lukasz0318
24-01-2013, 21:28
siemano, mam ostatnio chęć nabyć termometr do mojej foki dokładnie taki
http://allegro.pl/termometr-samochodowy-seyio-rcd-39-12-24v-polecam-i2971944287.html
jest okrągły jak większość tapicerki w foczce wiec myślę że będzie pasował pomysł na montaż obok poleczki gdzie jest w niektórych wersjach komp pokładowy czyli tak trochę nad nawiewem środkowym tym bliżej kierownicy.
http://images.justmoment.it/images/products/large/5050622aa24d6_orologio-rcd-39-lmp86329.jpg
no i teraz pytanie którędy wyjść na zewnątrz z czujnikiem temperatury?? nie wiem czy z słupka w nadkole jest jakieś przejście? najchętniej bym go chcial zamontować gdzieś pod zderzakiem, bo tak to ma miejsce chyba fabrycznie?
co sądzicie jakie będzie najlepsze rozwiązanie? :?
z lewej strony jak wychodzi skrzynka bezpieczników w kabinie tam jest miejsce lub z prawej jak główna wiązka przechodzi. Zdejmij fartuch nad lewym kołem i będzie widać to przejście dalej już tylko pod zderzak.
lukasz0318
27-01-2013, 12:38
a główna wiązka nie przechodzi pod skrzynka bezpieczników? tam chyba miejsca nie ma no chyba że jest jeszcze jedna, a idąc lewą stroną wychodzi się pod zderzakiem od razu czy pod maskę i stamtąd dopiero pod zderzak, a i jeszcze jedno w którym miejscu pod zderzakiem jest montowany termometr bo chciałbym mniej więcej żeby było podobnie, a może nawet zatrzask będę miał oryginalnie:) termometr zakupiony jak przyjdzie to postaram sie zamontować i wrzucić jakieś zdjęcia :)
Wychodzi pod skrzynką a potem w zależności od potrzeb możesz albo puścić ja koło puchy z filtrem albo dołem ale lepiej puścić ja koło puchy bo jest lepszy dostęp. Oryginalnie czujnik jest chyba za wzmocnieniem czołowym na youtube wpisz coś o czujniku w foce bo był filmik jak go wymacać. Ja zamontowałem swój czujnik w rogu dolnej kratki zderzaka w jednym elemencie tego "plastra miodu"
lukasz0318
29-01-2013, 18:27
mam jeszcze jedno pytanie, jak zamontowałeś termometr pod zderzakiem bo w tym co kupiłem jest tak jak by taśma dwustronna a nie widzi mi się żeby to było jakoś super trwałe, więc nie wiem jakaś opaska elektryczna czy coś? w sobote może bede miał chile na montaż to się zabiorę za to :) a i w co najlepiej się wpiąć żeby termometr włączał się od razu po przekręceniu kluczyka. p.s. nie chce grzebać przy stacyjce :)
Jak masz halogeny to tam możesz paskami zaciskowymi złapać jakiś przewód lub na dole na wsporniku chłodnicy jest też otwór a jak nie to małe wiertło i kombinować.
Używasz świateł mijania to pod nie się podepnij w skrzynce bezpieczników tej pod kierownicą wyjmij bezpiecznik włóż kabelek i przyciśnij bezpiecznikiem a minus możesz np pod mocowanie pompki sprzęgła ja mam tak podczepione podświetlenie nóg.
Poprzednio ktoś u mnie zamontował coś takiego ale teraz mam inny czujnik bo mam założony komputer UKP. http://img801.imageshack.us/img801/1269/img029z.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/801/img029z.jpg/)
lukasz0318
29-01-2013, 21:11
a nie mogę tego podpiąć zwyczajnie poda radio(uruchamia się dopiero po przekręceniu na zapłon)? czy musi przechodzić przez skrzynkę bezpieczników przecież spalić się raczej nie spali, a to chodzi tylko o zasilanie które jest potrzebne do podświetlania bo zegarek sam w sobie z baterii śmiga.
p.s. dzięki za foto :)
Jasne że możesz jednak po co wyciągać radio żeby dostać się do kabli to lepiej znajdź bezpiecznik w skrzynce od radia. Podeślij link jaki termometr kupiłeś bo swojego czasu również miałem taki z baterii z dodatkowym podświetleniem.
lukasz0318
29-01-2013, 21:27
dosłownie taki jak w pierwszym poście :) przyszedł i spoko nawet i temperaturę łapie fajnie w domu sprawdzałem więc ok jest :)
takie cos http://www.skruvat.com/%22SEYIO-RCD-39%22-DIGITAL-CLOCKRCC-CALENDAR-THERMO.-P198632.aspx
tyle ze na allegro w pierwszym poście link powinien działać.
Trochę droższy niż ten co ja miałem więc powinien chodzić bo u mnie w mrozy wyświetlacz znikał, bateria nie łączyła, odklejał się a w miejscu gdzie pasowało go ustawić pokazywał 36st temperatury wewnętrznej.
lukasz0318
08-04-2013, 21:03
a więc zaczynamy moją przygodę z montażem termometru....
jako że dzisiaj był dość pogodny dzień postanowiłem zamontować termometr który kupiłem pod koniec stycznia niestety pogoda nie pozwoliła mi go zamontować wcześniej....
potrzebne narzędzia śrubokręt gwiazdkowy i płaski, kombinerki, płaskoszczypy,
jeśli chcemy wlutować się gdzieś pod zasilanie to dodatkowo lutownica, cyna, kalafonia, termo-kurcze
to lecimy..
1. demontujemy ramkę zegarów odkręcamy 3 śrubki zaznaczone na czerwono i odciągamy ja do siebie
https://lh4.googleusercontent.com/-72EOy8Xb-7E/UWMYuSbbTDI/AAAAAAAAA2c/ca4gb6biLi8/s912/1.jpg
2. odkręcamy zegary i odpinamy kostkę
https://lh5.googleusercontent.com/-1T3WZ8xuS-c/UWMZEz-KMwI/AAAAAAAAA20/noeecn_85Lo/s912/2.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-bFyKWJjN37w/UWMZXBMSEPI/AAAAAAAAA3E/dTVTeGGvZGM/s912/3.jpg
3. odkręcamy pokrywe znajdującą sie pod nogami i osłaniającą bezpieczniki
https://lh4.googleusercontent.com/-RCOp9r3y9tc/UWMZfaAPhrI/AAAAAAAAA3M/q4z7X4XHyU8/s912/4.jpg
i wyciągamy wtyczkę
https://lh6.googleusercontent.com/-9wtgGUYnpaI/UWMZhgE0I2I/AAAAAAAAA3U/mp3DHxEue9c/s912/5.jpg
p.s.
w pierwszej chwili myslałem żeby tędy wyjść pod zderzak, ale nie am szans nawet tego ruszyć więc szukałem dalej...
https://lh6.googleusercontent.com/-XRT7TrWh6fo/UWMZpZTxmaI/AAAAAAAAA3c/CAoUmQgXDWE/s720/6.jpg
4. odchylamy wytłumienie wnętrza czy co to tam jest musimy wcześniej zdemontować korki i zdemontować skrzynkę bezpieczników
https://picasaweb.google.com/113033870865210830254/Termometr_ford#5864559441387567858
teraz po lewej stronie ukaże nam sie taki gumowy korek który jak zdemontujemy to odkrywa dziórke miedzy kabina a drzwiami i tamtendy przechodzimy...
teraz potrzebujemy około 2m jakiegoś drutu( ja wziąłem jedna żyłem z jakiegoś kabla elektrycznego) i przeciągamy ją przez szparkę między drzwiami a kabina jest to jakaś uszczelka czy coś tego typu i przepychamy
https://lh4.googleusercontent.com/-kuiIR2UIrCw/UWMZyqOe4BI/AAAAAAAAA3s/mDp6V2ByIqo/s720/8.jpg
5. po chwili powinien znaleźć się już w okolicy lewego halogenu
https://lh3.googleusercontent.com/-xaUMDSz4h7w/UWMZ2f6ui0I/AAAAAAAAA30/4tFpWHJ-pU4/s912/9.jpg
trochę trzeba se pomęczyć żeby go wyciągnąć ale płaskoszczypy dają rade.
zaznaczony chwyt mi pękł podczas demontażu siateczki naprawdę trzeba to robić powoli i jak coś nam gdzieś "trzyma" to nie szarpiemy tylko szukamy zatrzasku...
6. teraz jak już przejdziemy z miejsca przeznaczenia czujnikiem na zewnątrz kolo drzwi musimy go jakoś przeprowadzić do zderzaka kabel służy nam jako stalka, żeby wyjść czujnikiem na zewnątrz owinąłem go papierem żeby taśma nie pozostawiła śladu potem owinąłem wkoło mojej "stalki" i wyciągnąłem powoli z drugiej strony, oto efekt:)
https://lh6.googleusercontent.com/-cGnpZn1Tw30/UWMYyC1-BpI/AAAAAAAAA2k/e6CTmL1fMjU/s912/10.jpg
7. teraz pozostało nam wszystko pozakręcać i na koniec jeszcze lutowanie lub jak ktoś nie ma możliwości to podpina pod gniazdo zapalniczki. Tak wygląda układ który był w zapalniczce musimy go wyciąć i wlutować np do kabelków termometr--> radio, służy to tylko do podświetlania bo termometr ma własną baterie 3V, w moim przypadku jest wlutowany wraz z bezpiecznikiem
https://lh6.googleusercontent.com/-ClAWD_8f2bQ/UWMZCbjRMkI/AAAAAAAAA2s/EXCBvleBeuc/s720/12.jpg
a tu już zdjęcie 3 godzinnej walki z termometrem, ale efekt naprawdę fajny i pokazuję +/- dokładnie taką samą temperaturę jak termometr zaokienny :)
https://lh3.googleusercontent.com/-fGuUQSkgATo/UWMZJ-LQGJI/AAAAAAAAA28/00HM9ToN7us/s912/13.jpg
to tyle, pozdrawiam i życzę miłej zabawy:)