800-900 zł to był koszt robocizny za wymianę kompleks.rozrządu z pompą i uszczelniaczem.nie wiem ile by wzięli za wymianę samego uszczelniacza i paska.
Rafał A.(antek) 15-11-2013, 06:27 to za co te 2000 bo nie rozumiem chyba? i jakie to auto i silnik wogole?
Ja wymieniałem w zeszłym tygodniu. Mechanik stwierdził że już pompa przeciekała i pasek nie wyglądał za dobrze. przebieg 190 tys. Zamontowałem pompę SKF, pasek contitech a rolkę i napinacz INA. Razem z robocizną wyszło 750 zł.
maciejdm1 15-11-2013, 10:49 2000 to bym zapłacił za kompleksową wymianę rozrządu z pompą i uszczelniaczem.Zaraz uzupełnie dane w profilu.Silnik 2.0 tdci.
Po poscie (antka) postanowiłem sprawdzic Gwarancję Ford 12.Jest tam ciekawe zdanie dotyczące części , które w/g mnie i kilku innych osób jest zle rozumiane przez niektóre ASO :
6. Lista części objętych Programem:
a. Silnik:
I. Wszystkie części smarowane zespołów bloku cylindrów i głowicy, włączając: wałki rozrządu, blok silnika, panewki, łożyska, korbowody, zawory i prowadnice zaworów, uszczelkę głowicy, pompę olejową, wał korbowy, śruby mocowania głowicy,
itd...
Sformuowanie:,,Wszystkie części smarowane zespołów bloku cylindrów i głowicy'' mówi nam,że WSZYSTKIE CZĘŚCI,KTÓRE SĄ SMAROWANE OBJĘTE SĄ GWARANCJĄ FORD 12
Natomiast wyraz,,WŁĄCZAJĄC''mówi nam ,że : OPRÓCZ CZĘŚCI SMAROWANYCH gwarancją objęte są wałki rozrządu, blok silnika, panewki, łożyska, korbowody, zawory i prowadnice zaworów, uszczelkę głowicy, pompę olejową, wał korbowy, śruby mocowania głowicy itd...
Co to są części smarowane ?
Wydaje mi się ,że sa to części bloku cylindrów i głowicy,które są smarowane olejem/które mają styczność z olejem- CZYLI USZCZELNIACZ WAŁKA ROZRZĄDU TEZ PODLEGA GWARANCJ!!!
Podzwoniłem do ASO w całej Polsce i połowa stwierdziła,że uszczelniacz nie podlega gwarancji Ford 12, a druga połowa miała wątpliwości,gdy przedstawiłem, moje rozumowanie w/w zdania.
Jeden serwisant zgłupiał i zaproponował kontakt z Ford Polska , inny zasugeroawał ,że powinienem udać się do serwisu, w którym robiłem przegląd serwisowy i domagać sie naprawy uszczelniacza w ramach Gwarancji Ford 12,ponieważ ASO powinno wystosowac przedwstępny wniosek o naprawę do Ford Polska.
Jak widzicie jest nie zła kołomyja.Wysyłam maila do Ford Polska z opisem sytuacji i jednocześnie listownie z opcją potwierzdenia odbioru.Zobaczymy co odpiszą..
P.s. Przepraszam za wielkie litery-nie jest to krzyk tylko podkreślenie znaczenia tych wyrazów.
Pozdro...
Rafał A.(antek) 19-11-2013, 09:28 walcz o swoje, ASO robia spychologie, wiadomo czemu :)
Trochę będzie kosztować pewnie tyle co koledzy pisali :)
maciejdm1 19-11-2013, 17:44 Dzięki za wsparcie.Doczytałem coś takiego:
ART.6 WYŁĄCZENIA:
,,pkt 8.Wynikające z wycieków oleju: objęte są jedynie uszczelka głowicy. Wszystkie inne połączenia są objęte jedynie w przypadku, gdy ich wymiana jest konieczna, jako wynik dokonywanej naprawy części objętej niniejszą gwarancją.''
Chyba nie mam co walczyć,zabezpieczyli się na wypadek wycieków , a udowodnienie im ,że uszczelniacz został uszkodzony przez wałek rozrządu(jest w gwarancji Ford 12) jest chyba niemozliwe.
Teza: Gwarancja 12 jest zabezpieczeniem interesu Serwisów.
Dowód: napisano wyżej.
Quod erat demonstrandum ... co należało dowieść.
grzechalm 19-11-2013, 19:38 a czy ktos sie orientuje sie w kosztach rozrzadu w 2.5t??
Czy firma SKF jest dobra??
Dostalem propozycje zestawu z pompa SKF za 315zl, warto??
maxmax21 19-11-2013, 20:00 A 2,5T nie jest na łańcuszku ?
grzechalm 20-11-2013, 21:40 Jest na pasku
maxmax21 20-11-2013, 22:16 No to ładnie :P Przy oglądaniu 2,5T handlarzyk mi kit wciskał, że łancuszek. Był tak przekonujący, że uwierzyłem :P
a czy ktos sie orientuje sie w kosztach rozrzadu w 2.5t??
Czy firma SKF jest dobra??
Dostalem propozycje zestawu z pompa SKF za 315zl, warto??
To bardzo dobra cena, zestaw VKMC06040 kosztuje przynajmniej 472 zł brutto (iparts).
Ja robiłem rozrząd na SKF. Słyszałem dobre opinie o jej jakości.
grzechalm 21-11-2013, 09:24 W takim razie biore. Kuzyn zalatwia mi czesci bez zarobku dla siebie.
nyna1980 21-11-2013, 09:54 Dzięki za wsparcie.Doczytałem coś takiego:
ART.6 WYŁĄCZENIA:
,,pkt 8.Wynikające z wycieków oleju: objęte są jedynie uszczelka głowicy. Wszystkie inne połączenia są objęte jedynie w przypadku, gdy ich wymiana jest konieczna, jako wynik dokonywanej naprawy części objętej niniejszą gwarancją.''
Chyba nie mam co walczyć,zabezpieczyli się na wypadek wycieków , a udowodnienie im ,że uszczelniacz został uszkodzony przez wałek rozrządu(jest w gwarancji Ford 12) jest chyba niemozliwe.
Nic byś nie wywalczył bo jak jedziesz na przegląd i zlecasz sprawdzenie auta do kolejnej gwarancji 12, to ta wcześniejsza gwarancja 12 przestaje działać w momencie wjechania do serwisu, więc musiał byś usterkę sam zgłosić wcześniej żeby mogła być rozpatrywana w ramach gwarancji 12. Czyli przed zakończeniem gwarancji 12 i przed zrobieniem przeglądu trzeba się udać do jakiegoś zaufanego warsztatu żeby dokładnie auto prześwietlili i jak coś znajdą co się kwalifikuje do gwarancji 12 to wtedy zgłaszać a nawet jak znajdą coś co się nie kwalifikuje to i tak lepiej zrobić u nich bo w ASO cenę dowalą kosmiczną i nie będzie możliwości przedłużenia gwarancji tak jak w w tym przypadku. Normalnie zrobił byś wszystko za 1000 zł a teraz trzeba kombinować. Ja bym spróbował dogadać się z doradcą, (a wiem z doświadczenia że da się tak zrobić) że zabierzesz auto i w ciągu tych 7 dni usuniesz usterkę i przyjedziesz do nich na sprawdzenie i podbicie gwarancji.
mchyla007 28-11-2013, 14:25 Za wymiane paska rozrządu i napinaczy u mechanika zapłaciłem 500zł z częściami :)
w tym 1,8 z opisu ?
to ladnie cie ktos porobil :P
Witam Panowie !:)
A nie wiecie w jakiej cenie może byc wymiana pasku rozrządu w Fordzie Mondeo MK3 czy ceny wahają się tak jak tutaj piszecie?:)
misiekxyz 28-11-2013, 16:45 Z tego co pamiętam to jest na łańcuchu..
maciejdm1 28-12-2013, 02:19 Odgrzeje kotleta...Przymierzam się do wymiany tego rozrządu ale nie w Aso.Czy możecie polecić warsztat w okolicy Głogowa,Lubina , Legnicy ?
Dzięki za odpowiedzi.
Witam , w ASO w Lubine za mondka MK4 2009 r zapłaciłem 2050 zł robiłem to w październiku tego roku
Wymieniono rozrząd komplet z pompą wody nowe śruby
olej oraz filtr
filtr paliwa
nowy korek spustowy w misce olejowej
i mam spokój z rozrządem na 200 koła kilometrów i fakturę myślę , że było warto
Szczęśliwego Nowego Roku 2014 wszystkim posiadaczom MONDEO
Witam , w ASO w Lubine za mondka MK4 2009 r zapłaciłem 2050 zł robiłem to w październiku tego roku
Wymieniono rozrząd komplet z pompą wody nowe śruby
olej oraz filtr
filtr paliwa
nowy korek spustowy w misce olejowej
i mam spokój z rozrządem na 200 koła kilometrów i fakturę myślę , że było warto
Szczęśliwego Nowego Roku 2014 wszystkim posiadaczom MONDEO
oczywiście z kasetą pompy wtr. czy nie
nie wiem co to jest kaseta pompy wtryskowej, ale na pewno nie
kaseta pompy wtryskowej to jest pasek napędzający pompę wtr. w obudowie
Rafał A.(antek) 01-01-2014, 13:54 i sama kaseta kosztuje 700 PLN
na fakturze ma wyszczególnione co miał wymienione jak był w ASO i czy dostał jakieś rabaty z tego co wiem jest taki program 5+ czyli wiek samochodu razy 2%
tomektransit 01-01-2014, 16:27 Siemano, najlepiej podskocz do warsztatu samochodowego który bierze części z INTERCARSU tam są dobre części i w dobrych cenach. Powodzenia
zobacz sobie to
http://www.ford.pl/Serwis/Programy_promo/Wiekmazalety
może kolega "westra" skorzystał z tej promocji i tyle mu wyszło
Rozrząd za 940 to bym się zastanowił. Ciekawe czy pompa wody też jest do tego wliczona.
W zwykłym warsztacie chcą za całość 1200
Byłem w ASO Chwaliński Opole i promocyjny koszt 940 pln nie obejmuje pompy ani nawet pasków więc uprzejmy pan z serwisu do promocyjnej wymiany rozrządu doliczył 130 zł za paski, 540 pln z hakiem za pompę + 100 pln za wymianę tejże co daje w sumie niepromocyjne 1710 pln - uprzejmie podziękowałem
maciejdm1 17-01-2014, 09:48 Mi zaproponowano tak:
Pasek Gates 105zł
Rolka napinajaca INA 112zł
Rolka prowadząca INA 82zl
Pompa SKF 200zl
Dodatkowo wymieniam:
uszczelniacz walka rozrządu 19zl
uszczelniacz przedni wału 40zl
Robocizna 400zł.
Na wszystko mam gwarancję 3 lata lub 60 tyś. km. Dostaję fakturę i ich książeczkę potwierdzającą wymianę . Warsztat to Auto Centrum Lipiec - znani sprzedawcy części i mechanicy w moim regionie.
Pozdrawiam.
ja u znajomego mechanika w lodzi zaplacilem za wymiane paska, napinacza, uszczelniaczy od walkow pompe wody metalowe łopatki + plyn chłodniczy + pasek napedzajacy alternator z napinaczem itd. za calosc 950zl
maciejdm1 01-02-2014, 18:23 metalowe łopatki
Co to za łopatki ?
bodziofila 01-02-2014, 19:42 pompa z metalowymi lopatkami:P
maciejdm1 01-02-2014, 19:44 Czyli ,że dopłacił za pompę z extra metalowymi łopatkami?
Marek-77 01-02-2014, 19:54 Właśnie dziś zakupiłem rozrząd [ 2.0/140 tdci]może być ?
pasek- ina
rolka - ina
rolka - ina
pompa -dolz
cena 330 zł + znajomy mechanik wymiana 150 zł + flaszka po robocie he he
maciejdm1 01-02-2014, 20:10 Wg. mnie to części są o.k. tylko ten znajomy mechanik... Nie chodzi mi o to czy zna się ,czy nie. Dla mnie ważne jest to czy jest gwarancja...Czy ten znajomy mechanik będzie dalej Twoim znajomym mechanikiem jak strzeli pasek i roz... Ci silnik? Wiesz... części to części- wszystko może się zdarzyć (złośliwość rzeczy martwych) i co wtedy?
Jak masz gwarancję i pewność ,że w razie czego podejmie się naprawy na swój koszt to o.k. A jak nie... sam sobie dopowiedz.
Pozdro...
Marek-77 01-02-2014, 20:18 spoko wymieniłem u niego trzy rozrządy jak do tej pory było ok :>
maciejdm1 01-02-2014, 20:20 Było o.k.- to znaczy żaden nie uległ awarii , czy naprawia w ramach gwarancji na swój koszt ?
Marek-77 01-02-2014, 20:48 żaden nie uległ awarii a dawno , dawno temu jak miałem audi 2.8 v6 ten sam mechanik wymienił mi rozrząd koszt wymiany 50 zł ... lecz do wymiany potrzebny był przyrząd wymienił bez przyrządu było ok ale nie do końca byłem pewien czy jest dobrze [ brak przyrządu ] pojechałem do vw na sprawdzenie trwało to 10 min koszt 80 zł wszystko jak należy. Jeśli kupuje się samemu części to liczę się z tym że może być problem z gwarancją ,a serwis myślę że wymiana rozrządu kosztowała by min 1500 zł
Ja w grudniu 2013 robiłem pełny rozrząd dla MK4 Mondeo z 2009r. i zapłaciłem 2200 z 15% rabatem dla stalego klienta wiec koszta są dużo dużo większe w ASO niż myślicie
Właśnie dziś zakupiłem rozrząd [ 2.0/140 tdci]może być ?
pasek- ina
rolka - ina
rolka - ina
pompa -dolz
cena 330 zł + znajomy mechanik wymiana 150 zł + flaszka po robocie he he
Widziałeś to co kupiłeś? Często zdarza się, że logo ina jest tylko na pudełku a w środku gates lub dayco. Przerabiałem to kilka miesięcy temu przy okazji wymiany rozrządu, gdzie nie pytałem o produkty ina okazywało się, że w środku były produkty innych firm.
Marek-77 01-02-2014, 22:50 Przed zapłaceniem w sklepie każdą cześć obejrzałem bo taki zestaw sobie zamówiłem ale raz tak kupiłem tak jak piszesz było pomieszane ale firmowe części, paski gates ludzie sobie chwalą
Mam założony kompletny rozrząd Gates (z wyjątkiem pompy wody, ta jest SKF), paski w oryginalnych kompletach Forda są właśnie produkcji Gates. Problem z INA miałem w przypadku rolki i napinacza paska wieloklinowego.
Marek-77 01-02-2014, 23:13 W ostatnim aucie założyłem rozrząd ina obyło się bez usterek a tak swoją drogą to co jakiś czas po wymianie sprawdzam jak wygląda pasek mechanik zerknie i dalej do przodu:>
kabal666 02-02-2014, 21:01 Witam,
wiem że temat wymiany rozrządu był już wielokrotnie poruszany, ale po przeczytaniu wszystkiego mam już mętlik w głowie, to chciałem się upewnić.
Posiadam autko Ford Mondeo 2011 Titanium, 2.0 TDCI 140 KM. Autko sprowadziłem niedawno z Niemiec i jak dzwoniłem do salonu w Niemczech to okazało się że rozrząd w tym aucie jeszcze nie był wymieniony. Moje pytanka :
1. Co ile wymienia się rozrząd w tym aucie , czytałem że co 200 tyś, ale widziałem też wypowiedzi że po 300 tyś ?
2. Czy w tym aucie jest pasek, łańcuch czy to i to, bo też widziałem taką wypowiedź że jest pasek i łańcuch
3. Jaki rozrząd kupić oryginalny ford-a czy może jakiś dobry zamiennik ?
4. Czy rozrząd z linka nadaje się do mojego autka ? bo zaniepokoiła mnie informacja że pasuje do mondeo Ford Mondeo IV 2.0 TDCI prod.: 02.2007 - 14.03.2010 , a ja mam auto z 2011 ?? - poniżej link do aukcji http://allegro.pl/rozrzad-i-pompa-wody-ford-mondeo-mk4-iv-2-0-tdci-i3932173293.html
Z góry dziękuję za informacje
Pozdrawiam :)
200 tyś, wg etisa.
pasek
mozesz motocrafta, gates, ina itp markowe zamienniki.
jeśli Cie to bardzo niepokoi, to szukaj do polifta, chociaż silnik jest taki sam
witam,
co ile wymienia się rozrząd w 2.5t 5 cylindrowy ,mam przebieg 165k,wiec chyba trzeba już wymieniać.Czy znacie jakieś warsztaty w W-wie co dają gwarancje,jakie graty polecacie do tego silnika ew.ceny za zestaw .Jakoś mało tego w sklepach
witam,
co ile wymienia się rozrząd w 2.5t 5 cylindrowy ,mam przebieg 165k,wiec chyba trzeba już wymieniać.Czy znacie jakieś warsztaty w W-wie co dają gwarancje,jakie graty polecacie do tego silnika ew.ceny za zestaw .Jakoś mało tego w sklepach
Zapytaj tutaj: http://abscar.pl/
Polecani, ale ja u nich nic nie robiłem, dostałem wycenę jak pytałem się o regulację zaworów:
"Jeśli trzeba założyć nowy rozrząd kompletny - koszt 460,00 zł + pompa wody -
150,00 zł"
Przy 165k to już poważnie bym się zastanawiał nad wymianą. Co prawda Ford mówi o 10 latach lub 200k km, ale zdażały się przypadki pęknięć przy 50k km.
Pozdrawiam
Czy te 200 tys. km lub 10 lat dotyczy także silnika 1,6 Ti-VCT? Gdzieś zasłyszałem, że podobno należy wymienić rozrząd po 150 tys. i dodatkowo wariator faz rozrządu.
Przy okazji zapytam jak często należy wymienić świece zapłonowe w tym silniku?
Czy te 200 tys. km lub 10 lat dotyczy także silnika 1,6 Ti-VCT?
Dla 1.6 Ti-VCT jest 8 lat lub 160 tys. km.
Odnośnie kół zmiennych faz rozrządu, to nie ma konieczności ich wymiany wraz z paskiem rozrządu.
Świece zapłonowe - co 3 lata lub 60 tys. km.
grzechalm 09-02-2014, 20:12 Ja za czesci do 2.5t zaplacilem 400zl (pompa skf i rozrzad skf) i dodatkowo 135 zl za pasek wieloklinowy continentala. Calosc z robocizna wyniosla mnie 700zl.
Wymienialem przy okolo 90 000tys km ale po 6 latach.
Nie ryzykowalbym czekania do 200 tys
Niecałe 200 zeta zapłaciłeś za wymianę rozrządu?:shock:
Gdzie można wymienić za 200 zł rozrząd ,czy aby to nie było u Pana "Miecia" w garażu.Ja bym nie ryzykował garażowej wymiany, trzeba wybrać warsztat co daję gwarancje i dwa lata spokoju.
grzechalm 10-02-2014, 19:10 Dokladnie tak i mam spokojna gwarancje:)
Mondka,poprzednie autka. sluzbowe, rodziny najblizszej i najblizszych znajomych serwisuje u kolegi, ktory ma warsztat samochodowy od kilkunastu lat. Nigdy nie mialem z nim problemow a mechanik jest moim dobrym kolega.
Nawet podbija mi pieczatki w ksiazce serwisowej swoja pieczatka:)
Bump: a od wymiany przejechalem juz 9 tkm i trzyma sie jakos silnik:P
Mnie dwa tygodnie temu,wymienili rozrząd za 240zł (robocizna) w renomowanym warsztacie,
który uchodzi za jeden z najdroższych w okolicy,więc nie jest to jakaś cena wzięta z kosmosu:)
Gwarancja na rok
grzechalm 10-02-2014, 20:34 No widzisz, a inni mowia ze to nierealne:P
Ja nauczylem sie korzystac z zaufanego warsztatu, ktory nie naciaga mnie na koszty:)
Ale już za wymianę uszczelniacza na wałku rozrządu zainkasowali 40zł ;)
W sumie zapłaciłem 1,5k za kompletny rozrzad,rolka+pasek wieloklinowy,olej i wszystkie filtry
dodatkowo rozmrażanie/czyszczenie ukladu spryskiwaczy+płyn,bo zima mnie zaskoczyła;)
gregor75 10-02-2014, 21:08 W ubiegłym roku wymieniałem pasek rozrządu , z myślą że w oleju siedzi kaseta z łańcuchem. Auto przejechało 35 tys. km po wymianie.
Teraz już wiem , że w oleju siedzi kaseta z paskiem , no i muszę ją wymienić .
Czy możliwa jest sama wymiana kasety z paskiem bez wymiany paska suchego ?
No i czy dobierając się do mokrego paska potrzebna jest ingerencja w suchy ?
a po co chcesz wymieniać, kasetę i rozrząd - "Co 200 000 km/10 lat - Wymienić"
kabal666 10-02-2014, 21:38 Witam,
wiem, że temat był wałkowany już i przeczytałem właściwie wszystko co jest na forum, ale nadal jeszcze potrzebowałbym od Was potwierdzenia, bo do jutra muszę się zdecydować czy kupuję poniższy zestaw rozrządu czy nie :/
Pompa wody - SKF numer :VKPC 83643 - tutaj mam największą niewiadomą, bo mam mondeo z 2011 r. 2.0 TDCI 140 KM i podobno ma być tutaj inna pompa, ale już sam nie wiem - pomóżcie
Pasek : Continental Contitech CT1091
Rolka 1 : Ruville - 56658
Rolka 2 : Ruville - 55969
Prośba o ocenę czy taki zestaw jest OK ? , gość który mi to polecał mówił że idzie to na pierwszy montaż w Fordzie, ale nie wiem ile prawdy w tym. Koszt po zniżkach 450 PLN. Dodatkowa prośba o weryfikację czy te części będą pasowały do mojego auta - szczególnie pompa wody.
Z góry dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam
gregor75 10-02-2014, 21:44 nie wierzę za bardzo w te 200 tys.
a pytanie jest o kasetę bo pasek suchy już wymieniony
cóż możesz nie wierzyć ASO przy tym przebiegu zaleca wymianę rozrządu i kasety, a jak chcesz wymienić to proszę , nie moja kasa :)
kabal666 10-02-2014, 22:56 Panowie pomóżcie proszę z tematem #168 :)
Marek-77 10-02-2014, 23:51 Wszystko pasuje do twojego auta a tu możesz sobie porównać
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-komplet-GATES/1957
Panowie pomóżcie proszę z tematem #168 :)
jak by kolega nie zakładał innego tematu lub gdy już założył to już wczoraj przeczytał o tym
http://allegro.pl/rozrzad-i-pompa-wody-ford-mondeo-mk4-iv-2-0-tdci-i4025845092.html
Czy to będzie pasować do mondziaka '08 ? Czy po kupnie auta warto wymieniać WSZYSTKO, czy może jakąś część?
Silnik: Duratorq 2.0L DOHC CR TC Dsl 143PS
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Norma emisji spalin: Emisja spalin poziom IV + DPF
Przy okazji ten filtr paliwa chciałbym dokupić:
http://allegro.pl/filtr-paliwa-2-0-tdci-ford-mondeo-iv-mk4-2-0tdci-i4012175688.html
I przede wszystkim, czy warto pchać się w oryginał? Bo trochę drogo. Szczególnie, że ma trochę więcej mocy.
gregor75 25-03-2014, 21:03 jeżeli nie masz pewnego przebiegu warto wymienić rozrząd kpl
Szukaj kompletu GATES-a, taki nawet fabryka wypuszczała, a wyjdzie taniej. Taki u siebie wymieniałem + pompa DOLTZ-a. Pół roku i wszystko hula póki co. Za jednym razem wymień też pasek klinowy + napinacz i będziesz miał spokój dłuższy czas.
Szukaj kompletu GATES-a, taki nawet fabryka wypuszczała, a wyjdzie taniej. Taki u siebie wymieniałem + pompa DOLTZ-a. Pół roku i wszystko hula póki co. Za jednym razem wymień też pasek klinowy + napinacz i będziesz miał spokój dłuższy czas.
Tak zrobię, dzięki!
To ten?
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Rozrzad-2.0-TDCi-komplet-GATES/1957
A jak wymiana rozrządu wygląda w 1.8TDCI???
Sama wymiana paska z rolkami i napinaczami wystarcza??? czy trzeba tez jakis dodatkowy pasek w kasecie?
Sorry ale absolutnie nie jestem w temacie.
Dzięki za informacje.
@David : poczytaj w osobnym watku o tym jest dokladnie opisane
w ASO promocja na rozrządy, ok 1000zł za rozrząd bez pompy wody i 1699? za rozrząd z pompą wody
pompa 540 +100 wymiana, dolicz do tego paski 130 bo cena ich nie obejmuje i wyjdzie ok 1800
bardzo duża promocja
@David : poczytaj w osobnym watku o tym jest dokladnie opisane
Sorry szukam ale nie mogę znaleść
Nie jestem pewien czy posiadam kasetkę z łańcuchem lub paskiem. Wiem że był wymieniany tzw. suchy pasek.
Po podaniu numeru win w sklepie dostałem informację iż posiadam łańcuch , koszt części 2080 zł. . Czy konieczna jest wymiana Łańcucha.
Patrzłem ceny na ford e-sklep to koszt czesci to okolo 1100zł.
235zł za pasek z napinaczami a reszta za kasete z paskiem
gregor75 27-03-2014, 20:16 Czy konieczna jest wymiana Łańcucha.
Ryzyko zerwania łańcucha jest dużo mniejsze niż paska , ale Ford i tak zaleca wymianę łańcucha po 200 kkm
Ryzyko zerwania łańcucha jest dużo mniejsze niż paska , ale Ford i tak zaleca wymianę łańcucha po 200 kkm
Tylko skąd mam wiedzieć czy mam łańcuch czy pasek. Jest to na podstawie vin , czy rocznikowo?
FM18tdci 28-03-2014, 14:26 Zadzwonić do ASO i podać VIN. Podadzą bez problemu.
kylo1 2M5Q-6P250-AB - kaseta z łańcuchem jest u ciebie jeżeli vin twojego auta to ......7Y21291 / ostatnie 7 znaków/
slawek-kali 07-04-2014, 14:44 Ja wymieniłem dziś rozrząd i okazało się, ze to był ostatni dzwonek :oops:
186tys. i pompa już popuszczała nieźle. Najlepsze jest to, ze przy ostatnim serwisie (177tys) panowie z Forda nie widzieli potrzeby żeby zobaczyć co i jak, nawet na moja wyraźną prośbę.
Odnośnie marki to tez polecam GATES POWERGRIP, w moim ten sam był zamontowany jako oryginał.
Ps. do ASO już nie pojadę :mad:
kylo1 2M5Q-6P250-AB - kaseta z łańcuchem jest u ciebie jeżeli vin twojego auta to ......7Y21291 / ostatnie 7 znaków/
Dzięki
chyba lepirj że jest to łańcuch mniejsze prawdopodobieństwo zerwania .
prosze o pomoc jaki typ rozrzadu i pompy do mnie podchodzi
Vin WF0GXXGBBGAP53873
czy ten komplet jest Ok i podchodzi do mojego http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mondeo-mk4-c-max-galaxy-2-0-tdci-skf-i4175671804.html
Czy wymiana samodzielna jest trudna ?. Nie boje sie kluczy a mój teśc to blacharz i ma tez pojecie o mechanice to pomoże ;).
Może ktos zrobił istrukcję z własnej wymiany lub gdzies jest takowa ?
paoloWawa 12-05-2014, 20:37 Nie wiem czy warto ryzykować samodzielną wymianę rozrządu. W porównaniu z możliwymi konsekwencjami popełnienia błędu to wydanie tych kilku stówek na robociznę z gwarancją to naprawdę mały pikuś.
poprosze jakies adresy sprawdzonych i dobrych serwisow w Wawie i okolicy.
W sumie nie powinno byc problemu bo teśc zmienił nie jeden rozrząd to chyba coś kuma ... :).
Ale poprosze o info jaki mam kupic i czy ten z aukcji jest OK.
poprosze jakies adresy sprawdzonych i dobrych serwisow w Wawie i okolicy.
Nie jest to może Warszawa, ale ja wymieniałem dwa miesiące temu przy przebiegu 185000km rozrząd kompletny + pompa wody + pasek wielorowkowy + napinacze paska wielorowkowego (oba) + uszczelniacze wałka rozrządu i korbowego od strony rozrządu za naprawdę uczciwą cenę w autoryzowanym serwisie Forda Auto Styl w Inowrocławiu. Wszystkie części oczywiście nowe i oryginalne, auto sprawdzone jak na przeglądzie technicznym a potem umyte. Wierzcie mi, że bardzo opłacało się tam jechać z Poznania i zrobić auto. Za to wszystko co wymieniłem dałem 1700,-. Wcześniej radzę telefonicznie lub mailowo negocjować :-)
pawelmisiek 25-06-2014, 20:41 Witam, przymierzam sie do wymiany rozrzadu i po przejrzeniu tematu i innych mam pytanie , ktora marka jest mozna powiedziec dobra i warta zalozenia. Mam Mondeo 2.0 140km z 2008 roku . Nie wiem co powiedza w warsztacie jakie tam zaproponuja firmy dlatego chcialbym byc przygotowany do rozmowy i zdecydowac czy u nich zamawiac czy przyjechac z zamowionym rozrzadem do nich . Znalazlem taki o to komplet
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mondeo-s-max-focus-kuga-2-0-tdci-skf-i4312414957.html
Pytanie czy zmienic napinacz, rolke, pompe na firme GATES czy na firme INA ?
Czy firma SKF albo KRAFT sa do zaakceptowania ?
Dodam , ze nie bardzo znam sie na tych wszystkich firmach . Prosze o odpowiedz, pozdrawiam.
ExpressParts 26-06-2014, 09:07 Wybieraj pomiędzy częściami INA, SKF, SNR/NTN, paski Conti, Gates lub Dayco, pompa SKF, Dolz lub Ruville. W podlinkowanym zestawie pompa jest firmy Kraft, a to jest najtańszy shit.
SKF tak, byleby nie chińskie, trzeba się upewniać.
omega101 20-11-2014, 17:30 Witam posiadam Galaxy z 01.2011 163 KM chcę wymienić rozrząd w hurtowni gość patrzy w monitor i wygląda na dośc zdziwionego i mówi mi że mam łańcuch a mechanik twierdzi że jest pasek i bądż tu mądry.
Jeśli jest ktoś zorientowany i mógł by pomóc będę bardzo wdzięczny .
Jakie to mogą być koszta ewentualnie jakieś numery fabryczne / zamienników .
Pozdrawiam
To chyba jest tak:
Pasek napędza jeden wałek , który to z kolei za pośrednictwem krótkiego łańcuszka napędza drugi wałek.
Tego krótkiego łańcuszka chyba się nie wymienia.
pro-choice 20-11-2014, 18:59 Dokładnie, masz łańcuch i pasek, łańcucha nie wymieniasz tylko sam pasek z resztą gratów :)
rafiraptor 20-11-2014, 19:05 Chyba też powinienem już wymienić. Wprawdzie nakulałem dopiero 102 tysie, ale wiek (7 lat) robi swoje. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Czy ktoś ma wiedzę, ile taka operacja może kosztować przy moim silniku 2.5 t ?
juri2069 20-11-2014, 19:05 Zestaw - Naprawa Pompy Wodnej
Obejmuje zestaw pompy wodnej i zestaw łącznik. - 1024 zł. Czy powie mi ktoś z ASO co wchodzi w skład tego zestawu?? Czy sama pompa jest tak droga?
grzechalm 20-11-2014, 20:07 Chyba też powinienem już wymienić. Wprawdzie nakulałem dopiero 102 tysie, ale wiek (7 lat) robi swoje. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Czy ktoś ma wiedzę, ile taka operacja może kosztować przy moim silniku 2.5 t ?
Ja za czesci do 2.5t zaplacilem 400zl (pompa skf i rozrzad skf) i dodatkowo 135 zl za pasek wieloklinowy continentala. Calosc z robocizna wyniosla mnie 700zl.
Wymienialem przy okolo 90 000tys km ale po 6 latach.
Producent zaleca 200tkm lub 10 lat. Nie ryzykowalbym czekania do 200 tys
rafiraptor 20-11-2014, 20:35 Dzięki - myślałem, że będzie gorzej :)
grzechalm 21-11-2014, 09:12 Jesli bedziesz chcial wymienic w Aso to bedzie o wieeele drozej:p
pro-choice 21-11-2014, 09:29 Tak tylko SKF co raz częściej się sypie :)
Pozdrawiam
Bartek
grzechalm 21-11-2014, 21:54 Dla mnie juz za pozno, ale moze napisz dla innych co powinni kupic, jakiej firmy zeztawu szukac?
Tak tylko SKF co raz częściej się sypie :)
Pozdrawiam
Bartek
Jak wszystko ostatnio. Lemforder to nie lemforder, skf to nie skf, contitech to nie contitech.
Nie ma reguły, jak się trafi tak będzie.
pro-choice 22-11-2014, 09:09 Jak wszystko ostatnio. Lemforder to nie lemforder, skf to nie skf, contitech to nie contitech.
Nie ma reguły, jak się trafi tak będzie.
Oj nie nie ... nie jest tak że Lemforder to nie Lemforder itd, kwestia tego gdzie kupisz, my z Lemforderem nie mielismy żadnych problemów, z Contim również ale co do SKF, napisałem szczerze, że mieliśmy kilka przypadków rozszczelnienia, reklamacji i zwrotów, podobnie z pompami Ruville.
Co do pasków to nic lepszego niż Conti, Gates czy Dayco nie znajdziesz ... to czołówka która robi graty na pierwszy montaż.
Zdarza się też że paski leżą ileś lat i ktoś je sprzedaje i potem klops, bo pasek był stary (tak tak, paski też mają datę przydatności :)) np Conti podaje daty do kiedy należy montować dany pasek :)
Pozdrawiam serdecznie :)
Bartek
grzechalm 22-11-2014, 09:49 Z pompa ruvillea mialem problem w vw t4, rozpadla sie po 9 miesiacach na szczescie pod warsztatem mechanika- przyjechalem na wymiane oleju:p w mondeo mk4 na zestawie skf zrobilem juz 15 tkm i jak na razie bez problemu, bez wyciekow
pro-choice 22-11-2014, 10:47 No ... pewnie SKF mniej pada niż Ruville ale jako że my mielimy tym towarem w dużych ilościach mówię jak to wygląda :)
Osobiście też bym wolał SKF między tymi dwoma producentami ale są lepsi :)
Pozdrawiam
Bartek
juri2069 24-11-2014, 20:09 Poprawka z mojej strony. Pisałem że pompa wody kosztuje 1000 zł w ASO. Otóż się pomyliłem.
1000 zł - pompa wody , pasek rozrządu oraz napinacz. Także uważam że cena w tym zestawie jest bardzo dobra ponieważ kupując wszystko osobno płacimy 1400 zł za części.
I nie wierze że ktoś zapłaci za oryginalne części , lub też inne wysokiej klasy zamienniki ( ale nie w ASO ) 300-400 zł taniej. Jeżeli się mylę to proszę napisać
Za cały komplet (pasek, rolki, pompa wody) oryginalny w ASO z założeniem, zapłaciłem w zeszłym tygodniu 1188,00zł brutto, dla mnie cena jak najbardziej do przyjęcia + 125,00zł zapłaciłem za pasek wielorowkowy (wymiana przy usłudze wymiany rozrządu).
Ostatnio jak wymieniałem w "normalnym warsztacie" przy 130tkm to mi się teraz pasek wielorowkowy posypał za 45tkm, i powiedziałem sobie że robię w ASO + gwarancja, bo nie wiem co to za shit mi założyli wcześniej.
juri2069 24-11-2014, 21:30 Mi powiedzieli 1700 za wszystko czyli pasek rolki napincz pasek klinowy jakieś nakrętki jakiś zestaw jeszcze naprawczy i robicizna także uważam że to dobra cena. Początkowa była wyższa ale zaproponowali rabat. Ale widzęże kolega powyżej i tak dostał lepszą cenę :)
Mi powiedzieli 1700 za wszystko czyli pasek rolki napincz pasek klinowy jakieś nakrętki jakiś zestaw jeszcze naprawczy i robicizna także uważam że to dobra cena. Początkowa była wyższa ale zaproponowali rabat. Ale widzęże kolega powyżej i tak dostał lepszą cenę :)
Podobną cenę powiedzieli mi w Kielcach, ale Tarnów stanął na wysokości zadania :wink:
juri2069 24-11-2014, 22:00 Następnym razem wezmę przykład z Ciebie i jeżeli się robi kilka rzeczy za wiele stówek to nawet warto podjechać gdzieś troszke dalej :)
Ale jak pomyślę że po robocie wypicują mi autko tak że przez tydzień kurz nie siądzie a zapach w środku będzie ładniejszy od perfum( przykład niedawny z moim mk3 ) to aż chce się tam jechac :)
Następnym razem wezmę przykład z Ciebie i jeżeli się robi kilka rzeczy za wiele stówek to nawet warto podjechać gdzieś troszke dalej :)
Ale jak pomyślę że po robocie wypicują mi autko tak że przez tydzień kurz nie siądzie a zapach w środku będzie ładniejszy od perfum( przykład niedawny z moim mk3 ) to aż chce się tam jechac :)
Dokładnie tak, autko umyte i wysprzątane, przy okazji miałem okazje potestować Focusa III ;)
Cześć
Właśnie otrzymałem propozycję od jednego z renomowanych warsztatów zajmujących się Fordami (na Mondka 2008 2.0 TDCi) :
- kpl. części do rozrządu (pasek, wszystkie rolki + pompa wody) marki Bosch 534zł brutto
- pasek wieloklinowy 70zł
- napinacz paska wielorowkowego 226zł
- koszt robocizny 420zł brutto
Cena za całość 1250zł jak dla mnie OK tylko ten zestaw BOSCH ? Co proponujecie innego?
Do całości dodać wymianę rolki alternatora oraz...
A poniżej wycena ASO:
"Witam,
Poniżej wycena z wyszczególnieniem części:
- napinacz paska wielorowkowego - 357,93zł
- Koło pasowe paska wielorowkowego - 119,80zł
- pasek wielorowkowy 138,99 zł
- śruba 7,40 zł
- zestaw rozrządu z pompa wody 985,23 zł
- śruba szt. 4 po 7,40 za sztukę
- śruba 16,79 zł
- płyn chłodzący 60 zł
- filtr paliwa - 211,56 + wymiana 172 zł
- robocizna za wymianę rozrządu - 730 zł
- przegląd 4+ z Assistance 490 zł - w skład przeglądu wchodzi 30 czynności obsługowych, wymiana filtra powietrza, wymiana filtra oleju i oleju w klasie 5W/30 i Assistance gratis.
Przy takim dużym zakresie proponuję jeszcze wymienić filtr przeciwpyłkowy w cenie 120 zł i wykonać dezynfekcję układu klimatyzacji w promocyjnej cenie 69 zł.
Na wszystkie czynności oprócz Przeglądu 4+ i dezynfekcji układu klimatyzacji mogę udzielić rabatu w wysokości 15 procent na robociznę i materiały."
Więc mamy-sam rozrząd (już po rabacie -15%)-2404,905zł
i rzeczy dodatkowe na które NIE złożyłem zapytania :Assistance+ z klimą i filtrem-679zł (zakładam że olej, filtry są w cenie)
NO COMMENTS...
Ja ostatnio robiłem przy 190kkm w 2.2tdci, za komplet zaplacilem ok 1700zł w ASO Lipski w Warszawie. Z tego co sie orientowalem to 2.2 jest drozszy od 2.0
Wymieniono komplet tj. napinacz, pasek i rolkę rozrządu + pompa wody + pasek wieloklinowy bo już było słychać. Dodatkowo oczywiscie jakies srubki i inne duperele.
Całość trwała ok 4-5godzin, a samochod odebrałem umyty i sprzątniety w środku :one:
Przejechałem 2kkm i jest wszystko ok:roll:
Aha myślałem o wymianie przy okazji uszczelniaczy oraz napinacza i koła pośredniego paska wielorowkowego, nawet prosiłem wyraźnie o sprawdzenie i wymianę jak będzie potrzebna. Okazało się że wszystko jest w porządku i poza samym paskiem nic nie wymaga wymiany...:O
Jest to dla mnie nowa sytuacja bo zawsze chcą wymieniać wszystko :D a tutaj uczciwe podejscie do tematu :)
A tak w temacie zapytam - robił ktoś ostatnio rozrząd do 2.5 w ASO?
Bo ceny u przeciętnego Józka są podobne, ciekawe czy jest bardzo duża różnica i czy warto dopłacać ...
Robert 68 11-03-2015, 20:50 Dzisiaj wymieniałem w ASO Ford-a Germaz. Robocizna + płyn chłodniczy 800 zł. Części, wszystko w oryginałach: rozrząd kompletny + pompa wody, pasek wielorowkowy, napinacze paska wielorowkowego (oba), uszczelniacze wałka rozrządu i korbowego od strony rozrządu - całość części 1305 zł. Przebieg 178 700 km.
bruneros 12-03-2015, 08:48 W niezaleznym warsztacie z autoryzacją boscha za rozrząd z wymiana uszczelniaczy, krzykneli 900 zł. Cena z częściami (INA/HEPU)
Dzisiaj wymieniałem w ASO Ford-a Germaz. Robocizna + płyn chłodniczy 800 zł. Części, wszystko w oryginałach: rozrząd kompletny + pompa wody, pasek wielorowkowy, napinacze paska wielorowkowego (oba), uszczelniacze wałka rozrządu i korbowego od strony rozrządu - całość części 1305 zł. Przebieg 178 700 km.
Z ciekawości muszę podpytać w Krakowie bo z pierwszych obserwacji wnioskuję że albo tutaj jest 2x drożej albo 2.5 jest 2x droższe ;)
Z ciekawości muszę podpytać w Krakowie bo z pierwszych obserwacji wnioskuję że albo tutaj jest 2x drożej albo 2.5 jest 2x droższe ;)
To ile krzyknęli?
Tak wstępnie przez telefon koło 1700 bez pompy ...
Robert 68 16-03-2015, 22:05 Części kupowałem sam a ASO zleciłem tylko wymianę + płyn chłodniczy był od nich.
Spoko, dzięki za info. Może też tak zrobię że części na własną rękę.
Porównam ceny jeszcze.
Kupowanie części na własną rękę przy rozrządzie to wg mnie nieporozumienie. W razie "W" zawsze warsztat się wypnie czy ASO czy nieASO i "dziadowskie" oszczędności pójda sobie w siną dal.
Chyba ze wezmie fakturę i będzie ok .Masz podane nr części i co to jest. I oszczednosci nie takie dziadowskie bo jakieś przynajmniej 300 zł
Niezależny warsztat w okolicach Gdyni - kompletny rozrząd z pompą wody, części SKF 850 całość z robocizną
ogolnie krakow jest mega drogi, do 2.0tdci czesci z pompa wody kosztuja 350zł u mojego znajomego w sklepie, gates lub contitech itp no i wymiana kolega mi zaspiewal 300-350 to sie ma nijak do 1000zl;)
Bump: Kupowanie części na własną rękę przy rozrządzie to wg mnie nieporozumienie. W razie "W" zawsze warsztat się wypnie czy ASO czy nieASO i "dziadowskie" oszczędności pójda sobie w siną dal.
i tak sie wypnie i tak;)
Robert 68 17-03-2015, 13:16 Kupowanie części na własną rękę przy rozrządzie to wg mnie nieporozumienie. W razie "W" zawsze warsztat się wypnie czy ASO czy nieASO i "dziadowskie" oszczędności pójda sobie w siną dal.
Nie wypnie, nie wypnie, jest faktura zakupu i tak jak na wszystko co kupujesz jest gwarancja, w razie reklamacji to sprzedający będzie się martwił co dalej. Po upływie gwarancji na części to i w ASO Ci się wypną. Co do oszczędności proponuję zapytać w ASO o koszta tych części: rozrząd kompletny + pompa wody, pasek wielorowkowy, napinacze paska wielorowkowego (oba - napinacz + rolka), uszczelniacze wałka rozrządu i korbowego od strony rozrządu. To wszystko w oryginałach wymieniłem aby mieć spokój :)
i ile Cie to kosztowało tak dla porównania?
Robert 68 17-03-2015, 13:20 1305 zł wszystkie części + 800 zł. wymiana w ASO Ford-a z ich płynem chłodniczym i jego wymianą.
Jeśli to ma być różnica 300 zł między kompletem w ASO a kupowaniem na własną rękę to mam to gdzieś :)
Nie jestem żadnym bogaczem ale 300 zł oszczędności na rozrządzie co 10 lat to ja postoję ....
Robert 68 17-03-2015, 18:05 No tak długo to ja nie zamierzam nim jeździć ;) aby znów wymieniać.
No to dla porównania 650 zł rozrzad z pompą w orginale cena w aso 1050 cena we wrocławiu w sklepie 950. Tak więc wolny wybór.
Bump: Tak poza ja nie podchodzę do tego że 10 tylko 10min i mam zamówione a te 300 czy 400 zł wolę w inny sposób spożytkować a jak zarobie w 10 to mam satysfakcję i nic tu nie ma wspólnego czy bogaty czy nie.
slawek-kali 17-03-2015, 19:02 Jeśli to ma być różnica 300 zł między kompletem w ASO a kupowaniem na własną rękę to mam to gdzieś :)
Nie jestem żadnym bogaczem ale 300 zł oszczędności na rozrządzie co 10 lat to ja postoję ....
Blad. Dajesz w ten sposób zarobić nierobom.
Kup zestaw Gates i zapomnij o rozrządzie ;)
Na 1 montaż szły paski Dayco i Gates, rolki i napinacze INA. Ten sam zestaw Gates kosztuje 120€, a w fordzie 350-400€ ;)
Gdyby tylko Ford miał fabrykę produkującą paski.....
Robert 68 17-03-2015, 19:15 Na 1 montaż szły paski Dayco i Gates
Nie wiem czy to to samo ale u mnie jak obejrzałem pasek rozrządu i wielorowkowy to napis był FoMoCo, na starym i na nowym ale kto to robił?
Blad. Dajesz w ten sposób zarobić nierobom.
Kup zestaw Gates i zapomnij o rozrządzie ;)
Na 1 montaż szły paski Dayco i Gates, rolki i napinacze INA. Ten sam zestaw Gates kosztuje 120€, a w fordzie 350-400€ ;)
Gdyby tylko Ford miał fabrykę produkującą paski.....
spokojnie :):) ogarniam temat powoli, jeszcze muszę podpytać mojego mechanika do którego jeździłem od lat czy się podejmie 2.5 czy może właśnie z bebechami do aso.
slawek-kali 17-03-2015, 19:18 Tak jak na moich tarczach, ale na 99% robione przez Mintex.
ATE czy tam Motorcraft tylko sprzedaja pod swoja nazwa ;)
Zreszta kupujcie co chcecie to wasze auta :)
Ja wiem, ze zapłaciłem za wymiane z robocizna 350€, a ta sama robota na tych samych czesciach w Fordzie kosztuje 900€.
Niestety ASO w mojej mieścinie należy do najgorszych jakie znam..
Tak się zastanawiam bo te wszystkie ceny co podajecie to dla dizli - pewnie u mnie będzie jeszcze większa różnica aso - nie aso :)
Na fordtuning.pl ktoś pisał, że w focusie st chcieli w aso 2k zł.
W nieaso pewnie w tysiącu się zmieścimy za kpl na zamiennikach.
W wariancie części oe ford i robocizna nieaso pewnie ~ 1.5k zł.
Mnie też niedługo to czeka i rozważam jeszcze wariant z paskiem volvo. Obecnie taki mam na silniku.
A to jakaś różnica w cenie za ten volvowski czy po prostu ot tak ? :)
A to jakaś różnica w cenie za ten volvowski czy po prostu ot tak ? :)
Tylko lepsze samopoczucie:D
Średnia cena w Poznaniu na ten moment, to 900 lub 1000 pln za komplet.
Oczywiście w nieautoryzowanym warsztacie.
No to dla porównania 650 zł rozrzad z pompą w orginale cena w aso 1050 cena we wrocławiu w sklepie 950. Tak więc wolny wybór.
Bump: Tak poza ja nie podchodzę do tego że 10 tylko 10min i mam zamówione a te 300 czy 400 zł wolę w inny sposób spożytkować a jak zarobie w 10 to mam satysfakcję i nic tu nie ma wspólnego czy bogaty czy nie.
ale kompletny oryginalny rozrzad kosztuje 240zl plus ponpa wody to 350. do tego ewentualne pierdoly. a nie 1000zl bez jaj, zdzieraja jak nie wiem;/
MIREKTERAZPOLSKA 18-03-2015, 09:02 29524 FEBI BILSTEIN - Zestaw paska rozrządu
Szerokożć [mm]:23; Ilosć zębów:142; Ciężar [kg]:0,500; Wymagana ilosć:1; Kod silnika:2,5 PFI;
Cena zakupu brutto
29524 FEBI 212,58 PLZ
GATES
K025509XS GATES - PowerGrip® - Zestaw paska rozrządu
do roku prod.:2009/08;
Cena zakupu brutto
K025509XS GATES 254,68 PLZ
K035509XS GATES - PowerGrip® - Zestaw paska rozrządu
od roku prod.:2009/08;
Cena zakupu brutto
K035509XS GATES 232,26 PLZ
SKF
VKPC 86618 SKF - Pompa wodna
Ilosć zębów:19; Wykonanie pompy wodnej:dla napędu paskiem rozrządu;
Cena zakupu brutto
PA606 GRAF 0,00 PLZ
QWP-1825 POMPY WODNE 68,01 PLZ
R-199 DOLZ 88,77 PLZ
BA331 VMG 103,05 PLZ
24-1019 METELLI 115,84 PLZ
VKPC 86618 SKF 149,76 PLZ
Tak sobie liczą chore ceny serwisów, za robociznę też już nie wiedzą ile mają brać, u mojego mechanika cala przyjemność 300zł a oni 800 bodajże ktoś wcześniej pisał.
ale kompletny oryginalny rozrzad kosztuje 240zl plus ponpa wody to 350. do tego ewentualne pierdoly. a nie 1000zl bez jaj, zdzieraja jak nie wiem;/
Niestety potwierdzam, prawie dokładnie rok robiony był w moim autku rozrząd i kosztowało to właśnie ok 1000 zł. W serwisie sprawę załatwiała moja kobieta - jak wróciła i powiedziała co i jak to aż złapałem się za głowę. Paranoja!
K025509XS GATES - PowerGrip® - Zestaw paska rozrządu
do roku prod.:2009/08;
Cena zakupu brutto
K025509XS GATES 254,68 PLZ
K035509XS GATES - PowerGrip® - Zestaw paska rozrządu
od roku prod.:2009/08;
Cena zakupu brutto
K035509XS GATES 232,26 PLZ
to po lifcie maja inny zestaw do rozrzadu :?:
w poprzednim kompletny rozrzad + pasek osprzetu z wymiana kosztowal mnie 750 zeta
|
|