Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Czy to może być przegub jeśli tak to który, wewnętrzny czy zewnętrzny ?


stachan
02-02-2013, 17:19
Witam serdecznie, tydzień temu (w piątek) podczas rundy wokół miasta aby porządnie zagrzać silnik i skrzynię (mam względnie blisko do pracy) pojawił się problem z... no właśnie - trudno mi go okreslić. Najpierw jakby tarcie z okolic przodu samochodu a potem dzwięk jak przy "kapciu". Po zatrzymaniu stwierdziłem, że z oponami wszystko ok. Jazda dalej - dzwięk występuje jeszcze dwa razy ale nie narzuca się. Na drugi dzień w sobotę chciałem podjechać na ścieżkę Carteca - po przejechaniu 1,5 km wręcz masakra :/ Regularne stuki, które może mógłbym przyrównać do luźnego krzyżaka w Żuku. Doszły okresowe drgania kierownicy. Odstawiłem do mechanika, postał do poniedziałku. Po pracy chciałem go trochę rozgrzać aby pokazać objawy i... jak ręką odjął aż do dziś. Oprócz tego dzwięku tarcia/stukotu/pukania doszło to okresowe szarpnięcie kierownicą jakby koła były zósemkowane. Dodaję, że przy łagodnych nierównościach drogowych przy 80 km/h gdy samochód "wychodzi" do góry to objawy dzwiękowe ustepują, gdy amory wracają na dół to dzwięk wraca. Ale pamiętajmy ten dzwięk nie jest stały.

Prosiłbym o ewentualne sugestie - z góry dzięki.
Ps. Jutro a najpóźniej w poniedziałem jadę na Carteca aby gruntownie sprawdzić zawieszenie, lecz proszę o rady bo być może ktoś juz przerabiał podobne "atrakcje".

miketg
04-02-2013, 16:29
Przegub zewnętrzny objawia się tym, że tylko przy skręconych kołach słychać strzelanie, terkot. Natomiast przy uszkodzonym wewnetrznym najbardziej to czuć na 1 i 2 biegu przy przyspieszaniu bije wtedu lekko kierownica.

maciaba
04-02-2013, 16:50
U mnie jest zupełnie na odwrót. Jak samochód wybija do góry, słyszę ostre tarcie. Jak opada na dół lub nie ma nierówności - cisza. Na razie zostawiłem to, jeżdzę tak od roku i nic się nie pogłębia. Postanowiłem pozostawić ten temat gdyż pewnie musiałbym pół samochodu wymienić bo nikt nie jest w stanie tego zdiagnozować. Jak się rozwali, będę się martwił.

low_radiation
04-02-2013, 20:25
Witam Kolegów.Służę pomocą.
Test na uszkodzony przegub wewnętrzny/ zewnętrzny:
Podeprzyj auto- koło w powietrzu.- odpal silnik i na 1biegu lekki gaz i jednocześnie hamuj / koła na wprost/ jak stuka to 100% przegub wewnętrzny. Sprawdź tak oba koła - czasem wibracja jest nie z tego z którego nam się wydaje. pozdrawiam! zapomniałbym- przy skręconych kołach przetestujesz tak przeguby zewnętrzne..
__________________

maciaba
05-02-2013, 19:57
Sprawdzałem nawet w ten sposób. Unieśli mi samochód, 1, 2, 3, 80 km/h i nic, cisza. Wyjechałem z warsztatu pierwsze lepsze wzniesienie, wybicie samochodu i tarcie.

KrisW
06-02-2013, 06:55
A nie jest to jakaś poduszka?

inteli
06-02-2013, 21:29
Jak zbadać czy i które z przegubów są uszkodzone?
Oto lista czynności, które należy wykonać.
• Postawić samochód na twardym podłożu.
• Zaciągnąć hamulec postojowy.
• Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie
przeciwnej niż badana półoś.
• Unieść przednie koło ponad podłoże.
• Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na
wprost.
• Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie
się obracać.
• Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą
nogą obciążyć napęd.
• Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła,
oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że
uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
• Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić
maksymalnie koła w jedną, a następnie w drugą
stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach
rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu
przegubu zewnętrznego.
• Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić
samochód na ziemię.
Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi
po drugiej stronie samochodu.
Podczas całej operacji należy zachować dużą ostrożność i zwrócić uwagę szczególnie
na dobre umocowanie podnośnika oraz zadbać o to, by osoby postronne nie zbliżały
się do samochodu podczas gdy obraca się uniesione koło.
UWAGA!
Z oczywistych względów, opisanego testu nie da się przeprowadzić w pojeździe z
uruchomionym systemem kontroli trakcji (ASR).

KrisW
07-02-2013, 07:12
Próbowałeś tak robić? Bo jak ja podniosę 1 koło to i tak jedzie do przodu. Muszę podnieść dwa.

djibiza
07-02-2013, 09:01
Masz jakieś gadżety typu asr, esp? Mechanizm różnicowy musi działać jak podniesiesz jedno z przednich kół.

KrisW
07-02-2013, 10:31
Mam asr, esp, ale w sharanach przecież jest chyba blokada mechanizmu różnicowego. Tak samo się zachowuje jak wyłączę esp.

bartixr
07-02-2013, 10:58
ale w sharanach przecież jest chyba blokada mechanizmu różnicowego

nie ma nic takiego.
generalnie tylk ow suvach i terenowych to jest.. ewentualnie w autoach sportowych tzw szpera, lsd, torsen.

maciaba
07-02-2013, 12:13
Hm, jak to? A nie powinien działać dyferencjał? Przecież jak jedno koło się ślizga przy ruszaniu np na lodzie to drugie może stać.. Nie czaje

KrisW
07-02-2013, 12:51
Chyba jednak mój ma w kodach wyposażenia mam tak: 1AT= System ABS, elektr. blokada mech. różn. EDS, regul napędu ASR ukł. Stab. ESP

Słychać jak się załącza ta blokada takie grzechotanie i raz jedno raz drugie koło się kręci. Przycisk ESP tego nie wyłącza.

Maciaba, właśnie mam tak że jak jedno koło zaczyna się ślizgać to tedy zaczyna się kręcić drugie.

bartixr
07-02-2013, 14:14
EDS to nie jest blokada.
To system który powoduje wyhamowanie koła, które obraca się szybciej.
Oparte jest na systemie ABS i jego czujnikach. Jeśli koło napędzane obraca się szybciej niż drugie, system dąży do wyhamowania tego koła.
Przy prędkości około 40 km/h system dezaktywuje się bo jego działanie zaczyna być niebezpieczne.
To taki bajer do ruszania i jeżdżeniu po lodzie ,śniegu i innych luźnych nawierzchniach.
system stosowany w grupie VAG od 90 lat.

KrisW
07-02-2013, 19:00
Czyli trzeba cały przód podnieść żeby to było bezpieczne, bo z 1 kołem spadnie z podnośnika.

stachan
10-02-2013, 11:02
Wszstko już jasne, przegub wewnętrzny prawy. Samochód od wczoraj w Ford Sławek w Katowicach - zobaczymy jak chłopaki zrobią to oraz wymianę amortyzatorów z przodu :)

Czy wewnętrzny prawy przegub to droga impreza?

maciaba
10-02-2013, 20:17
Raczej do tanich nie należy jak nie chcesz lipy. Zewnętrzny Lobro koszuje coś ponad 300 zeta. Wew pewnie tyle samo albo wiecej