Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Nie otwiera się zamek bagażnika


ara1508
08-02-2013, 18:05
Witam
Mam problem z zamkiem bagażnika-po naciśnięciu przycisku na klapie słychać tylko terkotanie(jakby łańcucha) a klapa się nie otwiera.Na forum jest opisany problem z micro stykiem ale u mnie on raczej działa.Nie wiem czy mam problem z micro stykiem czy jest jakiś silniczek z łańcuchem i on szwankuje.
Proszę o podpowiedż jak usunąć ten problem bo na razie do bagażnika dostaje się po złożeniu tylnych foteli i nie jest to wygodne.
Pozdr.:mad:

KrzyśFF2
08-02-2013, 20:14
miałem podobny przypadek winne było cięgno

ara1508
08-02-2013, 21:24
Fajnie a jak to naprawić, jak dostać się do tego mechanizmu.

adamon
08-02-2013, 21:37
nie masz przycisku na kluczyku do otwierania bagażnika ?
ja tak otwieram teraz :) bo u mnie mikro-styki wysiadły :(
a jak to naprawić to masz na forum opisane jak rozebrać :)
to zobaczysz później sam co poszło :)

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=126866

ara1508
09-02-2013, 17:30
W tym linku jest jak dostać się do micro
styku a u mnie on działa, jak otworzę klapę z pilota i nacisne na przycisk to słyszę terkotanie jakby łańcucha a klapa się nie otwiera.Będę musiał się dostać do klapy od wewnątrz tylko nie wiem czego tam się spodziewać

gregor75
09-02-2013, 17:43
a co będzie jak na pilocie dwa razy naciśniesz otwarcie bagażnika ?

tedi_k
10-02-2013, 01:27
Panowie - tak trochę do porządku:
1) W C-maxie nie ma kluczyka w klapie bagażnika (nie da się klapy otworzyć kluczykiem!)
2) zamek nie ma "cięgien", "linek", "łańcuchów"...

Prawdopodobnie padł siłownik elektryczny zamka (wbudowany w zaczep).
Widok zamka na załączonym obrazku.
Jak nie zdołasz go otworzyć, to masz duży problem! Wewnętrzna osłona pokrywy (plastikowa) trzymana jest dwoma śrubami dostępnymi tylko po otwarciu klapy (umieszczonymi w tych zagłębieniach do zamykania klapy ręką)! Tak więc aby się dostać do zamka trzeba będzie zniszczyć tę pokrywę.

kenji
10-02-2013, 10:04
W moim miałem porysowaną pokrywę bagażnika, koszt nowej na allegro to 50 + 30zł przesyłki więc to nie aż tak wiele. Piszę to bo łatwiej (taniej) kupić nową plastikową pokrywę niż przypadkowo uszkodzić klapę i to naprawiać.

ara1508
10-02-2013, 20:28
:mad:

ara1508
15-02-2013, 17:36
Po diagnozie mechaników mam do wymiany zamek klapy i cena nowego jest trochę za duża 240 zł.Na allegro są zamki od 50 zł tylko,że do wersji przed liftem z linką- istnieje szansa,żeby zamontować ten zamek do mojego samochodu czy muszę szukać zamka do modelu po liftingu.

andrzej1pl
15-02-2013, 17:49
tu jest tańsza

http://allegro.pl/zamek-tylnej-klapy-ford-c-max-i3002768274.html

http://allegro.pl/zamek-tylnej-klapy-ford-focus-mk2-c-max-i2998833272.html

http://allegro.pl/zamek-tylnej-klapy-ford-focus-c-max-2007r-i2867636571.html

ara1508
15-02-2013, 18:00
Widziałem te zamki ale one są od modeli przed liftingiem i nie wiem czy podejdą bo mojego samochodu.Na tej aukcji
http://allegro.pl/zamek-silownik-klapy-klapa-ford-c-max-ii-2-i2975265888.html
gość sprzedaje zamek do c-max 2,ale cena jest kosmiczna.

andrzej1pl
15-02-2013, 22:53
wydaje mi się na 99% że to jest jeden i ten sam zamek a może niech ktoś sprawdzi dodatkowo kto ma dostęp do MICROCATA-a
w poruwnaniu z tym to jest to samo
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zamek-pokrywy-bagaznika-1743698-FORD/3152

mielcarp
09-08-2013, 13:30
Witam

Odkopie trochę temat, ale ostatnio przytrafiła mi się awaria zamka w klapie która była zamknięta. Już miałem brać się za łamanie plastików klapy, ale podumałem i zobaczyłem że jest inne rozwiązanie:

1. Zdjąłem zaślepki z miejsce oznaczone 1.
2. Odkręciłem śruby z miejsca oznaczonego 1.
3. Wyciągnąłem spinki mocujące z pkt 2 są ich 4 sztuki
4. Podniosłem klapę do góry, trzeba raczej użyć siły ale z umiarem.
5. Odkręciłem śruby w klapie trzymające obudowę klapy i odpiąłem spinki.
6. Jak wszytko trzymało się na zamku odpiąłem kabel zasilający zamek i odkręciłem śruby zamka, trzymając wszystko aby nie upadło.
7. Następnie do zamka wkładamy cienki wkrętak łamiąc zaślepkę i otwieramy zamek oczepiając uchwyt i oddzielamy plastiki.

U mnie okazało się że wysiadł/pękł trybik otwierający zamek, można się pokusić o wymianę jego ale obudowa plastikowa zamka jest raczej nierozbieralna.

Koszt naprawy to 204 zł z przesyłką za nowy zamek:
http://www.ford.ewor.pl/towar/8341/zamek-klapy-bagaznika-ford-c-max-gr-c-max-oryginal-1760139.html

Mam nadzieje że się komuś przyda i zaoszczędzi na plastikach :)

Dodatkowo do momentu zakupienia nowego zamka wystarczy odkręcić jedną śrubę ze starego zamka i oddzielić cześć metalową od plastikowej. Metalową można zamocować z powrotem aby korzystać z samochodu. Oczywiście bez montażu plastików od środka taką klapę można otwierać.

Jak by ktoś chciał odkupić zamek mój uszkodzony zamek zapraszam na priv.

zitto
13-07-2015, 10:39
Temat stary, ale może się jeszcze komuś przyda. Miałem podobny problem. Przy próbie otwarcia, zarówno z pilota, jak mikrowyłącznikiem przy klapie, słychać było tylko klikanie przekaźnika przy zamku, ale klapa nie otwierała się. Problemem okazał się zgromadzony tłusty brud przy zaczepie powodujący, że chodził bardzo ciężko i przez to nie odbijał. Rozwiązaniem okazało się solidne spryskanie WD-40 okolic sprężyny i osi zaczepu. Nie trzeba było nawet demontować zamka. Sprawdzajcie to przed zakupem nowych części.

rodox
10-09-2019, 20:19
mielcarp Twoja instrukcja jest idealna do otworzenia klapy bez uszkodzenia jakichkolwiek jej elementów. W moim przypadku okazało się, że rozleciał się silniczek w mechanizmie zamka.