Zobacz pełną wersję : Blow off - zawór upustowy


Pavel
16-03-2013, 16:02
Witam, zastanawiam się czy da się zamontować blow off do mondeo mk3 2002 2.0 TDCI. Chodzi o taki dźwięk jak w imprezie. No i ktoś może wie jaki ewentualny koszt?

Magik123
16-03-2013, 19:25
Bov do TDCI?. Przykro mi ale nie ma. Bo co chcesz zamykać? Skoro przepustnicy brak?
Może i gdzieś na Yebajy bys znalazł jakiś odłamek za 1000zł, ale jeśli nawet to zawsze zostaje problem spadku ciśnienia lub/i błędu ECU w postaci sprężynki :) przy max obciążeniu, O ile w ogóle chciał by działać przy tak małym doładowaniu.

Dzwięk pssss będzie w Imprezie, Oplu, VW itd, gdzie zamknięcie przepustnicy blokuje przepływ powietrza wytworzonego przez sprężarkę co skutkuje otworzeniem się zaworu. Seryjnie turbo też wyposażone jest w zawór tyle że DV który pracuje w obiegu zamkniętym wypuszcza powietrze ale przed sprężarkę a nie na zewnątrz.

TOMAS
16-03-2013, 19:38
pasek TDIhttp://www.youtube.com/watch?v=kJOxttC5zuw

focus w dieslu http://www.youtube.com/watch?v=9p6np0diMt4

Magik123
16-03-2013, 20:02
No tak, może trochę przsadziłem, ale to też nie na zasadzie kupie za 200 i ma działać. Dobrze było by mieć dedykowany.

TOMAS
16-03-2013, 20:03
blow off do diesla słyszałem, że kosztuje ok 1000zł

wilhelm
18-03-2013, 16:56
O ile w ogóle chciał by działać przy tak małym doładowaniu.

Małym? W 2.0TDCI przy tzw. "overboost" potrafi dojść do 2 barów, normalne robocze ciśnienie to około 1.5...

Magik123
22-03-2013, 18:19
Około 1.5Bar to wielka różnica bo seryjne dołądowanie ten 1 czy 1.2 bary a 1.5 to spora różnica na serii. o-bost na 2 bary to chyba już nie przy serii?

Jeśli nawet się mylę to nie ważne, ważne że zakładanie Bov-a za 200-300zł z allegro do seryjnego diesla to jak zakłądanie wielgachnego spojlera do seicento.
Tego pssss i tak nie będzie bardzo słychać, a zabawa zaczyna się raczej przy wysokich obrotach np w benzynie, gdzie zmiana biegu wypada gdzieś koło 5-6rpm wtedy faktycznie i fajnie to brzmi i ma sens, bo likwidujemy 'cichego zabójcę"

W dieslu to trochę śmieszne jak gość kręci go pod 4 tyś gdzie silnik wszystko zagłusza, a przy wolnej jeździe efekt jest średni, lub w ogóle go brak.

A kupno czegoś dedykowanego to zapewne koszt od 400-500zł w górę a dwa raczej ciężko na coś trafić. Warto też się dowiedzieć jaki będzie najlepszy, bo pierwszego lepszego założyć się nie da żeby od razu dobrze pracował, chyba że fuksem sie uda.
A może kolega powinien się wypowiedzieć do ilu chce, czy bardzo mu na tym zależy czy tak po prostu wpadł na taki pomysł?
Wydaje mi się że za tę kasę lepiej dołożyć parę stów i zrobić program, przynajmniej skorzysta, a BOV w seryjnym dieslu to zabawka niczemu nie służąca.

wilhelm
23-03-2013, 13:37
a zabawa zaczyna się raczej przy wysokich obrotach np w benzynie, gdzie zmiana biegu wypada gdzieś koło 5-6rpm wtedy faktycznie i fajnie to brzmi i ma sens

U mnie słychać już od niecałych 2 tys. obr i 0.2-0.3 bara :)

cliner
23-03-2013, 15:51
No i najważniejsze...no black cats on the road...;)

Magik123
24-03-2013, 08:59
U mnie słychać już od niecałych 2 tys. obr i 0.2-0.3 bara :)

Oczywiście, w PB to ma sens, ale nie porównuj benzyny do diesla bo to ogromna różnica, tak w budowie jak i w użytkowaniu.
Mowa cały czas też że nie założy pierwszego lepszego.
Do mojego kosztuje 500zł hybryda dedykowana, która będzie pracować długo i bezproblemowo, ale przecież ludzie próbowali zakładać takie po 200zł i nijak to nie chciało chodzić, a i w zimie potrafił zamarznąć, a wiadomo czym to skutkuje :wink:

To podaj proszę konkretny model który na 100% pasuje i będzie sprawnie pracował bez problemów dla silnika. Jeśli masz konkretny model to przecież o to chodzi.
Zresztą gość już się nie odzywa a to przecież jego dotyczy.

mati47
24-03-2013, 09:26
Tania wersja http://allegro.pl/zawor-upustowy-blow-off-bov-diesel-tdi-hdi-hks-ag-i3115780327.html

Droga wersja HKS http://allegro.pl/zawor-upustowy-blow-off-hks-diesel-audi-vw-1-9-tdi-i3093429905.html

D3lta
25-09-2015, 04:33
Podbijam. Co sądzicie o BOV w MK4 2.0 TDCi? Uda się bez zmiany turbo?

http://allegro.pl/epman-zawor-upustowy-blow-off-bov-diesel-tdi-hdi-i5669186308.html

lub

http://allegro.pl/hks-blow-off-g176-zawor-diesel-dump-valve-audi-vw-i5679509690.html

ogodaw
25-09-2015, 19:25
Panowie a jak wygląda sprawa w mondku 2.5t czy jest coś dedykowanego i o jakiego cichego zabójcę chodzi, czy coś to da i zmienia??

MAG
26-09-2015, 09:59
W 2,5T to nie zdaje egzaminu, bo upuszczanie powietrza na zewnatrz przeklamuje wskazania przeplywki i komputer glupieje. Wszyscy z tych ktorych znam co mieli BOVa w 2,5T wywalili go ...
Chcesz lepsze dzwieki spod maski - wywal fabryczna puszke filtra powietrza i zamontuj stozek, a fabryczny DV zmien na Forge albo jego podrobke ...

TuneFORCE
28-09-2015, 07:50
Dla mnie osobiście tego typu wynalazki to g...o, którym podniecają sie amatorzy wiejskiego tuningu ;-) Jest to gadżet nadający się co najwyzej na rwanie lasek pod remizą :diabel2:
Tyle ode mnie...ja bym tego do swojego auta nie wsadził ...

D3lta
28-09-2015, 21:55
Tyle ode mnie...

Super, że się pochwaliłeś swoimi paradygmatami. Nikt Cię o zdanie nie pytał.

TuneFORCE
29-09-2015, 20:28
Zakładając temat powinieneś się liczyć z różnymi opiniami, a nie jak dziecko się obrażasz gdy ktoś ma inne zdanie ;-)

D3lta
29-09-2015, 21:29
Zakładając temat

Tematu nie założyłem. :) Liczę się, tylko, że począwszy od Twojego posta nic nowego w dyskusję nie wniesiono. O gustach się nie dyskutuje.

Struna
30-09-2015, 20:19
upuszczanie powietrza na zewnatrz przeklamuje wskazania przeplywki i komputer glupiejee tam, po prostu działa bardziej "kanciato" niż DV i tyle.

Rogue123
13-10-2015, 16:24
Oprócz wrażeń dźwiękowych i " szacun na dzielni " brak jakichkolwiek przesłanek do montażu tego ustrojstwa, bez względu na markę producenta. Mówię tu o montażu w PB. Sens montażu w ON - zerowy, brak przepustnicy, klekoty skutecznie wszystko zagłuszają.
Wątek turbin - (szybszego lub nie) zużycia, pomijalny z racji tego że brak dowodów na to - przynajmniej nie natrafiłem na takowe.

Struna
14-10-2015, 10:03
Dv potrafi popuszczać, na co elektronika reaguje i próbuje uzyskać wymagany boost, co powoduje domknięcie wastegate i zwiększenie obrotów turbiny.
Stąd właśnie określenie - cichy zabójca turbiny.