Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana klocków hamulcowych przód
Chciałem się dowiedzieć jak się wymienia klocki z przodu a dokładnie mi chodzi o tłoczek.Trzeba mieć jakiś przyrząd aby je wcisnąć? I jeszcze jedno świecą mi się kontrolki abs i kontroli trakcji czy one sygnalizują zużycie klocków?
bodziofila 16-03-2013, 19:20 tloczek wciskasz,sa przyrzady,ja wkladam stary klocek i uzywam scisku stolarskiego,szybko i i bez mozliwosci przetarcia gumki(uszczelniacza),ja nie mialem czujników w klockach,ale moze sa takowe(choc watpie).pozrdrawiam(co do kontrolek to podepnij pod kompa moze pokaze bledy)
99% świecenia kontrolek ABS i ESP spowodowane jest uszkodzeniem wiązki przy kole.
Niestety przewody są jak w starych ruskich lampkach choinkowych.
Nie ma czujnika zużycia klocków.
wiem, ze temat wygasl, ale odswieze zeby pochwalic sie wymiana kompletna tarcz i klockow w moim mondeo mk4 :) komplet przod i tyl, w prawdzie zajelo mi to caly dzien, ale to glownie przez 4 uparte sruby ktore nie chcialy wspolpracowac, poza tym odswiezylem zaciski, pomalowalem je wiec troche to czasu wymagalo. ogolnie technologicznych niespodzianek nie ma, robota prosta. jakby ktos mial pytania to chetnie podziele sie swoimi dzisiejszymi doswiadczeniami
pozdraiwam
Nigdzie nie znalazłem opisu wymiany klocków w mk4 przód , więc sam opiszę i dodam zdjęcia.
Do wymiany należy przygotować -- imbus nr 7 , płaski śrubokręt taki słuszny ,
ścisk stolarski ,
Zacisk jest przykręcony dwiema śrubami z tyłu u góry i na dole,
główka śruby jest w tulejce gumowej która jest zatkana koreczkiem plastikowym,
należy śrubokrętem podważyć i koreczek wyskoczy.
Odkręcamy obydwie śruby , śruby mogą zostać w tulei gumowej ,
z przodu zacisku śrubokrętem delikatnie podważamy zabezpieczenie sprężynowe,
teraz należy obruszać zacisk trochę trzeba mu pomóc i wysuwać tylny klocek wyjdzie razem z zaciskiem , wyjąć klocki, za pomocą ścisku stolarskiego musimy cofnąć tłoczek , ja użyłem za podkładkę klocka tego starego , nie śpieszyć się skręcać na 3-4 razy .
Jak tłoczek będzie równo z korpusem zakładamy i montujemy wszystko.
Słabo szukałeś dlatego połączyłem tematy. :wink:
Mówisz słabo , proszę powiedz co mogę dowiedzieć się z wpisu "leqo" po za informacją że coś tam zrobił...
wyjąć klocki, za pomocą ścisku stolarskiego musimy cofnąć tłoczek , ja użyłem za podkładkę klocka tego starego , nie śpieszyć się skręcać na 3-4 razy .
Tak to ciężko chodzi ? powinno dać radę samymi rękoma... zawsze tak robiłem w Oplach i dawałem rady (nie mam łap kowala) ?
No właśnie sam się dziwię bo ja swój dosłownie palcami ścisnąłem g:galy
Odkręcamy obydwie śruby , śruby mogą zostać w tulei gumowej ,
Raczej nie, bo te śruby trzeba wyczyścić (na ich powierzchni osadza się pył z klocków). Pozostawienie brudnych prowadnic prowadzi do przytarcia się zacisków...
Dokładnie. Wyczyszczenie prowadnic jarzma to podstawa. U mnie, prawdopodobnie to było powodem zacięcia się zacisku i uszkodzenia tarczy.
Ogólnie lubię majsterkować, ale na wymianę hamulców bym się nie zdecydował metodą podwórkową. Za duże ryzyko.
Ogólnie lubię majsterkować, ale na wymianę hamulców bym się nie zdecydował metodą podwórkową. Za duże ryzyko.
Eee tam.. stosunkowo prosta operacja, nie wymagająca specjalistycznych narzędzi, do zrobienia pod przysłowiowym blokiem :) ( o ile nie rozpinamy wężyków)
antoni01 03-08-2014, 23:10 Przymierzam się do wymiany i mam pytanie o smarowanie elementów, czy smarujemy:
- prowadnice zacisków
- gniazda klocków
- tłoczki pod uszczelkę
- tłoczki na styku z klockiem?
Czy do wszystkich powierzchni można użyć pasty montażowej ATE Plastilube?
Tak to ciężko chodzi ? powinno dać radę samymi rękoma... zawsze tak robiłem w Oplach i dawałem rady (nie mam łap kowala) ?
nie żebym chciał być mądrzyć...ale może dlatego ciężko szło,bo trzeba odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego układu hamulcowego :)
slawek-kali 28-03-2015, 07:34 A wie może jaki jest moment dokręcenia śrub.
Chodzi o zacisk i jarzmo?
Gdzies znalazlem, ze niby 30Nm zacisk/imbus 7 i 130Nm jarzmo/18` ???
Witam
Ja to widzę trochę inaczej => auto, to nie apteka => nie będę każdej śruby dokręcał kluczem dynamometrycznym
Uprzedzam twierdzenia o bezpieczeństwie => czy śruby do kół też wszyscy dokręcają kluczem dynamometrycznym
Przy naprawie samochodu trzeba zachować zdrowy rozsądek i nie popadać w skrajności => śruby dokręcam mocno i "z wyczuciem"
pozdrawiam
Arturek
A wie może jaki jest moment dokręcenia śrub.
Chodzi o zacisk i jarzmo?
Gdzies znalazlem, ze niby 30Nm zacisk/imbus 7 i 130Nm jarzmo/18` ???
Dotyczy dokręcania kół, a więc pośrednio tarcz hamulcowych.
Bardzo dawno temu, kolega znalazł to:
..."W naszych instrukcjach (Mondeo z 2007 roku) podają 130Nm czyli o 10mniej niż w instrukcji z 2010 i tego proponuję się trzymać.
...nie pamiętam skąd się przyplątało i do których roczników się odnosi:
Z jaką siłą (Nm) należy dokręcać felgi stalowe, a z jaką aluminiowe w samochodach Ford Mondeo oraz Ford Fusion? kategoria: serwis i eksploatacjaOdpowiedź: W Fordzie Fusion siła dokręcania przy felgach aluminiowych i stalowych jest taka sama i wynosi 90 Nm. Natomiast w przypadku Forda Modeno siła dokręcenia zależy od zastosowanych nakrętek:
- Stalowe nakrętki kół (złote): 90 Nm
- Stalowe nakrętki kół (srebrne): 130 Nm
- Jednoczęściowa nakrętka ze stopu lekkiego do obręczy ze stopów lekkich i obręczy stalowych pięcioramiennych: 130 Nm
- Jednoczęściowa nakrętka blokująca ze stopu lekkiego: 130 Nm
- Dwuczęściowa nakrętka ze stopu lekkiego ze stożkową podkładką: 110 Nm
- Dwuczęściowa nakrętka blokująca ze stopu lekkiego ze stożkową podkładką: 110 Nm
- Dwuczęściowa nakrętka ze stopu lekkiego ze stożkową podkładką (tylko Mondeo 2001): 90 Nm
- Dwuczęściowa nakrętka blokująca ze stopu lekkiego ze stożkową podkładką (tylko Mondeo 2001): 90 Nm."
A co do tego:
Witam
Ja to widzę trochę inaczej => auto, to nie apteka => nie będę każdej śruby dokręcał kluczem dynamometrycznym
Uprzedzam twierdzenia o bezpieczeństwie => czy śruby do kół też wszyscy dokręcają kluczem dynamometrycznym
Przy naprawie samochodu trzeba zachować zdrowy rozsądek i nie popadać w skrajności => śruby dokręcam mocno i "z wyczuciem"
pozdrawiam
Arturek
to powiem tylko, że np przy wymianie i montażu tarcz na EBC kwestią utrzymania gwarancji było potwierdzenie bić i przestrzeganie parametrów dokręcania śrub. Mając na uwadze sposób mocowania tarcz (które są dociskane do piasty właśnie śrubami kół) uważam, że dokręcenie kół kluczem dynanometrycznym (co przecież nie jest jakimś problemem ani niezwykle skomplikowanym zabiegiem) nie tylko jest właściwe i potrzebne ale również może wpływać na bezpieczeństwo oraz trwałość zestawu.
slawek-kali 30-03-2015, 19:39 Wszystko ok, ale ja pytałem o zaciski i jarzmo:p Kola przykręcam 126-140Nm.
Wszystko ok, ale ja pytałem o zaciski i jarzmo:p Kola przykręcam 126-140Nm.
Tak, tak, sorry, zasugerowałem się bardziej tytułem wątku ;-)
Czy ktoś kto robił to samodzielnie może napisać ze 100% pewnością, w którą stronę należy wkręcać tłoczek w MK4 (przedlift) z tyłu po stronie kierowcy, a w którą po stronie pasażera żeby je wcisnąć? Bo w necie znalazłem już wszelkie możliwe kombinacje i lekko się zgubiłem :?:
I czy żeby wymienić uszczelkę przeciwpyłową trzeba wyciągnąć tłoczek z korpusu? Niestety widzę że jest pęknięta i syf się dostaje, co prędzej czy później doprowadzi do zatarcia. Pytanie też czy można kupić same uszczelki przeciwpyłowe czy obowiązkowo razem z uszczelką tłoczka (tą wewnętrzną)?
Dzięki z góry za podpowiedzi.
Tloczki zawsze krecimy do przodu, żeby je schować
Tapnięte z Szajsunga MkIV
do przodu gora czy dolem ;)
Może inaczej. Z lewej w lewą a z prawej w prawo. Wszystko górą :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
nie bede sie czepial juz... ale nie lepiej uzywac kierunku wskazowek zegara?
Czyli reasumując prawy tłoczek (strona pasażera) kręcimy w prawo tj. zgodnie z kierunkiem zegara, a lewy odwrotnie - łatwo zapamiętać 😊
A jakie i gdzie kupujecie uszczelki, reperaturki, itp?
nie bede sie czepial juz... ale nie lepiej uzywac kierunku wskazowek zegara?
Lepiej, ale chciałem do tego podejść z dystansem :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Właśnie jestem po samodzielnej wymianie gumek w zaciskach z tyłu - teraz już wiem na 100%, że w MK4 2010 kombi przedlift - tłoczki w obu zaciskach wkręcają się w tą samą stronę, w prawo, zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara - patrząc na tłoczek od czoła, tj. wycięć na klucz.
Nie wiem skąd te różnice we wpisach na forach - może jakieś różne zaciski występują
Jeszcze się nie spotkałem by wkręcać w prawym kole w prawo a w lewym w lewo. Zawsze zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a robiłem to w kilku różnych autach.
jutro chce zmienic kola i przy okazji wymienic sobie klocki z tylu :)
Czy konieczne jest odpiecie linki hamulca recznego przed sciagnieciem zacisku :?:
|
|