Zobacz pełną wersję : Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Witam
Szukam sprawdzonych ,wiarygodnych opinii na temat tego silnika a jeszcze lepiej jak będą to wypowiedzi ludzi którzy posiadają Focusa z tym silnikiem.Mogą to być informację o 100 jak i o 125 konnym motorze.Chodzi mi o kulturę pracy,ile palą z waszych obserwacji (nie dane producenta) i czy auto gabarytów focusa jest dobrze zestrojone z tym silnikiem czy jednak za duże chociaż niby koników nie powinno być za mało.
Mam silnik 1.0 100 KM. Dynamika- rewelacja,spalanie w miescie-7,5l poza miastem 5,5l
Podepnę się trochę pod temat - chciałbym zapytać tych, którzy już jeździli/jeżdżą ecoboostem o to, jakie jest wasze subiektywne wrażenie odnośnie tego systemu start&stop, konkretnie interesuje mnie:
- Czy rozruch rzeczywiście jest szybki, tzn. czy czuć jakieś opóźnienie że już wcisnęliśmy sprzęgło i zapięta jedynka a auto jeszcze nie gotowe do pracy, czy może działa wystarczająco szybko?
- Jak z wibracjami podczas ponownego odpalenia? Przy klasycznym rozruchu zawsze czuć, że troszkę budą zatelepie plus dźwięk rozrusznika, jak jest w Focusie III?
- Wasze subiektywne odczucie? Da się z tym żyć, czy irytuje/irytowało Was to ciągłe gaszenie i zapalanie?
Podepnę się trochę pod temat - chciałbym zapytać tych, którzy już jeździli/jeżdżą ecoboostem o to, jakie jest wasze subiektywne wrażenie odnośnie tego systemu start&stop, konkretnie interesuje mnie:
- Czy rozruch rzeczywiście jest szybki, tzn. czy czuć jakieś opóźnienie że już wcisnęliśmy sprzęgło i zapięta jedynka a auto jeszcze nie gotowe do pracy, czy może działa wystarczająco szybko?
- Jak z wibracjami podczas ponownego odpalenia? Przy klasycznym rozruchu zawsze czuć, że troszkę budą zatelepie plus dźwięk rozrusznika, jak jest w Focusie III?
- Wasze subiektywne odczucie? Da się z tym żyć, czy irytuje/irytowało Was to ciągłe gaszenie i zapalanie?
Ja to badziewie wyłączam g:D ale wszystko chodzi sprawnie - szybko, bez telepania, bez problemu, z tym że ja nie mam zamiaru zabijać rozrusznika i turbiny tym chorym wynalazkiem, więc od razu mam nawyk przy wejściu do auta wyłączania tych wątpliwych oszczędności w paliwie rzędu 0,05 l :p
Bump: Witam
Szukam sprawdzonych ,wiarygodnych opinii na temat tego silnika a jeszcze lepiej jak będą to wypowiedzi ludzi którzy posiadają Focusa z tym silnikiem.Mogą to być informację o 100 jak i o 125 konnym motorze.Chodzi mi o kulturę pracy,ile palą z waszych obserwacji (nie dane producenta) i czy auto gabarytów focusa jest dobrze zestrojone z tym silnikiem czy jednak za duże chociaż niby koników nie powinno być za mało.
Na jeździe próbnej 1.0 125 KM było bardzo dobrze - wkręca się pięknie, brzmi pięknie - coś ala V6, radzi sobie z autem spokojnie - bez problemu osiągnąłem 180 km/h. Elastyczność b.dobra, nie miałem uwag i nie czułem, że to 1.0, raczej dobre 1.6 z płaskim przebiegiem momentu. Jeździłem z 3 osobami na pokładzie i włączoną klimą, tym bardziej zaskoczyło mnie jak się ładnie zbierał.
Więcej tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=176909
Witam
Ja na to patrzę trochę inaczej
a) o Ecoboost
http://www.wikar.pl/silnik-ford-ecoboost-1.6-w-zblizeniu,215.html
b) piszą tam:
"Połączenie trzech kluczowych technologii
Silnik 1,6-litrowy Ford EcoBoost to lekka konstrukcja z aluminium zawierająca trzy kluczowe technologie:
- wtrysk bezpośredni za pomocą centralnie zamontowanych wysokociśnieniowych wtryskiwaczy
- turbosprężarka o małym momencie bezwładności
- zmienne fazy rozrządu, niezależnie dla zaworów ssących i wydechowych"
c) czego się boję? - właśnie turbiny
Proszę poczytać posty kolegów dieslowców o
- problemach z turbo
- kosztach naprawy
- innym obchodzeniu się z silnikiem turbinowym
Przy odbiorze auta (diesel) musiałem podpisać cyrograf, że zostałem zapoznany z procedurami użytkowania auta z turbiną
Jakbym miał brać benzynę, to tylko z "normalnym" silnikiem
pozdrawiam
Arturek
Jak nie będziesz gasił silnika od razu po ostrej jeździe turbo spokojnie swoje przeżyje ;)
Od czasu jak jeżdżę ecoboostem nie chcę słyszeć o wolnossącym silniku.....żeby cokolwiek wykrzesać z mojej poprzedniej Hondy 1.8 140 KM cały czas piłowałem do odcinki....a teraz na VI-tce mam spokojne 4000 obr/min i dwie paczki na autostradzie.....inna jazda, inna elastyczność, kompletne inne doznania....cisza, spokój i zdziwienie po spojrzeniu na prędkościomierz, że już tak szybko jadę bez żadnego żyłowania ;) Do tego totalny luz przy wyprzedzaniu na wysokich biegach - nie ma co w ogóle porównywać turbo-benzyny do wolnossącego benzyniaka, bo jest przepaść między nimi....moment z turbiny robi swoje.....
c) czego się boję? - właśnie turbiny
Proszę poczytać posty kolegów dieslowców o
- problemach z turbo
- kosztach naprawy
- innym obchodzeniu się z silnikiem turbinowym
Kolego, nie równajmy turbo diesla z turbo benzyną, ON ma dużo więcej syfów, które zasyfiają łopatki turbiny - dlatego dieslowcy muszą się "inaczej" obchodzić z turbiną.
Dzięki za odp, następne mile widziane :) Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie odnośnie tego start&stop: czy w trakcie ponownego auto rozruchu gasną na chwilę żarówki mijania jak w przypadku rozruchu "kluczykiem" czy palą się cały czas?
Co do turbiny - czytałem i nie mogę znaleźć teraz tego materiału żeby podlinkować ale nie była to wydumana wypowiedź jakiegoś forumowicza-teoretyka. Zarówno ecoboost, jak i BMW oraz VW mają elektrycznie podtrzymywanie chłodzenie łożysk turbo poprzez krążący płyn chłodzący (najprawdopodobniej rozbudowali układ), który krąży max 8 minut po auto-stopie, co oznacza że turbina zawsze jest odpowiednio zimna a olej się nie zapiecze. Nie twierdzę, że takie rozwiązanie to gwarantowane panaceum ale zważywszy że w BMW już tak robią od 2009 i o problemach nie słychać dałbym mu szansę się sprawdzić, czas pokaże. Nie chcę wsadzać kija w mrowisko, bo sam dla oceny potrzebuję więcej czasu i rzeczywistych przypadków, mówię tylko że to ma szansę zadziałać.
Edit: znalazłem link, inny niż pierwotnie szukałem ale mowa o tym samym odnośnie chłodzenia, odpowiedź Ford Polska:
"W celu ochrony turbosprężarki zastosowano dodatkową, elektryczną pompkę płynu chłodzącego kierującą płyn chłodzący do turbospężarki również w przypadku zatrzymania silnika przez system Auto-Start-Stop (wtedy podstawowa pompa płynu chłodzącego nie tłoczy płynu bo nie pracuje silnik)" - stanowisko FCP.
źródło: http://podhale24.pl/motoryzacja/artykul/20240/Ford_Focus_z_silnikiem_o_pojemnosci_1_litra_8211_c zy_to_ma_sens_zdjecia_i_film.html
Jak znajdę drugi temat to wkleję.
Dzięki za odp, następne mile widziane :) Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie odnośnie tego start&stop: czy w trakcie ponownego auto rozruchu gasną na chwilę żarówki mijania jak w przypadku rozruchu "kluczykiem" czy palą się cały czas?
Światła nie gasną, palą się cały czas. Ja czuję delikatnie ponowny rozruch, ale każdy pasażer już nie ;)
capitanslow 10-04-2013, 13:56 Witam,
wczoraj byłem na jeździe próbnej focusem 1.0 ecoboost 100KM.
Moc jest zupełnie wystarczająca do spokojnej jazdy, właściwie przy każdych obrotach ma zadowalającą reakcję na gaz i jest bardzo cichy - słychać go właściwie tylko gdy próbuje się przyśpieszać z bardzo niskich obrotów (dobrze jest trzymać co najmniej 1,5k) oraz przy dynamicznym przyśpieszaniu.
Zużycie paliwa wg wskazań komputera: autostrada A6, Szczecin od węzła kijewo do węzła radziszewo (teren pagórkowaty), prędkość 100-110 km/h - komputer pokazał średnie 4,4 l/100; powrót do salonu był już przez miasto, sporo skrzyżowań i świateł ale ruch odbywał się w miarę płynnie - tutaj wyszło 5,4 l/100.
Jak dla mnie przewaga nowego 1.0 nad 1.6 jest bezdyskusyjna, 1.0 chętnie przyśpiesza od 1,5tys obr, sporo mniej pali i jest chichszy :)
Jeśli chodzi o start/stop - na początku dziwne uczucie, natomiast system działa tak płynnie że właściwie ponowne uruchomienie jest niezauważalne (można usłyszeć rozrusznik jeśli radio jest wyłączone ale nie czuć wibracji), zawsze zanim zdążyłem wbić bieg silnik już pracował.
koszyk64 10-04-2013, 20:41 W poniedziałek jestem umówiony na jazde próbną 125 kM podzielę się uwagami z wami A na co zwrócić uwagę podpowiedzcie....
W poniedziałek jestem umówiony na jazde próbną 125 kM podzielę się uwagami z wami A na co zwrócić uwagę podpowiedzcie....
Na to czy dobrze się czujesz w Focusie, czy Ci pasuje jak się prowadzi, czy masz przyjemność z jazdy, ja na to zwracałem uwagę i po jeździe próbnej tym 125 KM od razu zamówiłem 1.6 182 KM ;)
koszyk64 11-04-2013, 09:08 No napiszcie coś więcej ile taki silniczek wytrzyma to mnie tylko martwi. Pocieszam się tym tylko że w obecnej dobie technologii ford i nie tyko nie pozwoli sobie na to żeby jakąś kiszke walnąć bo wypadłby z rynku a auto 1,0 3- cyl. było pewnie dobrze przetestowane. odpiszcie jak coś wiecie. W poniedziałek jadę testować 1,0 125 kM podzielę się uwagami...
No napiszcie coś więcej ile taki silniczek wytrzyma to mnie tylko martwi. Pocieszam się tym tylko że w obecnej dobie technologii ford i nie tyko nie pozwoli sobie na to żeby jakąś kiszke walnąć bo wypadłby z rynku a auto 1,0 3- cyl. było pewnie dobrze przetestowane. odpiszcie jak coś wiecie. W poniedziałek jadę testować 1,0 125 kM podzielę się uwagami...
Ma wytrzymać 240-350 tys. km wg producenta ;) Były ostre wpadki z TSI VW, niczego nie można być pewnym, ale Ford i konstruktor silniczka są dumni z niego więc należy być dobrej myśli ;)
Nie ma porównania 1.0 125 KM do wolnossącego 1.6 125 KM pomimo, że na papierze wygląda to podobnie- 1.0 daje o nieeeebo więcej przyjemności z jazdy i co tu dużo gadać w przyspieszeniu na wysokich biegach od niskich obrotów jest przepaść na korzyść turbo.....
Ja po jeździe próbnej bylem w szoku, bo zachwycił mnie ten silniczek - ten jego fajny klang, to jego szybkie wkręcanie się, ta jego elastyczność, to jak cichutko, kulturalnie chodził, ale sam spróbujesz to wyrobisz sobie własne zdanie ;)
Popieram poprzednika, Ecoboost to jest to!
_Big_Mac_ 11-04-2013, 13:53 Wróciłem właśnie z jazdy próbnej - chcę kupić Focusa 1.6 EB 150, ale mieli tylko 1.0 125 (i osobno C-Maxa 1.6, którym pojechałem dla porównania). Byłem w szoku jak ten silniczek fajnie jeździ. Cichutko, zrywnie. Prywatnie bym nie kupił, bo się boje o trwałość, ale jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to bardzo pozytywnie. 1.6 to już w ogóle bajka :)
Decydując się na 1,6 lepiej chyba wybrać 182KM zamiast 150KM.
Początkowo jest się zadowolonym z tych 150, ale potem dziwnym trafem człowiek zaczyna odczuwać niedosyt :)
Wiele osób tak na naszym forum już pisało.
Decydując się na 1,6 lepiej chyba wybrać 182KM zamiast 150KM.
Początkowo jest się zadowolonym z tych 150, ale potem dziwnym trafem człowiek zaczyna odczuwać niedosyt :)
Wiele osób tak na naszym forum już pisało.
Można podrasować tego 150-konnego, ale jak widać już w serii ten 182 wg. hamowni vtecha ma prawie 190 KM ;)
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ford-Focus-MK3-1.6-SCTi-EcoBoost-134kW-182KM
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ford-Focus-MK3-1.6-SCTi-EcoBoost-110kW-150KM
182 - konny to naprawdę fajny kompromis między osiągami w zasadzie GTI, a całkiem sensownym spalaniem.
_Big_Mac_ 13-04-2013, 14:13 W kombi nie był dostępny 182 :( A w wersji specjalnej Edition, którą zamawiam, nawet w HB najmocniejszy był 150. Ale myślę nad taką przeróbką, jak gwarancja minie to pewnie się zdecyduję, do tego czasu będzie musiało wystarczyć.
koszyk64 13-04-2013, 21:37 Dzięki za informacje w poniedziałek napisze jak było na jeździe...pozdrawiam....:wink:
bonzo000 19-04-2013, 17:55 Moje zdanie jest takie:
Nie stresujcie się dochodzeniem czy 1.6 PB czy 1.0EB czy 1.6TDCi .Dzisiaj samochody są wykonane o 25% oszczędniej niż każdy następca. Maja się psuć, mamy je naprawiać. Im więcej dziadostwa masz większe prawdopodobieństwo ukatrupienia.
koszyk64 19-04-2013, 21:35 Dzisiaj testowałem 1.0 125 kM było naprawdę super. jeździłem 1,5 godziny przede wszystkim po mieście trochę na trasie ale mało. Spalił 7.0 litra chyma nieźle a miał dopiero 350km przebiegu nówka, później się jeszcze pewnie dotrze. Ten dźwięk trzycylindrowca nawet przyjemny ale jak jechałem na 4- biegu i mu depnołem to było naprawdę super. 2 auta przede mną powąchały dymek. tak w ogóle przyjemne autko a renówka też ma 3- cylindrowca i zaraz wszystkie firmy pójdą w tym kierunku albo po cichu to robia już. Pozdrawiam ..Chyba zakupię to autko.....
Moje zdanie jest takie:
Nie stresujcie się dochodzeniem czy 1.6 PB czy 1.0EB czy 1.6TDCi .Dzisiaj samochody są wykonane o 25% oszczędniej niż każdy następca. Maja się psuć, mamy je naprawiać. Im więcej dziadostwa masz większe prawdopodobieństwo ukatrupienia.
Teoretycznie tak, a praktycznie to niewiadomo tak naprawdę....osobiście nie widzę dla siebie powrotu do wolnossaka....zresztą niedługo nie będzie już silników wolnossących, turbo (więcej dziadostwa) to przyszłość jakby na to nie patrzeć....Trudno też by jeździć starymi klekotami i marudzić jakie to mamy wspaniałe auto, bo tylko pocieszamy wtedy samych siebie.....
Bump: Dzisiaj testowałem 1.0 125 kM było naprawdę super. jeździłem 1,5 godziny przede wszystkim po mieście trochę na trasie ale mało. Spalił 7.0 litra chyma nieźle a miał dopiero 350km przebiegu nówka, później się jeszcze pewnie dotrze.
Mój miał 7,7 litra - też b.dobrze jak na samochód testowy, bo butowany maksymalnie.
...
c) czego się boję? - właśnie turbiny
...
Przy odbiorze auta (diesel) musiałem podpisać cyrograf, że zostałem zapoznany z procedurami użytkowania auta z turbiną
Jakbym miał brać benzynę, to tylko z "normalnym" silnikiem
Będę taki troszkę złosliwy i hmmmm, tak się nieśmiało zapytam, czemu nie wziąłeś auta bez turbiny, skoro tak się jej boisz?
Aaaaa, no bo nie mozna już dostać diesel'a bez turbiny ...
Hmmmm, ciekawe dlaczego, skoro ta turbina podobno jest taka nietrwała i niebezpieczna dla silnika ... g:D
hirotaro 20-04-2013, 20:55 też miałem przyjemność jeździć focusem 1.0 ecoboost dla mnie rewelacji nie było fajnie do 3 biegu później nie chciał przyśpieszać silnik strasznie warkotał , moje odczucia były słabe
|
|