Zobacz pełną wersję : [Transit 1978-1986] Pompa wtryskowa "Lucas" jak ustawić?
Witam wszystkich fordziarzy:), jestem tu pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość w razie czego. Mam problem z moim bardzo starym fordem silnik 2,4 D z 1982r, a mianowicie dość często na wolnych obrotach same wskakują na wyższe, a po chwili spadają i silnik pracuje normalnie, za chwile znowu to samo:? i tak cały czas bez przerwy. Poza tym czasem, (nie zawsze tak się dzieje), jak dodaje gazu do oporu na luzie, to trochę wejdzie na obroty i tak jakby coś go dusiło, nie można przygazować tylko się tak dławi, nawet strzelił mi ze dwa razy z tłumika. nie wiem co jest grane, czyżby to była wina pompy wtryskowej "Lucas"?? czy mogła się rozlególować, może trzeba ją zregenerować? choć słyszałem że się nie da:? a może coś całkiem innego?
Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
wojtekjanus 17-01-2013, 18:04 Mam problem z moim bardzo starym fordem silnik 2,4 D z 1982r, Oj, Kolego - jesteś pierwszy na Forum z silnikiem 2,4D York. To już prawdziwy zabytek, w Polsce praktycznie nieznany. Silniki te to diesle z pośrednim wtryskiem, miały system wtryskowy Ricardo Comet. Ja nawet nie wiem, czy ta twoja pompa jest rzędowa, czy rotacyjna...
Na pewno uzyskałbyś pomoc - a przynajmniej wiedzę - na angielskim forum Transita http://fordtransit.org/forum/ . Oni kochają te stare Transity i jest specjalny dział modeli Mk1/Mk2.
Jeżeli znasz trochę angielski, to zarejestruj się tam i przedstaw swoje problemy. Tu u nas York - to niestety biała plama...
Inne rozwiązanie - znaleźć dobrego pompiarza starej daty który zna podobne pompy... Ja takich znałem, ale już... ich nie ma.
Oooo to mnie trochę zasmuciłeś:roll: Fakt auto ma swoje lata i liczę się z tym ze praktycznie się ich już nie spotyka i z naprawami ciężko. Ale to dzielne autko, i mało kiedy mnie zawodzi staruszek, poza tym to wersja z dwoma akumulatorami i zawsze pali jak marzenie :). Niestety z angielski znam tylko troszkę więc raczej odpada to forum z UK. Spróbuję podjechać do jakiegoś pompiarza może coś poradzi. W każdym bądź razie dziękuję za rady.
A może to nie pompy wina?? może filtr paliwa zapchany, albo się gdzieś zapowietrza??? filtr powierza może mieć coś z tym wspólnego????
Ma ktoś jakieś pomysły?:) Pozdrawiam
Może przeskoczył rozrząd. Lub coś w dolocie powietrza. Dymi przy tym??
Tak teraz mi wpadło do głowy z racji jego wieku może tłumik sie posypał w środku i blokuje wydech??
Jak mu przygazuje i zaczyna się dusić to wtedy kopci na biało. Ależ jakiej się dziś dowiedziałem rzeczy... mianowicie okazało się że silnik był zmieniony!!! jest zamontowany 2.5 D z pompa "Lucas CAV" filtr powietrza został stary, taki okrągły metalowy. A i czemu sam wchodzi na obroty?? jakby ktoś siedział i dodawał mu lekko gazu i poszczał i tak bez przerwy, wchodzi na obroty i spada :? Pomocy
wojtekjanus 22-01-2013, 12:25 To pompa. Wypracowany jest układ regulacji obrotów, pracuje na luzach i przez to reaguje z opóźnieniem na zmiany obrotów. Mam opis tej pompy i zewnętrznej regulacji - ale po... francusku. Hm... nie znam, ale wieczorem zajrzę...
Niezależnie od tego - te pompy bywają na Allegro, stosunkowo tanio. Pytanie tylko, czy są sprawne?
http://moto.allegro.pl/pompa-wtyrskowa-ford-transit-2-5d-88r-gwar-fv-i2900732226.html
http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa-ford-transit-2-5d-lucas-lukas-i2943628504.html
http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa-transit-2-5-d-lukas-86-00-radom-i2921140768.html
http://moto.allegro.pl/ford-transit-1990-2-5-d-pompa-wtryskowa-i2942016706.html
http://moto.allegro.pl/ford-transit-2-5-d-91-r-okazja-pompa-wtryskowa-i2953553176.html
http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa-ford-transit-2-5d-lucas-i2969589489.html
Jak mu przygazuje i zaczyna się dusić to wtedy kopci na biało. Albo się zapowietrza, albo nie dostaje paliwa (np filtr przypchany)
wojtekjanus 23-01-2013, 13:00 Miałem Transita z taką pompą - kupiłem w 1988 roku, jeździłem nim chyba 9 lat...
Nie znam francuskiego zupełnie - więc moje tłumaczenie może być zupełnie od czapy...
http://img5.imageshack.us/img5/2936/scan12u.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/5/scan12u.jpg/)
Podstawowe punkty regulacyjne na pompie wtryskowej CAV Lukas.
1. Dane identyfikacyjne
2. Śruba regulacyjna wolnych obrotów (ustawiana podczas serwisowania)
3. Śruba regulacyjna obrotów maksymalnych (ustawiana fabrycznie)
4. Śruba regulacyjna obrotów minimalnych (ustawiana fabrycznie, nie powinno się jej dotykać)
5. Linka regulująca ustawienie przyspieszenie wtrysku
--------------------------------------------------------------
http://img35.imageshack.us/img35/2402/66663430.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/66663430.jpg/)
Punkty regulacyjne na pompie wtryskowej CAV.
A. Śruba regulacyjna wolnych obrotów
B. Śruba kontrująca (???)
--------------------------------------------------------------
http://img825.imageshack.us/img825/1351/66329766.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/825/66329766.jpg/)
Regulacja linki sterującej na pompie CAV.
Przy nagrzanym całkowicie (gorącym) silniku, luz pokazany strzałkami - pomiędzy śrubą regulacyjną i okuciem linki - powinien wynosić 2-3 mm.
Dopisek ode mnie: ta linka sterowana jest termostatem silnika i przy zimnym rozruchu powoduje przyspieszenie wtrysku.
|
|