Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Czy można podnieść zawieszenie tylne .


eclipse
25-03-2013, 15:27
Zastanawiam się nad podniesieniem tyłu .
Po założeniu 3 rzędu doszło 50kg w bagażniku ,same fotele
wydaje się że dobrze by było trochę podwyższyć - zwłaszcza jeśli dojdzie komplet (pasażerów 7).To jakieś dodatkowe 210 kg w bagażniku .(poprzednio 5-osób) i pusty bagażnik .
Czy zawieszenie z tyłu można regulować ?...

MAG
25-03-2013, 15:45
Mi nasuwają sie propozycje:

1. Amory samopoziomujące - drogo, nawet jesli będziesz szukał w używkach ...

2. Gumy w sprężyny (mają za zadanie usztywnić sprężynę wyłączając defacto z jej pracy jeden zwój) - koszt znikomy, ale minusem jest to, że moze się troche zmienic charakterystyka pracy tylnej zawiechy, co przy ostrej jeździe po zakrętach może byc źródłem wzrostu adrenaliny ...
No i podobno, po dłuzszym czasie spręzyna moze się zbuntowac, chociaż ja osobiście nie słyszałem o takim przypadku ...

3. Gumy POD spręzyny (podniesienie spręzyny) - tylko nie wiem czy sa dostępne jakieś tego typu podkładki akurat z odpowiednim dla S-Max'a wymiarem.


Od siebie powiem, że prywatnie uzywałem w kilku swoich samochodach tych gumowych pierscieni wkładanych między zwoje sprężyny i we wszystkich przypadkach zdało to rezultat i żadnych negatywnych skutków nie odczuwałem.

Nawet w ST220 jak jechałem na wakacje, to wkładałem te gumy żeby zapakowanym tyłem nie szorować za bardzo po glebie ;)
Po powrocie je wyjmowałem - zakładanie i wyjmowanie to jakieś 5minut roboty, w tym liczony czas na wyjęcie podnośnika z bagaznika i zdjęcie koła ... ;)

cliner
25-03-2013, 15:55
Etis co pisze na twój typ zawieszenia teraz?Trzeba porównać z typem zawieszenia z fabrycznego 7-os.No i ciach jeżeli można...;)Ja mam przy moim 7-os.,amortyzatory standardowe tylne,klasa obciążenia sprężyn przednich-H,tylnych-G.Tylko jak to się przekłada na oznaczenia sprężyn lub amortyzatorów to nie wiem.

MAG
25-03-2013, 17:18
... Tylko jak to się przekłada na oznaczenia sprężyn lub amortyzatorów to nie wiem.
Co do amorów, to są takie same dla wszystkich modeli (nie ma znaczenia klasa obciążenia sprężyny), różnia sie tylko w wersji ze sportową zawiechą no i oczywiście gdy z tyłu jest nivo ...


btw - teraz jak mam obnizoną zawiechę u siebie, to tez chyba na czas wakacyjnych wyjazdów będę wkładał w tylne spręzyny te gumowe podkładki, bo jak ze Świąt wracałem z Polski, to byłem tak obładowany, że ze dwa/trzy razy przytarłem hakiem holowniczym na jakichś większych wybojach g:P

NIUTEK74
25-03-2013, 17:22
U mnie pisze że mam Z zawieszeniem zmodyf. na sportowe
Klasa obciaz.przedniej sprezyny-I
Klasa obciaz.tylnej sprezyny-F

eclipse
25-03-2013, 18:09
U mnie z etis jest podane .
Sprężyny przednie -H.
sprężyny tylne - C.
czyli wynika że słabsze(miększe).licząc od A...
ciekawe jak u innych 5-osobowych wychodziło .

MAG
25-03-2013, 18:10
No tak, tylko jak po samych sprężynach poznać co one za jedne :?:

No i co oznacza ta klasa obciążenia i czym sie rózni np G od H czy I :?::?::?:

dikileiden
25-03-2013, 18:28
Panowie u mnie z zawieszeniem zmodyf. na sportowe i IVD z ukl. plynnej kontr. tlumienia
Klasa obciaz.przedniej sprezyny-I
Klasa obciaz.tylnej sprezyny-M dla galaxy

Slartibartfast
26-03-2013, 12:27
Mój 7os w standardzie fabrycznym:
Udosk. zawieszenie aktywne (IVD)
Ze Standard.Amortyzatorami Tylnymi
Z Zawieszeniem Standardowym
Klasa obciaz.przedniej sprezyny-I
Rear Spring Load Class-F

tomaszek5pl
06-04-2013, 14:56
koledzy co to jest • Udosk. zawieszenie aktywne (IVD)

dikileiden
06-04-2013, 17:02
koledzy co to jest Udosk. zawieszenie aktywne (IVD)

IVDC jest to możliwość regulowania pracy zawieszenia - twardości, przyciskami comfort-standard-sport . Przyciski znajdują się koło dźwigni lub przycisku hamulca ręcznego.
Na moim przykładzie zdjęcie poniżej

tomaszek5pl
06-04-2013, 17:10
to czegoś nie rozumie vin pisze  Udosk. zawieszenie aktywne (IVD) a ja guzików nie mam dziwne

dikileiden
06-04-2013, 17:49
wiesz co ja mam zawieszenie IVDC , ponoć IVD to jest standard w esiu.

tomaszek5pl
06-04-2013, 17:53
;)dzięki

tomaszek5pl
06-04-2013, 19:42
IVD to elektroniczny asystent korygujący błędy kierowcy
czyli ESP w
BMW - DSC
a w Fordzie - IVD (Interactive Vehicle Dynamics) - "AdvanceTrac":D

Bump:
ja się zastanawiam jak mondka obniżyć myślałem że to te IVD ale to nie to
Odnoszę wrażenie że obecnie wygląda jakby miał za małe kółka

eclipse
06-04-2013, 20:40
W mondku to może i lepiej jak jest zglebionych
ale w naszych S-Max'ach to raczej odwrotnie .
Bo jednak to VAN i najlepiej się prezentuje na 20' kołach .

MAG
07-04-2013, 17:16
... i najlepiej się prezentuje na 20' kołach .
Gleba i 20-tki - mniam, superaśnie to wygląda w S-Maxie ...








... i wiem coś o tym ... g:P

Bump: ...
ja się zastanawiam jak mondka obniżyć ...
Odnoszę wrażenie że obecnie wygląda jakby miał za małe kółka
No bo umówmy sie, że taka wielka kobyła jaką jest Mondeo MkIV kombi, to na 16-tkach wyglada .... (wykasowałem, żeby osta nie dostać g:D)

Absolutne minimum to 17-tka (i to też nie każda), ale dopiero 18-tka jest odpowiednia aby te auto naprawdę fajnie wyglądało.

Co do obnizenia Mondeo - w katalogu fabrycznych akcesoriów Ford proponuje zestawy Eibach - bardzo dobre sprężyny z niewielkim defacto obniżeniem (ok. 35mm) i nadal dobrym komfortem resorowania.
Nówki Eibacha do MkIV są w cenie ok.700-800zł w sklepach w necie, a czasami można coś uzywanego na aledrogo wyrwać ...

poised
17-08-2015, 00:32
Trochę odgrzeje kotlecika :D
Nie posiadam (jeszcze) :) s-maxa, ale u mnie w obecnym samochodzie podwyższyłem zawieszenie przód/tył 7/10 cm rozciągając na zimno sprężyny. Proces nie skomplikowany z użyciem prasy hydraulicznej o nacisku 20 T :), w ten sposób mam wyższe podwodzie, oczywiście przesady, żeby nie wyglądało jak pseudoterenówka, ale po mieście już nie boje się krawężników czy innych "równych" ścieżek miejskich. Do bagażnika wkładam 400kg i ci ciekawe błotnik wciąż jest kilka centów ponad kołem :)
Czy ten sposób jest możliwy w eskach... to pytanie do znawców tej materii :)

eclipse
17-08-2015, 08:38
Rozciągnąć można lecz na zimno to znaczy na krotką metę.
Po to są hartowane żeby się nie odkształcały .
Jeżeli chcesz rozciągnąć więcej niż fabryka przewiduje to będą tłukły się amortyzatory w momencie kiedy koło zyska trochę luzu pod ciężarem samochodu .
Chyba że chcesz jednocześnie dać dłuższe amorki .
Pomijając wszystko to ryzykujesz to że zacznie ci samochód myszkować po drodze będzie ci sie często załączała kontrola trakcji .
Jeśli zrobiłeś to w swoim passacie /99r to żadna strata bo 16 letnie auto pewnie wszystko zniesie .

poised
17-08-2015, 12:49
Nie wiem czemu uważasz że na krótką metę, w pasku mam już od 4 lat i dalej siedzi ładnie "u góry", jak również nie ma żadnego myszkowania po drodze, to jest tylko kilka centymetrów, a ładując pełne auto mam pewność że jest margines z tyłu i nie musze się martwić że urwę zderzak. Pasek może i stary ale jeszcze w dobrym stanie :), tylko stał się za mały

sebastian88
08-04-2019, 09:19
Hej
potrzebuje pomocy. Mam auto Ford s-max 2.5t st wersja individual z tylnim dyfuzorem. Mam założoną butlę z gazem pod bagażnikiem. Niestety ostatnio na hopce. Pękł mi zderzak. I teraz jak się przypatrzyłem autu to widzę że tył/ zawieszenie jest mały prześwit między kołami, widać że jest bardzo nisko. Każda nierówność lub próg zwalniający przy ciut większej prędkości powoduje obtarcie. Powiedzcie co zrobić zastosować by podnieść tył auta 3-5 cm. Przód jest ok.Może sprężyny są zużyte i do wymiany i może to wystarczy? Aczkolwiek na przeglądzie wszystko wyszło ok. Czy same podkładki gumowe pod sprężyny wystarczą ( na allegro takich podwyższajacych nie mogę znaleźć)
ewentualnie jak ktoś podałby jakieś linki do tego co kolega w początkowych postach pisał o 3 sposobach na ten problem. Chciałbym żeby to też nie kosztowało nie wiadomo ile.
Jak będzie trzeba to wymienię sprężyny nie ma problemu. Tylko żeby to coś dało. Ewentualnie może są jakieś wyższe twardsze niż fabryczne? W etisie jak wpisze vin to niestety nie mogę rozwinąć szczegółów pojazdu, coś sie zmieniło że trzeba sie zalogowac czy co?
Bardzo dziękuje za pomoc.

MAG
08-04-2019, 11:53
Zapewne masz juz "ubite" sprężyny.
Najprostsze rozwiązanie to wymiana na nowe jakieś "wzmacniane", albo pójście po bandzie i wstawienie gumowych podkładem między zwoje spręzyny z tyłu.

Miałem tak w paru autach (daaaaaaaaawno temu, jak byłem młody i głupi...) i było ok (znaczy spełniały swoje zadanie podniesienia tyłu auta), ale dzisiaj, na dłuższą metę chyba bym sie na takie rozwiązanie nie zdecydował.

Ale spróbować możesz, bo te gumy to kilkanaście złotych i jak po jednym dniu stwierdzisz że to nie daje oczekiwanego efektu, to nie będzie szkoda ich wyrzucić :mrgreen:

sebastian88
08-04-2019, 15:37
mogę zainwestować w nowe sprężyny jeśli taka jest potrzeba. Jaki to przyblizony koszt na tył ? i czy są jakieś które polecacie?albo ktoś założył i poleca
głupie pytanie a są np. jakieś specjalne spreżyny np wyższe 1-2cm od oryginału i dzięki temu auto jeszcze podniesie się do góry

AJU
08-04-2019, 15:58
Rodzi się podstawowe pytanie jakie teraz masz sprężyny ? Bo jeśli masz ebacha a to z kolei daje juz ci 2-3cm w dół wiec moze jakbys zmienił na zwykle było by ok

sebastian88
08-04-2019, 17:24
no właśnie niestety nie wiem jakie mam, próbowałem sprawdzić w etisie po vinie ale wyskakuje mi tylko model i kolor lakieru żadnych innych danych, może trzeba się zalogować kiedyś można było bez tego napewno sprawdzić
jak zajrzę pod auto to wątpie czy coś zoabczę...

AJU
08-04-2019, 19:10
Wrzuć vin na forum to chłopaki ci odczytaja jak wyszed z fabryki

sebastian88
09-04-2019, 10:02
Wf0sxxgbws9u50042

chciałbym kupić wzmacniane sprężyny na tył do mojego autka, ale każda sprzedawca mówi że nie ma, może ktoś poleci jakiś model bądź sklep?
z tyłu ciągle wożona jest butla z gazem i koło zapasowe i pewnie przez to z czasem auto siadło.
Znalazłem tylko zwykłe a wolałbym jednak sztywniejsze wzmacniane
pomoże ktoś z zakupem sprężyn?

kacza1982
13-04-2019, 23:04
Koledzy i zapewne koleżanki, mam ten sam problem. Po montażu LPG butla wisi niżej niż tłumik i raz się zdarzyło zadrapać o krawężnik. Może to powód pełnego baku paliwa i lpg. Sprawdzałem amorki na stacji i wyszło prawie 80% sprawności, jednak sprężyny zdałyby się nowe tudzież wzmacniane. Prosiłem o rozkodowanie po vinie w odpowiednim dziale, ale jak na razie nie mam odpowiedzi od dni kilku.

W związku z powyższym - jestem w stanie założyć sprężyny od wersji 7-osobowej, aby były "twardsze", ale nie wiem które wybrać, czy ktoś coś poleci?

galo
10-03-2024, 21:30
Właśnie przymierzam się do wymiany sprężyn z tyłu, bo bagażnik mam zawsze załadowany, a koło wchodzi prawie 1cm. w nadkole i z tego co ostatnio sprawdzałem to Galaxy MK3 ma o 2cm wyższe sprężyny i zapewne twardsze bo w S maxie grubość drutu ma 13,5mm., a w Galaxy 15-15,5mm.
Fajnie by było jakby z 5cm. tył poszedł w górę, zastanawiam się tylko czy w Galaxy i S-maxie gniazda sprężyn górne i dolne są takie same, wstępnie według mojej wiedzy wygląda, że tak jest, czy jest w stanie ktoś to potwierdzić, bo nie chciałbym zaliczyć wtopy.