Zobacz pełną wersję : Wspomaganie w Mondeo MK1


bumbum
24-10-2006, 16:18
Przetarła mi się rurka ta co idzie koło wachacza od wspomagania i wyciekł mi olej ze wspomagania,tak dojechałem do domu jakieś 15km,trochę rzęziło w pompie ale dolałem i załozyłem prowizorycznie rurkę zeby dojechac do mechanika.Wszystko było ok,wspomaganie działało,mechanik przeciął w tym miejscu rurkę i założył wąz ciśnieniowy.Wspomaganie działało jeszcze jak wracałem,ale jak dojechałem do domu to przestało działac na wolnych obrotach.Wsiadłem do samochodu i pojechałem do mechanika,ten kazał mi przygazować do obrotów 1500 i wtedy kręcić kierownicą.Przy 1500 wspomaganie jest a na wolnych obrotach nie.
Mechanik powiedział ze pompa dostała swoje jak jechałem bez oleju ten kawałek i własnie od tego tak jest,a to ze po wymianie tego wężyka to akurat zbieg okolicznosci ze w tym czasie się to stało.
Co Wy o tym myslicie???

llechu
24-10-2006, 18:55
Ja myślę, że mechanik ma rację. Pompa kręci się cały czas. Jak chodziła na sucho to się luzy porobiły i teraz przy małych obrotach nie bangla. Pewnie niedługo przestanie zupełnie :(

bumbum
24-10-2006, 19:30
czy taka pompa jest rozbieralna?
Kumpel ma taką ale uszkodzoną,zapewniał mnie ze napewno starły się turbinki czy łopatki ,teraz nie pamiętam jak to mówił,a w tej uszkodzonej te są sprawne.czy da się przełożyć to?
Czy moze regenerują takie pompy bo nowa strasznie droga napewno?

konik31
24-10-2006, 19:51
Miałem podobny problem lecz przez mechanika. Pompa tak szybko nie siada zwłaszcza jak jest w żeliwnej obódowie. Prwdopodobnie masz zapchany przewód ciśnieniowy wychodzący z pompy do maglownicy lub zapowietrzony układ wspomagania po wycieku płynu. Proponuję całkowicie spuścić płyn wspomagania kierownicy z układu i zalać nowy, odpowietrzając układ przed uruchomieniem silnika. Sprawdź szczelność węża ciśnieniowego (nie łataj).

Sławek

bumbum
24-10-2006, 20:06
pompa działała idealnie po wycieku,dolałem oleju założyłem rurkę gumową i tak jeździłem tydzien czasu,potem zauważyłem lekki wyciek i czym prędzej pojechałem do mechanika i od chwilim kiedy mechanik założył wężyk to wtedy przstała działać.Mechanik przecinał rurkę szlifierką kątową i potem pilnikiem opiłowywał,moze dostały się opiłki do płynu wspomagania i od tego się zapchał?Popa jak jechałem te 15km nie piszczała tylko bulgotała czyli całKIEM SUCHA NIE BYłA,JAK ZAKłADAłEM PROWIZORYCZNą RURKę TO JESZCZE MI KUPę PłYNU WYLECIAłO.

[ Dodano: 2006-10-25, 08:03 ]
A jak się odpowietrza układ wspomagania?

konik31
25-10-2006, 10:04
Idź do postu z 18.10.06 "wymiana płynu wspomagania".

Sławek

bumbum
25-10-2006, 14:25
A tak wogóle to jaki powinien byc płyn wspomagania do mondeo? ja wlałem Hipol do wspomagania,tzn. dolałem bo nie wiedziałem jaki był poprzednio,być moze dwa różne się zmieszały i przez to nie działa jak nalezy

MAN
25-10-2006, 18:24
Hipol jest za gęsty do tego wspamagania i dlatego może nie być wspomagania na wolnych obrotach. olej powinien być syntetyczny taki czerwony

bumbum
25-10-2006, 19:49
no i własnie był poprzednio taki czerwony i na tym chodziło,teraz juz wszystko jasne.
Podajcie B.proszę nazwę jaki mam kupić.
Kurde co bym bez Was zrobił? Napewno kupowałbym nową pompę :)

Hesus
25-10-2006, 19:52
Zawsze można kupić HIPOL ATF czerwony. Jest przewidziany do wspomagania i tani.

MAN
25-10-2006, 19:52
Jedziesz do sklepu lub na stacje benzynową i mówisz że chesz czerwony płyn do wspomagania. Producentów jest mnustwo tylko jest jedna klasa lepkościowa oleju

Hesus
25-10-2006, 19:53
Jedziesz do sklepu lub na stacje benzynową i mówisz że chesz czerwony płyn do wspomagania. Producentów jest mnustwo tylko jest jedna klasa lepkościowa oleju

Klasy oleju są dwie. Jest ATF II Dextron i ATF III Dextron. Ale oba są dobre.

karex
25-10-2006, 21:43
Ja np. jeżdżę na Mobilu ATF.
A jak kiedyś miałem awarię to lałem najtańszy przekładniowy Hipol (ten do skrzyni do Maluszka), ale jak się zrobiło zimno to zrobiło się z niego masło :DDD

bumbum
26-10-2006, 19:38
HEHE,do tej pory jeździłem na krótkich odcinkach,max 10km,rano pojechałem z żoną na zakupy 70km do większego miasta (duzo zakrętów,parkowania itd) Wsiadam do auta,zamierzam się do wycofania z parkingu biorę zamach na kierownicę a tu idzie leciutko na wolnych obrotach).
Kurde nie wiem co teraz,wspomaganie działa.
Ciekawe czy jak jutro rano odpalę czy będzie działało.
Co teraz o tym myslicie?

konik31
26-10-2006, 19:50
Odpowiedź jest prosta. Jeśli wlałeś do uładu olej hydrauliczny np Mobil ATF to w trakcie jazdy i wszelkich manewrów nastąpiło samoodpowitrzenie i wyczyszczenie układu wspomagania miałem to samo i terez działo ok lecz zastanawiam się nad ponowną wymianą płynu bo ten nowy trochę zciemniał po ostatnich jazdach. Jeżeli nie wymieniałeś płynu to układ się sam odpowietrzył podczas manewrów lecz radzę wymienić płyn bo zimą może być gorzej.

Sławek.

Neptyk
27-10-2006, 18:25
mam podobny problem tylko że mi staje pompa wspomagania kierownicy jak skręce na maks w praw lub w lewo. czy pompa jest do wymiany czy co to może być?????
poradzcie mi co mam robić???

bumbum
27-10-2006, 19:57
A mi chodzi idealnie,zero jakichkolwiek szumów czy cóś podobnego.Kierownica na wolnych obrotach jednym palcem idzie.

marcin_s18
27-10-2006, 20:46
A mi przestała dzialac pompa wspomagania z dnia na dzie :fcp5 I nie wiem dlaczego :fcp11

Auto było u pompiarza, i twierdzi ze tylko z niej ściagnąl pasek, płynu jest tyle co było, na pompie nie ma śladów, że był ściagany wąż (czyli chyba mówi prawde). Jeden dzień bylo wspomaganie przy wyższych obrotach, a teraz wogóle nie ma :fcp11

karex
27-10-2006, 23:46
mam podobny problem tylko że mi staje pompa wspomagania kierownicy jak skręce na maks w praw lub w lewo. czy pompa jest do wymiany czy co to może być????
A nie masz już czasem luźnego tego paska wieloklinowego od wspomagania?

marcin_s18, a kręci się wogóle? Nie ma czasem jakiś luzów na kole pasowym?

marcin_s18
28-10-2006, 12:16
marcin_s18, a kręci się wogóle? Nie ma czasem jakiś luzów na kole pasowym?

ściagnąłem pasek z pompy i można na luzie obracać kółkiem od pompy. Potem założyłem pasek, naciągnąłem tak jak powinno byc, i wspomagania jak nie było tak nie ma :fcp11[/quote]

konik31
29-10-2006, 11:25
Nie wierzę aby pompiarz nie ruszał węży. Prawodpodobnie ruszył wąż ciśnieniowy, to wystarczy do zapowietrzenia układu. Mój mechanik też mówił, że nic nie ruszał a jednak zapowietrzył układ i walczyłem z tym przez dwa tygodnie - łącznie z kupnem używanej sprawnej pompy. Byłem wnerwiony jak się dowiedziałem, że ta stara chodzi jak talala a układ był zapowietrzony. Próbuj dalej powodzenia i patrz pompiarzowi na ręce. Ja teraz swojego mondka nie zostawiam u mechanika bez mojej obecności - przynajmniej wiem co urwał i sknocił aby potem to dobrze naprawić

Pozdrowienia Sławek.

diseasekowalski
07-02-2007, 17:05
ostatnio i ja zalapalem sie na powazny problem.
przejechalem wieczorem przez gleboki i zmarzniety snieg..
rano zauwazylem zupelnie inna prace wspomagania..
chodzilo duzo ciszej.. i CIEZEJ :-(
przejechalem okolo 30-40km i zauwazylem (choc pewnie tak bylo od poczatku wyprawy) ze chodzi tak jak na zgaszonym silniku na luzie.. czyli kierownica daje duzy opor.
pomyslalem ze pompa...
pomyslalem tez ze moze skonczyl sie plyn od wspomagania - ale zawsze jak sie konczyl (troszke cieknie maglownica) to wyraznie czulem to na kierownicy i slyszalem (to juz jak sie konczyl naprawde) hardkorowe brzmienie pompy. Teraz tego nie bylo.
spojrzalem wiec pod maske i co widze? brak plynu. dolalem. troszke za duzo. dokrecilem korek.
i dawaj sprawdzac - zero rezultatu. wpadlem wiec na pomysl ze moze zapowietrzony i ze za duzo mu wlalem - odkrecilem korek i na zapalonym silniku krecilem w prawo i w lewo.
na poczatku wspomaganie czuc bylo tylko xprzy wyzszych obrotach, potem juz bylo ok.
zakrecilem korek. zgasilem silnik i poszedlem do domu.
jakie moje bylo zdziwienie gdy okazalo sie rano ze problem wrocil!
czasami jak dam duzo gazu (wysokie obroty) to wspomaganie dziala.
czasem nawet bardzo dobrze.
ale na wolnych obrotach ma najczesciej problemy.
najgorzej jest przy cofaniu...

co to moze byc?
gdzie to jeszcze odpowietrzac?
help

help help help

MAN
07-02-2007, 17:50
diseasekowalski, Sprawdz chłodnice oleju od wspomagania która znajduje sie pod zderzakiem przed chłodnicą wody może jest jakaś rurka przegieta i przez to olej nie przepływa na wolnych obrotach do przekładni kierowniczej

diseasekowalski
07-02-2007, 22:15
moze jakies zdjecie?.. do tej pory nigdy tam nie widzialem chlodnicy.. :-(

MAN
08-02-2007, 06:31
Jest to chłodnica zrobiona z rurki stalowej w kształt litery U jak stoisz przodem do samochodu to od lewej strony na wysokości chłodnicy wody przychodzą dwa przewody hydrauliczne do tej chłodnicy

karex
08-02-2007, 10:49
Tak jak napisał MAN, ożebrowana rura aluminiowa, wygięta w literę U i położona na bok

______
______)

Patrząc od przodu auta spod spodu, jest przed pozostałymi chłodnicami (chłodnicą).

diseasekowalski
20-03-2007, 13:38
troche pozno, ale znalazlem ta chlodnice. co ciekawe u mnie jest to pelna chlodnica - wyglada jak miniaturka tej glownej od silnika.
niestety zadne przewody ani tez chlodnica nie byly uszkodzone...
wiec pewnie pompa... :-(
dziekuje wszystkim za zainteresowanie :-)

[ Dodano: 2007-08-27, 12:24 ]
ha. po wymuianie calego wspommagania okazalo sie ze winna byla pompa - kawalek polecial w przewod i go zablokowal. potem padla calkiem pompa (zaczelo latac kolo pasowe nawet). kupilem tanio maglownice, pompe i wymieinlem. jest super.