lubek4
03-11-2006, 11:03
Wczoraj złapał lekko mrozik i transit niechce mi zapalić 1992 2,5D nie wiem co mam zrobić nie wiem nawet jak podgrzac świece pomóżcie jak mam go odpalić
Zobacz pełną wersję : Niechce zapalić :( lubek4 03-11-2006, 11:03 Wczoraj złapał lekko mrozik i transit niechce mi zapalić 1992 2,5D nie wiem co mam zrobić nie wiem nawet jak podgrzac świece pomóżcie jak mam go odpalić józek 03-11-2006, 16:51 Aby podgrzać świece żarowe przekręcasz kluczyk jak do normalnego odpalania/na II/, ale nie kręcisz jeszcze rozrusznikiem. Jeżeli kontrolka świecy żarowej świeci się to poczekaj aż zgaśnie i po zgaśnięciu możesz kręcić rozrusznikiem. Można tę czynność powtórzyć kilkakrotnie lubek4 04-11-2006, 14:04 nic sie nie świeci niestety chyba nawet nie ma świecy żarowej i niechce mi wogóle zapalić :( co mam zrobić pomózcie Panek 04-11-2006, 21:31 jak juz ktos kiedys napisal i sprawdzone przeze mnie od lat opalarka lub suszarka w kolektor dolotowy lub ewentualnie farelka skierowana na kolektor zeby go podgrzac jak transit zlapie cieplego powietrza odrazu zapali józek 05-11-2006, 08:17 Jeżeli nic się nie świeci to sprawdzaj po kolei od żarówki, bezpiecznik, świece żarowe- może do wymiany. Podgrzanie nie zaszkodzi, lecz nie zawdze jest to możliwe wujek75 05-11-2006, 08:55 Aby podgrzać świece żarowe przekręcasz kluczyk jak do normalnego odpalania/na II/, ale nie kręcisz jeszcze rozrusznikiem. Jeżeli kontrolka świecy żarowej świeci się to poczekaj aż zgaśnie i po zgaśnięciu możesz kręcić rozrusznikiem. Można tę czynność powtórzyć kilkakrotnie ...o czym Ty tutaj napisałeś??! :fcp15 ten typ silnika NIE MA świec żarowych :fcp2 jak nie wiesz jak pomóc lubek4, to chociaż nie pisz takich bzdur... jak juz ktos kiedys napisal i sprawdzone przeze mnie od lat opalarka lub suszarka w kolektor dolotowy lub ewentualnie farelka skierowana na kolektor zeby go podgrzac jak transit zlapie cieplego powietrza odrazu zapali ...z kolei powyższą radę należy traktować wyłącznie AWARYJNIE i uruchamiając codziennie silnik w ten sposób można zwariować - to nie jest sposób na rozwiązanie tego problemu... ...po pierwsze Transit 2,5D lub 2,5 TD nie ma świec żarowych ale ma JEDNĄ świecę PŁOMIENIOWĄ umieszczoną w gardzieli kolektora dolotowego - budowa tej świecy przypomina sprężynę, wewnątrz której umieszczony jest centralnie wtryskiwacz z dyszą paliwa podającą ON po nagrzaniu się świecy - tutaj uwaga świeca ta uruchamia się nie wcześniej jak przy temp 0 stopni - a w moim Transicie 2,5 D 1991 r zaczyna działać przy -6 stopni, a do tej temperatury silnik pali bez użycia płomieniówki.... ...a teraz o przyczynach niedomagania tego układu w skład którego wchodzą: - świeca płomieniowa z wtryskiwaczem, - elektrozawór otwierający dopływ paliwa (znajduje się przy zbiorniku cieczy chłodzącej z prawej strony), - dozownik/gaźnik podający ON dyszy w świecy żarowej (znajduje się w lewym górnym narożniku komory silnikowej po otwarciu maski, wygląda do złudzenia jak gaźnik od komarka) - przekaźnik sterujący pracą świecy płomieniowej i wtryskiwanym do rozruchu paliwem (znajduje się po prawej stronie komory silnika (po stronie gdzie nie ma akku i wygląda gabarytowo jak paczka papierosów kolor - czarny) - dodatkowo w obwodzie jest rezystor spiralny, który zmniejsza napięcie na zacisku świecy płomieniowej i po uruchomieniu silnika dogrzewa jeszcze przez 3-4 minuty samo powietrze w kolektorze. a co ulega uszkodzeniu??? - przekaźnik jest fabrycznie tak niefortunnie zamocowany, że czasami (w 50%) dostaje się do niego wilgoć i powoduje jego uszkodzenie - wtedy kontrolka w desce rozdzielczej nawet nie mrugnie ( w serwisie przekaźnik kosztuje 244zł a na szrocie od 50 do 100zł), - nikt nigdy nie zadaje sobie trudu wyczyszczenia komory pływakowej w dozowniku/gaźniku, który podaje ON na świecę - poprostu osad zatyka przewody(trzeba to robić raz na 2lata), - wewnątrz świecy płomieniowej jest siteczko by nie zapchać dyszy, jednak tego również nik nie czyści, bo mało kto wie o tym, nawet "fachowcy" w książkach, - elektrozawór może mieć zaśniedziały konektor, wystarczy przeczyścić, - całość delikatnie przedmuc***emy sprężonym powietrzem do czystego, ...a teraz coś co wszyscy powinniście wiedzieć :fcp7 : - w przypadku wadliwego działania samego przekaźnika można auto uruchamiać w trybie "awaryjnym" - jest to dokładnie opisane w każdej instrukcji dodawanej do Transita ale mało kto o tym wie lub nikomu nie przychodzi do głowy coś takiego co przewidział producent, więc przy np. bardzo dużym mrozie wystarczy kawałkiem zwykłego druta zewrzeć styki w specialnie przygotowanym do tego złączu - złącze to jest w każdym Transicie zaraz przy przekaźniku sterującym, natychmiast po awaryjnym odpaleniu zworę należu usunąć, ....jeżeli będzie zainteresowanie tematem to mogę dorzucić foto modułu i opis awaryjnego uruchamiania z instrukcji obsługi... ...powyższe uwagi dotyczą TYLKO silników 2,5D i TD od roku 1986 do bodajże 1999 lub 2000... tjupa 06-11-2006, 21:37 Wujo widze ze jestes bardzo zorientowany w temacie, mam troszke inny problem w moim transitku 2,5D wymienilem swiece, nowy akumlator kreci jak wsciekly, nowe filtry, zabieram sie jeszcze za wszyczyszczenie "gaznika od komarka"... ogolnie problem jest taki poki temperatura dodatnia transit gada od kopa ale wystarczy delikatny mroz i nie ma szans na odpalenie a jesli juz to po wielkich trudach i bojach Swieca pomieniowa dziala! nawet poprzedni wlasciciel zrobil dodatkowy wlacznik co to moze byc? zauwazylem jeszcze ze mam delikatny wyciek z pompy wtryskowej przy wylotach do ktorych montuje sie przewody od wtryskow od czasu do czasu poleci kropla ropy, sprawdzalem to napewno nie przewody, czlowiek w hurtowni stwiedzil ze prawdopodobnie nie trzyma podkladka samouszczelniajaca sie na walku i teraz zagadka czy to wina pompy bo np cisnienia takiego jak trzeba nie trzyma czy gdzie indziej szukac dziury np w tym ze do swiecy plomieniwej z "komarkowego gaznika: nie dochodzi ON bo tego nie wiem i nie wiem nawet jak to sprawdzic moze znasz jakas na to metode z gory dzieki za pomoc pozdrawiam wujek75 07-11-2006, 05:45 ogolnie problem jest taki poki temperatura dodatnia transit gada od kopa ale wystarczy delikatny mroz i nie ma szans na odpalenie a jesli juz to po wielkich trudach i bojach ....bo masz prawdopodobnie problem z układem rozruchowym - listę punktów do sprawdzenia znajdziesz powyżej... Swieca pomieniowa dziala! nawet poprzedni wlasciciel zrobil dodatkowy wlacznik ...twiedzisz, że działa bo ktoś wstawił "dodatkowy włącznik" ?? :fcp2 :fcp2 - (gość poprostu uszkodził Ci instalację) a to jest podstawowy błąd i trudno spodziewać się jak bardzo taka "papranina" wpłynęła na moduł - może być już uszkodzony - a pamiętaj, że to on właśnie steruje również porzez elektrozawór dawką ON do dyszy w płomieniówce, więc nie dziw się, że silnik nie zapala bo nie ma prawa - a sama płomieniówka bez dawki ON na niewiele Ci się zda i działa jako sama grzałka powietrza w tzw. drugim obwodzie ale jako dogrzewacz powietrza i to przez kilka minut... :fcp3 nie dochodzi ON bo tego nie wiem i nie wiem nawet jak to sprawdzic moze znasz jakas na to metode ...na czas sprawdzenia możesz do elektrozaworu przy zbiorniczku wyrównawczym przyłożyć napięcie +12V z akku (oczywiście po zdjęciu konektora z elektrozaworu) a wtedy zobaczysz czy z dyszy wylatuje ON... P.S. na przyszłość dla określenia mojej osoby zamiast "Wujo"używaj poprostu nicku pod jakim się loguje wujek75, tjupa 07-11-2006, 09:28 Swieca pomieniowa dziala! nawet poprzedni wlasciciel zrobil dodatkowy wlacznik ...twiedzisz, że działa bo ktoś wstawił "dodatkowy włącznik" ?? :fcp2 :fcp2 - (gość poprostu uszkodził Ci instalację) a to jest podstawowy błąd i trudno spodziewać się jak bardzo taka "papranina" wpłynęła na moduł - może być już uszkodzony - a pamiętaj, że to on właśnie steruje również porzez elektrozawór dawką ON do dyszy w płomieniówce, więc nie dziw się, że silnik nie zapala bo nie ma prawa - a sama płomieniówka bez dawki ON na niewiele Ci się zda i działa jako sama grzałka powietrza w tzw. drugim obwodzie ale jako dogrzewacz powietrza i to przez kilka minut... :fcp3 Działanie modułu i świecy wywnioskowałem po zapalającej się kontrolce grzania świecy w przypadku gdy temp. otoczenia okolo -3 do +5 stopni, grzanie świecy mogę uruchomić za pośrednictwem patentu wykonanego przez "inżyniera" :D , gdy temperatura spada poniżej -3 stopni kontrolka zapala się samoczynnie po przekręceniu kluczyka w stacyjce gdy zgaśnie słychać charakterystyczny dzwięk dobiegający prawdopodobnie z modułu coś jakby odginająca się "blaszka" i wnioskuje, że jest to wyłączenie nagrzewania Może jednak "inżynier" :D był w miarę kumaty i wiedział co robi choć też jestem zdania, że gdyby coś takiego miało być to byłoby montowane fabrycznie. Oczywiście mogę się mylić... I teraz pytanie jak najprościej sprawdzić moduł czy jest sprawny?? I jeżeli okaże się, że jest sprawny, to jak wtedy sprawdzić czy moduł steruje elektrozaworem? Wracam jeszcze do Twojego wcześniejszego postu: ...a teraz coś co wszyscy powinniście wiedzieć : - w przypadku wadliwego działania samego przekaźnika można auto uruchamiać w trybie "awaryjnym" - jest to dokładnie opisane w każdej instrukcji dodawanej do Transita ale mało kto o tym wie lub nikomu nie przychodzi do głowy coś takiego co przewidział producent, więc przy np. bardzo dużym mrozie wystarczy kawałkiem zwykłego druta zewrzeć styki w specialnie przygotowanym do tego złączu - złącze to jest w każdym Transicie zaraz przy przekaźniku sterującym, natychmiast po awaryjnym odpaleniu zworę należu usunąć, ....jeżeli będzie zainteresowanie tematem to mogę dorzucić foto modułu i opis awaryjnego uruchamiania z instrukcji obsługi... ...hm jestem bardzo zainteresowany :) poza tym Twoje wskazówki co do przeglądu całego układu rewelacja i polecam je wszyskim mającym podobny problem i porusze jeszcze temat pompy i wycieku z niej, czym ten wyciek może być spowodowany? tym, że nie trzyma podkladka samouszczelniająca się na walku? czy temat może okazać się skomplikowany jak sama pompa ...P.S. na przyszłość dla określenia mojej osoby zamiast "Wujo"używaj poprostu nicku pod jakim się loguje wujek75, Wybacz, bez urazy oczywiście będe używał Twojego nicku a "Wujo" to przyzwyczajenie z pracy do zdrobnień :) z góry dziękuje za pomoc i serdecznie pozdrawiam wujek75 07-11-2006, 16:14 Może jednak "inżynier" był w miarę kumaty i wiedział co robi choć też jestem zdania, że gdyby coś takiego miało być to byłoby montowane fabrycznie. ...skoro Twój inżynier jest taki "kumaty" i nie radzi sobie z prostym jak budowa cepa przekaźnikiem i postanawia zamontować włącznik, który powoduje w efekcie końcowym, że silnik i tak nie zapala prawidłowo to może warto poszukać najzwyklejszego elektryka samochodowego i spróbować przywrócić obwód do stanu pierwotnego :fcp4 ... I teraz pytanie jak najprościej sprawdzić moduł czy jest sprawny?? I jeżeli okaże się, że jest sprawny, to jak wtedy sprawdzić czy moduł steruje elektrozaworem? ....trudno powiedzieć gdzie jest ten włącznik wpięty i co pomija, to pytanie powinno zaintrygować "inżyniera" zanim wpadł na genialny pomysł dodatkowego zamontowania włącznika - teraz po jego "innowacji" niewykluczone, że moduł został uszkodzony (w 99% rzecz do naprawienia przez zwykłego normalnego elektryka), a jak sprawdzić czy działa? - na jednej fotce jest schemat ideowy ze standardowym oznaczeniem, więc sprawa jest prosta (+moje zapiski ołówkiem)... ...elekrozawór możemy sprawdzić podłączjąc go pod 12V - wydaje charakterystyczne stuknięcie, lub sprawdzając miernikiem - jednak czy jest on drożny i nie zapchany można się przekonać wdmuc***ąc ze strony dopływu powietrze... ...co do uruchamiania "na krótko" to niestety ze względu na niewiedzę użytkownika jest to wykorzystywany często patent przez partackie warsztaty elektryczne - mianowicie dajmy na to tzw. "inżynier" (tu nie obrażając prawdziwych inżynierów i fachowców) robi klientowi "ekspresową naprawę" i nakazuje stosowanie odpalania awaryjnego za pomocą kabla na co dzień tłumacząc, że "ten typ tak ma" i kasuje za 5 minutową "konsultację" od 20 do 50zł (oczywiście nie robiąc nic by usunąć prawdziwą usterkę) niestety tak zdarzyło już się kila razy... tjupa 07-11-2006, 16:44 ...skoro Twój inżynier jest taki "kumaty" i nie radzi sobie z prostym jak budowa cepa przekaźnikiem i postanawia zamontować włącznik, który powoduje w efekcie końcowym, że silnik i tak nie zapala prawidłowo to może warto poszukać najzwyklejszego elektryka samochodowego i spróbować przywrócić obwód do stanu pierwotnego :fcp4 ... :) teraz ja zabawie się w inżyniera ale bardziej w prawidłową strone i pozbawie transitka tego "ulepszenia" mam nadzieję żę nasz "partacz" tylko się wpiął w moduł nic wiecej w nim nie "ulepszając" cóż najwyżej będe musiał zainwestować w nowy :( zastanawia mnie jedno po co komu to było??? eh co do odpalenia na krótko hm :D ....a ja sie zastanawiałem co tu było.. do czego ta końcówka... :fcp3 dziękuję za cenne rady!! bardzo mi pomogłeś Wujek75 jak tylko czas pozwoli a musze się streszczać bo zima idzie dużymi krokami, zabieram się do pracy wyczyszcze cały układ przywróce go do stanu pierwotnego i jak tylko się z tym uporam dam znać co i jak udało mi sie zmajstrować pozdrawiam serdecznie! wujek75 07-11-2006, 17:11 zastanawia mnie jedno po co komu to było??? eh ...no cóż, zwyczajna niewiedza :fcp3 ... ...a poza tym układ rozruchowy w Transitach jest banalnie prosty, tylko nikt jego nie czyści ani nie przedmuc***e tylko jeździ, poza tym jak podkreślałem wcześniej często przkaźnik ulega zalaniu no a ludziska wolą kombinować z samostartami czy farelkami zamiast dojść do sedna sprawy... ...powodzenia w rekonstrukcji elektryki i czyszczenia układu, pozdrawiam :fcp1 ... Grzegorz1981 09-11-2006, 21:09 wujek75 podaj schemat do awaryjnego odpalanoa. Pozdro tjupa 10-11-2006, 06:35 wujek75 podaj schemat do awaryjnego odpalanoa. Pozdro Grzegorz1981 przypatrz się dobrze masz zdjęcie umieszczone przez kolege Wujek75 Adam G. 13-11-2006, 11:11 Mam pytanie może troche banalne ale ale jestem zielony w tych sprawach , czy na schemacie ideowym "Urządzenie do sterowania podgrzewaniem kolektora ssącego" to jest te małe pudeleczko co jest zamontowane obok akumulatora ?? Bo kontrolka od podgrzewania świecy mi nie działa i może tam znajduje sie rozwiązanie mego problemu .Pozdrawiam :fcp3 pitbull 13-11-2006, 15:55 Mała uwaga z mojej strony- w moim Transicie 2.5TD z 96 roku moduł wraz z rezystorem świecy płomieniowej znajduje się z lewej strony patrząc na silnik (po stronie zamocowania aku), po prawej stronie alternatora i troche poniżej niego, przy rezystorze dmuchawy.Zworka jest nad modułem w linii wiązki elektrycznej. Pawel_Cios 13-11-2006, 17:41 heh ja żeby dobrze odpalic swojego cara (FORD ESCORT 1,8 TD) to robie tak : przedewszystkim dobry akumulator, kupuje na stacji bezynowej parafine i tam pisz eile mieszać z ropą zeby niezamarzła (jak mieszac: niepolecam dolewania do zimnej ropy w zbiorniku bo si eniewymiesza rozmieszac w karnistrach w temperaturze pokojowej i wtedy wlac), druga zecz to kupuje samostart w spreju tez na stacji i mała ilosc psika sie w otwó tam gdzi esilnik powietrze wciąga, czyli jak jest filtr powietrza do silnika to zanim jest filtr to jest wlot z przodu ukryty do tego filtra tam psiknąć tyci, wsiaśc i odpali odrazu na najwiekszych mrozach. lubek4 23-01-2007, 09:28 nie moge znalezc pod maska tego wtyku zeby kabelkiem zewrzec je zeby odpalil jareva 26-01-2007, 18:55 skad sie bierze cisnienie ON do swiecy płomieniowej?? bo u mnie na filtrze paliwa jest wszystko przerobione ktos grzebal..Na gurze filtra jest zaworek elektryczny który puszacza wlasnie ON na swiece plomieniowa ale skad tam cisnienie?? a druga sprawa mam polaczenie wydechu z korektorem sacym kiedy to dziala?? motybutu1 26-01-2007, 19:37 1/ciśnienie jest z pompki paliwa umieszczonej na bloku kręcąc silnikiem pompka podaje paliwo do filtra i jeśli jest podany prąd na zaworek świecy też na nią 2/to jest zawór EGR jest to związane z ekologią proponuje poszukać w dziale mondeo jest to świetnie opisane nawet zaślepienie tego czegoś ale nie ma to wpływu na odpalanie jareva 26-01-2007, 21:48 ten silik chyba nie posiada pompki posredniej, u mnie jest tak ze prosto z zbiornika idzie do filtra a potem z filtra do pompy lucasa elektroniczna tak ze u mnie w filtrze raczej jest podcisnienie niz cisnienie..i cos zrabane bo nie dziala :fcp6 jgr 01-01-2008, 11:55 Wujek 75 dzięki! Twoje rady w tym temacie - dla mnie bezcenne! "Łopatologicznie" wyłożone pozwoliły mi zapanować nad moim Transolem! Używałem go do tej pory w ciepłych krajach (Hiszpania) i po powrocie do macierzy umarł! Pozdrawiam w Nowym Roku Ciebie specjalnie!!! Zgrywus 14-01-2008, 03:36 Witam! Czy moglby ktos mi lopatologicznie wytlumaczyc lub pokazac zdjecie/rysunek gdzie jest ta kostka od awaryjnego uruchamiania swiecy plomieniowej w transicie 96r 2.5D ?? Bardzo bym prosil nie moge jej znalezc a nie posiadam instrukcji obslugi ani nie moge jej nigdzie znalezc w sieci!! Pozdrawiam i prosze o pomoc! Stefano 14-01-2008, 08:32 Kostka do której trza wprowadzic zworkę lub dwa kabelki i przełacznik w kabinie, jest jak dobrze pamiętam w okolicach akumulatora, a dokladniej pod nim na kablach blizej lampy. Ale moge sie mylic to dzisiaj sprawdze. Pozdr. Stefano 14-01-2008, 15:38 Wklejam fotki gdzie znakduje sie złącze do załozenia zworki / jest owinięte białą taśmą izolacyjną / i dodatkowo jak ja mam zrobione, czyli w miejsce zworki wtyczka i dwa kabelki, które idą do kabiny, gdzie znajduje sie przełącznik / ten pomarańczowy, pierwszy od zapalniczki, pierwsza fotka/, gdy jest zimno a nie chce sie swieca płomieniowa / kopciuch /jeszcze automatycznie właczac, pomagam mu tym przełacznikiem. Zwarcie przełącznika - to czy ciepły czy zimny, musi zapalić się najpierw kontrolka grzania swiecy płomieniowej i zapala kopciuch, a jak zgśnie kontrolka krecimy rozrusznikiem i.......sukces = zapala. Przełaczniik jest na tyle wygodny, ze nie trzeba rano podnosić maski i wkładać druta w to dniazdko, tylko przełacznikiem przy zapalniczne pstryk, a póżniej już można na cały dzień wyłaczyc bo jak jesty już ciepły, nasz transit pali jak marzenie. To narka. pozdr. Zgrywus 15-01-2008, 02:45 Dzieki wielkie @stefano! Pojde szukac w dzien bo dopiero przyjechalem i w ciemno nie bede szukac :) woVWka 10-11-2008, 19:24 czy ktos wie gdzie sie znajduje czujnik temperatury, ktory załacza swiece płomieniowa przy mrozie?? bo wydaje mi sie ze przez ten wlasnie czujnik, caly system nie chce zaskoczyc... po wsadzeniu zworki w wtyczke "awaryjna" wszystko dziala jak nalezy, ale pamietam z zeszlej zimy ze przy -10 kontolka od swiecy nie zapalala sie.. no i dziwna sprawa bo w moim aucie Transit Maxi 2.5TDI 100PS 96r. nie ma tego "gaznika od komarka" tylko ropa idzie bezposrednio z instalacji ( doplyw podlaczony na mocowaniu filtra paliwa) do elektrozaworu i dalej do swiecy... P..s. Swieca i modul sterujacy sa nowe (poprzedni wlasciciel srednio dbal o to bo nie bylo nawet swiecy w kolektorze, tylko dziura :fcp15 ) dzieki za wszelkie info.. wojtekjanus 10-11-2008, 22:06 Nie musi być uszkodzony opornik, u mnie po rozebraniu modułu okazało się , ze skorodowana jest część ścieżek na płytce drukowanej. Lampka się zapalała, ale ani świeca ani zawór nie działały - miałem piękną atrapę. Ale udało się polutować ścieżki i już ze cztery lata jest ok ( trzeba dobrze uszczelnić dekielek modułu, np klejem kauczukowym. woVWka 11-11-2008, 11:43 dzieki bardzo, ja bym obstawial wlasnie ten opornik, chyba widzialem cos podobnego do nawinietej spirali na szpule pod akumulatorem przy atrapie... problem z modulem odpada, bo jest nowy a na dodatek schowany do szczelnego pudelka pod maska, czyli zostaje wylacznik... czy ma ktos pomsyl co zrobic zeby swieca sie odpalala juz przy 0 stopniach lub np -2 mrozu... czy trzeba wymienic lub przebic wlasnie wspomniany opornik/czujnik ?? wojtekjanus 11-11-2008, 12:02 Możesz zrobić jak inni koledzy, sterować ręcznie włącznikiem w kabinie. W komorze silnika jest dwuotworowa wtyczka ( w okolicy aku), służaca do testowania układu, po zwarciu wtyczki układ odpala ( przy właczonej stacyjce). Pociągnij od wtyczki dwa kable do kabiny, na końcu włącznik. Trzeba tylko pamiętać o wyłączeniu po odpaleniu silnika. Ale jak masz dobry silnik i układ paliwowy, to nie potrzeba poprawiać fabryki, u mnie pali na dotyk, przy -15 st kręcę może 5 -7 sek. Problemem najczęściej jest aku, który w jeździe miejskiej powoli siada. To co opisałem znajdziesz chyba na jednym z ostatnich wątków, nawet ze zdjęciami. wojtekjanus 11-11-2008, 12:04 Stefano to opisał w tym wątku, parę postów wyżej. woVWka 11-11-2008, 13:03 wiem kolego o tej wtyczce, pomysl z przelacznikiem to dla mnie ostatecznosc, ale poprostu chcialem zeby wszystko samo sie zalaczalo przy 0 lub -2 stopniach... jesli nie uda mi sie przerobic tego w ten sposob zeby przy wspomnianej temperaturze wszystko startowalo to pozostaje wlacznik... ziemek56 15-11-2008, 21:26 Nie przerobisz. Za temperaturę odpowiada sterownik (ta zamknięta na amen puszka koło aku) :fcp3 ziemek56 15-11-2008, 21:30 dzieki bardzo, ja bym obstawial wlasnie ten opornik, chyba widzialem cos podobnego do nawinietej spirali na szpule pod akumulatorem przy atrapie... problem z modulem odpada, bo jest nowy a na dodatek schowany do szczelnego pudelka pod maska, czyli zostaje wylacznik... czy ma ktos pomsyl co zrobic zeby swieca sie odpalala juz przy 0 stopniach lub np -2 mrozu... czy trzeba wymienic lub przebic wlasnie wspomniany opornik/czujnik ?? Obyś nie pomylił oporników! Ten od sterownika płomienówki jest koło aku ten za prawym reflektorem (osłonięty otworową blachą) jest od sterowania dmuchawą nawiewu kabiny woVWka 19-11-2008, 13:43 wiem ze sterownik steruje wszystkim ale to wlasnie ten opornik podaje informacje czy na dworze jest -10 czy +25, wiec chyba da sie to jednak przerobic tak zeby wszystko automatycznie startowalo przy ok 0 stopniach.. wojtekjanus 19-11-2008, 15:43 WoVWka, na tym schemacie Ziemka opornik jest włączany w szereg ze świecą płomieniową ( prawdopodobnie na początku , kiedy jeszcze rozrusznik nie kręci, później jest zwierany przez lewy przekaźnik i mimo spadku napięcia spowodowanego przez działający rozrusznik świeca dostaje nadal napięci nominalne). MUSZĘ SIĘ POKAJAĆ, bo twierdziłem, że jest inaczej. Tak więc na pewno nie służy on jako czujnik temperatury, który musi być w module w środku. Moduł potrafi skorodować w środku, nie musi być idealnie szczelny, tak ja miałem. Płytkę dało się jakoś połatać, uszczelniłem go klejem kauczukowym. Ja mam inny schemat, ale z 1995 roku, tam opornik czujnika jest na zewnątrz. Na schemacie Ziemka są pokazane połączenia zewnętrzne i wewn. prądowe,, sama elektronika jako jeden symbol. Z tego co widziałem po otwarciu modułu jest to mocno rozbudowany układ i aby spowodować, żeby włączał się przy wyższej temperaturze, trzeba przytomnego elektronika. woVWka 19-11-2008, 22:26 wszytsko jasne, czyli jednak opornik nie sluzy jako czujnik temperatury.. tak jak mowilem modul/przekaznik jest nowy bo wymienilem go w zeszlym roku no i raczej dziala bo przy zwieraniu wtyczki awaryjnego uruchamiania, wszystko sie zalacza jak nalezy... najwyzej bede jedank musial zrobic uruchamianie na wiekszych mrozach na przycisk jak koledzy..... kosteq 25-11-2008, 10:01 wujek75, pomocy przeczytalem twojego posta i zrobilem tak jak mowiles zwarlem ta zwarciówka i odpalalem transita awaryjnie ale nic to nie daje jak nigdy zaswiecila sie kontrolka od swiec ale nic odkrecilem przewod od pompki przy plomieniowce i po kreceniu rozruchem zadna ciecz nie poleciala ale tylko cos zasmierdzialo jak by sie instalacja palila moze ty bys mi pomogł ja mam transita 2.5d 98 rok tego wzmocnionego zauwarzylem tez ze mam tez rozwalony Opornik rezystor dmuchawy bo jest caly skorodowanyi styki juz odpadly czy to moze byc przyczyna czy po zrobieniu awaryjnego odpalania ciecz powinna sie wydobywac z tej rurki od plomieniowki i czy teraz bede musial odpowietrzyc uklad przez wtryski i zauwarzylem ze mi troszeczke pompa sie poci wojtekjanus 25-11-2008, 13:00 Kosteq, opornik dmuchawy nie ma nic do coldstartu, są polskie zamienniki, ale kiepskie. W czasie kiedy zwarta wtyczka uruchamia układ i pali się lampka, po zakręceniu silnikiem powinno porządnie lecieć paliwo z przewodu do świecy ( a świeca powinna się żarzyć ). Jeśli nie leci, to sprawdź wpierw, czy w tym czasie jest napięcie na wsuwce przewodu do zaworu. Jeżeli nie ma, to może być padnięty moduł sterujący. Ja tak miałem, lampka się zapalała, a ani świeca, ani zawór nie dostawały napięcia ( skorodował moduł w środku) - była to makieta idealna. Są zamienniki modułów, ale sprzedający nie bardzo chciał mi sprzedać (!), bo co sprzedał jakiś, to miał zwrot, a że oryginał drogi, to połatałem stary i działa. Sprawdź też świecę, jak to całe ustrojstwo działa, to jest zdrowy płomień. wytrych21 06-12-2008, 17:48 witam mam Transita 2,5D z 1996r i mam problem z odpalaniem. Jeżeli ktoś ma ten rocznik lub orientuje się jakie kolory przewodów wchodzą w przekaźnik świecy płomieniowej (moduł poniżej i od strony akumulatora) patrząc od strony atrapy od silnika to proszę o informację. U mnie przerdzewiały wtyki przekaźnika a więc polutowałem nowe kable, w kostki nie wchodziły mi wszystkie przewody z instalacji samochodu i nie wiem jak to podłączyć. Jak miałbym kolory to może coś by z tego wyszło. Są 2 kostki: kostka 1 i kostka 2 |1 |1 2| ___3 |4 2| ___3 |4 ___5 ___5 kostka 1: - od strony atrapy kostka 2: - od strony wewnętrznej komory silnika Patrząc od strony silnika u mnie w kostkę 1 wchodzą następujące kolory kabli: 1-biało-czerowny, 2-podwójny czarny, 3- biało-zielony, 4-czarno-żółty, 5-czerwony (zasilenie 12V z aku) Będę wdzięczny za info. Dzięki. Pozdrawiam :) :fcp1 boxer 02-01-2009, 12:53 wujek75, siema wujek twój opis jest super ale niemoge zlokalizować złącza do awaryjnego odpalenia transita byłbym wdzięczny za jakieś fotki mam forda transita z 1993 roku Stefano 02-01-2009, 17:35 wujek75, siema wujek twój opis jest super ale niemoge zlokalizować złącza do awaryjnego odpalenia transita byłbym wdzięczny za jakieś fotki mam forda transita z 1993 roku Jest moja fotka na poprzedniej stronie, tylko nie wiem czy ta kotka była w juz w 1993 r. Pozdr Stefano 02-01-2009, 17:50 Znalazłem moze lepszą fotkę. Autech 03-01-2009, 21:08 Witam. Posiadam transita 2,5 D rocznik 1992 z tzw silnikiem wzmocnionym (nazywanym z rogami) nie wiem gdzie jest usytuowana świeca płomieniowa. Szukałem jej ale nie mam pojęcia gdzie ona jest umieszczona. Szukałem też dozownik podający ON dyszy w świecy płomieniowej. Przekaźnik sterujący pracą świecy płomieniowej znalazłem. Proszę o pomoc gdzie mam tego szukać. Auta nie mogę zapalić bo przyszły mrozy więc myślę że może nie działa świeca płomieniowa. Proszę jeżeli to możliwe o ewentualne zdjęcia. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. wojtekjanus 03-01-2009, 22:11 Kopeć ze świecy płomieniowej musi iść na wszystkie cylindry, w związku z tym świeca płomieniowa powinna być usytuowana w kolektorze przed jego rozgałęzieniem się na "rogi" (czyli w okolicy zaworu EGR). Dochodzi do niej przewód elektryczny czarno-biały i przewód paliwowy. Po przewodzie paliwowym dojdziesz do elektrozaworu (Ford go lokalizował w różnych miejscach). Stefano 04-01-2009, 11:06 Witam. Posiadam transita 2,5 D rocznik 1992 z tzw silnikiem wzmocnionym (nazywanym z rogami) nie wiem gdzie jest usytuowana świeca płomieniowa. Szukałem jej ale nie mam pojęcia gdzie ona jest umieszczona. Szukałem też dozownik podający ON dyszy w świecy płomieniowej. Przekaźnik sterujący pracą świecy płomieniowej znalazłem. Proszę o pomoc gdzie mam tego szukać. Auta nie mogę zapalić bo przyszły mrozy więc myślę że może nie działa świeca płomieniowa. Proszę jeżeli to możliwe o ewentualne zdjęcia. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. Jak staniesz przed samochodem i patrzysz na silnik, to swieca płomieniowa jest na kolektorze ssącym po prawej stronie, na tej jeszcze jego wspólnej części przed podziałem na cylindry. Jak nie mozesz znaleść to będzie tam tylko tylko zaślepka - korek, musisz wtedy w tym miejscu dorobić ten tani patent ze swiecą od ciągnika, co opisywałem wczesniej i po sprawie. Ten mój opis był jednak w innym pokrewnym temacie, więc wklejam cytat, bo może się innym przydać; KUp sobie swiecę płomieniową od Fergusona / traktora /na 12 V, pasuje gwint do otworu na kolektorze Transita. Swieca ta ma w sobie juz zaworek odcinający paliwo, jak się nagrzeje to sama puszcza paliwo. Umiescić trzeba jeszcze tylko wyżej niż swieca, taki mały zbiorniczek na ropę i trzymamy w kabinie przyciść aż się rozżarzy swieca, samoczynnie zadzała zaworek pusci paliwo, zapali się kopciuch i kręcimy. Jest sukces - pali. Koszty są bardzo małe, swieca coś koło 20 zeta, nowy zbiorniczek przezroczysty np, na płyn do wysprzęglika Poloneza chyba to parę złotych, i przełącznik na przycisk taki z min. 5 Amper. kabelki, kawałek wężyka i klopot z zapalniem mamy z głowy. Poeksperymentować, czyli pobawić sie trzeba troszkę na stole przed załozeniem wszystkiego, aby znać czas od nagrzania sie swiecy do zapłonu paliwa w niej, bo pózniej juz nie będzie tego widać. Kabelek elektryczny zasilający do świecy tylko jeden, poprowadzic najlepiej od /+/ zapalniczki w kabinie, na przełącznik / tylko przyciskowy, aby jak puscisz to już nie grzało i nie paliła się świeca - bezpieczeństwo/ i bezpośrednio do swiecy, masą jest na kolektorze - gwint. Robiłem takie układy w poprzednich transitach i jest to naprawdę proste, a jakze bardzo pomocne. Nie trzeba przy tym rozwiązaniu opornikow szeregowych, bo świeczka na 12 V, czujników, zwieraczy, kontrolek. Proste, a jak cieszy. Pozdr. Damian22 06-01-2009, 16:36 witam.kupiłem tranzita z 90 roku w grudniu.Handlaz co mi sprzedawał mówił ze jest słaby aklumrator potrzebujacy wzbudzenia,moje wiadomości na temat dizla były znikome.okazało sie są problemy z odpaleniem silnika.jest to wersia skandynawska posiada on 2 aklumratory.odpala jedynie (na metrze) z pociągnięcia po sekundowej pracy i zgaszeniu odpala juz sam z rozrusznika.Świeca płomieniowo żarowa prawdopodobnie nie działa(ktos cos kombinował z dodatkowymi wyłącznikami lecz to usune i zastosuje świecę od fergusona.Niechce zapalić z podgrzania powietrza opalarką ani samostartu.potrzebuję konkretnej pomocy.sprawdze i wymienię jeżeli to będzie miało sens i porzywróci moje do życia.Świetne pomysły i znał sie na rzecy Wujek 75.dziekuje z góry ziemek56 06-01-2009, 21:38 Skandynawski i bez podgrzewania w polskich warunkach powinien zapalić. Handlaz co mi sprzedawał mówił ze jest słaby aklumrator potrzebujacy wzbudzenia Tylko nie wzbudzenia a kupienia nowego potrzebuje. Wzbudza się twornice prądu albo erekcje (przepraszam tak mi się noworocznie skojarzyło :fcp4 ) aku jak słabe a ładowanie nie wystarczy to już tylko wymiana. jgrz 07-01-2009, 17:28 Wersja skandynawska jest i w moim posiadaniu (euroline z webasto i innymi ustroistwami). Z doswiadczenia powiem, że jej "wadą" jest to, że OBA akumulatory MUSZĄ być sprawne!!! Inaczej za diabła go nie odpalisz, nawet przy plus trzydziestu stopniach. No ale jak są, to żadne nasze mrozy nie zaszkodzą tej maszynie. Tak więc - inwestuj parę złotych bo bez tego ani rusz! Damian22 07-01-2009, 19:07 jeden aklumrator wymieniłem na nowy zaraz po kupnie auta a drugiego nie brałem pod uwagę i jutro podłącze sprawny aklumrator z poloneza i ten nowy i sprawdze czy odpali autko.jak sie uda to będe szcześliwy jeśli nie to sie odezwe jeszcze raz bo moze jest jeszcze inna przyczyna, oby nie.narazie marfi 02-02-2009, 14:11 Aby podgrzać świece żarowe przekręcasz kluczyk jak do normalnego odpalania/na II/, ale nie kręcisz jeszcze rozrusznikiem. Jeżeli kontrolka świecy żarowej świeci się to poczekaj aż zgaśnie i po zgaśnięciu możesz kręcić rozrusznikiem. Można tę czynność powtórzyć kilkakrotnie ...o czym Ty tutaj napisałeś??! :fcp15 ten typ silnika NIE MA świec żarowych :fcp2 jak nie wiesz jak pomóc lubek4, to chociaż nie pisz takich bzdur... jak juz ktos kiedys napisal i sprawdzone przeze mnie od lat opalarka lub suszarka w kolektor dolotowy lub ewentualnie farelka skierowana na kolektor zeby go podgrzac jak transit zlapie cieplego powietrza odrazu zapali ...z kolei powyższą radę należy traktować wyłącznie AWARYJNIE i uruchamiając codziennie silnik w ten sposób można zwariować - to nie jest sposób na rozwiązanie tego problemu... ...po pierwsze Transit 2,5D lub 2,5 TD nie ma świec żarowych ale ma JEDNĄ świecę PŁOMIENIOWĄ umieszczoną w gardzieli kolektora dolotowego - budowa tej świecy przypomina sprężynę, wewnątrz której umieszczony jest centralnie wtryskiwacz z dyszą paliwa podającą ON po nagrzaniu się świecy - tutaj uwaga świeca ta uruchamia się nie wcześniej jak przy temp 0 stopni - a w moim Transicie 2,5 D 1991 r zaczyna działać przy -6 stopni, a do tej temperatury silnik pali bez użycia płomieniówki.... ...a teraz o przyczynach niedomagania tego układu w skład którego wchodzą: - świeca płomieniowa z wtryskiwaczem, - elektrozawór otwierający dopływ paliwa (znajduje się przy zbiorniku cieczy chłodzącej z prawej strony), - dozownik/gaźnik podający ON dyszy w świecy żarowej (znajduje się w lewym górnym narożniku komory silnikowej po otwarciu maski, wygląda do złudzenia jak gaźnik od komarka) - przekaźnik sterujący pracą świecy płomieniowej i wtryskiwanym do rozruchu paliwem (znajduje się po prawej stronie komory silnika (po stronie gdzie nie ma akku i wygląda gabarytowo jak paczka papierosów kolor - czarny) - dodatkowo w obwodzie jest rezystor spiralny, który zmniejsza napięcie na zacisku świecy płomieniowej i po uruchomieniu silnika dogrzewa jeszcze przez 3-4 minuty samo powietrze w kolektorze. a co ulega uszkodzeniu??? - przekaźnik jest fabrycznie tak niefortunnie zamocowany, że czasami (w 50%) dostaje się do niego wilgoć i powoduje jego uszkodzenie - wtedy kontrolka w desce rozdzielczej nawet nie mrugnie ( w serwisie przekaźnik kosztuje 244zł a na szrocie od 50 do 100zł), - nikt nigdy nie zadaje sobie trudu wyczyszczenia komory pływakowej w dozowniku/gaźniku, który podaje ON na świecę - poprostu osad zatyka przewody(trzeba to robić raz na 2lata), - wewnątrz świecy płomieniowej jest siteczko by nie zapchać dyszy, jednak tego również nik nie czyści, bo mało kto wie o tym, nawet "fachowcy" w książkach, - elektrozawór może mieć zaśniedziały konektor, wystarczy przeczyścić, - całość delikatnie przedmuc***emy sprężonym powietrzem do czystego, ...a teraz coś co wszyscy powinniście wiedzieć :fcp7 : - w przypadku wadliwego działania samego przekaźnika można auto uruchamiać w trybie "awaryjnym" - jest to dokładnie opisane w każdej instrukcji dodawanej do Transita ale mało kto o tym wie lub nikomu nie przychodzi do głowy coś takiego co przewidział producent, więc przy np. bardzo dużym mrozie wystarczy kawałkiem zwykłego druta zewrzeć styki w specialnie przygotowanym do tego złączu - złącze to jest w każdym Transicie zaraz przy przekaźniku sterującym, natychmiast po awaryjnym odpaleniu zworę należu usunąć, ....jeżeli będzie zainteresowanie tematem to mogę dorzucić foto modułu i opis awaryjnego uruchamiania z instrukcji obsługi... ...powyższe uwagi dotyczą TYLKO silników 2,5D i TD od roku 1986 do bodajże 1999 lub 2000... wojtekjanus 02-02-2009, 17:37 Marfi, jak ktoś chce czegoś się dowiedzieć, to użyje wyszukiwarki i przeczyta WSZYSTKIE posty na temat świecy płomieniowej, nie ma sensu powtarzać dużych postów po kilka razy, bo Forum robi się nieczytelne. Ale przy okazji mam kilka uwag do postu Wujka: - świecą płomieniową i zaworem steruje nie przekaźnik, ale moduł elektroniczny z tyrystorowym termostatem zawierający w sobie KILKA przekaźników, - wtyk kontrolny nie służy do uruchamiania układu w przypadku awarii modułu, tylko do uruchomienia SPRAWNEGO układu wtedy, kiedy chce tego kierowca; kiedy moduł jest niesprawny, żadne zwieranie styku nie pomoże (oprócz awarii obwodu termistora), - większość Transitów 2,5D z układem "cold start" nie posiada - tak mi się wydaje - "dozownika/gaźnika", ale ON idzie z powrotu paliwa z pompy wtryskowej z pionowego "kominka" na podstawce filtra paliwa - dalej poprzez zawór na świecę (w podstawce jest zawór kulkowy dający ciśnienie ok 0,5 bara), - rezystor spiralny obniżający napięcie na świecy płomieniowej - tak mi się wydaje - jest montowany na nadkolu niedaleko modułu, a nie w kolektorze ssącym, - nieprawda, że jak moduł ("przekaźnik") jest uszkodzony, to kontrolka "ani mrugnie"; u mnie kontrolka pięknie się zapalała, ale ani świeca, ani zawór nie działały - skorodowane były ścieżki w module, a ja miałem nic więcej jak tylko atrapę; najciekawsze, że silnik palił nawet przy -10 st. - nie ma to jak dobry spręż. :fcp2 Ale mogę się mylić, jak już wielokrotnie było. :603: Borys1003 13-02-2009, 07:27 Czy może ktoś mi podpowiedzieć gdzie znajduje się czujnik temperatury do płomieniówki ? Chodzi mi o czujnik, nie o sterownik pod akumulatorem. wojtekjanus 13-02-2009, 07:52 W sterowniku. ziemek56 13-02-2009, 22:37 zamknięty w puszcze sterownika marino1410 21-02-2009, 10:33 witam :fcp29 przesledzilem wczesniejsze rozmowy i jakos nie doszedlem do tego awaryjnego odpalena... pomoze ktos?? wojtekjanus 21-02-2009, 13:31 Jeżeli masz system "cold start" (nie wszystkie 2,5D mają), to w okolicy akumulatora, między nim i przednim reflektorem powinna pałętać się niewielka wtyczka z dwoma sporymi (fi 2-3mm) otworami. Zwierasz ją czymś (powinna być oryginalna wtyczka ale nagminnie giną), idziesz do kabiny przekręcasz stacyjkę, zapala się żółta lampa świecy płomieniowej i OD RAZU kręcisz. Jak już odpali, wyjmujesz zworę z wtyczki. Tyle, że zwora w zasadzie służy do przetestowania całego układu (jego elementów - zwłaszcza świecy, zaworu paliwa i żarówki sygn.), natomiast układ ma działać prawidłowo samoczynnie przy temp. poniżej ok. minus 5-6 st. ziemek56 21-02-2009, 16:01 Ta wtyczka wygląda bardzo podobnie jak mała wtyczka przewodu zasilającego radia przenośne... Grunding, Ksaprzak, wiele drukarek, faksów... :fcp1 valot 27-10-2009, 21:55 witam jestemtutaj nowy i niedawno nabyłem transita z 96 roku 2,5 d i tez mamchyba problemz swieca płomieniowa bo jak było minus 4 to niecyknoł tylko hol pomogł najlepsze ze niemamzadnej kontrolki od swiec i czy wogle taka jest i kiedy powinna sie zapalac wojtekjanus 27-10-2009, 22:24 Wg instrukcji przy minus 10 st, ale w praktyce zdarzało się u mnie przy minus 6 st. Przy minus 4 stopniach nigdy się u mnie nie włącza. Radzę wpierw pomierzyć ciśnienie w cylindrach i sprawdzić wtryski. Dopiero później kombinować z czymś innym i wydawać kasę. Mój 2,5D przy dobrym akumulatorze odpala po 2 sek bez świecy przy minus 6 st, ale sprężanie ma 30 barów. valot 28-10-2009, 11:08 Wg instrukcji przy minus 10 st, ale w praktyce zdarzało się u mnie przy minus 6 st. Przy minus 4 stopniach nigdy się u mnie nie włącza. Radzę wpierw pomierzyć ciśnienie w cylindrach i sprawdzić wtryski. Dopiero później kombinować z czymś innym i wydawać kasę. Mój 2,5D przy dobrym akumulatorze odpala po 2 sek bez świecy przy minus 6 st, ale sprężanie ma 30 barów. witam amoze ktos mi powie jak sprawdzic czy ta swieca jest sprawna i jak najlepiej sprawdzicczy wszystkodziała wojtekjanus 28-10-2009, 13:02 Valot, było o tym 100 wątków. Jest wtyk testowy, który się zwiera i wtedy po włączeniu stacyjki cały układ cold-start działa bez względu na temperaturę. Możesz sprawdzać, mierzyć napięcia, co chcesz... Użyj wyszukiwarki, masz czytania na pół dnia. Ale jeżeli przy -4 st nie pali, to jak przyjdzie większy mróz, to i działający cold-start nie pomoże - radzę zająć się sprawdzeniem silnika i wtrysków. Diesel MUSI trzymać kompresję, bez tego nie przezimujesz... valot 28-10-2009, 15:04 Valot, było o tym 100 wątków. Jest wtyk testowy, który się zwiera i wtedy po włączeniu stacyjki cały układ cold-start działa bez względu na temperaturę. Możesz sprawdzać, mierzyć napięcia, co chcesz... Użyj wyszukiwarki, masz czytania na pół dnia. Ale jeżeli przy -4 st nie pali, to jak przyjdzie większy mróz, to i działający cold-start nie pomoże - radzę zająć się sprawdzeniem silnika i wtrysków. Diesel MUSI trzymać kompresję, bez tego nie przezimujesz... witaj kolego rozkreciłem auto i swieca plomieniowa cała zasyfiona widac ze z kilka lat niedziałała wymienie ja na naowa przedmuchałem wszystkie wezyki ,wyczysciłem zbiorniczek ten co wyglada jak gaznik od komarka ,znalazłem to złoncze ktore nalezy zewrzec, tylko ze zwieram i d... wiec mierze napiecie na swiecy pozwarciu i nic zero reakci , wymontowałem ten moduł i widze ze nieciekawie otworzyłem go, a w srodku woda spowodowała ze styki zasniedzieły ale da sie to nanowo polutowac , tylko fajnie by było jakby ktos walnoł fotke ew schemat podłonczenia to był bym wdzienczny. wojtekjanus 28-10-2009, 16:37 Schematy podłączenia modułu w instalacji samochodu (dla wersji 9-cio i 10-cio pinowej) są zamieszczone na Forum, wystarczy użyć wyszukiwarki i szukać postu z załącznikiem (spinacz), to oznacza, że jest tam obrazek. Natomiast wątpię, czy ktoś ma schemat samego modułu. Ale to chyba nie jest potrzebne do odtworzenia pognitych ścieżek i styków... Są też niedrogie zamienniki. Świeca jest zasyfiona, bo tam w kolektorze jest syf (EGR i odma się kłania), i długo nie włączała się - to nie znaczy, że nie jest sprawna. Przemyj ją w benzynie i sprawdź, czy przewodzi prąd. ziemek56 28-10-2009, 20:25 Dla 9 pinów proszę bardzo. valot 28-10-2009, 20:41 Dla 9 pinów proszę bardzo. wielkie dzieki kolego przegladam to forum i widzeze jestes kolesiemktory wielu ludziom pomaga oby było takich wiecej jeszcze raz wielkie dzieki szkodatylko ze jakosc tej foty jest taka sobie ale i tak super wojtekjanus 28-10-2009, 20:57 W tym wątku: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=80603&highlight=cold+start&page=2 jest wyraźniejszy schemat, nie mogę odszukać schematu 10-cio pinowego (taki chyba ty masz), ale jest zamieszczony na Forum na pewno... ziemek56 28-10-2009, 21:10 Nie mam niestety książeczki i dysponuję fotkami kolegi z Gdańska ale się staram ...:572: ziemek56 28-10-2009, 21:21 Dla cierpliwych - poszukałem na forum...10-pinowy od wojtka. oznaczenia są następujące: 1 - aku, 2 - stacyjka, 9 - moduł sterujący, 10 - zawór paliwa, 11 - świeca płomieniowa, 12 - opornik świecy, diagnostic socket - wtyk testowy, fusebox - tabl. bezpieczników. Oznaczenia kolorów: BK-czarny, BN- brązowy, BU- niebieski, GN-zielony, GY-szary, LG-jasnoszary, OG-pomarańczowy, PK-różowy, RD-czerwony, SR-srebrny, VT-fioletowy, WH-biały, YE-żółty. Na module brak oznaczenia jednego pinu, nie wiem, czy to błąd, czy tak jest. Kabelek BK/BN idący z modułu z pinu K, idzie do żarówki sygnalizacyjnej na desce. Pzdr. Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=3651&stc=1&thumb=1&d=1235361016 (http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=3651&d=1228124388) __________________ Jeden z najstarszych zgredów na Forum ziemek56 28-10-2009, 21:27 W tym wątku: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=80603&highlight=cold+start&page=2 jest wyraźniejszy schemat, nie mogę odszukać schematu 10-cio pinowego (taki chyba ty masz), ale jest zamieszczony na Forum na pewno... Wojtek, He He, Właśnie znalazłem i wkleiłem schemat "10" od Ciebie :PPPP valot 29-10-2009, 08:20 Wojtek, He He, Właśnie znalazłem i wkleiłem schemat "10" od Ciebie :PPPP WIELKIE DZIEKI kolego z tym schematem to napewno dam sobie juz rade mam nadzieje wszystkonaprawicbez zadnych problemow pozniej napisze ja co mi poszło i czy wszystko cyka ja trzeba valot 29-10-2009, 18:17 acha jeszcze jedno wczoraj czysciłem takrze ten zbiorniczek co wyglada jak gaznik od komarka wyleciało z 200ml ropy poskładałem wszystko niczego nie odpowietrzałem a dzisiaj niemoge auta odpalic czy to wina ze czysciłem ten zbiorniczek czy to ten moj problem z zapowietrzajaca sie pompa wojtekjanus 29-10-2009, 19:00 Tak szczerze mówiąc ja nigdy tego gaźniczka od Komarka nie miałem, nawet go nigdy na oczy nie widziałem i nie wiem o co w nim biega. Miałem Transita z 1986r z pierwszych miesięcy produkcji i tam też tego nie było, tylko elektrozawór... Musiałeś zapowietrzyć pompę wtryskową, prawie na pewno zaworki w pompie n. ciśnienia nie trzymają i jak nie ma podciśnienia w układzie (jest nieszczelny) to paliwo się cofa bardzo szybko. Piszą w instrukcji, że pompa Boscha jest samoodpowietrzająca, ale jest to największa pierduła jaką w życiu słyszałem - spalisz trzy rozruszniki, ale ta pompa sama się nie odpowietrzy - a jak jest jeszcze zimny silnik po nocy to za chińskiego boga... Najszybciej odpowietrza się na dwie raty - wpierw odkręcasz odpowietrznik na kadłubie pompy (od strony alternatora) i kręcisz rozrusznikiem. Jak już leci paliwo, zakręcasz go i odkręcasz (luzujesz) dwa przewody paliwowe na wtryskach - zapali na pewno najszybciej. Zmień pompę niskiego ciśnienia, nie jest droga i łatwo się wymienia, ale nie kupuj chińskiego chłamu za 100zł. valot 30-10-2009, 09:45 Tak szczerze mówiąc ja nigdy tego gaźniczka od Komarka nie miałem, nawet go nigdy na oczy nie widziałem i nie wiem o co w nim biega. Miałem Transita z 1986r z pierwszych miesięcy produkcji i tam też tego nie było, tylko elektrozawór... Musiałeś zapowietrzyć pompę wtryskową, prawie na pewno zaworki w pompie n. ciśnienia nie trzymają i jak nie ma podciśnienia w układzie (jest nieszczelny) to paliwo się cofa bardzo szybko. Piszą w instrukcji, że pompa Boscha jest samoodpowietrzająca, ale jest to największa pierduła jaką w życiu słyszałem - spalisz trzy rozruszniki, ale ta pompa sama się nie odpowietrzy - a jak jest jeszcze zimny silnik po nocy to za chińskiego boga... Najszybciej odpowietrza się na dwie raty - wpierw odkręcasz odpowietrznik na kadłubie pompy (od strony alternatora) i kręcisz rozrusznikiem. Jak już leci paliwo, zakręcasz go i odkręcasz (luzujesz) dwa przewody paliwowe na wtryskach - zapali na pewno najszybciej. Zmień pompę niskiego ciśnienia, nie jest droga i łatwo się wymienia, ale nie kupuj chińskiego chłamu za 100zł. wezme w poniedziałek zaleje ten gazniczek ropa i odkrece wtrysk i pokrece az poleci ropa jak nieposkutkuje to chyba tylko hol pozostaje ale najpierw musze wymienic oringi na dzwigni gazu na pompie valot 05-11-2009, 10:49 wezme w poniedziałek zaleje ten gazniczek ropa i odkrece wtrysk i pokrece az poleci ropa jak nieposkutkuje to chyba tylko hol pozostaje ale najpierw musze wymienic oringi na dzwigni gazu na pompie witam załałem gazniczek załałem pompe i pyknoł od razu ałe martwi mnie jedna zecz przeczysciłem gaznicze nowa swieca płomieniowa sprawdziłem poprawnosc podłonczenia kabli przy tym przekazniku wszystko ok tylko ze jak robie ta zworke to na desce niezapala mi sie ta kontrolka od , płomieniowki ale jak przyłoze zwkła kontrołke prubnik do tej zworki to kontrolka wtedy sie zapala .co proponujecie co to moze byc , moze wymienic ten przekaznik na nowy wojtekjanus 05-11-2009, 12:42 Zworka ma jeden przewód masowy (brązowy), więc skoro próbnik się zapala, to znaczy, że moduł ma zasilanie, ale nie włącza się. Ale czy słychać w nim po zwarciu zworki pyknięcie przekaźnika czy nie? Sama lampka bowiem stanowi oddzielny obwód, którego styki mogą nie kontaktować, i elektrozawór oraz świeca mogą się włączać bez lampki...Ale i świeca i elektrozawór wiszą na przekaźniku, który powinien pyknąć. Jeżeli nic nie pyka w module, to jest zwalony - pytanie czy czujesz się na siłach w nim grzebać, czy będziesz wolał kupić nowy. Po ewentualnym otwarciu modułu sprawdź, czy wszystkie ścieżki na płytce są całe, może trzeba je połatać i posztukować przewodem. U mnie ścieżki - te bliżej pokrywy - były zupełnie skorodowane, ale dało się całość reanimować. Działał jednak (przed naprawą) dokładnie odwrotnie niż twój - żółta lampka się zapalała, a świeca i zawór nie działały. Można powiedzieć - atrapa idealna... Podobno te polskie zamienniki są bardzo zawodne, połowa w ogóle nie chce pracować. valot 05-11-2009, 20:24 Zworka ma jeden przewód masowy (brązowy), więc skoro próbnik się zapala, to znaczy, że moduł ma zasilanie, ale nie włącza się. Ale czy słychać w nim po zwarciu zworki pyknięcie przekaźnika czy nie? Sama lampka bowiem stanowi oddzielny obwód, którego styki mogą nie kontaktować, i elektrozawór oraz świeca mogą się włączać bez lampki...Ale i świeca i elektrozawór wiszą na przekaźniku, który powinien pyknąć. Jeżeli nic nie pyka w module, to jest zwalony - pytanie czy czujesz się na siłach w nim grzebać, czy będziesz wolał kupić nowy. Po ewentualnym otwarciu modułu sprawdź, czy wszystkie ścieżki na płytce są całe, może trzeba je połatać i posztukować przewodem. U mnie ścieżki - te bliżej pokrywy - były zupełnie skorodowane, ale dało się całość reanimować. Działał jednak (przed naprawą) dokładnie odwrotnie niż twój - żółta lampka się zapalała, a świeca i zawór nie działały. Można powiedzieć - atrapa idealna... Podobno te polskie zamienniki są bardzo zawodne, połowa w ogóle nie chce pracować. witaj juz go mniałem otwartego i polutowałem czesc sciezek ale moze nie dokładnie spieszyłem sie jutro go wytargam i jescze raz sprawdze i przemierze go miernikiem , jak robie zworke to nic nie pyka przekaznik nie załancza wojtekjanus 05-11-2009, 21:24 W module jest dużo bardzo cienkich ścieżek, jeżeli skorodowały, postaraj się je zastąpić cienkim przewodem (w izolacji), wlutowywując się w dogodne miejsca. Ścieżka odtworzona samą cyną jest krucha i łatwo może popękać - wygląda ok, a kontaktu nie ma. ziemek56 05-11-2009, 21:43 Chłopaki. Wydaje mi się, że nie wszystkie transity mają pompkę paliwa pośrednią. W mojej ocenie zasilanie płomieniówki wygląda tak: W osiołkach z pompą paliwową pośrednią nie ma "gaźnika" bo ponad pompą jest pewne ciśnienie i wystarczy elektrozawór do kopcia na rozruch. W osiołkach bez pompy paliwa nie ma ciśnienia więc jest "gaźnik" by był zapas ropki na rozruch. A umieszczony jest wysoko, by grawitacja zastąpiła ciśnienie. "Gaźnik" czyli po prostu zbiorniczek z zaworem. Brzmi chyba logicznie ale czy tak jest sami oceńcie. :pomysl: ziemek56 05-11-2009, 21:47 W module jest dużo bardzo cienkich ścieżek, jeżeli skorodowały, postaraj się je zastąpić cienkim przewodem (w izolacji), wlutowywując się w dogodne miejsca. Ścieżka odtworzona samą cyną jest krucha i łatwo może popękać - wygląda ok, a kontaktu nie ma. Najlepiej od początku do końca danej ścieżki - na pewno pominiemy niepewne. I raczej drut. Nie linka. Oczywiście sama cyna na starą ścieżkę to pomyłka !!! wojtekjanus 06-11-2009, 07:55 Miałem Transity z pompą wtryskową: CAV Lucas, Bosch i Lucas Epic i jednak wszystkie miały pompę podającą paliwo do filtra (innych pomp wtryskowych już nie było). No, ale ciekawe czy ktoś wie czy były modele 2,5D bez takiej pompy? I w jakich latach? Okraj 06-11-2009, 20:58 Witam. Wszystkie modele 2,5D z pompami Lucas CAV i Bosch wyprodukowane przed kwietniem 1990r były bez pompy pośredniej. ziemek56 06-11-2009, 21:00 Wojtku. Zapewne pomyliłem z innymi autkami. To napisałem raczej jako dywagacje : zapas w "gaźniczku" i zawór lub tylko zawór bez zapasu :583: Dziękuję Okraj ... odetchnąłem. Już myślałem iż puściłem w eter babola. wojtekjanus 06-11-2009, 21:54 Okraj, nie wszystkie, bo mój z 1986 r z CAV Lucasem miał pompę niskiego ciśnienia (sam ją wymieniałem). Miał jeszcze dodatkową ręczną pompkę na mocowaniu filtra. I nie widziałem 2,5D produkcji przed 1990 bez pompy. Widocznie było i tak i tak, bo w manualu faktycznie piszą, że były "wcześniejsze" modele bez pompy. Okraj 06-11-2009, 22:12 Ręczną pompkę miały wszystkie modele z pompą Lucas CAV produkowane przed 04.1990. Sam mam pompę Lucasa i na bloku silnika nie ma nawet zaślepki na mocowanie pompy pośredniej. Dane dla innych podawałem według Microcata. wojtekjanus 06-11-2009, 22:20 Ja tego 2,5D z CAV-em kupiłem pod koniec 1988 r u Forda we Frankfurcie, to był ich samochód firmowy, ale np most i skrzynia nie zgadzały się z VIN-em (powinna być 5-tka, była 4-ka, most był szybszy, był z resztą po wypadku - jak się okazało). Ale silnik miał prawidłowe numery i miał pompę. Jeździłem nim z klientami z dobrych hoteli, jako zabezpieczenie przy noclegu poza domem zawsze ściągałem przewód z króćca pompy (2 sekundy), ale sam raz nadziałem się na te zabezpieczenie (zapowietrzył się i kapota). Ale potencjalny złodziej też by nie zajechał daleko. ziemek56 06-11-2009, 23:36 No to wydaje mi się, że mój post nr 79 (powyżej) ma sens i Wasze wstępne potwierdzenie tezy ogólnej. A już na pewno jestem trochę mądrzejszy :one: wojtekjanus 07-11-2009, 08:38 Znalazłem w starej francuskiej książce serwisowej schemat układu paliwa z tym "gaźniczkiem". Gaźniczek wykorzystuje i paliwo przelewów i powrót z pompy. Czyli gaźniczek jest nie przed pompą wtryskową, ale za nią. I tak jak - Ziemek - piszesz, ponieważ powrót jest swobodny (bezciśnieniowy), gaźniczek jest rezerwuarem paliwa "na dobry początek". W moim CAV był natomiast identyczny elektrozawór, jak w Boschu 1993 r. tyle, że w innym miejscu (blisko serwa hamulców). Nie miałem pojęcia o tym wszystkim, nigdy "gaźniczka" nie widziałem na oczy... valot 07-11-2009, 11:58 Najlepiej od początku do końca danej ścieżki - na pewno pominiemy niepewne. I raczej drut. Nie linka. Oczywiście sama cyna na starą ścieżkę to pomyłka !!! witam no i d... polutowałem ws zystko co sie da przemiezyłem miernikiem przejscie jest i nadal po zworce przekaznik nie pyka i nie załancza sie lampka od swiecy wiec raczej na sto procent moduł do wymiany |