Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Centralny nie zamyka, wewnętrzna klamka sama się nie chowa


dawid5995
17-03-2013, 19:57
Witam wszystkich
Dopadł mnie następujący problem: Nie moge zamknąć auta. Centralny zamyka i otwiera drzwi. Zaobserwowałem że wewnętrzna klamka kierowcy nie zamyka się przez co daje sygnał otwarcia drzwi. Efekt jest taki że nie moge zamknąć auta ani z pilota ani z wkładki zamka od zewnątrz. Jedyne zamknięcie to od środka moge zamknąć ręcznie wciskając klamke kierowcy, wtedy daje sygnał zamknięcia i drzwi zamykają się tyle że ja jestem w środku .
Wcześniej było tak że zamykał i otwierał ale tak za 2/3 razem zamknął normalnie . Raz miałem tak że auto zamknąłem i potem trzasłem klapą bagażnika i auto się otworzyło ;o więc problem klamki był wcześniej jednak nie tak że wcale nie chodziła.
Co z tym zrobić? Myślę że diagnostyka opisana dobrze ;p tylko jakiesz na to jest rozwiązanie? Ogólnie klamka nawet ręcznie dość ciężko chodzi, na pewno ciężej niż powinna

escort
17-03-2013, 20:18
odepnij kostke z centralnego zamka drzwi kierowcy i zobacz co sie dzieje umnie potem centralny miałem na wszystkie drzwi prócz kierowcy

anrex
17-03-2013, 21:01
odepnij kostke z centralnego zamka drzwi kierowcy i zobacz co sie dzieje umnie potem centralny miałem na wszystkie drzwi prócz kierowcy

Pytanie do escort.
Mam to samo od pewnego czasu. Centralny zamyka wszystkie za wyjątkiem strony kieowcy.
Co jest przyczyną, centralka do centralnego czy sam zamek. Narazie nie grzebałem bo pod domem i zimno. Będzie cieplej to zajrzę. Dobrze, bym znał podpowiedź od czego zacząć.

escort
17-03-2013, 21:38
głownym zamkiem w drzwiach jest zawsze od kierowcy ja miałem tak ze odłaczyłem centralny z drzwi kierowcy i tak zostawiłem to juz bo nie było czasu szukac nowego ,mi nie przeszkadzalo ze drzwi od kierowcy osobno otwierałem

anrex
17-03-2013, 22:12
Dzięki za odpowiedź. Narazie też tak zostanie aż się nie ociepli. Jak pisałem zamyka/otwiera z pilota za wyjątkiem kierowcy. Ale jest trochę dziwne, z kluczyka zamyka wszystkie drzwi ale nie otwiera żadnych za wyjątkiem kierowcy (nie słychać siłownika). Będę grzebał, jak znajdę przyczynę to poinformuję..

dawid5995
18-03-2013, 06:40
Dobra tylko co mi da odpięcie centralnego od drzwi kierowcy? cabrio ma 2 drzwi, pasażera chodzą normalnie. Problem w tym że wewnętrzna klamka sama cię nie chowa w drzwi przez co zamykając nawet kluczykiem, jak tylko kluczyk przekręce z powrotem na pozycje 0 to wewnętrzna klamka drzwi daje sygnał otwarcie bo się nie schowała więc auto nadal zostaje otwarte.
Dodam jeszcze że przy zamykaniu słychać jakieś trzaśnięcie mniej więcej pod koniec zamykania drzwi lub jak już chce je otworzyć.
Klamka z tego co zaobserwowałem chodzi dość ciężko w porównaniu do tego co powinno być i nawet jak pociągne do otworzenia drzwi sama nie wraca na swoją pozycje tylko pozostaje odchylona (jednak drzwi same się nie otwoierają na szczęście ;p ) Wydaje mi się że problem od jakiegoś czasu jest już z tą klamką że tak się nie chce chować tylko teraz doszedł ten trzask i nie wiem co to może być .
CZY tą klamke wewnętrzną jakoś się smaruje żeby chodziła lekko? czy może jakieś linki tam się reguluje? Zewnętrzna klamka chodzi leciutko tak jak powinna

escort
18-03-2013, 08:13
napisz mi czy słyszysz silniczek zamka od tych drzwi ,jezeli tak to zdejmij tapicerke sprawdz linke z klmaki wew,jezeli oki to wyjmij zamek i sprawdz czy chodzi sproboj go wyczyscic np benzynka ekstrakcyjna przesmaruj jakims smarem lub ewentualnie rozbierz zamek a to co napisałem wczesniej to jest sprawdzanie na zasadzie prób i błedów
jest linka lecz nie reguluje sie jej ,klamka wewnetrzna sa dwa typy czarna plastikowa lub chromowana można oczywiscie przesmarowac

dawid5995
18-03-2013, 09:02
ja mam czarną, zamek chodzi na pewno bo od środka jak wciske klamke to zamyka wszystkie drzwi, otwiera też, otwierać moge z pilota, wyedy wszystko chodzi.
Jedyne co to ta klamka się nie chce schować sama, sądze że zamek daje za mało siły żeby ją schować bo sama klamka tak jak pisze nawet jak drzwi otwieram zostaje wychylona poza tapicerke, po prostu za ciężko chodzi klamka .

escort
18-03-2013, 09:43
to radze porozbieraj sobie to zobacz w czym tkwi problem wiesz problemow z zamkiem mozna napisac kilka ,a tak jak mi sie wydaje zaznaczam wydaje ,cos z zamkiem sie dzieje moze byc cos z mechanizmem zamykania wewnatrz zamka idzie samemu to naprawic ,no chyba ze nie masz czasu na taka zabawe to kup urzywke napewno droga nie jest
ja miałem taki problem klamka wew. sie nie ruszała ale zamek niby zamykał lecz po sekundzie otwarł go spowrotem odłaczyłem silnik centralnego na probe wiec juz wiedziałem ze cos z centralnym zostawiłem go odłaczony i tak pozostał bo ciezko kupic orginał silnik centralego

dawid5995
18-03-2013, 10:24
na razie jakims trafem zadziałał i chodzi jednak na pewno problem wróci. jak zrobi sie cieplej to zdejme boczek i zobacze co tam sie kryje. Dzięki za zainteresowanie, jak coś to napisze co było problemem

escort
18-03-2013, 10:28
ok to na forum potem napisz napewno innym tez sie to przyda tak wrazie w

ShaD
18-03-2013, 10:46
głownym zamkiem w drzwiach jest zawsze od kierowcy

Nie zgodzę się. W escorcie zamkami typu master są zamki w przednich drzwiach, kierowcy jak i pasażera.

Problem z zamkiem najprawdopodobniej spowodowały ujemne temperatury - odrobiny wilgoci zebrało się w pancerzu i drut nie może swobodnie się w nim przemieszczać.

escort
18-03-2013, 10:55
ale głownym zamkiem jest zamek drzwi kierowcy 'czyli sterujacym jest od kierowcy'zwroc uwage ze puszka jest niewiele wiekszy odr reszty

ShaD
18-03-2013, 11:02
Obydwa zamki w przednich drzwiach są zamkami sterującymi. Nie różnią się one od siebie wyglądem ani budową.

dawid5995
18-03-2013, 12:38
mi też się wydaje że oba zamki są "master" i oba sterują pozostałymi. Problem u mnie na 100 jest z topornie chodzącą klamką. Zaobserwowałem że nawet jak zamyka za 2 czy 3 razem to właśnie za 1 jest tak że wsuwa się z 3mm ale to za mało i otwiera auto za 2 też posunie się jeszcze o jakiś mm i dopiero jak za którymś razem przekroczy pozycje zamkniętego auta to wtedy już auto się nie otwiera. Spróbuje wszystko przesmarować, myślę że to wystarczy. Problem pojawił się jesienią kiedy jeszcze było na + i jak w lutym było kilka dni po +13 to nic nie zmieniało, problem cały czas był obecny. Klamka ciężko chodzi bez względu na temperatury choć wiadomo że jak jest na - to chodzi jeszcze ciężej i stawia większy opór. Poza tym u mnie są 2 drzwi i zawsze centralny długo zamyka jokoś, u siostry w HB 5 drzwi trwa to o połowe krócej. Oba 95 rok

ShaD
18-03-2013, 12:50
mi w cabsie też 2 drzwi zamyka dłużej niż w htb 5D.

Rozbierz boczek i napuść jakiegoś oleju w pancerz od klamki.

escort
18-03-2013, 14:37
dawid wyraznie zaznaczyl iz klamka wewnetrzna wychylona jest poza tapicerke wiec co ma pancerz do tego ,linka sie nie rozciaga ,wina jest zamka a w sumie mozliwosci wiele najpierw niech oczysci wszystko i posmaruje

ShaD
18-03-2013, 15:08
jest wychylona poza tapicerkę bo jak otwierał drzwi to ją wychylił, a że drut (nie linka - takowej tam nie ma) ciężko porusza się w pancerzu to klamka nie wraca idealnie na swoje miejsce i dodatkowo siłownik nie ma tyle siły żeby ją "wciągnąć" przy zamykaniu drzwi, co za tym idzie siłownik kierowcy jako jeden z dwóch siłowników typu master pozostając w pozycji otwartej wydaje polecenie otworzenia się drugiemu siłownikowi - również typu master.

escort
18-03-2013, 18:06
w zalaczniku tak wyglada orginalny centralny zamek nie master

Bump: a tak typu master ,wiec teraz pytanie centralny masz w zamku czy dokladany

Undercover
18-03-2013, 18:16
Mam ori centralny i w prawych jak i w lewych jest master więc shadku ma rację- są identyczne ;)
Mi klamka wewnętrzna do końca nie odbijała i to właśnie ze względu na niskie temp. Najpierw wd-40 potem ciut oleju i wszystko śmiga ;)

escort
18-03-2013, 18:29
niewazne co masz tam załozone master czy nie ale zdejmij tapicerke i zobacz oco chodzi bo my sie tu wykłucamy o to a ty dalej nie wiesz zdejmij tapicerke i zobacz

Undercover
18-03-2013, 18:41
dokładnie jak escort napisał :) nikt teraz z kuli wróżył nie będzie :) Ja się dziś poświęciłem i wiem że w mk6 w drzwiach pasożyta jest master też. Rozbierz sam, przeczyść, obejrzyj.. pomożemy jak nie będzie dalej działało ale siedząc w domu nic nie zyskasz...

raffikus
19-03-2013, 14:27
U mnie problem jest taki że gdy z pilota zamykam to odgłos jest jakby zamykał i otwierał, gdy siedzę w środku zamykam ręcznie drzwi kierowcy to zamyka i otwiera tylko te drzwi, gdy zamykam drzwi pasażera to zamyka wszystkie drzwi (prócz kierowcy) i od razu otwiera, gdy zamknę na raz drzwi pasażera i kierowcy to wszystkie drzwi są zamknięte...

odkręciłem tapicerkę i jakoś nie za bardzo wiem za co się złapać żeby cokolwiek przeczyścić lub wyjąć/wymienić. z kluczyka nie mogę otwierać/zamykać gdyż pewnie zapadki mi padły dlatego zamontowałem sterownik i do zimy nie miałem problemu z tym otwieraniem itd... gdy niedawno była temperatura dodatnia na zewnątrz to problem dalej istniał...

ShaD
19-03-2013, 14:55
gdzieś się stracił sygnał "zamknij" z zamka kierowcy. Na skróty można połączyć przewodem kable odpowiadające za zamykanie miedzy zamkiem kierowcy i pasażera. Kabel żółty albo biały - łatwo sprawdzić zwierając do +.

raffikus
19-03-2013, 15:22
mówiąc wprost co mam najpierw zrobić? połączyć biały lub żółty z czerwonym w drzwiach kierowcy czy połączyć biały/żółty kabel drzwi kierowcy z białym/żółtym pasażera? czy moze i biały i żółty?

ShaD
19-03-2013, 15:47
Połącz żółte kable - one odpowiadają za sygnał zamykania.

Żeby sprawdzić czy to odpowiedni żółty kabel możesz podać mu + i zobaczysz czy zamek reaguje.

po stronie kierowcy jak i pasażera znajdziesz go za tą pseudo trójkątną zaślepką - przy lewej nodze kierowcy i przy prawej nodze pasażera.

Daj znać czy zadziałało.

raffikus
19-03-2013, 16:13
połączyłem kabel żółty - odpowiedzialny za zamykanie (ten sam co odbiera sygnał ze sterownika z informacją zamknij/otwórz) z żółtym kablem drzwi prawych (żółty z paskiem) nic się nie zmieniło prócz charakterystycznego pyknięcia (jakby przeskoczenie iskry tylko głośniej) w prawych drzwiach

ShaD
19-03-2013, 16:49
To chyba nie ten kabel - kable glosnikowe maja te same kolory.

w sumie jestem pewny ze podlaczyles sie pod kabel glosnikowy - tez tak mialem :P

escort
19-03-2013, 16:53
zdejmij ta tapicerke a nie sluchaj głupot od ludzi ja juz swoje napisałem a ten czzłowiek pisze dalej sqoje mk 7 to nie to samo co mk6 bi mk5

ShaD
19-03-2013, 17:23
Ale kolega raffikus ma mk6

Myslisz ze znam sie tylko na mk5? Mam tez mk6 cabrio i miqlem mk7 kombi.

Dodatkowo mialem juz w nich powyzsze usterki.

Poki co to Ty piszesz glupoty, wyzej juz kilka osob potwierdzilo ze nie masz racji.

Wysłane za pomocą mojego BlackBerry Playbook & Tapatalk 2

raffikus
19-03-2013, 17:37
To chyba nie ten kabel - kable glosnikowe maja te same kolory.

w sumie jestem pewny ze podlaczyles sie pod kabel glosnikowy - tez tak mialem :P

powinieneś dostać oskara za znajomość układu Centralnego Zamka w Escorcie Mk6!!!

Połączyłem te 2 kable i centralny śmiga jak trza.
Wielkie dzięki!!!

dawid5995
19-03-2013, 17:56
jest wychylona poza tapicerkę bo jak otwierał drzwi to ją wychylił, a że drut (nie linka - takowej tam nie ma) ciężko porusza się w pancerzu to klamka nie wraca idealnie na swoje miejsce i dodatkowo siłownik nie ma tyle siły żeby ją "wciągnąć" przy zamykaniu drzwi, co za tym idzie siłownik kierowcy jako jeden z dwóch siłowników typu master pozostając w pozycji otwartej wydaje polecenie otworzenia się drugiemu siłownikowi - również typu master.
Dokładnie tak jak piszesz jest. Jutro przyjeżdża rzeczoznawca żeby ocenić szkody po kolizji z panem który nie widzi którym pasem jedzie więc nie chce nic robić bo nie poskładam i jak to będzie wyglądało? ;p Do tego po WD40 musze myknąć też, myśle że jak nie będzie za zimno to w sobote rozbiore te drzwi, zrobie jak Undercover napisał w 20 poście. Myślę że to pomoże, a olej jaki tam lać? zwykły silnikowy, może kujawski z pierwszego tłoczenia czy może jeszcze coś innego? Może zamiast oleju jakiś smar tam rzadki wstrzyknąć?
Ogólnie mi się tak bardzo nie śpieszy ponieważ przez miłego Pana z seata zabrali DR i poruszać na razie się nim nie moge dlatego dopiero w sobote zaglądne .

anrex
19-03-2013, 19:05
escort mk7 hb 1300 1995.
Oryginalne centralne zamki to Master od strony kierowcy i Slave od strony pasażera. Napewno.

Do dawid5995 - Przechodziłem to. Zrobiłem fotorelację. Kliknij w poniższy link, tam masz opis. Wyczyściłem i działają jak nowe.
http://www.akolibri.republika.pl/grupa/escort/fotorelacje/centr_zamek_konserw/index.html

ShaD
19-03-2013, 19:57
powinieneś dostać oskara za znajomość układu Centralnego Zamka w Escorcie Mk6!!!

Połączyłem te 2 kable i centralny śmiga jak trza.
Wielkie dzięki!!!

Normalnie dziwne, że działa bo przecież:

zdejmij ta tapicerke a nie sluchaj głupot od ludzi ja juz swoje napisałem a ten czzłowiek pisze dalej sqoje

No ale cóż, najwyraźniej moje głupoty pomogły - nie ma za co ;) Oby służyło jak najdłużej :)

Cytat:
Napisał shadk-k Zobacz post
jest wychylona poza tapicerkę bo jak otwierał drzwi to ją wychylił, a że drut (nie linka - takowej tam nie ma) ciężko porusza się w pancerzu to klamka nie wraca idealnie na swoje miejsce i dodatkowo siłownik nie ma tyle siły żeby ją "wciągnąć" przy zamykaniu drzwi, co za tym idzie siłownik kierowcy jako jeden z dwóch siłowników typu master pozostając w pozycji otwartej wydaje polecenie otworzenia się drugiemu siłownikowi - również typu master.

Dokładnie tak jak piszesz jest.

Ups, chyba znowu miałem racje za co przepraszam kolege o nicku escort...

Nie polecam smaru bo robi się gęsty na mrozie.. najlepiej wszystko dobrze wyczyścić i wlać jak najrzadszy olej - ja użyłem takiego do maszyn do szycia - prawie jak woda..

escort mk7 hb 1300 1995.
Oryginalne centralne zamki to Master od strony kierowcy i Slave od strony pasażera. Napewno.

Trochę mnie to dziwi bo w moim mk7 99r. miałem z obydwu stron identycznie wyglądające mastery.. - na pewno nic nie było tam kombinowane..

Z resztą jest to trochę nie logiczne bo gdyby było tak jak mówisz to centralny nie działałby po zamknięciu auta od strony pasażera - przecież slave nie wysteruje mastera.

sq7lqr
19-03-2013, 20:23
U mnie w mk7 1997 kombi też po obu stronach są mastery

dawid5995
19-03-2013, 20:28
shadk-k w niektórych escortach chyba był master tylko u kierowcy bo właśnie u siostry w HB wszystkie drzwi otwierają się tylko od drzwi kierowcy, u pasażera jest albo coś zwalone albo tam faktycznie jest slave. Z fotorelacji skorzystam, przesmaruje olejem tak jak radzicie, na moje oko wystarczą wasze porady, fajnie że da się to zrobić bez wymiany części ;p Swoją drogą zamki w escortach dość często dają o sobie znać, co miesiąc ktoś ma z nimi problem

anrex
19-03-2013, 20:47
Tak jak wcześniej pisałem u mnie fabrycznie są Master i Slave. Zamyka centralnie tylko od stronie kierowcy, od strony pasażera już nie. Nic nie było zmieniane od nowości. Ale to u mnie. Mogą występowć inne wersje

shadk-k w niektórych escortach chyba był master tylko u kierowcy bo właśnie u siostry w HB wszystkie drzwi otwierają się tylko od drzwi kierowcy, u pasażera jest albo coś zwalone albo tam faktycznie jest slave. Z fotorelacji skorzystam, przesmaruje olejem tak jak radzicie, na moje oko wystarczą wasze porady, fajnie że da się to zrobić bez wymiany części ;p Swoją drogą zamki w escortach dość często dają o sobie znać, co miesiąc ktoś ma z nimi problem
Jeżeli będziesz smarował to zalecam "lekkim" olejem. Maszynowym jak poleca shadk-k
lub olejem wazelinowym. Wazelinowy ma to do tego że jego lepkość jest praktycznie jenakowa gdy jest ciepło czy zimno. W ostateczności możesz spryskać WD-40.

ShaD
20-03-2013, 00:40
Mam wrażenie, że te mk7 z jednym masterem to jakaś opcja typu "suchar/korbotronik" i oszczędzili gdzie się dało.. Pierwszy raz słyszę żeby tak to montowali..

Z drugiej zaś strony jest opcja że komuś się zepsuł siłowniki i z "braku laku" wstawił taki z tylnych drzwi bo np. był "pod ręką".. Znając polskich magików i handlarzy takie cuda mogą się zdarzać..

Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto ma tak zamontowane i ma auto od nowości - jedyne pewne źródło..

dawid5995
20-03-2013, 06:55
Mam wrażenie, że te mk7 z jednym masterem to jakaś opcja typu "suchar/korbotronik" i oszczędzili gdzie się dało.. Pierwszy raz słyszę żeby tak to montowali..
Siostry escort ma elektryczne szyby, elektryczne i grzane lusterka, grzane spryskiwacze i przedną szybe, nawet spojler ma z wersji RS (tak na nim pisze) za to nie ma elektrycznej regulacji wysokości świateł no i właśnie mastera w drzwiach pasażera albo jest po prostu zepsuty. Siostrze to nie przeszkadza więc nie rozbieraliśmy drzwi i tam raczej nie będziemy. Escorty były bardzo różna tak samo jak z elektryką, jedna mają okablowanie np do grzanej szyby inne nie itd itd

ShaD
20-03-2013, 09:40
To jeszcze jedna rzecz jaka mi jeszcze przychodzi do głowy: Wyprodukowany w Płońsku?

dawid5995
20-03-2013, 10:12
To jeszcze jedna rzecz jaka mi jeszcze przychodzi do głowy: Wyprodukowany w Płońsku?
Tego ci nie powiem ale bardzo możliwe ;p Bo gnije niesamowicie xd Na szczęście mojego Płońsk ominął i trzyma się bardzo dobrze

ShaD
21-03-2013, 10:32
Do dawid5995 - Przechodziłem to. Zrobiłem fotorelację. Kliknij w poniższy link, tam masz opis. Wyczyściłem i działają jak nowe.
http://www.akolibri.republika.pl/gru...erw/index.html

I po tym linku już wiem co jest grane - jeśli w drzwiach pasażera jest slave to jest to albo akcesoryjny centralny albo jakiś polski patent z płońska.

Tak powinien wyglądać oryginalny siłownik zespolony z zamkiem:

http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/23/35/74/2923357421

To nie jest oryginał:

http://www.auto-magic.com.pl/sklep/galerie/f/ford-escort-2d_235.jpg

anrex
21-03-2013, 19:38
To jeszcze jedna rzecz jaka mi jeszcze przychodzi do głowy: Wyprodukowany w Płońsku?

Zgadza się. Mój jest z Płońska. Dopadła mnie polska myśl techniczna. Dlatego dla oszczędności ładowali Slave od pasażera. No i wszystko jasne.

ShaD
21-03-2013, 22:15
Nie wiedziałem że skąpstwo fabryki w Płońsku sięgało aż tak daleko, a tu prosze... :P

raffikus
22-04-2013, 20:56
No i niestety jestem zmuszony odświeżyć temat...
Jak zamykam z pilota to zamyka mi tylko przód/tył pozostaje otwarty a jak ptwieram to drzwi kierowcy mi wariują (zamykają się i otwierają, wyczuwam kiedy są otwarte i wtedy otwieram) a drzwi pasażera przód się nie otwierają następnie wchodząc do samochodu otwieram drzwi pasażera i drzwi kierowcy przestają wariować...

po ostatniej naprawie (połączenia nowym kablem sterownika z drzwiami pasażera z przodu) wszystko grało do wczoraj