Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] 1.8 TDCi - wymiana rozrzadu - co jest potrzebne?


Passion
21-03-2013, 08:18
Witam
Nadszedl czas wymiany rozrzadu w mojej Foczce.
silnik 1.8TDCi z "mokrym" napedem pompy wtryskowej (kaseta). Czy ktorys ze zgromadzonych na tym zacnym forum,dysponuje manualem i/lub rozpiska blokad i ewentualnych narzedzi ktore sa potrzebne do pomyslnej wymiany paskow rozrzadu?

escort
21-03-2013, 08:28
witaj na wstepie napisz3e ci ze wymieniasz tylko i wyłacznie pasek od pompy cisnieniowej tzw.wtryskowej do wałka rozrzadu reszty nie wymienia sie chyba ze sie uparłes ,a w sumie nie musisz miec zadnej blokady tylko przed sciagnieciem paska zaznacz sobie koła w takim połozeniu a jezeli chcesz blokady to na alegro sa zestawy blokad do tego typu rozrzadów i nie jest to trudne wał korbowy blokujesz odkrecajac zaslepke w bloku i wkrecajac blokade wału korbowego a wałek rozrzadu zdejmujac pokrywe zaworów

Passion
21-03-2013, 09:25
witaj na wstepie napisz3e ci ze wymieniasz tylko i wyłacznie pasek od pompy cisnieniowej tzw.wtryskowej do wałka rozrzadu reszty nie wymienia sie chyba ze sie uparłes ,a w sumie nie musisz miec zadnej blokady tylko przed sciagnieciem paska zaznacz sobie koła w takim połozeniu a jezeli chcesz blokady to na alegro sa zestawy blokad do tego typu rozrzadów i nie jest to trudne wał korbowy blokujesz odkrecajac zaslepke w bloku i wkrecajac blokade wału korbowego a wałek rozrzadu zdejmujac pokrywe zaworów
5 razy czytalem ten post,ale bez znakow przestankowych za chiny nie kumam o co chodzi.

Czy blokady sa takie same (i lokalizacja punktow montazu) jak w poczciwym 1.8 TD?
Pytam, bo wydaje mi sie wizualnie podobny...

escort
21-03-2013, 09:32
tak jest podobny, lecz nie jestem pewny czy blokada wału jest taka sama, na wałek jest ta sama

spawacz4
21-03-2013, 13:09
A) Ściągamy obudowę rozrządu
B) Zaznaczamy znaki na pasku, na kole od wałka rozrządu oraz na kadłubie silnika tutaj preferuję zrobić trzy.
C) Zaznaczamy znaki na kole od wały korbowego oraz na kadłubie
D) Luzujemy napinacz
E) Ściągamy pasek
F) Odkręcamy napinacz
G) Zakładamy nowy napinacz
H) Zakładamy nowy pasek
I) Teraz napinamy pasek zwracając uwagę na zrobione znaki aby się pokrywały
J) Dokręcamy napinacz
K) Obracamy wałem silnika około 1080 stopni czyli trzy obroty aby upewnić się że znaki na 100% się zgadzają
L) Odpalamy silnik patrzymy, słuchamy czy wszystko gra
M) Gasimy silnik
O) Zakładamy Obudowę rozrządu
P) Ponownie odpalmy i słuchamy czy pasek nie ociera o obudowę
R) Cieszymy się nowym paseczkiem :]

mjprzem
21-03-2013, 13:54
szukaj wymiary blokady silnika do tddi to znajdziesz,jezeli chcesz sprawdzic ustawienie pompy CR ktore wbrew pozorom tez jest wazne, i oczywiscie ustawienie walka rozrzadu.

potrzebne sa:
-trzpien do silnika wkrecany w blok-mozna zrobic z sruby-wytoczyc
-plaskownik 4lub 5mm-niepamietam ile
-wiertlo chyba fi6 do blokowania pompy
-przydaje sie blokada wienca zebatego-mozna latwo pospawac np z plaskownika
ps. o ile sie model silnika nie zmienil ale raczej watpie.

escort
21-03-2013, 13:55
spawacz to jest normalna wymiana rozrzadu ale w instrukcji pisze wyraznie trzeba delikatnie krawedz osłony rozrzadu zeszlifowac przy rolce.aha w tym modelu pompy nie ma jak zablokowac to nie tddi

Passion
21-03-2013, 14:11
Panowie.....moje auto ma 214 kkm nalotu..wymieniam "mokry" pasek ,w kasecie (napedzajacy pompe CR)
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Naped-rozrzadu-pompy-wtryskowej-1.8-TDCi-1562244-FORD/3516
Pokazcie ktory napinacz mam tutaj luzowac i potem naciagac, ze nie wspomne o tym ze tu sie paska nie sciaga....

mjprzem
22-03-2013, 13:09
tutaj niema napinacza-napinacz moze byc zapewne hydrauliczny lub mechaniczny, ktory popycha ten bardziej wygiety slizgacz od dolu obrazka.
i tak musisz slizga odkrecic aby nie luzowac kola pompy aby to zmienic.

ps. ale jak to jest tylko pasek do pompy to ani bym go nie ruszal.
chyba ze od pompy jest naped rozrzadu?

escort
22-03-2013, 14:44
witajcie jako ze nie zaleca wymiany paska mokrego poniewaz stwirdzili iz jest wytrzymały na tyle ze nie ma takiej potrzeby

Passion
23-03-2013, 11:17
witajcie jako ze mam 8 letni staz w aso to ford nie zaleca wymiany paska mokrego poniewaz stwirdzili iz jest wytrzymały na tyle ze nie ma takiej potrzeby

Slabe to Twoje doswiadczenie kolego, bo nawet w ETIS znajdziesz ze co 200 000 km lub 10 lat trzeba wymienic ta kasete z paskiem /lancuchem napedzajacym pompe...

Myslalem ze sa tu jacys fachowcy,poki co widze tylko luznych gawedziarzy....

escort
23-03-2013, 12:39
jezeli pasion masz obrazc kogos to ugryz sie w jezyk,a jesli wierzysz w karty przeglodowe to zaloguj sie do etisa wtedy sie dowiesz wszystkiego a nie takie pisanie ze gawedeziarze itp.nie wiesz to prosze cie nie pisz takich rzeczy ze ktos jest słaby tych pasków nikt nie wymienia tylko od wałka wymiena sie ,

mjprzem
25-03-2013, 07:54
Passion

a moze napisz jakie masz przebiegi i dlaczego chcesz wszystko wymieniac?

bo faktycznie w 4 lata 200000kkm to nie mogles naklepac.

pozatym powiem ci szczerze ze jezeli ten pasek ma byc zmieniany co 10lat lub 200000km to ja z wymiana takiego paska bym sie nie spieszyl nawet gdyby mial 300000km. Niewiem jakie wczesniej miales autka..ale jezeli miales jakis silnik vw to zobaczysz ze w fordzie nie wymienia sie paskow i lancuszkow co 90kkm bo pekaja, bo porpostu sie nie psuja tak szybko.

A dobra rada jest taka...faktycznie masz 5 postow wiec to pewnie nowe autko..
najpierw pojezdzij i sie przyzwyczaj do samochodu a pozniej zmien rozrzad (jezeli masz takie potrzeby)bo jak zmienisz odrazu a ktos ci zle zrobi to nawet nie bedziesz wiedzial ze cos sie zmienilo.

Passion
01-04-2013, 13:21
Na forum jestem od 2007 roku. Malo pisalem, bo nie mialem o czym.
Auto mam od nowosci, wczesniej jezdzilem Mondeo MKII 1.8TD (ktore tez mialem od nowosci),ppoprzednio MKI 1.8TD (tez od nowosci) a wczesniej Sierre 2.0 OHC (ten nie od nowosci).
W Mondeo wymiana paskow rozrzadu zajmowala mi 2-3 godziny.
Z tego co sie zdazylem zorientowac - niewazne jakie masz auto, czy VW,Audi, Ford skoda Volvo - nalezy pilnowac terminow wymian paskow i/lub lancuszkow rozrzadu, bo olewanie tego moze sie skonczyc smutno.
Zamiast dywagowac czy moge albo nie moge zrobic tyle kilometrow skupcie sie panowie na temacie.
Teraz tak naprawde nie ma juz po co - paski powymienialem, auto jezdzi.
Chcialbym podziekowac za pomoc...ale nie ma za bardzo za co.

Ponizej dla Pana fachowca z serwisu - zrzut czynnosci obslugowych po 200 000 km lub 10 latach, dla Ford Focus 1.8TDCi (Lynx) 2008 wzwyz, z Ford ETIS. Proponuje zmienic profesje lub troszke sie podszkolic.

http://img7.imageshack.us/img7/6246/etis.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/7/etis.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Dla jasnosci chodzi o ten element:

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=41065&stc=1&d=1364819315

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Naped-rozrzadu-pompy-wtryskowej-1.8-TDCi-1562244-FORD/3516

615 zlotych

prezes19
18-03-2014, 21:05
Witam.

Kolego Passion i jak poszło z wymianą? Udało Ci się to zrobić we własnym zakresie?
Blokady w tym silniku są takie jak w starszym 1.8 TDDi / TDCI?

Daj znać co było ewentualnie potrzebne i na co zwrócić uwagę przy wymianie?
Były jakieś niespodzianki? Co polecasz wymienić przy okazji?
W jakim stanie był pasek po 214 kkm?

Pozdrawiam

gregor75
18-03-2014, 21:45
witajcie jako ze nie zaleca wymiany paska mokrego poniewaz stwirdzili iz jest wytrzymały na tyle ze nie ma takiej potrzeby

przy łańcuchu jest to możliwe , przy pasku bardzo wątpliwe

wiciu_w
19-03-2014, 17:59
Mi tez warsztat nie chciał wymienić paska mokrego i go nie wymieniłem i teraz się już boję. A czy można go wymienić nie wymieniając tego suchego?

prezes19
19-03-2014, 19:43
Można, ale trzeba i tak rozpiąć cały rozrząd bo trzeba rozebrać cała prawą stronę silnika. Tak więc jeśli na tym górnym pasku zrobiłeś niewiele km, to można kombinować i założyć go ponownie, ale te 200 zł za rozrząd "suchy" w porównaniu z dolną częścią to kropla w morzu :( Chyba nie warto. Do wymiany dołu trzeba rozebrać gorę.

BTW. Ile masz nalatane teraz na tym pasku?

DjLeo
20-03-2014, 13:34
Przyglądałem się ten dyskusji i myślę sobie, że tak na prawdy wszyscy mają rację :) Problemem jest pewna błahostka :), o której nikt nie wspomniał, lub nie każdy wie. Spieszę wyjasnić. Jestem świeżo po wymianie rozrządu i rozważałem wymianę również kasety rozrządu. Jednak, odpuściłem ponieważ FORD zaleca wymianę jej przy 200 000. A ja mam ok. 140 000 więc nie specjalnie jest to konieczne.

Z informacji jakie uzyskałem wiem, że problem polega na tym, że jedne Focusy mk2 mają ten pasek, a inne łańcuch. Prawie regułą jest to, że te sprzed FL mają łańcuch, a FL mają pasek. Ale o czym poinformował mnie również mechanik Forda, są egzemplarze MK2 FL z paskiem :), jest ich mała, jak nie marginalna ilość, ale sam taki kiedyś wymieniał (jeden jedyny egzemplarz). Czyli wierząc mu na słowo, kasety w MK2 przed FL = na łańcuchu, po FL = na pasku, z nielicznymi/marginalnymi wyjątkami od tej reguły.

Czyli w sumie by się zgadzało z tym co mówicie. Każdy mówi dobrze, bo Ford i zaleca, i nie zaleca wymiany w tym modelu kasety rozrządu. Z tym, że każdy z Was mógł usłyszeć wersje pod swój samochód.

gregor75
20-03-2014, 19:15
kaseta z paskiem wymieniona - przebieg 185 kkm , stan wizualny wyciągniętej kasety - b. dobry

prezes19
20-03-2014, 19:23
Witam.

Kolego dzięki za info. Czyli albo jako jedyny masz prawdziwy przebieg albo jakoś wyjątkowo dbałeś o ten pasek :) skoro przy przebiegu 185 kkm piszesz, że stan bdb.

Większość ludzi, którzy to wymieniali (informacje z neta z różnych miejsc) twierdzi, że 140-150 kkm to koniec życia tego paska i brakuje mu już połowy zębów. I ja nie śpię od 5 dni, bo mam 140 kkm i boje się jeździć.

Jutro przychodzą części do mnie tak więc też to wymienię w najbliższym czasie, ale dzisiaj śpię spokojnie :)

Pozdr i szerokiej drogi na nowym pasku !

wiciu_w
21-03-2014, 16:30
Ja wymieniałem przy 178,8 tys.ale tylko ten górny. Auto z francji kupiłem przy 132 tys. Teraz już przejechałem 8 tys. na tym nowym.

gregor75
21-03-2014, 21:38
zainteresuj się tym dolnym

SRS
21-03-2014, 21:48
gregor75 po co go wymieniać , tyle kasy co ty :) a później płacz i zgrzyt zębami

gregor75
21-03-2014, 21:52
tak , wymieni się jak się urwie :619:

istred
24-03-2014, 18:38
Duża prośba o pomoc:
Kupiłem focusa 1.8 tdci 115 km - 2009 r., zrobiłem rozrząd.
Zaczerpnąłem wiedzy o rozrządzie - ten model i ten rocznik powinien mieć dwa paski.
Na wymianie mechanik stwierdził, że jest pasek i łańcuch. Wymienił "kompletny rozrząd" (ta część na pasku), uszczelniacz pompy wtryskowej i pasek wielorowkowy.
Moje pytania brzmią następująco:
1) czy to nie dziwne, że w tej wersji jest pasek i łańcuch zamiast dwóch pasków?
2) czy nie powinien wymienić pompy wody i tej części na łańcuchu?
3) kiedy się ewentualnie wymienia te elementy?

Dużo czytałem, ale nigdzie nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi na te pytania :(

kael82
24-03-2014, 18:57
Na wymianie mechanik stwierdził, że jest pasek i łańcuch.
Ciekaw jestem na jakiej podstawie to stwierdził :?:

lethal
24-03-2014, 19:41
Ja też ostatnio kupiłem focusa 1.8 TDCi z 2009 roku i z tego co zdążyłem się dowiedzieć rozrząd ma dwa paski z czego jeden w kasecie - napęd pompy wtryskowej.

Po przeglądzie w ASO wyszło, że mam do zrobienia koło dwumasowe i do tego wycieki z uszczelniacza wału tył i uszczelniacza pompy wtryskowej.

Żeby mieć święty spokój (przynajmniej na jakiś czas) postanowiłem wymienić:
- dwumasę + całe sprzęgło
- uszczelniacze wału (tył i przód)
- uszczelniacz półosi
- rozrząd (rolkę napinającą i pasek rozrządu)
- napęd rozrządu (kaseta)
- uszczelniacz pompy wtryskowej

Proszę o pomoc/opinie/sugestie, czy w mojej sytuacji potrzebuję wymienić coś jeszcze ?

Z góry dziękuję za pomoc.

istred
24-03-2014, 19:49
Ciekaw jestem na jakiej podstawie to stwierdził :?:
Zajrzał, poświecił latarką i stwierdził, że to pasek+łańcuch.

gregor75
24-03-2014, 19:50
a może pasek i pasek pracujący w oleju i dlatego ten drugi jest szczelnie zamknięty

kael82
24-03-2014, 20:15
Proszę o pomoc/opinie/sugestie, czy w mojej sytuacji potrzebuję wymienić coś jeszcze ?
Jeszcze zostało Ci do wymiany turbo, wtryski, zawieszenie i kilka innych, drobnych rzeczy.

Oczywiście żartuję :p.

Teraz możesz spać spokojnie i chyba nie pozostaje Ci nic innego jak tylko cieszyć się jazdą nowo zakupionym autem.
Zajrzał, poświecił latarką i stwierdził, że to pasek+łańcuch.
To może zacytuję naszego Wieszcza: "Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca, szkiełko i oko".
A tak na poważnie to myślę, że by się zdziwił jakby zobaczył co tam siedzi w kasecie :wink:.

Basra
24-03-2014, 21:30
Witam

Są dwa paski

pozdrawiam

istred
25-03-2014, 08:21
A tak na poważnie to myślę, że by się zdziwił jakby zobaczył co tam siedzi w kasecie :wink:.
Możliwe ;)
Zatem jak wygląda wymiana tej kasetki i pompy wody?
Jako "komplet rozrządu" sprzedaje się sam pasek z rolkami itd.
Domyślam się zatem, że nie koniecznie wymienia się to wszystko razem.
Kiedy w takim wypadku trzeba wymienić pompę wody i kasetkę z łańcuchem lub paskiem?

kael82
25-03-2014, 12:34
Myślę, że poniższy temat Cię zainteresuje:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=155079

I jeszcze ten:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=198087

Jako "komplet rozrządu" sprzedaje się sam pasek z rolkami itd.
No w sumie to na to wychodzi.
Domyślam się zatem, że nie koniecznie wymienia się to wszystko razem.
W teorii może i tak jest, jednak teoria z praktyką mają często tyle wspólnego co "picie w Szczawnicy" ze "szczaniem w piwnicy" :wink:. Poza tym raczej nie ma możliwości rozpięcia paska mokrego bez ruszania paska suchego i właśnie m.in. dlatego dobrze jest wymienić te dwa elementy za jednym razem.
Kiedy w takim wypadku trzeba wymienić pompę wody i kasetkę z łańcuchem lub paskiem?
Pompę wody należałoby wymienić jak ma luz lub cieknie bądź z powodu jakiejś innej przyczyny, która mogłaby mieć wpływ na awarię tego elementu - w 1.8 TDCi napędza ją (o ile się nie mylę) pasek klinowy, więc nawet jak coś będzie z nią się działo to nie trzeba rozpinać rozrządu.
Jak wynika z powyższych linków, które Ci podesłałem kasetę z paskiem wymienić się powinno wg. Forda po 200 tys. km. Jak pewnie zauważyłeś niektórzy piszą, że warto to zrobić dużo wcześniej. Inni (choć w zdecydowanej mniejszości), że pasek przy około 200tys. km. był w dobrej kondycji. A już jak czytam, że niektóre ASO twierdzą, że ten element jest niewymienny to nie wiem, co sądzić o kompetencjach ludzi tam pracujących i doradzających klientowi. Tym bardziej, że praktyka pokazuje, że żartów z tym elementem nie ma.
Kasety z łańcuchem nie wymieniasz - chyba że są ku temu jednoznaczne przesłanki w postaci objawów "mówiących" ewidentnie o usterce tego elementu. Generalnie jednak jest to raczej element niewymagający wymiany okresowej.

krakersik
24-01-2015, 16:25
Możliwe ;)
Zatem jak wygląda wymiana tej kasetki i pompy wody?
Jako "komplet rozrządu" sprzedaje się sam pasek z rolkami itd.
Domyślam się zatem, że nie koniecznie wymienia się to wszystko razem.
Kiedy w takim wypadku trzeba wymienić pompę wody i kasetkę z łańcuchem lub paskiem?

ja ostatnio wymieniałem. co 200 tys, lub co 10 lat należy wymienić pasek/łańcuch. Jak wymieniałem to robili wszystko jeden i drugi pasek (bo mam dwa paski - fordzik produkowany po 02.2008), rolki, napinacz, kasete, 2 śruby, pasek zewnętrzny, uszczelniacz między rozrządem a blokiem silnika, sprawdzili od razu pompe wody i okazało się że nie trzeba wymieniać.

rieper
13-03-2015, 19:58
Witajcie Panowie,
Mam pytanie, zamierzam zakupić Focusa 2008 1.8 TDCI, mam już upatrzonego na oku, ale zaciekawiło mnie coś co powiedział właściciel auta. Mianowicie powiedział, że rozrząd dolny wymieniał niedawno, ale że oryginalnie była to kaseta z PASKIEM, mechanicy zaproponowali mu wymianę za dopłatą 500 zł kasetę z ŁAŃCUCHEM, żeby ten dolny rozrząd był już bezobsługowy dla tego auta. Bardzo się zdziwiłem ta informacją, ale nie mogłem sprawdzić organoleptycznie tych dziwnych dla mnie informacji.
Panowie, jako bardziej doświadczeni w temacie ode mnie proszę powiedzcie czy można w silniku kasetę z PASKIEM rozrządu wymienić na kasetę z ŁAŃCUCHEM rozrządu? Czy to nie jakieś fanaberie sprzedającego? Co o tym sądzicie? Będę bardzo wdzięczny za sugestie.

Lechugr
13-03-2015, 21:22
kasetę z ŁAŃCUCHEM, żeby ten dolny rozrząd był już bezobsługowy dla tego auta. Bardzo się zdziwiłem ta informacją, ale nie mogłem sprawdzić organoleptycznie tych dziwnych dla mnie informacji.


mało merytorycznie ale jaki byłby cel zastępowania dolnego paska czymś teoretycznie trwalszym? Przejedziesz tym silnikiem następne 200 tyś sumarycznie powyżej 400 tyś? To może być kres wytrzymałości tej konstrukcji.
Gdzie tu oszczędność i logika? (No chyba że części leżały za free i faktycznie mogą spasować)

rieper
14-03-2015, 06:35
No właśnie o spasowanie mi chodzi, czy jest taka możliwość, żeby kaseta z łańcuchem działała co najmniej tak samo i pasowała do silnika konstrukcyjnie przystosowanego do kasety z paskiem? Nie rozleci się to za kilkadziesiąt tyś. km? Czy ktoś się już z tym spotkał?

Fulara
14-03-2015, 06:56
ja pierwsze słyszę, aby pasek zastępować P&P łańcuchem, ale pewnie mało w życiu widziałem

ja to bym na twoim miejscu sprawdził, czy nie gmerane było nic przy silniku, numery itp

rieper
15-03-2015, 20:30
Fulara dzięki za info. Cenna uwaga. Powiedz mi proszę gdzie na silniku wybite są numery, żebym mógł potwierdzić z dowodem rejestracyjnym.

Yool
22-08-2015, 08:32
Witam jaki jest koszt wymiany dolnego i górnego paska i rreszty rozrządu w aso ?

Bump: Witam jaki jest koszt wymiany dolnego i górnego paska i rreszty rozrządu w aso ?

weuek
22-08-2015, 09:39
Około 3000 zł.

U mnie zostało to zrobione w zeszłą środę. Tylko że w aso kupiłem:

- śrubę wału (25)
- pompę wody (450)
- płyn chłodniczy (100)
- uszczelkę pod pokrywę zaworów (150)
- silikon do uszczelnienia pokrywy kasety (nie pamiętam)

Swoje (kupione gdzie indziej) dałem:
- górny suchy rozrząd z napinaczem
- dolną kasetę
- uszczelniacz wału korbowego (te 3 pierwsze rzeczy kupiłem tu na forum za 660)
- napinacz hydrauliczny dolnej kasety (310, twierdzili, że tego za pierwszym razem nie wymieniają)
- uszczelkę kasety (100)
- uszczelkę od strony rozrządu (80)

Dałem też olej i filtr oleju, ale standardowa procedura aso zakłada wlanie z powrotem starego (tu się zdziwiłem).

Czas pracy to 6-7 h (880). Zrobione jest tak, jakby nikt tam nic nie ruszał, wszystkie wyjęte części mam w garażu. W innym poście dałem ich zdjęcie.

Jak masz możliwość, to radzę się popytać czy zamiast dolnego paska mogą wstawić ci łańcuch, tak jak było do końca 2007 r. Wtedy jest inny napinacz (z wypukłą końcówką). Mi w aso powiedzieli, że tak nie zrobią.

Tarmas
22-08-2015, 17:29
Tu informacyjnie wersja poza ASO. Robione w Białymstoku w autoryzowanym serwisie Boscha należącym do AC SA przy ul. Tysiąclecia PP.

Części dostarczyłem sam.

Części:


pasek rozrządu + napinacz + pompa [Bosch] - 260,97 zł
kaseta napędu pompy wtryskowej [Ford] - 579,99 zł
uszczelniacz wałka/piasty pompy wtryskowej od strony rozrządu [Corteco] - 26,00 zł
uszczelniacz wału korbowego przód [Corteco] - 84,00 zł
uszczelka pompy wtryskowej [Ford] - 118,50 zł
uszczelka pokrywy napędu pompy wtryskowej [Ford] - 24,00 zł


Razem: 1093,46 zł

Robocizna/koszty po stronie warsztatu:


wymiana rozrządu kpl. /2 paski/ - 90,00 zł (4,2 rbh)
wymiana elementów uszczelniających silnika - 90,00 zł (1,5 rbh)
płyn chłodniczy - 46,16 zł


Razem: 226,16 zł

Koszt robocizny na fakturze jest liczony trochę z czapy, bo była jeszcze kupa innych rzeczy robiona. Bardziej zwróćcie uwagę na czas.

MaXyM
30-11-2015, 15:06
troche sie zgubilem w ilosci paskow ew ich podobienstwie.
Ale najpierw pytanie: czy w FF2 2006 trzeba wymieniac kasete? czy mam tam lancuch? Moze to ktos sprawdzic (po VIN)?

SRS
30-11-2015, 16:47
Focus I / II

kaseta z łańcuchem 2M5Q-6P250-AB od 01/01/199 do 15/01/2008
kaseta z paskiem 7G9Q-6P250-AB od 03-01-2008 Do: 15-01-2008 1.8L Duratorq-DI HPCR (115PS) Lynx

MaXyM
30-11-2015, 17:25
dzieki wielkie. Czyli kasety wymieniac nie musze
To jeszcze pytanie: czy interwal wymian rozrzadu dotyczy tak samo rozrzadu gornego i dolnego?

weuek
30-11-2015, 19:11
Tak samo i (to najciekawsze) - niezależnie od wersji łańcuch czy pasek dół też jest tak samo według forda do wymiany. Ale warsztaty zaczęły dół wymieniać dopiero po wprowadzeniu tam paska. :-)

Dlatego pisałem, że jednoznacznie nikt nie oznajmi wszem i wobec jak to z tym 1.8 tdci powinno być w temacie "wymiana rozrządu".

MaXyM
30-11-2015, 20:17
No ale chyba nie ma sensu wymieniac kasety jak jest tam lancuch?

weuek
30-11-2015, 21:00
Ja nie wymieniałbym, a ty zdecyduj sam. We wszystkich lokalnych warsztatach u mnie reakcja na "1.8 tdci" była taka, że "a to prosty i tani rozrząd". Bo kasety nikt nie ruszał. Z moimi herezjami o dolnym pasku wychodziłem zawsze na idiotę. Ale to prowincja - nawet w warsztacie ze słowem "ford" w nazwie reakcja była ta sama. :-)

rostex
30-11-2015, 21:31
Pisałem już to kiedyś - ASO Michałowski na Radzymińskiej w stolicy: mój Ford przy 215 tys km miał robiony rozrząd i nie wiadomo czemu nawet nie tknęli dolnej kasety, że o pompie wody nie wspomnę, więc nie ma się co dziwić niezależnym warsztatom.

MaXyM
30-11-2015, 21:57
Faktem jednak jest, ze jak daleko siegam pamiecia, lancucha rozrzadu sie nie wymienia

weuek
30-11-2015, 22:47
Oczywiście, że wymienia. Ale to takie łańcuchy w miejscach naszych pasków. W pierwszych 1.2 tsi one się wyciągały na potęgę, potem poprawili, aż na końcu zmienili na paski. W starszych skodach 1.4 mpi (bez vw, gdzie komplet oryginalnego rozrządu to 60 zł) i tych kastrowanych 3-cylindrowych vw htp (tu już zdecydowanie drożej) podejście było na zasadzie "jeśli dzwoni lub obija się o obudowę rozrządu". Akurat sam takiego nie miałem, więc to nie jest z mojego doświadczenia.

MaXyM
01-12-2015, 10:13
Nie twierdze ze sie nie da wymienic ale ze sie nie wymienia tak czesto jak pasek. Wymienia sie jak jest problem. W przeciwnym razie zaklada sie jego zywotnosc rowna zywotnosci auta. Nawet w Fordach jak rozrzad byl na lancuchu to sie nie wymienia a interwal 150 lub 200 dotyczy rozrzadow na paskach. Wystarczy przeszukac forum w poszukiwaniu frazy "lancuch czy pasek". A to ze w jakichs tam autach wystepowaly wadliwe lancuchy to troche inna rzecz.

weuek
01-12-2015, 10:19
Ano nic nie jest wieczne. W innych autach wadliwy łańcuch będzie do wymiany, a w fordzie silnik zostanie, a buda się skończy. I taka równowaga w tej "mechanicznej przyrodzie".

offmarkus
08-12-2015, 06:48
Ja w moim focusie mam prawie 150000 i zanosze się z zamiarem wymiany rozrządu. Auto kupiłem niedawno i nie mam pewności co do jego przebiegu, bo ponoć nie da sie nigdzie sprawdzić rzeczywistego przebiegu, a auto jest sprowadzone z Francji. W każdym bądź razie jest to focus po lifcie z 2008 i czytając ten wątek na forum nie można mieć pewności co do wymiany tego dolnego rozrządu... Góra niby do wymiany, ale co z tym dolnym? Znam mechanika, który w VAGach zmienia bez problemu, ale fordów nigdy nie tykał, jednak powiedział, że jak będzie miał czas to mógłby spróbować wymienić rozrząd. Tylko nie wiem czy mam kupic tylko ten górny czy dolny też... Czy silnik z mondeo (mk4) 1,8tdci 125km jest taki sam albo chociaż znacząco podobny do mojego 1,8tdci 115km?

weuek
08-12-2015, 07:37
Góra niby do wymiany, ale co z tym dolnym?
Oba obowiązkowo do wymiany. Moje też jest z Francji - wymieniłem przy stanie licznika 90 000. ;-)

Znam mechanika, który w VAGach zmienia bez problemu, ale fordów nigdy nie tykał, jednak powiedział, że jak będzie miał czas to mógłby spróbować wymienić rozrząd.
Taki gość to chciał ode mnie 200-250 zł za robotę, czyli nie miał pojęcia o zakresie prac. Uszczelniacza też pewnie nie założyłby poprawnie.

Czy silnik z mondeo 1,8tdci 125km jest taki sam albo chociaż znacząco podobny do mojego 1,8tdci 115km?
W kwestii rozrządu to identyczny. Jakbyś chciał tez pompę wody wymienić, to tylko pasek alternatora się inaczej luzuje na napinaczu (w fokusie wkręcając śrubę, a w mondeo mk3 ręcznie odciągając rolkę napinacza).

Rafał A.(antek)
08-12-2015, 08:21
w rozrządach łańcuchowych najczęściej najsłabszym ogniwem są ślizgi i napinacz. Jak pójdzie ślizg (albo sie wytrze) to łańcuch działa dla obudowy jak piła łańcuchowa :) faktem jest że da się to usłyszeć zanim nastąpi katastrofa.

rostex
08-12-2015, 08:32
Ale on na 99% nie ma łańcucha, więc po co ten wywód o katastrofie?

weuek
08-12-2015, 09:10
Bo to jest odniesienie do postu #53. I w parze z nim ma sens. :-)

offmarkus
08-12-2015, 11:06
No i umówiłem się w warsztacie na wymianę obu rozrządów plus uszczelniacz i jakieś uszczelki, które przy okazji się wymienia. Koszt części 1250zł, a robocizna 600zl.

tommyl
08-12-2015, 11:13
Witam,
miał ktoś problem z blokowaniem wieńca zebatego? Miejsce gdzie się wkłada blokade jest zardzewiałe i chyba bedzie trzeba rozrusznik sciagać, by podejsc czymś wiecej niż odrdzewiaczem?

offmarkus
17-12-2015, 10:46
No i po wymianie rozrządu :) do tego wszystkiego doszły jeszcze 2 rolki napinacza i pasek. W związku z tym mam takie pytanie: czy komuś po wymianie rozrządu lub tych rolek zaczęła "piszczeć, brzęczeć" pompa wspomagania? Bo u mnie wczoraj zauważyłem taki efekt, ale bezpośrednio po wymianie chyba czegoś takiego nie było... I nie wiem czy to pompa szwankuje czy coś porypali przy tej wymianie.

rostex
17-12-2015, 11:00
Pompa wspomagania jest elektryczna i nie ma nic wspólnego z rozrządem.

ministerq
17-12-2015, 11:20
[edit - do usunięcia]

offmarkus
18-12-2015, 08:49
Pompa wspomagania jest elektryczna i nie ma nic wspólnego z rozrządem.

Dzięki.

No to przynajmniej z rozrządem mam na jakiś czas spokój. Jakby kogoś interesowała cena to wyszło mnie to niecałe 2050zł.

KARRASO
07-02-2016, 11:54
Witam,
Mam forda od nowości 2008 rok produkcji a 2009 roku w lutym dokonałem zakupu w salonie.
Kiedyś jeździłem znacznie więcej, jednak od kilku lat już nie mam takiej potrzeby.
Na liczniku 80 tys km.
1.8 tdci
Jak widzicie bolid ma 8 lat. Kiedy waszym zdaniem byłaby odpowiednia pora zmiany rozrządu?
Wiem że czas również wpływa na starzenie się osprzętu, ale męczy mnie to czy poczekać jeszcze np. 2 lata, czy ewentualnie da się w jakiś sposób ocenić jakość rozrządu w aucie?
Pzdr

slawek-kali
07-02-2016, 11:58
Pasek napędu wałka rozrządu Co 200 000 km/10 lat - Wymienić (LTS 21 304 9)

Łańcuch / pasek napędu pompy paliwa. Co 200 000 km lub 10 lat - Wymienić (LTS 21 304 9 / 21 314 7)

Dodatkowe paski napędowe Co 200 000 km/10 lat - Wymienić (LTS 21 567 5)

weuek
07-02-2016, 12:07
czy ewentualnie da się w jakiś sposób ocenić jakość rozrządu w aucie?
Nie da się, a właściwie, to nie warto, bo zapłaciłbyś za samą taką ocenę 500-800 zł?
Na twoim miejscu jeszcze nie wymieniałbym. No i miej świadomość, że w naszym modelu silnika taka kompleksowa wymiana (górny suchy pasek, dolny mokry, komplet uszczelnień, nowy płyn i pompa płynu), z robocizną to kwota w okolicach 2500-3000 zł.

robdol
07-02-2016, 17:42
nie strasz kolegi
da się zrobić na oryginalach poniżej 2000 pln

slawek-kali
07-02-2016, 17:44
Bez uszczelniaczy moze i tak. Ale min, te 2000 trzeba miec.

weuek
07-02-2016, 18:05
nie strasz kolegi
da się zrobić na oryginalach poniżej 2000 pln
To się teraz wystraszy o ~20% mniej... ;-)

KARRASO
07-02-2016, 20:02
2,5 tyś to nie jest mało
Jednak jest to czynność którą prędzej czy później należy wykonać.
Auto jeszcze nigdy mnie nie zawiodło, koszty do tej pory poniesione były tylko z wymianą oleju/filtrów/akumulator. Jedyny problem który mnie zaskoczył… to pęknięta sprężyna.
Od siebie pojechałem i wykonałem update softu w serwisie. Dzięki temu jeździ płynniej bez jakiegokolwiek szarpania.
Dzięki za informację czyli pokręcę jeszcze do 10 lat :)

Pozdrawiam

robdol
07-02-2016, 20:14
tak z ciekawości rozumiem że mówisz o sofcie PCM-a , możesz napisać jką wersję masz wgraną

KARRASO
07-02-2016, 20:39
Tak było to przeprogramowanie pcm.
Jeśli mi powiesz jak mam przeklikać "deskę rozdzielczą" aby wyświetlić wersję oprogramowania to oczywiście zrobię to.
Pzdr

robdol
08-02-2016, 17:29
tylko kabelkiem da się to zrobić

Pablo71
20-03-2016, 21:52
Koledzy - czytając Wasze posty(Mam Focusa 1.8 TDCI z 2006 roku) - Mam 2 pytania :
1. Gdzie na Śląsku wymienić rozrząd dobrze, ale bez horrendalnych kosztów (W AutoBoss - gdzie kupiłem i serwisowałem za części zaśpiewali na wstępie ok 2500 zł) ?
2.Czy mimo prawie 10 lat i przebiegu 146 tys km ruszać dół z kasetą , czy tylko górę ?

Z góry dzięki za pomoc

weuek
20-03-2016, 22:11
Suchy pasek zrobią dobrze wszędzie - to jest dobrze znana sprawa. Bez pompy "wody" to powinno ~400 zł kosztować (a z zamiennikiem paska to nawet mniej).

Ja dołu łańcuchowego nie ruszałbym.

Pablo71
14-04-2016, 23:59
Dzięki za pomoc :)

Tarmas
15-04-2016, 06:52
tak z ciekawości rozumiem że mówisz o sofcie PCM-a , możesz napisać jką wersję masz wgraną

Ja jeżdżę na tej: 7M51BNA. Oryginalnie miałem bodajże 7M51BCB, zmienione później na 7M51BCG.

krakersik
15-04-2016, 17:07
Generalnie rozrząd droga sprawa, tu masz stronke http://ford-esklep.pl/pl/c/1.8-TDCi/1950 komplet części koło 2000-2500 zł w zależności czy jest łańcuch czy pasek w kasecie.

pan piotrus
13-06-2016, 14:26
W serwisie (nieautoryzowanym) powiedzieli mi, że ta kasetka z paskiem rozrządu w oleju wymaga wklejenia, dlatego usługa wymiany trwa 2 dni.
Ktoś coś wie na ten temat?

gregor75
13-06-2016, 19:57
pierwszy raz słyszę

weuek
13-06-2016, 21:44
Zaprawdę powiadam tobie: Nie wymieniaj u nich, bo nie wiedzą, co czynią...

men07
14-06-2016, 17:00
witam, posiadam focus mk2 1.8tdci duratorq, rok produkcji 1.03.2008,
mam przebieg 180tys,
co wymienić w rozrządzie ? tylko rolke napinacza i pasek rozrządu ? unikać jakiś konkretnych firm ? zabierać się za dół rozrządu ?
da się po vinie sprawdzić czy samochód posiada dwumas ?

Tarmas
14-06-2016, 17:18
co wymienić w rozrządzie

Pasek, rolkę i pompę wody. Do tego kasetę z paskiem napędu pompy wtryskowej. Bo rozumiem, że masz poliftowego Focusa. Plus kilka innych pierduł. Wszystko jest opisane.

czy samochód posiada dwumas

Posiada.

cezarg1410
14-06-2016, 17:37
zabierać się za dół rozrządu ?
da się po vinie sprawdzić czy samochód posiada dwumas ?
Dwumas posiada. Nie istnieje coś takiego jak FF2 w dieslu bez dwumasu.

To jest przedlift czy polift? W przedlifcie na dole jest łańcuch, który spokojnie przeżyje silnik. W polifcie jakis idiota zamontował pasek. I jeśli to polift to wymieniaj, bo już na forum były przypadki zerwanego dolnego paska...

slawek-kali
14-06-2016, 17:43
Produkcja ma znaczenie, tutaj jest marzec 2008 i na 100% jest pasek ;)

Bump: Dwumas posiada. Nie istnieje coś takiego jak FF2 w dieslu bez dwumasu.
Jak to nie? No prosze.. a 1.6 90KM ?

cezarg1410
14-06-2016, 17:57
Jak to nie? No prosze.. a 1.6 90KM ?

1.6 HDI może nie mieć.
O 1.6 TDCI słyszałem legendy, że nie ma w wersji 90km, ale jakos nikt na własne oczy tego nie widział. Chyba, że masz VIN egzemplarza który nie ma?

men07
14-06-2016, 19:11
tak po lifcie , ogólnie kiedy jest zasada w focusach wymiana rozrządu ?

rostex
14-06-2016, 20:03
Bump:
Jak to nie? No prosze.. a 1.6 90KM ?

Ma dwumas. Brak dwumasy w tym silniku to powielana bzdura.

Tarmas
14-06-2016, 20:39
tak po lifcie , ogólnie kiedy jest zasada w focusach wymiana rozrządu ?

200 tys. nalotu. Górny rozrząd i napęd pompy wtryskowej. Szykuj portfel.

men07
15-06-2016, 17:47
która uszczelka jest konieczna do wymiany ?

burczybass
24-06-2016, 11:09
Witam.
Ja właśnie odebrałem Focusa z serwisu (mk2 fl 2010 1.8 TDCI).

Zrobione zostało (przebieg ok 195000 km):
-wymiana rozrząd komplet
-wymiana rozrząd "dolny" (napęd pompy wtryskowej) tu musze powiedzieć że pasek był w opłakanym stanie tj. brakowało zębów, miał rozwarstwienia wzdłużne... po prostu w ostatniej chwili...
-wymiana pasek wielorowkowy
-wymiana uszczelniacza pompy wtryskowej
-wymiana pompy wody
-wymiana simmeringów
-olej + filtr oczywiście

dodatkowo:
- wymiana chłodnicy silnika (pęknięcie)
- wymiana filtr powietrza
- wymiana filtr paliwa
- wymiana filtr kabinowy

Części + robocizna wyniosło mnie 2500 (miałem zinżkę). Normalnie trzeba by było doliczyć jakieś min. 600 zł (oczywiście minus te dodatkowe rzezy)

Reasumując - do właścicieli mk2 po lifcie - nie ma co czekać na prawdę i nie ma cudów, jak przyjdzie czas - dolny rozrząd obowiązkowo.

Co do wrażeń z jazdy po serwisie:
-jest sporo ciszej (podejrzewam, że tamten pasek hałasował)
-praktycznie w ogóle nie szarpie (wcześniej miałem taki jakby martwy punkt przy wciskaniu pedału gazu... tak jak by łapał od powiedzmy 10% i było lekkie szarpnięcie. Szarpało też jak puszczałem pedał gazu - teraz tego nie ma)
-naprawiło się wspomaganie (nie mam pojęcia jaki to ma związek..) ale wcześniej trochę ze mną walczyła kierownica przy ostrych skrętach i ogólnie ciężej chodziła - teraz bajka

Pozdrawiam - Michał

Rafał A.(antek)
25-06-2016, 09:02
A przebieg pewny?��

burczybass
25-06-2016, 17:00
Nie, niestety nie mogę zweryfikować. Myślisz, ze zużycie paska sugeruje dużo większy nalot ?

Rafał A.(antek)
25-06-2016, 23:07
Tak. Nawet po 300 miał wszystkie zeby

weuek
26-06-2016, 09:53
Z tego co sam się naczytałem i naoglądałem, to niemożliwe, żeby ten pasek stracił część zębów po przebiegu 200 kkm. Stawiam tezę, że to musi być ze dwa razy tyle, żeby zobaczyć taki jego stan.

Mój był ładniutki, nie miał żadnych uszkodzeń, a wyjęty był przy przebiegu 90kkm "na szafie", a ~190 kkm wyśledzonym/wyszacowanym przeze mnie.

Tak wyglądały oba (mokry to ten górny):

https://lh3.googleusercontent.com/-ZjXEdflzomo/VdWUm2CbL1I/AAAAAAAAYqk/dyAV30fxCMIkmj8u8jCxvs0uUZASf2dsQCCo/s640/DSCF1915.JPG

Właściwie, to można z powrotem włożyć. :-)

rostex
26-06-2016, 13:13
U mnie przy 235 tys (100% pewny) były wszystkie zęby i spękania widoczne przy znacznym ugięciu paska.
Kilkanaście dni temu na allegro gość miał same nowe paski do kaset po 250 zł, można sporo zaoszczędzić bo koła się przecież nie zużywają.

EDIT: Ma nadal: http://allegro.pl/pasek-kasety-rozrzadu-focus-c-max-s-max-1-8tdci-oe-i6044406702.html

Kainan
17-08-2016, 20:03
Witam.

Mam do was małe pytanie.
Niecaly miesiac temu kupiłem focusa 1.8 tdci z 2006 roku. Autko ma przejechane 179tys i zastanawiam sie nad wymiana rozrządu i tu pojawia sie pytanie czy wymieniac sam pasek z napinaczem, czy pasek napinacz i pompę wody? I czy konieczna jest wymina dolnego rozrządu bo tu jest najprawdopodobniej łańcuszek.

I jeszcze jak liczyc te 10 lat po ltorych powinno sie wymienic rozrzad? Autko zarejestrowane bylo w marcu 2006 roku wiec teoretycznie te 10 lat minelo ale nie wiem czy te 10 lat nie liczyc do konca tego roku.

Dziękuję z góry za odpowiedz :-)

weuek
17-08-2016, 21:36
179 tysięcy przy sprzedaży to przebieg bardzo tradycyjnie kręcony. Gdzie to auto kupiłeś?

Kainan
18-08-2016, 12:24
Autko sprowadzone z Belgii a kupione w komisie w Kutnie "Moto-Car"

Niby w w jedym ASO w Warszawie powiedzieli mi ze te łańcuszki wymienia sie tylko i wylacznie jak rozrzad glosni pracuje i profilaktycznie nie ma co ich wymieniać.

rostex
18-08-2016, 13:00
Autko sprowadzone z Belgii a kupione w komisie w Kutnie "Moto-Car"


No to cofka pewna. Dołóż drugie tyle do przebiegu i zbieraj kasę.

Kainan
18-08-2016, 14:21
Nie przesadzasz z tym drugie tyle? Nie sadze zeby az o tyle cofnęli.

rostex
18-08-2016, 14:31
Sprawdzałeś w ASO przebieg czy kupiłeś w ciemno?

Kainan
18-08-2016, 14:54
W aso twierdza ze nie maja podgladu do danych samochod z zagranicy. A czy taki dokument jaki jest w zalaczniku jest potwierdzeniem przebegu? Jest to przeglad samochodu przed sprzedaza i tam jest przenieg wpisany.

Rafał A.(antek)
20-08-2016, 23:31
sprawdz czy masz napewno łancuch a nie pasek

weuek
20-08-2016, 23:33
Jak 2006, to paska na dole na 101% mieć nie może.

Rafał A.(antek)
21-08-2016, 12:07
Prawda prawda, niemniej ja zawsze sprawdzam z VIN :)
Niemniej łańcuch też się zużywa, właśnie robię 1.8 TDCI w connect'cie, łańcuch już tek wyciągnięty ze ślizg napinacza po kółku chodził.

mmaa
23-01-2017, 16:00
Jakie ceny aktualnie za wymiane kompletu rozrządu ? Gdzieś pamiętam czytałem o polecanym warsztacie co robi za 1500 zł. Możecie koledzy podesłać jakiś namiar bo nie potrafię znaleźć ?

aurerum
23-01-2017, 20:26
Prawda prawda, niemniej ja zawsze sprawdzam z VIN :)
Niemniej łańcuch też się zużywa, właśnie robię 1.8 TDCI w connect'cie, łańcuch już tek wyciągnięty ze ślizg napinacza po kółku chodził.

A ile miał przebiegu?

cezarg1410
23-01-2017, 21:47
A ile miał przebiegu?
Raczej >500k

Rafał A.(antek)
23-01-2017, 22:12
A ile miał przebiegu?

hmmm na liczniku 200 000,
a w silniku myślę ok 400 - 500 tyś

J@colo
23-01-2017, 22:38
Polska rzeczywistość, większość aut niezależnie od rocznika ma przebieg w granicach 200000 :D

dario07
02-02-2019, 10:28
Pompa wspomagania jest elektryczna i nie ma nic wspólnego z rozrządem.

Nie jest elektryczna w tym modelu auta

tomasz_oleszno
03-07-2019, 00:35
Witam

po wielu latach wróciłem do Forda i mam pytanie. Kupiłem Focusa 1.8 TDCi z 2005 r. Oprócz wymiany paska rozrządu mam wymieniać też kasete?. Wiem że od pewnego rocznika jest pasek w kasecie a wcześniej był łańcuch. Pytam się bo facet od którego kupiłem w ogóle nie ogarnia tematu i nic nie wie a lepiej wymienić niż później płacić za nowy silnik. Po VINie wychodzi takie info

http://i66.tinypic.com/27xi54y.jpg

Piasek80
05-07-2019, 21:29
W tym silniku masz już dolny pasek w kąpieli olejowej.
Cały zestaw takiego (czyli dwa koła, dwa ślizgi i pasek) kosztują ok 6 stów renomowanych dostarczycieli gratów OE.
Jeżeli auto ma pow. 200 tyś km (a z pewnością ma sporo więcej jak na ten rocznik) ja bym zmieniał.
Auto ma 14 lat i lekko licząc należy się liczyć z przebiegiem rzeczywistym dobrze pow. 300 tys km. Nie sądzę ze producent aż taką dalekowzrocznością się kierował pisząc w instrukcji że tego napędu się nie wymienia. Nawet jeżeli to nie jest jakoś specjalnie zużyte to po prostu guma/tworzywo z jakiego został wykonany pasek podlega procesom starzenia. To silnik, trwałość poszczególnych elementów to nie tylko przebieg ale przede wszystkim motogodziny pracy, setki jeżeli tysiące godzin klepania na postojach stercząc gdzieś w korkach itp. Nie ważne że kilometrów nie przybywa ale silnik cały czas kręci.
Raz w życiu widziałem pęknięty po 48 tyś km pasek rozrządu - fabryczny jeszcze. Wytrzymał 15 lat. Kobieta w 2000r kupiła nówkę Corsę B z salonu i przez 15 lat przejechała autem ledwie 48 tyś km. Na całe szczęście pękł podczas wyjeżdżania z garażu kiedy lekko przydusiła auto i nic się nie stało w silniku. Żadnych strat. Ale po rozbiórce rozrządu pasek miał jeszcze dobrze widoczne napisy i dosłownie żadnego zużycia mechanicznego. Natomiast był mocno spękany, nie miał kilku zębów i w końcu trzasnął.
Tutaj pasek dodatkowo chodzi w oleju. Może i to jest baaardzo żywotne rozwiązanie przy założeniu że pracuje w czystym oleju który go w pewien sposób konserwuje, chłodzi... nie wiem jaki cel przyświecał producentowi że zdecydował się na takie rozwiązanie. Jak ktoś długie lata ujeżdżał na tęgo zmasakrowanym mazucie zmienianym co 30 tyś km "bo po co częściej" to niestety ale raczej nie są to warunki pracy jakie brał pod uwagę producent przy projektowaniu. Zapewne przyświecała im tylko wizja przeżycia gwarancji i okresu jakiejś rękojmi a co potem się z tym stanie to już nas nie bardzo obchodzi.

tomasz_oleszno
06-07-2019, 06:19
SRS w #45 poście napisał :

"Focus I / II

kaseta z łańcuchem 2M5Q-6P250-AB od 01/01/199 do 15/01/2008
kaseta z paskiem 7G9Q-6P250-AB od 03-01-2008 Do: 15-01-2008 1.8L Duratorq-DI HPCR (115PS) Lynx"

da się to jakoś po VINie stwierdzić jednoznacznie czy mam łańcuch czy pasek?.

Piasek80
06-07-2019, 08:05
Silniki 1.8TDCI 101KM o oznaczeniu kodowym FFDA stosowane w Fokach I miały kasetę z łańcuchem

Silniki 1.8TDCI 115KM o oznaczeniu kodowym F9DA i F9DB stosowane w Fokach I miały kasetę z łańcuchem

Silniki 1.8TDCI 115KM o oznaczeniu kodowym KKDA i KKDB stosowane już tylko w Fokach II miały kasetę z paskiem w kąpieli olejowej

Silniki 1.8TDCI 100KM o oznaczeniach kodowych FFWA, FFBA stosowane w Galaxy czy Mondeo IV miały kasetę z paskiem w kąpieli

Silniki 1.8TDCI 125KM o oznaczeniach kodowych FFWA, QYWA, QYBA, KHBA stosowane w Galaxy, Mondeo IV czy S-Max`ie miały kasetę z paskiem w kąpieli.

Wynikające z powyższego przedstawionego przez Ciebie rozkodowania VIN oznaczenie silnika KKDB jednoznacznie wskazuje iż masz tam kasetę z paskiem w kąpieli. Tyle twierdzi bodaj największa baza danych TecDoc.

Tak wyglądają te zestawy napędu

https://images91.fotosik.pl/213/a681337ea361c79d.jpg

https://images91.fotosik.pl/213/5b8fee8176a7deed.jpg

Jazdy się zaczynają dopiero jak wejdziemy w Turneo czy Transita Connecta bo tam narąbali tyle oznaczeń kodowych silników że aż mi się nie chce pisać. Część odmian 90-konnych 1.8TDCI miały na dole łańcuch a część już pasek. Odmiany 110KM wszystkie miały już pasek na dole.

Także podstawa to znać oznaczenie kodowe silnika bo tylko po nim jesteśmy w stabue 100% określić co mamy w silniku.

tomasz_oleszno
06-07-2019, 09:25
Wielkie dzięki bo już zgłupiałem. Kaseta nie jest przesadnie drogą bo znalazłem oryginał za 4 stówki ale chyba wymienię żeby mieć głowę spokojna

Piasek80
06-07-2019, 09:44
Z tymi "oryginałami" w cenach sporo poniżej renomowanych zamienników to zalecam ostrożność. Może się okazać że okazyjna cena wynika z tzw. czyszczenia magazynów bo paski przeleżały 10 lat na półkach i producent nie dopuszcza tak starych rzeczy do montażu przez serwisy i to idzie do kasacji. A że wykupują to potem jacyś operatywni za grosze i próbują okazyjnie spieniężyć to już ich nie obchodzi.
Może się okazać że "nowy zestaw rozrządu" który kupiłeś jest 10-letnim lub starszym leżakiem magazynowym.

tomasz_oleszno
08-07-2019, 17:54
I w dwóch hurtowniach po VIN'ie wychodzi że jest łańcuch. Na YT znalazłem film od DAYCO gdzie mówią że śruba napinająca kasete ma dwa kolory. Jak jest czarna to jest łańcuch a jak normalna to pasek. No cóż znajomy mechanik zdjemie pasek rozrządu to się dowiem bo nawet u niego dwie hurtownie potwierdzają łańcuch po VINie. Dzięki za pomoc.

Piasek80
08-07-2019, 20:35
Jak rozbierzesz napisz koniecznie bo dziwne to bardzo.
Chyba że ten dekoder vin z którego skorzystałeś i wkleiłeś głupotę jakąś klepnął podając oznaczenie kodowe silnika

tomasz_oleszno
08-07-2019, 21:28
Jak rozbierzesz napisz koniecznie bo dziwne to bardzo.
Chyba że ten dekoder vin z którego skorzystałeś i wkleiłeś głupotę jakąś klepnął podając oznaczenie kodowe silnika

Akurat zrzut jest z strony Vin Info gdzie sobie wyupiłem raport, nie korzystam z darmowych bo czasem głupoty wyskakują. Jeszcze jutro będę u znajomego który ma sklep z częściami i sprawdze jeszcze raz w innych hurtowniach bo sam zgłupiałem.

Piasek80
08-07-2019, 21:41
Kod silnika KKD wskazuje na pasek
Chyba że tam ktoś silnik przerzucił.

Rafał A.(antek)
11-07-2019, 12:44
da się to jakoś po VINie stwierdzić jednoznacznie czy mam łańcuch czy pasek?.jak podasz VIN to tak o ile silnik nie zmieniany. Ale w 2005 to raczej jeszcze łańcuch może być.

tomasz_oleszno
11-07-2019, 17:11
jak podasz VIN to tak o ile silnik nie zmieniany. Ale w 2005 to raczej jeszcze łańcuch może być.

wczoraj zaprowadziełm do mechanika i dzisiaj miał go zacząć rozbierać. Dam znać bo sam jestem ciekaw.

Piasek80
12-07-2019, 10:46
W sumie to jeżeli nie mamy auta od nowości to wszelkie dekodery VIN nie mają sensu bo i tak wyjdzie dopiero na podnośniku:
- po pierwsze dlatego że ktoś mógł wymienic silnik
- po drugie dlatego że dolny mokry pasek można wymienić na zestaw łańcuchowy

tomasz_oleszno
15-07-2019, 11:00
W sumie to jeżeli nie mamy auta od nowości to wszelkie dekodery VIN nie mają sensu bo i tak wyjdzie dopiero na podnośniku:
- po pierwsze dlatego że ktoś mógł wymienic silnik
- po drugie dlatego że dolny mokry pasek można wymienić na zestaw łańcuchowy

I masz racje a w moim silniku okazało się że jest łańcuch. Właśnie wracam od mechanika do tego okazało się że do wymiany jest praktycznie wszystko co się wymienia. Rolki, rolki napinające, sprzęgło alternatora, pompa wody no dosłownie wszytskie części które się zużywają. Nawet prawa łapa silnika się rozlała i zarzuciła cały silnik z prawej strony olejem. Wygląda to tak jakby od ostaniego oficjalnego serwisu w fordzie nikt tam w nim oprócz oleju nic nie wymieniał. Rolka prowadząca był tak zużyta że aż się skrzywiła a rolka na napinaczu nie miała dosłownie łożyska. Pasek rozrządu był fordowski ale wyglądał na całe szczęście przyzwoicie, wymieniłem na INA. Najgorsze jest to że nic nie piszczało, nie szumiało. Dopiero po zdjęciu paska wielorowkowego wszystko wyszło na jaw. I trudno jak się kupiło to juz trzeba zrobić i jeżdzić.

Rafał A.(antek)
15-07-2019, 23:45
ale za to silnik jest pancerny.

tomasz_oleszno
16-07-2019, 08:16
Dokładnie, tak samo jak mojej starej Vectrze B która 2 tyg temu poszła na żyletki. Samochód się rozpadł a 1.7 TD od Isuzu dalej palił od strzała.

somsiaq
16-07-2019, 09:55
Witam Wszystkich Serdecznie,

Panowie na dniach będę robił wymianę rozrządu, góra i dół, przebieg raczej prawdziwy 245 tyś.
Wymieniał dóm, ponieważ raczej nikt od nowości go nie ruszał. Mam do Was prośbę o radę. Góra była wymieniana 75 tyś temu, przy okazji wymieniana była pompa wody.
Czy teraz jest konieczna wymiana pompy ??
Części kupuje sam bo mechanik strasznie dużo sobie liczy za zamienniki. Czy po za góra ( pasek + napinacz ), dół kaseta + uszczelniacz wału + uszczelniacz pompy wtryskowej muszę jeszcze coś zakupić??
Czy jak wymienialiście dolną kasetę to wymienialiście też napinacz ??

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,

Piasek80
22-07-2019, 08:33
Górny rozrząd w całości to ok 200zł zestaw z INA
Pompa wody INA ok 170zł
Wymień wszystko - będziesz spał spokojnie

Ja też na dniach zmieniam w 1.8TDCI 125KM i potrzebowałbym kilku danych:
- nr uszczelniaczy wałka pompy wtryskowej od strony rozrządu
- nr uszczelniacza wału od strony rozrządu
i jak uszczelniana jest sama pokrywa kasety dolnego paska rozrządu ?
Tam przychodzi jakaś uszczelka czy jakaś masa klejąca ?

Powoli kompletuję cały zestaw, na razie przyszła góra

https://images90.fotosik.pl/221/581cad9181fb92a6.jpg

https://images89.fotosik.pl/221/ca8ccc7bd13c4bef.jpg

czy ktoś wie czemu do pompy wody tylko 3 śruby dają kiedy tam więcej otworów ?

Pasek od lat niezmiennie "delikatny" jak na diesla (porównując np do pasków stosowanych w silnikach VAG 1.9TDI PD czy 2.0TDI gdzie to nie dość ze dużo szersze i grubsze to jeszcze teflonem pokryte. Ten w dotyku sprawia wrażenie wykonanego z tektury :)
Jeżeli Ford twierdzi że to ma 200 tyś km lub 10 lat wytrzymać... no... ryzykowny interwał.

tomasz_oleszno
22-07-2019, 19:38
Ceny troszke zawyżone bo ja za rozrząd INA dałem 128 zł, pompe założyłem SKF (227 zł) według mnie jakościowo lepsza od INA. W Volvo V50 zawsze zakładam SKF cały komplet rozrządu z pompą i teraz jak wymienialem to wszystko jak nówka wyglądało. U mnie dodatkowo doszło sprzęgiełko alternatora (ktoś już wymieniał kiedyś bo było założone INA). Objawiało się to tym że jak stanąłem np. na światłach to auto co chwile jakby drgało ale wszystko znikało np. po włączeniu klimy lub podgrzewania szyby. Po wymianie objawy znikneły jak ręką odjąć.

zmulim
22-07-2019, 23:16
Ponieważ INA nie produkuje osobiście pomp wody. Rolki prowadzące owszem, napinacze również. Natomiast przy tych zestawach rozrządu INA jest po części „pakowaczem”. I tak najczęściej pakowane są pompy wody z firmy Dolz. Co ciekawe, nawet w jednym z zestawów rozrządu firmy INA widziałem rolkę prowadzącą firmy... SKF. Co do pasków rozrządu, powiem tak - miałem 1.8 tddi gdzie blok jest dość podobny i górny rozrząd strzelam że taki sam i pasek oryginalny Forda (robiony przez Dayco), był pokryty teflonem i wcale nie sprawiał wrażenia lichego. Fakt że takiego z INY w ręce nie miałem, być może one są inne nieco. Na swoim pasku jeździłem 180tys km i przy demontażu nie był jakoś szczególnie sfatygowany. A co do samej pompy wody, to z tego co widzę to też wygląda jak w starych konstrukcjach, i jest napędzana paskiem osprzętu, więc jeśli jest szczelna i nie ma oporów przy obracaniu to nie ma co jej ruszać. U mnie pompę wymieniałem przy 250tys, i była ok, kiedyś o tym pisałem w innym wątku.

Piasek80
28-07-2019, 07:36
Dlatego wolę sety INA bo "w najgorszym przypadku" :) będą to graty sygnowane logiem INA, podczas kiedy jak piszesz trafiają się i SKF czy FAG. W SKF`ach spotkałem się parę razy z gratami INA w pudełkach. Najlepszy przykład jest na rolkach napinających do TDI`ków: zarówno u INA jak i SKF jest ten sam Litens w pudełku, różnica w cenie między jednym pudełkiem a drugim to często ok 50zł... za pudełko bo napinacz w obu przypadkach taki sam.
Odnośnie górnego paska z teflonem to faktycznie występuje taki tylko z Dayco ale w opisie technicznym podają że tylko dla silnika QYBA i interwał serwisowy 150tyś km.
Ale dostępne one są tylko gdzieś na stronach oferujących graty stricte do Fordów. I pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi:
- czy ten pasek wzmacniany teflonem był stosowany "od modelu" QYBA bo tak im wyszło i można go z powodzeniem stosować w dół...
- czy też tylko do tego silnika ponieważ, nie wiem zastosowali inne koła zębate, coś tam zmodernizowali czy wzmocnili
Swoją drogą nie zmienia to faktu że jeżeli dla paska z osnową teflonową zalecają interwał max 150 tyś km to "zalecenia 200 tyś km" dla normalnego paska rozrządu brzmi jak herezja. Po mojemu górny pasek max 100 tyś, dolny i wówczas pompa wody okolice 180 tyś km, no max 200 ale to już jest trochę przeginanie zwłaszcza kiedy wiek konstrukcji do 10 lat się zbliża.

zmulim
28-07-2019, 10:41
Ten samochód o którym rozmawiamy to Focus mk2? Chociaż tam był chyba tylko wariant 115KM, a w Mondeo było też 125KM. Z tego co patrzyłem to taki zestaw paska rozrządu z Dayco (Ford), pasuje do wszystkich silników 1.8 TDCi i do starych TDDi, nie ma tutaj jakiegoś rozróżnienia czy to QYBA czy FFBA czy KHBA. Podsyłam link: http://ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.8-TDCi-TDDi-komplet-oryginalny-FORD-1201255/159
Co do tych kół zębatych to kojarzę jedynie pewną zmianę w ich konstrukcji z czasów Focusa mk1 i TDDi gdzie należało zmienić koło zębate z końcówką AB na AC. Tutaj masz jeszcze pasek z Dayco, nie ma tu żadnej wzmianki że tylko dla QYBA: http://ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.8-TDCi-TDDi-komplet-DAYCO-HT-wzmocniony/1597
Górny pasek rozrządu generalnie w tym silniku jest dość trwały i nie narażony na jakieś ogromne obciążenia, gorzej z dolnym, dlatego szkoda że zamiast łańcucha, który był w tych silnikach kiedyś, zaczęto dawać pasek w kąpieli olejowej. No ale serwisy muszą na czymś zarabiać.
Co do tych uszczelnień:
Na wałek rozrządu: 1207619
Na wał korbowy z przodu: 1198045
Uszczelnienie pod obudowę paska w kąpieli: 1078522
Uszczelnienie pompy wtryskowej od strony paska: 1810619
Uszczelnienie pompy wtryskowej od strony bloku: 1094599
Uszczelka pod pokrywę dolnego rozrządu: 1113202

Meniumeh
13-01-2020, 20:22
Panowie są taka rozbieżność w cenach ORYGINALNYCH kaset rozrządu ?

Najtaniej co znalazłem tak na allegro co wygląda jak ORYGINALNY kosztuje 420zł i nawet ma jakąś datę na pudełku ( w tym jeszcze z 20zł prowizji dla allegro muszą oddać ) https://allegro.pl/oferta/ford-focus-ii-mondeo-iv-1-8-tdci-zestaw-rozrzadu-7617545393

W innej ofercie sklep na allegro pisze PRODUKT FABRYCZNIE NOWY, ORYGINALNY. DYSTRYBUCJA POZASERWISOWA . O co chodzi ?



W oficjalnym sklepie 600zł lub więcej https://ford.sklep.pl/product-pol-17328-naped-pompy-wtryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-paskiem-rozrzadu-1562244.html

Czy są podróbki oryginału? Czemu taka różnica ? Są tam jakieś daty produkcji ?

Jak kupić żeby wtopy nie zaliczyć i nie przepłacić niepotrzebnie?

Piasek80
13-01-2020, 20:52
O ile mnie pamięć nie myli ostatnie wypusty motoru 1.8TDCI to bodaj 2012r czyli 8 lat jak nie stosują, do tego giną z rynku bo awaria dolnego rozrządu (przez głupotę producenta) praktycznie kasuje silnik.
Reasumując: coraz ich mniej. A części na magazynach leżą. Albo przecenią i sprzedadzą albo wyrzucą na złom - wróć - będą musieli zgłosić w BDO że przekazali do utylizacji.

Meniumeh
14-01-2020, 20:08
Czyli wg Ciebie większość kaset rozrządu i tak ma 10lat nawet te w ASO sprzedawane?

Ja myslałem, że części zamienne produkuje się na bieżąco.

Zastanawiam się co może się stać z takim paskiem jak poleży 10 lat, chyba conajwyzej zesztywnieje trochę co jest chyba najgorsze w tym przypadku.

Piasek80
14-01-2020, 21:20
W tym konkretnym widnieje data na pudełku.
Pytanie czy to produkcji czy raczej terminu "przydatności do spożycia"

Meniumeh
19-01-2020, 23:08
Raczej daty "przydatności do spożycia" nikt nie podaje na częściach

Piasek80
20-01-2020, 07:59
Ale szczegółowe wytyczne DTR zawierają konkretne daty ile to może leżakować będąc jeszcze zdatne. Dlatego w samochodzie masz dwie wytyczne: przebieg albo data w zależności co nastąpi prędzej. To jest guma, tam zachodzą normalne procesy jej starzenia bez względu na to czy to jest w silniku zamontowane czy leży w pudełku na regale.
Wiadomo że nie można popadać w skrajności że 5-letni zestaw to już złom bo tak nie jest ale założysz 30-letni pasek rozrządu (nowy, z pudełka, nawet OE ale mający 30 lat od daty produkcji) do np Golfa II ?
A takich ofert po internetach jest pełno. Sam znam człowieka/firmę który zajmuje się wykupowaniem likwidowanych stanów magazynowych dealerów kilku marek na zachodzie i ... sprzedażą tego potem na europę środkowo-wschodnią.
Na zachodzie delikatnie stukniesz takim W211 z 2003r i masz praktycznie gwarancję szkody całkowitej (bo koszt wymiany zderzaka, lampy i błotnika przekroczy wartość pojazdu) zwłaszcza w ASO... a części na magazynach leżą. Zwłaszcza kiedy doznało to jakichś uszkodzeń, chociażby opakowania zewnętrznego przez tyle lat składowania. Jakaś wgniotka, rysa, zawilżałe opakowanie z którego zlazła etykieta - wszystko kasacja. Paski wieloklinowe osprzętu, jakieś uszczelki z gumy, uszczelniacze itp. 5-6 lat i wyjazd. Tego nikt nie założy w warsztacie i nie da na to pisemnej gwarancji.
U nas jeszcze takie rzeczy przechodzą gdzie wstawiasz do mechanika na rozrząd, dajesz mu rozrząd, po rozbiórce się okazuje że oba uszczelniacze (wału i wałka ciekną) dodatkowo wymienia, kasa do ręki i nie było tematu. Dlatego była to pierwsza branża której kasy on-line wstawili.
Na zachodzie na każdą pierdołę którą robisz w aucie musisz wystawić papier który się wiąże z 2-letnią gwarancją na cześć i usługę. Dlatego to wszystko kosztuje 4x tyle co i nas.

hindus
20-01-2020, 08:16
bez względu na to czy to jest w silniku zamontowane czy leży w pudełku na regale.
No nie do końca, w przypadku stania "w aucie" mamy do czynienia ze zmiennymi warunkami środowiska + napięcie mechaniczne. Jak leży w kartoniku w magazynie to poza powolnym utlenianiem nic mu się nie dzieje, tym bardziej, że taki karton nie przepuszcza nie wiadomo ile powietrza.
Np. jeśli chodzi o opony, wg. https://motofocus.pl/technika/8675/opona-w-magazynie-starzeje-sie-17-razy-wolniej-niz-w-eksploatacji podana jest nawet wartość o ile wolniej starzeje się taka opona - 17 razy. Czy podobnie zachowuje się pasek rozrządu? Ciężko powiedzieć...

Fulara
20-01-2020, 08:29
oczywiście że pasek rozrządu w kartoniku starzeje się wolniej niż w aucie - czy 17 razy nie wiem.

nie ma zmiennych czynników atmosferycznych takich jak ciepło zimno wilgoć mróz
poza tym nie ma napięcia

nie przesadzałbym z tym wszystkim. jeszcze raz powtorze że rok temu zdjąłem mój pasek po 100 000 km i 5 latach. wyglądał jakby miał miesiąc. jedynie napisy trochę wyblakły.

Piasek80
20-01-2020, 09:19
A ja znam znowu inny przypadek też paska rozrządu z Corsy B. Salonowa, jedną z ostatnich B jakoś w 2002r nabyta i do dzisiaj jeździ. 2 czy 3 lata temu (już nie pamiętam) pękł pasek rozrządu - jeszcze fabryczny, oryginalny jak wyjechał z salonu bo przez te wszystkie lata auto ledwo 35 tyś km zrobiło.
To pasek w ręku mogłeś drzeć jak karton, ciach i rozerwany. A też jeszcze napisy na nim były OE GM.

kafar27
15-05-2020, 11:09
Witam. Jaki jest koszt rozrządu, chodzi mi o robociznę wymiany górnego i dolnego rozrządu? I czy wszystkie focusy po FL mają dolny pasek zamiat łańcucha?

konieczko5
15-05-2020, 11:48
Zadzwoń do mechanika i się spytaj ile weźmie.

marcin15
15-05-2020, 22:09
Witam. Jaki jest koszt rozrządu, chodzi mi o robociznę wymiany górnego i dolnego rozrządu? I czy wszystkie focusy po FL mają dolny pasek zamiat łańcucha?
Większość. Paski zamiast łańcucha wprowadzili chyba od 02/2008. Ja mam z lutego 2008 i już jest pasek

poli007
27-11-2020, 14:28
Witam mam najechane ok 187 tys czas na wymiane osprzętu rozrządu dowiedzialem się że mam tam tzw 2 paski i chciałbym się dowiedzieć jaka mniej więcej wynosi cena wymiany tego wszystkiego na oryginalnych częściach wraz z robotą. Dziękuje pozdrawiam

Edit Pytałem mechanika za dolny rozrząd 800 zl a oby dwa 3 tys to normalna cena?

grejan
01-10-2021, 19:04
Czeka mnie druga wymiana rozrządu Focus 2008r 1.8 TDCI 115KM, jakie części potrzebne do kompletnej wymiany rozrządu (kaseta, suchy pasek itp?)? Mam wyciek oleju gdzieś spod pokrywy rozrządu i świst (szum) w okolicach rozrządu silnika silniku. Pasek klinowy zdjęty i świst pozostał. Auto przejechało 100tys. km od poprzedniej wymiany. Jeden mechanik powiedział że wymienia się przy drugiej wymianie pompę oleju czy to prawda?

Fulara
01-10-2021, 19:07
nie napiszę ci co masz wymienić bo nie robiłem tego silnika, ale jak jesteś z katowic to skompletuj części ( co ci tu wymienią ) i jedz do ford sławek zapłacisz robociznę ale tam ci kitu nie wcisną, znam właściciela i człowiek z klasą

grejan
01-10-2021, 19:12
Dzięki za podpowiedź :)

langolier
01-10-2021, 19:58
Czeka mnie druga wymiana rozrządu Focus 2008r 1.8 TDCI 115KM, jakie części potrzebne do kompletnej wymiany rozrządu (kaseta, suchy pasek itp?)? Mam wyciek oleju gdzieś spod pokrywy rozrządu i świst (szum) w okolicach rozrządu silnika silniku. Pasek klinowy zdjęty i świst pozostał. Auto przejechało 100tys. km od poprzedniej wymiany. Jeden mechanik powiedział że wymienia się przy drugiej wymianie pompę oleju czy to prawda?mnie zawsze polecają wymianę (co prawda mam benzynę ale to chyba bez znaczenia). Robi się to tak rzadko, że....

zmulim
01-10-2021, 20:39
Nie wiem jak w 1.8 TDCi, ale z racji że to konstrukcja na bazie TDDi, obstawiam, że poza zastąpieniem łańcucha paskiem w oleju, rozrządy jakoś się nie różnią, stad podejrzewam że pompa oleju jest zintegrowana w obudowę dolnej kasety rozrządu. I tak, przede wszystkim warto ją sprawdzić i w razie zużycia wymienić, bo zdarzały się przypadki (w tddi), że niedomagała.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dart8
01-10-2021, 21:29
skompletuj części ( co ci tu wymienią ) i jedz do ford sławek zapłacisz robociznę

i to sporo zapłacisz :)
Może naprawy robią wg sztuki po szkoleniach w Fordzie i z głową, ale kasują ładnie. Wymieniałem tam filtr paliwa. Nowy (fordowski) przywiozłem, zgadnijcie jaki był rachunek.
240 zł :) za samą wymianę.
bajka
grejan wymieniaj z pompą

Fulara
01-10-2021, 21:36
i to sporo zapłacisz :)
Może naprawy robią wg sztuki po szkoleniach w Fordzie i z głową, ale kasują ładnie. Wymieniałem tam filtr paliwa. Nowy (fordowski) przywiozłem, zgadnijcie jaki był rachunek.
240 zł :) za samą wymianę.
bajka
grejan wymieniaj z pompą

jestem zdania, że albo dobrze albo wcale
zrób sobie rozrząd zmiennych faz rozrządu u józka

zaraz pojedziesz do sławka, albo do mnie

ale tu trzeba płacić.

Dart8
02-10-2021, 09:50
Łukasz tyle, że "dobrze" to jedna sprawa a "drogo" to inna.
Sam przyznaj, że 240 za samą wymianę jedynie filtra paliwa (bez kosztu filtra) to kwota niewspółmierna do wykonanej pracy i nawet czasu. Nie wiem ile teraz taka usługa tam kosztuje, było to rok temu. Obstawiam , że około 300zł skoro ceny rosną. Co do rozrządu to np. Mart Auto Service jest droższy od "Sławka", oczywiście na ori Forda "bo dziadostwa nie zakładamy". ~2000zł vs ~1600-1700zł (ceny z zeszłego roku). Tyle, że ori Forda to właśnie dziadostwo. Ja wymieniłem fabryczny po 120 000 bo pompa się już zacierała. A wyszło mnie 700 zł, oczywiście cały kpl.

kln1920
02-10-2021, 11:58
Co do Ford Sławek to mogę polecić. Owszem, cenią się sporo, ale roboty typu rozrząd czy jakieś typowe fordowskie problemy, które dla innych mechaników mogą być zagadką- polecam. Osobiście roboty z zawiasem, filtry, olej, hamulce itp robię u znajomego mechanika, a grubsze tematy u Sławka :)

Fulara
02-10-2021, 12:44
Dart
tak, tu akurat trochę polecieli, ale wiesz, jak masz dać np. rozrząd Józkowi co spartoli to lepiej zapłacić nawet 2x tyle i mieć spokój.

kumpel Fordzika
05-12-2021, 22:36
Panowie, koledzy, przyjaciele :) Wymiana kompletu rozrządu z robocizną na porządnych częściach to szacunkowo na dziś ile może kosztować. Jaki zestaw kupować i gdzie szukać świadomego rzeczy mechanika. Fordzik 2010 rok 115 KM 1,8 TDCi podobno na pasku kasetowym hotoil

cezarg1410
06-12-2021, 09:22
Zaszalałeś panie kolego z tym tematem :)
Nikt nie wie gdzie mieszkasz, z usług jakich mechaników korzystasz, więc nie ma za bardzo szansy, że ktoś poda koszt robocizny - oczywiście poza mechanikiem, którego możesz po prostu zapytać.
Co do części: 2010 rok to na 100% kaseta z mokrym paskiem. 11 lat więc czas najwyższy wymienić całość - zdarzały się przypadki zerwania dolnej części rozrządu.
Z tego co widzę "pakiet premium" (górny rozrząd, dolny rozrząd, uszczelki, pompa wody, uszczelniacz wału, pompy) z Forda to 1800 PLN: https://ford.sklep.pl/product-pol-18330-1-8-TDCI-oryginalny-zestaw-rozrzadu-kaseta-pompa-wody-OE-OE.html
Dużo, ale jakoś mam wrażenie, że tam od cholery części jest.
Podobny zestaw, ale na zamiennikach (z tego co widzę to same porządne częśćI) https://ford.sklep.pl/product-pol-19839-1-8-TDCi-zestaw-rozrzadu-kaseta-pompy-wtry-pompa-wody-OE-INA.html to około 1100 PLN.

Osobiście wziąłbym nr 2, ale to zależy od Ciebie :) Plus koszt wymiany pewnie z 500 PLN lekko. Do tego płyn chłodniczy. Według mnie jakieś 1700 PLN "nie Twoje".
Powodzenia

konieczko5
06-12-2021, 09:38
...

cezarg1410
06-12-2021, 10:06
Skąd ta cena? Na Marsie taka jest?

kumpel Fordzika
06-12-2021, 17:30
W ASO Ford była akcja na wymianę, 2500 zł, ale innym czymś głowa była zajęta. Czyli trzeba tak najmniej te 2000 zł kurka mać !!
Dzięki za rzeczowe info.
ps
po VIN da się zweryfikować jaki to zestaw kupić ?


Zaszalałeś panie kolego z tym tematem :)
Nikt nie wie gdzie mieszkasz, z usług jakich mechaników korzystasz, więc nie ma za bardzo szansy, że ktoś poda koszt robocizny - oczywiście poza mechanikiem, którego możesz po prostu zapytać.
Co do części: 2010 rok to na 100% kaseta z mokrym paskiem. 11 lat więc czas najwyższy wymienić całość - zdarzały się przypadki zerwania dolnej części rozrządu.
Z tego co widzę "pakiet premium" (górny rozrząd, dolny rozrząd, uszczelki, pompa wody, uszczelniacz wału, pompy) z Forda to 1800 PLN: https://ford.sklep.pl/product-pol-18330-1-8-TDCI-oryginalny-zestaw-rozrzadu-kaseta-pompa-wody-OE-OE.html
Dużo, ale jakoś mam wrażenie, że tam od cholery części jest.
Podobny zestaw, ale na zamiennikach (z tego co widzę to same porządne częśćI) https://ford.sklep.pl/product-pol-19839-1-8-TDCi-zestaw-rozrzadu-kaseta-pompy-wtry-pompa-wody-OE-INA.html to około 1100 PLN.

Osobiście wziąłbym nr 2, ale to zależy od Ciebie :) Plus koszt wymiany pewnie z 500 PLN lekko. Do tego płyn chłodniczy. Według mnie jakieś 1700 PLN "nie Twoje".
Powodzenia

cezarg1410
06-12-2021, 18:17
2500 to dobra cena jak na ASO. Pamiętam jak mi kiedyś powiedzieli za wymianę dwumasy 7500. i to było z 5 lat temu.
Do sedna... Tam nie ma filozofii. Był jeden zestaw na łańcuch i jeden na pasek. Tyle.
Dla pewności możesz wysłać Vin do ford sklep. Bez problemu Ci potwierdza.

Piasek80
06-12-2021, 19:40
Dolny rozrząd na pasku (Dayco, SWAG lub Conti) ok 600zł po internetach chodzą
Górny z pompą wody w/w producentów ok 300zł
+ robota mechanika

kumpel Fordzika
06-12-2021, 22:00
Dolny rozrząd na pasku (Dayco, SWAG lub Conti) ok 600zł po internetach chodzą
Górny z pompą wody w/w producentów ok 300zł
+ robota mechanika
Mógłbyś podlinkować o którym mówisz ?
////////////////////////////////////////////////////

Samochód ma przejechane 92 000 km, hmmmm same paski powymieniać.

Piasek80
07-12-2021, 04:52
Nawet się grubo przestrzeliłem.

Zestaw z Dayco
dolny + górny
https://allegro.pl/oferta/ford-mondeo-iv-s-max-1-8tdci-zestaw-rozrzadu-dayco-10031226157

https://allegro.pl/oferta/ford-focus-galaxy-1-8tdci-zestaw-rozrzadu-6218301115

OE Ford
https://allegro.pl/oferta/ford-focus-ii-mondeo-iv-1-8tdci-zestaw-rozrzadu-6230929497

https://allegro.pl/oferta/ford-focus-galaxy-1-8tdci-zestaw-rozrzadu-oryginal-6218390046

I jeszcze setki innych ofert
https://allegro.pl/listing?string=zestaw%20rozrz%C4%85du%20ford%201.8 TDCI

Bardziej ważny od przebiegu jest wiek. Dolny pasek sypie się ze starości bo jest dużo przykładów że bez problemów i 240 przejechał, ale równie dużo że już przy 150 zgubił zęby. Słowo klucz - wiek. To sypie się mniej-więcej w okolicach 10 lat od montażu, po prostu ze starości.
A tu masz temat jakbyś sobie chciał pooglądać jak to potem wygląda
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=300152
ale jeżeli twój jest jeszcze "fabryka" to może nie oglądaj... :)

cezarg1410
07-12-2021, 09:06
Kolega Piasecki dobrze radzi. Wymieniaj dół - zupełnie nie ma na co czekać.

cza-rny
07-12-2021, 22:12
z tego co pamiętam to w serwisie mówili mi, że dolny powinno się wymieniać przy 200, nie ukrywam, że nie miałem o tym pojęcia i jak zmieniałem w swoim 1.8 TDCI w zeszłym roku to było nalatane ponad 240
pasek był sparciały, wyraźnie spracowany i miał powyrabiane zęby
nie ma co się zastanawiać i trzeba wymienić
inna sprawa to to, że nie każdy "macher" wymieni dół, potrzebne są blokady, aby zablokować wałek rozrządu, wał korbowy wieniec koła zamachowego i koło zamachowe i cholera wie co tam jeszcze ;-)

Piasek80
08-12-2021, 04:31
Interwał serwisowy producenta zakładał 240 tyś km lub 10 lat w zależności co nastąpi prędzej) na wymianę dolnego zestawu. Sęk w tym że nielicznym dożyły silniki do takiego przelotu. Potem chyba? skrócili dystans do 180ciu - coś mi się obiło o uszy gdzieś
Wiele razy tutaj było o tym pisane że bezpiecznym interwałem dla tego silnika jest 6-8 lat lub do 80 tyś na górnym rozrządzie i do 160 tyś km na dolnym rozrządzie - jeśli jest nim pasek w kąpieli.

Fulara
08-12-2021, 05:34
nie wiem po co w ogóle ta dyskusja tu, z całym szacunkiem dla komentujących

ma zrobić rozrząd od A do Z
nie zrobi, jego sprawa i tyle. więcej pisać nie potrzeba. jak mu strzeli dół to się nauczy. chcącemu nie dzieje się krzywda, wszystkie linki ma.

perkovski
30-12-2021, 09:47
witam.
swiezak jestem na forum wiec do rzeczy. Wymiana rozrzadu i mechanik sie pyta czy dolny tez wymieniamy.
samochod w rodzinie z salonu i raczej dolny nie byl nigdy wymieniany bo bym wiedzial.
przejechane mam 260 tys i albo trafil mi sie wyjatkowo mocny pasek albo jest łancuch.
staralem sie przeczytac jak najwiecej w tym watku i raczej dolna kasete tez wymienie, ale jesli okaze sie ze jest łancuch ? mozna to jednoznacznie sprawdzic i okreslić przed zakupami ?

Rafał A.(antek)
03-01-2022, 09:32
określić po VIN, a przy 260 wymieniać czy łańcuch czy pasek. Pasek mógł wytrzymać realne 260

luki81
07-02-2022, 08:42
Koledzy, mam fokę 2010r., aktualny przebieg 197k km więc wypadałoby wymienić rozrząd. Już doczytałem że trzeba zrobić górę i dół więc to nie podlega dyskusji natomiast co radzicie zrobić w kwestii pompy wody? Widzę że są zestawy górnego paska zarówno z pompą jak i bez. Czy pompa w tym silniku jest napędzana paskiem rozrządu czy można ją w razie potrzeby wymienić bez rozbierania rozrządu? Radzicie ją wymienić przy takim przebiegu czy jeśli nic nie cieknie to zostawić?

Piasek80
07-02-2022, 09:40
Wymieniać wszystko. Tam jest za dużo rozbierania żeby za 30 tyś km drugi raz się za to zabierać.

luki81
07-02-2022, 09:56
Interwał serwisowy producenta zakładał 240 tyś km lub 10 lat w zależności co nastąpi prędzej) na wymianę dolnego zestawu. Sęk w tym że nielicznym dożyły silniki do takiego przelotu. Potem chyba? skrócili dystans do 180ciu - coś mi się obiło o uszy gdzieś
Wiele razy tutaj było o tym pisane że bezpiecznym interwałem dla tego silnika jest 6-8 lat lub do 80 tyś na górnym rozrządzie i do 160 tyś km na dolnym rozrządzie - jeśli jest nim pasek w kąpieli.

W drugiej połowie 2008 roku dostałem fokę z tym silnikiem jako auto służbowe - polift wtedy to była na drogach świeżynka. W trzy lata zrobiłem 175k km i pamiętam że w ASO mówili wtedy że rozrząd do wymiany przy przebiegu 180k km. Na 100% była mowa o takim interwale bo znajomy zastanawiał nad zakupem tego auta ale finalnie temat umarł bo firma flotowa wywaliła cenę wykupu z kosmosu.

Piasek80
07-02-2022, 11:27
Czyli dobrze słyszałem.

luki81
07-02-2022, 17:07
A jeszcze pytanie o napinacz, bo widzę że w żadnym zestawie go nie ma a w sklepie motoryzacyjnym zwrócili uwagę że występuje osobno.

Są jakieś zestawy żeby od razu był?

Piasek80
07-02-2022, 17:14
Chodzi o napinacz dolnego paska ?

https://ewor.pl/image/cache/catalog/products/14039536191562232-900x675.jpg

Nie. Występuje osobno.

kumpel Fordzika
06-04-2022, 22:48
Kolega Piasecki dobrze radzi. Wymieniaj dół - zupełnie nie ma na co czekać. Mógł byś doradzić Kolego jak temat tego rozrządu budżetowo zrobić, paski wymienić, górny dolny no rozumiem, ale auto ma mały przebieg i szkoda wymienić pompę i wszystko inne z tym związane.
Co mam zakupić, raczej z zamienników ?

Piasek80
07-04-2022, 07:28
Ale nikt nie każe OE Forda gratów kupować. Idź w INA, Dayco, typowego składaka jak ja u siebie zrobiłem i wychodzi połowę taniej jak OE Forda. Pompa wody INA kosztowała jak pamiętam okolice 100zł!!. Choć trzeba podkreślić że ten nie jest wcale jakiś drogi. Nawet tutejszy "nadworny" sklep z gratami do Fordów ma na to dobre ceny bo ... widzą że te silniki się już kończą i albo sprzedadzą za jakieś pieniądze albo ... trzeba będzie oddać do utylizacji i rozpisać na straty.

kumpel Fordzika
07-04-2022, 10:24
Ale nikt nie każe OE Forda gratów kupować. Idź w INA, Dayco, typowego składaka jak ja u siebie zrobiłem i wychodzi połowę taniej Mówisz o takim zestawie z linka poniżej ? ASO FORD zawołało za całość 4000 zł :D czy tam coś jest do spierdzielenia przy tej robocie, wymaga jakiegoś wyjątkowego oprzyrządowania, czy można to polecić dobremu warsztatowi robiącemu tzw niemieckie :)
W poprzednich autach rozrząd wymieniłem za 600- 800-1000 zł, a tu masz babo placek :(
https://ford.sklep.pl/product-pol-19839-1-8-TDCi-zestaw-rozrzadu-kaseta-pompy-wtry-pompa-wody-OE-INA.html

Piasek80
07-04-2022, 12:41
Jaki placek, 1150zł za kpl zestaw każdej pierdoły to dużo ?
Składaka w motoryzacyjnym skompletujesz za 6-7 stów pewnie

kumpel Fordzika
07-04-2022, 21:45
Jaki placek, 1150zł za kpl zestaw każdej pierdoły to dużo ?
Składaka w motoryzacyjnym skompletujesz za 6-7 stów pewnie
Zastanawiam się który wziąć:
zaszaleć ;)
https://ford.sklep.pl/product-pol-19840-1-8-TDCi-zestaw-rozrzadu-kaseta-pompy-wtryskowej-pompa-wody-OE-SKF.html
oszczędzić dużo ;)
https://ford.sklep.pl/product-pol-19839-1-8-TDCi-zestaw-rozrzadu-kaseta-pompy-wtry-pompa-wody-OE-INA.html
czy przydziadować
https://ford.sklep.pl/product-pol-19843-1-8-TDCi-zestaw-rozrzadu-kaseta-pompy-wtry-pompa-wody-D-Gates.html

mechanik doświadczony bardzo za usługę 1000 zł za robotę chce, facet nigdy nie robił Focusa :D , ale setki Mercedesów, Bemek i Audi, łącznie z nowymi modelami 30 lat w niemieckich. Zastanawiam się czy Focus go zaskoczy i kto wygra :)

rav 75
08-04-2022, 05:03
Jak się coś wydarzy, mechanik stwierdzi że nie właściwe części a sklep odrzuci gwarancję z powodu nie właściwego montażu. Pomyśl, czy nie warto dołożyć te kilka stów i mieć przynajmniej jakaś gwarancję na produkt i usługę? Wiem, czasy są jakie są, nikomu się nie przelewa.
Tak tylko sugeruję, na luzie.

kumpel Fordzika
25-04-2022, 22:14
Wiem, czasy są jakie są, nikomu się nie przelewa.
Tak tylko sugeruję, na luzie.
Dziś Foczka odebrana rozrząd cały kompletny wymieniony, dół, góra, pompa wody i nawet napinacz nowy kompletny z rolkami dany. Silnik jakoś ładniej chodzi ;)
Wydaje się, że mechanika o wysokiej kulturze technicznej trafiłem i uczciwym podejściu do klienta. Wszystko rozpisane, co i ile kosztowało i dlaczego.
2800 zł ( 2000 części, 800 robocizna) + olej + płyn chłodniczy = 3000 zł tyle mniej w kieszeni, a to już niestety miłe nie jest przy aucie za cyrka 20 tys :( :( :(
.
Wszystkim podziękówki za udział w zagadnieniu i porady.

MorroAk47
27-11-2022, 20:44
https://focusmk1.wordpress.com/2016/05/31/wymiana-rozrzadu-tddi-tdci/

roman09
19-02-2023, 20:58
Możecie polecić dobrego mechanika we Wrocławiu który jest w stanie to ogarnąć? Focus mk2 fl 1.8 tdci. Wymiana rozrządu góra i dół : )

Jankas
01-07-2023, 19:43
Witam szanownych grupowiczów.Czy jest ktoś kto po nr.VIN powie czy dolny rozrząd mam na pasku czy łańcuchu? Jeśli łańcuch to czy trzeba wymieniać?Przebieg jaki pokazuje 303 tak jaki realny tego nikt pewnie nie wie.Rok produkcji 07.2007 wiem że niby do 10.2007 na łańcuchu ale chcę być pewny.Pozdrawiam.

Grzesiek Chyży
04-07-2023, 15:36
Witam, jakiej firmy polecacie pasek mokry i kasetę, Ori ze sklepu, czy jakiś dobry zamiennik?