lukas_ko
28-02-2013, 00:49
Witam.
Problem dotyczy Citroena C5 2008/2009 z silnikiem 2.0 140PS/KM a piszę tutaj ponieważ jest to dokładnie ten sam silnik co w mondeo/volvo/citroen/peugot lecz najwięcej sprzedaje się w naszym kraju Mondeo i z tego powodu mam tu większą szansę że ktoś miał już taki problem.
Dzisiaj w trakcie jazdy i gwałtownego przyspieszania z pedałem gazu w podłodze wyskoczył ogólny komunikat awarii systemu oraz zapaliła się żółta kontrolka silnika. Dodatkowo na dłuższą chwilę auto straciło około 50% mocy silnika.
Podjechałem do serwisu citroena w Gorzowie WLKP. i tam mi zdiagnozowali że mam za wysokie ciśnienie paliwa w ukladzie paliwowym/pompie wtryskowej i winny jest na 90% regulator wysokiego ciśnienia paliwa. Problem występuje cały czas gdy chcemy mocno przyspieszyć.
Samochód to C5 2008r. Październik silnik 2.0HDI 138PS/KM
Koszt tego regulatora/zaworu to 600zl z wymianą 750zl brutto.
Problem polega na tym że panowie w serwisie nie są pewni w 100% czy wymiana tego regulatora/zworu coś pomoże i czy nie będzie trzeba wymienić całej pompy wtryskowej.
Bo jak wymienią ten regulator/zawór paliwa i okażę się że nie ma poprawy ponieważ on się zacina z powodu np. pompy wtryskowej która się sypie i puszcza opiłki przez co zacina się regulator/zawór to będę musiał kupić pompę wtryskowa która ma już ten regulator paliwa i kupno w tej chwili tego regulatora/zaworu może okazać się wyrzuceniem 750 zl w błoto
Dlatego moje pytanie jest czy ktoś z was już wymieniał ten regulator/zawór ciśnienia paliwa i czy przyniosło to pozytywny efekt.
Lub czy lepiej kupić całą nową pompę wtryskowa?
Osobiście jestem za podjęciem ryzyka wymiany samego regulatora/zaworu ciśnienia paliwa ponieważ to auto ma przejechane zaledwie 107540 km i jest to faktyczny przebieg więc pompa paliwa nie powinna być już wykończona.
Proszę o wasze rady/opinie
Problem dotyczy Citroena C5 2008/2009 z silnikiem 2.0 140PS/KM a piszę tutaj ponieważ jest to dokładnie ten sam silnik co w mondeo/volvo/citroen/peugot lecz najwięcej sprzedaje się w naszym kraju Mondeo i z tego powodu mam tu większą szansę że ktoś miał już taki problem.
Dzisiaj w trakcie jazdy i gwałtownego przyspieszania z pedałem gazu w podłodze wyskoczył ogólny komunikat awarii systemu oraz zapaliła się żółta kontrolka silnika. Dodatkowo na dłuższą chwilę auto straciło około 50% mocy silnika.
Podjechałem do serwisu citroena w Gorzowie WLKP. i tam mi zdiagnozowali że mam za wysokie ciśnienie paliwa w ukladzie paliwowym/pompie wtryskowej i winny jest na 90% regulator wysokiego ciśnienia paliwa. Problem występuje cały czas gdy chcemy mocno przyspieszyć.
Samochód to C5 2008r. Październik silnik 2.0HDI 138PS/KM
Koszt tego regulatora/zaworu to 600zl z wymianą 750zl brutto.
Problem polega na tym że panowie w serwisie nie są pewni w 100% czy wymiana tego regulatora/zworu coś pomoże i czy nie będzie trzeba wymienić całej pompy wtryskowej.
Bo jak wymienią ten regulator/zawór paliwa i okażę się że nie ma poprawy ponieważ on się zacina z powodu np. pompy wtryskowej która się sypie i puszcza opiłki przez co zacina się regulator/zawór to będę musiał kupić pompę wtryskowa która ma już ten regulator paliwa i kupno w tej chwili tego regulatora/zaworu może okazać się wyrzuceniem 750 zl w błoto
Dlatego moje pytanie jest czy ktoś z was już wymieniał ten regulator/zawór ciśnienia paliwa i czy przyniosło to pozytywny efekt.
Lub czy lepiej kupić całą nową pompę wtryskowa?
Osobiście jestem za podjęciem ryzyka wymiany samego regulatora/zaworu ciśnienia paliwa ponieważ to auto ma przejechane zaledwie 107540 km i jest to faktyczny przebieg więc pompa paliwa nie powinna być już wykończona.
Proszę o wasze rady/opinie