Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Regulator/zawór ciśnienia paliwa 2.0 140PS/KM citroen/volvo


lukas_ko
28-02-2013, 00:49
Witam.
Problem dotyczy Citroena C5 2008/2009 z silnikiem 2.0 140PS/KM a piszę tutaj ponieważ jest to dokładnie ten sam silnik co w mondeo/volvo/citroen/peugot lecz najwięcej sprzedaje się w naszym kraju Mondeo i z tego powodu mam tu większą szansę że ktoś miał już taki problem.

Dzisiaj w trakcie jazdy i gwałtownego przyspieszania z pedałem gazu w podłodze wyskoczył ogólny komunikat awarii systemu oraz zapaliła się żółta kontrolka silnika. Dodatkowo na dłuższą chwilę auto straciło około 50% mocy silnika.

Podjechałem do serwisu citroena w Gorzowie WLKP. i tam mi zdiagnozowali że mam za wysokie ciśnienie paliwa w ukladzie paliwowym/pompie wtryskowej i winny jest na 90% regulator wysokiego ciśnienia paliwa. Problem występuje cały czas gdy chcemy mocno przyspieszyć.
Samochód to C5 2008r. Październik silnik 2.0HDI 138PS/KM

Koszt tego regulatora/zaworu to 600zl z wymianą 750zl brutto.

Problem polega na tym że panowie w serwisie nie są pewni w 100% czy wymiana tego regulatora/zworu coś pomoże i czy nie będzie trzeba wymienić całej pompy wtryskowej.

Bo jak wymienią ten regulator/zawór paliwa i okażę się że nie ma poprawy ponieważ on się zacina z powodu np. pompy wtryskowej która się sypie i puszcza opiłki przez co zacina się regulator/zawór to będę musiał kupić pompę wtryskowa która ma już ten regulator paliwa i kupno w tej chwili tego regulatora/zaworu może okazać się wyrzuceniem 750 zl w błoto

Dlatego moje pytanie jest czy ktoś z was już wymieniał ten regulator/zawór ciśnienia paliwa i czy przyniosło to pozytywny efekt.
Lub czy lepiej kupić całą nową pompę wtryskowa?

Osobiście jestem za podjęciem ryzyka wymiany samego regulatora/zaworu ciśnienia paliwa ponieważ to auto ma przejechane zaledwie 107540 km i jest to faktyczny przebieg więc pompa paliwa nie powinna być już wykończona.

Proszę o wasze rady/opinie

Deryll
28-02-2013, 04:32
Tak na chłopski rozum to jeśli ciśnienie jest za duże to raczej pompa jest ok, tzn trzyma parametry. Więc może faktycznie ten regulator ciśnienia. U kolegi w Galaxy znowu pokazywało za niskie ciśnienie i wymiana tego regulatora pomogła. Najprościej jak nie chcesz wchodzić w koszty to spróbuj podmienić na inny używany z innej maszynki. Może masz kogoś znajomego z takim silnikiem.

A swoją drogą to poszukaj tego ****ryka poza ASO, znajomek kupił go chyba za ok 300 PLN.

MIREKTERAZPOLSKA
28-02-2013, 10:06
Kolego zazwyczaj jak pada regulator to jest za niskie ciśnienie.
Traci moc bo wchodzi w tryb awaryjny.
Opis usterki raczej nie jest spowodowany regulatorem.
Na początku dokładnie bym obejrzał silnik i sprawdził kiedy miał ostatnio robioną obsługę0np. wymieniony filtr paliwa
I jeszcze jedno pytanie-za duże ciśnienie to jakie????

lukas_ko
28-02-2013, 17:52
Kolego zazwyczaj jak pada regulator to jest za niskie ciśnienie.
Traci moc bo wchodzi w tryb awaryjny.
Opis usterki raczej nie jest spowodowany regulatorem.
Na początku dokładnie bym obejrzał silnik i sprawdził kiedy miał ostatnio robioną obsługę0np. wymieniony filtr paliwa
I jeszcze jedno pytanie-za duże ciśnienie to jakie????

Kolego tak jak napisałem usterkę zdiagnozowal autoryzowany serwis citroena.
Podłączyli komputer zrobili test w trakcie jazdy w różnych warunkach przyspieszania i wyszło im że ciśnienie jest w pewnych momentach za wysokie (jakie jest to nie wiem nie powiedzieli mi) doradca serwisowy mi tylko przekazał jakie uwagi zauważył w trakcie jazdy mechanik.
Wyglądało to ponoć tak jak gdyby zawór za mocno trzymał ciśnienie.
Filtr paliwowy został zmieniony.

wesmond
28-02-2013, 19:25
Witam.
Problem dotyczy Citroena C5 2008/2009 z silnikiem 2.0 140PS/KM a piszę tutaj ponieważ jest to dokładnie ten sam silnik co w mondeo/volvo/citroen/peugot lecz najwięcej sprzedaje się w naszym kraju Mondeo i z tego powodu mam tu większą szansę że ktoś miał już taki problem.

Dzisiaj w trakcie jazdy i gwałtownego przyspieszania z pedałem gazu w podłodze wyskoczył ogólny komunikat awarii systemu oraz zapaliła się żółta kontrolka silnika. Dodatkowo na dłuższą chwilę auto straciło około 50% mocy silnika.

Podjechałem do serwisu citroena w Gorzowie WLKP. i tam mi zdiagnozowali że mam za wysokie ciśnienie paliwa w ukladzie paliwowym/pompie wtryskowej i winny jest na 90% regulator wysokiego ciśnienia paliwa. Problem występuje cały czas gdy chcemy mocno przyspieszyć.
Samochód to C5 2008r. Październik silnik 2.0HDI 138PS/KM

Koszt tego regulatora/zaworu to 600zl z wymianą 750zl brutto.

Problem polega na tym że panowie w serwisie nie są pewni w 100% czy wymiana tego regulatora/zworu coś pomoże i czy nie będzie trzeba wymienić całej pompy wtryskowej.

Bo jak wymienią ten regulator/zawór paliwa i okażę się że nie ma poprawy ponieważ on się zacina z powodu np. pompy wtryskowej która się sypie i puszcza opiłki przez co zacina się regulator/zawór to będę musiał kupić pompę wtryskowa która ma już ten regulator paliwa i kupno w tej chwili tego regulatora/zaworu może okazać się wyrzuceniem 750 zl w błoto

Dlatego moje pytanie jest czy ktoś z was już wymieniał ten regulator/zawór ciśnienia paliwa i czy przyniosło to pozytywny efekt.
Lub czy lepiej kupić całą nową pompę wtryskowa?

Osobiście jestem za podjęciem ryzyka wymiany samego regulatora/zaworu ciśnienia paliwa ponieważ to auto ma przejechane zaledwie 107540 km i jest to faktyczny przebieg więc pompa paliwa nie powinna być już wykończona.

Proszę o wasze rady/opinie

Jeśli masz możliwość to podjedź albo zadzwnoń do ASO Bemo Szczecin na Pomorskiej i pogadaj przez telefon. Może mieli podobny przypadek.

yyan
16-04-2021, 12:54
Witam
Gdzie jest umiejscowiony regulator ciśnienia paliwa w Mondeo MK4 2.0 benzyna?
Nie mogę go zlokalizować... Przy listwie wtryskowej go nie ma...?