Zobacz pełną wersję : [Escort 1992-1995] Kto potwierdzi brak immo w ECU HAWK do 1.6 16V ?
Jak w temacie, próbuje odpalić niedawno zakupione cabrio mk6 1.6 16V w którym najprawdopodobniej posypał się immo (nie mam klucza matki)..
Przy próbie odpalenia dioda immo szybko miga, rozrusznik kręci ale nie działa pompa paliwa oraz nie ma iskry.. Komputer o oznaczeniu ENVY
Dzisiaj dorwałem kompa z mk7 98r. razem z kluczykiem matką i pętlą immo - po pracy będę próbował odpalać..
Jeśli jednak odpalić się nie uda to chciałbym wsadzić kompa bez immo - takim komp ma podobno oznaczenie HAWK - czy ktoś to może potwierdzić? Komp musi mieć wbudowanego EDIS'a.
Btw. czy jest jeszcze jakiś pośredni czytnik immo między pętlą, a ECU?
dawid5995 11-02-2013, 16:43 Z tego co pamiętam to gdzieś był temat jak oszukać immo, jakąś zworke trzeba było zrobić w skrzynce i jakiegoś kabla pozbwaić mocy, wtedy immo cały czas myślał że ma kluczyk. Tylko już nie pamiętam jak to znalazłem, chyba po prostu immobiliser escort czy jak on tam sie pisze.
Undercover 11-02-2013, 19:25 shadku jak mam taki sam silnik w mk6 i bez immo. Jeżeli Ci pomogę to jutro rano zobaczę jaki jest tam ECU - o ile to wystarczy.
Byłbym wdzięczny za info..
Niestety dziś na kompie z mk7 wraz z transponderem nie odpalił - podczas kręcenia rozrusznikiem migała tylko dioda od immo, brak iskry i pompy..
Na forum nie znajdę żadnych porad odnośnie ominięcia immo bo moderatorzy takie posty usuwali;/
Jeśli dobrze wygooglowałem to potrzebuje kompa o oznaczeniu HAWK - gdyby ktoś miał to z chęcią przygarnę :)
Undercover 11-02-2013, 20:00 Jutro zajrzę rano i Ci napiszę :wink:
A jak byś takiego potrzebował to zadzwoń do typka :) Może jeszcze ma http://allegro.pl/komputer-silnika-escort-mk6-mk7-1-6-16v-92-02-754-i2940820004.html
lukaszek_socho 11-02-2013, 20:21 Opis wtyczki masz tu http://www.auto-diagnostics.info/images/ford_eec_iv_connector.gif, na wtyczce też jest numeracja. Piny PATS w EEC IV to 5, 22, 32, 38, 39, 41, 45 jak znajdziesz komputer z auta w którym na tych pinach nie ma kabelków to myslę, że na 99% nie będzie PATSu.
Piny PATS w EEC IV to 5, 22, 32, 38, 39, 41, 45
A co się stanie jak odetnę te piny z ori kompa (ENVY) z immo?
Oczywiście nie uruchomisz silnika
lukas1986 12-02-2013, 12:18 ja mam mk6 z 93 i nie mam immo. oznaczenie mojego kompa to ENVY...
a jakie oznaczenia są na skrzynce bezpieczników też była zmieniana?? może ktoś wsadził z mk5 i dlatego takie kwiatki... ja jak włożyłem skrzynkę z mk5 do swojego to: rozrusznik kręcił, ale samochód nie odpalał...
zamówiłem HAWK'a - zobaczymy co będzie..
ENVY był w oryginale tak więc wychodzi na to że ma immo..
Skrzynka jest bankowo z mk6 94 r.. próbowałem podmieniac na taką z mk5 i jest bez zmian..
Najbardziej obawiam się że immo jest zewnętrzne (nie wbudowane w kompa) - ktoś wie jak je wtedy obejść?
że immo jest zewnętrzne (nie wbudowane w kompa) - ktoś wie jak je wtedy obejść? Mam wątpliwości co do tego czy takowe było. Tak czy siak, takich pytań na forum nie zadajemy, bo to grzech ciężki ;)
Było - potwierdziły to osoby na zagranicznych forach ale nie podają w jakich konkretnie rocznikach tak występowało..
Nikt nie musi publicznie pisać jak to obejść - zapraszam jak coś na pw.
Powiedzmy sobie też szczerze: kto ukradnie starego escorta - będzie się grzebał w kablach..
Potrzebuje po prostu drobnych wskazówek - czego szukać, jak i co mogę zrobić żeby odpalić to cudo..
Powiedzmy sobie też szczerze: kto ukradnie starego escorta Ja to rozumiem, ale po prostu zasada i już (poza tym ta sama wskazówka może wskazać sposób "skrojenia" focusa ;) ). Podobnie jak poszukiwanie kodu do starego radia (wartego z 10% tego co ten escort) też jest "grzechem" . Temat immo mnie interesuje i zamierzam go ugryźć ale to tak dla zaspokojenia ciekawości no i w bliżej nieznanej przyszłości, ale to ciekawa sprawa
A czemu żeś się uparł na kompa koniecznie od 1.6??
Chodzi Ci o to, że od 1,8 też pasuje?
dokładnie
Jakoś silnik 2.0 w moim chodził na kompie od 1.6 z immo
Potem była przekładka na komp od mondeo 2.0 bez immo tylko piny poprzekładać we wiązce i jakoś jeździ.
Wiara wkłada do 1.6 kompy od 2.0 i wszystko chodzi.
Ale jak autor wie lepiej to już moja polemika niema znaczenia.
lukas1986 12-02-2013, 22:31 ENVY był w oryginale tak więc wychodzi na to że ma immo..
dziwne... mam immo ale co prawda dokładane, trzeba przyłożyć tzw. "tabletkę".
Bo przy kompie z 1.8 bede sie musial bawic w zmiane pinow itp - chce uniknac takich kombinacji.. Rozumiem ze masz takiego kompa i chetnie mi go sprzedasz ale jak juz pisalem na innym forum nie jestem zainteresowany..
Ma to dzialac na kompie z 1.6 tak jak przewidzial to producent z tym ze bez immo. Odpowiedniego kompa juz zamowilem i bede probowal to jakos ugryzc.. Mam nadzieje że z pozytywnym efektem..
yyy.. z kompem od 1,8 chyba nie ma przekładki.. To plug&play
Z tego co doczytalem to nie jest p&p, trzeba przepinowac kostke.
Nie zdziw się czasem ze i z tym kompem co zamówiłeś piny będziesz przekładał
Nie zdziw się czasem ze i z tym kompem co zamówiłeś piny będziesz przekładał
Słuchaj, jak wiesz coś w temacie to podziel się wiedzą.
A jak po prostu chcesz sobie pomarudzić i wprowadzić zamęt bo nie chcę Twojego kompa kupić, ponieważ mi nie odpowiada, co już Ci napisałem, to po prostu się nie udzielaj.
Komp został już zakupiony, wg tego co się dowiedziałem nie muszę przepinać żadnych kabli tylko ew. odciąć 2 od immo.
Tak więc kolejny raz dziękuje za ofertę - nie chce kompa z 1.8, nie chce wiązki z 1.8 i nie chce skrzynki z 1.8, chce z 1.6.
wg tego co się dowiedziałem nie muszę przepinać żadnych kabli tylko ew. odciąć 2 od immo.o ile w ogóle tam jest jakiś kabelek. Standardowo pin jest pusty.czy jest jeszcze jakiś pośredni czytnik immo między pętlą, a ECU? nie ma, pętla jest podpięta bezpośrednio pod ECU. Nie pamietam, ale tam na którymś odcinku jest chyba kabelek ekranowany, ale mogę się mylić.
Sławku - we wtyczce ten kabelek będzie bo wiązka jest z instalacji posiadającej immo - czasami piszą zeby na wszelki wypadek udciac kabelki immo.
Własnie tego nie jestem pewny poniewaz na forach uk piszą że zdarzał się zewnętrzny moduł pats i już nie jest tak łatwo..
we wtyczce ten kabelek będzie bo wiązka jest z instalacji posiadającej immoskoro tak uważasz, to pewnie to widziałeś. ja mam immo wewnetrzne i pin 2 jest pusty, również we wszystkich mi dostępnych materiałach ten pin tez jest pusty, niezaleznie czy immo jest wew., czy zew.czasami piszą zeby na wszelki wypadek udciac kabelki immo.w ten sposób odetniesz "czytnik" od ECU oraz cos w rodzaju "zabezpieczenia antysabotażowego". jak immo jest wewnętrzne to tylko albo przeprogramowanie, albo ingerencja w sterownik. Byc może immo zewnętrzne da jakos radę, ale tego nie wiem.
Cabs odpalony :)
Okazało się że oprócz trafionego kompa było namieszane we wiązce - ktoś już próbował ominąć immo ale spieprzył robote, a co najgorsze nie oznaczył kabli przed robotą przez co nie mogłem wrócić chociażby do punktu wyjściowego.
Niestety niezbędna była wymiana wiązki - po wymianie auto zagadało - nigdy nie widziałem tak pięknie chodzącego 1.6 ! :)
Wnętrze zostało zdemontowane do zera wraz z kokpitem - tapicerka została wyprana, a instalacja elektryczna przywrócona do stanu pierwotnego (pod deską też ktoś nieumiejętnie działał).
Natrafiłem także na wspomniany zewnętrzny moduł PATS - znajduje się na ścianie grodziowej za poduszką powietrzną pasażera. Postaram się pstryknąć foto :)
Na przyszłość: komp ENVY jak i HAWK nie posiadają immo - sprzedający wprowadził mnie w błąd informując, że ENVY był w tym aucie oryginalnie.
to sie udalo.czekam na wakacje zeby cie zobaczyc w Cabs ;-)
Cabs jest bardziej tematem na sprzedaż ale trochę nim pojeżdżę :D
Dzięki wszystkim za pomoc :) No i dziękuję koledze Migdałowi z FEFK za przydatne rady :)
|