Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Zmiana silnika 2,0 (FORD) na 2.0 (VW) czy dużo będzie z tym przeróbek itd. ?
Posiadam auto ford galaxy 2.0 V8 w którym trzepnął silnik. jak dobrze wiecie ciężko znaleźć silnik 2.0 V8 fordowski w rozsądnej cenie, ale udało mi się znaleźć za małe pieniądze silnik z vw o oznaczeniu kodowym ADY. Stąd moje pytanie czy taki silnik można założyć do galaxy i czy wymaga to dużych przeróbek z góry dziękuję za odpowiedź.
Do wymiany przód instalacji elektrycznej , skrzynia ze sprzęgłem i półosiami ,kawałek wydechu, sterownik silnika , osprzęt elektryczny silnika , chłodnica , instalacja paliwowa a nawet pedał gazu bo w dieslach jest potencjometr - tyle że ADY to benzyna 2.0 więc nie wiem gdzie ten 1,9td z tematu ale i tak sprawa nieopłacalna o ile nie masz całego dawcy z którego wyciągasz części i wkładasz do swojego bo wymienić trzeba także w tym przypadku 90% tego co napisałem .
chodzi tu o silnik o kodzie ADY czyli 2.0 benzyna v8 nie wiem kto zmienił tytuł zamierzam wsadzić do fordowskiego silnika benzynowego silnik benzynowy od vw sharana
Chciałem wymienić uszkodzony silnik benzynowy z galaxy o pojemności 2.0 v8 na teoretycznie taki sam silnik vw sharana o kodzie silnika ady zastanawiam się tylko czy silnik będzie pasował i czy dużo będzie przeróbek
grzegorz79 09-02-2013, 12:50 To są dwa różne silniki.
rodxynek 09-02-2013, 13:02 Silnik ze skrzynią (słyszałem, że są takie same, ale wątpię), portki, elektryka, pewnie różne węże i wężyki. Po prawdzie sam nad tym myślę, bo mój ma najlepsze lata za sobą. Ale do takiej zmiany najlepiej mieć dawcę.
właśnie posiadam dawce jedyna różnica jaką zaobserwowałem w tych silnikach to odwrotnie są kolektory wydechowe galaxy ma z przodu sharan z tyłu
tak jak kolega wyżej napisał to są dwie różne konstrukcje
Silnik od szarana to jest silnik montowany w passacie, t4, golf 3 i inne oznaczany 2E lub ADY. ADY różni się pierdołkami osprzętu i elektroniką od 2E. Silniki te nie są plug end play z DOHC. Do przeróbki było by dużo, ale jest do zrobienia. Poza tym ja bym zastanowił się za 2,3 na osprzęcie od 2,0 i bez większych kombinacji uśmiech z dodatkowych koników pod butem.
Różnicę w cenie za silnik zapłacisz z nawiązką za przeróbkę. Rozejrzyj się za całym scorpio i później resztę na złom oddaj to jeszcze ci coś zostanie. Ja tak planuje zrobić ze zmianą na 2,3.
właśnie także doczytałem się na necie że jest różnica w tych silnikach przede wszystkim silnik z vw jest na jednym wałku z forda na dwóch co wiąże się pewnie z koniecznością zmiany instalacji elektrycznej i mapowaniem komputera. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie
To jest wymiana całego osprzętu elektronicznego wraz z instalacją. Dodatkowo chyba silnik forda jest trwalszy w ciężkiej karoserii galaxy. Zauważ, że ten 2.0 DOHC dość się sprawdza w tranzicie, a silnik 2E wT4 już mniej.
rodxynek 09-02-2013, 18:43 Który dwulitrowy silnik sprawdza się w dwutonowym aucie? Żaden. 2,3 to jest jakaś opcja.
problem jest ze znalezieniem silnika 2.0 dohc w rozsądnej cenie silniki od sharana są po prostu tańsze i bardziej dostępne. Dodam że na giełdzie w Poznaniu w zeszły czwartek nie znalazłem ani jednego silnika 2.0 dohc od galaxy
Wojtek prawdę piszesz. Jedno z praw dynamiki mówi że akcja musi być równa reakcji. Ja też bym patrzył za 2,3. Silników od VW jest więcej bo gdzie spojrzeć tam jakiś VW stoi. Na allegro dwu litrowych jest też mało, ale 2,3 więcej i w granicach 1000. Z twoim silnikiem co się stało?
rodxynek 09-02-2013, 19:02 Silnik ze Scorpio ma pewne różnice, które wymagają niwelacji, zanim się go włoży do Galaxy. A sam 2,3 chodzi pod wiązką z 2,0 bez problemu.
W moim aucie zaczęło się od stukania w silniku i spadku mocy gdy wracałem z pracy. Jak dojechałem do domu silnik sam zgasł udało mi się odpalić go ale pracował juz na 3tłokach. odkręciliśmy świece na początek i znaleźliśmy na jednej z nich opiłki metalu. Po ściągnięciu głowicy <co nie jest proste w fordzie> okazało się że zawór się ułamał i wbił w gniazdo co ciekawsze na każdym tłoku widać ślady po uderzeniach zaworów. Autko to posiadam od grudnia więc musiało być mocno eksploatowane teraz już chyba zostaje założyć silnik 2.3 pytanie tylko ile przeróbek mnie czeka i czy komputer będzie współpracował z tym silnikiem?
sparta40 09-02-2013, 20:25 Witam.Pozwolicie że się podłącze do tematu,chcę wymienić silnik 2.0 z mojego galaxy Mk1 na 2.3.Mój silnik jest cały czas na chodzie zamontowany w aucie które używam na co dzień więc można posłuchać jak pracuje ,silnik sprzedam lub zamienię na 2.3.może ktoś zna kogoś kto ma taki silnik i jakiś warsztat w okolicy Lublina który by zamienił takie silniki.
z tego co się orientuje silniki 2.0 dohc można sprzedać za 1500 do 2300 jeżeli są od galaxy natomiast od 2.3 silniki można kupić od 600 cena z giełdy w Poznaniu
patinho jeden problem jeden wątek. Dlatego masz połączone tematy. ;)
nie do końca podobny szczególnie że trudniej do benzynowca ciężko przerzucić diesla ale akceptuje;) hhehehe
Bump: a czy ktoś może mi powiedzieć czy jak bym wrzucił zamiast mojego 2.0 dohc silnik 2.3 to dużo by było przeróbek i czy trzeba coś robić komputerem?? jak wygląda wtedy spalanie oczywiście z inst. LPG
2,3 chodzi na sterowaniu od 2.0. Z zakupionym silnikiem należy mieć kolektor wydechowy i najlepiej kolektor ssący z listwą wtryskową. Reszta jest od twojego2.0. Sądzę że to najtańsza i najlepsza opcja. Co do zużycia nie będzie dużo więcej palił.
Więc muszę się poważnie zastanowić nad tą opcją w poniedziałek będę wiedział czy dostane moje upragnione 2.0 w rozsądnej cenie bo płacić za silnik tej klasy ponad 1500 to marnowanie pieniędzy
Obejrzyj Allegro, giełda jest droższa i bardziej ryzykowna w zakupie.
wiesz tego silnika szukam już dwa tygodnie i jeżeli chodzi o nasz kraj okazuje się że jest bardzo ciężko dostępny przez to na allegro za taki silnik liczą sobie kwoty od 1500 do 2300. Jeżeli chodzi o giełdę to na całej giełdzie w Poznaniu nie było ani jednego silnika od forda 2.0 dohc. najlepsze rozwiązanie to było by taki silnik wyciągnąć z anglika mam kilku znajomych którzy ściagają ale nie przyprowadzą mi auta wartego5000 żeby z niego wyciągnąć silnik wolą coś co szybciej sprzedadzą
Oglądałem Mobile i tam był galaxy w automacie ze skórzaną tapicerką za 500 euro. Kupujesz takiego i masz jeszcze klamoty do swojego a to co nie potrzebujesz oddajesz na złom co równa się zwrotowi części kasiorki.
Tak zgadzam się z Tobą tylko policz że pierw trzeba zainwestować żeby Ci się to zwróciło niestety. Niestety w moim przypadku takie rozwiązanie odpada. Przy mojej pracy nawet nie miał bym czasu tego wystawić na sprzedaż a żonie nie odważył bym się tego powierzyć
To też ja na razie ciułam dudki, a dalej to czas pokaże. Mnie to tak ogólnie drażnią tapicerki drzwi.
strasznie się siepią zastanaiwam się nad wstawieniem szerszej listwy
patinho, tu masz w dobrej cenie 2.0 dohc http://tablica.pl/oferta/sprzedam-silnik-2-0-115km-ford-CID5-ID2gBn3.html#d6ebf5330c;r:1;s:51 możliwość odpalenia.
a możecie mi powiedzieć czy w wersji mk2 były montowane te same silniki 2.3 co w wersji mk1 dziś dzwoniłem o silnik był z wersji mk2 i koleś mi powiedział że silnik ma plastikowe kolektory czy ma to znaczenie ?? oraz jeszcze jedno pytanie czy osprzęt z silnika (oprócz listwy wtryskiwaczy i kolektorów) z silnika 2.0dohc pasuje do 2.3 chodzi mi o alternator itd. ponieważ większość silników sprzedawana jest goła
One wszystkie mają kolektory ssące plastykowe 2,0 i 2,3. Sam silnik jest taki sam. Może mieć inne cewki zapłonowe, ale ty zapodajesz swoje i cały osprzęt. Na forum jest opis o przekładce.
|