Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Nie otwiera się zamek bagażnika
Witam
Mam problem z zamkiem bagażnika-po naciśnięciu przycisku na klapie słychać tylko terkotanie(jakby łańcucha) a klapa się nie otwiera.Na forum jest opisany problem z micro stykiem ale u mnie on raczej działa.Nie wiem czy mam problem z micro stykiem czy jest jakiś silniczek z łańcuchem i on szwankuje.
Proszę o podpowiedż jak usunąć ten problem bo na razie do bagażnika dostaje się po złożeniu tylnych foteli i nie jest to wygodne.
Pozdr.:mad:
KrzyśFF2 08-02-2013, 20:14 miałem podobny przypadek winne było cięgno
Fajnie a jak to naprawić, jak dostać się do tego mechanizmu.
nie masz przycisku na kluczyku do otwierania bagażnika ?
ja tak otwieram teraz :) bo u mnie mikro-styki wysiadły :(
a jak to naprawić to masz na forum opisane jak rozebrać :)
to zobaczysz później sam co poszło :)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=126866
W tym linku jest jak dostać się do micro
styku a u mnie on działa, jak otworzę klapę z pilota i nacisne na przycisk to słyszę terkotanie jakby łańcucha a klapa się nie otwiera.Będę musiał się dostać do klapy od wewnątrz tylko nie wiem czego tam się spodziewać
gregor75 09-02-2013, 17:43 a co będzie jak na pilocie dwa razy naciśniesz otwarcie bagażnika ?
Panowie - tak trochę do porządku:
1) W C-maxie nie ma kluczyka w klapie bagażnika (nie da się klapy otworzyć kluczykiem!)
2) zamek nie ma "cięgien", "linek", "łańcuchów"...
Prawdopodobnie padł siłownik elektryczny zamka (wbudowany w zaczep).
Widok zamka na załączonym obrazku.
Jak nie zdołasz go otworzyć, to masz duży problem! Wewnętrzna osłona pokrywy (plastikowa) trzymana jest dwoma śrubami dostępnymi tylko po otwarciu klapy (umieszczonymi w tych zagłębieniach do zamykania klapy ręką)! Tak więc aby się dostać do zamka trzeba będzie zniszczyć tę pokrywę.
W moim miałem porysowaną pokrywę bagażnika, koszt nowej na allegro to 50 + 30zł przesyłki więc to nie aż tak wiele. Piszę to bo łatwiej (taniej) kupić nową plastikową pokrywę niż przypadkowo uszkodzić klapę i to naprawiać.
Po diagnozie mechaników mam do wymiany zamek klapy i cena nowego jest trochę za duża 240 zł.Na allegro są zamki od 50 zł tylko,że do wersji przed liftem z linką- istnieje szansa,żeby zamontować ten zamek do mojego samochodu czy muszę szukać zamka do modelu po liftingu.
andrzej1pl 15-02-2013, 17:49 tu jest tańsza
http://allegro.pl/zamek-tylnej-klapy-ford-c-max-i3002768274.html
http://allegro.pl/zamek-tylnej-klapy-ford-focus-mk2-c-max-i2998833272.html
http://allegro.pl/zamek-tylnej-klapy-ford-focus-c-max-2007r-i2867636571.html
Widziałem te zamki ale one są od modeli przed liftingiem i nie wiem czy podejdą bo mojego samochodu.Na tej aukcji
http://allegro.pl/zamek-silownik-klapy-klapa-ford-c-max-ii-2-i2975265888.html
gość sprzedaje zamek do c-max 2,ale cena jest kosmiczna.
andrzej1pl 15-02-2013, 22:53 wydaje mi się na 99% że to jest jeden i ten sam zamek a może niech ktoś sprawdzi dodatkowo kto ma dostęp do MICROCATA-a
w poruwnaniu z tym to jest to samo
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zamek-pokrywy-bagaznika-1743698-FORD/3152
mielcarp 09-08-2013, 13:30 Witam
Odkopie trochę temat, ale ostatnio przytrafiła mi się awaria zamka w klapie która była zamknięta. Już miałem brać się za łamanie plastików klapy, ale podumałem i zobaczyłem że jest inne rozwiązanie:
1. Zdjąłem zaślepki z miejsce oznaczone 1.
2. Odkręciłem śruby z miejsca oznaczonego 1.
3. Wyciągnąłem spinki mocujące z pkt 2 są ich 4 sztuki
4. Podniosłem klapę do góry, trzeba raczej użyć siły ale z umiarem.
5. Odkręciłem śruby w klapie trzymające obudowę klapy i odpiąłem spinki.
6. Jak wszytko trzymało się na zamku odpiąłem kabel zasilający zamek i odkręciłem śruby zamka, trzymając wszystko aby nie upadło.
7. Następnie do zamka wkładamy cienki wkrętak łamiąc zaślepkę i otwieramy zamek oczepiając uchwyt i oddzielamy plastiki.
U mnie okazało się że wysiadł/pękł trybik otwierający zamek, można się pokusić o wymianę jego ale obudowa plastikowa zamka jest raczej nierozbieralna.
Koszt naprawy to 204 zł z przesyłką za nowy zamek:
http://www.ford.ewor.pl/towar/8341/zamek-klapy-bagaznika-ford-c-max-gr-c-max-oryginal-1760139.html
Mam nadzieje że się komuś przyda i zaoszczędzi na plastikach :)
Dodatkowo do momentu zakupienia nowego zamka wystarczy odkręcić jedną śrubę ze starego zamka i oddzielić cześć metalową od plastikowej. Metalową można zamocować z powrotem aby korzystać z samochodu. Oczywiście bez montażu plastików od środka taką klapę można otwierać.
Jak by ktoś chciał odkupić zamek mój uszkodzony zamek zapraszam na priv.
Temat stary, ale może się jeszcze komuś przyda. Miałem podobny problem. Przy próbie otwarcia, zarówno z pilota, jak mikrowyłącznikiem przy klapie, słychać było tylko klikanie przekaźnika przy zamku, ale klapa nie otwierała się. Problemem okazał się zgromadzony tłusty brud przy zaczepie powodujący, że chodził bardzo ciężko i przez to nie odbijał. Rozwiązaniem okazało się solidne spryskanie WD-40 okolic sprężyny i osi zaczepu. Nie trzeba było nawet demontować zamka. Sprawdzajcie to przed zakupem nowych części.
mielcarp Twoja instrukcja jest idealna do otworzenia klapy bez uszkodzenia jakichkolwiek jej elementów. W moim przypadku okazało się, że rozleciał się silniczek w mechanizmie zamka.
|