Zobacz pełną wersję : stożkowy filtr powietrza w mondeo mk3 2,0 jakie korzyści?


alonzo
22-01-2013, 17:38
Mam zamiar zamontowac u siebie stożkowy filtr powietrza
Co proponujecie?
jakie są korzyści?

Wojtek
22-01-2013, 17:54
jakie są korzyści?

Żadne.
Było to wiele razy opisywane na Forum. Zbędny wydatek.

Pozdrawiam
Wojtek

alonzo
22-01-2013, 18:22
Dzięki,tak też myslałem8)

mnich80
22-01-2013, 18:55
Podepnę się a co jeżeli chodzi o wkład K&N

Wojtek
22-01-2013, 18:59
a co jeżeli chodzi o wkład K&N

To samo co wyżej.

Poczytajcie w tym dziale o filtrach i wkładach.
Naprawdę lepiej zainwestować w dobre żarówki , bo przynajmniej ich zakup ma wymierną korzyść.

Pozdrawiam
Wojtek

mnich80
23-01-2013, 13:09
To samo co wyżej.

Poczytajcie w tym dziale o filtrach i wkładach.
Naprawdę lepiej zainwestować w dobre żarówki , bo przynajmniej ich zakup ma wymierną korzyść.

Pozdrawiam
Wojtek

A co z możliwością dłuższej eksploatacji takie wkładu?
Sprawdza się i wymieniać trzeba ja zwykły filtr?

MAG
24-01-2013, 11:25
zarówno stożek jak i wkładke myje sie i potem specjalnymi środkami "nawilża".

każda firma robiąca takie filtry ma w swojej ofercie zestawy "pielęgnacyjne".

Montaz stożka z dobrym odizolowaniem od ciepła z goracego silnika i dobrze doprowadzonym dolotem zimnego powietrza z zewnątrz troszke może dodać (+/- 1-2KM), ale przede wszystkim da bardzo fajny "rasowy" dźwięk z dolotu.

Poczytaj sobie o tym - jest tego mnóstwo zarówno na tym jak i na innych forach.

mnich80
24-01-2013, 15:35
Miałem w motocyklu wkład K&N wraz z takim olejkiem do czyszczenia. Wytrzymałość parędziesiąt tysięcy km więc zastanawiam się nad taką wkładką w aucie.

gt500
25-01-2013, 11:06
oryginalny filtr + poprawic dolot do airboxu

mnich80
29-01-2013, 15:45
oryginalny filtr + poprawic dolot do airboxu

Cos więcej w temacie poprawiania dolotu... :)

pozdrawiam

radekrogo
29-01-2013, 15:53
zarówno stożek jak i wkładke myje sie i potem specjalnymi środkami "nawilża".

A co to są właściwie za specjalne środki ?
Na chłopski rozum, wkładka z bawełny, można wyprać czym się chce, oczywiście bez przesady.
A specjalny olej ? Co on ma takiego specjalnego ? W latach 70-80 tych większość filtrów była metalowa wkładką nawilżona zwykłym olejem silnikowym.
Co się zmieniło w tym względzie, poza medialną propagandą ?

Magik123
29-01-2013, 20:34
Prawdopodobnie nic poza właśnie medialną propagandą.

Generalnie warto zastanowić sie po co tak naprawde ten olej i jak ten filtr tak naprawdę działa ;) A no olej jest po to żeby wyłapywał drobniejszy pył, którego sam filtr nie zdołał by zatrzymać (jakos ta większa ilość powietrza musi być przepuszczona) czyli filtr tak naprawde ma większą przepustowość syfu. W sporcie ma to sens z uwagi na duże korzyści przy całkowicie przystosowanym do tego silniku a i o stan silnika tam nikt sie nie martwi.

Cos tam ten filtr może dać, ale pochapanie się na dzwięk kosztem odkurzania przez silnik ulicy to zdeka głupota i proszę mi wierzyć że w seryjnym silniku, dolocie ten filtr poza buczeniem i odkurzaniem ulicy niue zmieni nic, no może pogorszyc po pewnym czasie stan układu tłok-cylinder.

mnich80
29-01-2013, 22:14
a wracając do tematy wkładów K&N, czy można ich używać jako zamiennik tych oryginalnych licząc ze może je wymieniać dopiero po 10 tyś km?

cliner
30-01-2013, 09:51
Chyba po 100 tys,na moim zrobilem z 12 tys.,raz byl prany..zero problemu z odkurzaniem ulicy...

gt500
30-01-2013, 10:11
Cos więcej w temacie poprawiania dolotu... :)

pozdrawiam

Zobacz na doprowadzenie powietrza do puszki oryginalnej , jaką rure masz , gdzie jest chwytak powietrza , jaki on duży jest. Czy idzie coś poprawić.

Reszta modów bezsensowna. Jedynie zmienić przepustnicę na wiekszą plus cały dolot na ciut większy. Ewentualnie.

Do 1.8 mdo mozesz zalozyc od 2.0 zeteca, 2 rodzaje były wieksza i mniejsza .

MAG
31-01-2013, 07:58
...
Do 1.8 mdo mozesz zalozyc od 2.0 zeteca, 2 rodzaje były wieksza i mniejsza .
Zerknałeś do profilu autora, ale nie przeczytałeś chyba dokładnie tytułu wątku, a tam wyraźnie jest napisane, że chodzi o silnik 2,0 145KM z Mondka Mk3 ... :D

gt500
31-01-2013, 08:22
Zerknałeś do profilu autora, ale nie przeczytałeś chyba dokładnie tytułu wątku, a tam wyraźnie jest napisane, że chodzi o silnik 2,0 145KM z Mondka Mk3 ... :D

widziałem dlatego napisałem
"Jedynie zmienić przepustnicę na wiekszą plus cały dolot na ciut większy."
a dla przykładu "Do 1.8 mdo mozesz zalozyc od 2.0 zeteca"

do 2.0 mk3 będzie musial rzeżbic z czymś innym , ale napewno się da.