Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych


nimek6310
21-01-2013, 20:47
Mondeo odmówiło współpracy dzisiaj, nie chcąc odpalić przy około -20 stopniach.
Cała sprawa polega na tym , że nie świeciła się nigdy na Convers+ kontrolka świec żarowych.
Nigdy mnie to nie niepokoiło bo zawsze uruchamiałem silnik bez problemów.
Natomiast dzisiaj niestety nie dało rady.
Auto stoi już u mech. i jutro będzie dłubane.
Jednak chcę zapytać co może być przyczyną takiego zachowania się auta.
To że nie grzeją świece to raczej pewnik bo kontrolka nawet na sekundę się nie pojawia, ale dlaczego tak się dzieje?
Czy wie może ktoś gdzie jest czujnik temperatury odpowiadający za włączanie świec żarowych, oraz sterowanie dawką rozruchową i kątem wtrysku.
Bo wydaje mi się że to może awaria tego czujnika może powodować takie kłopoty z rozruchem.
Czujnik do wskaźnika temperatury jest raczej ok bo wskazania są normalne.
Co może jeszcze waszym zdaniem powodować takie akcje ze strony mondeo?

jaculek63
21-01-2013, 21:01
Mondeo odmówiło współpracy dzisiaj, nie chcąc odpalić przy około -20 stopniach.
Cała sprawa polega na tym , że nie świeciła się nigdy na Convers+ kontrolka świec żarowych.
Nigdy mnie to nie niepokoiło bo zawsze uruchamiałem silnik bez problemów.
Natomiast dzisiaj niestety nie dało rady.
Auto stoi już u mech. i jutro będzie dłubane.
Jednak chcę zapytać co może być przyczyną takiego zachowania się auta.
To że nie grzeją świece to raczej pewnik bo kontrolka nawet na sekundę się nie pojawia, ale dlaczego tak się dzieje?
Czy wie może ktoś gdzie jest czujnik temperatury odpowiadający za włączanie świec żarowych, oraz sterowanie dawką rozruchową i kątem wtrysku.
Bo wydaje mi się że to może awaria tego czujnika może powodować takie kłopoty z rozruchem.
Czujnik do wskaźnika temperatury jest raczej ok bo wskazania są normalne.
Co może jeszcze waszym zdaniem powodować takie akcje ze strony mondeo?
Jak masz Ford power to poczytaj instrukcję obsługi było na forum.

ps. na konversie przy ford power nie ma i nie było kontrolki świec.

nimek6310
21-01-2013, 21:40
Nie mam Ford Power.
Mam kluczyk normalnie.
No i starałem się znaleźć informacje na forum o moim problemie, ale nie udało mi się niestety.

misiekxyz
21-01-2013, 21:47
U mnie (convers, ford power) poniżej jakiejś temperatury, na wyświetlaczu pojawia się informacja o grzaniu świec żarowych.
Co do odpalania przy -20 (słabo to idzie)...;/ W poprzednim mk3 2.0 tdci przy -25 odpalał za pierwszym!

nimek6310
21-01-2013, 22:19
Właśnie mk3 nawet przy -30 odpalał bezzwłocznie hehe...
A tutaj porażka...
Ale u mnie nie pojawia się kontrolka świec nawet na 1 sekundę.
I to przy sporym mrozie.
Więc wnioskuję że coś padło.
Mam nadzieję, że uda się coś znaleźć bo to często największy problem często...

Wojtek
22-01-2013, 00:31
Przenoszę do działu Diesel.

Pozdrawiam
Wojtek

Sebastekatowice
22-01-2013, 08:22
Witam,u mnie pojawia się kontrolka grzania świec przy około -5*C Ford Power Convers+

jaculek63
22-01-2013, 08:26
Zwracam honor i przepraszam za niescisłości w odpowiedzi ,dziś -10 pojawiła mi sie na conversie kontrolka świec pierwszy raz tej zimy a może ślepy nie widziałem wcześniej.Bedę w związku z tym czujny bo auto potrafi zaskoczyć;)

sebala
22-01-2013, 14:14
Wczoraj miałem ten sam problem. Kupiłem 4 nowe świece żarowe i pojechałem do warsztatu kolegi wymieniać (a nie jest to proste). I po kolei wykręcałem i sprawdzałem każdą świecę - wszystkie dobre, ale czarne czyli nie grzały. Zamiast sprawdzić najpierw czy dochodzi do nich napięcie zabrałem się za ich wymianę - to był błąd ale przynajmniej teraz wiem, że mam wszystkie nowe :). Jeśli nie świece więc po wiązce kabli idąc od bezpieczników próbowałem znaleźć jakiś przekaźnik i tu przez przypadek dochylając kable w wiązce (pod osłoną silnika z przodu samochodu, prawie na środku, przy rozwidleniu wiązki) znalazłem dwa kable przerwane z pękniętą izolacją i tak zaśniedziałe że po dotknięciu się rozlazły. Koszulka termokurczliwa, lutownica i naprawione. Nie wiedziałem czy to to ale napewno przerwany kabel za coś musiał odpowiadać. Po zrobieniu tego najpierw miernikiem sprawdziliśmy czy dochodzi napięcie po uruchomieniu zapłonu - dochodzi (mam Ford Power i Convers - nie widać kontrolki grzania bo akurat wtedy podczas włączenia zapłonu występuje ta cała zasrana animacja). Podłączyliśmy komputer i tu również pokazuje, że świece się nagrzewają (ok. 8s). Odpalamy (fakt, że było w miarę ciepło w warsztacie) i sprawdzamy jak to się zachowuje. Po odpaleniu świece znowu zaczynają grzać i grzeją do momentu osiągnięcia przez silnik 39 stopni C.
Dzisiaj rano z duszą na ramieniu idę do samochodu (temperatura -13C - wczoraj było podobnie i odpalił dopiero po wielu próbach za pomocą testera rozruchowego bo akumulator od wcześniejszego kręcenia zdechł), wciskam Ford Power czekam te 8 s, naciskam jeszcze raz w celu uruchomienia i ODPALIŁ za pierwszym razem.
Tak więc przyczyną widać były te przeklęte przewody, moim zdaniem jest to newralgiczne miejsce gdzie rozgałęziają się te przewody i warto tam zajrzeć czy wszystko jest ok.

nimek6310
23-01-2013, 12:38
Właśnie te same nieszczęsne przewody były przyczyną i u mnie jak się okazuje.
Auto odebrane od mechanika dzisiaj i zobaczymy nazajutrz jak będzie szło mu odpalanie poranne.
Mondeo jednak zyskało moje uznanie za odpalanie bez najmniejszych problemów z niegrzejącymi świecami do - 10 stopni...

levin27
22-04-2016, 07:25
Witam, czy ktoś wie jakie kolory są tych przewodów ?

roki31
29-04-2016, 21:01
Witam
klego mam podobny problem z mk4 2010 tez swiece nie grzeja
myslalem ze to przekaznik siwiec padl ale drugi wstawilem i to samo
podejrzewam ze przewod od CAN do tego przekaznika gdzies nie ma przejscia
bo komputer pokazuje brak komunikacji z tym modulem
Jabys cos znalazl to daj znac
Pozdrawiam
RW

mtsl
14-11-2016, 11:09
Mam podobny problem z brakiem grzania świec żarowych

Kompute pokazuje błędy

Kod: P0670 - Obwód sterujacy modulu swiec zarowych
Kod: P0380 - Obwód A świecy żarowej/elementu grzejnego

Świece wymienione na nowe (jedna miała zwarcie), przekaźnik cyka dwukrotnie, ale w jedno i drugie kliknięcie jest w przeciągi 0,5s ( po wyjęciu i podaniu 12v jest jedno cykniecie i przejście a odłączeniu 12v cyknięcie i brak przejścia) bezpieczniki F2 i F4 sprawdzone i są ok. Po rozpięciu złączki czteropinowej, tej bezpośrednio przed świecami, po uruchomieniu zapłonu pokazuje napięcie 0.0v na wszystkich pinach. po uruchomieniu silnika na wszystkich pojawia się napięcie 8,5v - 9,0v i nie zanika.

Pytanie czy w mondeo mk4 2.0 tdci z 2007 roku jest moduł sterowania pracą świec żarowych (9M5Q12A343AA) bo wyczytałem sprzeczne informacje a na schematach znajdujących się na forum nie umiem tego wyszukać. Jeli tak to gdzie się znajduje i jak go można ewentualnie sprawdzić, jeśli go nie ma to co jeszcze można sprawdzić w związku z brakiem grzania świec?

mm32
14-11-2016, 12:32
Przekaźnikiem świec steruje PCM w przedlifcie.Kasowałeś błędy i one wracają ?
Jeśli tak to warto sprawdzić wiązkę idącą do PCM'a, pod kątem skorodowanych przewodów.

mtsl
14-11-2016, 12:40
Tak błędy skasowane, powracają po uruchomieniu zapłonu. Czyli rozumiem że nie ma osobnego modułu od świec i ich pracą steruje PCM.

mm32
14-11-2016, 12:44
U mnie w aucie jest tak jak na dostępnych schematach do przedlifta-modułu brak.
Musisz sprawdzić połączenia między przekaźnikiem R4 a PCM,są tam dwa przewody do sprawdzenia.Jeden sterujący tym przekaźnikiem i drugi który po załączeniu tego przekaźnika podaje +12V dla PCM.

Przemol1974
14-11-2016, 15:43
ZSEweIGq4jA

Dzisiaj rano 0°

mtsl
15-11-2016, 09:52
Więc przewody narazie pomierzyłem i wychodzi na to że przejścia między nóżkami przekaźnika R4 a dwoma pinami w czarnej wtyczce PCM są, ale opór jaki stawia jeden z przewodów pojawia się w zakresie 20KΩ i wynosi około 3, drugi pokazuje niskie wartości w zakresie 200Ω. Czyli z tego wnioskuje że kabel który wykazuje duży opór musiałby być gdzieś uszkodzony (co może by tłumaczyło klikanie przekaźnika ale brak utrzymania połączenia w nim). Niestety musiałem na tym wczoraj skończyć.

Wie może ktoś jak wyciągnąć podstawkę pod przekaźnikami (na której znajduje się miedzy innymi R4), wygląda że można ją wysunąć do góry razem z częścią instalacji (ale odchylam zaczepy i jakoś nie chce wyjść) potrzebne to w celu sprawdzenia połączenia między przewodem a złączką do przekaźnika, IMHO to newralgiczne miejsce.

mm32
15-11-2016, 10:19
Szybciej obstawiałbym zgnity przewód przy PCM.Około 20/30cm od wtyczek PCM.Na forum znajdziesz mnóstwo awarii,gdzie winne było właśnie to miejsce ;).

mtsl
15-11-2016, 11:44
Około 20cm od PCM jest przejście do komory silnika i jest ono w otulinie z gąbki, wyglądała ona jakby lata świetności miała za sobą już dawno. Po południu znów zajrzę do niego i rozbebesz całą tą wiązkę. Nie umiem tylko tej podstawki na której siedzą przekaźniki (R1, R2, R3, R4) podnieść do góry (przeszukuje internety ale jakoś nic nie wpadło w oko), wtedy miałbym szarszy pogląd na sytuacje i ewentualnie możliwość wymiany całego przewodu na nowy.

mm32
15-11-2016, 12:41
Nie umiem tylko tej podstawki na której siedzą przekaźniki (R1, R2, R3, R4) podnieść do góry
Na razie zostaw to w spokoju bo to nie idzie łatwo.
Całego przewodu nie trzeba wymieniać,bo i po co.

mtsl
15-11-2016, 22:31
Problem rozwiązany.

Winny okazał się przewód idący z PCM do przekaźnika R4, są dwa, oba wychodzą z trzeciej - czarnej wtyczki PCM (zielony 0.5 i biało/pomarańczowy 0.5) u mnie akurat winny był ten drugi. Otulina była zapewne mikro pęknięta i wokół pojawiło się sporo śniedzi a sam przewód był w tym miejscu zgrubiały. Gdy go przeciąłem musiałem szukać czegoś by się dolutować ;-). Miejsce uszkodzenia znajdowało się faktycznie 20-30cm od wtyczki na pierwszym 'rozejściu' się przewodów.

Po zlutowaniu, zabezpieczeniu koszulkami termokurczliwymi oraz odnowieniu reszty izolacji napięcie z wtyczce przed świecami, po zapłonie się pojawiło i błędy P0670 oraz P0380 po skasowaniu już się nie pojawiają. Przekaźnik również cyka jak powinien, pierwszy raz od razu po zapłonie, drugi zaś po kilku sekundach ( może z 8s)

hamertbu
16-11-2016, 05:44
gratuluję. ile czasu ci to zajęło i czy robić samemu czy lepiej do elektryka?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

mtsl
16-11-2016, 09:28
na bardzo spokojnie i z kilkoma przerwami ze 3 godziny.

Sciągnąć koło, nadkole, otworzyć puszkę z PCM, wypiąć kable, wyciągnąć do góry pościągać otulinę i peszel i przeglądać cierpliwie kable. Polutować i wszystko pooklejać nową taśmą. Szczerze żeby wokół miejsca uszkodzenia nie było troche widocznej śniedzi można by punkt uszkodzenia przeoczyć.

Czy samemu czy do elektryka to zależy od Twoich chęci i cierpliwości bo jakiejś specjalnej wiedzy czy narzędzi do tego nie potrzeba.

mm32
16-11-2016, 09:31
bo jakiejś specjalnej wiedzy
Pod warunkiem,że ktoś podpowie,gdzie tego szukać ;)

mtsl
16-11-2016, 09:43
Pod warunkiem,że ktoś podpowie,gdzie tego szukać ;)

A taka wiedza na forum już jest :-)

Mnie martwią dwie rzecy:

Jakość kabli, o czym w sumie każdy użytkownik forum już wie.

Brak jakiegokolwiek komunikatu na desce rozdzielczej, ani checka ani informacji. Gdybym sobie od czasu do czasu nie podpinał komputerka (raczej w celu kontroli wypalań DPF) to bym pewnie żył z błogą nieświadomością że wszystko jest dobrze. Pewnie do czasu silniejszych mrozów - w zeszłym roku raz odpalałem przy -15* i dopiero załapał na którrrrymś razem i to był ten jeden jedyny raz.

MQ1
16-11-2016, 23:24
Panowie moj S-max rano ok 4°C po nocnym postoju, odpala tak jak by silnik chciał wyskoczyć spod maski.
Szarpie, podskakuje.
Dziś dwa razy zgasł na wolnych obrotach.
Dopiero przytrzymanie powyżej 1000rpm przez ok 30s przynioslo skutek, i normalnie pracowal.
Od razu postwiłem na świece, ale dobrze ze trafilem na ten wątek, bo poproszę serwis w pierwszej kolejnosci o sprawdzenie "tych" przewodów.
Ciekawe czy w s-max jest z nimi tak krucho jak i w mdo

hamertbu
04-01-2017, 17:11
Sciągnąć koło, nadkole, otworzyć puszkę z PCM
kolego rozumiem że lewe koło to od kierowcy? mój elektryk twierdzi że w moim aucie tam nic nie ma...

mm32
04-01-2017, 17:20
Tak,od strony kierowcy,PCM jest schowany w kieszonce zbiorniczka od spryskiwaczy.Jak nie widzi to niech idzie po kablach.

hamertbu
04-01-2017, 17:30
mm32 dzięki za szybką wskazówkę, ale elektryk poszukiwania zacznie już jutro... może mu jakieś cbś naślę to też pomogą :-)

hamertbu
06-01-2017, 11:03
problem rozwiązany. oczywiście winowajcą omawiane wyżej przewody. dzięki koledzy za pomoc i... wyrozumiałość. kolego mtsl możesz sobie pozwolić na porządne piwko z kumplami, 200 oszczędziłeś :-)

olgran
09-01-2017, 21:32
Czy któryś z kolegów ma wiedzę jaką oporność mają sprawne świece żarowe w 2.0 TDCI polift? 4,4V .Pytam bo przy mrozie -15 po odpaleniu przez chwile telepie silnikiem.

edit. u mnie 3,6 ohm, na każdej jednej, podawane napięcie po odpaleniu to 1,5 V. Prawidłowo?
z ciekawości rozpiąłem złączkę od świec i odpalił bez problemu bez grzania przy -6

Tvvardy
10-01-2017, 04:08
u mnie 3,6 ohm, na każdej jednej, podawane napięcie po odpaleniu to 1,5 V.

Oporność świec w normie, tylko to napięcie 1,5V za małe

z ciekawości rozpiąłem złączkę od świec i odpalił bez problemu bez grzania przy -6

Może jest instalacja uszkodzona? Na kompie powinien być błąd związany ze sterowaniem świec żarowych.

mm32
10-01-2017, 04:57
Jak dla mnie oporność świec dużo za duża i napięcie mocno za małe.

olgran
10-01-2017, 09:38
Po sprawdzeniu świec porządnym miernikiem opór na każdej z nich jest 0,01 ohm, czyli świece ok ale zasilanie jest 1,5V po odpaleniu . Gdzie szukać przyczyny? dodam że przy wyłączonym zapłonie napięcie na każdym pinie na złączce przy świecach jest 1,2 V

mm32
10-01-2017, 11:47
Po lewej stronie na kielichu amortyzatora masz moduł. Jemu trzeba się przyjrzeć.

olgran
10-01-2017, 12:56
Dodam tylko że po podpięciu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów( elm)

Mam ogromną prośbę aby któryś z kolegów posiadający 2.0TDCI polift zmierzył prąd we wtyczce przy świecach żarowych podczas grzania , oraz przy wyłączonym zapłonie, jakie powinno być prawidłowe napięcie?

edmundo
10-01-2017, 18:05
Po sprawdzeniu świec porządnym miernikiem opór na każdej z nich jest 0,01 ohm, czyli świece ok ale zasilanie jest 1,5V po odpaleniu . Gdzie szukać przyczyny? dodam że przy wyłączonym zapłonie napięcie na każdym pinie na złączce przy świecach jest 1,2 V

zeszłej zimy bawiłem się w pomiary, rezystancja świecy żarowej 0,5-0,6 Ω ,
napięcie ok. 10 V (przed zakręceniem rozrusznika) ale krótko bo ok 1-2 sekund.
Dokładniejsze dane przedstawił Kolega Orion12 który poprzez oscyloskop zapisał
stany nieustalone. Świece żarowe faktycznie są na 4,4-5 V bo pracują na przeciążeniu napięciowym( właśnie te 10 V ) ale nie przepalają się ze względu na krótki czas grzania . Faktycznie później napięcie na świecach wynosi 1,5 V
i też nie wiem z jakiego powodu.

olgran
11-01-2017, 11:41
zeszłej zimy bawiłem się w pomiary, rezystancja świecy żarowej 0,5-0,6 Ω ,
napięcie ok. 10 V (przed zakręceniem rozrusznika) ale krótko bo ok 1-2 sekund.
Dokładniejsze dane przedstawił Kolega Orion12 który poprzez oscyloskop zapisał
stany nieustalone. Świece żarowe faktycznie są na 4,4-5 V bo pracują na przeciążeniu napięciowym( właśnie te 10 V ) ale nie przepalają się ze względu na krótki czas grzania . Faktycznie później napięcie na świecach wynosi 1,5 V
i też nie wiem z jakiego powodu.

Czy ktoś jeszcze może potwierdzić te informacje? Dlaczego przy wyłączonym zapłonie jest napięcie w złączce przy świecach 1,2 V ?

olgran
11-01-2017, 22:53
Naprawdę nie ma ani jednej osoby która by sprawdziła jakie ma napięcie przy rozruchu w polifcie na kostce od świec żarowych? Razem z kolegą andrew89n walczymy na placu boju w identycznej usterce i na razie bitwa przegrana. Pisał w tym wątku :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=255534&highlight=%B6wiece+%BFarowe

rumunn95
12-01-2017, 05:08
swiece mozna unac za dobra jak ma rezystancje <1ohm wszelkie odstepstwo mowi ze cos jest nie tak, ja u siebie bede wymienial w piatek bo grzeje tylko jedna moge sprawdzic napiecia tylko nie wiem czy ratuje cie DW10

edmundo
12-01-2017, 09:01
pisałem że 10 V na świecy - to nie pisz ze nie ma nikogo

rumunn95
12-01-2017, 09:36
Edmundo cytuj post bo nie wiadomo do kogo piszesz

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

olgran
12-01-2017, 14:21
Koledzy, a więc dziś mogę coś powiedzieć na temat grzania świec. Jeśli chodzi o przedlift to inna bajka, tam sterownik podaje przed rozruchem ok 11 volt przez 8 sec po czym schodzi na ok 8v i dogrzewa.( świece 11V) Mowa o sprawnej instalacji)

Jeśli chodzi o silnik DW10C czyli polift to wygląda to tak, że grzanie świec odbywa się w przedziale czasowym max 2 sekundy przy odłączonym czujniku temperatury, deska pokazała -40 st ( świece 5v) przy temperaturze ok 0 st grzeje ok 0,5 sec. I mogę stwierdzić na dzień dzisiejszy że TEN TYP TAK MA.

U siebie podejrzewałem uszkodzenie modułu tego na prawym kielichu ale po wymianie na inny sprawny napięcia były identyczne. Mogłem pomierzyć mk4 z 14 roku z przebiegiem 26 tys km i napięcia były identyczne czyli ok 10 volt na ułamek sec i potem stałe 1,52 v. ( świece zimne, osobiście wykręcona i sprawdzona) Co ciekawe przy wyłączonym zapłonie na świecach stałe 1,2 V.

Właściciel owego mk4 z 14 roku także uskarżał się na przebieranie po odpaleniu przy tem powyżej -10 st. Na serwisie nie widzieli usterki. Wszystko ok.

Rozmawiałem z jednym gościem od fordów i powiedział że te świece są szybkie jeśli chodzi o grzanie. Powodem przebierania po odpaleniu może być uszkodzony wtrysk który przez noc coś wpuści do komory ON i później nie może tego przepalić. Ale to tylko domniemania.

Wiem że pisał o tym kolega ORION512 oraz inni ale musiałem to zebrać w całość z potwierdzeniami innych.
Zostaje zapytać uczonych w piśmie czyli w IDS, czy potwierdzają moją teorię?

zibi967
16-01-2017, 11:39
Witam Szanownych forumowiczów .
Czy może ktoś zweryfikować czy połączenia są prawidłowe między czarną wtyczką PCM a gniazdem przekaźnika R4. widocznym na załączonym rysunku.

Czy rzeczywiście idzie o ten kabelek biało pomarańczowy co na rysunku , bo u mnie to szaro pomarańczowy , i czy jest to 0 masa z PCM a idąca na R4
I czy i w waszych autkach kabelek czarno zielony jest podwójny .

Co prawda jest to s max przedlift ale myslę że instalacja sterowania świec żarowych jest taka sama .

Jeśli mogę prosić schemacik połączeń kablowych sterowania świec żarowych byłbym niezmiernie wdzięczny.

Jeśli mogę prosił bym o zasadę działania tego ustrojstwa.
Bo z tego co wyczytałem Kluczyk 0 przekaźnik R4 nie zadziałany . kluczyk przekręcamy zapala się kontrolka grzania świec na C+ łapie przekaźnik R4 grzeją świece do momentu osiągnięcia pewnej temperatury przez silnik .

mateuszme8
16-01-2017, 19:54
Witam ja też miałem ten sam problem z grzaniem świec ale jest on już rozwiązany, winny okazał się pęknięty przewód pomarańczowo-biały idący od PCM do skrzynki bezpieczników(żeby dostać się do PCM trzeba zdjąć lewe nadkole i jest on schowany w kieszeni zbiorniczka spryskiwaczy) odpiąłem kostki od PCM i wyciągnąłem wiązkę do góry zdjąłem z niej izolację później szukałem uszkodzonego przewodu idącego od czarnej kostki PCM w stronę bezpieczników. przewód był zgnity prawie na rozwidleniu wiązek, oczyściłem końce wyjąłem przekaźnik R4 i dla pewności sprawdziłem miernikiem czy jest przejście z któregoś z złącza przekaźnika do pękniętego przewodu, okazało się że tak. zlutowałem przewód, zaizolowałem wiązki, poskładałem wszystko, skasowałem błędy komputera i po kłopocie.
p.s. gdyby nie ta zima i temperatury nie spadały by poniżej -25" pewnie nie chciało by mi się tego szukać bo do tej pory miałem zdjętą osłonę przekaźnika R4 i przed odpaleniem spinałem go na krótko plastikowym spinaczem.

zibi967
16-01-2017, 20:19
Witam ja też miałem ten sam problem z grzaniem świec ale jest on już rozwiązany, winny okazał się pęknięty przewód pomarańczowo-biały idący od PCM do skrzynki bezpieczników .

Czy ktoś z kolegów jest w stanie wskazać na który pin jest wpięty ten kabelek (biały z pomarańczowym paskiem ) bo takowy idzie na cewkę przekaźnika . Z drugiej strony dochodzi 12v na cewkę , wiec obstawiam ten pierwszy że jest uszkodzony . http://imgur.com/a/rKdnY

dziadzior
30-10-2017, 17:40
Koledzy, a więc dziś mogę coś powiedzieć na temat grzania świec. Jeśli chodzi o przedlift to inna bajka, tam sterownik podaje przed rozruchem ok 11 volt przez 8 sec po czym schodzi na ok 8v i dogrzewa.( świece 11V) Mowa o sprawnej instalacji)

w przedlifcie ile czasu powinna być widoczna sprężynka grzania?
załóżmy na takie warunki jak teraz czyli 4 stopnie rano. Przyznam, że jestem zaskoczony bo kilka dni temu widziałem sprężynkę gdzieś z 2-3 sekundy a dzisiaj nie i niestety trochę się trząsł po odpaleniu więc domniemam, że grzania w ogóle nie było

olgran
30-10-2017, 20:07
Czas pokazania się kontrolki grzania nie jest adekwatny do grzania rzeczywistego świec żarowych, jeśli chcesz sprawdzić to rozepnij wtyczkę od świec, miernik w dłoń i zobaczysz jak długo pojawia się napięcie.

m4rioo
31-10-2017, 19:41
u mnie zapala się lampka na pół sekundy, bez wzgledu na temperature, co prawda samochod mam od niedawna ale jak było +20 zapalała sie na tak samo długo jak teraz gdy jest rano +5. W związku z powyzszym mniemam, że po prostu świece mi nie grzeją, bo juz przy temp +5 musi dlugo pokręcic zeby zagadał. Przeczytalem wątek i stwierdzam że to pewnie ten samo pomaranczowo bialy kabe u mnie. Oddaje pojutrze do magika i niech działa

mm32
01-11-2017, 03:48
Błędy sczytywałeś ? Bez tego to można sobie tylko gdybać...

derpin
01-11-2017, 10:10
mój nie pokazuje kontroli grzania świec w ogóle. mam tak od czasu kupna tj jakieś 2miesiące. licznik to converse+
świece żarowe wymienione przy okazji wymiany silnika.przy 1*C pali jak złoto :)

m4rioo
01-11-2017, 13:34
moje błędy:

P0670 - obwód modułu sterowania świecy żarowej
P0380 - obwód sterowania świecami żarowymi

Marino166
01-11-2017, 13:48
mój nie pokazuje kontroli grzania świec w ogóle. mam tak od czasu kupna tj jakieś 2miesiące. licznik to converse+
świece żarowe wymienione przy okazji wymiany silnika.przy 1*C pali jak złoto :)Bo masz tak ekran ustawiony [emoji16]

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

m4rioo
01-11-2017, 16:17
czy ktos moze potwierdzic moje przypuszczenia przy błędach:

P0670 - obwód modułu sterowania świecy żarowej
P0380 - obwód sterowania świecami żarowymi

że to omawiane w tym temacie przewody ? Najpierw mechanik sprawdzi mi kable, a jesli nic nie znajdzie niech wymieni przekaznik swiec. Tylko nie wiem gdzie on jest i czy to jest taki jak w tym ogloszniu http://allegro.pl/mondeo-mk4-2-0-przekaznik-swiec-9m5q-12a343-aa-i6950747901.html ?

mm32
01-11-2017, 16:24
Na 90 % problem z kabelkami między PCM a skrzynką bezpiecznikową w komorze silnika.Standardowo wiązka gnije około 20/40 cm od gniazd PCM'a.
Do sterowania świec żarowych w przedlifcie jest zwykły przekaźnik a nie moduł.

hamertbu
01-11-2017, 17:35
Na 90 % problem z kabelkami między PCM a skrzynką bezpiecznikową w komorze silnika.Standardowo wiązka gnije około 20/40 cm od gniazd PCM'a.
Do sterowania świec żarowych w przedlifcie jest zwykły przekaźnik a nie moduł.Potwierdzam. Miałem to samo

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

tombra1985
01-11-2017, 18:13
Czy problem ze zgniłymi kablami występuje tylko gdy pokazują się błędy? Jest możliwe żeby były zgniłe a błędy nie wyskakiwały?

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

mm32
01-11-2017, 18:21
Jest możliwe żeby były zgniłe a błędy nie wyskakiwały
Jest to możliwe.

m4rioo
02-11-2017, 13:53
mm32, czyli taki przekaznik jak dalem link w moim modelu nie wystepuje ? Od ktorego roku były 'polifty' ?

Okil
02-11-2017, 15:05
Mi grzeje świece przez 0,5 sekundy przy 3'C powyżej tej temperatury w ogóle nie włącza się kontrolka, a im zimniej tym dłużej się świeci.

Deryll
02-11-2017, 15:24
Przez 0,5 sekundy to nawet taka świeca nie dygnie. A to że kontrolka gaśnie szybko to nie znaczy że świeca się wyłącza. Grzeje nawet do 30 sekund a Ty tego nie widzisz.

m4rioo
02-11-2017, 17:12
okil, zobacz czy masz bledy w komputerze, moze masz takie jak ja. Ja niezaleznie od tego czy temp +20 czy +5 zapala sie tak samo na 0,5 sekundy i gasnie. Dzisiaj dalem samochod do mechanika i bedzie szukal tych przewodów

Na 90 % problem z kabelkami między PCM a skrzynką bezpiecznikową w komorze silnika.Standardowo wiązka gnije około 20/40 cm od gniazd PCM'a.
Do sterowania świec żarowych w przedlifcie jest zwykły przekaźnik a nie moduł.
Czyli taki przekaznik jak dalem link w moim modelu nie wystepuje ? Od ktorego roku były 'polifty' ?

mm32
02-11-2017, 17:56
Od ktorego roku były 'polifty' ?
Od 2010.

m4rioo
02-11-2017, 20:23
czyli mam rozumiec ze u mnie jest tylko taki przekaznik ?
http://allegro.pl/przekaznik-swiec-zarowych-ford-mondeo-mk4-51299049-i6727930299.html

mm32
03-11-2017, 02:45
Nie.U Ciebie jest przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika.

Okil
03-11-2017, 06:39
Zaraz zaraz, napisałem że:

1. Powyżej 3'C kontrolka się nie świeci
2. Przy 3'C zapala się na ok. 0,5 sekundy
3. Im zimniej tym dłużej się świeci, np. przy 1'C już ok. 1-1,5 sekundy

Więc chyba wszystko działa

A to czy dogrzewa czy nie w czasie gdy mi tego nie sygnalizuje to już zupełnie inny temat

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

tombra1985
03-11-2017, 08:11
Dzięki. U mnie też z paleniem ciężko, więc będzie trzeba zajrzeć do tych wiązek


Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Roland074
03-11-2017, 11:54
Witam
Panowie, sorry ze przerywam wątek, ale mam pytanie odnośnie świec żarowych w samochodach z systemem bez kluczykowym.
Czy przy rozruchu samochodu na zimnym silniku, przy temperaturach otoczenia poniżej +4C lub gdy temperatura jest na minusie - powinna zapalać się kontrolka świec żarowych?
Samochód mam od 2010 roku i tylko raz przy mrozie -25 podczas pobytu w górach zapaliła się kontrolka ale tylko na chwilkę.
Obecnie przed świętem 1 listopada, gdy był lekki przymrozek -1C, samochód kręcił z 10 sekund ale kontrolka się nie zapaliła.

Pozdrawiam

Okil
03-11-2017, 12:20
Masz Convers+?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Deryll
03-11-2017, 16:25
Mi grzeje świece przez 0,5 sekundy przy 3'C
Tak napisałeś, ale domyśliłem się że miałeś na myśli kontrolkę. :)

m4rioo
04-11-2017, 14:58
Witam
Panowie, sorry ze przerywam wątek, ale mam pytanie odnośnie świec żarowych w samochodach z systemem bez kluczykowym.
Czy przy rozruchu samochodu na zimnym silniku, przy temperaturach otoczenia poniżej +4C lub gdy temperatura jest na minusie - powinna zapalać się kontrolka świec żarowych?
Samochód mam od 2010 roku i tylko raz przy mrozie -25 podczas pobytu w górach zapaliła się kontrolka ale tylko na chwilkę.
Obecnie przed świętem 1 listopada, gdy był lekki przymrozek -1C, samochód kręcił z 10 sekund ale kontrolka się nie zapaliła.

Pozdrawiam

Jesli nie masz converse+ tak jak ja to mi sie kolego wydaje ze powinna się świecić tak dlugo jak grzane są świece przed zapłonem

Okil
05-11-2017, 08:10
Tak napisałeś, ale domyśliłem się że miałeś na myśli kontrolkę. :)

Naturalnie :wink:

Roland074
05-11-2017, 10:33
Witam
Sorry, że nie odpisywałem - byłem na rybach.
Mam converse+

krabolek
17-12-2017, 12:07
Kod: P0380 Obwód A świecy żarowej/elementu grzejnego
Kod: P0670 Obwód sterujący modułu świec zarowych

Auto to przedlift 1.8 Tdci

Gdzie szukać usterki? Za przednim lewym nadkolem w wiązce od pcm?

krzycho79
17-12-2017, 17:55
u mnie przy tych samych kodach spalone były wszystkie świece żarowe, po ich wymianie błędy już nie wróciły.

krabolek
18-12-2017, 17:18
Świece sprawdzone i sprawne.

krzycho79
18-12-2017, 17:34
Coś kiedyś czytałem na ten temat w mondeo z twoim silnikiem kolega pisa na forum o uszkodzonym kablu od pcm.

Bump: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=253160

post #5

Bump:

krabolek
28-12-2017, 17:57
Witam ponownie. Problem rozwiazany, uszkodzony był bialo-pomaranczowy kabelek wychodzacy z czarnej wtyczki od PCM. Przegnił jakies 30cm od wtyczki na odcinku 5cm. Uszkodzony odcinkek wyciąłem i wlutowalem nowy. Teraz po przekreceniu kluczyka przekażnik zamyka się a na świece jest dostarczany prąd. Trzeba poczekac na wieksze mrozy żeby ocenić czy odpala lepiej. Całość zajela jakieś 3 godziny. Poniżej zdjęcie uszkodzonego kabelka:

Zdjęcia (http://pokazywarka.pl/8ahtdg/)

krzycho79
28-12-2017, 21:09
uszkodzony był bialo-pomaranczowy kabelek wychodzacy z czarnej wtyczki od PCM

Widzę że przegnił ci ten sam kabelek co koledze mondeo88 w dodatku pewnie prawie w tym samym miejscu

Bump:

krabolek
29-12-2017, 07:00
Dokładnie tak, swoją drogą ciekawa sprawa, że gnije w tym samym miejscu, jakaś wada fabryczna chyba.

Dastaszyn
16-01-2018, 22:00
A ja mam pytanie odnosnie bezpiecznika F2 Monitorowanie Swiec Zarowych. Znajduje sie w komorze silnika. Nie ma na nim w ogole pradu, czy to normalne? Powinien byc tam prad caly czas czy pojawia sie w okreslonym momencie? A czy po wcisnieciu przycisku Ford Power gdy miga na moment 'sprezynka' to na swiecach powinien pojawic sie prad czy dopiero jak jest zimniej i na conversie wyswietla sie napis podgrzewanie wstepne? Nie wiem jak sprawdzic czy swiece grzeja? Sa dobre na pewno ale czy grzeja? Ostatnio przy temperaturze -7 rano auto nie odpalilo. Wychechlalem aku a auto nie zagadalo. Nie wiem czy to taki jednorazowy wybryk czy cos nie tak?

krabolek
16-01-2018, 23:26
Najlepiej sprawdzić miernikiem elektrycznym lub żarówką 12V. Dajesz plus do kabla od świec, pożniej do zarowki/miernika i minus do masy, po przekreceniu kluczyka w pozycje II powinno byc napiecie. U mnie wszystkie swiece były ok, ale nie dostawaly zasilania. Jednak skoro mówisz, że aku padł a auto nie zagadało, to bardziej bym obstawiał wodę w filtrze i korek przez to.

Dastaszyn
17-01-2018, 18:21
Najlepiej sprawdzić miernikiem elektrycznym lub żarówką 12V. Dajesz plus do kabla od świec, pożniej do zarowki/miernika i minus do masy, po przekreceniu kluczyka w pozycje II powinno byc napiecie. U mnie wszystkie swiece były ok, ale nie dostawaly zasilania. Jednak skoro mówisz, że aku padł a auto nie zagadało, to bardziej bym obstawiał wodę w filtrze i korek przez to.

Tak zrobilem. Najpierw kontrolka/probowka do swiecy kabelek do masy i po wlaczeniu zaplonu zadnej reakcji. Pozniej miernik i tez jedna koncowka do swiecy druga do masy i po wlaczeniu zaplonu ani na chwile nie pojawia sie napiecie. Tylko ze teraz nie ma mrozu. Ten test robilem gdy bylo -1 na dworze i wlasnie chodzi o to ze wydaje mi sie ze komputer stwierdzil ze nie ma potrzeby grzania swiec wiec nie podal napiecia, czy tak? Czy mimo wszystko chociaz na chwile powinno sie pojawic? Kontrolka od swiec mignela na momencik ale czy chodzilo o grzanie czy o test taki jak inne kontrolli np poduszka esp itp? Bo przy większym mrozie na conversie byl napis Podgrzewanie Wstepne i moze dopiero wtedy powinno sie pojawic napiecie? Nie ma teraz jak na zlosc mrozow zeby sprawdzic. A przy -7 to chyba nawet jakby nie grzaly to ciezko ale by odpalil czy mam racje?
A moze ktos jeszcze cos powie na temat bezpiecznika F2 opisanego jako Monitorowanie Swiec Zarowych. Nie ma na nim pradu i nie wiem czy powinien byc caly czas czy dopiero w okreslonej sytuacji sie tam pojawia napiecie?
A gdyby byl uszkodzony kabel o ktorym piszecie ten od bezpiecznokow do PCM to czy pokazalo by jakis blad?
Napisze tez ze bezpiecznik 60A jest sprawny. Przekaznik R4 po wlaczeniu zaplonu tez "tyka" jak by dwa razy tylko tak jak mowie moze jest za cieplo a to ze nie odpalil mi przy -7 to moze taki wybryk tylko?

stelmacher
19-07-2020, 21:35
Jak mam tylko ten blad p0380 to wina moga byc te kabelki? Bo opornosc swiec zmierzylem i wszystkie 4 maja 1ohm
Czy jak Rozepne wtyczke od swiec ta przy podszybiu i zmierze V to przez ile i jakie napiecie powinna byc podawane?
Przedlift 2.0tdci
P.s ten przekaznik r4 mozna podmienic z jakims innym co jest w aucie?

orfi1
25-01-2021, 18:01
Witam ponownie. Problem rozwiazany, uszkodzony był bialo-pomaranczowy kabelek wychodzacy z czarnej wtyczki od PCM. Przegnił jakies 30cm od wtyczki na odcinku 5cm. Uszkodzony odcinkek wyciąłem i wlutowalem nowy. Teraz po przekreceniu kluczyka przekażnik zamyka się a na świece jest dostarczany prąd. Trzeba poczekac na wieksze mrozy żeby ocenić czy odpala lepiej. Całość zajela jakieś 3 godziny. Poniżej zdjęcie uszkodzonego kabelka:

Zdjęcia (http://pokazywarka.pl/8ahtdg/)

Jak dostać się do tej wiązki idącej od PCM gdzie przepala się ten przewód pomarańczowo-biały ?
U mnie polift 2011 nie grzeją świece żarowe, wszystkie po odłączeniu przewodów pokazują tak samo 0,08 OHM - może to za mało ? Po przekręceniu kluczyka pokazuje na świecach 1,5V tylko, na sterowniku cały czas 8V
Obojętnie czy 5 st.C czu -15 st.C żadne napięcie więcej na świecach się nie pojawia. Mój mechanik się poddał, podmienił sterownik, wymienił przekaźnik R4 i nic - mówi że do elektronika mam jechać. Uparłem się i czytam tutaj o podobnych sytuacjach. U mnie żadnych błedów, żadnych historycznych nic kompletnie.. a auto przy -15 st. C zapala za 10 razem i ikona świec nawet nie mrugnie. Jak dostać się do tej wiązki? to moja ostatnia deska ratunku....

rajman
25-01-2021, 21:07
Pcm jest w lewym nadkolu. Demontaż wygluszenia błotnika to najmniej co trzeba zrobić.

rafalxfiles
25-01-2021, 21:24
Sprawdź sobie najpierw czy masz przejście ze świec do modułu.. u mnie był problem z kostką tą koło korka oleju.. z 4 łączył tylko 1 pin..
Miernikiem zmierz rezystancje świec w kostce tu przy module.. ewentualnie przejście czy jest.. jak jest to u mnie w tej kostce przy module świec jest 12V.. nie żadne 8V.. Mowa o module przy kielichu amortyzatora od strony pasarzera.
Dalej jak będzie oki, to chyba złącze 3 i 8 to są do sterowania modułem (cieńkie kabelki które idą do komputera.. )
W załączniku masz foto kostek od modułu sterowania do którego pinu one idą (włożona szpilka), sprawdź sobie czy kabelek ma przejście..
I jeszcze mała uwaga.. u mnie świece zaczynają grzać od 2 stopni na dworze.. żeby chwile grzały to musi być 0 stopni i auto stać całą noc.. inaczej świece się nie włączają..
A błąd mi wywalało jak kazałem forscanowi test PCM robić.. jeżeli nie masz błędu to raczej działają.. może już słabo ??

orfi1
04-02-2021, 19:19
Sprawdź sobie najpierw czy masz przejście ze świec do modułu.. u mnie był problem z kostką tą koło korka oleju.. z 4 łączył tylko 1 pin..
Miernikiem zmierz rezystancje świec w kostce tu przy module.. ewentualnie przejście czy jest.. jak jest to u mnie w tej kostce przy module świec jest 12V.. nie żadne 8V.. Mowa o module przy kielichu amortyzatora od strony pasarzera.
Dalej jak będzie oki, to chyba złącze 3 i 8 to są do sterowania modułem (cieńkie kabelki które idą do komputera.. )
W załączniku masz foto kostek od modułu sterowania do którego pinu one idą (włożona szpilka), sprawdź sobie czy kabelek ma przejście..
I jeszcze mała uwaga.. u mnie świece zaczynają grzać od 2 stopni na dworze.. żeby chwile grzały to musi być 0 stopni i auto stać całą noc.. inaczej świece się nie włączają..
A błąd mi wywalało jak kazałem forscanowi test PCM robić.. jeżeli nie masz błędu to raczej działają.. może już słabo ??

Witam ponownie, dzięki za cenne informacje, ale zanim tu wróciłem zleciłem mechanikowi wymienić świece żeby pewność była, a że już 200 tys zrobione to i tak już czas był. Oczywiście jak się domyślacie nic to nie dało.
U mnie świece są na 5V. Dowiedziałem się, że aby sprawdzić napięcie na świecach nie można odpinać wtyczek, moduł grzania sprawdza oporność świec i jak jest w przedziale 0,1 do 1,0 Ohm to powinien załączyć napięcie 5V, jak odłączymy wtyczkę od świecy i na linii can nie będzie odpowiedniego oporu to nie ma co marzyć o napięciu. Na każdej świecy jest 1,5V jest to napięcie kontrolne, sprawdza czy jest przejście na świecy i u mnie jest takie napięcie. Do modułu grzania świec dochodzą 2 grube przewody na jednym jest 12v cały czas, na drugim żółto-czarnym nie ma nic nawet po przekręceniu stacyjki. Dochodzą też do modułu dwa przewody cieniutkie na których raz jest 1.5v a raz znika i są też cztery przewody odchodzące od modułu grzania do świec.
Teraz sedno.... świece wymienione na nowe, moduł grzania świec też kupiłem żeby wykluczyć wszystko w tym temacie i ...... nic... nadal qrde nic na świecach tylko 1,5V . Nie wywala żadnego błędu, przekaźnik R4 nie cyka (a przekaźnik sprawny). Sprężynki na konsoli pokazują się na około 2 sek. ale żadne napięcie na świece nie dochodzi nawet jak sprężynki się zapalają. Zrobiłem próbę, zwarłem styki przekaźnika tak jakby on zadziałał i ... nadal napięcie się nie pojawia na świecach ale w tym momencie wywaliło błąd na komputerze. Zanim kazałem wymienić świece zdjąłem koło, zdjąłem nadkole, jest PCM ale kable są tak krótkie że nie ma szans tam dotrzeć ręką, od góry przeszkadza chłodnica od klimatyzacji jest tylko miejsce żeby wcisnąć rękę ale żeby odwijać otulinę nie ma szans. Nie wiem czy upierać się przy tych kablach... może jakiś czujnik nie pozwala włączyć świec żarowych ?
Sprawdzając schemat jest mnóstwo zależnych czujników włączających świece.
Znalazłem taki opis ciekawy:
https://www.fordserwis.com.pl/nietypowy_problem_z_odpalaniem_w_fordzie_s_max_2_0 _tdci
... ale ja mam normalny sprawny DPF wiec raczej odpada, ale tutaj jest wskazówka ile jest zależnych elementów.
Proszę o poradę czy faktycznie mam pruć te otuliny ? Czy to złącze zaznaczone na powyższym zdjęciu (tam gdzie szpilka) jest z drugiej strony połączone ze sterownikiem czy przekaźnikiem R4 ?
Załączam schematy i proszę o wsparcie :(

Schematy elektryczne MK4 (http://koninko.pl/images/pliki/Mondeo-MY10_5.pdf)

p.s. będę tutaj na forum tak długo pisać aż znajdę rozwiązanie.... i opiszę je... tylko dajcie jakieś pomysły

rafalxfiles
04-02-2021, 20:28
Nie ma sensu pruc otuliny, na zdjęciu masz wtyczki przy komputerze, w nadkolu, zdejmujesz wtyczkę w nadkolu, drugą przy module świec i mierniczkiem sprawdzasz czy jest przejście, jak jest (to te dwa cieńkie kabelki) to szukasz gdzie indziej, jak nie ma to musisz sobie kabelek dorobić nowy ( albo pruć wtedy i szukać gdzie jest przerwa).
na poczatek miernik.

orfi1
04-02-2021, 20:53
Nie ma sensu pruc otuliny, na zdjęciu masz wtyczki przy komputerze, w nadkolu, zdejmujesz wtyczkę w nadkolu, drugą przy module świec i mierniczkiem sprawdzasz czy jest przejście, jak jest (to te dwa cieńkie kabelki) to szukasz gdzie indziej, jak nie ma to musisz sobie kabelek dorobić nowy ( albo pruć wtedy i szukać gdzie jest przerwa).
na poczatek miernik.

Okay miernik mam, ale wytłumacz mi.. przy PCM na tej wtyczce gdzie umieściłeś szpilkę jest jeden przewód a na sterowniku świec są dwa cienkie przewody, poniżej ilustracja.. który powinien iść do wtyczki PCM tez z wyjścia 3 czy z wyjścia 8 ?

https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117676&stc=1&d=1612471946

https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117677&stc=1&d=1612472921

orfi1
05-02-2021, 07:27
Okay już zdobyłem ten wycinek schematu, jutro działam
Sprawdzę przejście z pinu 3 sterownika świec do pinu 47 PCM (biało brązowy) oraz sprawdzę przejście z pinu 8 sterownika do pinu 44 w PCM (brązowo fioletowy).
Sprawdzę też czy jest dobra masa na pinie 5 sterownik oraz czy jest dobre +12v na pinie 4. Dam znać co znalazłem.

https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117679&stc=1&d=1612509987

rafalxfiles
05-02-2021, 13:54
Są dwa zdjęcia bo dwa kabelki.. jeden idzie do jednej wtyczki drugi do drugiej,
Sprawdź sobie przy okazji przejście z wtyczki sterowanika do swiec (do masy) bo u mnie np właśnie był problem z wtyczką tą koło korka oleju, a później też (ale komp pokazał błąd) z wtyczką do modułu..
Ogólnie w forscanie możesz zrobić test PCM i tam sprawdza świece (jak był problem to wywalało mi błędy).. Tobie coś pokazuje??

orfi1
05-02-2021, 22:12
Są dwa zdjęcia bo dwa kabelki.. jeden idzie do jednej wtyczki drugi do drugiej,
Sprawdź sobie przy okazji przejście z wtyczki sterowanika do swiec (do masy) bo u mnie np właśnie był problem z wtyczką tą koło korka oleju, a później też (ale komp pokazał błąd) z wtyczką do modułu..
Ogólnie w forscanie możesz zrobić test PCM i tam sprawdza świece (jak był problem to wywalało mi błędy).. Tobie coś pokazuje??

Nie wywala żadnych błędów, tak jakby grzał a nie grzeje, sprężynka się zapala ale świece zimne.
Teraz zauważyłem że na tym Twoim zdjęciu przy czerwonej kostce jest szpilka w pinie 47, wcześniej widziałem tylko w kostce szarej szpilke w pinie 44
Jutro w sobotę zabieram się za robotę

orfi1
07-02-2021, 22:16
Jestem po 2 dniach walki i powiem , że jestem zażenowany jakością przewodów we Fordzie Mondeo MK4 po lifcie, to jest jakiś żart żeby miedziane przewody w izolacji nietkniętej były w środku zielone i żeby gniły.
Obiecałem, że dokończę post jak znajdę rozwiązanie więc piszę.
Wcześniej sprawdzałem u mnie napięcia na sterowniku świec żarowych, na pinie 4 musi być +12V a na pinie 5 -masa i miernik tak u mnie pokazywał, ale nie wziąłem pod uwagę że miernik elektroniczny jest bardzo czuły. Podłączyłem żarówkę dość mocną halogenową pomiędzy pin 4 i 5 i co się okazało, żarówka ledwie się żarzyła, napięcie było ale mocy nie było. Sprawdziłem najpierw żarówką pin 5 i + na aku i żarówka świeci czyli masa okay, natomiast pomiędzy pinem 4 a masą aku już było tylko żarzenie, czyli gdzieś jest ugnity kabel plusowy. Sprawdziłem na schemacie, kabel od pinu 4 idzie na bezpiecznik F4 60AMP. Zdjąłem osłonę bezpiecznika i zarówno przed jak i za bezpiecznikiem napięcie i moc jest czyli kabel na odcinku od bezpiecznika do sterownika świec. Założyłem nowy kabel podobnej grubości bo nie będę szukać gdzie on przegnił.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117731&stc=1&d=1612735109
Tak wiem teraz powiecie,że poszedłem po najmniejszej linii oporu z przeciąganiem kabla, ale weźcie pod uwagę warunki na dworze, brak garażu i -5 st.C
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117733&stc=1&d=1612735141
Przy sterowniku kable polutowałem i oprawiłem w termokurczliwą....
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117732&stc=1&d=1612735130
.... i już sobie myślę po robocie, a tu po przekręceniu kluczyka wywala błąd P0139 Błąd komunikacji ze sterownikiem świec żarowych. Jak napięcia na sterowniku nie było to błędów nie było a teraz się pojawiły. Skoro CAN pokazuje brak komunikacji PCM ze sterownikiem to muszą być ugnite jeszcze kable te cieniutkie co idą z pinu 3 i 8 sterownika. Zwalam koło, zwalam nadkole, zwalam wtyczki od PCM i szukam...
Pomiędzy pinem 3 sterownika a pinem 47 wtyczki B komputera powinno być przejście oraz pomiędzy pinem 8 sterownika a pinem 44 wtyczki C komputera też powinno być przejście a u mnie nic... nul .. żadnego przejścia, czyli też ugnite !
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117736&stc=1&d=1612735753
Ponieważ mróz nie oszczędza pakuje kable w rurkę i ciągnę następne dwa kable tym razem trochę cieńsze.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117734&stc=1&d=1612735553
Łącze, lutuje , oprawiam w termokurczliwe i składam do kupy wszystko.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117735&stc=1&d=1612735567
Przy sterowniku świec tez odcinam i lutuje i termokurczliwa.
Wsiadam do auta, czyszczę błędy, zapuszczam fordscana i....... wreszcie bez błędu, przekręcam kluczyk, sprężynki się zapalaja i auto odpala za pierwszym razem - BINGO
Reasumując u mnie były ugnite 3 przewody i nie chce nawet wiedzieć ile takich przewodów jest jeszcze ugnitych - to jest jakaś porażka forda.
Dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności rafalxfiles bo najwięcej mi pomógł. Mam nadzieję , że innym przyda się ten opis jak będą mieć podobny problem. Pozdrawiam.

Bresler
08-12-2021, 20:33
Hej, czy reanimując instalacje przy PCM musimy odłączyć akumulator czy wystarczy wyłączyć zapłon?

Kuba19901
31-12-2021, 15:15
Witam szukałem ale nie ma rządnej wzmianki szukam bezpiecznika f4 (świece żarowe)w miejscu gdzie powinien być jest jak by zaślepka i na niej jest napisane f4 i kilka innych czy to jest jakaś klapka i pod nią są te bezpieczniki próbowałem to jakoś otworzyć ale chyba się nie da .może ktoś podpowiedzieć coś.?mondeo MK4 2.0 TDCi 2010

Garbojad
31-12-2021, 15:33
Sterowanie idzie przez przekaźnik R4 a fazę bierze z bezpiecznika 60A

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Kuba19901
31-12-2021, 15:39
Tylko jak się dostać do tego bezpiecznika?

Garbojad
31-12-2021, 15:45
Zrób zdjęcie tego czegoś z dekielkiem

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Kuba19901
31-12-2021, 15:52
W zaznaczonym kółku

Bump: W tym miejscu według teorii powinien być ten bezpiecznik i jeszcze inne jakieś.

Garbojad
31-12-2021, 15:56
Ta klapka się otwiera pod nią są bezpieczniki

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Kuba19901
31-12-2021, 16:00
Z każdej strony ja obejrzałem i szczerze nie wiem jaka ja otworzyć widziałem ktoś się chyba do tego kiedyś dobierał bo w jednym miejscu jest pęknięta

krasny
06-02-2022, 10:57
Hej!

Może podpowiem dla tych osób, które mają problem z tą klapką. Od strony wewnętrznej podważamy płaskim śrubokrętem zaczep i jednocześnie drugą ręką wysuwamy klapkę w górę. ;)

Szym3k
18-12-2022, 12:54
Cześć.
Zmagam się z problemem odpalania i już mnie szlak trafia.
Prosiłbym kogoś kto posiada mk4 przed liftem z 2010 r, 2.0 hdi z przekaznikiem świec jak na zdjęciu poniżej o to aby sprawdził napięcie na przewodzie dochodzącym do tego przekaźnika na pinie nr 3 i 8 względem masy oczywiście po przekręceniu zapłonu (jeden jest koloru fioletowego, drugi biało-pomarańczowy).

Baaardzo mi na tym zależy.

Pozdrawiam

lutekwwl
21-12-2022, 16:14
Cześć wszystkim.
Mam dość dziwny problem.
Pacjent: Mondeo MK4 2008r, 2.0 Tdci durashift.
Otóż, gdy odpalam rano auto czy choćby po 2-3 godzinach od ostatniej jazdy silnik nierówno pracuje. Została wymieniona świeca żarowa bo jedna była padnięta. Brak rezultatów po wymianie, silnik dalej pracuje nierówno a do tego migotają światła wewnątrz auta jak i na zewnątrz (postojowe, w lusterkach, tylne). Najlepsze jest to, że jak odepnę kabel od świec to nie ma żadnej różnicy w odpaleniu, dalej tak samo. Auto mam od trzech miesięcy i nigdy nie widziałem kontrolki grzania świec nawet przy temp -8st na zewnątrz, po odpięciu kostki świec żarowych czy od przepływomierza convers nie pokazuje żadnego checka ani nic z tych rzeczy. Sprawdziłem też błędy i mam ich uwaga...131. Nie da się skasować. Przy próbie skasowania słychać jakieś puknięcie w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, zapala się lampka abs i silnika i już nie gaśnie aż wyłącze zapłon. Do tego doszło też podszarpywanie przy delikatnym muskaniu gazu na biegu 3,4,5 oraz 6 w zakresie obrotów ok 1700-2100. Borykał się ktoś już z takimi problemami?

Po świętach będzie wymieniony olej w skrzyni biegów metodą statyczną (RAVENOL ATF T-WS LIFETIME), wymieniony będzie filtr paliwa (KNECHT KX393D) oraz czyszczenie wtrysków TEC 2000.

Korekty wtrysków:
1. 1,191
2. 0.877
3. 0,920
4. 1.008

darmodziej
21-12-2022, 16:24
jedna była padnięta. Brak rezultatów po wymianie, silnik dalej pracuje nierównoSkąd pewność, że jedna była padnięta.

lutekwwl
21-12-2022, 16:37
Sprawdzane multimetrem, w jednej było brak oporności.

darmodziej
21-12-2022, 16:52
Sprawdź żarówką od świateł drogowych lub mijania. Podłącz zasilanie do świecy przez żarówkę i patrz, jak świeci.

lutekwwl
21-12-2022, 17:07
Nigdy tego nie robiłem, jakiś poradnik/samouczek? ;P Zaznaczę też, że auto kopci jakby na szaro ale nie wiem czy to para wodna czy właśnie związane z tym odpalaniem.

darmodziej
21-12-2022, 17:13
poradnikPodłączasz przewodem + akumulatora do jednego zacisku żarówki, a drugi zacisk do zacisku świecy. Zacznij od tej nowej, to będziesz miał porównanie, jak powinna świecić, gdy świeca jest dobra.

lutekwwl
21-12-2022, 17:17
Czyli końcówkę przewodu wkładam do pinu od każdej świecy a na drugim końcu przewodu mam połączoną żarówkę i ją przykładam do + na aku?

darmodziej
21-12-2022, 17:21
wkładam do pinu od każdej świecyNie wiem, jak to tam masz zrobione, ale tak prawdopodobnie powinno zadziałać. Oczywiście każda świeca osobno, czyli przewód zasilający świecę musisz odłączyć.

lutekwwl
22-12-2022, 09:38
Ok zrobiłem w ten sposób:
1. Żarówka przy każdym pinie od świec się zapala, do tego miernikiem sprawdziłem i wychodzi rezystancja ok 0.6-0,7 oma.
2. Następnie sprawdziłem miernikiem kabel zasilający do świec, po załączeniu zapłonu przez 2-3 sekundy na pinach jest 15v a potem spada do ok 11,1v
3. Dziś zapaliłem auto po nocy stania bez wpiętej wtyczki do świec, odpalił praktycznie od razu ale tak samo nierówno pracował jak przy wpiętej wtyczce

Jakieś pomysły co dalej?

darmodziej
22-12-2022, 15:30
Teraz bym sprawdził ciśnienie sprężania.

lutekwwl
22-12-2022, 16:33
A może to być wina filtra paliwa/pompki paliwa?
Mam wrażenie, że on odpala i przez sekundę pracuje normalnie, potem coś słychać jakby ze skrzynki przekaźników i wtedy zaczyna nierówno pracować przez ok 30s + migotanie świateł

Wlodi822
03-03-2023, 07:43
Cześć wszystkim.
Mam dość dziwny problem.
Pacjent: Mondeo MK4 2008r, 2.0 Tdci durashift.
Otóż, gdy odpalam rano auto czy choćby po 2-3 godzinach od ostatniej jazdy silnik nierówno pracuje. Została wymieniona świeca żarowa bo jedna była padnięta. Brak rezultatów po wymianie, silnik dalej pracuje nierówno a do tego migotają światła wewnątrz auta jak i na zewnątrz (postojowe, w lusterkach, tylne). Najlepsze jest to, że jak odepnę kabel od świec to nie ma żadnej różnicy w odpaleniu, dalej tak samo. Auto mam od trzech miesięcy i nigdy nie widziałem kontrolki grzania świec nawet przy temp -8st na zewnątrz, po odpięciu kostki świec żarowych czy od przepływomierza convers nie pokazuje żadnego checka ani nic z tych rzeczy. Sprawdziłem też błędy i mam ich uwaga...131. Nie da się skasować. Przy próbie skasowania słychać jakieś puknięcie w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, zapala się lampka abs i silnika i już nie gaśnie aż wyłącze zapłon. Do tego doszło też podszarpywanie przy delikatnym muskaniu gazu na biegu 3,4,5 oraz 6 w zakresie obrotów ok 1700-2100. Borykał się ktoś już z takimi problemami?

Po świętach będzie wymieniony olej w skrzyni biegów metodą statyczną (RAVENOL ATF T-WS LIFETIME), wymieniony będzie filtr paliwa (KNECHT KX393D) oraz czyszczenie wtrysków TEC 2000.

Korekty wtrysków:
1. 1,191
2. 0.877
3. 0,920
4. 1.008



Kolego rozwiązałeś problem? Ja mam bardzo podobne objawy, pomożesz?

pacp
06-12-2023, 10:48
Jak to jest z tymi świecami. Jak jest powyżej 0*C to praktycznie się nie włączą spiralka na zegarach choć czasem na chwilę mignie. Jak jest powiedzmy -2*C to zapala się na pół sekundy.. jak jest -8*C to w ogóle się nie zapala albo czasem zapala się na dwie sekundy.

Od czego to zależy? Też tak macie? Chodzi mi o to że kontrolka świec żarowych zapala się randomowo.. niekoniecznie zależy to od temperatury zewnętrznej. Oczywiście mam na myśli takie same warunki gdzie po pracy po 8 godzinach wsiada się do samochodu i próbuje uruchomić.

Błędów diagnostycznych brak.

zmulim
06-12-2023, 12:41
Nie wnikaj, PCM tak chce.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pacp
06-12-2023, 12:42
Czyli rozumiem że też tak macie?

rajman
06-12-2023, 19:07
Tak.

Bmwe39
12-11-2024, 15:19
Walczę z błędem brak komunikacji ze sterownikiem świec w s max 2011r 2.0 TDCi przejście z pin 3 i 8 sterownika świec do pcm jest zasilanie i masa sterownika świec jest po odłączeniu kostki od sterownika świec co jakiś czas załącz przekaźnik i na pinie 8 pojawia się napięcie ok 3.5v natomiast na pomarańczowym 10,5 v gdzie szukać przyczyny ? Uwalony sterownik świec?

Bump: Walczę z błędem brak komunikacji ze sterownikiem świec w s max 2011r 2.0 TDCi przejście z pin 3 i 8 sterownika świec do pcm jest zasilanie i masa sterownika świec jest po odłączeniu kostki od sterownika świec co jakiś czas załącz przekaźnik i na pinie 8 pojawia się napięcie ok 3.5v natomiast na pomarańczowym 10,5 v gdzie szukać przyczyny ? Uwalony sterownik świec?

cruiser
12-11-2024, 18:33
Walczę z błędem brak komunikacji ze sterownikiem świec w s max 2011r 2.0 TDCi przejście z pin 3 i 8 sterownika świec do pcm jest zasilanie i masa sterownika świec jest po odłączeniu kostki od sterownika świec co jakiś czas załącz przekaźnik i na pinie 8 pojawia się napięcie ok 3.5v natomiast na pomarańczowym 10,5 v gdzie szukać przyczyny ? Uwalony sterownik świec?

Bump: Walczę z błędem brak komunikacji ze sterownikiem świec w s max 2011r 2.0 TDCi przejście z pin 3 i 8 sterownika świec do pcm jest zasilanie i masa sterownika świec jest po odłączeniu kostki od sterownika świec co jakiś czas załącz przekaźnik i na pinie 8 pojawia się napięcie ok 3.5v natomiast na pomarańczowym 10,5 v gdzie szukać przyczyny ? Uwalony sterownik świec?

a na pewno masz sterownik świec osobny?? w galaxiaku nie miałem...
gnije wiązka w nadkolu między PCM a przekaźnikiem świec (u mnie padł sygnał zwrotny/feedback do PCM)

Bmwe39
13-11-2024, 19:11
Mam sterownik świec. Pamiętasz może jaki kolor kabli jest z przekaźnika do pcm i który pin w kostce? Czyli z przekaźnika r4 do pcm. I która nóżka na przekaźniku?

cruiser
13-11-2024, 20:19
sterowanie R4 pin 2 -> PCM kolor białopomarańczowy

Bmwe39
13-11-2024, 22:50
Możesz wskazać w której kostce dokładnie bo nie mam przejścia w żadnym.