Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wymiana czujnika kąta skrętu


pysiu5
02-02-2013, 16:48
Witam,

szukałem na forum, ale nie znalazłem.
Wyskoczył mi błąd "uszkodzony układ wspomaganie kierownicy". Byłem na komputerze i wyszło, że uszkodzony jest czujnik kąta skrętu.
W fordzie przekazali mi, że czujnik kosztuje 430zł plus oczywiście robocizna. Troszkę jest :) Czy ma ktoś doświadczenie w wymianie tego czujnika? Czy trzeba zdemontować poduszkę itd. Może ma ktoś zdjęcia.

gorilas
02-02-2013, 17:15
Kolego, ogolnie to tak, trzeba zdemontowac poduszke.
Tu masz info odnosnie dokladania ESP ktore obejmuje rowniez dolozenie czujnika skretu, wewnatrz sa linki do rosyjskiego forum z fotorelacja.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=116884

Oprocz tego uzyj szukajki, jest duzo info i zdjec o zabawach we wnetrzu kierownicy, w ramach tematow o ESP, tempomacie, wymianie poduszki itp.

A z ciekawosci taka mala dygresja, chcesz wymienic bo jestes pewien ze cos Ci nie dziala np. rzeczywiscie nie masz wspomagania, czy chcesz naprawic bo masz blad czujnika kata skretu i chcesz miec bez bledow?

Tak sie sklada ze niedawno tez zauwazylem u siebie w FF2FL blad C1956 Steering Angle Sensor Circuit Failure, ale:
1. jestem pewien ze wspomaganie mi dziala, bo raczej bym to poczul, mialem kiedys poloneza ;)
2. wydaje mi sie ze dziala mi rowniez ESP.
Zeby bylo smieszniej, w zeszlym tygodniu podlaczylem FF2 kolegi do ELMconfiga (zreszta Twoj rocznik 2005), ma ten sam blad i te same obserwacje, a ze on jezdzi troche agresywniej ode mnie, to jest zupelnie pewien odnosnie dzialania i wspomagania i ESP, bo niedawno bawil sie na sniegu.

pysiu5
02-02-2013, 20:05
Dzięki za info.

Wyświetla mi komunikat, na kompie jest właśnie czujnik, ale :!!: ESP działa na pewno i wspomaganie też. Może jakaś inna przyczyna :?: Błędu nie dało się skasować. Trochę mnie to wkurza jak wsiadam codziennie i widzę ten napis :evil:

tedi_k
02-02-2013, 21:08
Czujnik kąta skrętu od wspomagania jest na maglownicy. Wygląda jak na zdjęciu. Często koroduje mu wiązka z powodu ciągłego zachlapania wodą.
Ten czujnik przy przełącznikach zespolonych (co generuje standardowe błędy...) jest tylko od ESP oraz ewentualnie reflektorów skrętnych (AFS).

pysiu5
03-02-2013, 00:00
Kurcze to w Focusie są dwa czujniki? Nie wiedzialem, jak sprawdzalem to wyskakiwał mi jeden czujnik http://czesci.amauto.pl/foto/czujnik.skretu_focus2.jpg

alexpulawy
12-02-2014, 18:17
Mam dokładnie ten sam problem. Żółta kontrolka i komunikat: "usterka układu wspomagania kierowniczego". Wspomaganie działa, ESP też. Czy muszę wymieniać ten czujnik czy przyczyna tkwi gdzie indziej??

PS. Pysiu5, jak rozwiązałeś swój problem?

tedi_k
12-02-2014, 18:48
Pierwszą i podstawową do sprawdzenia przyczyną "usterki układu wspomagania" jest słabe aku. Od tego zawsze trzeba zaczynać szukanie. Gdyby to miał być czujnik - to ten co podałem w poscie wyżej - umieszczony na wejściu kolumny kierowniczej w maglownicę pod autem.

alexpulawy
12-02-2014, 19:30
Aku jest sprawny tj. 12V a po odpaleniu ładowanie 14.4V tak że to raczej nie jest przyczyną ;)

Co do czujnika to nie ja podałem tylko kolega wyżej a ja nie mam pojęcia co to może być 😞

Wspomaganie działa z tym że nie widzę różnicy podczas zmiany ustawień, jest tak samo na "sport", "komfort" i "normal"...

Masz może jakiś pomysł??

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

tedi_k
12-02-2014, 19:45
Brak różnicy w zachowaniach wspomagania przy różnych ustawieniach to standardowe odczucie. Trzeba by podpiąć się FORscanem albo IDSem i pomierzyć parametry pracy wspomagania.

alexpulawy
12-02-2014, 19:51
Czyli proponujesz diagnozę w ASO czy może coś innego??

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

tedi_k
12-02-2014, 19:53
Proponuję diagnozę u kogoś kto to potrafi zrobić. Do mnie raczej masz za daleko, więc trzeba szukać kogoś bliżej.:wink:

alexpulawy
12-02-2014, 20:04
Kumpel pracuje w serwisie Boscha, może tamtejszy sprzęt temu podoła ;)

Jak coś będę wiedział to napisze :D

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

rafus22
22-11-2014, 10:32
Witam jak w temacie proszę was o jakieś zdjęcie poglądowe czujnika kata skrętu do forda focusa c-maxa 2.0 TDCI.

rafus22
22-11-2014, 15:29
który czujnik jest w c-maxie i gdzie?

kuba0005
22-11-2014, 19:52
pierwszy w taśmie ten duży okrągły, drugi mały w maglownicy

tedi_k
22-11-2014, 20:24
No to jeszcze który do czego:
Pierwszy do ESP i ewentualnie fabrycznej kamery cofania;
Drugi do wspomagania elektro-hydraulicznego układu kierowniczego.
Działają niezależnie i są do różnych rzeczy....

rafus22
22-11-2014, 20:36
dzięki za pomoc potrzebuje drugi .... nie mam ESP

Pawson8
23-09-2015, 20:41
Witam,
Od niedawna zapala mi się pomarańczowa lampka i komunikat "Usterka układu ESP" zapala się w nieokreślonych momentach, przejechałem 2 tyg temu drogę 2x200 km i nie zapalił się ani raz, obecnie zapala się średnio w połowie drogi do pracy (ok 6km), po zgaszeniu auta problem znika na parę kilometrów. Po podłączeniu samochodu pod komputer wyskoczył błąd czujnika kąta skrętu. Mam w zamiarze wymienić ten czujnik póki mam jeszcze trochę wolnego czasu. Może ktoś z forumowiczów wymieniał kiedyś taki czujnik? może macie gdzieś zachomikowane jakieś zdjęcia? Niestety tematy które przejrzałem nie do końca odpowiadają na moje pytania... Podpowiedzcie mi proszę czy jest z tym jakieś duże utrudnienie? konieczny jest demontaż poduszki w kierownicy? Próbowaliście może jakoś wyczyścić taki czujnik? Konieczna jest jego wymiana?
Proszę o wyrozumiałość oraz jak najwięcej wskazówek ;)

Bukson
26-09-2015, 11:04
Pawson8
Szczerze powiem, że od 15 tys. km mam objaw ten w Forscan-ie błąd ciągle siedzi, ale kontrolka ESP włącza mi się jak jadę chwilę po nierównej drodze (tj. polna), a taką mam codziennie bo z budowy zanim dojadę do głównej to rzuca kierownicą w prawo i lewo no i kontrolka się załącza, błąd pojawia, wyjadę na prostą i nagle wszystko ustaje. ESP / ABS sprawne w 100%. Nie wiem, czy warto się czepiać tego tak. Chyba, że masz taki objaw niezwiązany z jakością drogi czy coś... hmm...

technik08
26-09-2015, 20:23
Jak podaje instrukcja i jak sprawdziłem na własnych bicepsach :
przy prędkościach parkingowych wspomagania w każdym trybie jest takie samo
na ekspresówce czuć wyraźnie większy opór na kierownicy w trybie sport - Ford zaleca używanie trybu sport zimą .

radek70
26-09-2015, 22:20
Bukson , mam ten objaw losowo zawsze na tej samej drodze, nigdzie więcej komunikat mi się nie wyświetla. Z tą różnicą, że nie mam błędu DTC w EHPAS. A więc 300m po piachu na pierwszym biegu, pierwszy zakręt w lewo pod górkę, podczas pokonywania następnego zakrętu w prawo pokazuje się komunikat "uszkodzony układ wspomaganie kierownicy" wraz z zapaleniem kontrolki ESP. Po około 30m wszystko wraca do normy, w tym czasie nie czuję utraty wspomagania kierownicy. Zaznaczam, że dzieje się to losowo, ale zawsze w tym samym miejscu ??? Taka zagadka :)

Bukson
27-09-2015, 13:51
Widocznie ta droga nie służy mu :D Mam tak samo jak wyjeżdżam z domu. Dodatkowo z tego co wyczytałem kiedyś na jakimś zagranicznym forum, to że nasze Fordziki po prostu się gubią jak kierownica sobie chwilę pofruwa i wyrzuca bardzo szybko błąd. Według mnie i informacji, które posiadam ja bym to olał. Mam tak, błąd siedzi, a wszystko działa ok, to po co być, aż tak przewrażliwionym :)?

Pawson8
28-03-2017, 06:57
Bump: Widocznie ta droga nie służy mu :D Mam tak samo jak wyjeżdżam z domu. Dodatkowo z tego co wyczytałem kiedyś na jakimś zagranicznym forum, to że nasze Fordziki po prostu się gubią jak kierownica sobie chwilę pofruwa i wyrzuca bardzo szybko błąd. Według mnie i informacji, które posiadam ja bym to olał. Mam tak, błąd siedzi, a wszystko działa ok, to po co być, aż tak przewrażliwionym :)?

Bukson, troszkę odkopę temat...
Poradziłem sobie z tym błędem, a przyczyną nie był czujnik kąta skrętu Jak wskazywał na to komputer, a czujnik ciśnienia doładowania (chyba nie pokrecilem nazwy) za używkę czujnika zapłaciłem 15zl, do tego reset błędów na kompie i od tamtej pory mam spokój

KozaSE
19-10-2018, 20:48
Witam użytkowników , to mój pierwszy post na forum.
nie zakładam nowego tematu, a pytanie dotyczy tematu właśnie.

Pytanie główne, jak komuś się nie chce czytać tego poniżej -
Na którym pinie czujnika skrętu/prędkości wałka kolumny kierowniczej na maglownicy w kom. silnika ma być zasilanie + i jakie 12V czy 5V?
****************************
Obecnie jest tylko masa na pinie 2 czujnika TRW wychodzie z pompy. wiązka do pompy 100 procentowa ciągła bez zwarć ani przerw. zasilanie na pompie +15 po stacyjce 12V z bezpiecznika jest, B+ główny power jest ok.
****************************

Pytam bo mam problem ze wspomaganiem EPS w fokusie 1.8 tdci 2005 r.
Świeci kontrolka wspomagania, samo wspomaganie działa.
Diagnoza forscanem wykazuje :
w EPS:
C1956-70 na zapalonym silniku -Usterka obwodu prądowego test nie zakończony.
C1956 -F0 po ruszeniu i pokręceniu kierownicą, to samo usterka potwierdzona.
w liczniku :
U1900-20 usterka magistrali can błąd odbioru (po wykasowaniu dopiero po kilku odpaleniach lub następnego dnia się pojawia, Może wewnętrzna sprawa licznika , może uszkodzenia EPS własnie jako wtórna.

Moje pytanie i działanie :
Wymieniłem czujnik skrętu na maglownicy , na używany niby dobry wyczyściłem komorę z kołami wieńcowymi na maglownicy, bo był tam sajgon korozyjny-cały wałek kierowniczy od strony kierownicy a nawet i w kabinie jest mocno skorodowany i mam wrażenie ze stamtąd rdza wpada na dno komory z czujnikiem mogąc śmiało zakłócać prace czujnika. wydmuchałem i poskrobałem część tego co mogłem.
Mimo całego zabiegu nic to nie dało , błędy na obu czujnikach takie same. Oryginał jest szczelny i raczej wody nie dostał , bo plakiem go popryskałem i nie widać aby plak dostał się na płytkę elektroniki czujnika , przeciwnie w używanym czujniku dostaje się poprzez szczeliny tego przeżroczystego pokrycia górnego czujnika czyli kupiłem chyba szrot. tam były na obudowie czujnika aż rdzawe zacieki, a więc maglownica była chyba jeszcze gorsza niż moja.
Zająłem się więc elektryką -wiązką. Sprawdziłem trzy linie łączące czujnik skrętu wszystko ma ciągłość z wtykiem pompy ale jest tylko masa. piny w 100 procentach wszędzie ciasne sprawdzałem gold-pinami testowymi, ale nie ma żadnego napięcia na liniach czujnika, obojętnie czy jest wpięty czy wypięty. Sam czujnik nie wykazuje zwarcia do masy ani na linii sygnału , ani na zasilaniu tylko na których pinach one maja być ?
1 czy 3 ? o co pytam na początku.

Dzięki kolegom i pozdrawiam forumowiczów.

Dariusz_B
23-10-2019, 22:40
Czy na podstawie kodu błędu (C1956-30) można określić który czujnik jest do sprawdzenia? Z tego co pisał Tedi raczej chodzi o ten na maglownicy, ale wolałbym się upewnić.

gurthang
03-02-2020, 13:20
Sam czujnik nie wykazuje zwarcia do masy ani na linii sygnału , ani na zasilaniu tylko na których pinach one maja być ?
1 czy 3 ? o co pytam na początku.

Dzięki kolegom i pozdrawiam forumowiczów. Mam identyczny problem, wymieniłem czujnik, zwarcia nie ma, a błąd występuje dalej, jakieś pomysły?


EDIT: U mnie byla to jednak skorodowana wiazka pompy wspomagania. Milo tak miec wreszcie zero bledow w kompie :P

barthezz58
22-02-2023, 16:38
Hej
W moim fordzie (mk2 2.0 tdci) regenerowana była pompa wspomagania.
Tydzien po regeneracji pojawil sie komunikat Usterka ukladu wspomagania z żołtą dioda. Komputer pokazuje usterke czujnika kata skretu.Mechnik ktory wymienial pompe obejrzal, powiedzial ze czujnik dziala, ale oni nie sa w stanie przeprowadzic adaptacji czujnika i tego bledu usunac. Jest wogole cos takiego jak adaptacja czujnika? Gdzie szukac rozwiazania tego problemu