Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Wymiana mieszalnika powietrza


flash72
02-03-2013, 19:51
Mam uszkodzony mieszalnik powietrza . Objawia to się tym, że jak samochód się nagrzewa i jak jest nastawiona np 23 stopnie to któraś z klapek dość głośno stuka. Po osiągnięciu temperatury jest chwila spokoju, po czym ponownie zaczyna się tak samo i tak cały czas. Moje pytanie czy wymiana tego mieszalnika będzie warta, gdy muszą rozebrać połowę kokpitu? Czy po złożeniu deski nie będzie efektu skrzypienia ? Czy miał może ktoś podobny problem z rozebraniem plastików w kokpicie? Proszę o radę .

tedi_k
02-03-2013, 23:30
A na pewno nie jest to problem sterownika klimatyzacji??? Silniczek klapki raczej nie powinien wpadać sam na pomysł stukania...

flash72
04-03-2013, 03:21
Na 90% to klapka jedna z tych co doprowadzają powietrze do mieszalnika . Jak ustawie max ciepłe lub max zimne to nie stuka. Z tego wychodzi że to klapka lub silniczek ot tych klapek jak pracuje to coś w nim stuka . Serwis sam nie wie . Mówią że jak rozbiorą to się okaże . Cały problem polega na tym rozbieraniu i umiejętnym poskładaniu tak żeby nic nie trzeszczało . A z rozmowy widzę że sami mają obawy jak to będzie !! Sam mam dylemat co robić z tym !!!

Kuba0124
08-03-2013, 10:56
Sprawdź czy w pamięci sterownika zapisał się jakiś błąd (bo ASO nie ma pewnie w zwyczaju o tym informować)
Naciśnij (na włączonym zapłonie) OFF i nawiew na nogi jednocześnie, puść i w ciągu 2 sekund naciśnij nawiew na środek - wszystkie segmenty wyświetlacza zapalone oznaczają brak błedu, naciśnij cokolwiek. Jak coś się wyświetli to zapisz i napisz to rozkodujemy.

Wykonaj diagnostykę wentylacji i klimatyzacji -
1. Włącz zapłon
2. naciśnij jednocześnie OFF i nawiew na nogi, puść i w ciagu 2 sekund...
3. naciśnij guzik AUTO
przez kilka sekund system będzie się diagnozował, ruszał klapkami itp i jeśli nie znajdzie błedu wyswietli wszystkie segmenty na wyświetlaczu. Jeśli wyświetli bład (typu B1242 - czyli 12 chwila przerwy 42) to napisz jaki to coś zaradzimy.
U mnie podobne objawy powodował czujnik temperatury choć błedu nie wykazywał, za to brzęczał niemiłosiernie.

flash72
09-03-2013, 19:52
Jutro to postaram się sprawdzić . Czujnik od klimy wymienili ni w mojej obecności więc jest nowy . Ale dzięki za rade będę to sprawdzał i dam zaraz znać na forum . Wolał bym żeby był to sterownik nisz demolka samochodu . A cha jeszcze jedno czasami po jeździe gdy samochód po stoi chwile ok 15 min. jak załączam zapłon to słychać dziwny dźwięk jak by klapka , albo silnik przez chwile o coś obcierał lub coś się blokowało . Ale to jest czasami i krótko to trwa .

flash72
11-03-2013, 02:41
Kuba0124 zrobiłem co mi radziłeś ale nie pokazał się żaden błąd . Może masz jaki pomysł dlaczego jest to stukanie . Dodam że serwis raz odgrzybił mi klimę i coś przesmarowali i na miesiąc był spokój i cisz . Do czyszczenia klimy użyli pianki . A po miesiącu te stuki nasiliły się i było głośniej nisz na początku .

Kuba0124
11-03-2013, 11:39
Flash72 coż ci mogę doradzić skoro serwis zawiódł mnie na całej linii.
Mogę napisać co ja bym zrobił i od czego zaczął.

Dużo zależy od tego kto to będzie robił - spytaj ASO czy mają może kamerę endoskopową żeby zajrzeć przez filtr przeciwpyłkowy do nagrzewnicy - może coś tam wpadło skoro było słychać jakieś warczenie?
Tu masz przykładową nagrzewnicę
http://allegro.pl/nagrzewnica-kompletna-ford-kuga-klimatronic-i3039089999.htmlhttp://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/39/08/99/3039089999
i na tym zdjeciu widać klapkę od filtra przeciwpyłkowego oraz silniczki (siłowniki) klapek (przykrecane z boku) - być może jakiś zmyślny mechanik byłby w stanie dostać się do tych silniczków bez wyciągania całej nagrzewnicy - zdjąć i poruszać klapką żeby stwierdzić która to stuka. Pozostaje pytanie czy auto jest na gwarancji i czy procedura Forda obejmuje takie dzialania czy od razu wybebeszają cały środek a roboty jest dużo (cała nagrzewnica razem z kanałami np. tu: http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/24/81/61/3024816103
Może niech najpierw sprawdzą czy nie ma nowszej wersji oprogramowania do sterownika wentylacji klimatyzacji?
Czy rozbierać nagrzewnicę musisz zdecydować sam - tylko trzeba delikatnie zagadać niech wpiszą w protokół że nie ma żadnych widocznych uszkodzeń plastików i deski rozdzielczej, zegarów i co tam jeszcze ma być demontowane żeby nie było niedomówień.
Firmy które zajmują się car audio i profesjonalnym wyciszaniem wnętrz oklejają trące krawędzie jakąś specjalną taśmą żeby potem nie skrzypiało, tzw. taśmą moherową - parcianą z meszkiem (np. firmy TESA) ale nie znam szczegółów.

A na pewno nie jest to problem sterownika klimatyzacji??? Silniczek klapki raczej nie powinien wpadać sam na pomysł stukania...
Jeśli twoje ASO ma jeszcze na stanie Kuge demo to tedi_k ma dobry pomysł - podłączenie sterownika z innej Kugi to pestka w porównaniu z nagrzewnicą a wyeliminuje jedną z potencjalnych przyczyn.

flash72
12-03-2013, 14:31
Dzięki za pokaz też to oglądałem na allegro . Powiem tak auto jest na gwarancji ford protect zglosiłem to i zgodzili się to naprawić . Samochód zostawiłem i miałem go odebrać po 2 dniach ,lecz po paru godzinach dzwonią że jest zrobione . Więc ucieszony jadę po kuge odbieram wracam do domu i szlak mnie trafił bo po drodze okazało się że jak stukało tak stuka .Zadzwoniłem do nich z reklamacją i umówiłem się na kolejną wizytę. Na umówionej wizycie widzę jak dwóch panów debatuje w moim aucie nie konsultując się ze mną .Nie wytrzymałem i weszłam na warsztat aby posłuchać o co im chodzi . No i usłyszałem że z mieszalnikiem wszystko jest ok . Tyle że żaden z mechaników nie zagrzał samochodu tylko sprawdzali usterkę na zimnym aucie . No i obraza że wymyślam i że reklamuje bez powodu . Nie wiele myśląc zaprosiłem jednego z panów mechaników na jazdę .Po krótkiej jeździe pan mechanik był bardzo zdziwiony tymi stukami i bardzo ale to bardzo mocno się zastanawiał co to tak stuka . Wtedy to donsy minęły i przyznano mi racje że faktycznie jest coś nie tak . W tedy to zaproponowano mi czyszczenie klimy i smarowanie . Więc serwis nie będzie robił problemów bo znają problem . Ale zanim się zgodzę na demolkę , chciałem wyczerpać wszystkie inne opcje. Dla tego napisałem tego posta aby zasięgnąć wszelakich porad zanim to zrobię.

flash72
12-03-2013, 16:14
Analizując ten problem dogłębnie mam taką hipotezę . Że za te stuki odpowiada ta klapka która doprowadza powietrze ko mieszalnika . Bo jak ustawie max zimno i max ciepło to wtedy nic nie stuka . Co o tym sądzicie ??????? kamerę endoskopową nie mają .

flash72
24-03-2013, 19:25
Kupiłem kamerkę endoskopową zrobiłem penetracje mieszalnika i wiem która klapka hałasuje !!!!! Jednego tylko nie wiem czy winny jest silniczek od tej klapki , program klimatronika wariuje lub klapka gdzieś się przyciera , i znowu DYLEMAT. PROSZĘ O RADĘ ...