Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Po wykasowaniu powraca błąd katalizatora P0420 . Co jest przyczyną ?


janas14
13-02-2013, 21:41
Witam kupiłem Mk4 pełne zadowolenie komfort itp kupiłem ze świadomością że autko ma zapalony chek oki pojechałem do mechanika określił błąd p0420 - zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników blok 1 tzw współczynnik oki błąd skasowany pojeździłem około 400 km znowu to samo . Więc co się dzieje katalizator do wymiany jakieś inne rady może trza go dopalać sam nie wiem co o tym sądzić może awaria czujnika . Ford Mondeo 2.0 duratec 2009 rok i przebieg udokumentowany w serwisie 160400 km

Wojtek
13-02-2013, 22:47
Andrzej , poprawiłem Twój tytuł tematu na bardziej konkretny , bo z tego co było niewiele wynikało.
Proszę , abyś na przyszłość zwracał uwagę na takie rzeczy.

Pozdrawiam
Wojtek

cesar-
14-02-2013, 06:48
Mam to samo, mechanik mi doradził abym nalał 2 baki v-pawer 99+ na shelu i ostro pojeździł (wysokie obroty) aby spróbować przepalić katalizator który się zapchał po nalaniu paliwa na statoil w radomiu na wylocie na kielce (z góry ostrzegam przed tankowaniem na tej stacji.
Jak to nie pomoże regeneracja katalizatora około 1000 zł + robocizna.
W ASO 4600 zł sam katalizator.

Bump: Dodam że przebieg mam 55k i samochód zaraz po gwarancji i ASO nie bierze odpowiedzialności za złe paliwo :/

janas14
14-02-2013, 08:29
Może założe lpg wyższa temp spalin powinna sprawe załatwić swoją drogą na jakiej zasadzie sądują czujniki o uszkodzeniu katalizatora myślę że chyba to czujniki temp może da się je oszukać

Deryll
14-02-2013, 12:29
Kolego napiszę taką ciekawostkę. U funfla w Mazdzie 626 silnik 2.0 benzin + LPG też wywala błąd o katalizatorze. Jeździ i ma to gdzieś, ale w mazdzie użytkownicy wkładają podkładkę pod sondę, a są dwie sztuki, i ponoć hula bez błędów.

MIREKTERAZPOLSKA
14-02-2013, 12:53
1. Przy takim przebiegu sprawdz przewód od turbiny
2. Katalizator-zamiennik to koszt 850 zł
3. Po za tym że stracisz pieniądze na paliwo i możliwość złapania mandatu to w tym samochodzie ostra jazda nie pomoże katalizatorowi.

Deryll
14-02-2013, 13:04
Przy takim przebiegu sprawdz przewód od turbiny

Tak kolego w wolnossącej benzynie....

janas14
14-02-2013, 14:40
1. Przy takim przebiegu sprawdz przewód od turbiny
2. Katalizator-zamiennik to koszt 850 zł
3. Po za tym że stracisz pieniądze na paliwo i możliwość złapania mandatu to w tym samochodzie ostra jazda nie pomoże katalizatorowi.

1.wszystko oki tylko to benzyna wolnossąca
2. Katalizator zamiennik 1050 zł + uszczelka kolektora + robocizna 1300 zł i nie masz gwarancji że katalizator będzie trzymał normę emisji V
3 tak ostra jazda tu nie pomoże błąd p0420 informuje o traceniu właściwości katalizatora ( znalazłem też błąd typu p0421 uszkodzenie katalizatora )
4 jak się domyślam na razie jest to 2-ga sonda podobna w swym działaniu do lambdy lecz nie bierze udziału w korekcji mieszanki bp-O2 bo niby po co korekcja lambdy ???Sonda ta umieszczona jest za katalizatorem tuż przed złączem elastycznym . Raczej zamysłem konstruktora było dbanie o normę emisji spalin jeżeli się nie mylę Euro V w tym wypadku właśnie ta sonda tego pilnuje więc opcja o większym spalaniu raczej odpada
Na dzień dzisiejszy szukam rozwiązania typu emulacja tegoż czujnika albo też o możliwości usunięcia tego błędu z systemu.

rajniak
14-02-2013, 21:35
Kolego napiszę taką ciekawostkę. U funfla w Mazdzie 626 silnik 2.0 benzin + LPG też wywala błąd o katalizatorze. Jeździ i ma to gdzieś, ale w mazdzie użytkownicy wkładają podkładkę pod sondę, a są dwie sztuki, i ponoć hula bez błędów.
Podkładka (jedna, dwie czy więcej) faktycznie często działa ale jak na razie 100% skuteczność w "oszukiwaniu" sondy ma takie coś -
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-ocynk-najtaniej-i2958024649.html

Nieco tańsze niż katalizator ;)

janas14
14-02-2013, 21:58
Podkładka (jedna, dwie czy więcej) faktycznie często działa ale jak na razie 100% skuteczność w "oszukiwaniu" sondy ma takie coś -
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-ocynk-najtaniej-i2958024649.html

Nieco tańsze niż katalizator ;)

no to wygląda ciekawie jeżeli nie znajdę elektronicznego rozwiązania no to właśnie taki prosty patent ot zwykła tulejka chylę czoła jeszcze troszkę poczytam na temat tej drugiej sondy kurcze fajnie by było wiedzieć jaki to typ czujnika pojemnościowy czy w standardach 0-20 v czy mA jak bym wiedział to łatwo wtedy w prosty sposób oszukać np przeskalować np do standardu Euro 4 cz 3 ma może ktoś dostęp do dokumentacji ?

cesar-
11-10-2013, 18:56
Witam szanownych forumowiczów.
Problem jak w temacie, wyświetlanie błędu P0420 (niesprawny układ katalityczny).

Katalizator wymieniony błąd powraca,
wymienione sondy lambda (obie) błąd powraca.

Wskazania sond lambda w normie, skład spalin idealny, żadnych innych objawów.
Sprawdzane "lewe powietrze" na układzie dolotowym - ok,
Kontrolka "check engine" zapala się przy stałej prędkości przy obrotach w okolicach 2000.
Samochód ma przejechane 72k km od nowości u mnie.

Dodam że oprogramowanie uaktualnione przepustnica wyczyszczona i ASO też jest zdziwione.

Ręce już załamuje i proszę o pomoc

Tvvardy
11-10-2013, 21:03
Proponuję jeszcze sprawdzić czy:
- Wtryskiwacze paliwa nie są uszkodzone, nie ma wycieków
- Świece zapłonowe nie są uszkodzone
- Kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy
- Nie ma jakiejkolwiek nieszczelności w układzie wydechowym w okolicach sond, połączeń itp
- Sprawdzić działanie czujnika temperatury płynu chłodzącego

Pomijam to co zostało już wymienione a miałoby wpływ na pojawienie się tego błędu.

TomozTM
18-10-2013, 08:40
wielu speców widzę, a nie do końca wiecie co i z czym... na dokładkę pytający wie więcej od odpowiadających :) rozbawiło mnie to :D

w temacie:
Spadająca sprawność katalizatora - wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi trwałość katalizatora to 160kkm u mnie padł (Cmax 1.8 2004r) przy 158700km zapchany jak ta lala, nie był w stanie się wypalić (mimo szczerych chęci - czyli pałowanie nic nie daje). U Ciebie, nawet jeżeli się nie zapchał, to po prostu się wypalił i najzwyczajniej nie działa.

Wymieniłem na zamiennik firmy JMJ - (najtańszy jaki znalazłem za 970zł made in poland) bo nowy oryginał to 3800zł w ASO (nie wiem skąd cesar- wziął 4600, ale współczuję takiego serwisu, chyba że z robotą)

Efekt - check engine po kilku-set/tysiącach km (wymieniałem w tym roku na wiosnę, samochód lata niewiele) - błąd stały, zbyt niska sprawność katalizatora.
Efekt - silnik dostaje większą dawkę paliwa (jeden z 2 lub 3 trybów awaryjnych) żeby zmusić kata do pracy i podnieść mu temperaturę.

grande finnali!
Rozwiązanie:
1: wymienić kata choćby i na zamiennik (brak oporu w wydechu duratecom nie służy, drastycznie spada moment obrotowy)0
2: mały grzybek zwany emulatorem sondy lambda za 15-25zł zakładany na 2 sondę powinien pomóc - ale nie musi, sam dopiero czekam na przesyłkę.
3: jak grzybek nie pomoże, to kierunek dobry gazownik (zajmujący się nowszymi samochodami - czyt po 2008r.) i założenie emulatora elektronicznego. Wstawia się takie małe ustrojstwo pomiędzy sondę a wtyczkę, programuje się je (to ważne żeby indywidualnie dobrać parametry!!!) i wtedy powinno latać.

Niestety oszukanie elektroniki w naszych kochanych fordach graniczy z cudem. Legendy głoszą że komuś się udało ;)

janek001
18-10-2013, 08:59
http://lepard.eu/authorized_workshops/#dolnoslaskie
w tych firmach zamontują ci emulator sondy i po problemie

MrSylwek
18-10-2013, 20:10
Ja proponuję po prostu wymienić katalizator. Żeby nie było zbyt drogo to na taki z wkładem metalowym. Ja taki założyłem po tym jak mi wyskoczył błąd niskiej sprawności katalizatora i zrobiłem na nim do tej pory ok 80 tys km. U siebie mam model BP 2800 (przeznaczony do poj 2.0-2,8 l ) Błedu nie ma do tej pory. Swój kupiłem ze strony firmy Lindo Gobex. Nie pamiętam dokładnie ale chyba kupiłem na normę euro 4. Stary katalizator nie był zapchany tylko wypalony do połowy. Żeby wymienić stary należy wyciąć , a do nowego dospawać obcięte ze starego końcówki. Wspawać nie jest prosto ponieważ końcówki są skręcone względem siebie. Śruby też proponuję nowe przygotować bo stare prawdopodobnie się pourywają przy odkręcaniu.

fyky
05-02-2014, 19:48
kolego cesar- jaki finał twojej walki?, mam podobny problem, a jestem na początku drogi.

janas14
05-02-2014, 22:07
częściowe rozwiązanie problemu to http://allegro.pl/najtaniej-ocynkowany-emulator-drugiej-sondy-lambda-i3927392211.html

fyky
06-02-2014, 18:12
emulator/przedłużka - ciekawe rozwiązanie, trochę o tym teraz poczytałem, ale czy to naprawdę działa?, chyba zbyt piękne żeby było prawdziwe, może któryś z kolegów z czymś takim eksperymentował?

janas14
07-02-2014, 08:47
[QUOTE=fyky;2154628]emulator/przedłużka - ciekawe rozwiązanie, trochę o tym teraz poczytałem, ale czy to naprawdę działa?, chyba zbyt piękne żeby było prawdziwe, może któryś z kolegów z czymś takim eksperymentował?[/QUOTE


to działa względnie lambda przestaje być taka czuła na oscylacje nie jest łatwo sprawdzić lambdy to wymaga długich pomiarów błąd wywoływany jest podczas pomiarów 2 sąd lambda przyczyna wyświetlania błędu to rozbieżność pomiędzy wskazaniem 2 sondy względem 1 .

cesar-
08-02-2014, 19:16
Po wielu bojach udało mi się wymusić wymianę katalizatora drugi raz.
Jak się człowiek w finale przyznał zamontował katalizator z niższą normą.
Coś się plątał że zamontował EURO 4 ale to za niska itd, i teraz zamontował EURO 5. Wg mnie zamontował EURO 3 i w tym był cały problem (wkład do EURO 3 jest kilkaset zł tańszy niż do EURO 4). Jak się dowiedziałem z innego warsztatu zamontowanie niższej normy powoduje że check engine przez jakiś czas (u mnie pare tysięcy kilometrów) się nie zapala lecz się szybko zapycha i jest do wymiany znów. Dokładnie tak było u mnie.
Obecnie po wymianie przejechałem kilka tysięcy i jest ok.
Odnośnie Emulatorów, tulejek czy jak to jeszcze się nazywa u mnie to nie działało może troszkę rzadziej się kontrolka silnika zapalała (kupiłem sobie ustrojstwo na bluetotha do kasowania błędów bo bym zbankrutował na samym podłączaniu komputera).
Dodam jeszcze że po wymianie katalizatora samochód pali około 1,5 l/100km mniej.
Dowiedziałem się też że przy wymianie wkładu katalitycznego powinno się dostać certyfikat/gwarancja z zaświadczeniem o normie.
Koszt wkładu euro 4 z wymianą (do kolektora) nie powinien przekroczyć 1200 zł.
Pozdrawiam i ostrzegam przed sytuacją taką jaką ja miałem bo jest naprawdę trudno udowodnić że katalizator był wymieniony nieprawidłowy a nie został uszkodzony przez np złe paliwo.
Mi się udało ale nerwów i czasu kosztowało mnie to bardzo dużo.

Dodam że pomocną obroną przy dociekaniu praw jest wizyta w ASO i wydruk z sond lambda (wykres sinusoidy drugiej powinien być mniej wiecej o połowę mniejszą amolitudę), natomiast badanie składu spalin nic nie dało (skład spalin był idealny) co zdziwiło wszystkich w ASO.

fyky
09-02-2014, 16:14
cesar-, a jakiej firmy katalizator zakładałeś po raz drugi?, czy był to sam wkład czy puszka katalizatora wspawywana w miejsce starego kata.?

cesar-
09-02-2014, 20:53
W mondeo katalizator umieszczony jest w kolektorze dolotowym, więc nie ma możliwości wymiany puszki.
Można rozciąć kolektor i wstawić wkład albo wymienić cały.
Naturalnie aby wymienić wkład kolektor też trzeba wymontować.
Oryginalny kolektor z katalizatorem w ASO to koszt 4600 zł plus wymiana.
Nazwy firmy wkładu (podobno niemiecka) nie znam nie dostałem tego certyfikatu o którym mówiłem w poście poniżej.
Jakbym wymieniał katalizator teraz (wkład) żądał bym takiego certyfikatu.
Tak naprawdę to bez niego nie wiadomo co tam ktoś wsadzi jak było właśnie u mnie.
Metody regeneracji i wymiany katalizatorów były tez opisane w artykule jednego z motorów pod koniec roku (był też przykład forda focusa).
Z tego co się też dowiedziałem to w warszawie są dwie firmy zajmujące się wymianą katalizatorów (wysyła im się kolektor a oni wymieniają wkład) w lublinie nie znalazłem nikogo kto to robi, jedynie wysyłają do warszawy.

Deryll
10-02-2014, 04:39
W mondeo katalizator umieszczony jest w kolektorze dolotowym

Chyba mała pomyłka.

cesar-
10-02-2014, 05:44
Oczywiście, kolektorze wydechowym :)

janas14
10-02-2014, 19:11
cesar-, a jakiej firmy katalizator zakładałeś po raz drugi?, czy był to sam wkład czy puszka katalizatora wspawywana w miejsce starego kata.?

kolego dobry katalizator masz np firmy BOSAL z kolektorem i łączem elastycznym nic nie spawasz wymieniasz gotowca koszt to niecałe 1000 zł plus uszczelki i śruby 50 - 80 zł stary katalizator sprzedasz w skupie dostaniesz 120 - 150 zł

fyky
11-02-2014, 10:57
kolego dobry katalizator masz np firmy BOSAL z kolektorem i łączem elastycznym nic nie spawasz wymieniasz gotowca koszt to niecałe 1000 zł plus uszczelki i śruby 50 - 80 zł stary katalizator sprzedasz w skupie dostaniesz 120 - 150 zł

dzięki za podpowiedź, faktycznie dużo mniej roboty z gotowcem, razem z błędem P0420 pokazuje mi jeszcze P2101 - błąd położenia przepustnicy, i chyba zacznę od wyczyszczenia zobaczymy czy ma to jakiś wpływ na odczyt z sąd lambda (P0420).

Sochi87
17-09-2016, 09:08
Cześć,

mam podobny przypadek ale rozwiązania problemu dalej nie doszukałem się. Sprawa wygląda tak;
1. Po wymianie oleju, filtrów powietrza i przejechaniu 60-80 km wywaliło mi pierwszy raz błąd p0420
2. Zauważyłem że olej był o 100-200 ml przelany ponad miarkę więc wróciłem do mechanika i upuścił mi tyle, teraz jest idealnie w połowie miarki, wcześniej był ten 1 cm ponad max. Skasował mi przy okazji ten błąd więc zadowolony myślałem ze jest już ok.
3. Po kolejnych przejechanych 70 km błąd wywaliło znowu. Tym razem jeździłem tylko ekspresówką więc wysokie obroty żeby nie było że tylko miasto.
4. Sprawdzamy więc dalej: analiza spalin nie wykazała nic złego więc katalizator ok, miernikiem sprawdzone wszystkie czujniki i też nic niepokojącego. Zmieniłem świece zapłonowe (nie wiem czy to ma coś wspólnego ale mechanik pokazał mi je i były środkowe dwie delikatnie obsmarowane olejem)
Po tym i oczywiście po wykasowaniu błędu dalej jeździłem znowu te 60-70 km i kolejny raz check engine się pojawił. Dziwne jest to że zawsze się pojawiał w okolicy takiego przebiegu po skasowaniu błędu i zawsze to było na obrotach 2500-3000. Dodam że auto ma moc i pracuje równo, nic więcej niepokojącego nie zauważyłem. Odkąd pierwszy raz wyskoczył mi ten błąd zrobiłem już 2000 km.

Czy ktoś może mi podsunąć jakiś pomysł ?

Maro37
17-09-2016, 11:25
witam miałem idetyczny problem i założem ten emulator i cisza

http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-m18x1-5-d2-i5758880711.html?snapshot=MjAxNi0wOC0xMVQyMTowNTow OVo7YnV5ZXI7OWNhOTNmN2YxNDBkYzZkNDNlMDM1Y2ZmZTc2Nj VlZjU3ZDk2ZjdhZmNjMzQzOTFmZDY5YzM5ODg1OTRkOWE2Yw==

Sochi87
17-09-2016, 12:09
A działają w autach z normą spalin Euro 5?

plutopl
17-09-2016, 16:15
http://allegro.pl/katowy-emulator-sondy-lambda-plynna-regulacja-i6465546458.html

Sochi87
17-10-2016, 19:00
Wszystko się udało problem rozwiązany, emulator pomógł:-)

Dzięki!

szeregus
11-09-2017, 20:52
Witajcie,
Zastosowałem emulator sondy, błąd zaczął znów wyskakiwać. Ktoś podrzuci jakiś pomysł?

Laslas
20-03-2018, 15:04
Mam MK4 benzyna (2014r 1,6 Sigma). 6 miesięcy temu zapalił się MIL. W ASO komputer powiedział im, że padł katalizator. Wymiana wraz z kolektorem i kompletem sond to koszt u nich około 7,5 tys. Poprosiłem o wyłączenie kontrolki i pojechałem zatankować do pełna PB98. Wtedy zajrzałem sam do silnika i zobaczyłem że osłona nad katem opadła i docisnęła przewody od jednej z sąd do kata (wyglądają jak na fotce, w ASO tego nie wyłapali:-(((...ja podciągnąłem osłonkę i odchyliłem przewody i dalej jeździłem. Kontrolka zapaliła się ponownie po około 400 km. Pali się już przez około 4tys km. Silnik nie ma żadnych objawów w pracy, pali bez zmian, spaliny na mojego nosa tez pachną bez zmian. Mój SDPROG pokazuje napięcia sond jak na fotce i wskazuje błąd P0420 wymieniając jako jedna z przyczyn problem z sondą 2 w rządzie pierwszym). Czy wg. mojej fotki faktycznie to jest sonda nr 2 w rządzie pierwszym i czy mimo niewidocznego uszkodzenia przewodów ona mogła paść? Czy wskazania napięć potwierdzają że to ona padła i po wymianie okaże się że kat jest ok? Dodam, że mojego błędu już nie da się wykasować programem, wg. właściciela o[programowania sdporog najpierw należy usunąć przyczynę a później wykasować błąd z komputera.

mariotd
06-11-2018, 10:59
Odgrzeję temat - również borykam się z problemem katalizatorów w moim mk4 po lifcie 1.6 120km +LPG. Co chwilę wyskakują na przemian błędy P0420 i P0430, cztery sondy sprawne, katalizator prawdopodobnie nie jest uszkodzony mechanicznie (nie widać ku temu objawów), samochód sprawuje się dobrze, przyspiesza równomiernie, spalanie nie jest kosmiczne. Błędy wyskakują w momencie poruszania się ze stałą prędkością 90-100km/h przez minimum 5 minut.

Ostatnio na przeglądzie LPG został wykonany pomiar spalin, który wyszedł na PB i LPG na granicy dopuszczalności. Polecono mi przegonić maszynę na wyższych obrotach. Ostatnio była ku temu okazja, przejechałem trasę 1500 km. Pierwszego dnia 300 km autostradą ze średnią prędkością 120km/h (ok. 3,5 tyś obrotów, powyżej 3 tyś jest dotrysk benzyny). Błędy się nie pokazały. Kolejne 300 km tego samego dnia przejechane ekspresówkami ze średnią prędkością 100km/h - również brak błędów(!). Myśląc, że układ wydechowy się odpowiednio przedmuchał, następnego dnia dostałem strzała w pysk po wyjechaniu na krajówki, gdzie znów jadąc ze stałą prędkością 90-100km/h po kilkunastu minutach pojawił się check, który został już do końca podróży (pozostała trasa średnio 100km/h, z ewentualnym wyprzedzaniem do max. 140km/h). Spalanie na całej trasie wyniosło 7l LPG i ok. 1l PB, zatem bardzo zadowalający mnie wynik jak na 4 dorosłe osoby + pełen załadunek (opony zimowe, 205/55/r16).

Biorąc pod uwagę swoje przemyślenia oraz powyższą sytuację postanowiłem wykonać ostatni desperacki krok, zanim dostanę żółtą kartkę na przeglądzie (spaliny) i będę zmuszony wykonać regenerację katalizatorów - mianowicie WODOROWANIE :one: Nie będę się rozpisywać na ten temat, jest już mnóstwo napisane o tym na różnorakich forach. U mnie jest krótka piłka - albo odetka/przepali/wypali/naprawi :diabelek: katalizator i wynik spalin będzie akceptowalny na SKP, albo czeka mnie regeneracja katalizatorów.

Może jest to moja fanaberia, ale mając do wyboru wydanie ok. 150 zł (wycena warsztatu zajmującego się carbon cleaning), co stanowi ułamek kosztu regeneracji, wydaje mi się, że warto zaryzykować :) Nawet jakbym musiał powtarzać tę operację co rok (przy założeniu, prze efekt końcowy będzie zadowalający).

Po wykonaniu zabiegu pochwalę się efektami, jeżeli wszystko pójdzie po mojej myśli, wówczas polecę zakład wykonujący wodorowanie na forum.

Danielo_82
06-11-2018, 11:06
Trochę dziwne że błędy dotyczą obu katalizatorów (wogole w tym modelu są dwa?) sprawdzałeś jak wyglądają świece i czy nie ma nieszczelności w wydechu?

mariotd
06-11-2018, 11:15
Trochę dziwne że błędy dotyczą obu katalizatorów (wogole w tym modelu są dwa?) sprawdzałeś jak wyglądają świece i czy nie ma nieszczelności w wydechu?

Tak, są dwa katalizatory, nieszczelności nie ma, świece były wymieniane jakieś 2 do 5 tyś km wcześniej. Ale już przed wymianą były te same błędy.

Istnieje prawdopodobieństwo, że akcja z katem na poważnie zaczęła się przez wypadanie zapłonu (jakieś 9 tyś km temu). Po wystąpieniu problemu wymieniłem świece oraz cewkę (która powodowała wypadanie zapłonu na cylindrze), wszystko wróciło do normy. Prawdopodobnie poszło niedopalone paliwo do kata, które spowodowało jego przepalenie.. Jeżeli wodorowanie nie pomoże, wówczas diagnoza jest prosta - przepalony kat, który po prostu przepuszcza zanieczyszczenia wraz ze spalinami.

E: Na zdjęciu powyżej w poście kolegi widać te dwa katalizatory.

E2: Oczywiście nie jest tak, że wywala na raz obydwa błędy. Jako potwierdzony błąd zawsze jest naprzemiennie albo P0420 albo P0430, w zależności który wcześniej zostanie potwierdzony po skasowaniu błędu. Codziennie jeżdżę drogą ok. 20 km ze stałą prędkością 100km/h, więc mogę się też codziennie bawić w kasowanie i oczekiwanie na pojawienie się błędu...

lukaszooo
06-11-2018, 11:17
No i pytanie takie jak zawsze, w jaki sposób oceniasz że masz sprawne sondy ?

Danielo_82
06-11-2018, 11:27
Na moje, to szkoda pieniędzy na to wodorowanie. Błąd oznacza że katalizator stracił swoje właściwości i żadne przeganianie już nie pomoże. Ew podkładka pod sondy, ale to też nie zawsze pomaga.

mariotd
06-11-2018, 11:30
No i pytanie takie jak zawsze, w jaki sposób oceniasz że masz sprawne sondy ?

Mają poprawne odczyty napięcia. W poprzednim samochodzie miałem problem z sondą, wówczas diagnostyczna za katem nie podnosiła się powyżej 0,1V - po wymianie wszystko działało cacy.

Obecnie w mondeo obie pary pracują w pełnym zakresie, jedynie co to jest zauważalne, że wykresy (na obrotach od jałowych do 3 tyś) na wszystkich sondach są takie same. Z tego, co udało mi się ustalić (głównie fora zagraniczne - czyt. USA i Fordy) to w momencie, gdy sondy przed i za katem mają te same wykresy, wówczas problemem jest katalizator. Jeżeli jedna lub druga sonda (w parze) nie osiąga odpowiedniego V, wówczas sonda jest padnięta. Poprawne działanie jest wówczas, jeżeli pod obciążeniem dana para sond zachowuje się w sposób:

Pierwsza sonda przed katem działa sobie w zakresie 0,1 - 0,9 V, druga sonda za katalizatorem utrzymuje się na stałym poziomie ok 0,7 V na pracy silnika pod obciążeniem (nie podam dokładnych wyników, gdyż już tego nie pamiętam).

Gdyby coś było nie tak z sondami, wówczas prawdopodobnie odczułbym mocno zmułowacenie samochodu, problem z rozpędzaniem się i osiągnięciem wysokich obrotów, wysokie spalanie... a u mnie wszystko jest w najlepszej normie. Spalanie (LPG): płynna jazda po mieście 9l, na trasie 7l, stojąc tylko w korkach spalanie do 12l.

Bump: Na moje, to szkoda pieniędzy na to wodorowanie. Błąd oznacza że katalizator stracił swoje właściwości i żadne przeganianie już nie pomoże. Ew podkładka pod sondy, ale to też nie zawsze pomaga.

Zdaję sobie z tego sprawę i biorę to pod uwagę bardziej, niż jakikolwiek pozytywny efekt całej akcji. Ale skoro nie zaszkodzi... W podkładki nie mam zamiaru się bawić, bo jeżeli kat jest walnięty i puszcza zanieczyszczenia, to nawet z podkładkami wyjdzie negatywny wynik na SKP.

lukaszooo
06-11-2018, 11:35
Masz błąd tylko jednego kata czy obu ?
Diagnozowanie sond na bazie odczytów z forscana to wróżenie z fusów, zacznijmy od tego że FORD nie udostępnia wartości serwisowych więc wszystkie teorie na temat odczytów są spostrzeżeniami ludzi. Ja postrzegam blondynki za atrakcyjne ty za głupie.... Tak samo można postrzegać odczyty sond.

Danielo_82
06-11-2018, 11:36
Nie koniecznie. Na skp może być jeszcze pozytywny a dla pcm już nie. Zauważyłem że check zaswieci się gdy napięcie na drugiej sondzie (zs kątem) przekroczy 0,8V.

mariotd
06-11-2018, 11:38
Masz błąd tylko jednego kata czy obu ?
Diagnozowanie sond na bazie odczytów z forscana to wróżenie z fusów, zacznijmy od tego że FORD nie udostępnia wartości serwisowych więc wszystkie teorie na temat odczytów są spostrzeżeniami ludzi. Ja postrzegam blondynki za atrakcyjne ty za głupie.... Tak samo można postrzegać odczyty sond.

Tak jak pisałem wcześniej, błędy wyskakują naprzemiennie, dotyczą obu katów. Owszem, są to spostrzeżenia, ale wg mnie na tyle trafne, aby przyjąć je za poprawne. Prawdopodobnie jak zostanę postawiony pod ścianą i będzie mnie czekać zabawa z regeneracją kata to będzie temat sprawdzenia i ewentualnej wymiany w układzie zapłonowym oraz diagnostycznym sond.

Bump: Nie koniecznie. Na skp może być jeszcze pozytywny a dla pcm już nie. Zauważyłem że check zaswieci się gdy napięcie na drugiej sondzie (zs kątem) przekroczy 0,8V.

To samo miałem w Lancerze - błąd kata, a wynik na SKP czysty jak łza :D Niestety, w mondeo już tak pięknie nie jest, balansuje na granicy dopuszczalności, dlatego zaryzykuję wodorowanie. Jeżeli poprawi wynik spalin, który będzie się utrzymywać, wówczas jest to alternatywa do podkładek i ewentualnej zabawy w naprawianie katalizatora.

lukaszooo
06-11-2018, 11:53
A niedpouszczasz do głowy problemu z silnikiem ??? Skoro błędy wystepują na obu katach a do tego spaliny masz na granicy dopuszczenia to coś jest nie tak z silnikiem a sondy informują cie o problemie ze spalaniem a nie katami.

mariotd
06-11-2018, 12:04
A niedpouszczasz do głowy problemu z silnikiem ??? Skoro błędy wystepują na obu katach a do tego spaliny masz na granicy dopuszczenia to coś jest nie tak z silnikiem a sondy informują cie o problemie ze spalaniem a nie katami.

Silnik działa poprawnie. Nie bierze oleju, nie ma ogromnego spalania, pracuje poprawnie od biegu jałowego po pole czerwone, nie przegrzewa się, nie ubywa płynu, przebieg jest relatywnie niewielki (119kkm, potwierdzony), auto serwisowanie na bieżąco, ostatnio wyregulowane zawory. Cóż więc może dziać się z silnikiem? Nie wykazuje żadnych innych problemów oprócz w.w. błędów.

Danielo_82
06-11-2018, 12:04
No przecież kolega wyżej pisał czym spowodował uszkodzenie katalizatora. Błąd mógłby być spowodowany jeszcze np lejacymi wtryskami, ale wtedy nie występowałby na LPG. Spalanie i ubytek oleju raczej też można łatwo zauważyć. Jeśli nie ma nieszczelności i układ zapłonowy jest sprawny to inne pomysły już mi nie przychodzą do głowy. Ew kiepska benzyna, ale to mało prawdopodobne.

mariotd
06-11-2018, 12:08
No przecież kolega wyżej pisał czym spowodował uszkodzenie katalizatora. Błąd mógłby być spowodowany jeszcze np lejacymi wtryskami, ale wtedy nie występowałby na LPG. Spalanie i ubytek oleju raczej też można łatwo zauważyć. Jeśli nie ma nieszczelności i układ zapłonowy jest sprawny to inne pomysły już mi nie przychodzą do głowy. Ew kiepska benzyna, ale to mało prawdopodobne.

Kiepskie LPG ;) LPG też tankowane na sprawdzonych stacjach. Generalnie panuje również wśród majstrów warsztatowych teza, że katy w silnikach 1.6 forda są po prostu słabe i szybko się kończą. Tutaj na forum również to było kilkukrotnie poruszane (głównie chyba subforum focusa). Podobnie może być u mnie, a całość dobiło wypadanie zapłonu.

Wszystko mówi za tym, że kat jest kaput, ale ratuję się jeszcze myślą poprawy (na pewno nie naprawy) tanim kosztem paru złotych za wodorowanie.

Danielo_82
06-11-2018, 12:11
To jest euro V czy IV?

mariotd
06-11-2018, 12:15
To jest euro V czy IV?

Euro 5.

Danielo_82
06-11-2018, 12:22
Podejrzewam że normy dla tego silnika były tak wyśrubowane, że z tym układem katalizatora ledwo się łapały na wiek 5, a wcale nie wykluczone, że to taka ala afera VW, tylko wcześniej. Euro 4 raczej nie miały aż takich problemów przy tak małych przebiegach.

lukaszooo
06-11-2018, 12:30
Eroo 4 czyli na jednym kacie ma te same problmy :)
Kolega ma klasyczny problem, zakłada że wszystko jest sprawne. Silnik, sprawny, sondy sprawne, katy zapchane a winny temu jest sąsiad :)

mariotd
06-11-2018, 12:38
Eroo 4 czyli na jednym kacie ma te same problmy :)
Kolega ma klasyczny problem, zakłada że wszystko jest sprawne. Silnik, sprawny, sondy sprawne, katy zapchane a winny temu jest sąsiad :)

O, to bym somsiada dojechał :diabelek: Wiesz, gdyby mój problem był odosobniony... a jest taki, jak wiele tutaj na forum. Z pamięci mogę dodać, że ktoś podczas wymiany kata uzyskał info, że ori kat ma wkład ceramiczny(?), który jest o wiele słabszym materiałem niż obecnie montowany. Po wymianie na zamiennik Euro 5 wszystko wróciło do normy.

Nie jest to mój pierwszy samochód, a tym bardziej pierwsza walka z chceckiem i błędem katalizatora, dlatego od strony silnika zostało wszystko zweryfikowane i naprawione (m. in. wypadanie zapłonów). Tak jak pisałem wcześniej - to była prawdopodobnie "truskawka" na torcie, która doprowadziła to zgonu katalizatora. Liczę się z tym, że czeka mnie jego wymiana/regeneracja oraz kompletna wymiana układu zapłonowego + wymiana sond. Do ASO nie mam zamiaru z tym tematem jechać, wolę wydać parę groszy na wodorowanie (które może będzie mieć jakiekolwiek pozytywne skutki względem wizyty w tym para-warsztacie), mechanika mam zaufanego, który sprawdził silnik na wszystkie możliwe strony.. a niestety nie mam namiaru na zaklinacza fordów, który wymaca jakiś inny problem niż po prostu wykończony katalizator :one:

lukaszooo
06-11-2018, 12:46
Ja również walczyłem z sondami wiele razy, raz uda sie znaleść problem a trzy razy nie... jesli błąd jest stały czyli przy dwóch katach jest błąd tylko na jednym to zamienia sie sondy stronami i w taki sposób eliminuje sie problem sond. Jeśli problem dalej występuje to szuka sie problemu z układem zapłonowym, nieszczelności, walnięte czujniki itp. Katalizator jest to ostateczność.
Wymiana sond i kata w ASO to astrakcja :) sonda w aso ok 1200zł a to samo bez znaczka ford mozna kupić za 300zł....

mariotd
06-11-2018, 12:49
Ja również walczyłem z sondami wiele razy, raz uda sie znaleść problem a trzy razy nie... jesli błąd jest stały czyli przy dwóch katach jest błąd tylko na jednym to zamienia sie sondy stronami i w taki sposób eliminuje sie problem sond. Jeśli problem dalej występuje to szuka sie problemu z układem zapłonowym, nieszczelności, walnięte czujniki itp. Katalizator jest to ostateczność.
Wymiana sond i kata w ASO to astrakcja :) sonda w aso ok 1200zł a to samo bez znaczka ford mozna kupić za 300zł....

Ok, ale jak wszystko jest sprawne i jedynie nie przechodzi analizy spalin na SKP? Rozumiem, że powyższa ścieżka diagnostyczna jest opisana dla problemu, w którym wynik analizy spalin jest w normie?

lukaszooo
06-11-2018, 13:26
Tutaj cięzko jest coś ocenić na podstawie analizy spalin bo skoro wali błędem kata to dawka jest w jakiś sposób ucinana lub dolewana. Jeśli jest ucinana to temp spalin rośnie i moze przez to jakiś pierwiastek sie nie dopala ???? Znowu przypomne że ford w odróżnieniu od innych marek nie podaje danych serwisowych i tak naprawde wszystko to nasze domysły.

mariotd
14-11-2018, 13:49
Mały update:

Jestem umówiony na wodorowanie, ale coraz bardziej do mnie dociera, że będzie to kasa wydana nadaremnie... Wertując zagraniczne fora natrafiłem na podobny opis do mojego problemu - wypadanie zapłonu, po czym błąd z katalizatorem (co prawda w Fieście, ale co Ford to Ford).

Wrzucam tutaj cytat z tematu (po tłumaczeniu z niemieckiego na PL przez translatora), w którym to cytacie jest wyjaśniona cała sytuacja wraz z rozwiązaniem problemu:

"Więc mój stopień na ten temat.
Nowa Kat została uszkodzona, więc lampa wróciła.
Znowu nowe wbudowane od znanego producenta, ponieważ nie ma więcej problemów z pojazdem.
Teraz już wiem, dlaczego tak się stało.
Całość w krótkiej formie
Cewka zapłonowa nie od razu zauważyła. (Żona jeździ samochodem)
Cewka zapłonowa wymieniana dwa miesiące później, lampa przyszła.
Sondy nie poprawiły się
Nowa Kat zainstalowana (pochodzi z obszaru Azji) po 2 miesiącach lampa wróciła.
Nie mogłem w to uwierzyć, ponieważ wartości w teście spalinowym były nadal dobre.
Przy następnych drzwiach wiedza Kat jest TOT.
Nowa Kat zainstalowana (z Europy), ponieważ nie jest to najmniejszy problem z pojazdem.
Wniosek: obwiniaj się, jeśli kupisz ****o. Wtedy człowiek musi wykonać pracę 2 razy."

Źródło: https://www.motor-talk.de/forum/p0420-katalysatorsystem-wirkungsgrad-unterhalb-grenzwert-bank-1-t4940813.html?page=2

Wniosek - jeżeli wodorowanie nie przedmucha kata (o ile jest on przytkany, a nie wypalony), w takim razie pozostaje jedynie wymiana na dobry zamiennik (BOSAL? W powyższym temacie został poruszony temat katalizatora "blue angel", a wujek google jedynie paruje to z Bosalem).

Z tego co zrozumiałem po wertowaniu mnóstwa forów zagranicznych, to błąd P420 lub P430, który tyczy się sond diagnostycznych za katalizatorami, pojawia się wówczas, gdy sondy te wykryją zbyt dużą ilość tlenu (O2) - sprawnie działający katalizator zużywa tlen w celu wypalenia zanieczyszczeń. Więc jeżeli nie ma nigdzie "lewego powietrza" na kolektorze czy w wydechu, sondy działają poprawnie (wykresy obu par sond nakładają się na siebie), to po prostu KAT is DEAD :one:

mariotd
19-11-2018, 10:00
EDIT: Już po wodorowaniu. Bardzo miła obsługa, właściciel dogadany, mnóstwo tematów razem przegadaliśmy. Co najważniejsze - zanim nastąpi cała akcja z wodorowaniem, jesteśmy pytani o stan pojazdu, czy są jakieś problemy, etc. Temat prosty - jak przyjedziesz trupem, to nic to nie da, a może nawet podczas akcji się rozlecieć. Sam właściciel nie podchodzi do tematu jako czynność, która w "cudowny sposób naprawi auto". Raczej traktuje to jako profilaktykę.

Co do samego procesu (wykonywane na Pb): trwało to 2 godziny z zegarkiem w ręku, 4-5 razy w ciągu całego zabiegu była wykonywana "przygazówka" do czerwonego pola, podczas której z wydechu wydzielała się ciemna breja (za pierwszym razem "rzygnęło" konkretnie, kolejne przygazówki to były już tylko krople). Samo podawanie wodoru do dolotu powoduje podwyższenie obrotów, natomiast przez całe dwie godziny (oprócz przygazówek) silnik pracował na podwyższonych obrotach (1,8-2 tyś.).

To teraz najważniejsze - czy wodorowanie dało jakikolwiek efekt końcowy?

- auto dalej działa :one: więc nie jest trupem :diabel2: wszystko działa poprawnie. Jedyne co mógłbym "realnie" określić jako poprawę, to na pewno kultura pracy na biegu jałowym na ciepłym oraz zimnym silniku. Na pewno nie będę się rozpisywać, że nagle mam +20 kunia i normalnie pędzi jak szatan - nie to auto, nie ten silnik. Z resztą, nie oczekiwałem takiego wyniku
- zaraz po zabiegu udałem się na obwodnicę w celu przegonienia mondka (zalecane po dekarbonizacji), starałem się jechać tak, aby wywołać błąd poprzez uruchomienie testu obwodu katalizatora. Po przejechaniu +/- 50km błędu brak. Dzisiaj rano trasa z domu do pracy, również obwodnicą, również jazda ok 100km/h (3 tyś. obrotów), błędu nadal brak. Zaznaczam, że zazwyczaj błąd wskakuje po kilku minutach jazdy z w/w prędkością, natomiast za każdym razem po skasowaniu błędu powracał on podczas drugiego razu pokonywania obwodnicy z w/w prędkością.
- nie ekscytuję się aż tak bardzo, ponieważ ani nie podłączałem jeszcze się pod kompa i nie sprawdzałem, czy czasem błędy są (ale jeszcze nie zmienione w usterkę stałą), czy sondy za katalizatorami mają już prawidłowe odczyty... Poczekam na spokojnie do końca tygodnia. Jak błąd nie powróci, wówczas wykonam diagnostykę

Zatem końcowy werdykt - zabieg wodorowania polecam (ale tylko sprawdzone miejsca z pozytywnymi komentarzami, gdzie nie robią tego na huuuuuuuuuraaaa tylko z głową), efekt "po" jest, ale nie traktuję tego jako super mega poprawa. Na obecny moment wodorowanie zadziałało tak, jakbym sobie tego życzył. Muszę jeszcze udać się na analizę spalin, ale to myślę, że na spokojnie w przyszłym tygodniu.

https://pics.tinypic.pl/i/00974/4ajgnrcu2dpr_t.jpg (https://tinypic.pl/4ajgnrcu2dpr)

onys82
03-02-2019, 06:38
Witam.Mam mondeo mk4 2.0 benzyna i ostatnio zapalił mi się check engine.Pojechałem do mechanika by sprawdzić co to jest za błąd. Okazało się ze jedna sonda lambda jest uszkodzona.Po wymianie sondy przejechałem 100km i znowu zapalił się check engine.Cz możne być uszkodzony katalizator czy możne założyć emulator na 2 sondę która nie była wymieniana.Nie wiem co mam zrobić. Dodaje załącznik czeka.

darmodziej
03-02-2019, 08:53
Tak jak wcześniej było pisane, błąd ten oznacza niską wydajność katalizatora. Prowizorycznie można założyć emulator 2 sondy, albo lepiej wymienić katalizator.

zax880
03-02-2019, 09:24
Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że wymieniłem katalizator na zamiennik, który wytrzymał mi chyba ze dwa miesiące tylko i suma summarum skończyło na się emulatorze. Więc lepiej sprawdź tylko czy katalizator nie jest zapchany i jeśli nie to montuj emulator, a jeśli tak to albo wymienić na tani zamiennik, aby tylko pełny przelot był + emulator, albo oryginał kata i po problemie.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

onys82
03-02-2019, 11:17
Dziekuje za informacje.Jutro bedze u mechanika to zobaczyny co on powie.A emulator to jakis konkretny polecacie czy nie ma różnicy?

zax880
03-02-2019, 14:06
Z emulatorem to loteria, ja dopiero za 3 razem trafiłem na ten "właściwy". Dwa poprzednie owszem problem błędu 0420 rozwiązały, ale pojawiały się błędy od działania sondy i tym samym check.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

Danielo_82
03-02-2019, 16:38
Nie tyle emulatora co średnicy otworu w nim.

onys82
03-02-2019, 21:39
Wiem ze jest sporo emulatorów ale może ktos podpowiedziec jaki kupić do 2.0 benzyna?Czy gwint jest taki sam w emulatorach do przykrecenia katalizatora.

zax880
03-02-2019, 21:47
Raczej nikt Ci nie powie "kup taki i będzie super". To raczej dobiera się metodą prób i błędów, dużo czynników na to wpływa. Mogę jedynie powiedzieć na swoim przypadku, że chyba najlepiej kupić prosty, krótki z dość małym otworem, powiedzmy 1-2mm. Jeśli okaże się za mały to wtedy rozwiercać. Osobiście kupiłem również z regulacją otworu, ale w moim przypadku okazało się, że na małych otworach pokazywało właśnie błąd sondy, a im większy tym było lepiej, szybsza reakcja sondy a wykres i tak wygładzony. Ale każdy przypadek może być inny oczywiście.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

onys82
18-02-2019, 20:52
Witam.Emulator zostal zalożony i powraca blad P0420.Czyli musze szukac inny emulator?Moze nie odpowiada ten co mam.Po około 100 kilometrach.Dodaje zdjecie

zax880
19-02-2019, 06:07
A jaki emulator założyłeś dokładnie? Jakieś wykresy z pracy sond by się przydały (dwie sondy + obroty).

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

onys82
19-02-2019, 07:03
Emulator zakładał mechanik.Nie wiem jaki dokładnie jest otwór emulatora.Wiem tylko ze przy sadzie widzę przykręcony emulator. Wcześniej go nie miałem i jest on krótki.Nie zrobiłem wykresu sondy. Myślę by kupić emulator z regulowanym otworem i możne to coś pomoze. Chyba ze to wina sondy lub katalizatora.

zax880
19-02-2019, 07:29
Generalnie ten błąd jest z winy katalizatora albo ewentualnie źle działającej sondy. Najtańszym rozwiązaniem (a raczej zatuszowaniem) problemu jest emulator. Skoro wywala Ci nadal ten błąd to jest źle dobrany, ale punktem odniesienia są wykresy z sond podczas jazdy (najlepiej). Bez tego to nawet mając emulator z regulatorem będziesz raczej długo kombinował nie wiedząc czy dana zmiana polepsza czy wręcz przeciwnie.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

onys82
19-02-2019, 07:40
Po jezdzie samochodem moge sprawdzic jak dziala sonda i wtegy bede cos wiedzial.Czyli po wykomanej jezdzie podpiac do kompa i sprawdzic dzialanie sondy i czy dobrze jest dobrany emulator?A na wykresie bedzie widac czy jest cos nie tak z sada lub katalizatorem?

zax880
19-02-2019, 08:31
Trochę się źle zrozumieliśmy. Pomiar ma być nie "po" a PODCZAS jazdy. Podpinasz kabel czy co tam masz, załączasz rejestrowanie i jedziesz w trasę, kilka km żeby auto dobrze się rozgrzało i żeby był jakiś dłuższy odcinek abyś mógł pojechać na równych obrotach ok 2500-3000 kilka minut powiedzmy. Oczywiście teraz pracę 2 sondy będziesz miał przekłamaną przez emulator. Jeśli wykres 2 sondy będzie bardzo podobny do wykresu z 1 to masz przyczynę p0420. Zmieniając emulator (regulując) musisz jak najbardziej wygładzić wykres 2 sondy - przy prawidłowej pracy jej napięcie utrzymuje się w górnych granicach, a wahania są niewielkie. To tak z grubsza.

Danielo_82
19-02-2019, 08:47
Nie. W czasie jazdy odczytać parametr sondy nr 2 (b1s2). Możesz też na postoju włączyć kilka odbiorników prądu np grzanie szyb, klimatyzacja, siedzenia i wtedy odczytać i zapisać.

zax880
19-02-2019, 08:59
Nie. W czasie jazdy odczytać parametr sondy nr 2 (b1s2). Możesz też na postoju włączyć kilka odbiorników prądu np grzanie szyb, klimatyzacja, siedzenia i wtedy odczytać i zapisać.

Na postoju owszem, można odczytać, ale musi być auto dobrze rozgrzane, aby katalizator uzyskał pełną sprawność, więc chyba lepiej się kawałek przejechać + auto będzie obciążone jak przy normalnym użytkowaniu. Ale co kto woli.

onys82
19-02-2019, 10:59
Parametry odczytu sondy 2

Bump: Parametry odczytu sondy 1

zax880
19-02-2019, 12:19
Z takiego zrzutu 20 sekundowego to niczego się nie dowiesz. Sądząc po wskazaniu 1 sondy to sygnał jest prawidłowy, drugi jest zaburzony, ale w obecnej formie nie wywoła tego błędu. Być może po puszczeniu gazu się zrównują, przy zmianie biegów itd i namnożenie się takich "pokryć" sygnałów wywala ten błąd.
Musisz najlepiej podłączyć pod forscana, zrobić wykres sonda 1 + 2 + obroty na jakimś odcinku, np przy dojeździe chociażby do pracy.

darmodziej
19-02-2019, 15:38
Gdyby nie te 4 "piki" z pierwszego wykresu, pewno by się błąd nie pojawił. Wg mnie emulator jeszcze trochę za słabo tłumi.

onys82
21-02-2019, 10:12
Odczyt sondy 2.Dzis rozgrzane auto.

Danielo_82
21-02-2019, 11:37
Wykres 2 sondy lecącej do prawie 0,8V świadczy o kończącym się katalizatorze. Tulejka niewiele dała, spróbuj zmniejszyc otwor, odsunąć ja bardziej od rury albo zastosować kątowa.

onys82
22-02-2019, 08:37
Dzięki za podpowiedz.Dziś chce kupić emulator z regulowanym otworem.Może uda się z tym emulatorem a jak nie to będę musiał kupić katalizator.Nie wiem czy nowy czy używany.Dziwne ze się już kończy ale mam przebieg 178000 i nie wiem czy to normalne.Przebieg jest oryginalny.

Danielo_82
22-02-2019, 08:54
Daj znać jak będziesz po wymianie. Katalizator można bardzo szybko ubić np niesprawnymi świecami albo złym paliwem.

piotr-1981
25-02-2019, 10:06
Witam panowie , mi też dokucza ten błąd Katalizatora , więc po rozmowie z serwisem ford , zaproponowano mi cenę 3800 za całość ( Katalizator , wydech , robocizna , i inne części ) Jak byście się do tego odnieśli , dodam tylko że tłumik końcowy ja chciałem wymienić , aby uciąć spekulacje że salon chce mnie naciąć .

Danielo_82
25-02-2019, 10:50
Witam panowie , mi też dokucza ten błąd Katalizatora , więc po rozmowie z serwisem ford , zaproponowano mi cenę 3800 za całość ( Katalizator , wydech , robocizna , i inne części ) Jak byście się do tego odnieśli , dodam tylko że tłumik końcowy ja chciałem wymienić , aby uciąć spekulacje że salon chce mnie naciąć .Drogo jak to w ASO, tym bardziej ze masz chyba normę Euro IV?

piotr-1981
25-02-2019, 13:38
No drogo drogo , za same części ( Katalizator 2400 +/- , i tłumik 500 +/- ) i wiadomo jakieś śruby i uszczelki , to i tak mi się wydaje też drogo

Bump: Aaaaa i kat chyba regenerowany , bo musisz oddać stary , inaczej liczą +450 zł

heroes_o
08-03-2019, 17:57
Witam,
Mam podobny problem, kontrolka check. MK4 2,0 146KM
Przyczyną jest wypalony katalizator (po wymianie na zamienienik kontrolka może zapaliś się na nowo).
Ja zastosowałem 2 długości tulejek (30mm i 60mm) (emulatorów / przedłużek) ale pomogło tylko na 2 dni.
Można oszukać sondę i założyć elektroniczny emulator.
Jestem w kontakcie z mechanikiem, ale czasu mi brakuje. Jak założe to dam znać czy to rozwiąże problem.

Pozdrawiam
Radek

Martinaz667
08-03-2019, 20:54
kiedyś męczyłem się z tym błędem w focusie 1.6 ti-vct. po założeniu elektronicznego emulatora błąd więcej nie powrócił. emulator kosztuje koło 100zł, montaż 50zł

tedi_k
08-03-2019, 21:35
...po założeniu elektronicznego emulatora błąd więcej nie powrócił...

Zawsze uważałem, że w "gratisie" do każdego emulatora powinni dawać obowiązkowo króciec podłączający tak zmodyfikowany układ wydechowy wprost do kabiny do nawiewu na kierowcę.:569::569:
Przy tak skompletowanym "emulatorze" być może liczba "pomysłowych Dobromirów" ulega by samoistnemu zmniejszaniu...:568:

onys82
05-05-2019, 06:53
Witam.Czy może ktoś wie w czym tkwi problem.Wymienione zostaly sondy lamdy i blad znowu sie pokazal p0420 skutecznośc ukladu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1).Czy moze to byc katalizator czy moze coś innego.

darmodziej
05-05-2019, 07:01
skutecznośc ukladu katalizatora poniżej wartości progowejTo jest właśnie przyczyna, czyli katalizator do wymiany.

onys82
05-05-2019, 07:18
To jest właśnie przyczyna, czyli katalizator do wymiany.

Czyli jest to tylko wina katalizatora że błąd powraca?

Danielo_82
05-05-2019, 09:43
Niekoniecznie, ale z dużą ilością prawdopodobieństwa tak.

Juzek
05-05-2019, 10:38
Katalizatory w zamienniku nie są drogie i na pewno będą lepszą opcją niż ulepy z tulejek i emulatorów.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

darmodziej
05-05-2019, 10:58
100% pewności nikt Ci nie da, ale właśnie to mówi kod błędu.

onys82
05-05-2019, 14:18
Katalizator zamiennik też może nie spełnic zadania.Czytalem ze nie które osoby stosowały zamienniki i bład powracał.Ja mysle że jak mam kupic to tylko nowy.Czy ktoś wie z jakiego żródła kupic.

Danielo_82
05-05-2019, 19:09
Najlepiej w zakładzie gdzie dadzą gwarancję i zamontują zamiennik i odpowiedniej normie.

onys82
08-07-2019, 09:35
Witam.Jak wcześniej pisałem dalej walczę z błędem P0420. Zostały wymienione sondy,była założona tulejka i dalej błąd powraca.Ostatni oddałem katalizator do czyszczenia i płukania.Pan który się tym zajmował powiedział ze katalizator nie był taki zapchany i brudny. Sprawdził go i powiedział ze jest sprawny w 100%.Został założony i po tygodniu znowu wrócił błąd P0420. Kupno nowego kata nie wiem czy jest sens jeżeli wyczyszczenie nie pomogło to już nie wiem co zostało do sprawdzenia.

Danielo_82
08-07-2019, 09:53
Błąd 420 nie jest spowodowany zapchaniem, niedroznością kata, a tym że jego własności katalityczne się po prostu skończyły o żadne czyszczenie tu nie pomoże. Trzeba po prostu wymienić na odpowiedniej normy nowy lub regenerowany.

onys82
12-07-2019, 08:28
Błąd 420 nie jest spowodowany zapchaniem, niedroznością kata, a tym że jego własności katalityczne się po prostu skończyły o żadne czyszczenie tu nie pomoże. Trzeba po prostu wymienić na odpowiedniej normy nowy lub regenerowany.

Zakład który zajmował się czyszczeniem i płukaniem katalizatora stwierdził ze katalizator jest sprawny w 100%.Była wsunięta kamera do środka katalizatora i nie stwierdzono uszkodzenia lub stopienia.

poadam
12-07-2019, 09:33
ja mam zamiennik katalizatora i DPF, na razie 350km zrobione (120 na trasie), od momentu zamontowania zamienników. jak do tej porty żadnych błędów.
Jutro będzie próba generalna bo wyjeżdżam w trasę 200km do Złotoryi , więc pewnie załączy się wypalanie
po drodze. Dam znać jak się zamienniki sprawują.

Edit:
Jestem po trasie, zrobione 500km od wymiany katalizatora i DPFa na zamienniki (węże i czujniki temp. również wymienione)
Wypalanie zalaczylo się równo 450km od wymiany.
Wypalał się długo (10-15min jazdy przez Głogów), na pewno dłużej niż oryginalny.
komputer nie pokazał żadnych błędów, wypalenie się prawdopodobnie powiodło.
Stary DPF wypalał się co 700km ta się wyapalal raz nie Jak się nie wypalił kilka razy z rzędu to pokazał się błąd zużytego oleju. Dodatkowo podczas wypalania starego, w samochodzie czuć było spaliny.

El Nino
29-10-2019, 08:15
Witam,

Przy zakupie samochodu sprzedający zgłaszał, że prawdopodobnie w katalizatorze coś brzęczy. Rzeczywiście przy otwartych drzwiach i przegazowaniu słychać jakby jakaś blacha wibrowała i stukała zaś przy jeździe buczy trochę jak przy sportowym wydechu. Jakoś mi to nie przeszkadzało do chwili gdy po 2 dniach pojawił się Check Engine i błąd wg Torque: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1).

Błąd udało się skasować i czekam w jakich okolicznościach pojawi się on znowu.

Nie wiem na ile ten błąd może mieć powiązanie z odgłosami z układu wydechowego.

Kilka innych informacji żeby wszystko było jasne: Auto zatankowane dzień wcześniej pod korek.
Ku mojemu zdziwieniu auto w mgnieniu oka nagrzewa się do temperatury 90*C raptem 3-4 minuty pracy silnika lub 1-2km przejechanej drogi. Może to norma ale w poprzednim samochodzie (Grande Punto) taki wynik to raczej science fiction.

Katalizator wymieniony na nowy w 2016 roku i od tamtej pory przejechane miał ok 35 000km.

Benzyna 2.0 145KM

Z tego co widzę w google to dość powszechny błąd ale źródeł problemów jest od groma. Co mogę ewentualnie sprawdzić sam, a kiedy już myśleć o wizycie w warsztacie?

Co ciekawe, auto zachowywało się po wyświetleniu błędu bez zarzutów. Spalanie w normie, nie szarpało, brak falujących obrotów. Temperatura również.

Danielo_82
29-10-2019, 08:27
Skoro sam mówisz że coś brzeczy to znaczy że ceramiczny wkład katalizatora już się wykruszył. Czy jest coś jeszcze dowiesz się jak wymienisz katalizator.

hass
29-10-2019, 09:06
Skoro sam mówisz że coś brzeczy to znaczy że ceramiczny wkład katalizatora już się wykruszył. Czy jest coś jeszcze dowiesz się jak wymienisz katalizator.Dokładnie takie same objawy i błąd miałem w MK3 po zbyt szybkim przejechaniu przez próg zwalniający. Wysypał się wkład w katalizatorze. Po wymianie katalizatora błąd się nie pojawił.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Danielo_82
29-10-2019, 09:13
Może też popękać po nagłym schłodzeniu, np pp przejechaniu po wysokiej wodzie, o ile jest montowany nisko, na ostatnim odcinku wydechu.

El Nino
14-11-2019, 10:59
Witam,

Po przeglądzie w warsztacie błąd został skasowany wymieniono świece, które były już bardzo mocno nadpalone i skorodowane. Błąd pojawił się niestety ponownie.

Po podpięciu OBD i dzięki aplikacji Torque wyrzuca mi błąd:

P0420 - Układ napędowy Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)


Wyniki testu samochodu na podstawie aplikacji:

Test report:
------------------
MID:$01 TID:$80
- O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0V Min: 0,49996V
Test result value: 0,72114V
FAIL
----
MID:$21 TID:$80
- Catalyst Monitor Bank 1
Max: 0,49999Ratio Min: 0Ratio
Test result value: 0,87889Ratio
FAIL
----
MID:$32 TID:$80
- EGR Monitor Bank 2
Max: 13,54kPa Min: 0kPa
Test result value: 0kPa
PASS
----
MID:$32 TID:$81
- EGR Monitor Bank 2
Test incomplete or dependant test failed
--



koniec raportu.


Dołączam również wykresy.

Wymieniłem świece na nowe, prócz tego sprawdzony został układ wydechowy i jego szczelność - wszystko jest w jak najlepszym porządku. Katalizator został wymieniony w 2016 roku i ma przejechane w okolicach 40tys. km.

Po wystąpieniu błędu nie występują żadne niepokojące objawy. Moje jedyne spostrzeżenie jest takie, że po otwarciu drzwi z przodu wydaje się jakby było czuć paliwem/spalinami. Na to samo uwagę zwrócił diagnosta kiedy byłem badać stan zawieszenia, że na kanale śmierdzi spalinami. Byc może to jest jakiś trop. Mechanik niestety rozkłada ręce i mówi, że ten typ tak ma i jeżeli chcę to mi wymieni katalizator i sondy ale nie gwarantuje, że to coś pomoże. Być może ktoś miał podobny problem i potrafi odczytać coś z dołączonych wykresów oraz powyższego raportu?

Luki7
26-11-2019, 21:06
Witam. Z Twoich wykresów widać,że kat w Twoim Mondziaku nie działa,gdyż sonda nr 2 ma niemal identyczny wykres jak sonda nr 1. Gdyby kat był sprawny, druga sonda miałaby wykres zbliżony do lini poziomej,a napięcie uzależnione od obrotów oraz sprawności samego kata. Ja jeździłem niemal 6 lat z tulejką,ale co jakiś czas i tak wywalało błąd P0420, gdy się spokojniej jechało lub jeździło krótkie dystanse na zimnym silniku. Zainwestowałem w emulator elektroniczny,konfigurowany przez USB,dostępny na znanym wszystkim portalu. Koszt, 120zł i zapominasz o błędzie drugiej sondy. Montaż banalnie prosty,konfiguracja również. Emulator co prawda nie generuje sinusoidy,jak sonda,ale wystarcza do tego,aby sterownik uznał jego sygnał za prawidłowy. Polecam!


Witam,

Po przeglądzie w warsztacie błąd został skasowany wymieniono świece, które były już bardzo mocno nadpalone i skorodowane. Błąd pojawił się niestety ponownie.

Po podpięciu OBD i dzięki aplikacji Torque wyrzuca mi błąd:

P0420 - Układ napędowy Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)


Wyniki testu samochodu na podstawie aplikacji:

Test report:
------------------
MID:$01 TID:$80
- O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0V Min: 0,49996V
Test result value: 0,72114V
FAIL
----
MID:$21 TID:$80
- Catalyst Monitor Bank 1
Max: 0,49999Ratio Min: 0Ratio
Test result value: 0,87889Ratio
FAIL
----
MID:$32 TID:$80
- EGR Monitor Bank 2
Max: 13,54kPa Min: 0kPa
Test result value: 0kPa
PASS
----
MID:$32 TID:$81
- EGR Monitor Bank 2
Test incomplete or dependant test failed
--



koniec raportu.


Dołączam również wykresy.

Wymieniłem świece na nowe, prócz tego sprawdzony został układ wydechowy i jego szczelność - wszystko jest w jak najlepszym porządku. Katalizator został wymieniony w 2016 roku i ma przejechane w okolicach 40tys. km.

Po wystąpieniu błędu nie występują żadne niepokojące objawy. Moje jedyne spostrzeżenie jest takie, że po otwarciu drzwi z przodu wydaje się jakby było czuć paliwem/spalinami. Na to samo uwagę zwrócił diagnosta kiedy byłem badać stan zawieszenia, że na kanale śmierdzi spalinami. Byc może to jest jakiś trop. Mechanik niestety rozkłada ręce i mówi, że ten typ tak ma i jeżeli chcę to mi wymieni katalizator i sondy ale nie gwarantuje, że to coś pomoże. Być może ktoś miał podobny problem i potrafi odczytać coś z dołączonych wykresów oraz powyższego raportu?

mate90
07-03-2020, 21:02
Na początku chciałbym wszystkich przywitać, pozdrowić itd.
A więc, witam wszystkich i do rzeczy.

Problemy, które borykają mój samochód pewnie kiedyś były częściowo poruszanie, jakieś propozycje były przedstawiane, ale u mnie raczej problem z samochodem jest dla mnie tak rozległy, że nie wiem gdzie szukać pomocy.

Zacznę od początku:
Miesiąc temu zakupiłem Mondeo mk4 2012 1.6 160km ecoboost benzyna.
samochód na oględzinach wydawał się, iż wszystko jest wszystko OK niemiec płakał jak sprzedawał itd. itd. ale z czasem się zaczeło:

1. Błędy:
-P0420 katalizator poniżej wartości progowej
-P2188 zbyt bogata mieszanka paliwa rząd 1
-P0562 niskie napięcie w układzie

2. Nierówna praca silnika: przy odpaleniu silnika z rana na zimno po upływie ok 5sek, silnik faluje na obrotach na biegu jałowym, wystarczy, że silnik się zagrzeje i falowanie obrotów ustępuje.
Silnik jakby miał drgania, jakby "boksował" dla mnie nie pracuje równo, podnosząc maskę słychać "klekotanie" "głuche dzwięki może powietrza" chodźby praca na 3 gary itp.

Zacząłem na początku od diagnostyki komputerem u mechaników. Nie wiem dlaczego, ale 3 mechaników na 4 śmiali mi się dosłownie w twarz, że kupiłem auto mk4 i to jeszcze z ecoboost, ale to tak na marginesie. Diagnostyki kończyły się tym, że kasowano mi błędy i mam przegonić auto, no i błedy powracały.
Auto odstawiłem do kolejnego mechanika, wymieniłem rozrząd, świece oraz cewkę 1. Błędy mineły. Po około stu kilometrów check engine błąd P2188 zbyt bogata mieszanka paliwa rząd 1
Propozycja założenia emulatora na drugą sondę, po stu kilometrach check engine P02188, propozycja wymiany sondy lambda, po około 50km check engine P02188, propozycja wymiany katalizatora. Samochód jeździ jakby bez problemu, przyśpieszenie ma dla mnie super spalanie pokazuje 8l w realu mi wychodzi 10L ale emulator był czarny (okopcony)

3. Wczoraj wyczułem benzynę w oleju i raczej przekroczony stan max na bagnecie.

Propozycja: wymiana katalizatora + rozbiórka silnika w celu szukania przyczyny. No, no, no nie wiem co dalej. Chciałbym poprosić was o pomoc w wykryciu usterki. To tak wszystko w skrócie.

slawek-kali
07-03-2020, 21:22
Miesiąc temu zakupiłem Mondeo mk4 2012 1.6 160km ecoboost benzyna.oddaj handlarzowi

Danielo_82
07-03-2020, 22:40
Korektę wtrysków czytałeś?

mate90
08-03-2020, 08:25
Przeczytałem dzisiaj, wcześniej nie znalazłem tego tematu. Użytkownik napisał, że nie da się jeździć jego samochodem, a u mnie daje gaz i auto ciągnie. W mechanice jestem totalny zielony.

Danielo_82
08-03-2020, 09:14
Ale pytałem czy czytałeś Forscanem pid cyl_balance?

klocolus
08-03-2020, 12:46
Propozycja założenia emulatora na drugą sondę, po stu kilometrach check engine P02188, propozycja wymiany sondy lambda, po około 50km check engine P02188, propozycja wymiany katalizatora.

Emulator to jest na P0420, ja też sobie założyłem ze względu na niską wydajność katalizatora (bez tulejki wyskakiwał mi check gdzieś tak co 2-3 tys.km), u siebie usprawiedliwiam to przebiegiem (286tys.) i pewnie skończy się na wymianie kata. Jaki masz przebieg? Kompresję mierzyłeś w silniku?

Propozycja: wymiana katalizatora + rozbiórka silnika w celu szukania przyczyny.

Wymiana katalizatora to na p0420 pomoże, nie rozwiąże to reszty problemów. Jak Ci nie pali czasami na jednym garze to szybko zajedziesz nowy katalizator. Najpierw trzeba problemy z silnikiem rozwiązać i to możliwie bez rozbiórki. Pomiar kompresji może sporo powiedzieć. Natomiast oby to nie było nic z silnikiem, może wtryskiwacz, sprawdź korektę wtrysków tak jak kolega wyżej pisał.

3. Wczoraj wyczułem benzynę w oleju i raczej przekroczony stan max na bagnecie.

W ecoboostach czuć paliwem z oleju ten typ tak ma. A stan ponad max to pewnie ktoś przelał przy wymianie, ja jak sobie wymieniam to zawsze tak leję aby było na maksymalny poziom.

mate90
08-03-2020, 18:01
Przebieg teoretycznie 131 tyś posiadam książkę serwisową.
Na diagnostyce sprawdzone i pali na wszystkie gary, ale dźwięk wydobywa się jakby chodził tylko na 3

Rafał A.(antek)
08-03-2020, 20:18
Nie wiem dlaczego, ale 3 mechaników na 4 śmiali mi się dosłownie w twarz bo wiedza co i jak...oddaj handlarzowi
o i tu słuszna rada

mate90
08-03-2020, 20:56
Rada, aż mnie z szczęścia z butów wyrwało.

Danielo_82
09-03-2020, 06:55
Pewnie ze najlepiej byłoby oddać, albo dogadać się co do kosztów naprawy, ale jak wtopiles z umową to można tylko płakać i płacić. Co zrobić na początek, masz kilka postów wyżej. I unikaj fachowców co na błąd katalizatora każą przegonić auto.

MIREKTERAZPOLSKA
09-03-2020, 07:05
Rada, aż mnie z szczęścia z butów wyrwało.
Zadzwoń 511 644 448

mate90
09-03-2020, 07:19
Auto kupione w Niemczech, tak więc lipa z każdej strony.

Rafał A.(antek)
09-03-2020, 07:29
Skąd jesteś? zadzwoj wyżej do Mirka, coś pomożemy. Byle blok był cały.

mate90
09-03-2020, 07:33
Kędzierzyn-Koźle

piotr-1981
09-03-2020, 14:28
Witam panowie . Też mam co jakiś czas problem z tym błędem słabego układu katalitycznego . Ale u mnie ten błąd katalizatora pojawia się tylko i wyłącznie jak temperatura na podwórku spada poniżej 0 stopni . Całe lato mam spokój , a jak przychodzi zima jest cheek . Teraz jest sporo na plusie i błąd znikł . I moje pytanie brzmi " czy ktoś coś takiego u siebie doświadczył ????? Ewentualnie z góry dziękuję za porady , jakieś pomysły . Pozdro.

karloss
09-03-2020, 14:37
Przebieg teoretycznie 131 tyś posiadam książkę serwisową.
Na diagnostyce sprawdzone i pali na wszystkie gary, ale dźwięk wydobywa się jakby chodził tylko na 3

Przyjrzyj się układowi wtryskowemu, a konkretnie wtryskiwaczom. Nie można wykluczyć, że któryś leje, a niestety i w ecoboost się do zdarza i prowadzi do nadpalenia tłoka.
Płyn chłodniczy ubywa, czy na stałym poziomie?

Bump: Witam panowie . Też mam co jakiś czas problem z tym błędem słabego układu katalitycznego . Ale u mnie ten błąd katalizatora pojawia się tylko i wyłącznie jak temperatura na podwórku spada poniżej 0 stopni . Całe lato mam spokój , a jak przychodzi zima jest cheek . Teraz jest sporo na plusie i błąd znikł . I moje pytanie brzmi " czy ktoś coś takiego u siebie doświadczył ????? Ewentualnie z góry dziękuję za porady , jakieś pomysły . Pozdro.

Hmm może podgrzewanie sondy pada?

piotr-1981
09-03-2020, 14:56
No o tym podgrzewaniu sond nie pomyślałem , baaa nie wiedziałem że coś takiego jest ;)

Danielo_82
09-03-2020, 15:50
Awaria podgrzewania sondy ma swój błąd i jeśli jest uszkodzone na pewno byś wiedział. Zimą po prostu mieszanka jest bogatsza a przez to jest mniej tlenu w spalinach i wywala błąd 420.

mate90
09-03-2020, 16:28
[QUOTE=karloss;3232680]Przyjrzyj się układowi wtryskowemu, a konkretnie wtryskiwaczom. Nie można wykluczyć, że któryś leje, a niestety i w ecoboost się do zdarza i prowadzi do nadpalenia tłoka.
Płyn chłodniczy ubywa, czy na stałym poziomie?

Płyn chłodniczy na poziomie MAX bez plam olejowych.

karloss
09-03-2020, 18:28
Płyn chłodniczy na poziomie MAX bez plam olejowych.

Nie spodziewaj się plam oleju w płynie. Sprawdzaj czy plynu nie ubywa. Stan świec zapłonowych dałby dużo informacji gdybyś na początku je obejrzał.

mate90
09-03-2020, 19:13
Świece już są nowe, z tego co wiem to przy wymianie dwie były czarne. Na środę udało mi się załatwić gościa który chętnie podejmie się problemu auta. W razie czego mogę udzielić info co było przyczyną o ile się uda ją znaleźć.

hejor
19-05-2020, 12:59
Siemka. Ktoś jest w stanie rozszyfrować o co w tym chodzi? Z góry dzieki. Myślałem, że to słaby akumulator, który nie daje dość prądu

https://www.upload.ee/image/11727223/Screenshot_2020-05-19-13-54-30-209_com.astech.forscandemo.jpg

ksq
15-06-2020, 20:13
I mnie dopadł błąd P0420:09-64, ale co ciekawe, nie zapala checka.

W logu jest wpis:
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Problem zwrócił moją uwagę, bo auto nie przeszło kontroli spalin na SKP, wskazując na 2 do 3-krotne przekroczenie normy zawartości procentowej CO.

Przejrzałem ten wątek i wiele innych, i mam kilka kierunków, w których można patrzeć, ale pozostaje jedno pytanie, które mnie nurtuje: wszędzie czytam, że wykres z sondy za katalizatorem powinien oscylować w okolicy 700mV, a z drugiej strony wyszukując obrazów przez Google widzę, że ten odczyt jest zmienny, jeśli zbieramy go przy zmiennym obciążeniu silnika. W załączeniu dodaję przebieg napięć z obu sond przy rozgrzanym silniku i powolnym przejeździe do garażu - proszę o wskazówkę, czy jest on prawidłowy? Czy napięcie na drugiej sondzie może spadać poniżej 100mV?

Wykres: https://imgur.com/HHFkHvR

von_Paulus
19-06-2020, 09:52
Mam i ja...
Błąd p0420 w mondeo mk5 2.0 EcoBoost z 2016 r. z przebiegiem 35 tys. km.
Żadnych objawów, poza świecącą kontrolką.
W ASO chcą oczywiście wymienić katalizator za "milion monet".
Wg diagnosty katalizator na 100% sprawny, poziom emisji spalin idealny.
Przeczytałem wszystkie wątki na forum. Łudzę się, że obejdzie się bez wymiany kata. Podobno kilku osobom pomogła wymiana pierwszej sondy.
Proszę o pomoc w interpretacji wykresu. W ASO nie chcieli/nie potrafili tego racjonalnie wyjaśnić. Przepraszam za słabą jakość skanu.
Wielkie dzięki! Pozdrawiam.

ksq
29-06-2020, 21:24
von_Paulus wydaje mi się, że na Twoim skanie brakuje odczytu z pierwszej sondy, ciężko tutaj coś stwierdzić - może masz możliwość pożyczenia od kogoś interfejsu i zebrania przebiegów ForScanem?

U mnie skończyło się na wymianie katalizatora, ale miałem objawy odwrotne: odczyty z sond dobre, ale spaliny wysoko ponad normę. Jeśli u Ciebie spaliny są w porządku, sądzę, że w najgorszym wypadku wymienić trzeba będzie którąś z sond.

kruszon16
29-07-2020, 12:25
Witam. Samochod mondeo mk4 2,0 PB 2009r. Po trasie ok 500km pod domem zapalił sie check. Kolega podpiał swojego kompa wyskoczyły dwa błędy: P0420 i P1549. Po skasowaniu jeszcze autem ze wzgledu na dalszy urlop narazie nie jezdzilem wiec poki co check sie nie zapalił. Dzis przyszedl mi elm na BT wiec przez TorquePro zrobilem test i wyskoczył błąd załączony na ponizszym obrazku. Sonda lambda juz nie domaga i czas wymienic? Powyzsze dwa zapisane bledy w komputerze jednoznacznie tego nie wykazały.

malundeo
07-09-2020, 08:46
Cześć,
Falują mi obroty, bardzo proszę o pomoc, bo kilku mechaników do tej pory nie potrafiło sobie z tym poradzić :-(. Świece i cewki są nowe, instalacja gazowa po wymianach eksploatacyjnych (przegląd).
- na postoju: gdzieś między 600 a 1300.
- podczas toczenia się na luzie po obniżeniu skacze dużo wyżej - chyba nawet powyżej 2000 RPM.
Czasem auto potrafi zgasnąć - np podczas skręcania na światłach.

Do tego błędy P0400 (Przepływ EGR A) i P0420 (Skuteczność układu katalizatora rząd 1).
Silnik jak w opisie - Duratec 2.0 na gazie.
Poniżej wykresy z forscana (na pierwszym zakres RPM jest 10000, dlatego słabo widać).

Postój:

https://i.imgur.com/Mf3bFq8.png

Toczenie:

https://i.imgur.com/7XMTbAS.png

mily
28-09-2020, 06:23
U mnie też wyskakuje p1549. Czy udało się Panu rozwiązać problem? Wymiana sondy pomogła?

jarek88821
04-10-2020, 14:09
Czy ktoś miał problem z błędami w fusionie z 2015 2.0 EB 240km? Błędy to: P018C i P0420.
Mechanik wykrył błędy jak podłączył samochód pod komputer w samochodzie nie pojawił się check engine zaświecił się dopiero po 2 tygodniach po kolejnych 2 samoistnie zgasł coś poważnego trzeba się bać?

ziutekkk
20-02-2021, 19:51
Witam, mam pytanko. Zaczął wyskakiwać co 100-200km błąd P0420. Wymieniłem świece profilaktycznie, jednak to nic nie dało. I pytanko, bawić się w szukanie innej przyczyny czy katalizator wymieniać ? Jedyne co mnie powstrzymuje póki co to wygląd świec. W załączniku podrzucam tak jak wyglądały stare, jednak nowa po trasie 100km ma nagar na nasadzie- zaznaczyłem na zdjęciu starej o co mi chodzi( zdjęcia nowej nie mam a na nowej wygląda tak samo w tym miejscu) i pytanie czy to normalne czy może sonda szwankuje i za bogata mieszanka idzie ?
2.0 Duratec, bez LPG, oleju bierze z 300ml na 10tyś km.

Pozdrawiam :)

klocolus
20-02-2021, 20:45
Wkrecaj tulejke na druga sonde i byc moze problem zniknie:one:

Juzek
22-02-2021, 08:56
Trzeba odpalić program diagnostyczny i wrzucić na wykres odczyty z obu sond. Jeśli druga sonda pokazuje to samo co pierwsza to katalizator jest do wymiany

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

ziutekkk
25-02-2021, 04:59
Wyniki z torque+elm327 bluetooth będą wiarygodne? Podłączyłem na próbę na postoju i wykresy napięć obu sond rysują się bardo podobnie, jednak domyślam się że pasuje i tak zrobić test na trasie. Pytanie czy takim zestawem wgl wyjeżdżać czy jednak zainwestować w interfejs porządniejszy.

darmodziej
25-02-2021, 12:05
Katalizator do wymiany.

Juzek
25-02-2021, 12:22
Możesz sobie drugą sondę zdystansować i narazie tak jeździć, ale jeśli chcesz mieć sprawne i legalne auto to wymień kat

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

msl17
05-03-2021, 15:29
Witam, pojawiają się u mnie błędy.

===PCM DTC P0420:09-EC===
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)
Wysłałeś Wczoraj o 10:06
===PCM DTC P0430:09-EC===
Kod: P0430 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 2)

Obie sondy za katalizatorem wymienione. Katalizator wymieniany podobno w 2019 (faktura jest), byłem na stacji kontroli pojazdów na teście spalin, wyszło ok, samochód spalenia Euro6. Błąd niestety pojawia się nadal wykres z OBD wygląda jak poniżej. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

darmodziej
05-03-2021, 17:02
Szkoda, że nie widać, co jest na którym wykresie.

msl17
05-03-2021, 21:14
Tutaj powinno być lepiej widać
https://images89.fotosik.pl/480/c2ebad5bdb336f81.png

Juzek
06-03-2021, 10:50
Wrzuć to na jakiś fotosik

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

msl17
06-03-2021, 11:33
Dodaje drugie zjecie na fotosik, pierwsze w komentarzu powyżej, nie wiedziałem ze forum tak obcina rozmiar.
https://images90.fotosik.pl/480/daad299f17cad864.png

darmodziej
06-03-2021, 11:57
Ten silnik ma dwa rzędy cylindrów?
forum tak obcina rozmiar.trzeba dać trochę większą rozdzielczość i nie będzie takie małe.

msl17
07-03-2021, 08:11
Tak dwa rzędy i podwójny katalizator, 4 sondy lambda.

darmodziej
07-03-2021, 08:35
W takim razie katalizator drugiego rzędu cylindrów nie działa. Przynajmniej to wynika z wykresów.

msl17
07-03-2021, 09:10
W stylu zatkany czy wypalony? I czy to norma, że przyszedł badanie techniczne spalania?

Styber
07-03-2021, 09:20
Katalizatory działają jak należy. Potwierdza to badanie analizatorem spalin.
To sterownik silnika twierdzi inaczej. Jeśli chcesz pozbyć się lampki check engine to najlepszym sposobem będzie wgranie tzw. E2(wyłączenie monitorowania sprawności katalizatorów).

msl17
07-03-2021, 09:28
Czy to znaczy, że uszkodzony jest sterowniki silnika? I czy jest jakiś inny sposób na pozbycie się błędu niż wyłącznie monitorowania?

Styber
07-03-2021, 10:04
Nie jest uszkodzony.
Miałem na myśli to, że algorytm sterownika jest tak napisany, żeby informował o braku sprawności katalizatora na długo przed jego faktycznym spadkiem wydajności.
Dzisiejsze katalizatory robione są niestety z "****olitu". W starszych autach, żeby dojechać katalizator to silnik musiał albo żłopać sporo oleju albo mieć zepsuty układ wtryskowy(lambda srogo mniejsza od 1), a w efekcie spalać nadmiar paliwa w katalizatorze.

I czy jest jakiś inny sposób na pozbycie się błędu niż wyłącznie monitorowania?
Można też wkręcać tulejki przed sondę(dumnie zwane emulatorami).
Metoda przeprogramowania sterownika jest jednak najpewniejsza.

msl17
07-03-2021, 11:14
Dziękuje. To chyba spróbuje tej metody, z tego co szukam w google to głownie firmy tunningujące samochody robią taki myk, zapytam jeszcze a4tech bo wiedze, że to kolega z Krakowa i ogarnia podobne tematy.

darmodziej
08-03-2021, 15:10
W stylu zatkany czy wypalony? I czy to norma, że przyszedł badanie techniczne spalania?

Czy wypalony, czy zatkany, nie wiem. Tak czy inaczej niesprawny. A że przeszedł badanie techniczne? Nie przypuszczam, żeby podłączali do komputera, a skoro są dwa rzędy cylindrów i dwa katalizatory, z czego jeden dobry, to ten dobry złagodził niedopalone spaliny z tego niesprawnego i wyszło, że średnia jest "niezła". Takie jest moje zdanie, ale gwarancji nie daję, że tak jest na prawdę.

Juzek
10-03-2021, 07:23
Właśnie sobie odpaliłem schemat kolektora wydechowego z TI vct z dwoma katami .... Mistrzostwo :-)

Jeden kat przepuszcza spaliny bez filtracji i stąd ten błąd. Szkoda, że diagnosta nie pochwalił się wynikami liczbowymi z pomiaru spalin. Pewnie są na granicy.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

msl17
10-03-2021, 10:11
Zdjęcie mam z jeszcze wcześniejszego pomiaru poł roku temu.

https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117941&d=1613593319

trolu9991
27-03-2022, 17:24
Czy ktoś może powiedzieć czy te wskazania są prawidłowe?
https://youtu.be/wO9Qv23KbTw

onys82
28-03-2022, 09:55
O2s22.VOLT sonda lamda pokazuje 0.00v
Prawdopodobnie do wymiany sonda.

trolu9991
28-03-2022, 17:49
A ta sonda nie jest przypadkiem diagnostyczna i nie jest uśpiona?

mpendzik
07-01-2024, 09:26
Witam serdecznie
Mam takie dwa pytania:
Czy Jeżeli zakres napięć i wykres drugiej sondy za katalizatorem wygląda praktycznie jak pierwszej sondy, to oznacza, że katalizator nic nie filtruje i jest wypalony ?? Pojawił mi się raz taki błąd P0420 i postanowiłem sprawdzić działanie sond. Skasowałem go i jest okej ale czy coś jeszcze może powodować taki błąd i taki wykres ?? - np. uszkodzona sonda ??
A drugie pytanie jest takie, czy może w ciągu tzw "buta" zginąć w minutę litr oleju ??
Chodzi o to, że postanowiłem sprawdzić jak się auto wkręca na obroty na drugim biegu (wkręca się na czerwone pole). Prosta droga, gaz w podłogę... no i później grzecznie dojechałem sobie do domu. Dzień wcześniej sprawdzałem olej - sprawdzam raz w tygodniu - i stan był jak zawsze 3/4 bagnetu. To mój drugi 2.0 duratec - pierwszym jeździ żona w Focusie Mk2 - więc uprzedzając pytania - umiem sprawdzać olej w tym silniku :-)
Po tym przegazowaniu po 20 minutach od zatrzymania auta w garażu sprawdziłem stan oleju i ... susza. Pomyślałem, że może musi spłynąć sobie ten olej i pomiar powtórzyłem rano... również sucho na bagnecie. Dolałem prawie litr oleju.
Nie widzę wycieków - podczas jazdy przed dolaniem oleju trochę czułem z nawiewów jakby spaliny/olej ale pomyślałem, że może jakiś "Zapach" z zewnątrz wpadł...
Jedyne co, to zauważyłem, że wąż który łączy pokrywę zaworów z filtrem powietrza był odłączony od strony pokrywy. Widocznie jak czyściłem styki sond musiałem go niechcący zrzucić... Możliwe, że tamtędy olej uciekł ??
Dziwne, bo nie widziałem śladów na osłonie i na silniku.
Oczywiście sprawdziłem świece i wyglądają ładnie - są suche - jedynie gwint jest czarny i trochę tłusty. Elektrody i porcelanki - kawa z mlekiem. W filtrze powietrza też sucho.
Ciekawy jestem co z tym olejem. Jak dolałem i sprawdzałem, to jakby reszta oleju zmieniła kolor na taki ciemniejszy...
Proszę o pomoc :-) co się mogło stać... odma ??
Pozdrawiam

Rafał A.(antek)
07-01-2024, 11:50
1) teoretycznie tak, wykres powinien byc płaski, ale może też być uszkodzona sonda lambda. Dobrze by było ją podmienić na sprawną.

2) w czasie kilku sekund żeby zginał litr oleju, to albo wsysa odmą albo dziura w tłoku. Ale widział byś chmurę za sobą. Teoretycznie jest to możliwe. Choć łatwiej uwierzyć w błąd pomiaru i wredność bagnetu w DURATEC

mpendzik
07-01-2024, 11:54
Witam. Błąd pomiaru raczej nie wchodzi w grę pod jak mówiłem dwa lata temu oddałem żonie focusa mk2 z tym samym silnikiem, a wcześniej sam jeździłem dwa lata ;;-) więc pomiar mam opanowany.
No nic. Będę zakładał LPG w Mondeo to przy okazji zdjęcia kolektora poproszę o diagnozę separatora.
Dzięki i pozdrawiam

darmodziej
07-01-2024, 16:01
zakres napięć i wykres drugiej sondy za katalizatorem wygląda praktycznie jak pierwszej sondymoże też być uszkodzona sonda lambda.Przy takim wykresie, jak pisze autor, to raczej nie uszkodzenie sondy.

Rafał A.(antek)
07-01-2024, 17:33
Przy takim wykresie, jak pisze autor, to raczej nie uszkodzenie sondy.

No niby nie, ale P0420 to śliski temat. A wymiana kata droga.

mpendzik
07-01-2024, 18:42
Sonda sondą , najwyżej na jakiś czas wstawię tulejkę… bardziej mnie zastanawia co się stało z olejem. Po dolewce zrobiłem niedawno ponad 100 km drogą ekspresową i … olej w normie…
Masakra jakaś

darmodziej
07-01-2024, 19:16
czy może w ciągu tzw "buta" zginąć w minutę litr oleju ??Jeżeli nigdzie nie widać śladów oleju, to chyba tylko przez odmę dostał się do cylindrów i uległ spaleniu, choć wydaje się, że minuta, to trochę za mało czasu, ale może się mylę.

mpendzik
07-01-2024, 19:37
Czyli winny może być separator oleju ?? Jak mogę go sprawdzić??
Powinno być lekkie podciśnienie po odkręceniu korka oleju…
Dziwne, wszystko było okej nawet po płukance o zmianie oleju… dopiero po tym depnięciu tak się stało… teraz okej znika w tempie 1l na 100 km
No chyba że sprzedający coś ukrył… ale to bym po wymianie oleju nie zrobił 1000 km bez ubytku…
Eh…. Trudno się mówi

Rafał A.(antek)
07-01-2024, 19:56
Te silniki dziwnie biorą olej. Wykładniczo wzrasta pobór z obrotami. Autostrada 400km z prędkością obrotową 4000 i nie ma 4l oleju :) a po mieście można przejechać 4000 i weźmie 1 litr.

mpendzik
07-01-2024, 20:53
No tak ale po wymianie oleju o zrobieniu płukanki olej był bardzo ładny przez te 500 km a w między czasie robiłem te same trasy po 100 km. Dopiero po tym przegazowaniu tak się stało że olej znika… najgorsze że po dolewce widać że zmienił kolor na czarny… jakby się zmieszał ze spalinami.
Jak mi w toyocie 1.8 brało 1 litr oleju na 1000 to olej był cały czas miodowy…
Gdzieś się zrobił jakiś przedmuch … cholera wie…