Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wymiana czujnika kąta skrętu
Witam,
szukałem na forum, ale nie znalazłem.
Wyskoczył mi błąd "uszkodzony układ wspomaganie kierownicy". Byłem na komputerze i wyszło, że uszkodzony jest czujnik kąta skrętu.
W fordzie przekazali mi, że czujnik kosztuje 430zł plus oczywiście robocizna. Troszkę jest :) Czy ma ktoś doświadczenie w wymianie tego czujnika? Czy trzeba zdemontować poduszkę itd. Może ma ktoś zdjęcia.
Kolego, ogolnie to tak, trzeba zdemontowac poduszke.
Tu masz info odnosnie dokladania ESP ktore obejmuje rowniez dolozenie czujnika skretu, wewnatrz sa linki do rosyjskiego forum z fotorelacja.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=116884
Oprocz tego uzyj szukajki, jest duzo info i zdjec o zabawach we wnetrzu kierownicy, w ramach tematow o ESP, tempomacie, wymianie poduszki itp.
A z ciekawosci taka mala dygresja, chcesz wymienic bo jestes pewien ze cos Ci nie dziala np. rzeczywiscie nie masz wspomagania, czy chcesz naprawic bo masz blad czujnika kata skretu i chcesz miec bez bledow?
Tak sie sklada ze niedawno tez zauwazylem u siebie w FF2FL blad C1956 Steering Angle Sensor Circuit Failure, ale:
1. jestem pewien ze wspomaganie mi dziala, bo raczej bym to poczul, mialem kiedys poloneza ;)
2. wydaje mi sie ze dziala mi rowniez ESP.
Zeby bylo smieszniej, w zeszlym tygodniu podlaczylem FF2 kolegi do ELMconfiga (zreszta Twoj rocznik 2005), ma ten sam blad i te same obserwacje, a ze on jezdzi troche agresywniej ode mnie, to jest zupelnie pewien odnosnie dzialania i wspomagania i ESP, bo niedawno bawil sie na sniegu.
Dzięki za info.
Wyświetla mi komunikat, na kompie jest właśnie czujnik, ale :!!: ESP działa na pewno i wspomaganie też. Może jakaś inna przyczyna :?: Błędu nie dało się skasować. Trochę mnie to wkurza jak wsiadam codziennie i widzę ten napis :evil:
Czujnik kąta skrętu od wspomagania jest na maglownicy. Wygląda jak na zdjęciu. Często koroduje mu wiązka z powodu ciągłego zachlapania wodą.
Ten czujnik przy przełącznikach zespolonych (co generuje standardowe błędy...) jest tylko od ESP oraz ewentualnie reflektorów skrętnych (AFS).
Kurcze to w Focusie są dwa czujniki? Nie wiedzialem, jak sprawdzalem to wyskakiwał mi jeden czujnik http://czesci.amauto.pl/foto/czujnik.skretu_focus2.jpg
alexpulawy 12-02-2014, 18:17 Mam dokładnie ten sam problem. Żółta kontrolka i komunikat: "usterka układu wspomagania kierowniczego". Wspomaganie działa, ESP też. Czy muszę wymieniać ten czujnik czy przyczyna tkwi gdzie indziej??
PS. Pysiu5, jak rozwiązałeś swój problem?
Pierwszą i podstawową do sprawdzenia przyczyną "usterki układu wspomagania" jest słabe aku. Od tego zawsze trzeba zaczynać szukanie. Gdyby to miał być czujnik - to ten co podałem w poscie wyżej - umieszczony na wejściu kolumny kierowniczej w maglownicę pod autem.
alexpulawy 12-02-2014, 19:30 Aku jest sprawny tj. 12V a po odpaleniu ładowanie 14.4V tak że to raczej nie jest przyczyną ;)
Co do czujnika to nie ja podałem tylko kolega wyżej a ja nie mam pojęcia co to może być 😞
Wspomaganie działa z tym że nie widzę różnicy podczas zmiany ustawień, jest tak samo na "sport", "komfort" i "normal"...
Masz może jakiś pomysł??
Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4
Brak różnicy w zachowaniach wspomagania przy różnych ustawieniach to standardowe odczucie. Trzeba by podpiąć się FORscanem albo IDSem i pomierzyć parametry pracy wspomagania.
alexpulawy 12-02-2014, 19:51 Czyli proponujesz diagnozę w ASO czy może coś innego??
Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4
Proponuję diagnozę u kogoś kto to potrafi zrobić. Do mnie raczej masz za daleko, więc trzeba szukać kogoś bliżej.:wink:
alexpulawy 12-02-2014, 20:04 Kumpel pracuje w serwisie Boscha, może tamtejszy sprzęt temu podoła ;)
Jak coś będę wiedział to napisze :D
Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4
Witam jak w temacie proszę was o jakieś zdjęcie poglądowe czujnika kata skrętu do forda focusa c-maxa 2.0 TDCI.
który czujnik jest w c-maxie i gdzie?
kuba0005 22-11-2014, 19:52 pierwszy w taśmie ten duży okrągły, drugi mały w maglownicy
No to jeszcze który do czego:
Pierwszy do ESP i ewentualnie fabrycznej kamery cofania;
Drugi do wspomagania elektro-hydraulicznego układu kierowniczego.
Działają niezależnie i są do różnych rzeczy....
dzięki za pomoc potrzebuje drugi .... nie mam ESP
Witam,
Od niedawna zapala mi się pomarańczowa lampka i komunikat "Usterka układu ESP" zapala się w nieokreślonych momentach, przejechałem 2 tyg temu drogę 2x200 km i nie zapalił się ani raz, obecnie zapala się średnio w połowie drogi do pracy (ok 6km), po zgaszeniu auta problem znika na parę kilometrów. Po podłączeniu samochodu pod komputer wyskoczył błąd czujnika kąta skrętu. Mam w zamiarze wymienić ten czujnik póki mam jeszcze trochę wolnego czasu. Może ktoś z forumowiczów wymieniał kiedyś taki czujnik? może macie gdzieś zachomikowane jakieś zdjęcia? Niestety tematy które przejrzałem nie do końca odpowiadają na moje pytania... Podpowiedzcie mi proszę czy jest z tym jakieś duże utrudnienie? konieczny jest demontaż poduszki w kierownicy? Próbowaliście może jakoś wyczyścić taki czujnik? Konieczna jest jego wymiana?
Proszę o wyrozumiałość oraz jak najwięcej wskazówek ;)
Pawson8
Szczerze powiem, że od 15 tys. km mam objaw ten w Forscan-ie błąd ciągle siedzi, ale kontrolka ESP włącza mi się jak jadę chwilę po nierównej drodze (tj. polna), a taką mam codziennie bo z budowy zanim dojadę do głównej to rzuca kierownicą w prawo i lewo no i kontrolka się załącza, błąd pojawia, wyjadę na prostą i nagle wszystko ustaje. ESP / ABS sprawne w 100%. Nie wiem, czy warto się czepiać tego tak. Chyba, że masz taki objaw niezwiązany z jakością drogi czy coś... hmm...
technik08 26-09-2015, 20:23 Jak podaje instrukcja i jak sprawdziłem na własnych bicepsach :
przy prędkościach parkingowych wspomagania w każdym trybie jest takie samo
na ekspresówce czuć wyraźnie większy opór na kierownicy w trybie sport - Ford zaleca używanie trybu sport zimą .
Bukson , mam ten objaw losowo zawsze na tej samej drodze, nigdzie więcej komunikat mi się nie wyświetla. Z tą różnicą, że nie mam błędu DTC w EHPAS. A więc 300m po piachu na pierwszym biegu, pierwszy zakręt w lewo pod górkę, podczas pokonywania następnego zakrętu w prawo pokazuje się komunikat "uszkodzony układ wspomaganie kierownicy" wraz z zapaleniem kontrolki ESP. Po około 30m wszystko wraca do normy, w tym czasie nie czuję utraty wspomagania kierownicy. Zaznaczam, że dzieje się to losowo, ale zawsze w tym samym miejscu ??? Taka zagadka :)
Widocznie ta droga nie służy mu :D Mam tak samo jak wyjeżdżam z domu. Dodatkowo z tego co wyczytałem kiedyś na jakimś zagranicznym forum, to że nasze Fordziki po prostu się gubią jak kierownica sobie chwilę pofruwa i wyrzuca bardzo szybko błąd. Według mnie i informacji, które posiadam ja bym to olał. Mam tak, błąd siedzi, a wszystko działa ok, to po co być, aż tak przewrażliwionym :)?
Bump: Widocznie ta droga nie służy mu :D Mam tak samo jak wyjeżdżam z domu. Dodatkowo z tego co wyczytałem kiedyś na jakimś zagranicznym forum, to że nasze Fordziki po prostu się gubią jak kierownica sobie chwilę pofruwa i wyrzuca bardzo szybko błąd. Według mnie i informacji, które posiadam ja bym to olał. Mam tak, błąd siedzi, a wszystko działa ok, to po co być, aż tak przewrażliwionym :)?
Bukson, troszkę odkopę temat...
Poradziłem sobie z tym błędem, a przyczyną nie był czujnik kąta skrętu Jak wskazywał na to komputer, a czujnik ciśnienia doładowania (chyba nie pokrecilem nazwy) za używkę czujnika zapłaciłem 15zl, do tego reset błędów na kompie i od tamtej pory mam spokój
Witam użytkowników , to mój pierwszy post na forum.
nie zakładam nowego tematu, a pytanie dotyczy tematu właśnie.
Pytanie główne, jak komuś się nie chce czytać tego poniżej -
Na którym pinie czujnika skrętu/prędkości wałka kolumny kierowniczej na maglownicy w kom. silnika ma być zasilanie + i jakie 12V czy 5V?
****************************
Obecnie jest tylko masa na pinie 2 czujnika TRW wychodzie z pompy. wiązka do pompy 100 procentowa ciągła bez zwarć ani przerw. zasilanie na pompie +15 po stacyjce 12V z bezpiecznika jest, B+ główny power jest ok.
****************************
Pytam bo mam problem ze wspomaganiem EPS w fokusie 1.8 tdci 2005 r.
Świeci kontrolka wspomagania, samo wspomaganie działa.
Diagnoza forscanem wykazuje :
w EPS:
C1956-70 na zapalonym silniku -Usterka obwodu prądowego test nie zakończony.
C1956 -F0 po ruszeniu i pokręceniu kierownicą, to samo usterka potwierdzona.
w liczniku :
U1900-20 usterka magistrali can błąd odbioru (po wykasowaniu dopiero po kilku odpaleniach lub następnego dnia się pojawia, Może wewnętrzna sprawa licznika , może uszkodzenia EPS własnie jako wtórna.
Moje pytanie i działanie :
Wymieniłem czujnik skrętu na maglownicy , na używany niby dobry wyczyściłem komorę z kołami wieńcowymi na maglownicy, bo był tam sajgon korozyjny-cały wałek kierowniczy od strony kierownicy a nawet i w kabinie jest mocno skorodowany i mam wrażenie ze stamtąd rdza wpada na dno komory z czujnikiem mogąc śmiało zakłócać prace czujnika. wydmuchałem i poskrobałem część tego co mogłem.
Mimo całego zabiegu nic to nie dało , błędy na obu czujnikach takie same. Oryginał jest szczelny i raczej wody nie dostał , bo plakiem go popryskałem i nie widać aby plak dostał się na płytkę elektroniki czujnika , przeciwnie w używanym czujniku dostaje się poprzez szczeliny tego przeżroczystego pokrycia górnego czujnika czyli kupiłem chyba szrot. tam były na obudowie czujnika aż rdzawe zacieki, a więc maglownica była chyba jeszcze gorsza niż moja.
Zająłem się więc elektryką -wiązką. Sprawdziłem trzy linie łączące czujnik skrętu wszystko ma ciągłość z wtykiem pompy ale jest tylko masa. piny w 100 procentach wszędzie ciasne sprawdzałem gold-pinami testowymi, ale nie ma żadnego napięcia na liniach czujnika, obojętnie czy jest wpięty czy wypięty. Sam czujnik nie wykazuje zwarcia do masy ani na linii sygnału , ani na zasilaniu tylko na których pinach one maja być ?
1 czy 3 ? o co pytam na początku.
Dzięki kolegom i pozdrawiam forumowiczów.
Dariusz_B 23-10-2019, 22:40 Czy na podstawie kodu błędu (C1956-30) można określić który czujnik jest do sprawdzenia? Z tego co pisał Tedi raczej chodzi o ten na maglownicy, ale wolałbym się upewnić.
gurthang 03-02-2020, 13:20 Sam czujnik nie wykazuje zwarcia do masy ani na linii sygnału , ani na zasilaniu tylko na których pinach one maja być ?
1 czy 3 ? o co pytam na początku.
Dzięki kolegom i pozdrawiam forumowiczów. Mam identyczny problem, wymieniłem czujnik, zwarcia nie ma, a błąd występuje dalej, jakieś pomysły?
EDIT: U mnie byla to jednak skorodowana wiazka pompy wspomagania. Milo tak miec wreszcie zero bledow w kompie :P
barthezz58 22-02-2023, 16:38 Hej
W moim fordzie (mk2 2.0 tdci) regenerowana była pompa wspomagania.
Tydzien po regeneracji pojawil sie komunikat Usterka ukladu wspomagania z żołtą dioda. Komputer pokazuje usterke czujnika kata skretu.Mechnik ktory wymienial pompe obejrzal, powiedzial ze czujnik dziala, ale oni nie sa w stanie przeprowadzic adaptacji czujnika i tego bledu usunac. Jest wogole cos takiego jak adaptacja czujnika? Gdzie szukac rozwiazania tego problemu
|
|