Zobacz pełną wersję : [Transit 1991-1994] pompa lucas - cięzko odpala


prezes.82
09-03-2013, 15:00
sluchajcie mam taki problem
otoz wymienilwm silnik w transicie 92r 2.5d z pompa lucas

w starym silniku dodatkowo byla jeszcze pompa podajaca paliwo w bloku silnika dzialajaca z walka rozrzadu

wymienilem silnik z taka sama pompa wtryskowa ale bez tej pompki na walek rozerzadu ale byla mala pompka reczna na filtrze paliwa i za nic nie chce odpalic
niby jak odkrecilem przewod zasilajacy od tej malej pompki przy pompie wtryskowej i nacislem na pompke to paliwem rzygala ale po zalozeniu juz nie chcial odpalic (ps. po podlaczeniu wczeniej wszsytkich przewodow i kabeli zapalil ze 3 razy i chodzil bez problemow)

4 razem juz nie chcial zagadac 3 razy akumulator padl a on nic

zdjalem przewod przelewowy krecilem motorem ze 40 razy i nic nie wyrzucilo przelewem wczesniej zdjalem ta mala pompke z filtra paliwa bo uszkodzilem ta koncowke przewodu przy pompie

1 czy pompka rotujaca (chyba) firmy lucas musi miec pompke zasilajaca montowana w bloku silnika

2. jak ewentualnie odpowietrzyć taka pompę

wojtekjanus
09-03-2013, 16:04
Jeżeli miałeś silnik z pompą CAV Lucas (nie mylić z Lucas Epic) i była tam pompka podająca napędzana od wałka - to nie był to oryginalny silnik (tylko hybryda składająca się ze słupka pod pompę Bosch i z pompy CAV Lucas).
Oryginalne silniki z pompą CAV Lucas nie mają pompki podającej, tylko ręczną na filtrze - służącą do odpowietrzania.

czy pompka rotujaca (chyba) firmy lucas musi miec pompke zasilajaca montowana w bloku silnikaPompa wtryskowa CAV Lucas ma własną pompkę wstępną, zasysającą paliwo ze zbiornika (Bosch z resztą też, ale dodali pompkę mechaniczną). Tak więc układ zasilania musi być idealnie szczelny, bo pracuje na całej długości na podciśnieniu i może zassać powietrze.

jak ewentualnie odpowietrzyć taka pompę Przy zapowietrzeniu trzeba poluzować na pompie wtryskowej króciec od strony przeciwnej do silnika i pompką ręczną tak długo pompować, aż popłynie paliwo. Potem zakręcasz króciec, luzujesz dwa przewody ciśnieniowe na wtryskiwaczach i startujesz. Kiedy silnik zaczyna odpowiadać, dokręcasz te dwa przewody i startujesz znowu. Powinien po chwili odpalić.
Ale w twoim przypadku sprawdziłbym jeszcze ustawienie kąta wtrysku na rozrządzie. Pamiętaj, że pasek jest inny niż w modelach późniejszych po 1992 roku.

Jeżeli pada akumulator, można spróbować pomóc sobie samostartem - ale delikatnie stopniując częstość dawki samostartu (małe, ale częste).

prezes.82
09-03-2013, 18:42
dzieki kolego za rade
bylem jeszcze wieczorem w garazu powalczylem i odpalil z tym ze z banki 5 litr obok rozrusznika postawionej omijajac filtr paliwa

wiec wywnioskowalem jednak ze musze dokupic pompke zasilajaca ktora poda paliwo ze zbiornika do filtra sa takie za 70-80mzl na przewod paliwa

ps, nie ialem pomki na walek rozrzadu zasilajacej tylko ta mala na filtrze do otpowietrzenia ale ona niestety nie zaciaga paliwa ze zbiornika tylko z filtra na pompe wiec mysle ze bez dodatkowej pompi zasilajacej nic nie bedzie

z banki 5 litrowej bezposrednio do pompy chodzi idealnie

wojtekjanus
09-03-2013, 21:05
nie zaciaga paliwa ze zbiornika tylko z filtra na pompe wiec mysle ze bez dodatkowej pompi zasilajacej nic nie bedzie

z banki 5 litrowej bezpośrednio do pompy chodzi idealnie Kolego, jak już pisałem silnik z pompą CAV Lucas nie ma pompki podającej fabrycznie. Jeżeli pompa zasysa z dodatkowego baniaka, a nie chce z filtra - to znaczy że układ zasilania jest niedrożny lub nieszczelny (najczęściej mocowanie filtra zawodzi).
Więc zamiast kombinować z dodatkową pompką i poprawiać fabrykę, sprawdź zbiornik (smok ssący), przewody, podstawę filtra z pompka ręczną i sam filtr.
Ja takim Transitem jeździłem 9 lat i żadnej pompki nie potrzebował - kłopoty były tylko wtedy, gdy rozszczelnił się filtr w mocowaniu i zasysał powietrze.

Układ paliwowy CAV LUCAS:


http://img407.imageshack.us/img407/9366/scan1i.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/407/scan1i.jpg/)


1. zbiornik paliwa
2. filtr paliwa
3. ręczna pompka pomocnicza
4. przewód zasilający pompę CAV Lucas
5. pompa wtryskowa
6. wtryskiwacze
7. "gaźniczek" zasilający świecę płomieniową
8. świeca płomieniowa
9. wyjście z filtra stosowane przy pompie Boscha

prezes.82
10-03-2013, 16:36
skad wziasc i jak zaloxyc ten gazniczek swiecy
ja to podpialem tylko pod przewod przelewowy

wojtekjanus
10-03-2013, 18:24
skad wziasc i jak zaloxyc ten gazniczek swiecy To już zabytek - jeżeli się uprzesz, to gdzieś na jakimś szrocie znajdziesz Transita sprzed 1992 roku z takim systemem... Pytaj też może na Allegro sprzedających pompę CAV Lucas - skoro sprzedają pompę, to może mają i resztę układu paliwowego na zbyciu...

prezes.82
11-03-2013, 07:38
a nie da sie podlaczyc swiecy bez niej ?

wojtekjanus
11-03-2013, 08:10
a nie da sie podlaczyc swiecy bez niej ? Problem polega na tym, że świeca musi być zasilana paliwem pod odpowiednim ciśnieniem. Świeca ma dyszkę paliwa, dopasowaną do sposobu zasilania. W systemie z "gaźniczkiem" paliwo spływa grawitacyjnie, później kiedy zastosowano pompę Boscha świeca była zasilana z powrotu paliwa pod ciśnieniem - ciśnienie 0,5 bara utrzymywał zaworek kulkowy w podstawie filtra.

Poczytaj ten i inne wątki o świecy - któryś z kolegów parę lat temu dorobił własny zbiorniczek świecy i chwalił się, że to działa. Masz czas, bo już prawie wiosna, więc świeca na razie do następnej zimy nie będzie potrzebna...

prezes.82
11-03-2013, 11:38
walczylem dzis z oddroznieniem przewodow paliwowych
zalozylem nowy filtr paliwa plus dodatkowy ala maluch na przewod tez nowy
niestety palila ze zbiornika nie zassal
postanowilem zalozyc pompke
podpowiedzcie czy ta da rade zasilic pompe wtryskowa ze swoja wydajnoscia ok 4 l na minute :

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-uniwersalna-elektryczna-95-l-h-i3083357896.html

dziekuje

wojtekjanus
11-03-2013, 12:47
niestety palila ze zbiornika nie zassal Sprawdziłeś drożność przewodów ze zbiornika?
To znaczy, że odpalił i zgasł? Bo pisałeś, że chodzi dobrze na paliwie z dodatkowego zbiornika. I czy ten dodatkowy zbiornik był powyżej czy poniżej silnika?

prezes.82
11-03-2013, 17:10
sprawdzalem droznosc jak najbardziej ok
dodatkowy zbiornik byl na rozruszniku ale ponizej pompy wtryskowej i zassal
ale podejrzewam ze za daleko mu do zbiornika i przez to nie moze dac rady a auto nie mlode wiec moze i niezbyt szczelne

wojtekjanus
11-03-2013, 17:58
odpalil z tym ze z banki 5 litr obok rozrusznika postawionej omijajac filtr paliwaTo teraz zasil go z tej bańki, ale poprzez filtr. Jeżeli zgaśnie - to będziesz wiedział, ze przyczyną jest filtr. Jest to najczęstsza przyczyna zapowietrzania się układu - wiem coś o tym. Filtr trzeba bardzo starannie zakładać po oczyszczeniu powierzchni przylegania w uchwycie.

Jakiekolwiek kombinowanie z dodatkowymi elementami w układzie paliwowym - to prędzej czy później pewne kłopoty. Ja bym unikał takich ruchów i doprowadził fabryczny układ do stanu sprawności. Tym bardziej, że niewiele brakuje - pompa wtryskowa jest sprawna, silnik pracuje - teraz po kolei eliminuj dalsze elementy...auto nie mlode wiec moze i niezbyt szczelne To jak założysz pompkę elektryczną - to się samo uszczelni?

prezes.82
11-03-2013, 18:06
droznosc jest ok
zapalil i chodzil super dopoki nie zabraklo palliwa w filtrze
ponowne zalanie palila do filtra i chodzi super wypal i zgasl ze zbiornika nie zassal

zalozelem zawor zwrotny z pompka ta gruszka napompowalem znowu w filtr i zapalil chodzil poki nie wypalil paliwa z filtra po czym zgasl

zaloze pompke i po problemie teraz moje pytanie brzmi czy ta pompka co dalem linka bedzie dobra



ps. nie usszczelni ale poda paliwo do filtra bez problemu (mi sie wydaje nawet jestem pewny ze uklad jest szczelny bo nie ma nigdzie wyciekow)
ale jutro spradze to co mowisz

apropo ciekawostke w tamtym silniku uklad byl identyczny pompa ta sama lucas ale z boku silnika byla pompka podajaca na walek rozrzadu moze po prostu ten samochud fabrycznie musi miec pompke jakas bo mial

wojtekjanus
11-03-2013, 18:15
apropo ciekawostke w tamtym silniku uklad byl identyczny pompa ta sama lucas ale z boku silnika byla pompka podajaca na walek rozrzadu moze po prostu ten samochud fabrycznie musi miec pompke jakas bo mial Już pisałem :Jeżeli miałeś silnik z pompą CAV Lucas (nie mylić z Lucas Epic) i była tam pompka podająca napędzana od wałka - to nie był to oryginalny silnik (tylko hybryda składająca się ze słupka pod pompę Bosch i z pompy CAV Lucas).
Oryginalne silniki z pompą CAV Lucas nie mają pompki podającej, tylko ręczną na filtrze - służącą do odpowietrzania.
Czyli: skoro ten silnik miał mechaniczna podającą pompkę, to oryginalnie miał zamontowaną pompę wtryskową Boscha lub Lucas Epic.
Na silniku przed numerem jest wybite jego oznaczenie kodowe, które jednoznacznie mówi z jakim osprzętem ten silnik powinien być (z CAV Lucasem kod jest 4AB).

prezes.82
12-03-2013, 00:45
wlasnie ten silnik nie mial tej mechanicznej pompy ten stary mial ktorego wywalilismy
i pamietam kiedys na tym starym silniku jak nam padla pompka to tez nie chcial odpalic kupilem nowa i brykal kolekne lata


DZIEKI wszystkim za pomoc problemm udalo mi sie rozwiazac
pozostanie tylko pomyslec cos z zasileniem swiecy plomieniowej