Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Uszkodzona glowica 2.0 TDCI co dalej ?


RafiRypin
21-03-2013, 20:48
Witam, zdjalem dzis pokrywe zaworow i okazalo sie ze auto nie chodzi na wszystkie garki dlatego ze mam uszkodzona czesc glowicy ta ktora trzyma walki rozrzadu, jaka moze byc przyczyna tego ze to sie stalo? bedzie cos z tłokiem czy poprostu peklo ot tak sobie, dodam jeszcze ze dmucha z miarki oleju i zapala sie kontrolka smarowania jak sie nagrzeje, mozna wymienic tylko ta gorna czesc?

steell
21-03-2013, 20:51
Foty całości i zbliżenie na uszkodzenie

RafiRypin
21-03-2013, 21:08
Foty całości i zbliżenie na uszkodzenie

http://s4d4.turboimagehost.com/t/15458750_DSC_0336.JPG (http://www.turboimagehost.com/p/15458750/DSC_0336.JPG.html)
silnik odpala i chodzi tyle ze na 2 albo 3 cylindry bo tam gdzie to pekniecie to dzwigienki nie wciskaja zaworow

salom
22-03-2013, 10:02
Czeka cię remont silnika.Przedmuchy z miarki oleju i klawiatury zaworów, niepalenie na wszystkich cylindrach , świadczą o potrzebie poważnej naprawy. Aby to zdjagnozować, konieczne jest najpierw zmierzenie cisnienia sprężania w silniku, a potem zdjęcie, sprawdzenie i naprawienie głowicy, lub o ile jest poważnie oszkodzona, np pęknięta, to kupić druga, używaną, nowa chyba droga.
A świecąca kontrolka ciśnienia oleju, świadczy o uszkodzeniu układu smarowania lub zapchany smok pompy olejowej. Tak czy inaczej rozbiórka silnika, głowica, i zdjęcie miski olejowej, może narazie bez wyjmowania silnika z ramy.

RafiRypin
22-03-2013, 10:53
remontowac to napewno nic nie bede bo to sie nieoplaca, zamowilem ta gorna czesc glowicy i zobacze co bedzie, jak nie bedzie chodzil to wymienie caly silnik bo za 500zl mozna kupic na allegro z gwarancja, z miarki moze dmucha dlatego ze nie chodza zawory na 1 i 2 cylindrze, kontrolka to jesli 2.0 ma tak jak 1.8 TD cisnienie z walka rozrzadu to nic dziwnego ze sie pali jak wyrwane jest mocowanie walka

wojtekjanus
22-03-2013, 10:55
dodam jeszcze ze dmucha z miarki oleju i zapala sie kontrolka smarowania jak sie nagrzeje, mozna wymienic tylko ta gorna czesc? Jeżeli uszkodzony jest tylko tzw ażur (poz. 1, czyli trójkąt), to można go samego wymienić plus uszkodzone dźwigienki (czyli samoregulatory luzu - dobry zamiennik 130-150 zł szt., sprawdź szczypcami luz na tłoczkach - ma być zero luzu). Sama głowica powinna być ok. Jest szansa, że brak ciśnienia wynika z uszkodzenia ażuru - olej ucieka na dźwigienkach. Ale może być odwrotnie - uszkodzenie ażuru i dźwigienek wynika z braku smarowania... Czy silnik był już przedtem robiony?
Przedmuchy jakieś zawsze są, pytanie czy dopuszczalne, czy grubo a duże...
Myślę, że potrzebujesz dobrego mechanika znającego te silniki. Montaż ażuru i dźwigienek to koronkowa robota dla kumatego mechanika - ażur jest bardzo, bardzo delikatny... Dokręcanie śrub mocujących ażur podaję z działu Transita (ten sam silnik).


http://img841.imageshack.us/img841/1281/hfqdfl0soabuhhkitqwbarx.gif (http://imageshack.us/photo/my-images/841/hfqdfl0soabuhhkitqwbarx.gif/)

Ażur głowicy (mocowanie wałków rozrządu) silnika 2,0 l - kolejność i momenty dokręcania śrub:

http://img825.imageshack.us/img825/4639/przechwytywanie10.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/825/przechwytywanie10.jpg/)

Etap 1 - śruby 1 do 22 ............... 23 Nm
Etap 2 - śruby 23 do 25 ............. 10 Nm

RafiRypin
22-03-2013, 11:00
Jeżeli uszkodzony jest tylko tzw ażur (poz. 1, czyli trójkąt), to można go wymienić plus uszkodzone dźwigienki (czyli samoregulatory luzu). Sama głowica powinna być ok. Jest szansa, że brak ciśnienia wynika z uszkodzenia ażuru - olej ucieka na dźwigienkach. Ale może być odwrotnie - uszkodzenie ażuru i dźwigienek wynika z braku smarowania...
Przedmuchy jakieś zawsze są, pytanie czy dopuszczalne, czy grubo a duże...
Myślę, że potrzebujesz dobrego mechanika znającego te silniki. Montaż ażuru i dźwigienek to koronkowa robota dla kumatego mechanika - ażur jest bardzo delikatny...


http://img841.imageshack.us/img841/1281/hfqdfl0soabuhhkitqwbarx.gif (http://imageshack.us/photo/my-images/841/hfqdfl0soabuhhkitqwbarx.gif/)

dzieki kolego za zainteresowanie i schemacik,
co do dzwigienek to zadna nie jest uszkodzona bo jak wyrwalo ten wałek z dzwigienkami to unioslo sie wszystko do gory tak ze one prawie zaworow nie dotykaly, a powiedz mi jaka moze byc przyczyna tego pekniecia, co do przedmuchow to powiem ze dosyc mocno "wieje" z miarki, ja to auto dopiero nabylem z ta usterka i nie wiem co bylo robione, napewno byly robione wtryski i pompa

wojtekjanus
22-03-2013, 11:15
Albo ktoś niekumaty dokręcał ażur - bardzo łatwo pęka. Albo uszkodzone dźwigienki waliły po trzonkach i wibracje przekroczyły wytrzymałość mocowania, albo był brak smarowania na wałku, przytarło się tam wszystko i wyrwało. Trudno powiedzieć - życie pokaże...
Na zdjęciu na wałku w miejscu uszkodzenia widać jakby rysy - pytanie czy powstały przed czy na skutek pęknięcia...

jak wyrwalo ten wałek z dzwigienkami to unioslo sie wszystko do gory tak ze one prawie zaworow nie dotykaly Może nie... Patrząc na pęknięcie - jeżeli wałek się uniósł, to wyrwało śruby z głowicy. Wtedy masz duży kłopot... Sprawdź jednak dźwigienki...

RafiRypin
22-03-2013, 11:22
Albo ktoś niekumaty dokręcał ażur - bardzo łatwo pęka. Albo uszkodzone dźwigienki waliły po trzonkach i wibracje przekroczyły wytrzymałość mocowania, albo był brak smarowania na wałku, przytarło się tam wszystko i wyrwało. Trudno powiedzieć - życie pokaże...
Na zdjęciu na wałku w miejscu uszkodzenia widać jakby rysy - pytanie czy powstały przed czy na skutek pęknięcia...

Patrząc na pęknięcie - jeżeli wałek się uniósł, to wyrwało śruby z głowicy. Wtedy duży kłopot...walek rozrzadu sie nie uniosl tylko ten walek z dzwigienkami

wojtekjanus
22-03-2013, 11:33
walek rozrzadu sie nie uniosl tylko ten walek z dzwigienkami To bym zdecydowanie sprawdził wszystkie dźwigienki - i to nie tylko ssące, ale i po drugiej stronie wydechowe. Zero luzu na tłoczkach. Jakaś przyczyna musiała być, że puściło mocowanie wałka dźwigienek.
Czy w tym silniku nie przeskoczył rozrząd i czy nie dostał "po mordzie"?

RafiRypin
22-03-2013, 11:39
To bym zdecydowanie sprawdził wszystkie dźwigienki - i to nie tylko ssące, ale i po drugiej stronie wydechowe. Zero luzu na tłoczkach. Jakaś przyczyna musiała być, że puściło mocowanie wałka dźwigienek.
Czy w tym silniku nie przeskoczył rozrząd i czy nie dostał "po mordzie"?

ale jakby przeskoczyl rozrzad to by na wszystkich garach uszkodzilo, a mondek pali na dotyk tylko ze telepie silnikiem bo nie chodzi na wszystkie gary, ja zamowilem juz cala glowice z dzwigienkami tym azurem walkami tyle ze bez wtryskiwaczy, to moze przelozyc wszystkie dzwigienki od tamtej glowicy

wojtekjanus
22-03-2013, 11:43
Ale pisałeś,że taki już kupiłeś. Mógł przeskoczyć, potem próbowali naprawić - zrobili rozrząd i okazało się co się okazało... I dali sobie spokój.

No... czas pokaże.

RafiRypin
22-03-2013, 11:58
Ale pisałeś,że taki już kupiłeś. Mógł przeskoczyć, potem próbowali naprawić - zrobili rozrząd i okazało się co się okazało... I dali sobie spokój.

No... czas pokaże.raczej tam nie bylo nic ruszane, widac po srubach ze ciezko szly i takie pykniecie przy odkrecaniu to juz dawno nie bylo odkrecane, gosc mi powiedzial tylko ze jego znajomy mu powiedzial ze silnik jest do wymiany bo ma panewke obrocona i ze jest do wymiany dol silnika (znaffca) ;). Jutro przyjdzie glowica poprzekladam ta cala gore wraz z dzwigienkami i sie zobaczy, mam nadzieje ze dobrze bedzie, tylko to dmuchanie z miarki mnie niepokoi, bo nawet jesli zawory stoja to nie powinno z miarki dmuchac

wojtekjanus
22-03-2013, 12:07
nie powinno z miarki dmuchac Zawsze trochę dmucha... Skoro pali na dotyk na pracujących cylindrach, to musi mieć dobry spręż i pierścienie.
Musiałby mieć pęknięty lub wypalony tłok - a to chyba mało prawdopodobne.

RafiRypin
22-03-2013, 12:11
Zawsze trochę dmucha...troche to ja wiem ale tu wieje z miarki nie dmucha :>:wink: chyba ze fordy tak maja, czy do zmiany tego azura trzeba wtryski wykrecac? bo sie nie przygladalem temu jeszcze
no pali od kopa tylko ze tak jak pisalem chodzi na 2 albo 3 gary i tzesie silnikiem,

escort
22-03-2013, 12:20
witajcie jezeli takie cos sie dzieje i jest peknieta podstawa wałków rozrzadu,to trzeba wymienic głowice najlepiej uzywka bo nowa ponad 5000 tys ,swiecaca sie kontrolka oleju to padł zaworek w pompie oleju niestety nie da sie go wymienic .jak zdejmiesz głowice to sprawdz sobie tłoki czy wszystkie sa równe ,poniewaz po takiej awari korbowody sie krzywia ,i jezeli bedziesz robił juz wymiane głowicy to wymien pompe oleju oraz napinacz łancucha rozrdzadu

RafiRypin
22-03-2013, 12:24
witajcie jezeli takie cos sie dzieje i jest peknieta podstawa wałków rozrzadu,to trzeba wymienic głowice najlepiej uzywka bo nowa ponad 5000 tys ,swiecaca sie kontrolka oleju to padł zaworek w pompie oleju niestety nie da sie go wymienic .jak zdejmiesz głowice to sprawdz sobie tłoki czy wszystkie sa równe ,poniewaz po takiej awari korbowody sie krzywia ,i jezeli bedziesz robił juz wymiane głowicy to wymien pompe oleju oraz napinacz łancucha rozrdzadu

ja tam tylko wymienie sam azur i dzwigienki, jak nie bedzie chodzil to wymiana calego silnika, moge kupic za 450zl silnik caly bez osprzetu z anglika z malym przebiegiem, po co pchac sie w koszta robocizny, koszty uszczelek itp, to juz caly silnik wole zmienic i po sprawie, kontrolka oleju sie pali bo jak widzisz na zdjeciu traci cisnienie na walku bo jest odkryty otwor ktorym idzie olej

escort
22-03-2013, 12:26
tak tylko jezeli chcesz podstawe zmienic to musisz doszlifowag do do wałkow bo kazda głowica i walki sa spasowane do siebie ,a robiac to domowymi metodami to wyszlifuj krawedzie abys wałkow nie zatarł

RafiRypin
22-03-2013, 12:36
tak tylko jezeli chcesz podstawe zmienic to musisz doszlifowag do do wałkow bo kazda głowica i walki sa spasowane do siebie ,a robiac to domowymi metodami to wyszlifuj krawedzie abys wałkow nie zatarł

no sprobuje to doszlifowac, w sumie tak mysle ze moglem od razu ten caly silnik kupic bo za glowice dalem 250zl to dolozylbym 2 stowki i bylby caly silnik ale juz teraz za pozno :) http://allegro.pl/glowica-silnika-ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-130-km-i3120471542.html a tu silnik caly http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-silnik-idealny-i3102699483.html
czy wszystkie glowice do 130 km silnika sa jednakowe?

escort
22-03-2013, 12:55
głowice sa te same w tdci ,w tddi tez sa te same różnią sie tylko numerami pierwsze cztery numery oznaczaja moc silnika

wojtekjanus
22-03-2013, 12:56
czy wszystkie glowice do 130 km silnika sa jednakowe? W danym okresie czasowym nawet dla różnych mocy silnika głowica jest ta sama.
Natomiast w czasie to się różnią - trudno powiedzieć czym...
Patrz na Головка Цилиндров poz. 1 http://www.numcat.ru/ford/4/109/12370/

Generalnie są trzy różne dla silnika 2,0:
1121463, 1143721 i 1301171 (spójrz na okres produkcji).

RafiRypin
22-03-2013, 12:58
W danym okresie czasowym nawet dla różnych mocy silnika głowica jest ta sama.
Natomiast w czasie to się różnią - trudno powiedzieć czym...
Patrz na Головка Цилиндров http://www.numcat.ru/ford/4/109/12370/ no ale sam ten azur czy jak to sie tam nazywa chyba bedzie pasowal?

escort
22-03-2013, 13:01
tak jest ten sam na 200%

Bump: i tak jak pisałem szlifuj tak długo az wałki beda obracały sie bez oporów inaczej zatrzesz walki

RafiRypin
22-03-2013, 13:08
tak jest ten sam na 200%

Bump: i tak jak pisałem szlifuj tak długo az wałki beda obracały sie bez oporów inaczej zatrzesz walki

tylko zkąd ja bede wiedzial czy one z oporem czy bez sie obracaja

wojtekjanus
22-03-2013, 13:13
no ale sam ten azur czy jak to sie tam nazywa chyba bedzie pasowal? Faktem jest, że ażur fabrycznie występuje jako całość z głowicą, a nie odrębna część zamienna. Być może jest skręcany, następnie obrabiany jest razem z głowicą.
Ale wiem, że ludzie zmieniają sam ażur i jakoś dają radę...

RafiRypin
22-03-2013, 13:24
Faktem jest, że ażur fabrycznie występuje jako całość z głowicą, a nie odrębna część zamienna. Być może jest skręcany, następnie obrabiany jest razem z głowicą.
Ale wiem, że ludzie zmieniają sam ażur i jakoś dają radę...wogole niektorzy maja nierowno pod sufitem z cenami tych azurow, nawet po 500zl za sam azur....jak za 450zl mozna caly silnik kupic :)

escort
22-03-2013, 14:39
jesli obrocisz wałek palcami to wtedy bedzie dobrze to jest taka metoda domowa ale pamietaj jedno po kazdym szlifowaniu umyj dokładnie azur zeby sie opiółki nie dostały

RafiRypin
22-03-2013, 15:04
jesli obrocisz wałek palcami to wtedy bedzie dobrze to jest taka metoda domowa ale pamietaj jedno po kazdym szlifowaniu umyj dokładnie azur zeby sie opiółki nie dostałytylko ze ja nie bede lancucha ruszal wogole to jak obroce walkami?

escort
22-03-2013, 15:09
musisz łancuch sciagnac przykro mi poniewaz sciagasz górna czesc głowicy i wałki ci odbija 'tylna czesc wałków i popusci sie napinacz niestety tak to stworzyli inzynierowie nie obejdziesz tego

RafiRypin
22-03-2013, 15:14
musisz łancuch sciagnac przykro mi poniewaz sciagasz górna czesc głowicy i wałki ci odbija 'tylna czesc wałków i popusci sie napinacz niestety tak to stworzyli inzynierowie nie obejdziesz tego

to trzeba bedzie tak zrobic zeby tyl walkow sie nie uniosl, a nawet jesli sie uniosa to jak bede azur dokrecal opadna z powrotem, nie bede lancucha rozpinal bo mi sie rozrzad przestawi, ssacy raczej sie nie uniesie bo z drugiej strony pasek przeciez jest od pompy, a wydechowy sie jakos zablokuje, nie takie rzeczy sie robilo :)

escort
22-03-2013, 15:22
to zaznacz rozrzad wiesz juz i tak dales pieniazki na czesc potrzebna a jesli tak bedziesz robil to mozesz polamac ten azur i znowu bedzie trzeba kupic,a z azurem to wyszlifuj doklanie ostre krawedzie z odlewu

RafiRypin
22-03-2013, 15:31
to zaznacz rozrzad wiesz juz i tak dales pieniazki na czesc potrzebna a jesli tak bedziesz robil to mozesz polamac ten azur i znowu bedzie trzeba kupic,a z azurem to wyszlifuj doklanie ostre krawedzie z odlewuna kolach od walkow zaznacze ale jak mi sie wal albo pompa przestawi to bedzie problem, zaryzykuje i zaloze narazie ten azur, zobacze czy wogole zagada na wszystkie garki :wink:, watpie ze tam gdzie produkuja glowice to kazda gora ma swoj dol, montuja zapewne jak leci, przeciez to sa odlewy, i tak naprawde to wcale nie musza byc gory robione w tej samej odlewni co doly, no chyba ze sie myle
a czy miedzy gora a dolem jest jakies uszczelnienie?

escort
22-03-2013, 15:38
powiem ci tak 8 lat pracowałem w aso gora z dołem to jest komplet ,pompe mozesz krecic jak chcesz bo masz pompe wysokiego cisnienia a nie rotacyjna ,tylko wał bys musial zaznaczyc

RafiRypin
22-03-2013, 15:42
powiem ci tak 8 lat pracowałem w aso gora z dołem to jest komplet ,pompe mozesz krecic jak chcesz bo masz pompe wysokiego cisnienia a nie rotacyjna ,tylko wał bys musial zaznaczyca no faktycznie przeciez to CR, pompa obojetnie jak moze byc, moze troche gore podszlifuje jak mi radziles i zloze na probe czy to tylko to, bo moze byc cos z tlokiem jeszcze, jakas przyczyna tego pekniecia musi byc przeciez,

escort
22-03-2013, 15:44
mogł sie korbowod skrzywic ,jezeli na nowym bedzie tak samo to po demontazu głowicy sprawdz tłoki na wyjsciu czy ktorys nie jest ciut nizej

RafiRypin
22-03-2013, 15:46
mogł sie korbowod skrzywic ,jezeli na nowym bedzie tak samo to po demontazu głowicy sprawdz tłoki na wyjsciu czy ktorys nie jest ciut nizejjak to nie bedzie gadac jak nalezy po zmiane ażura, to ja tam juz nic nie bede robil tylko od razu wymiana silnika :) bo szkoda czasu i pieniedzy na dlubanie w tym silniku

escort
22-03-2013, 15:48
a to sie stało jak jechałes nim czy przy probie odpalenia auta daj jakis opis taki szczegołowy

RafiRypin
22-03-2013, 15:51
a to sie stało jak jechałes nim czy przy probie odpalenia auta daj jakis opis taki szczegołowy

to sie stalo tak ze ja to auto z taka usterka kupilem, chociaz sprzedajacy byl przekonany ze to panewka, jakis pseudo mechanik mu tak powiedzial, a z tego co mi powiedzial to stalo sie to podczas jazdy nie przy odpalaniu

escort
22-03-2013, 16:03
wiesz jezeli stało sie to podczas jazdy to jest tak 50 na 50 ze tloki sa całe

RafiRypin
22-03-2013, 16:29
wiesz jezeli stało sie to podczas jazdy to jest tak 50 na 50 ze tloki sa całetylko te dmuchanie z miarki oleju troche mnie niepokoi bo stanowczo za mocno wieje,

ministerq
22-03-2013, 16:40
tylko te dmuchanie z miarki oleju troche mnie niepokoi bo stanowczo za mocno wieje,

Ale jak ma nie wiać przy takim uszkodzeniu? Tam się zawory nie zamykają, więc wiatr pochodzi od tłoka który pracuje przy otwartym cylindrze...

RafiRypin
22-03-2013, 16:47
Ale jak ma nie wiać przy takim uszkodzeniu? Tam się zawory nie zamykają, więc wiatr pochodzi od tłoka który pracuje przy otwartym cylindrze...zawory sie nie zamykaja? przy tym uszkodzeniu raczej sie nie otwieraja bo ssace na 1 i 2 cylindrze sa zamkniete caly czas

wojtekjanus
22-03-2013, 16:57
Tam się zawory nie zamykają, więc wiatr pochodzi od tłoka który pracuje przy otwartym cylindrze... Miarka oleju jest w skrzyni korbowej pod a nie nad tłokami. To co jest nad tłokiem nie powinno mieć związku z dmuchaniem z miarki. Normalnie dmucha z miarki z tytułu przedmuchów na pierścieniach tłoka.
Albo jest uszkodzony tłok, albo odma działa w drugą stronę - powietrze z dolotu leci do skrzyni korbowej. Ale jak? Nie słyszałem o takim przypadku.

RafiRypin
22-03-2013, 17:01
Miarka oleju jest w skrzyni korbowej pod a nie nad tłokami. To co jest nad tłokiem nie powinno mieć związku z dmuchaniem z miarki. Normalnie dmucha z miarki z tytułu przedmuchów na pierścieniach tłoka.
Albo jest uszkodzony tłok, albo odma działa w drugą stronę - powietrze z dolotu leci do skrzyni korbowej. Ale jak? Nie słyszałem o takim przypadku.

wszystko wskazuje na uszkodzony tlok, to by tlumaczylo ten wiatr z miarki oleju

wojtekjanus
22-03-2013, 17:13
Kiedy już założysz ten nowy ażur i dobre dźwigienki - to może sprawdź sprężanie? Może tam jakiś huragan przeszedł przez ten silnik i katastrofa gotowa...

RafiRypin
22-03-2013, 17:47
Kiedy już założysz ten nowy ażur i dobre dźwigienki - to może sprawdź sprężanie? Może tam jakiś huragan przeszedł przez ten silnik i katastrofa gotowa...

tylko e te moje dzwigienki nie wygladaja na "niedobre"

wojtekjanus
22-03-2013, 20:43
moje dzwigienki nie wygladaja na "niedobre" Wyglądają czy sprawdziłeś szczypcami czy jest luz? Nie powinno być luzu...
Jeżeli są ok - to oczywiście nie musisz wymieniać.

RafiRypin
22-03-2013, 21:59
Wyglądają czy sprawdziłeś szczypcami czy jest luz? Nie powinno być luzu...
Jeżeli są ok - to oczywiście nie musisz wymieniać.

ja zamowilem juz dodatkowo caly silnik, bo w moim na bank bedzie cos z tlokiem, za mocno dmucha z miarki... przeloze caly motor i bedzie git, na swieta auto musze miec sprawne wiec nie ma czasu na badania :)

salom
23-03-2013, 15:01
No to powodzenia, ale musisz sie dobrze sprężać, aby do świąt zdążyć z przekładką silnika.

RafiRypin
23-03-2013, 19:20
No to powodzenia, ale musisz sie dobrze sprężać, aby do świąt zdążyć z przekładką silnika.ostatnio zmienialem silnik w Oplu Omedze 2.5 td, caly dzien roboty lacznie z przezbrojeniem osprzetu :)
dzis zrobilem maly eksperyment, zalozylem z powrotem dzwigienki, odpalilem auto przy zdjetej pokrywie zaworow i na pracujacym silniku srubokretem wcisnalem zawor ssacy n pierwszym cylindrze i..... tlok nie uderzyl w ten zawor czyli wniosek taki ze tam chyba nie ma tloka, pewnie lezy w misce olejowej i podejrzewam ze to jest powod pekniecia tej gory glowicy na pierwszym cylindrze :!::!::!::!:

wojtekjanus
23-03-2013, 19:25
na pracujacym silniku srubokretem wcisnalem zawor ssacy n pierwszym cylindrze i..... zawor nie uderzyl w tłok czyli wniosek taki ze tam chyba nie ma tloka, http://emotikona.pl/emotikony/pic/0swoon.gif (http://emotikona.pl) nie wyobrażam sobie tego, co w tym silniku się stało. To jakaś masakra...

RafiRypin
23-03-2013, 19:29
http://emotikona.pl/emotikony/pic/0swoon.gif (http://emotikona.pl) nie wyobrażam sobie tego, co w tym silniku się stało. To jakaś masakra...

a co najlepsze to on pali od kopa nie dymi, tylko telepie bo na wszystkie gary nie chodzi, nawet nic nie tłucze w nim :D
we wtorek sie zabieramy za wymiane i mysle ze w srode bedzie juz mondek smigal z nowym serduchem

RafiRypin
25-03-2013, 17:22
Pytanie do znawcow tematu, jak rozpoznac czy mam dlugie czy krotkie wtryski bo z nalepki na obudowie rozrzadu nic nie mozna odczytac

salom
07-04-2013, 08:48
Rafi, czy zdążyłeś na święta przełożyć silnik, długo się nie odzywasz.

RafiRypin
09-04-2013, 22:08
Rafi, czy zdążyłeś na święta przełożyć silnik, długo się nie odzywasz.siemka, dopiero wrocilem z niemcowni i od wczoraj sie zabralismy za to, wiec tak, silnik ze skrzynia wyjęty, osprzet przelozony. czekam na dwumase bo w moim wylatana na maxa luz w obie strony ok 4-5cm i jeszcze lata na boki, martwia mnie 2 rzeczy silnik ktory kupilem wyglada super jak zdjalem pokrywe zaworow i oslone rozrzadu to jakby mial codziennie nowy olej, czysciutki jak nowy (niby 90 tys mil przebiegu), ale to akurat mnie nie martwi, gosc ktory mi go wyslal zapewnial ze jest to silnik z 2002r na dlugie wtryski i od mondeo, tylko ze zostawil kolektor ssacy i jest inny niz moj, bo ma wlot z prawej strony i jest taki dalej odsuniety od glowicy, moj ma wlot przez zawor EGR z lewej strony, inny byl tez przewod smarowania turbiny i ta rurka ktora wraca olej bo to tez zostalo przy tym kupnym silniku, ta driga rzecz to.... dalem d.... i kupilem kolo dwumasowe od 6 biegowego a ja mam 5 skrzynie i dopiero dzis sie dowiedzialem ze niby sie roznia dwumasy, co do mojego silnika to po zdjeciu glowicy okazalo sie ze pierwszy tlok nie chodzi jak krece walem to 3 chodza a jeden osiadl na dole tulei i "odpoczywa" pewnie korbowod sie urwal przez to ze pekl azur na 1 cylindrze i nie chodzily zawory, sam ustawialem rozrzad po zamontowaniu pompy i jestem ciekaw czy zagada to bo pierwszy raz to w tym silniku robilem, po zalozeniu lancucha krecilem walem kilka razy i komprecha jest bo az ciezko przekrecic ale nic nie blokuje sie to mysle ze dobrze ustawione

salom
10-04-2013, 08:16
Z tego co opisujesz, wynika że bedziesz miał jeszcze troche problemów z zamontowaniem, i uruchomieniem tego silnika, bo się okazuje że taki sam, a jednak nie taki. No ale wszystko jest do rozwiązania , tylko kwestia kosztów i czasu, powodzenia.

RafiRypin
10-04-2013, 12:27
Z tego co opisujesz, wynika że bedziesz miał jeszcze troche problemów z zamontowaniem, i uruchomieniem tego silnika, bo się okazuje że taki sam, a jednak nie taki. No ale wszystko jest do rozwiązania , tylko kwestia kosztów i czasu, powodzenia.e tam kosztow zadnych nie bedzie bo przelozylem caly osprzet i wszystko pasuje, nowy silnik juz stoi kompletny z przelozonym calym osprzetem, tylko jeszcze przyjdzie dwumasa i montaż z powrotem, bo sie jednak okazuje ze dwumasa jest taka sama w skrzyni 5 i 6 biegowej, a ja z nudow i ciekawosci odkrecilem miske olejowa i... masakra pelna miska zmielonego żelastwa, szczątki tloka, korbowodu, sworzen, i szczątki tej aluminiowej czesci nad miska olejowa, a z powodu ze byla wgieta miska olejowa to smok byl jeszcze polamany, zrobilem sobie fotki tej masakry na pamiatke :D

wojtekjanus
10-04-2013, 15:00
odkrecilem miske olejowa i... masakra pelna miska zmielonego żelastwa, szczątki tloka, korbowodu, sworzen, i szczątki tej aluminiowej czesci nad miska olejowa, a z powodu ze byla wgieta miska olejowa to smok byl jeszcze polamany
Ale odpalał od strzału.
To jest... marka! http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif (http://emotikona.pl)

RafiRypin
10-04-2013, 22:31
Ale odpalał od strzału.
To jest... marka! http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif (http://emotikona.pl)

nooo, a niby Ford g... wort :D
a ja chcialem tylko ażur glowicy zmieniac... :D

salom
18-04-2013, 11:49
Rafi, nie mog e się doczekać aż sie pochwalisz swoją robotą, chyba już miesiąc, a miało być tak szybko.

RafiRypin
29-04-2013, 11:18
Rafi, nie mog e się doczekać aż sie pochwalisz swoją robotą, chyba już miesiąc, a miało być tak szybko.ano dopiero wrocilem z niemcowni na dlugi weekend, mondek smiga juz dawno po niemieckich autobahnach, silniczek chodzi perfekt, fakt kosztowal cale 600zl z przesylka :D ale z tego co widze ma faktycznie te 90 tys przebiegu,

salom
29-04-2013, 11:21
No to fajnie, napewno oleju nie bierze, mało pali, łatwy rozruch, czyli udało się.

RafiRypin
29-04-2013, 11:41
No to fajnie, napewno oleju nie bierze, mało pali, łatwy rozruch, czyli udało się.odpala na dotyk, oleju nie ubylo, spalanie w trasie... ponizej 5l/100km

salom
29-04-2013, 11:43
No to dobrze, pozdrawiam moją rodzinę Ciborskich w Rypinie.

RafiRypin
02-05-2013, 10:09
No I pojawil sie problem, :-/ Mondek ladnie chodzil az do wczoraj, problem polega na tym ze nie odpala z rozrusznika, na plaka I pych pali od kopa, a na rozrusznik kreci tak jakby zalapuje ale odpalic nie chce, sprezynka nie mruga test przelewowy zrobiony I wyszedl idealnie,bledow brak, cisnienie na listwie podczas krecenia rozrusznikiem ok 270, jakies pomysly?

wojtekjanus
03-05-2013, 09:12
Podmień na próbę akumulator...

RafiRypin
03-05-2013, 10:28
Podmień na próbę akumulator...
Podmienilem I nic nie dalo, ja sie zastanawiam czy on na rozrzadzie nie przeskoczyl bo tak troche glosniej chodzi, tak klepie teraz, a przedtem cichutko chodzil, I to wlasnie sie stalo przy gaszeniu silnika, zgasilem I juy nie zapalil z rozrusznika,

salom
03-05-2013, 11:36
Chyba dobry trop. O ile przeskoczył, to o jeden ząbek na pasku .

wojtekjanus
03-05-2013, 13:46
O ile przeskoczył, to o jeden ząbek na pasku . Tu jest łańcuszek.

Żeby przeskoczył na rozrządzie, napinacz musiałby paść...
Ale masz niefart...

RafiRypin
03-05-2013, 20:55
Tu jest łańcuszek.

Żeby przeskoczył na rozrządzie, napinacz musiałby paść...
Ale masz niefart...

powiem Wam tak, mondkiem przyjechalem do niemiec, ogolnie auto rakieta, tylko to zapalanie, dzis kombinowalem i rozlaczylem kabel od czujnika co jest pod kolkiem od pompy wspomagania a kostka lezy na vacu pompie taka szara i jak to rozlaczylem to zaczal odpalac z rozrusznika tyle ze turbo nie dzialalo i wentylator chlodnicy chodzil non stop, takze to chyba rozrzad nie bedzie

wojtekjanus
03-05-2013, 22:17
rozlaczylem kabel od czujnika co jest pod kolkiem od pompy wspomaganiarozlaczylem to zaczal odpalac z rozrusznika tyle ze turbo nie dzialalo i wentylator chlodnicy chodzil non stop, To jest czujnik temperatury silnika. W tym silniku jest zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem - jeżeli ECU dostaje sygnał o zbyt dużej temperaturze silnika lub awarii czujnika (rozłączyłeś) - silnik ma ograniczaną dawkę wtrysku (podobnie jak w trybie awaryjnym, tyle że sprężynka się nie pali), wentylator pracuje cały czas na full i nie włącza się klima. Więc tym się nie martw - to... zdrowe objawy. http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif (http://emotikona.pl)

Nie wiem jednak jaki to ma związek z tym, że nie pali z rozrusznika...


Kurcze... Może podmień czujnik? Może być zwalony, przez to silnik nie dostaje dawki rozruchowej, a potem zwiększonej aż do nagrzania... Albo na odwrót: nagrzany silnik dostaje zwiększona dawkę. Zmieniany jest też kąt wyprzedzenia wtrysku...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=136727

RafiRypin
04-05-2013, 05:18
To jest czujnik temperatury silnika. W tym silniku jest zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem - jeżeli ECU dostaje sygnał o zbyt dużej temperaturze silnika lub awarii czujnika (rozłączyłeś) - silnik ma ograniczaną dawkę wtrysku (podobnie jak w trybie awaryjnym, tyle że sprężynka się nie pali), wentylator pracuje cały czas na full i nie włącza się klima. Więc tym się nie martw - to... zdrowe objawy. http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif (http://emotikona.pl)

Nie wiem jednak jaki to ma związek z tym, że nie pali z rozrusznika...


Kurcze... Może podmień czujnik? Może być zwalony, przez to silnik nie dostaje dawki rozruchowej, a potem zwiększonej aż do nagrzania... Albo na odwrót: nagrzany silnik dostaje zwiększona dawkę. Zmieniany jest też kąt wyprzedzenia wtrysku...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=136727
podmienilem I dalej nie pali z rozrusznika a co do rozrzadu to jakie w tym silniku sa oajawy jak przeskoczy? Na moje oko to wyglada tak ze na rozruch podawana jest za mala dawka paliwa, bo minimalne sikniecie plaka w dolot zalatwia sprawe, cos czytalem o jakims sitku w pompie wysokiego cisnienia ale nie wiem gdzie ono jest, jeden fachura mitmowil ze mam wtryski przytkane ale jak juz odpali to chodzi normalnie nie kopci I ma kopa ze hej :-)

wojtekjanus
04-05-2013, 09:14
Sczytałeś błędy?

RafiRypin
04-05-2013, 09:42
Tak bylem na kompie I bledow brak, tzn byl blad czujnika spalania stukowego bo czasami sprezynka mrugala ale go wymienilem I juz nie mruga, takze zadnych bledow na obecna chwile, to jest na bank cos z paliwem, jest za mala dawka na rozruch bo on tak lapie ale nie odpala, zapali jedynie jak sie odlaczy ten czujnik I to tez nie tak na dotyk tylko pokreci I odpali,

Bump: Tak bylem na kompie I bledow brak, tzn byl blad czujnika spalania stukowego bo czasami sprezynka mrugala ale go wymienilem I juz nie mruga, takze zadnych bledow na obecna chwile, to jest na bank cos z paliwem, jest za mala dawka na rozruch bo on tak lapie ale nie odpala, zapali jedynie jak sie odlaczy ten czujnik I to tez nie tak na dotyk tylko pokreci I odpali,

steell
04-05-2013, 09:49
Sprawdź na stole wtryskiwacze.

RafiRypin
04-05-2013, 16:06
Sprawdź na stole wtryskiwacze.narazie wtryskow nie bede ruszal bo poza tym zapalaniem wszystko jest ok, mysle ze jakby bylo cos z wtryskami to by kopcil, albo cos w tym stylu, mocy by nie mial a moc ma i dymku nie puszcza no i w trasie chyba ponizej 5l/100km spalil tak przy predkosci 100-120km/h

wojtekjanus
04-05-2013, 16:34
Może zwalony jest soft - trzeba by wgrać nowy.

Rozrusznik kręci szybko? Czujnik położenia wału czysty jest - bez opiłków?

RafiRypin
04-05-2013, 17:04
Może zwalony jest soft - trzeba by wgrać nowy.

Rozrusznik kręci szybko? Czujnik położenia wału czysty jest - bez opiłków?rozrusznik szybko kreci, czujnik wału zmieniony, czysciutki bez opilkow, wtryski sa po regeneracji to raczej z nimi ok, mysle czy moze nie szwankuje czujnik cisnienia na listwie CR, bo cisnienie tak skacze, przy kreceniu rozrusznikiem od 250 do ponad 300, moze to byc przyczyna?>

wojtekjanus
04-05-2013, 17:12
Skaczące ciśnienie na listwie to może być czujnik ciśnienia, ale również może być zawór IMV na pompie.
O ile czujnika w zasadzie nie można ruszać (powinno wymieniać się z całą szyną), to wymiana zaworu IMV to jest myk-myk...

RafiRypin
04-05-2013, 19:14
Skaczące ciśnienie na listwie to może być czujnik ciśnienia, ale również może być zawór IMV na pompie.
O ile czujnika w zasadzie nie można ruszać (powinno wymieniać się z całą szyną), to wymiana zaworu IMV to jest myk-myk...zgredzik ja ten zawor wczoraj wykrecalem zeby zobaczyc czy nie przybrudzony, wykrecilem, wkrecilem i bez zmian

jogin211
06-07-2013, 17:45
i jak sie skończyła sprawa?

łukasz856
09-01-2014, 13:47
Witam Panowie dobrze widzę że dobrze trafiłem. mam ten sam problem zez mam pękniętą tą cześć tzw ażur czy też pół-głowicę tak chyba sie to nazywa a stało mi sie to jak chciałem odpalic auto wiec mam nadzieje że to zamówie i bedzie ok . chodziasz jak przeczytałem wasze posty to mam coraz mniejszą nadzieje na to czy to dobry pomysł doradzcie panowie ?

Bump: a i jak to ogladał znajomy mechanik to powiedział ze to pospawa bo ma mozliwosc i bedzie gitara czy to dobry pomysł zeby to pospawac???

wojtekjanus
09-01-2014, 15:47
mam pękniętą tą cześć tzw ażur czy też pół-głowicę tak chyba sie to nazywa a stało mi sie to jak chciałem odpalic auto wiec mam nadzieje że to zamówie i bedzie okJa się odezwę, bo radziłem w tym wątku (post #6) - okazało się niezbyt prawidłowo. http://emotikona.pl/emotikony/pic/0blush2.gif (http://emotikona.pl/emotikony/) Po rozmowie w bardzo dobrym warsztacie (Auto-Waś) powtórzę co mi powiedzieli:
- ażur i głowica stanowi komplet występujący zawsze razem. Wynika to z tego, że ażur w trakcie produkcji silnika jest wpierw skręcany, a potem obrabiane są otwory pod wałki rozrządu. Od tej chwili te dwie części wędrują zawsze razem, są niezamienne. Istnieje bowiem ryzyko, że inny ażur będzie źle spasowany na otworach i tym samym wałki będą wstępnie źle spasowane (w miejscach gdzie są smarowane). Grozi to poważną awarią rozrządu.

Czyli: zniszczony ażur - to także głowica do wymiany. W katalogu Forda potwierdza to rysunek: głowica i ażur oznaczone są czarnym trójkątem, obok opisany jest on jako jedna część zamienna (zespół) nr 1.
Co do spawania ażuru: czarno to widzę...


http://img841.imageshack.us/img841/1281/hfqdfl0soabuhhkitqwbarx.gif (http://imageshack.us/photo/my-images/841/hfqdfl0soabuhhkitqwbarx.gif/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

RafiRypin
29-05-2016, 10:48
po latach trafił mi sie kolejny mondek z walniętym ażurem, tyle że ten akurat chodzi na wszystkie garki :D rok 2005 2.0 tdci 125KM, kupilem go od goscia ktory nabył go 2 dni wcześniej i do domu nie dojechał, twierdził ze osłabł i zacząl klekotać, jakiś mechanik tam podjechal i stwierdzil urwany korbowód, zjechał na orlena i tam poległ :D, przywiozłem go do siebie próbuje odpalac ale z marnym skutkiem i jak krece rozrusznikiem slysze takie strzelanie w głowicy, ale na korbowód mi to nie wygladalo bo slychać ze kręci równo czyli wszystkie tłoki chodzą, odpalilem na plaka ale strasznie klekotał, zrzucam pokrywe zaworów i widze lużne sruby mocujące listwe z kolikami, wiec zadowolony dokręcam sruby na maxa montuje pokrywe i odpalil ale pochodzil z 2-3 minuty i znow klekot, znowu zrzucam pokrywe zaworów i znowu 3 sruby luzne, odkręcilem całkiem listwe wyczyscilem dobrze miejsca mocowania listwy i w 3 miejscach mocowania listwy sa pęknięcia az do samego wałka, tylko 2 skrajne sa nie pęknięte a na 3 srodkowych są pęknięcia i dlatego sruby sie luzują, myslalem przelozyc caly silnik bo mam ze 3 silniki na stanie ale najpierw przeloże sam ażur zobacze czy to zda egzamin, jak nie to przewale caly silnik, tylko tak sie zastanawiam od czego to popękało, napewno byla zmieniana pompa CR bo w bagażniku lezala stara pompa, moze jakis magik przekladal bez blokad i rozrząd przeskoczył, zanim to rozbiore to wrzuce blokady i sprawdze ustawienie rozrządu, po zakończeniu "zabiegu" dam znać jakie efekty

Bump: No to dobrze, pozdrawiam moją rodzinę Ciborskich w Rypinie. Ciborskich tych od "naszej" miss? :D https://www.facebook.com/natalia.ciborska.1?fref=ts

salom
29-05-2016, 17:35
Nie wiem czy miss to rodzina, ale wujek Ś.P, był kamieniarzem ,robił nagrobki dla wielu mieszkańców Rypina.

Deryll
27-09-2016, 16:09
W moim mondku pękła głowica. Czy sztuka o takim numerze jest na krótkie wtryski: 4S7Q-6019-CC. Ponoć pochodzi z autka w 2004 roku.

salom
27-09-2016, 17:22
Rafi, tak ta Miss Natalia, to moja rodzina.

Mariusz
27-09-2016, 18:00
W moim mondku pękła głowica.

Ten numer nie odpowiada żadnemu w Microcat'ie. Wg mnie powinieneś szukać 4S7Q-6C032-CB lub CC. Dla pewności podaj VIN, to sprawdzę co siedzi u Ciebie.

logo
12-10-2019, 15:47
To jedyny co w wyszukiwarce temat o azurże , kratownicy co wałki rozrządu w 2.0 tdci mocuje. Poległem na tym , Rozrząd mi przeskoczył, bo łańcuch rozrządu naciągnięty i napinacz nie wyrobił . Ścięło mi 4 śruby na pompie wtryskowej i połamało ażur od strony ssącej . Wymieniłem łańcuch, rozrząd ustawiłem , kupioną na allegro kratownicę założyłem i ponownie popękała . Dopasowałem ją, że walki się kręciły , ale nie ścisnąłem samoregulacji co na dźwigniach zaworowych są . Rozrząd wielokrotnie sprawdzałem i dobry , a jak rozrusznikiem ruszyłem to od razu kratownice uszkodziło. Co może być przyczyną ? Zawory jak naciskam to obniżają się i poprawnie zamykają . Tłoki właściwie chodzą, na ile dało się sprawdzić . To ponowne połamanie ażuru mogło być spowodowane tym, ze nie ścisnąłem samoregulacji ?

slawek-kali
12-10-2019, 19:00
czytal?
zniszczony ażur - to także głowica do wymiany. W katalogu Forda potwierdza to rysunek: głowica i ażur oznaczone są czarnym trójkątem, obok opisany jest on jako jedna część zamienna (zespół) nr 1.

Deryll
12-10-2019, 19:19
Ażur razem z głowicą i wałkami jest dotarty. Czasami uda się wymiana samego ażura. A w większości wałki się blokują.

wojtekjanus
12-10-2019, 20:36
Ścięło mi 4 śruby na pompie wtryskowejKtóre cztery śruby na pompie ci ścięło? Mocujące koło?
Rozrząd wielokrotnie sprawdzałem i dobry Jak sprawdzałeś?
kupioną na allegro kratownicę założyłem. Dopasowałem ją, że walki się kręciły Na czym polegało to dopasowanie?
To ponowne połamanie ażuru mogło być spowodowane tym, ze nie ścisnąłem samoregulacji ? Moim zdaniem nie. Albo źle ustawiłeś rozrząd, albo napinacz źle pracuje.

-------------------------------

Generalnie dawanie obcego ażuru to trochę akt rozpaczy w sytuacji gdy dobry, prawidłowy komplet głowica/ażur kosztuje majątek - trzeba mieć szczęście aby podpasował...

logo
12-10-2019, 21:50
Ścięło śruby mocujące koło zębate na pompie wtryskowej . Dopasowanie polegało na stopniowym dokręcaniu ażuru, polewaniu olejem i kręceniu na chwilę rozrusznikiem. Potem znowu troszkę dokręcałem , itd .. Miałem ażur co tylko w końcówce skręcania blokował .
Kręciłem piastą koła pręt o śruby zakładając i sprawdzałem czy z znakami pasuje . Kilka obrotów wału , dopiero jak rozrusznik włączyłem to trzaski. Wtedy nie zwróciłem uwagi, czasem jak kręciłem to blokowało, ale za chwilę dalej szło kręcić . To samo było wcześniej, uważałem że to kompresja tak blokuje. Pewnie to z innej przyczyny blokowało .