Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Nie odpala, jest iskra, pompa OK, nowy aku, bezpieczniki OK.


jordan29
07-03-2013, 22:31
Witam. Od tygodnia próbuje odpalić, ale jak na razie Escort górą, stary już jest to mu się pewnie nigdzie nie chce jeździć.

Auto stoi w garażu, zupełnie suchym acz nieogrzewanym, od grudnia, tydzień temu idę go odpalić, ale akumulator tylko słabo zakręcił i nic.

Naładowałem akumulator, ale znów ledwo zakręcił i wyzionął ducha, dobra niech mu będzie, był oryginalny, a z daty wynika że ma 19 lat.

Zakładam nowy akumulator i nowe klemy do podłączenia płaskich przewodów. Teraz kręci jak szalony, ale nie chce odpalić.

Wymieniłem już świece, dolałem paliwa. Po przekręceniu kluczyka słychać pompę, gaśnie dioda immobilizera, sprawdzałem świecie i na wszystkich jest iskra, czuć paliwo przy odpalaniu. Bezpieczniki też sprawdzone, także te 3 które mam przy akumulatorze.

Mam wrażenie (słuchając silnika) że albo iskra pojawia się w złym momencie, albo coś z jakością paliwa.


Co to może być przyczyną, co jeszcze mogę sprawdzić.

MK7, Ghia, 1995, 1.6 16V Zetec

Please Help!

S3ci0r
07-03-2013, 22:35
a próbowałeś z plaka?

jordan29
07-03-2013, 22:38
Jakiego plaka?

ShaD
07-03-2013, 23:15
psiknąć mu w dolot plakiem takim co sie używa do kokpitów :)

jordan29
07-03-2013, 23:24
ok, spróbuje i tego, jutro dam znać.

jordan29
09-03-2013, 12:56
Dzisiaj spróbowałem plakiem i było już dużo lepiej, chwycił na chwilę, ale zaraz po trzech sekundach zgasł. Wygląda na to że po spaleniu plaka gaśnie.

S3ci0r
10-03-2013, 21:51
a pompa pompuje na rozruchu?

ShaD
11-03-2013, 13:30
czyli wygląda na to że nie ma paliwa - sprawdz pompę paliwa i listwę wtryskową..

Pompę powinieneś słyszeć, ew podaj jej napięcie na krótko (w kostce tam gdzie w jednym rzędzie są 3 piny, od zasilania są 2 zewnętrzne).

Żeby sprawdzić zasilanie na listwie wystarczy wypiąć wtyczkę z wtryskiwacza i wpiąć w nią żarówkę, a następnie pokręcić silnikiem..

varona
14-03-2013, 17:50
może winny jakiś czujnik, przejżyj czy wszystkie kostki przy silniku są podłączone.

slawe1983
14-03-2013, 17:54
Na listwie masz taki zaworek (wentyl) jak go naciśniesz a w listwie będzie paliwo to wypłynie nim trochę. Może jak było mało paliwa zebrał się syf na dnie i filtr zatkany?

dark1
14-03-2013, 18:40
Miałem to samo,mi pomógł starter w sprayu:>

Pawel
14-03-2013, 21:58
Miałem tak w 1,4 i przyczyna był czujnik położenia przepustnicy,odłącz go i spróbuj odpalić

jordan29
17-04-2013, 15:41
No i wczoraj mi odpalił…. wygląda na to że wszystko jest ok,

Taki patent zastosowałem

1. Potrząsnąłem tyłem, napierając na klapę bagażnika, tak przez minutę, co by paliwo w baku się przemieszało.
2. Teraz do auta i przekręcam kluczyk do połowy, zapalają się kontrolki a pompa podaje paliwo (słychać ten charakterystyczny szum), pompa się zatrzymuje, przekręcam kluczy z powrotem na pozycję zero.
3. Tę czynność powtarzam tak 10 razy.
4. Za jedenastym kręcę silnikiem, no i ciach zapala od szczała, bez problemu.

Przez chwilę pracował trochę nierówno, ale potrzymałem go na obrotach tak 1-1,5k przez 2-3 minuty i już się uspokoił, dziś rano odpalił za pierwszym razem.