Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Bixenony - podłączenie przesłony i żarówki H1 światła drogowego
corneliusab 17-02-2013, 18:43 W związku z tym, że założyłem soczewki bixenonowe mam następną małą zachciankę, a z elektryką u mnie średnio, do rzeczy.
Chciałbym żeby włączanie świateł drogowych działało mi tak:
Światła mijania wyłączone --> mruganie żarówka H1 światła drogowego
Światła mijania włączone --> mruganie palnikiem xenonowym czli otwieranie przeslony.
Teraz pytanie jak to można zrealizować:?: Myślę, że dałoby radę to wykonać na zwykłym samochodowym przekaźniku z 5 nóżkami.
Pin 85 - sygnał z włącznika świateł (włączenie mijania)
Pin 86 - masa
Pin 30 - +12V np. z aku
Pin 87 - do przesłony soczewki
Pin 87a - do żarówki H7
Myślicie, że tak to będzie działac jak opisalem wyżej:?: I gdzie dać bezpiecznik na zacisk 30 czy 85 i jaki duży.
Ma ktoś schemat wtyczki reflektora xenonowego:?:
Pozdrawiam
felicjan-f1 17-02-2013, 21:35 Jeśli dobrze rozumiem to nie chcesz żeby przy mryganiu drogowymi ruszała się przesłona kiedy wyłączone są mijania
- prosta piłka, ten przekaźnik co pokazałeś stawiasz w następujący sposób:
-kiedy zapalone sa mijania lub pozycyjne( do wyboru ) tzn. płynie prąd - plusa tego dajesz na zasilanie przekaźnika 86, minus do przekaźnika 85 wiadomo skąd( czarny kabelek w lampie od pozycji czy nawet drogowych, a funkcja przekaźnika to zamykanie obwodu jednego z przewodów cewki/elektromagnesu przesłony bi-xenon ( rozcinasz i dajesz jeden koniec na 30 a drugi na 87a-obojętne czy plusowy , czy minusowy, ważne że przesłona nie będzie działać)
Przekaźnik schowałbym w środku lampy-może być śmiało 4-ro nóżkowy, bez styku 87.
Zasada działania przesłona jest aktywna (zwarte styki przekaźnika 30 i 87a) kiedy zapalone światła mijania lub pozycyjne),po wyłączeniu świateł mijania lub pozycyjnych przekaźnik rozwiera styki - nie płynie prąd na sterowanie przesłony-mrygaj do bólu halogenem.
drobne sprostowanie w drogowych mondeo mk3 siedzi żarówka H1 .
Nie bardzo widzę potrzebę stosowania tam bezpiecznika , ale jeśli już to przed stykiem 86
Powodzenia w modach.
corneliusab 19-02-2013, 19:46 felicjan-f1 albo ja jestem taki tepy z elektryki albo nie zrozumiales o co chodzi :D chyba bardziej to pierwsze :D jeszcze raz:
Chce zeby przy wylaczonych swiatlach mijania i wlaczeniu swiatel drogowych (w takiej sytuacji mozesz tylko zamrugac drogowymi) dzialala mi tylko zarowka halogenowa H1 jak w normalnych oryginalnych reflektorach z mk3.
Gdy wlacze swiatla mijania i wlacze swiatla drogowe (tez mruganie) chce zeby otwierala sie TYLKO przeslona soczewki, zarowka H1 (halogen) ma sie NIE ZAPALAC.
Teraz powiedz mi jak mam to podlaczyc :D
Pozdrawiam
felicjan-f1 19-02-2013, 22:51 felicjan-f1 albo ja jestem taki tepy z elektryki albo nie zrozumiales o co chodzi :D chyba bardziej to pierwsze :D jeszcze raz:
Chce zeby przy wylaczonych swiatlach mijania i wlaczeniu swiatel drogowych (w takiej sytuacji mozesz tylko zamrugac drogowymi) dzialala mi tylko zarowka halogenowa H1 jak w normalnych oryginalnych reflektorach z mk3.
Gdy wlacze swiatla mijania i wlacze swiatla drogowe (tez mruganie) chce zeby otwierala sie TYLKO przeslona soczewki, zarowka H1 (halogen) ma sie NIE ZAPALAC.
Teraz powiedz mi jak mam to podlaczyc :D
Pozdrawiam
To ja jako ten bardziej tępy bo nie zrozumiałem o co Ci za pierwszym razem chodziło odpowiem:
Początek taki sam jak napisałem tylko rozcinasz zasilanie na żarówke H1 i plusa na nia dajesz na 30 a drugi koniec na 87, zaś zasilanie cewki/elektromagnesu przesłony Bi-xenon dajesz z 87a
w stanie spoczynkowym( nie zapalone mijania/xenon) cewka przekaźnika nie zwarta prąd płynie z 30 na 87 zasilanie żarówki H1, po zwarciu cewki przekaźnika masz zasilanie z zacisku 30 na 87a ( sterowanie przesłoną )...może być?
Zasilanie cewki przekaźnika zrobiłbym z plusa z pozycyjnych zacisk 86
corneliusab 20-02-2013, 19:28 Czyli tak:
potrzebuje 5 zaciskowy przekaznik,
85 - masa np. z pozycji
86 - +12 np. z pozycji
30 - +12 H1 od strony wtyczki
87 - +12 do H1 z przekaznika
87a - +12 do przeslony z przekaznika
Pozdrawiam
felicjan-f1 20-02-2013, 20:55 Dokładnie;)
corneliusab 20-02-2013, 21:01 Dzieki wielkie :D
Pozdrawiam
felicjan-f1 21-02-2013, 06:58 Napiszę w tym temacie bo może miałeś taką przypadłość - po zmianie na BI-XENON, wywala mi co jakiś czas ( raz, dwa dziennie ) błąd " niewłaściwy prąd zasilania pompy ABS " - zaczynają się świecić kontrolki ABS, ESP i niskiego stanu płynu hamulcowego na zegarach-blokuje działanie ABS/ESP - pomaga jedynie "reset"- zgaszenie i ponowne uruchomienie auta.Podejrzewam cewkę/elektromagnes przesłony BI-XENON. Na razie założyłem org. lampy -przy nich nie miałem tego problemu raczej - pojawił się wraz z lampami BI-XENON.
corneliusab 21-02-2013, 07:53 Nie mialem nic takiego, a bixenony mam zalozone od konca grudnia. Zalozyles te soczewki co pokazywales u mnie w dziale "moje auto":?: Smiesznie bo co mialoby do rzeczy zasilanie pompy ABS i bixenony, zauwazyles w jakich sytuacjach sie kontrolka ABS zapala:?: Przeciez jedynie przy odpaleniu zarnika potrzeba duzo pradu, ABS generalnie zre tez sporo ale dopiero jak dziala.
Pozdrawiam
zaczynają się świecić kontrolki ABS, ESP i niskiego stanu płynu hamulcowego na zegarach-blokuje działanie ABS/ESP
Panie, a aku dobry ??
Miałem takie objawy w mkIII i winny okazał się akumulator, mimo że również posiadałem biksenon...
felicjan-f1 21-02-2013, 10:45 Panie, a aku dobry ??
dobry
Zalozyles te soczewki co pokazywales u mnie w dziale "moje auto":?: Smiesznie bo co mialoby do rzeczy zasilanie pompy ABS i bixenony, zauwazyles w jakich sytuacjach sie kontrolka ABS zapala:?: Przeciez jedynie przy odpaleniu zarnika potrzeba duzo pradu, ABS generalnie zre tez sporo ale dopiero jak dziala.
Tak te.To tylko ford, a zapala się to bez zbytniego związku z zapalaniem żarnika-przynajmniej nie zauważyłem takiego związku.
Dziwne tylko jest to, że po założeniu dziś org. xenon -śmigam od rana i zero problemów.
Bi-xenon mam na fordowskich przetwornicach,starterach, D2S PHILIPS 4300K i silniczkach poziomowania z lamp xenonowych ( nie halogenowych, choć nie powinno mieć to znaczenia,ale w celu wyeliminowania wszelakich ewentualności zmieniłem na te z szarymi dekielkami od razu).
"Bebechy" lamp są z instalacją xenon mondeo Mk3 ( dekle lamp,gniazda wtyczki,płynność ruchu całej soczewki z odbłyśnikiem drogowych sprawdzana bez zamontowanych silniczków regulacyjnych...), jedyna różnica to te cewki przy przesłonach-ich zasilanie z żarówki świateł drogowych, tak na dobrą sprawę.
corneliusab 22-02-2013, 16:03 Mam tak samo jak ty identycznie. Poprostu swoje xenony przerobilem na bi, jedyne co wymienilem to soczewke, cale bebechy czyli starter (starego typu jeszcze) i przetwornica jest oryginal jak bylo. Przeslone mam narazie zmostkowana z oryginalna zarowka dlugich H1 ale w sobote kupuje przekazniki i robie jak w tym temacie pisales :D Moze sprobuj, ze jeden reflektor zalozysz bi, a drugi zwykly xenon i zobacz co sie bedzie dzialo, potem zamien miejscami reflektory, w sensie bi z drugiej strony. Nie mam pomyslu. Zapewne startery masz juz nowego typu, bo jak czytalem gdzies o starterach kiedys to niby wygladaja tak samo ale daja inny prad musisz w necie poszukac bo moze sie okazac, ze potrzebujesz starter o tej soczewki, mozna jeszcze gdy sie ABS zapali zmierzyc miernikiem na kostce pompy ABS jakie ma napiecie tylko, ze tam dojscie kiepskie.
Pozdrawiam
felicjan-f1 22-02-2013, 16:27 Pojeździłem na orginalnych i nie było zadnych błędów. Mam pewne podejrzenie, ale wymaga to powtórnych testów na aucie.-napisze jeśli potweirdzi się.
Nie zamieniaj nigdy przetwornic w Mondeo MK3-lewej na prawą i odwrotnie.
dowiedziałem sie niedawno o tym od DOCENTO( i jest to jak najbardziej logiczne,z reszta nie było jeszcze takiego info od DOCENTO, które nie było by logiczne8) ) jedna z przetwornic w tym wypadku lewa ( po stronie kierowcy ) ma "zapisane", że w tej lampie sygnał z czujników poziomowania jest zmostkowany w celu przesłania go do drugiej lampy-aby obydwie poruszały odbłysnikami góra/dół jednocześnie. Prosto wynika z tego, że lewa przetwornica ma być lewą a prawa, prawą.
corneliusab 22-02-2013, 16:33 Ja nie mowilem o zmianie przetwornic stronami, tylko tobie zaproponowalem (skoro masz 4 reflektory) zalozenie jednego bi, a drugiego xenonowego i pojezdzic, sprawdzic czy cos sie bedzie dzialo, potem zamienic reflektory stronami :D
A co do DOCENTO to swieta prawda, gdyby tak wyszkoleni ludzie pracowali w serwisie forda jezdzil bym tam z autem, tylko, ze tam pracuja papraki i nie tylko w PL ale u mnie w miescie w DE w serwisie forda jest to samo, ludzie nie maja pojecia o modelu juz od kilku lat nie produkowanym to nie chce wiedziec jak naprawiaja nowe :D Tak apropos to dotyczy nie tylko forda ale np tez z salonem mercedesa mam/mialem do czynienia (w firmie byly/sa merce) to tam jest ta sama bajka :D
Pozdrawiam
felicjan-f1 24-02-2013, 11:56 Wszystko wskazuje na to, że winę za wyskakujący błąd ponosi czynnik ludzki czyli -Ja:oops:.
Najprawdopodobniej nie docisnąłem wtyczek, które są w maskownicach, do przetwornic do nich przykręcanych na 3 śruby. Wyszedłem błędnie z założenia, że jeśli przykręcamy przetwornicę do "dekla" lampy to jest ona dociskana jednocześnie-niestety trzeba jeszcze wsadzić rękę i od drugiej strony docisnąć ją do gniazda, znajdującego się w przetwornicy.
Przy prądach generowanych przez przetwornicę bagatela 30kV, może mieć to znaczenie.
Najprawdopodobniej pompa ABS/ESP jest jednym z najczulszych z odbiorników prądowych i wywala błąd "niewłaściwego prądu zasilania układu".
Mam do czynienia często z serwisami FORD,TOYOTA,FIAT,MERCEDES,SKODA, VW i akurat na serwis fordowski do którego jeżdżę - mogę narzekać najmniej...
corneliusab 25-02-2013, 08:59 felicjan-f1 to dziwne troche musze napisac bo juz kilka razy odkrecalem przetwornice i nigdy wtyczki nie dociskalem tylko przykrecalem przetwornice na te 3 torxy i wsio. Tam ta wtyczka ma takie dwa zaczepy po bokach zeby mozna ja bylo w ten dekiel wczepic i normalnie bynajmniej u mnie siedzi ciasno, moze masz zaczep/y ulamane albo dekiel w tym miejscu wyrobiony. Ale teraz wsio dziala i nie ma bledow ABS:?: Robiles jakies foty z przerobki:?: W ogole pokazalbys jak to japonskie cudo swieci i wyglada :D
Pozdrawiam
felicjan-f1 25-02-2013, 16:09 Błąd powrócił, więc raczej czeka mnie zdejmowanie kości modułu ABS/ESP
Tak, oczywiście, że robiłem zdjęcia.Są na Mondeo Klub Polska w zakładce Nasza Flota, ale żebyś nie musiał się logować wklejam tutaj.
Miejsca jest bardzo mało:
http://img132.imageshack.us/img132/9905/dscn2922in.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/132/dscn2922in.jpg/)
http://img825.imageshack.us/img825/5921/dscn2923in.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/825/dscn2923in.jpg/)
http://img855.imageshack.us/img855/7091/dscn2913in.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/dscn2913in.jpg/)
http://img818.imageshack.us/img818/6698/dscn2912in.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/dscn2912in.jpg/)
http://img521.imageshack.us/img521/7677/dscn2915in.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/521/dscn2915in.jpg/)
http://img43.imageshack.us/img43/5509/dscn2917in.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/43/dscn2917in.jpg/)
Tutaj zdjęcie nocne-mijania...ale lipa wyszła:
http://img835.imageshack.us/img835/4551/dscn2948in.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/835/dscn2948in.jpg/)
corneliusab 25-02-2013, 16:40 To jednak upchnales :D ale dekiel z tylu chyba przerabiales troszke jak mi sie wydaje po fotkach. Kurde skad wy bierzecie te maskownice z tourana, ja tez chce :!: :D Mi sie wydaje, ze moje szerzej swieca albo to subiektywna ocena :D ale twoje chyba jasniej albo tak na sniegu widac :D Ten klej to jest bajka, odkleja sie moment tylko opalarka, ja swoje chyba juz z 5 razy rozklejalem i zawsze sa szczelne, zadna para nie podchodzi.
Pozdrawiam
felicjan-f1 25-02-2013, 19:27 Dekielki musiałem przerobić. Nie było opcji, żeby się zamknęły przy tej kobyle.Startery starego typu, więc łatwiej je upchnąć, ale z czasem przerobi się na nowszy( jak padną). Maskownice od VW TOURAN dwie za 150zł razem z pobitymi lampami halogenowymi( i xenon i halogen miały ta samą maskownicę)-trza se było wydłubać samemu.
Popatrz na drugie zdjęcie i porównaj ze swoją soczewką stożek lexusa-brak porównań-nazbierałem trochę tych soczewek( mam m.in i taka jak Twoja) merc 211, s-max, Avensis,Insignia ostatnio TIGUAN i porównywałem do lexusa. Ta ostatnia mnie pozytywnie zaskoczyła( HELLA INTEMO-super new). I mogłem nawet potestować jak świeci w lampie Mondeo MK3-kolega se zrobił na takim rarytasie. Na równi z moją, a nawet z tendencją "lepiej".
Odbiegliśmy od podłączania przekaźników, ale to Ty tu jesteś autorem tematug:D
corneliusab 03-03-2013, 10:27 Tak to teraz wyglada :D Jak chcialem, dzieki. (http://corneliusab.wrzuta.pl/film/7Rklji4OCIK/dlugie_w_bixenonach_mondeo_mk3)
Pozdrawiam
felicjan-f1 03-03-2013, 13:21 Bardzo ładnie wyszło. Gratulacje.
Mondeo powinno tak świecić od razu wyjeżdżając z fabryki. Ciekawi mnie jak z trwałością tych soczewek, a dokładniej ich odbłyśników? ale z pewnością i tak o niebo, lepiej niż org. soczewki MK3 AL.
corneliusab 03-03-2013, 14:09 Dziekuje, Twoja w tym tez zasluga :D Moje soczewki mialy nabity bodajze rok produkcji 2006 albo 2007 juz nie pamietam dokladnie. W kazdym razie odblysnik wygladal jak nowy, wygladal duzo ladniej niz w odblysnik w moich oryginalnych soczewkach regenerowany 2 lata temu:D
Tak jak piszesz tak powinno byc z fabryki, zrobili dwa lifty wiec mogli cos zmienic w tym temacie. U mnie w pracy jest Golf 5 wersja R i on ma tak swiatla jak ja teraz.
Pozdrawiam
felicjan-f1 11-03-2013, 19:05 Pomyślałem, że jednak podzielę się tutaj sposobem rozwiązania problemu błędu zasilania pompy ABS/ESP.
Mam zamontowany moduł SD-2 do pseudodziennych-powoduje świecenie świateł długich "na pół fajerki".Jego charakterystyka pracy powodowała wadliwą pracę cewki przesłony( generowanie krótkotrwałych impulsów o bardzo wysokim natężeniu ).
Rozwiązałem problem stosując patent, który wymyśliłeś aby przesłona nie kłapała bez potrzeby gdy mrugasz światłami drogowymi bez zapalonych mijania.
Jak na razie sprawdza się idealnie-zero błędów pompy ABS/ESP w trakcie pracy SD-2, a przy okazji mruganie drogowymi bez pracy cewek przesłon BI-XENON:D
marunio1 10-09-2013, 06:19 Pomyślałem, że jednak podzielę się tutaj sposobem rozwiązania problemu błędu zasilania pompy ABS/ESP.
Mam zamontowany moduł SD-2 do pseudodziennych-powoduje świecenie świateł długich "na pół fajerki".Jego charakterystyka pracy powodowała wadliwą pracę cewki przesłony( generowanie krótkotrwałych impulsów o bardzo wysokim natężeniu ).
Rozwiązałem problem stosując patent, który wymyśliłeś aby przesłona nie kłapała bez potrzeby gdy mrugasz światłami drogowymi bez zapalonych mijania.
Jak na razie sprawdza się idealnie-zero błędów pompy ABS/ESP w trakcie pracy SD-2, a przy okazji mruganie drogowymi bez pracy cewek przesłon BI-XENON:D
hey,
mam pytanie jak podłączyć właśnie długie światła H1 żeby nimi mrugać bez zapalenia świateł mijania(mam Bixenon), ale żeby dodatkowo działały H1 jako dzienne mam automat SD2?
pozdrawiam
felicjan-f1 13-09-2013, 09:37 Tak należy to podłączyć:
zwrócić szczególną uwage na rodzaj przekaźnika jaki zastosujemy - ma mieć na sobie schemat taki jak poniżej. Nie wystarczy, że ma "pięć nóżek"
http://img822.imageshack.us/img822/4531/xmp4.png (http://imageshack.us/photo/my-images/822/xmp4.png/)
marunio1 16-09-2013, 06:01 Tak należy to podłączyć:
zwrócić szczególną uwage na rodzaj przekaźnika jaki zastosujemy - ma mieć na sobie schemat taki jak poniżej. Nie wystarczy, że ma "pięć nóżek"
http://img822.imageshack.us/img822/4531/xmp4.png (http://imageshack.us/photo/my-images/822/xmp4.png/)
dzięki fachowej pomocy kolegi felicjan-f1 i mi udało się zamontować przekaźniki do przesłony, wszystko działa jak się należy
pozdrawiam
franczesko 16-03-2015, 22:20 Z racji tego, że będę brał się za uzupełnienie lamp o przekaźnik jak w temacie, mam dwa głupie pytania:
- Czy trzeba rozklejać lampę,żeby to połączyć ze wszystkimi potrzebnymi przewodami
- W jaki sposób zrealizowaliście połączenia np z 12+ z postojowe? szybko-złączki?
Macie może zdjęcie jak to wyszło po przeróbce? tzn w środku?
|
|