Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Spalanie na wolnych obrotach.


kalkat
08-02-2013, 17:58
Witam.
Posiadam Kugę z 2009 r z przebiegiem 185000 .Gdy kupowałem miała przejechane około 150000 i spalała mniej więcej 7 l/100 z mieście (komputer i real) na wolnych obrotach , gdy stawałem na krzyżówce itp obroty spadały do 0,5 . 0,6 l/H .Niestety padł filtr cząstek stałych i musiałem go usunąć .
Po usunięciu pojawiał się błąd turbinki , jak mi powiedziano za duży prąd szedł na nią i dawał błąd (silniczek na konsoli) oraz dodatkowo spalanie skoczyło do 8-8,5 l/100 a na wolnych obrotach mam około 2 l/h spalania.Wyczyszczono ją , kontrolka się już nie zapala , ale spalanie na poziomie 8 l/100 pozostało i na wolnych obrotach przeważnie 1,8 - 2.1 l/H chociaż zdarza się że spada do 0/6 ale tylko czasami.Dodatkowo teraz zimą często włącza mi się wentylator chłodzący silnik chociaż temperatura na wskażnikach nigdy nie przekracza 85-0 st.
Po podłączeniu do komputera żadnych błędów.
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem bo "serwice" jest bezradny.
Proszę o pomoc szanownych forumowiczów.

Gostek_
09-02-2013, 09:36
Jeśli spala Ci 8-8,5 a wcześniej 7 to jesteś rekordzistą, tutaj chyba nikt poniżej 9 nie zszedł ze spalaniem... Mi przy jałowym spala max. 0,7 z klimą, rozumiem, że te 2l to na rozgrzanym silniku?

kalkat
09-02-2013, 16:03
I na zimnym i na ciepłym.

b@rth
09-02-2013, 19:31
Czytam i czytam i ja tak troche nie kumam tego stwierdzenia "na wolnych obrotach"...
Jak auto ma palic na "wolnych obrotach" 7 czy 8 litrow...
Troszke to chaotycznie napisane...
Poza tym jak padl filtr czastek to czemu usuniety?
Kto usuwal, jezeli to zrobil to kiedy powstal problem...
Ja sie nie znam, ale jest tu duzo kumatych osob i mysle ze jezeli opiszesz dokladnie i w naszym jezyku (bez urazy) to ktos odpowie...
Spalanie podczas jazdy jak juz zostalo opisane w silniku TDCi w granicach 8-9 litrow/100 km to norma, chyba ze jestes emerytem w dodatku pochodzacym z za zachodniej ganicy.
Norma jest takze spalanie 0,6-0,8 l/h na wolnych obrotach (silnik pracujacy na luzie).
Mam nadzieje ze nie wyszlo na to ze sie czepiam... ;)

kalkat
09-02-2013, 20:45
Padł filtr to znaczy zatkał się - tak jest po 150000 km .Nowy kosztuje w granicach 9000 zł z wymianą więc taniej usunąć i oprogramowaniem oszukać komputer że jest.
"Norma jest takze spalanie 0,6-0,8 l/h na wolnych obrotach (silnik pracujacy na luzie)." - a u mnie 2l/h i to właśnie temat postu.

b@rth
09-02-2013, 23:44
Padł filtr to znaczy zatkał się - tak jest po 150000 km ...
Ja mam przejechane troszke wiecej i jakos nie wymienialem, ale to akurat inna sprawa...

Przechodzac do sedna:
taniej usunąć i oprogramowaniem oszukać komputer że jest...
... moze tu jest problem, zglos sie do tego co to robil, moze najzwyczajniej s...partolil robote...
A jak nie to pisz do Heko, on tu jest zawca...

Grzegorzm
10-02-2013, 10:24
Spalanie na wolnych obrotach ok 2l/h oznacza, że komputer jest w trybie wypalania filtra. Jak tak rozpoznaje kiedy zaczyna się wypalanie filtra cząstek stałych. Pierwszym sygnałem jest utrata mocy np. przy zmianie biegu z 4 na 5 wyraźnie czuć jak silnik się trochę przydławi i dopiero za chwilę przyśpiesza. wypalanie średnio trwa ok 5 min. Prawdopodobnie u ciebie komp cały czas chce wypalać filtr ponieważ nie dostaje sygnału że już się wypalił. Technicznie nie wiem jak to jest realizowane prawdopodobnie mierzona jest różnica ciśnień. Normalnie na wolnych obrotach spalanie jest ok 0.5l/h. poszukaj na forum chyba na mondeo byl szeroko opisamy.

kalkat
10-02-2013, 10:38
Spalanie na wolnych obrotach ok 2l/h oznacza, że komputer jest w trybie wypalania filtra. Jak tak rozpoznaje kiedy zaczyna się wypalanie filtra cząstek stałych. Pierwszym sygnałem jest utrata mocy np. przy zmianie biegu z 4 na 5 wyraźnie czuć jak silnik się trochę przydławi i dopiero za chwilę przyśpiesza. wypalanie średnio trwa ok 5 min. Prawdopodobnie u ciebie komp cały czas chce wypalać filtr ponieważ nie dostaje sygnału że już się wypalił. .


Dziękuję - to może być konkretna odpowiedż .Możliwe że to błąd softu wgranego po usunięciu DPF-a.
Szkoda że nie mogę znależć tego tematu na mondeo bo może czegoś bym się jeszcze dowiedział.
W dalszym ciągu czekam na podpowiedzi :>

Jakoob
10-02-2013, 11:45
Już więcej nie ma w zasadzie co podpowiadać :) Daję 99,9% że masz spaprany soft albo został jakiś działający czujnik i dlatego są problemy ze spalaniem, na rozgrzanym silniku i nawet z klimą takie zużycie jak Twoje jest niemożliwe. Teraz albo niech Ci ten magik poprawia co zrobił albo jak już wspomniano zgłoś się do Heko.

kalkat
24-02-2013, 17:50
Witam.
Mój problem zastał rozwiązany. Otóż wszystkiemu była winna turbinka , która była trochę zatarta (zmiana geometrii).Po przeładowaniu turbinki samochód wchodził w tryb awaryjny , wzrastało spalanie na wolnych z 0,6 do 2l/h a spalanie podczas jazdy do 9 l/100 km.Dodatkowo włączał się wentylator (jak pisałem powyżej).
Po naprawie jechałem teraz z Katowic do Sanoka.Na autostradzie najszybciej 140 km/h i nie więcej niż 3000 obr.Samochód z pięcioma osobami i z budą na narty na dachu.
Spalanie 6,9 l/100 -:).
Polecam wszystkim warsztat
AUTO ELEKTRONIKA "Auto Speed"
Sosnowiec-Niwka ul. Wojska Polskiego 23[/B]
Dziękuję wszystkim za pomoc.