Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2010-2015] Czujniki ciśnienia w oponach jaki pomiar i czy można je wyłączyć.


MD-11
31-01-2013, 19:10
Witam

Chciałbym zapytać użytkowników:

Czy w obecnym C-MAXie używane są czujniki ciśnienia w wentylach/oponach, czy też pomiar odbywa się na podstawie danych z ABS/ESP?
Czy jest możliwość samodzielnego, całkowitego wyłączenia tej opcji w komputerze pokładowym, tak by w ogóle nie informował o odczytach ciśnienia?


Przymierzam się do zakupu C-MAXa i w konfiguracji, która mnie interesuje czujniki mogę mieć za darmo, ale mając na uwadze wypowiedź z tematu o S-MAXie:
ja w poprzednich autach miałem czujniki w oponach i powiedziałem sobie że nigdy więcej tego ****a nie włożę.
:D boję się, że może być z tym więcej problemów niż korzyści. Chciałbym to potraktować jako gadżet, ale muszę mieć pewność, że w razie gdyby system zgłupiał, będę mógł go całkowicie wyłączyć.
Pytałem dwóch dealerów, ale otrzymałem sprzeczne odpowiedzi...

alosza6
31-01-2013, 21:59
Witam , ja też w swoim C-Max mam ten gadżet , kiedyś złapałem "kapcia" -czujnik nie zareagował, tydzień po tym na autostradzie zareagował -mało powietrza, zatrzymałem się ,sprawdziłem wszystko ok. Uważam że gadżet zbędny ,to moja opinia...

MD-11
01-02-2013, 10:52
Dziękuję za odpowiedź. W takim razie zrezygnuję z tych czujników.

augusti
01-02-2013, 12:50
Witam, czujniki działają na podstawie danych z abs/esp. Nie ma możliwości wyłączenia tej opcji z komputera. U mnie po ok 1,5 roku nie włączył się w ogóle bez przyczyny. Jeden raz pokazał ubytek ciśnienia i okazało się że opona przecięta od wewnątrz o czym nie wiedziałem. Ja osobiście polecam ten system (DDS).
PS> Wydaje mi się że oparcie tego systemu na abs/esp powoduje że jest bardziej niezawodny niż czujniki w oponie/feldze/

MD-11
01-02-2013, 13:05
Dziękuję za odpowiedź odnośnie zasady działania. :) Jeszcze pomyślę nad nimi.

mayak
02-12-2013, 09:01
system DDS (Deflaction Detection System) na podstawie informacji z czujników ABSu wykrywa że któreś koło szybciej obraca się niż pozostałe, co jest interpretowane, że te koło ma mniejszy obwód z powodu niższego ciśnienia

DDS kosztuje chyba 200zł w cenniku, ale można aktywować go później.
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2115059&postcount=94 - koledze jadja ostatnio to aktywowałem (oraz automatyczne ryglowanie drzwi po ruszeniu i nawigację).

Można jeszcze aktywować HSA (wspomaganie ruszania pod górę) i sportowy (z FF3 ST) tryb ESP (w zależności od wersji oprogramowania pompy ESP i zegarów), tempomat itp

KaiM
02-12-2013, 14:39
Ja mam DDS i mogę polecić - przez pół roku żadnego fałszywego alarmu. Po przełożeniu kół na zimowe z tym samym ciśnieniem nawet nie musiałem ponownie zapamiętywać prawidłowego ciśnienia.

Poprzednim autem żona kiedyś dojechała do domu bez powietrza w prawym tylnym kole - ale tamto auto mocy miało za dużo to fakt więc mogła nie wyczuć. Opona do wyrzucenia niestety była.

Teraz mam nadzieję już jej to nie spotka.

zbigi07
04-12-2013, 17:01
Witam,

A mnie Panowie interesuje czy któryś z Was wymieniał opony letnie 215/55/16 na opony zimowe 205/55/16 posiadając czujniki ciśnienia. Czy węższe opony nie powodują błędnych odczytów ciśnienia? Posiadam opony z poprzedniego auta (roczne) stąd moje pytanie.

KaiM
04-12-2013, 18:37
z tego:
system DDS (Deflaction Detection System) na podstawie informacji z czujników ABSu wykrywa że któreś koło szybciej obraca się niż pozostałe, co jest interpretowane, że te koło ma mniejszy obwód z powodu niższego ciśnienia

wynika że liczy się obwód koła a nie szerokość. Dlatego moim zdaniem taka zmiana jak podajesz nie zostanie przez DDSa wykryta w ogóle przy założeniu identycznego ciśnienia. Nawet jeżeli zostałaby wykryta wystarczy zapamiętać bieżące ciśnienie jako prawidłowe (operacja w menu samochodu).

Atlis
04-12-2013, 20:16
zbigi07 - c-max nie ma czujnikow cisnienia. pomiar jest tylko i wylacznie na podstawie informacji z czujnikow ABS. jezeli zmienisz rozmiar opon, wystarczy w kompie tylko zapisac nowe cisnienie i jedziesz. ja mam ffiii z dds, latem jezdze na 215/50 R17, zima na 205/55 R16 i nie ma problemu.

Stasiu47
05-12-2013, 14:50
Witam,

A mnie Panowie interesuje czy któryś z Was wymieniał opony letnie 215/55/16 na opony zimowe 205/55/16 posiadając czujniki ciśnienia. Czy węższe opony nie powodują błędnych odczytów ciśnienia? Posiadam opony z poprzedniego auta (roczne) stąd moje pytanie.
Ja tak wymieniłem w ub. roku i po może 3 km czujnik coś zasygnalizował, już nie pamiętam dokładnie tego komunikatu, ale coś o ciśnieniu. Po drodze mi było do oponiarza więc podjechałem, ten skasował komunikat i dalej było OK. Wiosną zrobiłem samodzielnie przekładkę odwrotną, teraz z powrotem zimowe i nie było żadnego komunikatu. Jeżeli komuś ten czujnik jest niepotrzebny to nie musi go dezaktywować, przecież jak wszystko jest w Ok to nawet nie pamięta się, że taka opcja jest w naszym aucie.

Bigben.cycu
05-10-2014, 15:47
Czy można wykasować komunikat "sprawdź ciśnienie w oponach" bez podpinania kabla? Ciśnienie sprawdzone, wszystko ok a komunikat jak był tak jest.

Stasiu47
05-10-2014, 19:06
Jaki kabel. Komunikat kasuje się w kompie. Jak to zrobić jest w instrukcji na str 16.

boncio
06-11-2014, 08:42
A ja dodam dwa zdania, że DDS jest przydatny. Wiem, że w jednym kole mam chyba coś z wentylem i mam mikroskopijny ubytek powietrza rzędu 0,1 Bara na 2 miesiące.
Po aktywacji u Mayaka długo było ok i czekałem aż się pojawi i ostatnio podczas powrotu z Krakowa komunikat o sprawdzenie ciśnienia. Wizualnie oczywiście wszystko ok, ale podjechałem sprawdzić na stację i zamiast 2,1 miałem 1,8 Bara w tym właśnie kole, czyli DDS wyłapuje taki ubytek. Więc jak ktoś pisze, że nieprzydatny, to niech lepiej sprawdzi porządnie ciśnienie. Po dopompowaniu komunikat być może zniknie po jakimś czasie, ale ja ustawiłem od nowa.

mayak
06-11-2014, 08:55
dla jasności dodam, że DDS można aktywować w KAŻDYM FF3/Cmax2/Grand C-Max/Kuga2 pod warunkiem, że auto ma ESP, ale na polskim rynku chyba wszystkie miały

lamertom
11-11-2014, 12:52
Ha, to już teraz wiem dlaczego po wymianie opon... dopiero na drugi dzień miałem komunikat "sprawdź ciśnienie". Poprzednim razem było tak samo. Zastanawia mnie co będzie jak "złapię gumę" - ile będę musiał przejechać aby zareagował system? Ewentualnie jeśli w trakcie jazdy 160 km/h autostradą, nagle ubędzie powiedzmy 20% powietrza z opony?
Ktoś wie?

Pozdrawiam.
--
lamertom

schraczek
11-11-2014, 14:36
Ja miałem taką sytuacje na autostradzie. System odezwał sie jak założyłem dojazdówkę i ruszyłem :-/

ravl1
11-11-2014, 18:45
Cześć
Ja wam powiem tak. Mam C-Maxa od 1,5 miesiąca z oponami 215/50/17 oraz z czujnikami w wentylach. FordEtis wskazuje opis "Czujn.ciœn.pow. w oponach – 433 MHZ". Prawdopodobnie od kwietnia jest na wyposażeniu standardowym każdego nowego forda. Na dodatek od 1 listopada 2014 U.E. nakazała zakładanie tych czujników w standardzie dla podniesienia bezpieczeństwa.
Wracając do tematu. na dzień dzisiejszy mam założone felgi BEZ tych czujników z oponami 205/55/16. Po przejechaniu około 10km na wyświetlaczu wyskoczył komunikat w stylu "Monitor opon awaria Serwis!" + świeci się kontrolka opony na zegarach. Przy zapalaniu silnika mam 3 sygnały dźwiękowe o awarii, włączoną kontrolkę oraz komunikat w menu o występujących ostrzeżeniach. Mogę oczywiście to skasować poprzez wejście w menu: ustawienia/asystent kier./kontrola opon/resetowanie układu kontroli ciśnienia.
Oczywiście gaśnie kontrolka, brak komunikatów dźwiękowych ale ... tylko na 10-15km, potem powtórka z historii.
Rozwiązaniem jest zmiana w konfiguracji samochodu opcji: Tire pressure monitoring system - Without monitoring system. Należy dodatkowo zmienić domyślny rozmiar opon oraz obwód koła. W moim przypadku obwód kół oryginalnych wynosi 1975 a zimowych 1930mm.
Ja osobiście mam problem z połączeniem się poprzez UCDS-a z komputerem samochodu, gdyż prawdopodobnie Ford coś pozmieniał w BCMi i nie mogę sczytać konfiguracji samochodu. Czekam na rozwiązanie od chłopaków ze wschodu.

boncio
12-11-2014, 15:25
Należy dodatkowo zmienić domyślny rozmiar opon oraz obwód kołaA to po co? Mając DDS to jeszcze rozumiem (choć wystarczy zresetować), ale z czujnikami ciśnienia.

ravl1
12-11-2014, 16:38
Jak odbierałem samochód z salonu to właśnie czujniki ciśnienia w kołach najbardziej mnie irytowały. Na pytanie co trzeba zmieniają w konfiguracji przy zmianie kół z 215/50/17 (letnie) na 205/55/16 (zimowe) bez czujników gość powiedział: zmiana obwodu koła + zmiana domyślnego rozmiaru opony - koszt w serwisie to około 300zł za taką usługę!!!.
Nie upieram się przy tych zmianach, różnica jest niewielka 35mm na obwodzie koła. Ale skoro jest możliwość wyłączenia opcji czujników na okres zimowy (zmiana kół - bez czujników) to czemu nie odznaczyć dodatkowych 2-ch opcji i mieć wszystko zgodne z parametrami rzeczywistymi.
Rav

jvc
12-11-2014, 16:45
Zaraz zaraz...
Jeśli masz czujniki z zaworami w felgach to obwód koła nie ma nic do tego. Czujnik czyta jakie jest ciśnienie w oponie a nie jej obwód.
Co innego gdy jest system uproszczony czyli sprawdza obwód koła z czujnika ABS

ravl1
12-11-2014, 17:17
pewnie że obwód koła nie ma nic z czujnikami - to jest jasne jak słońce. Mnie chodzi tylko o DODATKOWĄ czynność jaką "można" wykonać przy zamianie kół w danym rozmiarze 215/50/17 z czujnikami na koła mniejsze 205/55/16 bez czujników mając swobodny dostęp do konfiguracji samochodu. Ufff prościej już nie umiem :D

boncio
13-11-2014, 10:05
No teraz wszystko jasne :) Wcześniej napisałeś tak jakby jedno z drugim było powiązane.
Zmiana wielkości (obwodu) koła może mieć minimalny wpływ na działanie ESP, ale bez przesady. Ja mam zimowe 215/55/16.
ravl1 u Ciebie to jednak 45mm, a nie 35 różnicy ;)

ravl1
13-11-2014, 21:09
Boncio sprawdzałem w etis-ie. Opony 205/55/16 mają wpisane obwód 1930 a koła, które mam oryginalnie 215/50/17 mają zapis 1975mm.
Ale to taki mały szczegół. Pozdrawiam :wink:

boncio
14-11-2014, 15:20
Tak samo napisałeś w jednym z wczesniejszych postów. Ja odniosłem się do tegoróżnica jest niewielka 35mm na obwodzie kołachoć pewnie źle wcisnąłeś klawisz :)

keiw
05-10-2015, 12:56
Czy w C-Max FL 2015 można wpisać w komputer dwa komplety czujników, tzn dla kół letnich i zimowych?
Jeśli dwa razy w roku trzeba jeździć do ASO i programować odpłatnie komputer, to chyba już lepiej używać zestawu kół zimowych bez czujników.
W takiej sytuacji świeci się tylko jakaś kontrolka, czy też pojawiają się komunikaty ostrzegawcze: napisy, pikanie?

dklama62
07-10-2015, 15:16
Byłem dzisiaj w ASO i w mojej wersji C-maxa z końca 2014 roku nie da się zaprogramować dwóch zestawów czujników.Za każdym razem gdy będę zmieniał koła na zimowe i odwrotnie czeka mnie wizyta w serwisie, chyba że zmienią oprogramowanie.

schraczek
07-10-2015, 15:35
Byłem dzisiaj w ASO i w mojej wersji C-maxa z końca 2014 roku nie da się zaprogramować dwóch zestawów czujników.Za każdym razem gdy będę zmieniał koła na zimowe i odwrotnie czeka mnie wizyta w serwisie, chyba że zmienią oprogramowanie.

A Ty masz w ogóle jakieś czujniki ? Cos sie zmieniło w wyposażeniu C-maxa??

keiw
07-10-2015, 15:38
Przedzwoniłem do Bemo Motors w Szczecinie i powiedzieli mi, że niestety w nowej wersji C-Max jest tak samo. Procedura upierdliwa, do wyciągania kasy, zapomniałem zapytać ile sobie życzą za taką czynność.
Pozostale kupić drugi komplet bez czujników i zimą przywyknąć do zapalonej kontrolki.

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka

jvc
07-10-2015, 15:43
Nie jestem pewien ,ale czy jesli zrobić w jakimś serwisie opon , który posiada urządzenie do klonowania czujników to nie wystarczy? Jak sama nazwa wskazuje klonuje on oryginalne czujniki , po czym programuje się nowe, więc tak na chłopski rozum takie coś powinno dać radę bo komputer w samochodzie nie wie że mamy po 2szt takich samych czujników. (oryginał i klon)

keiw
07-10-2015, 16:12
Dla mnie to nowość i nie wiedziałem nawet o opcji "klonowania".
Pytanie, czy do takiego klonowania trzeba kupić odpowiednie czujniki?

Musiałbym znaleźć jeszcze serwis opon, który to robi.
Mój "oponiarz", o którego przechowuję też opony, nie ma takiego bajeru. To niewielki zakład.

Edit:
Znalazłem teraz u mnie w mieście firmę z takim info:
http://www.oponiarnia.net/diagnostyka-i-programowanie-czujnikow-cisnienia-tpms
oraz
http://allegro.pl/tpms-programowanie-czujnika-cisnienia-szczecin-i5128260537.html
25zł chyba za jeden czujnik.
Rozumiem, że robimy to raz i później spokojnie zmieniamy koła, bo komputer cały czas myśli, że to te same koła?

jvc
07-10-2015, 18:09
Pytanie, czy do takiego klonowania trzeba kupić odpowiednie czujniki?
Myślę że tak.Rozumiem, że robimy to raz i później spokojnie zmieniamy koła, bo komputer cały czas myśli, że to te same koła?
Zgadza się, ale tak jak wspomniałem , piszę teoretycznie, nie z doświadczenia

dklama62
07-10-2015, 18:40
A Ty masz w ogóle jakieś czujniki ? Cos sie zmieniło w wyposażeniu C-maxa??

Niestety mam,(wymóg unijny) bodajże wprowadzili to pod koniec roku 2014, a ja samochód odebrałem w lutym 2015.
Musze się spytać znajomego w ASO odnośnie klonowania czujników, może to by było jakieś wyjście.

keiw
08-10-2015, 06:53
Szukałem trochę info o tych czujnikach i oczywiście teraz wszyscy się z tym problemem borykają.

Trafiłem na wątek na forum Opel Mokka i tu:
http://mokkaforum.pl/topic/32-zmiana-opon-na-letnie-a-czujniki-ciśnienia/?p=1436
ktoś opisuje, że zakupił sobie urządzenie EL-50448, które pozwala na samodzielne aktywowanie czujników po zmianie kół - koszt ok 60USD:
http://www.aliexpress.com/item/EL-50448-for-Automotive-Tire-Pressure-Reset-Car-Vehicle-Auto-Monitor-Sensor-TPMS-Activation-Tool-EL/32319220428.html

Tu wideo z Opla po polsku o kalibracji czujników:
https://www.youtube.com/watch?v=2M0G49UoyC4

Ciekawe, czy coś takiego pójdzie w Fordzie.

dklama62
08-10-2015, 17:08
Pytałem się dzisiaj o możliwość klonowania czujników. Podobno Ford zabezpieczył się przed tak ewentualnością.

keiw
08-10-2015, 19:56
Ciekawe jak, by to zrobili.
Z drugiej strony doprowadzają w ten sposób, że ludzie szukają alternatywnych rozwiązań lub jeżdżą zimą bez czujników.
Daliby możliwość wpisania w komputer dwóch kompletów i byłoby OK, np. Toyota w nowych Auris się ugięła i daje taką możliwość,

dklama62
08-10-2015, 20:01
Ciekawe jak, by to zrobili.
Z drugiej strony doprowadzają w ten sposób, że ludzie szukają alternatywnych rozwiązań lub jeżdżą zimą bez czujników.
Daliby możliwość wpisania w komputer dwóch kompletów i byłoby OK, np. Toyota w nowych Auris się ugięła i daje taką możliwość,

Było by to najlepsze wyjście, zresztą nie tylko Toyota w BMW też nie m z tym problemu.

keiw
09-10-2015, 07:08
Zadzwoniłem sobie przed chwilą do firmy, którą znalazłem w necie w Szczecinie (link dawałem wyżej), mają napisane:

oferujemy zaprogramowanie czujników ciśnienia TPMS do 99% modeli samochodów, bez względu na producenta oraz stan czujnika

i właściciel powiedział, że nie ma żadnego problemu ze sklonowaniem czujników do nowego C-Max. Oni sami też mają w ofercie czujniki.
Komputer drogą radiową dostaje sygnał, że to taki sam komplet czujników jaki był i tyle. Czujniki klonuje się też drogą radiową.
Dobrze, że jest wyjście.
Będę się musiał jeszcze zorientować jaka jest cena oryginalnych czujników i tych oferowanych w tej firmie.

Edit:
Znalazłem komplet oryginalnych czujników w dobrej cenie:
http://autoskar-kielce.gratka.pl/ogl/17839195.html

lilith213
24-10-2015, 18:17
Podłącze się do tematu. Dzwoniłem do tej firmy, właściciel powiedział, że jak najbardziej jest opcja klonowania czujników - koszt u nich, zestaw czujników z klonowaniem 1000zł ...

to niestety nie rozwiązuje mojego problemu. Kupiłem komplet oryginalnych stalówek z czujnikami tyle, że z nowego focusa (całość poprzedni właściciel zdjął jeszcze w salonie i wymienił na alufelgi). Problem niestety po 15km powraca, Monitor czujnika opon, awaria, serwis!

Niestety tych oryginalnych czujników Pan od klonowania sklonować nie potrafi. Trochę denerwujące, że mając ORYGINALNE czujniki, dalej jest problem.

Chyba pozostaje serwis... a może ktoś, coś?

keiw
24-10-2015, 20:42
Oryginały musieli jakoś zabezpieczyć :-(
Dobrze wiedzieć, ale wydać dodatkowe 1k za czujniki i klonowanie to trochę sporo.
Zadzwoń może jeszcze na ten drugi namiar:
http://allegro.pl/tpms-programowanie-czujnika-cisnienia-szczecin-i5128260537.html

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka

chyles
26-10-2015, 17:03
Oryginały musieli jakoś zabezpieczyć :-(
Dobrze wiedzieć, ale wydać dodatkowe 1k za czujniki i klonowanie to trochę sporo.
Zadzwoń może jeszcze na ten drugi namiar:
http://allegro.pl/tpms-programowanie-czujnika-cisnienia-szczecin-i5128260537.html

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka

ASO w Bydgoszczy zrobiło mi wycenę całych kół stalowych z zimówkami i czujnikami. Za sztukę czujników wyszło 120 brutto - za zaprogramowany komplet z gwarancją itp. płacisz 480 zł. Więc czy warto rydzykować 2 razy drożej z podróbkami?

keiw
26-10-2015, 18:34
Ale chyba nie o to chodzi w tym temacie? ;)

Co z tego, że masz 2 komplety kół z czujnikami jeśli system w C-Max nie umożliwia wpisania dwóch kompletów.
O to w tym wątku chodzi.

Dodatkowo po ostatnim poście lilith213 wynika, że oryginalnych czujników nie da się sklonować.

chyles pytałeś w ASO ile będzie Cię kosztować, 2x w roku po wymianie kół, przeprogramowanie komputera?
Tak w ogóle to jesteś zadowolony z nowego C-Max'a? :-)

SRS
26-10-2015, 19:18
Dodatkowo po ostatnim poście lilith213 wynika, że oryginalnych czujników nie da się sklonować. nie trzeba klonować oryginalnych czujników (mowa o tych EV6T-1A180-DB ) wystarczy założyć , zresetować w liczniku i przejechać kilka km powinny się przyuczyć.

keiw
26-10-2015, 20:28
Tzn., że można mieć spokojnie dwa komplety kół z czujnikami i nie będzie konieczności odwiedzania ASO w celu programowania komputera?


Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka

SRS
26-10-2015, 20:42
@keiw (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=186540) na to wychodzi , prawie wszystkie auta tak poszły , które widziałem.

szafarek
26-10-2015, 20:55
W peugeocie mam TPMS i właśnie zmieniłem koła. Nic nie trzeba programować - wszystko działa jak należy.
Mój C-max ma DDS-a i wystarczy zresetować w licznikach.

keiw
27-10-2015, 05:57
Przy składaniu zamówienia na C-Max zadałem pytanie jak to jest z tymi czujnikami w nowym C-Max FL 2015. Kierownik działu sprzedaży nie wiedział, ale powiedział, że się zorientuje i odpowie mi mailem, bo nie chce mnie skłamać.
Na drugi dzień dostałem maila, w którym mnie poinformował, że niestety po wymianie czujników trzeba nowy komplet wprogramowywać w komputer i tak za każdym razem po zmianie kół z innymi czujnikami, więc niezbędne są wizyty w ASO.

Może i oni mają nieaktualne dane.

ASO w Bydgoszczy zrobiło mi wycenę całych kół stalowych z zimówkami i czujnikami. ...

chyles masz właśnie nowego C-Max i jeśli zmienisz koła na zimówki z nowymi czujnikami, to proszę daj znać, czy trzeba było wprogramować je, czy też system sam zaskoczy.

Edit:
Koledze w nowym Focusie 2015 również same poszły i nie trzeba było jechać do ASO, chyba C-Max nie byłby złym wyjątkiem.

lilith213
27-10-2015, 08:18
nie trzeba klonować oryginalnych czujników (mowa o tych EV6T-1A180-DB ) wystarczy założyć , zresetować w liczniku i przejechać kilka km powinny się przyuczyć.

No właśnie problem w tym, że ja mam drugi komplet oryginalnych czujników na zimówkach, i nic resetowanie komputera z poziomu kierownicy nie daje. 15km i ten sam problem.
Więc wynika na to, że przynajmniej w moim przypadku nie można mieć dwóch kompletów kół bez konieczności odpłatnej wizyty w aso...
(U mnie w ASO oferowali 169zł za jedną sztukę czujnika).

keiw
27-10-2015, 09:21
Już dawałem w tym wątku linka do oryginalnych czujników sprzedawanych przez ASO komplet za 499zł (wychodzi 124,75/szt):
http://autoskar-kielce.gratka.pl/ogl/17839195.html

lilith213 - niestety potwierdzasz to co mi powiedzieli w ASO :(
Tak w ogóle to jesteś ze Szczecina lub okolic?

SRS
27-10-2015, 15:43
@lilith213 (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=288973) dlatego napisałem prawie wszystkie auta tak poszły , które widziałem. prawdopodobnie to zależy od wersji oprogramowania

ravl1
27-10-2015, 16:58
A nie lepiej kupić sobie adapter UCDS od kolegów ze wschodu i mieć możliwość samodzielnego wyłączania TPMS na czas zimowy. Oczywiście mam tu na myśli sytuacje kiedy ktoś ma drugi komplet kół bez czujników. Taki zabieg spowoduje że nie będzie nas wnerwiał świecący się komunikat na zegarach.
Tu podaje linka opisującego co i jak http://www.ucdsys.ru/?page_id=326&lang=en
A tu program: http://www.ucdsys.ru/forum/viewtopic.php?f=10&t=4

chyles
31-10-2015, 07:26
Ale chyba nie o to chodzi w tym temacie? ;)

Co z tego, że masz 2 komplety kół z czujnikami jeśli system w C-Max nie umożliwia wpisania dwóch kompletów.
O to w tym wątku chodzi.

Dodatkowo po ostatnim poście lilith213 wynika, że oryginalnych czujników nie da się sklonować.

chyles pytałeś w ASO ile będzie Cię kosztować, 2x w roku po wymianie kół, przeprogramowanie komputera?
Tak w ogóle to jesteś zadowolony z nowego C-Max'a? :-)
Rzeczywiście programowania nie było w wycenie... Niestety nie stać mnie było w tym roku na kupno kompletu kół więc musiałem się zadowolić samymi oponami 😢

Co do zadowolenia - jak na razie na szczęście nie mam powodów do narzekania - odpukać... A że deska zaczyna się odzywać na nierównościach - no niestety. Miałem Mondeo i mam świadomość że c-max to przy nim taczka. Ale za to w zasięgu cenowym...

lilith213
07-11-2015, 19:57
lilith213 - niestety potwierdzasz to co mi powiedzieli w ASO :(
Tak w ogóle to jesteś ze Szczecina lub okolic?[/QUOTE]

Tak, ze Szczecina.
Słuchajcie, u mnie problem póki co sam się rozwiązał. Od czasu poprzedniego postu komunikat o serwisie się wyłączył. Nic z tym nie robiłem. Auto stało co prawda pare dni bez jeżdżenia, ale przejechałem już dobre 500km i dalej bez żadnego błędu.
Wygląda na to, że czujniki się przez ten czas same zaprogramowały.
Miła niespodzianka.

mkczewa
22-11-2015, 10:45
Czyli wystarczy kupić orginalne czujniki do drugiego kompletu kół i czujniki po jakims czasie same zaskoczą?

radekrk1
24-11-2015, 09:52
Ja kupiłem na aukcji orginalne alufelgi na których już były czujniki, po założeniu dwa razy wyskoczył komunikat który skasowałem w komputerze pokładowym i więcej się nie pojawił.

keiw
06-04-2016, 09:19
Czy teraz po kolejnej wymianie kół zima->lato, możecie potwierdzić, że nie ma problemów z automatyczną adaptacją czujników ciśnienia w C-Max 2015-?

Chcę zamówić czujniki EV6T-1A180-DB do drugiego kompletu kół i mam nadzieję, że nie trzeba przy zmianie kół jeździć do ASO w celu wpisywania czujników.

Może ktoś z Was wie, czy te czujniki:
http://autoskar-kielce.gratka.pl/ogl/17839195.html
są "głęboko uśpione" i wymagają specjalnej aktywacji?
Pytam w kontekście tego wątku: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=241675

disaster3
06-04-2016, 09:31
Ja do zwykłego focusa 2015 kupiłem z Mondka 2szt. EV6T-1A180-CA i 2szt EV6T-1A180-CB, założyli mi na felgi, napompowali koła do wymaganych wartości, koła na samochód i przed ruszeniem wszedłem w komputer do ustawień czujniaków i przytrzymałem dłużej "OK" aby zresetowac bieżące ustawienia z zimowych i zapisać nowe ustawienia z letnich do komputera. Odjechałem i żadnych błędów nie miałem na zegarach ani nic nie musiałem wybudzać. Czujniki używki kupiłem na allegro.

keiw
07-04-2016, 21:35
Czy czujniki EV6T-1A180-DB oraz EV6T-1A180-CB to są takie same?
Mam możliwość kupienia używanych o końcówce "CB" i nie jestem pewien, czy będą pasowały do C-Max 2016.

Tu na foto (sprzedaż ASO):
https://d-gm.ppstatic.pl/kadry/auto/16338/ogl/78/40/14217491596710_A.jpg
na pudełku jest "DB" a na czujnikach "CB" g:galy

Edit:
Tu http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2556711#post2556711 premko wyjaśnił sprawę.

mareczek55
09-04-2016, 17:22
Witam.
Mój nowy nabytek z 2013 r jest na zimowych oponach. Z nr VIN wynika, że ma czujniki ciśnienia w aluminiowych felgach. Mam zamiar wymienić te felgi na stalowe i pytanie - co odczyta ciśnienie, jak felgi stalowe nie będą miały tych czujników? I czy te czujniki można gdzieś wyłączyć?
Za sugestie z góry dziękuję.

Mateusz_G
09-04-2016, 19:35
Hej.
Kilka postöw nizej masz wszystko opisane.

premko
11-04-2016, 18:05
Hej :)
Wtrącę swoje 3 grosze do dyskusji :) Miałem podobny dylemat w listopadzie 2015. Kupiłem drugi komplet kół zimowych z czujnikami. Poz zamontowaniu nowego kompletu kół trzeba w kompie (za pomocą przycisków na kierownicy) wprowadzić nowe ustawienia ciśnienia, proponuję to robić na postoju nie podczas jazdy bo nie zapamięta (miałem tak ostatnio przy zmianie na letnie :) ). Może się zdarzyć, że po kilku kilometrach komunikat o problemie z czujnikami może się pojawić wtedy trzeba ponownie wprowadzić ustawienia ciśnienia i wszystko działa prawidłowo. Ta procedur jest opisana w instrukcji Focusa MK3 FL.
Ford pozwala na zapamiętanie dwóch kompletów czujników.

keiw
18-04-2016, 12:13
Zmieniałem alufelgi (DM5J-1007-BB) i kupiłem do nich drugi komplet czujników EV6T-1A180-DB.
Po przekładce zrobiłem zgodnie z instrukcją "resetowania układu kontroli ciśnienia powietrza w oponach":
http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O31942&languageCode=pl&marketCode=PO&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1743367&subTitleSelected=G1743383&topicHRef=G1611276&div=f&vCode=WF0VXXGCEVGB32178&vFilteringEnabled=True

Po wymianie opon pojazdu układ kontroli ciśnienia powietrza w oponach musi ponownie nauczyć się czujników ciśnienia w oponach. W tym celu wykonaj następujące czynności:
1. Upewnij się, że ciśnienie powietrza we wszystkich oponach jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest, odpowiednio napompuj opony.
2. Pozostaw pojazd zaparkowany na co najmniej 20 minut.
3. Wykonaj procedurę resetowania układu kontroli ciśnienia powietrza w oponach.
4. Układ kontroli ciśnienia powietrza w oponach automatycznie nauczy się położenia czujników ciśnienia w oponach przy najbliższej jeździe trwającej około 15 min z prędkością powyżej 40 km/h (25 mil/godz.).

Aby zresetować system kontroli ciśnienia powietrza w oponach, przejdź do następujących opcji:

1. Ustawienia -> Naciśnij przycisk OK.
2. Asys. kierow. -> Naciśnij przycisk OK.
3. Kontrola opon -> Naciśnij i przytrzymaj przycisk OK, aż pojawi się potwierdzenie. Jako rozwiązanie alternatywne, jeśli Twój pojazd jest wyposażony w przycisk resetowania układu kontroli ciśnienia powietrza w oponach, naciśnij i przytrzymaj przycisk, aż pojawi się potwierdzenie.


Informacja z komputera zniknęła i to bez konieczności jazdy. W bagażniku miałem jednak alufelgi z pierwotnie założonymi czujnikami. Zobaczę co będzie jak je wyciągnę.

waldus86
29-09-2017, 09:33
Witam,

Odświeżę trochę temat. Kupiłem nie dawno C-Maxa z 2012 Titanium sprowadzony z Niemiec. Czy tutaj będą czujniki ciśnienia w każdej feldze (aluflegi 17''), czy raczej to będzie kontrola ciśnienia oparta o ABS? Planuje zmienić na zimę na stalowe felgi 16'' i się zastanawiam, czy będzie jakiś problem z układem kontroli ciśnienia. Jeśli nie ma czujników, to czy trzeba coś zmieniać w ustawieniach po takiej zmianie felg i opon?? Dzięki za odpowiedzi

weuek
29-09-2017, 09:38
Jeśli nie ma czujników (oby!), to tylko zatwierdzasz nowe ciśnienie i tyle.

I kilka stówek zostaje w kieszeni. Nad tym pomyśleli i "usprawnili" aspekt finansowy.

schraczek
29-09-2017, 09:38
Nie ma czujników.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Excavator
14-11-2021, 07:13
Witam,
Wczoraj nabyłem Grand C maxa 2011 2.0 tdci. Ford oryginalnie jest na kołach 18" z czujnikami cisnienia. Idzie zima, a zostały mi aluski 16" z tym że bez czujników. Będzie to jakiś problem dla komputera pokładowego ? Czy kupić czujniki do zimowych kół ?

kln1920
14-11-2021, 08:45
Albo kup czujniki, albo na czas jazdy na zimówkach zmień przez Forscan/UCDS kontrolę ciśnienia z TPMS na DDS, inaczej będzie co chwilę błąd wyskakiwać

miril
05-12-2021, 22:16
Witam. Focus 2015 2,0 diesel. Po wymianie na koła zimowe wywala błąd ćiśnienia. wnioskuję ż tego że są czujniki w letnich kołach a w zimówkach nie. Gdyby czytał z ABSu to chyba problemu by nie było? Trzeba podłączyć kompa czy można to ogarnąć z poziomu komputera pokładowego?

Paweł Stiopa
09-01-2022, 21:09
Mam dwa komplety kół i żadnych problemów. wszystkie koła mają czujniki. Po wymianie resetuję na postoju i zapamiętuje ciśnienie. Wszystko działa OK. Raz miałem flaka w tylnym kole i zaraz po uruchomieniu silnika miałem komunikat o ciśnieniu. System działa.
W C-max nie podaje ciśnienia , reaguje na spadek o 0,2 bara.

krzys1968
10-01-2022, 16:42
Trzeba podłączyć kompa czy można to ogarnąć z poziomu komputera pokładowego?

Kompa potrzeba

tedi_k
10-01-2022, 18:07
...po lifcie nie ma możliwości przełączyć na DDS.

Zwykle bez większego problemu da się wyłączyć TPMS i włączyć DDS.

miril
02-02-2022, 20:07
Delphi da radę?

Potargany
28-12-2024, 13:16
Mam C-Max 2012, przymierzam się do kupna alufelg, wydaje mi się, że mam system DDS (wg instrukcji dla 2012), czyli nie muszę patrzeć na czujniki ciśnienia i mogę montować felgi bez nich?

arturek
28-12-2024, 13:56
.
Tak - jeśli DDS, to nie ma czujników
.
.

Brodatamucha
12-02-2025, 16:50
Dzień dobry.

Wyskakuje mi alert Monitor opon awaria serwis.
Opony mam nowe, geometria kół zrobiona oraz zbieżność.
Wiem tylko że czujniki opon są prawdopodobnie nie orginalne i nie współpracują z systemem Forda.

Czy one mogą być przyczyną tego komunikatu?
Dodam tylko że opony zmieniałem tydzień temu. Przed zmianą też pojawiał się taki komunikat. Najczęściej gdy temperatura spada poniżej zera.

Proszę o podpowiedzi.

thesperado
12-02-2025, 17:33
Wiem tylko że czujniki opon są prawdopodobnie nie orginalne i nie współpracują z systemem Forda Dobrze by było ustalić czy monitorowanie ciśnienia jest za pomocą TPMS (czujniki), czy też DDS. Jak nie wiesz jak lub nie masz czym to podaj chociaż VIN. Koledzy podpowiedzą przynajmniej jak auto wyjechało z fabryki, stan faktyczny niestety do odczytania z konfiguracji, bo ktoś mógł zmienić w międzyczasie. Jak jest problem z czujnikami, to można uruchomić DDS. A czy gumiarz testował/odczytywał czujniki lub ew. czy był robiony reset systemu monitorowania?

Antej
12-02-2025, 17:51
Barcin to rzut beretem.

Po co czujniki w roczniku '14 chyba nikt tego nie wie, zrobić DDS i tyle.

tedi_k
12-02-2025, 20:36
...Po co czujniki w roczniku '14 chyba nikt tego nie wie, zrobić DDS i tyle.

Owszem - Unia wie... Od maja 2014r. w nowych autach kontrola spadku ciśnienia stała się obowiązkowa. Unia nie wymagała "pomiaru bezpośrednioego" (TPMS), ale Ford postanowił zinterpretować wymóg właśnie na rzecz pomiaru bezpośredniego i jakiś kwartał "przed terminem" zaczął wkładać do wszystkich aut czujniki TPMS.

Końcówka zdania z cytatu jak najbardziej słuszna.

Brodatamucha
13-02-2025, 10:28
WF0HXXGCBHEA42387 VIN auta.
Po wyjeździe z wulkanizacji zrobiłem zapis ciśnienia opon i kontrolka od czujników znikła. Za parę dni zapalił się monitor opon serwis i kontrolka wróciła.

Wątpię by gumiarz coś robił z programowaniem czujników.

tomao
13-02-2025, 10:30
WF0HXXGCBHEA42387
Tyre Pressure Sensors:Czujn.ciśn.pow. w oponach – 433 MHZ
Wychodzi, że fabrycznie były. Lepiej zmienić konfigurację na DDS.

thesperado
13-02-2025, 21:56
Jak widzisz DDS jest jakąś opcją, a co to gumiarza, to mógł on po prostu odczytać czujniki po napompowaniu kół i było by wiadomo, czy czujniki w ogóle robią i czy to co na czujniku, to to samo co na manometrze.

thesperado
17-02-2025, 17:18
Powrócę do zbitki poniższych cytatów :Wyskakuje mi alert Monitor opon awaria serwis.
Najczęściej gdy temperatura spada poniżej zera.
Dopadło mnie to samo przy aktywnym DDS. Przyczyna prozaiczna, gdyż w moim przypadku była to zapowiedź zgonu akumulatora. Po jego wymianie póki co jest OK. Oczywiście wszystko było okraszone stosownymi DTC o niskim napięciu i problemach w komunikacji sterowników.