Zobacz pełną wersję : Polerowanie lakieru
Przymierzam się sam przepolerować lakier, torszkę odświeżyć go i wydobyć utracony połysk.
Zamierzam użyć szlifierki kątowej nie wiem tylko jakiej pasty polerskiej użyć. Jest też parę odprysków na masce już kupiłem oryginalną farbę forda do zaprawek z tym myśle że sobie poradzę ale co do pasty polerskiej i urządzenia może coś doradzić ?
luki6262 16-02-2013, 22:08 Ile kosztuje taka oryginalna farba do zaprawek i gdzie ją można dostać? Ja mam podobny problem i podobne plany:) Chętnie posłucham rad
Farbe kupilem w salonie forda. W polsce tez powinni to miec. Sa to dwie male buteleczki kolor + bezbarwny lub blender. Cena okolo 90 zl.
Kupilem to bo w polsce w dwuch miejscach po dwa razy mieszali I umieszac nie moga :p
Chcialbym sie w koncu za to zabrac ale licze na zyczliwa pomoc.
luki6262 17-02-2013, 13:32 też muszę się za to zabrać, bo jak to na czarnym, wszystko znać. Denerwują mnie strasznie drobne ryski, które pod światło widać.
pewnie wiele informacji bedzie w tym temacie http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170579
luki6262 17-02-2013, 13:50 tamten link z tutorialem nie działa, wczoraj sprawdzałem.
Po prześledzeniu tematu doszedłem do wniosku, że AutoGlym Ultra Deep Shine jest bardzo polecany, ale coś by się przydało wcześniej. Będę też potrzebował kupić polerkę (myślę, że tak do 200 zł) bo moja szlifierka nie ma regulacji obrotów;/
Proszę nie pisać, że tempo to super pasta. Dlaczego? Patrz link: :)
http://www.klubseatibiza.pl/forum/detailing/dlaczego-pasta-tempo-jest-zla-t33951.html
Bump: pod Auto Glym mogła by być pasta G3? Jak polerować żeby nie narobić kółek? Jak zachować się przy wytłoczeniach/zmianach kształtu aby nie przepalić lakieru?
Ktoś polecał aby przed zmierzyć grubość lakieru. Ja mam ok 140nm. Nie będzie problemu spolerować tych rys?
Ci co chcą przepolerować auto, polecam http://www.youtube.com/watch?v=iu50iY9RmNg
He ja dzis probowalem maske I moja mala szlifierka katowa poszla do kosza. Zapalila sie mi w rekach. Maska wyglada duzo lepiej ale ta gabke tak jakby przyssawalo do maski.
Tez musze kupic jaka szlifierke.
Panowie czy ktos podpowie jakie to pady kupic I pasty ?
luki6262 17-02-2013, 21:15 na tym filmie facet używał pasty 3M ale nie wiem jakiego rodzaju. Myślę, że ta pasta 3M i na to Auto Glym i będzie elegancko. Na to jeszcze jakiś wosk typu coli. Co do padów to chyba ten z cyckami.
Musimy czekać, aż ktoś doświadczony się wypowie w temacie :)
Pasty polecam Menzerny, FG 500 + FF3000 jest wystarczająca dla lakieru forda. Małe opakowania 250ml które spokojnie starczą na 1-2 auta są po ok 35-40zł. Do tego pady tzw. cutting (może być fexipads) + polishing (polecam zółty 3m), ewnetulanie futro (flexipads) na mocniejsze rysy. Wszelkiego rodzaju szlifierki się nie nadają do polerowania, zerknijcie jakie obroty ma szlifierka, a jakie polerka... ta druga na maksymalnych ustawieniach ma 3x mniejsze obroty od szlifierki. Po polerce auto należy umyć aby pozbyć się resztek pasty, następnie wysuszyć i nałożyć wspomniany UDS, jednak ja bym proponował inne zamienniki bo są tańsze a zaoszczędzoną kasę dołożyć do wosku albo kupić rękawicę do mycia bądź szampon jak takową już posiadacie.
Tu macie jak polerować:
http://www.youtube.com/watch?v=Y_XW0PvRN-w
luki6262 18-02-2013, 13:30 Te pady co podałeś to są te z cyckami czy takie co są na filmie? Może być na to wszystko wosk Collinette? Bo akurat taki posiadam :) Jeszcze mam cleaner r222 ale ten przy polerce chyba się nie przyda:wink:
Jeszcze przydała by się cenna uwaga:
-jak polerować, żeby nie narobić hologramów i kółek?
-z jaką prędkością polerować?
-ile czasu trzeba polerować np. maskę?
-która pasta do którego pada i w jakiej kolejności:)
-czy mocno trzeba dociskać polerkę?
-jak zadbać, aby nie było widocznego odcięcia między polerowanymi częsciami (na filmie facet poleruje po kawałku)?
PS. Sorry sinrock za taki nawał pytań ale chciałbym być dobrze poinformowany:)
Collinite jak najbardziej ja mogę polecić
http://www.detailer.pl/sklep/369-collinite-metal-wax-473ml.html przy okazji radzę skorzystać z własnie trwających w tym sklepie obniżek :D ja korzystam bo wiosna idzie
Tu jest troche futerek polerskich
http://www.detailer.pl/sklep/37-futra-polerskie
Z cleanerów to duragloss i finish care mogę polecić
http://www.detailer.pl/sklep/604-finish-kare-300-hand-glaze-473ml.html
LathanderAldonis 19-02-2013, 18:10 a ja się wrzucę do tematu z pytaniem o tania polerkę(wybieram tanią bo będzie mi potrzebna dosłownie raz/dwa na rok albo rzadziej) wybór padł na 4 sztuki:
1. http://allegro.pl/polerka-samochodowa-szlifierka-2200w-180mm-gw-i3042172297.html
2. http://allegro.pl/polerka-samochodowa-2450w-powermat-szlifierka-hit-i3017066034.html
3. http://allegro.pl/polerka-samochodowa-szlifierka-2400w-futro-eurotek-i3010218234.html
4. http://allegro.pl/polerka-szlifierka-samochodowa-eurotec-2450w-hit-i3012117400.html
Wszystkie bardzo podobne (pewnie robione prze te same małe chińskie łapki) ale jakaś mała różnica jest. Najbardziej zastanawia mnie pierwsza i druga pozycja(z powodu rączki do trzymania - wygodniejsza) jak i samej firmy ale prosiłbym o jakieś opinie ;)
>Zamierzam użyć szlifierki kątowej nie wiem tylko jakiej pasty polerskiej użyć.
nie wiem czy ta szlifierka to dobry pomysl. Trzeba uwazac zeby lakieru nie przypalic.
Za duze obroty ma. Ja eksperymentowalem na wiertarce bo wtedy mozesz sobie ustawic obroty. No i do polerowania cos w rodzaju "futro polerskie".
Pasta Tempo podobno sie sprawdza.
Futro polerskie zostawia hologramy i jest agresywne. Szlifierka kątowa nie ma 2000 obrotów na, których będziesz pracować przez większość czasu. Pastą Tempo nie poleruje się lakieru.
jarekcrx 25-02-2013, 21:33 osobom zainteresowanym tematem polecam lekturę forum kosmetykaaut.pl
tam zebrane jest całe mnóstwo wiedzy na temat szeroko rozumianego detailingu, forumowicze chętni do pomocy nie tylko dobrą radą ale również dobrą polerką:)
Do polerki to raczej maszyna z regulacją obrotów. Dla doszkolenia ja używam bloga detailera http://www.detailer.pl/blog/ bo na KOsmetykaaut sie zgubic można :)
marjano82 09-06-2013, 16:24 Zadnych szlifierek!!!! Maszyna polerska i odpowiednie pasty oraz pady. Szlifierka ma zdecydowanie za duże obroty- lakier przypali się raz-dwa a i hologramów pewnie powstanie z milion.
Jak kolega powyżej polecam forum kosmetykaaut.pl, prawdziwa encyklopedia wiedzy na temat autodetailingu i ogólnych spraw związanych z prawidłowym dbaniem o auto.
Tylko, że tam jest teoria. Ja wszystkiego nauczyłem się sam, gdyż to nie było takie proste jak się wydawało. Po wielu podejściach na drzwiach maskach ze szrotów, zrobiłem swoje pierwsze auto - moja była Astra Coupe Bertone. Później już poleciało - samochód rodziców, teściów, znajomych. Takim sposobem opędziłem mnóstwo aut i pokazałem na kosmetykaaut.pl co potrafię. Generalnie tylko praktyka, kombinowanie różnych metod, testowanie i praca praca praca jest w stanie doprowadzić samochód do efektów lepszych niż autko wyszło z salonu. :)
marjano82 11-06-2013, 07:14 Tylko, że tam jest teoria. Ja wszystkiego nauczyłem się sam, gdyż to nie było takie proste jak się wydawało.
Oczywiście, że jest teoria, lecz lektura w/w forum pozwala na uniknięcie wielu niepotrzebnych wpadek czy błędów(np. użycia Tempo czy Farecli G3 na futrze polerskim, zamocowanym na szlifierce kątowej). Teoria wbrew pozorom też jest przydatna. Na kosmetykaaut.pl nowicjusz ma okazję podpatrzyć lepszych od siebie, bardziej doświadczonych i czegoś się nauczyć, zapytać o radę. Oczywistym jest, że nic nie zastąpi praktycznej pracy z maszyną polerską, siedzieć przed kompem i prawić "mądrości" potrafi o wielu więcej, niż wykonać poprawną korektę lakieru. :D
PS.
Ja też uczyłem się na elementach ze szrotu a potem moje i rodziców auto....:) Jak narazie nie miałem serca by robić i umieścić fotorelację, toteż moje dokonania pozostają jak dotąd nieupublicznione:)
|