Zobacz pełną wersję : Czy można używać świateł przeciwmgielnych, jako mijania ?


lol500
05-03-2013, 13:24
Wiecie jak to jest dokładnie z tymi światłami? Można je używać w czasie od świtu do zmierzchu zamiast świateł mijania? Bo z tego co wyczytałem mają tyle samo W co światła mijania. Róznica jest tylko taka ze są niżej.
Dziekuje za wsystkie odpowiedzi i prosze o "niehejtowanie"..

jarhel74
05-03-2013, 14:23
Wyjmujesz przeciwmgielne, wsadzasz w to miejsce światła do jazdy dziennej, odpowiednio wpinasz do instalacji elektr. (tak, żeby zapalały się po włączeniu zapłonu, a gasły po włączeniu mijania, no i bez włączania się tylnych świateł) i możesz śmigać. Jazda na przeciwmgielnych przy dobrej pogodzie jest nielegalna.

lol500
05-03-2013, 15:40
Jazda na przeciwmgielnych przy dobrej pogodzie jest nielegalna. ok, to chciałem wiedzieć. Ale nawet gdy przeciwmgielne mają tyle samo W co mijania? Moim zdaniem nie "walą" po oczach

Bump: dodam ze pytam o używanie ich tylko w dzień

Forfiter2012
05-03-2013, 16:34
Ale nie ma nic do rzeczy jakiej są mocy. Jest określone w przepisach ruchu drogowego kiedy można używać świateł przeciwmgłowych tylnych a kiedy przednich i tyle nic nie zrobisz chyba że je wymontujesz i zamontujesz w to miejsce światła do jazdy dziennej.

TypowyFacet
05-03-2013, 18:22
To kiedy wolno uzywać przeciwmgłowych przednich ?? Mi się wydaje,że w przepisach jest tylko o tylnich. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła

Forfiter2012
05-03-2013, 19:12
Wydaje się Tobie :) O światłach tylnych jest wyraźnie napisane że musi być widoczność poniżej 50m, o przednich przeciwmgłowych jest napisane (nie pamiętam dokładnie) ".. że można używać w warunkach ograniczonej widoczności..." bez żadnego sprecyzowania oraz "... w warunkach normalnej przejrzystości powietrza na drodze krętej oznaczonej znakami...". Oczywiście można polemizować z policjantem że w mieście w nocy w deszcz też kiepsko widać ale nie wiem czy warto. Poza tym światła przeciwmgłowe przednie przy dobrej widoczności po prostu oślepiają innych.

Art. 30.

1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,

Art. 51.
5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

Magik123
05-03-2013, 19:14
Przednie (nieobowiązkowe), barwy białej lub żółtej "selektywnej". Mogą być stosowane ogólnie w dwóch przypadkach
w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza (wraz ze światłami mijania albo bez nich);
w czasie dostatecznej widoczności na drodze krętej oznaczonej odpowiednimi znakami od zmierzchu do świtu

Poza tym nie mogą być stosowane.

zbys24
05-03-2013, 19:32
Wyjmujesz przeciwmgielne, wsadzasz w to miejsce światła do jazdy dziennej, odpowiednio wpinasz do instalacji elektr. (tak, żeby zapalały się po włączeniu zapłonu, a gasły po włączeniu mijania, no i bez włączania się tylnych świateł) i możesz śmigać. Jazda na przeciwmgielnych przy dobrej pogodzie jest nielegalna.
I Twój pomysł jest równie nielegalny, poczytaj jak mają być rozmieszczone światła do jazdy dziennej. Nie wspominając już o homologacji.g:P

majek32
05-03-2013, 20:06
I Twój pomysł jest równie nielegalny, poczytaj jak mają być rozmieszczone światła do jazdy dziennej. Nie wspominając już o homologacji.g:P

Akurat nie masz racji co do rozmieszczenia swiateł do jazdy dziennej. Montowanie w miejsce halogenów mieści się wymiarowo w ramach przepisów
A więc swobodnie można zamontować DRL w te miejsce

zbys24
05-03-2013, 20:46
Jakoś nie wymiarowałem foki :) :619:
A odnośnie homologacji, taki skrucik :)

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:


Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Regulamin EKG ONZ nr 87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej, nr 48 natomiast wymagania techniczne dla pojazdów (implementowany poprzez Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów[...]).


Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli (http://pl.wikipedia.org/wiki/Kandela).
Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²
Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania (http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_mijania) lub przeciwmgłowych (http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_przeciwmg%C5%82owe) (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych (http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_drogowe)).
Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.
Konstrukcja świateł nie powinna umożliwiać ich serwisowania. W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić na nowe.
Nie jest wymagane utrzymanie maksymalnej odległości 40cm od obrysu pojazdu (przepis wprowadzony 6 poprawką Regulaminu EKG ONZ nr 48, 18.11.2012).

majek32
05-03-2013, 21:12
No i wymiarami montarzu DRl w miejsce halogenów nie pasuje?

jarhel74
08-03-2013, 19:00
@zbys- skoro nie wymiarowałeś focusa, to dlaczego piszesz, że mój pomysł jest nielegalny? Napisałem wyraźnie, że trzeba założyć światła do jazdy dziennej , czyli z homologacją. A pomysł nie jest mój, można kupić sobie światła DRL dedykowane do focusa, pasujące w miejsce halogenów.

benio
08-03-2013, 19:52
... dlaczego piszesz, że mój pomysł jest nielegalny? ... , można kupić sobie światła DRL dedykowane do focusa, pasujące w miejsce halogenów.
A co z przepisem poniższym zrobisz - he?
... Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm ...

Magik123
09-03-2013, 05:19
Nie rozumiem czegoś?

Zapytać o halogeny, to połowa zacznie pisaĆ o dziennych, mało tego, druga połowa zacznie pisać o ich rozmieszczeniu.

Ludzie zakłądaja dzienne wszędzie od miejsc na samym dole i brzegach, w miejsca halogenów, po grill. I nikt z tego powodu sie nie czepia.

Ci co tak piszą o przepisach, zapewne maja w dowodzie rej oraz w karcie pojazdu odnotowane wymiary nie fabrycznych felg, opon, przyciemniane szyby, białe kierunki, światła DRL oraz całą resztę zmian które zostały dokonane poza fabryką i również nie są wedle przepisów legalne.
Tak to wszystko musi byc wpisane w dowodzie rej oraz karcie pojazdu i jeśli ktoś by sie chciał doczepić to by połowie dowód zabrali.

A teraz niech ta połowa przestanie ....... o przepisach.
Temat dotyczy lamp halogenowych, oraz tego czy można ich używać zamiast mijania.
Nie, nie można i na tym powinnoa sie dyskusję zakończyć.

Znawców prawa tu jest dużo, ale ludzi którzy go przestrzegają nie ma wcale.

jarhel74
09-03-2013, 12:30
Piszesz dla samego pisania? Z przepisem nie muszę nic robić. U mnie jest 29 cm, więc nawet jeśli ktoś ma obniżone zawieszenie o 2-3 cm to i tak się zmieści w wymiarze 25 cm.

krystian279
09-03-2013, 13:09
czy tzn że w s-max mozna wyjąc oryginalne halogeny i zastąpić je na swiatła dzienne?

Undercover
09-03-2013, 15:09
Według mnie wypowiedź Temat dotyczy lamp halogenowych, oraz tego czy można ich używać zamiast mijania.
Nie, nie można i na tym powinnoa sie dyskusję zakończyć. - powinna zakończyć dyskusję bo autor nie pyta o DLR-y tylko o halogeny więc...

zbys24
09-03-2013, 15:23
Nie rozumiem czegoś?

Zapytać o halogeny, to połowa zacznie pisaĆ o dziennych, mało tego, druga połowa zacznie pisać o ich rozmieszczeniu.

Ludzie zakłądaja dzienne wszędzie od miejsc na samym dole i brzegach, w miejsca halogenów, po grill. I nikt z tego powodu sie nie czepia.

Ci co tak piszą o przepisach, zapewne maja w dowodzie rej oraz w karcie pojazdu odnotowane wymiary nie fabrycznych felg, opon, przyciemniane szyby, białe kierunki, światła DRL oraz całą resztę zmian które zostały dokonane poza fabryką i również nie są wedle przepisów legalne.
Tak to wszystko musi byc wpisane w dowodzie rej oraz karcie pojazdu i jeśli ktoś by sie chciał doczepić to by połowie dowód zabrali.

A teraz niech ta połowa przestanie ....... o przepisach.
Temat dotyczy lamp halogenowych, oraz tego czy można ich używać zamiast mijania.
Nie, nie można i na tym powinnoa sie dyskusję zakończyć.

Znawców prawa tu jest dużo, ale ludzi którzy go przestrzegają nie ma wcale.
Zgadzam się z Andrzejem !!

@zbys- skoro nie wymiarowałeś focusa, to dlaczego piszesz, że mój pomysł jest nielegalny? Napisałem wyraźnie, że trzeba założyć światła do jazdy dziennej , czyli z homologacją. A pomysł nie jest mój, można kupić sobie światła DRL dedykowane do focusa, pasujące w miejsce halogenów.

czy możesz założyć, TAK czy powinieneś, NIE. Ponieważ producent twojego pojazdu nie przewidział takiej możliwości,( nie uzyskał homologacji) podczas dopuszczenia do ruchu tego pojazdu. Jest Jeszcze niefajna sprawa, ze po wypadku ubezpieczyciel może robić problemy.

jarhel74
09-03-2013, 17:50
Po raz ostatni w temacie- czyli uważasz, że wszystkie auta, które mają założone DLR-y akcesoryjne nie powinny ich mieć, bo producent nie homologował samochodu z nimi? Jeśli są założone zgodnie z cytowanymi tu przepisami i mają wymagane homologacje można je montować . I żaden ubezpieczyciel nie ma prawa zakwestinować sprawności auta. Chyba ,że w czsie deszczu lub mgły (co czesto widać na drogach) pojedziemy na światłach dziennych, zamiast mijania i spowodujemy wypadek.
Idąc Twoim tokiem rozumowania, nie można byłoby zakłdać akcesoryjnych felg, montować gwintowanego zawieszenia, fitrów stożkowych itd, bo przecież producent nie homologował auta z tymi wszystkimi modyfikacjami.
W pierwszym poście zaznaczyłem, że nie można używać halogenów do jazdy w dzień. A rozwiązanie ze światłami dziennymi zamontowanymi w miejscu dla halogenów zaproponowałem, bo sam zastanawiam się nad tym. Nie podobają mi się ledy wciskane na siłę gdzieś w atrapę lub inne dziwne miejsca, a poza tym trudno zachować prawidłowe odległości.

zbys24
09-03-2013, 20:08
Właśnie tak uważam!! wszystkie elementy które wymieniłeś, a w szczególności części zawieszenia jak i inne wpływające na bezpieczeństwo nie powinny być montowane w sposób dowolny. Na zasadzie bo fajnie wygląda,czy wydaje mi się że będzie lepiej , bez przeprowadzenia obliczen i testów, to takie mody zawsze będą obarczone tytułem nielegalne i niebezpieczne. A to juz woda na młyn dla ubezpieczycieli :) :)

wojtekn
09-03-2013, 23:25
Myślę że Andrzej swoim wpisem zakończył ten temat i nie ma sensu ciągnąć go dalej.