Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Dogrzewanie silnika
Czy już komuś zadzialalo to dogrzewanie silnika (webasto) jak to działa , na postoju , czy po wlączeniu zaplonu, czy ktoś juz probowal zrobić osobny włacznik zeby można było uruchomić reczne a nie czekać aż spadnie -5 stp. C ???
Nawet nie próbuj robić dodatkowych włączników!!!
Bo niestety spalisz to urządzenie i nie wiadomo co jeszcze.
Auto bez włączonego silnika nie ma obiegu wody który jest wymagany aby to urządzenie pracowało i nie uległo spaleniu.
aszymszym 06-11-2006, 11:14 Mi zaczęło działać po wymianie :fcp1 świecy żarowej - 20 min. roboty a nie działało od zeszłej zimy
ale gdzie ja wymieniłeś w tym dogrzewaczu??? jaki to jest koszt???
z tego co czytalem to wlasnie jest najczestsza wada tych podgrzewaczy - swiece zarowe - pochal sie co i jak
aszymszym 06-11-2006, 22:02 sam wymieniłem, świeca kosztuje 90 zł.
montaż- odkręć mocowanie dogrzewacza , uchyl calość nieco do dołu, od czoła jest dekielek przykręcony 2-ma wkrętami na wkrętak krzyżak i na imbus- chyba 4mm, pod deklem znajdziesz świecę -na klucz 13 i po bólu. ktoś pisał, że trzeba czekać na mrozy- u nas było w okolicy 0 st. a dogrzewacz zadziałał.
Powodzenia w pracy
a jeszcze dodam ze zdrowa siweca powinna miec cos ok 1,1Ohm oporu.
aszymszym 06-11-2006, 22:05 tylko nie kupujcie w serwisach, kolega w zeszłym roku zabulił za taką świeczkę 270zł.
Ja już na prostej :D Piecyk wprawdzie wymontowany z auta ale już działa z pozyczoną pompą. Zostało mi jeszcze skombinować pompę paliwa bo ta oryginalna odmówiła współpracy i już jestem w domu :fcp2
Jak ktoś potrzebuje pomocy, to moge spróbować naprowadzić , pomóc.
Rozwaliłem to w drobny mak i chyba wiem, co i jak sprawdzić od strony techniczno-elektrycznej - jedynie nie wiem jak można odblokować sterownik, który powinien się zablokować po 5 nieudanych próbach odpalenia, przegrzania się czy coś podobnego.
Na pewno można poprzez odpowiedni tester ale wiem, że też da się bez tego testera ale nie wiem jak - gostek, który to robi nie chciał zdradzić tajemnicy ...
Mój nie zablokował się mimo padniętej pompy. Ale skubaniec grzeje choć to tylko 3KW.
Witam!
U mnie podgrzewanie włącza się przy temperaturach ok +3st. C i mam w związku z tym kilka pytań:
- czy ktoś wie ile paliwa realnie zużywa to webasto ? ( podobno 200ml / h ) ,
- czy wydajność webasta, a co za tym idzie zużycie paliwa przez nie jest stała, czy zależna od
różnicy temperatury czynnika chłodzącego i powietrza ?
- czy możliwe jest że przy niskich temperaturach przy zgaszonym silniku i zamkniętym
samochodzie załączy się samo ( nie chce mi się w to wierzyć)
- czy po załączeniu manualnym bądź zaprogramowaniu włączenia webasta o danej godzinie -
wyłączyć je można jedynie ręcznie, czy samo się wyłączy po uzyskaniu odpowiedniej temp. ,
bądź rozładowaniu drugiego akumulatora ?
Dzięki za odpowiedzi, Pozdrawiam .
BOODZIO2 13-11-2006, 20:21 witam wiec odp po kolei
webasta wodne typu termo top zuzywaja do 0,6l na godz zaleznie od wydajnosci ,
wydajnosc jest rozna max 5kw stopien mocy jest uzalezniony od temp otoczenia co ma wplyw na temp plynu chłodzacego webasto grzeje plyn do temp ok 83 stopni pozniej przechodzi na przerwe regulacyjna tzn chodzi tylko pompa wobna i dmuchawa auta przy spadku temp wody do ok 68 nastepuje ponowny zaplon i tak w kolko do momentu wylaczenia przez timer ( 60 lub 120 minut),lub recznego
wystepuje opcja inteligetnego rozruchu ale wtedy ustalasz czas kiedy wsiadasz do auta a webasto na podstawie swoich wyliczen startuje odpowiedni wczesnie,
generalnie powinno sie wyl webasto zaraz przed zaplonem ze wzgledu na pojawienia sie w ruchu pompy wodnej silnika co moze skutkowac przy zakluceniach przeplywu nawet uszkodzenia pompy wodnej webasta
to wszystko jest mozliwe w typowym ogrzewaniu dodatkowym w dogrzewaczach stosowanych w tdi nie ma tych mozliwosci .one tylko pracuja podczas pracy silnika ,
ogrzewanie ma zawsze odzielny zegar sterujacy jesli go nie ma to jest zainstalowany tylko dogrzewacz.
pozdrawiam
Dogrzewanie silnika w TDI można rozbudowac do pełnego ogrzewania ale to jakieś 1kpl kosztuje. Dochodzi pompka wody, sterownik i trójniki z zaworami tak ogólnie.
Z tego co wiem, to to dogrzewanie po osiągnięciu pewnej temperatury /chyba coś pomiędzy70-80C/ przelącza sie na niższą moc no i mniej ciągnie paliwa bo to nawet zaobserwowałem na stole gdy uruchamiałem swoje dogrzewanie.
Dzięki za odpowiedzi, co prawda mam Sharana ale myślę że nie różni się on od Galaxa w kwestii webasto. U mnie jest trochę inaczej niż pisze BOODZIO2 , ponieważ mam TDI i mam w środku zegar którym mogę załączyć webasto przeciskiem, lub ustawić godzinę o której webasto się ZAŁĄCZY ( nie ma "inteligentnego załączania" :fcp25 ). Co do wyłączenia webasto przed uruchamianiem silnika to u mnie jest tak :
jeśli działa webasto i włożę kluczyk do stacyjki a następnie włączę zapłon (nie rozrusznik) to webasto się wyłącza samo. A co jeśli działa silnik (główna pompa wody włączona) i jest włączone webasto - czy wtedy pompa wody webasta nie działa ?
Pozdrawiam .
No dobra - jak Wam długo to dogrzewanie działa? Czy az wskazówka temperatury osiagnie pion czy wczesniej się wyłącza?
U mnie idzie do pionu. I sie wyłącza.
Potem spada poniżej N w napise NORM i sie włacza.
A ja mam inne pytanie gdzie znajduje sie czujnik temperatury który uruchamia to webasto.
Od razu zastrzegam że to nie jest ten sam czujnik co pokazuje temperature na klimatroniku, bo zrobiłem takie doświadczenie że zamiast czujnika tego w zderzaku przednim od strony kierowcy zamontowałem opornik cos około 47 Megaom i temperatura spadła na klkimatroniku do -27 stopni celcjusza. Niestety webasto nie ruszyło.
Zrobiłem test numer 2 cienki czarny kabel pin 6 zapodałem napiecie +12 i ogrzewacz ruszył.
Czyli gdzieś musi być drugi czujnik temperatury zewnetrznej pytanie tylko gdzie?
Poczekam pare dni na odpowiedz w tym poscie jak sie nie dowiem to utworze nowy.
Mam też pytanie do arcisza czy myslał nad rozbudową tego ogrzewacza metoda domową?
Mój znajomy ma takie pompy paliwa po 130zł używki.
Wiec tak - wlacznik temeperaturowy (chyba) zajduje sie gdzies w okolicach mechanizmu wycieraczek z przodu,
Rozbudowa w domu? pewnie - kilka propozycji.
1. Urzadzenia te sie psuja bo nie pracuja 3/4 roku i tu pomysl ze zamiast termowlacznika przycisk - wtedy pracuje kiedy my chcemy -wada ?- musi pracowac silnik.
2. Dostawienie pompki wody oraz odbiornika na pilota - i znowu odbiornik pilota wlacza pompke wody i 2 sygnaly do podgrzewacza - ze dziala silnik i jest ponizej 5 stopni.
3. ostanie to jeszcze podpiecie do tego odbiornika pilota dmuchawy wtedy cieplo w samochodzie.
takie moje przemyslenia
jak znajde chwile czasu zalacze rysunek tego czujnika ale za cholere nie moge sobie tego miejsca wyobrazic.
Czujnik znajduje się na 100% w moim modelu (`97) na wiązce elektrycznej w podszybiu od strony kierowcy. Widać go po podniesienu maski. Można spróbować latarką zaświecić i musisz zobaczyć go. Taki okragły średnicy mniej więcej dwuzłotówki. Poniżej temp. +5 stopni robi zwarcie.
Jak nie możesz znaleść to moge cyknąć fotkę. Siedzi w plastikowym zatrzasku.
Co do rozbdowy to sama pompa to za mało, trzeba jeszcze sterwonik przynajmniej pomijając róźniaste inne drobne pierdółki. Szukałem i wyszło, ż koszt to około 1000 zł.
Ja na razie to olewam. Jeszcze nie skonczyłem bo mam problem z dawką paliwa.
Zastanawiałem się nad rozwiązaniem szymara czyli dodatkowy przycisk symulujący zewnetrzną temp poniżej 5 stopni - czasem na postoju przydałoby się aby szybciej się nagrzał i kiszka...
No i jeszcze taki przycisk pelnilby role "podtrzymywacza" pracy - co jakis czas moznaby uruchomic kontrolnie a nie 8 miesiecy bez pracy.
BOODZIO2 06-12-2006, 09:19 witam
koledzy czujnik sterujacy dogrzewaczem znajduje sie w samym urzadzeniu
Tak, jeden z wielu - w urządzeniu siedzą chyba trzy czujniki:
- płomienia,
- przegrzania,
- temperatury wody
A żeby w ogóle "zagadał" to czujnik z podszybia musi zrobic zwarcie i podać 12v na dogrzewacz. Dopiero potem kontrole przejmują czujniki w urzadzeniu.
BOODZIO2 06-12-2006, 17:00 witka
dokladnie tak
czujnik przegrzania -bezpieczenstwa
czujnik temp wody.
czujnik plomienia ktory w nowych urzadzeniach webasto jest rowniez swieca (kolek grzewczy)
co do sygnalow ster wiadomo jak to jest w kazdym aucie inaczej
Pomysł z włacznikiem to bardzo dobre rozwiązanie, przecież auto które stoi na polu i jest ok. 10 stopni celcjusza tez nagrzewa sie długo. Taki włącznik skraca jego nagrzewanie, co oznacza mniejsze zużycie silnika.
Rozszerzając Wasze pomysły proponuje wstawić kontrolke pracy urządzenia w postaci diody LED np. koloru zielonego która bedzie mrugać gdy urządzenie bedzie pracować. Wystarczy ją podpiąć do pompki paliwa -równolegle z nią. Chyba że macie inne pomysły.
Pompka płynu to byłaby świetna sprawa ponieważ zauważyłem że czasami gdy spiełem to urzadzenie na krótko załącza sie wyłacznik temperatury - może nie ma dobrego obiegu płynu. Pompa przyspieszyłaby równomienrne nagrzewanie płynu. Z tego co wiem to wiekszość mercedesów jest wyposażona w takie pompy.
BOODZIO2 07-12-2006, 10:15 witam
pompa wody jest wymogiem w dogrzewaczu bo o takim urzadzeniu tu mowimy typowe ogrzewanie ma pompke wmontowana i jest po problemie
dogrzewacz ma za zadanie pomoc w osiagnieciu optymalnej temp podczas pracy silnika (wymuszony obieg wody) jesli zalezy nam na ogrzaniu silnika wczesniej to wtedy albo rozbudowa albo dolozenie pelnego ogrzewania :fcp1
No w ukladzie juz dziala jedna pompa wody - glowna - i teraz nalezy dobrac pompe wody przede wszystkim do "ganiania" plynu miedzy nagrzewnica tylna a silnikiem i nagrzewnica z przodu, a przy okazji zapobiega wlasnie wylaczaniu podgrzewacza ze wzgledu na przegrzanie przy wylaczonym silniku.
Jak dla mnie wystarczajace rozwiazanie jest z dodatkowa pompka wody i pilotem. Wazne ze jak otworze samochod to po 1. PLyn juz jest goracy a za tym silnik jest cieply i zapala przy -30 bez zadnych problemow i "lomotania"
a w srodku tez bedzie cieplo za chwile bo dmuchawa od razu wdmuchnie cieple powietrze.
ps. Dioda pracy to podstawa :)
pozdrawiam
Czy ktoś zna niemiecki na tyle aby to przetłumaczyć.
Tu jest prosty schemat układu do załączania dogrzewacza automatycznie oraz poprzez czujnik temeperaturowy (5 C) sterowany jednym przyciskiem
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=2717 ... d5361e27bb (http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=27177&sid=3495277ba0673656c452d2d5361e27bb)
oraz przeróbka dogrzewacza na sterowane z zegara webasto:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=34593
Jak by ktoś był miły -znający jezyk niemiecki - zerknął na to i ewentualnie przetłumaczył.
Na elektrodzie spotkałem sie też z pierwsza stroną broszurki pod tytułem : "Zestaw rozbudowujący do niezależnego ogrzewania"
link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1837fa35aa (http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=420115&highlight=eberspaecher+3&sid=01d05d16d058717a57ac3b1837fa35aa)
[ Dodano: 2006-12-08, 16:05 ]
Zrobiłem układ automatycznego właczania dogrzewacza- jeszcze tylko krok czyli zakup pompy wody elektrycznej i może on działać bez uruchamiania silnika.
Jego cechy to możliwość sterowania dogrzewaczem przy pracującym silniku niezależnie od temperatury na polu. Co lepsze to układ ten jest prosty i sygnalizuje stan pracy dogrzewacza.
Za pomoca LED można rozróżnić też na którym stopniu dogrzewacz pracuje.
Poniżej zamieszczam bardzo banalny schemat.
Co ciekawe to moja wczeniejsza teza że dogrzewacz sie wyłacza bo nie ma odpowiedniego przepływu wody była błędna.
Włączyłem smaochód na postoju i od temp. minimalnej do N dogrzewacz chodził non-stop zmieniając po drodze stopnie pracy, potem sie wyłaczył.
Bede robił jeszcze testy w czasie jazdy.
A jak oszukać ten czujnik ze by sprawcić czy wogóle podgrzewacz działa???
Najprościej zapodaj +12 V na przewód tego czujnika, jesli rozbierzesz lewy tylny próg to tam idą przewody do dogrzewacza.
Przewód czarny to jest przewód czujnika. Na stałe podaj 12 v, powinna uruchomić sie wentylator w dogrzewaczu na pare sekund, potem zaczyna grzać swieca, po chwili załącza sie pompka paliwa i podaje paliwo na rozgrzaną świece. U mnie po zapaleniu widać charakterystyczny dym zapalanej ropy. Po chwili w dogrzewaczu włacza sie wentylator i jest w normalnym cyklu pracy. Powinien grzac dopóki temp. płynu nie osiągnie N na wskaźniku w kabinie, po drodze przechodząc przez dwa tryby pracy - duża moc i mała moc.
Możesz również zewrzeć czujnik temperatury który znajduje sie w podszybiu po lewej stronie (tej od kierowcy) nad zbiornikiem wyrównawczym lekko w głebi. Najlepiej zdjąć te półke przykrecona na 3 wkrętach, odczepić wtyczke i wstawić zwore w czujnik.
dodam jeszcze ze silnik musi dzialac:)
Hyhy.... u mnie już warczy ... buczy... dymi /ale tylko przy odpalaniu pusci dymka/ .. i grzeje :fcp2
Co do rozbudowywania... to jedno mnie zastanawia. Oglądałem już raz przebieg węży na schemacie i nie pamiętam, czy woda aby móc przepłynąc przez przednią nagrzewnicę musi równiez przepłynąć przez tylnią. Czy po wstawieniu pompy wody do dogrzewcza, dołożeniu sterowania nie będzie czasem takiego efektu, że tylnia nagrzewnica nie bedzie miała dopływu wody przy wyłaczonym dogrzewaczu bo nie pracująca pompa będzie blokowała przepływ płynu.
I wtedy w zimne dni ale powyżej 5C /a nawet w zimie ale w trasie przy gorącym silniku/ albo trzeba bedzie zmusić dogrzewcz do pracy albo olać tylną nagrzewnicę.
Musze jeszcze to sobie rozrysować i zastanowić się, czy czasem nie trzeba jakiegoś zaworu trójdrożnego.
Miałem w piątek w łapie pompkę wody ale kurna nie dmuchnąłem w nią :fcp19 aby sprawdzić, czy i jaki opór stawia wodzie przy wyłączonym zasilaniu.
PS.
Czy słyszycie jak urządzenie pracuje? Słyszycie pracyjący wentylator?
marwyk nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem , ale czy nalezy zrobić moctek we wtyczce czujnika tem. ? i jeszce jedno rano gdy troche przymroziło po odpaleniu sam. słysze jakieś cykanie tkie jak działanie przerywacza kieronkow. CZy to może być związane z dogrzewaczem?? bo wczesniej tego nie slyszlem , a w dzien przy temp. dodatniej nie ma tego efektu cykania
To cykanie na poczatku wolne a potem szybsze to pompka paliwa - jest na wysokości przedniego siedzenia pasażera przy zbiorniku paliwa pod podwoziem. Zajrzyj, dotknij ją to poczujesz jak stuka - to norma.
A co do czujnika to mostek/zwarcie to nomalny stan czyjnika w temperaturze poniżej +5 stopni więc dobrze zrozumiałeś.
No tak ale co dalej ? po po tym sztucznym obniżeniu temp. jak rozumiem powinien zadzialać dogrzewacz, ale nie zadziałał , jak sprawdzałem ten czujnik to prad jakiś tam jest czyli jak czujnik zadziala . Nie wiem co mam dalej do sprawdzenia zeby to sie uruchomilo , nie wiem może świeca żarowa bo bezpieczniki sprawdzilem i wszystkie sa dobre. a może za krotko trzymałem ten mostek , jaki jest czas od mometu uruchomienia silnika zeby to usłyszec, albo co mam teraz sprawdzic. Bo jak czytam wasze posty o jakiś włącznikach dogrzewacza z diodami led to już dla mnie czarna magia, ale myśle ze jak zobacze jak to dziala to chyba to razgryze
Pierwsza sprawa przy próbach to czujnik temperatury. Wyciągasz go a w kostce robisz zwarcie. Możesz tak jeździć i całą zimę - to nic nie szkodzi, symuluje po prostu niską temperaturę. Jest tam jakiś prąd... około 12V powinno być.
Dogrzewacz robi sobie wewnętrzny test i o ile wszystko wyjdzie, ze jest ok to startuje a start przebiega tak:
Włączasz stacyjkę i dopiero po uruchomieniu silnika /zwarty czujnik/ za 1-2 sekundy na kilka, kilkanascie sekund włącza sie wentylator w dogrzewaczu. Ja go słyszę ale nie wiem, czy jest to dobrze, czy czasem łożyska nie siadają ale słyszę. To przedmuchanie komory spalania. To możesz sprawdzić przykładając rekę do wylotu spalin z dogrzewacza - czuć podmuch.
Następnie zaczyna się grzanie świecy żarowej /ta podobno najczęściej pada/- tego na razie nie sprawdzisz, nie widać i nie czuć. Po nagrzaniu się /kilkanaście sekund/ kolej na podanie paliwa.
Zaczyna się odzywać pompka paliwa pod podłogą na wysokości przedniego siedzenia pasażera przed zbiornikiem. To akurat sprawdzisz - dotknij pompkę - czuć jak elektromagnes impulsami rusza tłoczkiem, to słychać i czuć reką.
Poczatkowo cyka powoli. Po kilku sekundach zaczyna powoli kręcić się dmuchawa w dogrzewaczu - pojawi się na chwilke mały dymek z wylotu spalin. Następnie zaczyna pompka coraz szybciej pompować, wentylator coraz szybciej kręcić się i dogrzewacz wchodzi na wysokie obroty i grzeje az do coś koło 70 stopni, potem schodzi na niższą moc i grzeje jeszcze do coś koło 80 stopni.
Tak to wygląda u mnie.
Jak nie dzieje się nic z powyższego to zobacz po kolei od najłatwiejszych do sprawdzenia rzeczy bez jakiegoś mocniejszego rozbierania auta:
1. Zmierz napięcie na czujniku temperatury - czy w ogóle tam jest. Ma być ok 12V.
2. Zobacz, czy pompka paliwa nie ma pognitych styków, kabli... Jeśli od dołu wygladają na dobre to przesuń przednie siedzenie pasażera na maksa do przodu. Otwórz pod nim schowek i na środku w tylniej cześci masz dwa kable wchodzące pod płyte podogową w gumowej osłonie - przechodzą one zaraz do wiązki.
Ja bym te dwa przewody przeciął i podał bezpośrednio na nie 12V z akumulatora. Nie wiem, czy można tylko odizolowac i podać bezpośrednio, czy nie wywali czegoś w sterowniku w dogrzewaczu dlatego bym je po prostu przeciął i podał te 12V krótkimi impulasmi, po prostu jeden kabel połączył a drugi stykał i rozłączał ale na te przewody, które idą pod podłogę. Jeśli usłyszysz cykanie pompki to niestety trzeba kable polutować i zaizolować - to był błąd :fcp2 a jak cykania nie ma, to dobrze zrobiłeś i masz uwaloną pompę lub styki na niej - w pierwszych wersjach były niezbyt fortunnie rozwiązane styki i gniły po czasie - mój jest rok młodszy a tez miał to uwalone. i jest dobrze, bo nowe pompki mają inne styki i będziesz musiał i tak wstawić nową kostkę i lepiej wstawić nowe kable i polutowac je w kabinie niz pod autem czyli to przecięcie kabli było :fcp26 Na dwoje babka wróżyła...
Jak nie cyka to spróbuj odłączyć kable z pompki - zobacz, czy nie posypią się styki. Może da sie dolutowac do nich kable - u mnie nie było szans.... Możesz zczytać z niej numery - pomoże to kupic nową. Ewentualnie zczytać model dogrzewacza coś w stylu D3WZ, D5WZ itp ale do tego trzebaby odłączyć tłumik, zaciąg powietrza i odkręcić ocłonę od dołu wtedy wyjdzie ale gośc ciężko w dół i mozna przeczytać co masz za cudo ale na 90% D3WZ...
INFO dla tych, którym działa: Proszę sprawdzić skąd dogrzewacz zaciąga powietrze /pierwszy wlot z przodu auta od dołu - elastyczny żaroodporny aluminiowy wąż/ - powinien ciągnąć z progu - jeśli nie to jest duża szansa, że niedługo padnie wentylator - powietrze wpada bezpośrednio na oś silniczka i jak nie ciągnie czystego powietrza z progu to dość szybko zaciera się. Musi mieć czyste powietrze
Jak zrobisz już to, to będziemy szukać dalej, czyli świeca, czujniki ale to już troche kopania bedzie. Ja zaczełem niefortunnie od kopania czujników a nie sprawdziłem pompki która zgniła i niepotrzebnie popłynąłem kasę na uszczelki i narobiłem się jak głupi i zjeżdziłem ponad 250km niepotrzebnie...
Jeśli to pompa to wstrzymaj się z zakupem na hurra bo mozesz wtopić - na rynku gady kręcą niemiłosiernie i kity żenią.
Podawane czasy to czas na oko, zresztą jak sie na coś czeka, to ten czas okrutnie wolno płynie więc mogą być drobne nieścisłości...
dokładnie cykl pracy jest taki jak arcisz napisał. T
Dodam tylko że to wszystko chwile trwa wiec ten czujnik najlepiej zmostkować i zostawić. Potem uruchomic silnik i poczekac z 5 minut i dogrzewacz powinien ruszyć. Napewno bedziesz to słyszał bo przy zimnym silniku ten dogrzewacz pracuje jak "odrzutowiec".
Świece najlepiej sprawdzisz bez rozbierania patrząc na to czy po ok. 1 minucie od uruchomienia (zaraz po tym jak zacznie cykać pompa paliwa) pojawi sie taki charakterystyczny dymek z rury wydechowej dogrzewacza. Wtedy to na bardzo nagrzany metal(świeca) wtryskiwany jest olej napędowy i jest zapalany. Zaraz po tym wentylator wewnętrzny zaczyna wchodzić na obroty.
Napisz kolego Rusec jak to u Ciebie wygląda?
Acha i jeszcze to cykanie na początku - to niekoniecznie pompa paliwa. Musisz mi napisać czy to jest cykanie czy cykniecie pojedyncze za każdym załączeniem stacyjki?
I kolejna sprawa faktem jest aby zacząć od pompy paliwa u mnie dokładnie jak u kolegi jeden styk sie utlenił i posypał w drobny mak. Został taki mały krócieći po wielkich trudach udało mi sie dolutować tam przewód, niestety jest on też przylutowany do obudowy wiec teraz musze uważąć aby sie ona nie dotkneła z masą pojazdu.
Nie proponowałbym bez przeciecia przewodów podawac tam 12 V tak jak pisze kolega arcisz bo można uszkodzić sterownik dogrzewacza wymuszając mu napiecie na wyjsciach sterujących pompa. Na pompce jesli ona nie pracuje, na obu zaciskach jest dodatnie napiecie w stosunku do masy auta i jest one podawane z dogrzewacza. Po uruchomieniu pompy paliwa jest jakieś stałe w stosunku do masy ok. 5-7V i drugie o przebiegu zmiennym. Nie mam oscyloskopu wiec nie moge stwierdzić jakim.
Jak jest uszkodzona świeca żarowa to nic się nie dzieje. Dogrzewacz jest martwy. Po prostu sterownik sprawdza świecę i jak stwierdzi przerwę na świecy to kończy pracę. Nie odezwie się nic.
Pompka wody do ogrzewania stawia bardzo mały opór przepływajacej cieczy więc tylna nagrzewnica będzie normalnie działać bez uruchomienia pompki.
A odnośnie schematu to po co ten przekaźnik ? Proponuję zrobić to tak :
Witam
Jednak padła pompa paliwa tzn. tak jak pisaliscie wczesniej zasniedzialy styki i nie ma nawet do czego przylutowac , a przy okazji sprawdzilem świece jest ok (nie było latwo bo nikt tam wczesniej nie zagladal) może macie jakiegoś sprzedawce takich pomp albo co dalej czy mozna ja jakos naprawic??? Pozdrawiam
Ja mam kolege po 120zł sprzedaje takie oryginalne używane.
Mnie sie udało ją naprawić w miejsce styku zasnidzialego dolutowałem przewód z konektorem zobaczymy na ile to wystarczy.
Ja naprawiłem taką pompkę w przypływie desperacji. Zeszlifowałem obudowę w miejscu gdzie jest zaprasowana, wyciągnąłem bebechy, dolutowałem przewody do cewki i wyprowadziłem na zewnątrz. Po tej operacji złożyłem ją i zalaminowałem całą żywicą i włóknem szklanym. Póki co działa. Operacja jest dosć nieciekawa ale niczym się nie ryzykuje.
Uważaj, żebyś nie kupił pompki uniwersalnej. Musi mieć regulację - nowa to koszt ok 300-350 zł. Śmigane różnie, ja kupiłem za 150zł.
O jakiej regulacji piszesz?
Ona jest sterowana przez dogrzewacz.
Trzeba tylko uważać żeby do mocniejszego piecyka nie kupić za słabej pompki, ale jesli ktoś ma dogrzewacz 3KW to każda podejdzie
No własnie nie. Ludziska handlują czym popadnie... i cisną kity jak mogą.
Przez dogrzewacz a właściwie jego sterownik są sterowane nowsze modele zarówno mokre jak i suche.
Nasze sterowniki regulują jedynie częstotliwość impulsów bez zwracania uwagi na ilość podanego paliwa przez pompkę.
Tu masz pompkę bez regulacji http://allegro.pl/item148671272_webasto ... aliwa.html (http://allegro.pl/item148671272_webasto_air_top_2000_pompka_paliwa.h tml) , zwróć uwagę na krućce pompki - są bez śrub regulacyjnych.
Tu natomiast jest pompka z regulacją - na krućcu "wyjsciowym" masz śrubę, którą możesz zdławić pompkę i bedzie podawała mniejszą dawkę paliwa.
http://allegro.pl/item151467481_eberspa ... nowa_.html (http://allegro.pl/item151467481_eberspaecher_webasto_pompka_paliwa_1 2v_nowa_.html) . Ja drugi raz chyba bym kupował nową lub używaną ale musiałbym być na 100% pewien, ze to pompka do tego konkretnego modelu. Samemu będzie ciężko trafić z odpowiednią dawką paliwa - zbyt duża dawka na poczatku zabije Ci sadzą komorę spalania i po zabawie - trzeba rozbierac dogrzewacz i czyścić a przy tym manewrze można zniszczyć uszczelki - jedyne 80zł... Moj dogrzewacz bardzo mocno się zakopcił przy moich regulacjach...
Jeszcze jedna uwaga biorąc poprawke na handlarzy - te z zielonym plastikiem są na 24V, czarne na 12V.
No widzisz człowiek uczy sie cały czas.
Myślałem że już wszystko wiem na temat tego dogrzewacza a tu niespodzianka.
A możesz coś wiecej napisać na temat ustawiania dawki paliwa?
Autoryzowane warsztaty twierdzą, że to sie nie opłaca, jedne mówią, że niemożliwe, inne, że trzeba mieć analizator spalin i mozolnie dochodzić do właściwej dawki.
U mni wygladało tak, że dostałem pompe do 5KW, ja mam mniejszy dogrzewacz. Zalałem poczatkowo komorę, narosło sadzy i kicha. Nie dałem rady ustawić.
Dokręcanie sruby zmniejsza dawke paliwa.
Pojechałem do gościa który naprawia te sprzęty. Prosta badania metoda - dogrzewacz musi wystartować a spaliny jak najmniej gryźć w oczy :fcp2 ...
Opisywać cos jeszcze? To proste jak sie widzi jak to sie robi....
Powiedz mi coś wiecej o tej pompie 5KW, bo jest na allegro taka z zepsuta elektronika i jestem ciekaw czy te moduły sa zamienne?
Albo przynajmniej sposób sterowania jest ten sam, bo biore pod uwage zakup spawnego piecyka 5KW.
Powiedz mi czy duzo szybcuej nagrzewa Ci sie autko z tym piecykiem?
O rany !!! a ja musze tylko kupić i wymienić pompe paliwa do tego dogrzewacza (3kw) a tu jeszce jakieś schody w postaci regulacji dawki paliwa . A tak na marginesie może ktoś ma pompe do piecyka 3kw ???
BOODZIO2 22-12-2006, 07:18 WITKA
dawke ustala sie na piecu z tego co ja pamietam za to na tej uzywanej pompce widac tlumik tetnien
O rany !!! a ja musze tylko kupić i wymienić pompe paliwa do tego dogrzewacza (3kw) a tu jeszce jakieś schody w postaci regulacji dawki paliwa . A tak na marginesie może ktoś ma pompe do piecyka 3kw ???
Mój znajomy po ok. 120-150zł
Miałem oryginalną pompkę z fabryczną oryginalną naklejką z nr czesci i opisem 3-5KW. Tej samemu nie udalo mi sie ustawić, zakopciłem dogrzewacz bo od razu lała paliwa na 5KW i dogrzewacz zalał się i zabił sadzą - nie od razu ale po paru godzinach walki.
Wkręcając śrubę zmiejszasz dawkę - po prostu ograniczasz zakres pracy tłoczka - nie wiem tylko, czy wpływa to na ograniczenie przepływu paliwa czy na ograniczeniu ruchu tłoczka. Na tej stronie http://www.thomas-magnete.com/produkte/ ... ump_gb.htm (http://www.thomas-magnete.com/produkte/automobiltechnik/dosierpump_gb.htm) możesz zobaczyć animację, jak dizała podobna pompa ale bez regulacji...
Auto wyraźnie szybciej się nagrzewa - ogrzewanie pracuje prawie non stop przy włączonym grzaniu wewnątrz auta - nie robię praktycznie żadnych tras, krótkie dystanse po miescie. Sam zastanawiałem się nad 5KW ale jakos brakło mi już chęci do walki. Na razie jest dobrze. Jednak mam obecnie wypiety czujnik temp. zew. i mam zrobione zwracie w jego wtyczce - wkurza mnie jak auto długo się grzeje.
Myśle że ogranicza sie ilość paliwa. U mnie z tego co pamietam śruby są z dwóch stron tylko wydaje mi sie że z wejsciowej jest do czysczenia filtra paliwa a wyjsciowa to regulacja.
Prosze o poprawienie jesli sie myle
Dziś jak nie zapomnę to rozwalę pompke /starą, zepsują już :fcp18 / i zobaczę, co z drugiej strony siedzi i dam znać.
Szymar - a jak u Ciebie? Ciepło już czy nadal problem?
Grzeje grzeje - chociaz jeszcze nie sprawdzilem do konca jak to wyglada z wlaczaniem ogrzewania na tyl - bo musi byc obieg. A poza tym musze zamontowac pstryczek elektryczek na termowlacznik bo widze ze on tak 5+/-1 stopien. a narazie to tylko 6 stopni i tu mnie wkurza ze sie nie wlacza.
Ja na razie mam założony mostek bo mnie też to oczekiwanie denerwowało.
Kombinuję jaki by tu oryginalny wstawić, coś w stylu podgrzewania siedzeń czy cuś bo mam wolne miejsca ...
Co u Ciebie się wyłożyło przy ogrzewaniu? Jakoś świta, że też miałeś z tym problem.
Szpecu powiedzial ze sterownik, jak rozebral okazalo sie ze rowniez "dmuchawka" wiec duzo nie zastanwiac sie zakupilem za 250 zl piec z allegro i wstawilem - "gra i buczy" szpecu powiedzial ze ladnie i cicho chodzi i rzeczywiscie tylko lekko szumi. bo 2 razy mi sie wlaczyl :)
ps
wlasnie taki przycisk ala trojkat czy ogrzewanie foteli :) to dobry pomysl.
u nas ( z podgrzewaczem) jednym z sensownych (efekt do ceny) rozwiazan to wstawienie pompki do wody (250 zl) i pilot do uruchamiania.
prosze o jednoznaczne wyjasnienie w jakiej temperaturze powinien się załączyć podgrzewacz plus (+) 5 stopni czy minus (-) 5 stopni ?
Powinien sie załączyć poniżej +5 stopni ale róźnie z tym jest. Trzeba pamietac że czujnuk jrst za akumulatorem w kieunku podszybia wiec jak sie chwile pojeździ i silnik jest ciepły to czujnik pomimo tego za na zewnatrz jest ok. 0 nie załacza dogrzewacza.
Dopiero jak ruszysz i zaczynasz jechac to sie ochładza i jest gotowy na załaczone.
W starej dokumentacji do roku 2002 czujnik byl na 5 stopni - szpecu mowil ze dokladnosc podaja w dziesiatych stopnia - on okresla jako +-2 stopnie, od 2002 czy tez 2001 roku jest juz czujnik 10 stopni.
O rany !!! a ja musze tylko kupić i wymienić pompe paliwa do tego dogrzewacza (3kw) a tu jeszce jakieś schody w postaci regulacji dawki paliwa . A tak na marginesie może ktoś ma pompe do piecyka 3kw ???
Mój znajomy po ok. 120-150zł
Jakieś namiary może e-mail do kolegi
O rany !!! a ja musze tylko kupić i wymienić pompe paliwa do tego dogrzewacza (3kw) a tu jeszce jakieś schody w postaci regulacji dawki paliwa . A tak na marginesie może ktoś ma pompe do piecyka 3kw ???
Mój znajomy po ok. 120-150zł
Jakieś namiary może e-mail do kolegi
http://www.brzezie-czesci.mojagielda.pl
Powiedz że jesteś od Marcina z Giełdy Samochodowej to bedzie jeszcze zniżka
Oj, teraz to wszyscy będą od Marcina :fcp26
To dobrze przecież kolega i tak na tym zarabia taka pompka to część której nie zastosuje gdzie indziej
Trochę to trwało ale marwyk, ma rację, pod pierwszą śrubą siedzi metalowy filtr.
Próbowałeś go wyciągnąć?
Bo mnie sie to nie udało.
Tak - wyszedł bez wiekszych probelemów. Wprawdzie nie cackałem się ale i nie uszkodziłem go.
Czujnik znajduje się na 100% w moim modelu (`97) na wiązce elektrycznej w podszybiu od strony kierowcy. Widać go po podniesienu maski. Można spróbować latarką zaświecić i musisz zobaczyć go. Taki okragły średnicy mniej więcej dwuzłotówki. Poniżej temp. +5 stopni robi zwarcie.
Jak nie możesz znaleść to moge cyknąć fotkę. Siedzi w plastikowym zatrzasku....
to ja bardzo proszę o fotkę - bo albo niedowidze :fcp15 , albo go nie mam, albo jedno i drugie :fcp19 ...
Czujnik wygląda tak i jest od frontu wielkości dwuzłotówki:
http://img153.imageshack.us/img153/111/czujnikfb4.th.jpg (http://img153.imageshack.us/img153/111/czujnikfb4.jpg)
Na tej fotce widać plastikowe zstrzaski w których powinien siedzieć:
http://img408.imageshack.us/img408/7569/podszybieaz2.th.jpg (http://img408.imageshack.us/img408/7569/podszybieaz2.jpg)
U mnie siedzi w drzwiach kierowcy, zamiast niego jeździ mostek:
http://img153.imageshack.us/img153/8149/mostekyh2.th.jpg (http://img153.imageshack.us/img153/8149/mostekyh2.jpg)
bo auto stoi w ciepłym garażu i nim zorientuje się, że już zima, to ja jestem na miejscu...
Na powiększeniu widać lepiej -kliknij w fotki.
Hej, czy ktos moze zrobic zdjecie gdzie i jak siedzi dodtakowa pompka wody przy podgrzewaczu?
Ja tej pompki chyba nie mam??
Pompka ktora jest wstawiona przy podgrzewaczu sterowanym z zegara.
No to Ci nie zrobię foty :fcp3 mój to tylko dogrzewacz :fcp8
Co sądzicie o tej pompce ? nadaje sie do D3W Z ? http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=165719263
kupiłem używke ale już nie dziala. Sprzedający poleca ją jak najbardziej jak to sprzedający
Zachęcony informacjami na Forum walczyłem namiętnie z dogrzewaczem D5WZ, ale chyba się poddaję do następnej zimy!
Korzystałem z rad Forum i ściągniętych różnych pdf-ów (instrukcji). Dogrzewacz się nie odzywał odkąd kupiłem samochód (październik 2006). Wyjąłem go, po ciężkiej walce ze śrubami obudowy okazało się, że "zapiekło" się dolne łożysko silniczka wentylatora - co udało się naprawić.
Przy próbie (podłączenie do wężyka paliwa i wtyczki 8-pin, napełnienie płynem) za 3 razem urządzenie zadziałało prawidłowo, pompka cykała, dogrzewacz huczał jak rakieta, aż płyn się zagotował - natychmiast wyłączyem silnik, po czym dogrzewacz się schłodził.
Po ostatecznym podłączeniu do samochodu myślałem że działa, ale robił tylko 2 próby rozruchu, dymił biało i tyle. Z tłumika wykapywało kilka kropel ropy. Sprawdziełm poszczególne podzespoły oddzielnie (pompka paliwa, wentylator, świeca) - są sprawne, czujnik temperatury na podszybiu zwarty. Było tak z 10 razy (podczas których pompka zacykała łącznie ze 2 razy).
Po tym dogrzewacz umilkł na dobre :fcp11
Czy to zablokował się sterownik?
Czy i jak można jeszcze uruchomić dogrzewacz?
Wiec ja dodam swoje D5WZ to analog - 2 razy nie zadziala i sie wiesza - u mnie tak bylo ale nadszedl czas i padl aku. kilka razy zakrecil zamigaly lapmpki idup... wiec za akumulator do domu naladowalem - rozmiecam silnik ale za chwile slysze przyjemny swist podgrzewacza zaczal dzialac :) i teraz dziala - pomaga odlaczenie masy z aku - wtedy on sie resetuje i probuje rozmietke znowu. Czasami tak jest np przy zapowietrzeniu pompki paliwa (rezerwa w baku).
W lato zamierzam jednak kupic zdalne sterowanie i pompke wody oraz przerobic go tak zeby bylo widac czy pracuje czy nie, i wlaczac kiedy ja chce :)
pomaga odlaczenie masy z aku - wtedy on sie resetuje i probuje rozmietke znowu
Dzięki za informację
Czy odłączenie masy nie spowoduje rozkodowania radia? Mój zanjomy mówił, że po takim zabiegu rozregulowało się np. sterowanie szybami (Mistsubishi Space Star).
Jeśli tak to chyba wpełznę pod samochód i odłączę wtyczkę dogrzewacza, trochę to niewygodne ale nie rzutuje na inne układy.
radio owszem poprosi o kod:)
Radio zażąda kodu, to oczywiste. Z szybami też faktycznie coś się dzieje - po ponownym podłączeniu miałem dziwne zachowanie sterowania szyb: nie działało podnoszenie/opuszczanie całkowite (po "przełamaniu" przycisku). Problem minął sam, nie wiem dlaczego tak było i co spowodowało powrót do ustawień poprzednich.
Witam , dowiedziałem się tu wielu interesujących rzeczy na temat dogrzewaczy a ponieważ sam mam mały problem z dogrzewaczem, postanowiłem go opisać , może ktoś będzie zorientowany i odpisze.
( tak na marginesie odnośnie warunków załączania dogrzewacza , sprawdziłem w instrukcji - napisane jest "nagrzewnica wspomagająca włącza się automatycznie jeżeli temperatura otoczenia jest niższa niż 10 st.C, a temp. płynu chłodzącego jest niższa niż 75 st.C " - oryginał)
A odnośnie mojego dogrzewacza to sporadycznie ( raz na dwadzieścia przypadków ) zdarza się że nie odpala.
Konkretnie - wczoraj zaprogramowałem odpalenie dogrzewacza na 7:15 rano, dzisiaj o 7:30 byłem na parkingu i dogrzewacz działał, odpaliłem auto i przez drogę do pracy dogrzewanie też działało o 7:50 wyłączyłem silnik i słyszałem jak webasto zwalnia (wyłącza się) - czyli wszystko ok. , Ale ustawiłem znowu zegar na 15:40 , o 16:00 wychodzę z pracy i cisza, dogrzewacz nie działał ale zegar pokazywał że działa i do końca procesu grzania (30 min) zostało jeszcze 10min, odpaliłem auto i przez drogę do domu również nie działało. Na parkingu zgasiłem auto i kontrolnie wcisnąłem przycisk załączający dogrzewacz - i dogrzewacz załączył się .
Innym razem ponieważ poprzedniego dnia nie zaprogramowałem dogrzewania a było -8st.C , pomyślałem że trzy razy podgrzeję świece żarowe ( ot tak, na wszelki wypadek )- włączyłem zapłon usłyszałem jak dogrzewacz zaczyna startować minęło może z 10 sek i zgasła kontrolka świec, wyłączyłem zapłon, (dogrzewacz również zaczął zwalniać), włączyłem zapłon ponownie (dogrzewacz dalej zwalniał aż umilkł), po ok. 10 sek zgasła kontrolka świec więc jeszcze raz powtórzyłem grzanie świec i odpaliłem auto - po tym wszystkim dogrzewacz nie odpalił przez całą drogę do pracy. Kiedy po 8h wracałem do domu dogrzewacz działał.
W związku z tym mam pytanie :
- czy jest jakaś część w dogrzewaczu która może czasem "niezatrybić" ale sterownik wskazuje na działanie dogrzewacza (upływ czasu pracy w zegarze) ?
Aha, jeszcze jedno, zauważyłem że kiedy jest mróz powiedzmy -10 st.C i odpalam samochód bez wcześniejszego działania dogrzewacza to kontrolka świec żarowych pali się długo ok. 10 sek. a samochód zapala szybko po ok 2sek działania rozrusznika. Natomiast kiedy wcześniej dogrzeję go ok 15min webastem to świeca żarowa zapala się dosłownie na 1 sek, ale rozrusznik kręci dość długo może z 8sek zanim zapali. Dodam że na ciepłym silniku samochód odpala ładnie. Czy to normalne zjawisko ? W instrukcji wyczytałem że zalecają odpalać TDI poprzez włączenie rozrusznika i trzymanie go tak aż silnik zaskoczy i tu piszą że przy -15st.C " nawet do 30 sek! " .
Pozdrawiam .
U mnie jest podobnie - jak temepratura byla powyzej 0 wlaczal sie i grzal jak dziki jak teraz spadla ponizej -5 to nie wiem o co mu chodzi - wlacza sie na chwile i zaraz sie wylacza albo sie wcale nie wlacza.
Swiece zarowe wlasnie dzialaja tylko przy ujemnych temperaturach i to dobrze ze grzeja taki kawalek czasu :)
co do podgrzewacza to nie mam pojecia dlaczego.
moze to oznaka slabej swiecy zarowej ktora nie moze nagrzac sie podczas mrozu?
Zaintrygowany tym całym dogrzewaniem przed chwilą wyszedłem na parking sprawdzić czy webasto zadziała. Jest -12 stopni mrozu (samochód zimny, stoi od 8h) włączyłem przycisk webasta w zegarku i dogrzewacz elegancko odpalił. Wszystko tak jak opisał Arcisz, najpierw włączył się wentylatorek dogrzewacza, na pewno zaczęła grzać świeca, i usłyszałem cykanie pompy, najpierw powoli potem szybciej, wraz z tym dogrzewacz jakby rozpędzał się i coraz bardziej "świstał". Posiedziałem tak z 5 min w samochodzie i postanowiłem wsadzić łeb pod samochód, żeby sobie trochę popatrzeć co i jak, no i zauważyłem :
- jedna rura aluminiowa średnicy ok.25mm, domniemam że dolot powietrza idzie prosto do
progu
- rura wydechowa z takim małym jakby tłumiczkiem była bardzo gorąca
- i dwie rury gumowe zapewne wyjście i powrót czynnika chłodzącego (płynu chłodniczego) ,
jedna była chłodniejsza a druga cieplejsza.
Niby wszystko w porządku ale zastanawia mnie jedno, choć nie zmierzyłem tego termometrem tylko przez dotyk to ta gumowa rura z płynem nie miała chyba więcej jak 30st.C (na -12 stopniach mrozu i po jakichś 8 min pracy dogrzewacza). Na forum przeczytałem że dogrzewacz pracuje pełną mocą aż płyn osiągnie 70stopni C , jednak nie wydaje mi się że mój dogrzewacz tego dokona, czy zatem możliwe jest że się jakoś uszkodził? np.jest niedrożny, zakopcony sadzą, zakamieniony, czy ktoś kto go rozbierał mógłby napisać jak konkretnie płomień ogrzewa płyn? jest tam jakiś wymiennik ciepła? a może po jakimś czasie gdy spadnie jego wydajność powinno się dogrzewacz przeczyścić?
Pozdrawiam! Rocker.
skoro juz tak testujesz - u mnie np tlumik nagrzewaja sie tylko rury natomiast ten tlumik wlasciwy czyli to "rozszerzenie" jest zimne a u ciebie?
sam podgrzewacz na pewno dlugo musi pracowac zeby przy -12 dogrzac do 70 stopni - zauwaz ze oprocz podgrzewania masz pompke ktora przegania wode po calym samochodzie plus do tego wiatrak/nagrzewnice ktora pochlania cieplo ogrzewajac powietrze do srodka.
czy ktoś kto go rozbierał mógłby napisać jak konkretnie płomień ogrzewa płyn? jest tam jakiś wymiennik ciepła?
Jam mam Eberspacher Hydronic D5WZ i "troszkę" się do niego dobrałem. Płyn krąży i tworzy "płaszcz" pomiędzy ścianką cylindrycznej komory spalania (wymiennikiem ciepła) a ściankami obudowy. Do tej komory jest wdmuchiwane jednym otworem powietrze potrzebne do spalania paliwa, a drugim wydmuchiwane są spaliny. Na mój gust to wszelkie średnice (wylot spalin, wlot/wylot płynu) są zbyt duże żeby się łatwo zatkać.
W płaszczu gdzie krąży płyn są 2 czujniki: temperatury i przegrzania, zauważyłem że może się na nich osadzić kamień (można go było zdrapać paznokciem), ale chyba to nie ma wpływu na całokształt.
aszymszym 24-02-2007, 10:35 Miałem podobne objawy nieprawidlowej pracy dogrzewacza jak u Rockera. Powodem okazał się silniczek wentylatora, który zacierając się wydawał różne odgłosy -skowytał, świszczał itd., i pewnie pobierał przy tym więcej prądu - sterownik reagowal odłączeniem całego układu. Po przesmarowaniu silniczka dogrzewacz chodzi cacy. :fcp1
Witam ponownie. Po ostatnich obserwacjach podejrzewam że mam uszkodzoną pompę wodną od dogrzewacza. Kiedy załączę dogrzewacz (bez uruchamiana silnika) to działa on jedynie przez ok. 10min i sam się wyłącza . Możliwe że z powodu braku obiegu płynu dogrzewacz przegrzewa się i wyłącza. Natomiast kiedy uruchomię silnik, to dogrzewacz chodzi cały czas (obieg płynu wymuszony pompą główną). Dopuszczam również myśl że dodatkowy akumulator jest już na wykończeniu, ponieważ po ok 7min działania dogrzewacza załączył się nawiew na szyby (dodatkowy pobór mocy), więc obniżyło się napięcie i sterownik wyłączył dogrzewacz.
Aszymszym pisze że możliwym powodem może być wentylator (podejrzewam że wentylator w dogrzewaczu) jednak u mnie chodzi on "na ucho" ładnie nie piszczy i nie zgrzyta.
Wyczytałem również na tym forum pod tematem "Problemy z webasto Galaxy/Sharan 98TDI" , że pan Marok miał podobny problem i przyczyną okazała się właśnie dodatkowa pompa wody.
Mam w związku z tym pytanie, gdzie mniej więcej szukać tej pompy i czy jest do niej dostęp aby bez wjeżdżania na kanał zmierzyć napięcie na niej i osłuchać czy działa?
aszymszym 24-02-2007, 14:38 Wg twoich wypowiedzi masz zaitstalowane pełne ogrzewanie postojowe i po mojemu pompka wody jest zamontowana w samym piecyku.
http://www.eberspaecher.pl/page.php/1/0/show/135/ pod tym adresem znajdziesz coś dla siebie.
Przymierzam się do demontażu i przeglądu webasta, i byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś napisałby czy po odłączeniu przewodów gumowych z płynem od końcówek dogrzewacza zlać z nich płyn do wiaderka (i ile go zleci) czy może jest na to jakiś inny patent bez wylewania płynu? A po ponownym zamontowaniu urządzenia wystarczy uzupełnić płyn a układ odpowietrzy się sam po uruchomieniu silnika i kolejnym uzupełnieniu płynu ?
Dziękuję kolegom za podjęcie dyskusji i pomoc , Pozdrawiam !
aszymszym 25-02-2007, 07:49 Plynu wycieknie dosłownie "cwiarkta", a wolne przewody gumowe połącz ze sobą kawałkiem np. rurki metalowej.Co do odpowietrzania , to układ jest samoodpowietrzajacy się.
Miłej pracy
Witam
Panowie ,gdzie w VW sharanie jest dodatkowa pompa płynu ?,mam tylko dogrzewacz ale chce go rozbudować do ogrzewania postojowego ,mam taką oryginalną pompe ale nie mogę nigdzie dorwać dokumentacji z rysunkami lub opisami gdzie ta pompka powinna być ,żeby najlepiej spełaniała swoje zadanie.
pozdrawiam
ziutus
Panowie ,gdzie w VW sharanie jest dodatkowa pompa płynu ?,mam tylko dogrzewacz ale chce go rozbudować do ogrzewania postojowego ,mam taką oryginalną pompe ale nie mogę nigdzie dorwać dokumentacji z rysunkami lub opisami gdzie ta pompka powinna być ,żeby najlepiej spełaniała swoje zadanie.
Aszymszym podrzucił fajny link http://www.eberspaecher.pl/page.php/1/0/show/135/
znalazłem tam schemat ogrzewania postojowego
http://www.eberspaecher.pl/getPicture.p ... 5&second=1 (http://www.eberspaecher.pl/getPicture.php?PictureID=95&second=1) , może ci się przyda.
Dzięki Szymar ,ten drugi obrazek wyjaśnia wszystko ,jest ona za dogrzewaczem w kierunku silnika
pozr
na to wyglada - czyli podgrzewany plyn w podgrzewaczu plynie w kierunku silnika:)
Witam
CZy udało sie komuś rozbudować dogrzewacz do formy ogrzewania postojowego ?
Czy ktoś zna sposób na rozblokowanie sterownika w dogrzewaczu.
Zawiesił sie po kilku nieudanych próbach startu.
Interesuje mnie ten sposób bez użycia zegara czy innych przyrządów warsztatowych.
Piotrek503 12-08-2007, 11:05 Witam wszystkich
Mam rozbudowany dogrzewacz D5W do pełnego ogrzewania postojowego z pilotem i programatorem czasowym, niestety nie robiłem tego sam. Zakładała mi to firma która na codzień sie tym zajmuje także nie będe mógł pomóc za wiele.
marwyk najpierw musisz usunąć przyczyne przez którą agregat nie startuje a później sterownik może sam sie odblokuje. Właściciel zakładu mówił że te sterowniki są w bardzo wielu przypadkach do wyrzucenia po zablokowaniu bo nie da sie ich odblokować. Nie chciał zdradzić tajemnicy jak to można zrobić. Najlepiej jest zastąpić je odpowiednikiem z mercedesa vito.
Przyczyne usunąłem.
Wąż przy pompce paliwa przepuszczał paliwo i najprawdopodobniej sie zapowietrzył.
Ale pomimo tego dogrzewacz nie startuje.
d5wz powinien zadzialc po wylaczeniu aku na jakies 10 minut (tylko nie wiem dlaczego 10) - u mnie zadzialalo:) tylko 2 klemy (sama masa nie dzialala)
próbowałem wszystkiego, odłaczenie klem, odłączenie wtyczki przy dogrzewaczu na cała noc, i nic
czy odczyt danych z kompa samochodowego pozwala na odczyt danych ze steownika podgrzewacza? bo ma on jakis 1 kablek typu "test"
W moim modelu nie.
Ale po 2000 rok (nowy model) można rozblokowac dogrzewacz poprzez gniazdo diagnostyczne auta, można też stwierdzić usterki
W moim modelu nie.
Ale po 2000 rok (nowy model) można rozblokowac dogrzewacz poprzez gniazdo diagnostyczne auta, można też stwierdzić usterki
Tylko VAG. Tak stwierdzić usterki, ale potrafi wykasować błędy i tym samym ożywić zablokowany sterownik.
A jak zakładacie pompke płynu, to chyba pomiędzy silnikiem a podgrzewaczem i kierunek przepływu pompki ma byc w stronę webasta i pózniej do tylnej nagrzewnicy ??
Pozdr.
Dopisdano:
Dzisiaj 5,09,2007 temperatura na zewnatrz rano około 10 st i co znajomy swist, odpalił dogrzwacz.......... :fcp18 :fcp18 :fcp18
Chyba idzie zima, a tfu......... :fcp20
Pozdr.
darabont 08-09-2007, 09:01 Moje przemyślenia odnośnie rozbudowy dogrzewacza D5WZ do ogrzewania postojowego.
(jak najtańszym kosztem)
1.Wstawienie pompki wody przed dogrzewaczem (ok 200 zł)
(mam nadzieje że nie stawia oporu gdy nie pracuje,w przeciwnym razie będzie musiała
pracować ciągle)
2. Wstawienie sterowania (STEROWNIK ZDALNEGO STEROWANIA TWOSTER PLUS -2 piloty +odbiornik (dwukanałowy), sterowanie dwoma przekaźnikami 10A, praca monostabilna, monostabilna czasowa, bistabilna) 70 zł
-uruchomienie z pilota- podanie napięcia na pin 6 i/lub 7 oraz pompkę wody
-podanie napięcia na dmuchawę poz 1
(To rozwiązanie jeszcze do przemyślenia.Samo podanie napięcia to nie problem.Chodzi o to aby można było przełączyć na inny zakres obrotów wentylatora podczas pracy ogrzewania-gdzie nadal będzie podane napięcie na zakres 1.Myślałem o podaniu napięcia na wentylator tylni, także przednim będzie można regulować baz problemu podczas pracy dogrzewacza)
Mam pytanko(dla pewności) - czy sterowanie pompką paliwa odbywa się za pomocą sterownika wbudowanego w dogrzewacz ,czy steruje tym oryginalny (dodatkowy)sterownik (zegar).
Pytam dlatego że pompka paliwa załącza się po wentylatorze w dogrzewaczu i grzaniu świecy żarowej
Pomkę paliwa steruje dogrzewacz. I stąd można byłoby wziąść sygnał do załączenia przekaźnika pompy wodnej. Należało by też zrobić jakieś podtrzymanie pracy tej pompy przez kilka minut po wyłączeniu pompki paliwa. Pompka nie stawia oporu, kupiłem taką za 150 zł nową.
A co do sterowania dmuchawą to u mnie bedzie kłopot bo mam klimatronika. Chyba że ktoś zna jakiś sposób, ale wydaje mi sie że to nie bedzie łatwe.
A pompke płynu trzeba bedzie wstawić raczej za nagrzewnicą w kierunku dogrzewacza i silnika. Według schematu płyn płynie od silnika do nagrzewnicy tylnej potem do dogrzewacza a potem wraca do silnika.
Prosze mnie poprawic jesli sie myle
Pompka paliwa jest sterowana i zasilana z Eprom'u dogrzewacza.
Natomiast elektryczna pomka płynu jest juz u ciebie zaistalowana na 99 %, tylko podłaczyć trzeba jej dodatkowe zasilanie i aby sie kreciła w ta sama stronę jak podczas pracy przy właczonym silniku.
Poszukaj pomki, jak nie wiesz gdzie jest to ci wytłumacze.
Do sterowania zdalnego wystarczy jeden kanał, włacz -wyłacz.
Pozdr.
To ja należe do tego 1% bo u mnie pompki brak na 100%. Szukałem i za silnikiem, nad silnikiem, obok nagrzewnicy tylnej i niestety brak. Chyba że coś przeoczyłem?
Moje przemyślenia odnośnie rozbudowy dogrzewacza D5WZ do ogrzewania postojowego.
(jak najtańszym kosztem)
1.Wstawienie pompki wody przed dogrzewaczem (ok 200 zł)
(mam nadzieje że nie stawia oporu gdy nie pracuje,w przeciwnym razie będzie musiała
pracować ciągle)
2. Wstawienie sterowania (STEROWNIK ZDALNEGO STEROWANIA TWOSTER PLUS -2 piloty +odbiornik (dwukanałowy), sterowanie dwoma przekaźnikami 10A, praca monostabilna, monostabilna czasowa, bistabilna) 70 zł
-uruchomienie z pilota- podanie napięcia na pin 6 i/lub 7 oraz pompkę wody
-podanie napięcia na dmuchawę poz 1
(To rozwiązanie jeszcze do przemyślenia.Samo podanie napięcia to nie problem.Chodzi o to aby można było przełączyć na inny zakres obrotów wentylatora podczas pracy ogrzewania-marwykgdzie nadal będzie podane napięcie na zakres 1.Myślałem o podaniu napięcia
na wentylator tylni, także przednim będzie można regulować baz problemu podczas pracy dogrzewacza)
Mam pytanko(dla pewności) - czy sterowanie pompką paliwa odbywa się za pomocą sterownika wbudowanego w dogrzewacz ,czy steruje tym oryginalny (dodatkowy)sterownik (zegar).
Pytam dlatego że pompka paliwa załącza się po wentylatorze w dogrzewaczu i grzaniu świecy żarowej
Ten mój post dwa wyzej to do darabont
A teraz do marwyk;
Pompka paliwa - nie steruje podrzewacza
A pompka płynu jest tu:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=41112
Tam gdzie jest zacisk /kleszcze/ na wężu wodnym, nad białą szmatą na zdjeciu.
Pozdr.
Nie ma jej tam na pewno. Ale mam ją kupiona więc montaż to nie problem.
To ja należe do tego 1% bo u mnie pompki brak na 100%. Szukałem i za silnikiem, nad silnikiem, obok nagrzewnicy tylnej i niestety brak. Chyba że coś przeoczyłem?
Poszukaj nad pompa hamulcową, bardziej po lewo od niej jak stoisz przodem do silnika, albo moze batrdziej pod silniczkiem wycieraczek;
Nizej masz linka gdzie jest:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=49223
Druga fotka z góry tam jest pompka płynu w takich dwuch gumach - wasserpumpe .
Widzisz ????
Pozdr.
darabont 08-09-2007, 12:53 te zdjęcia dały mi do myślenia. Mam wyciągnięty dogrzewacz( spalony sterownik) był d3w będzie d5wz (dam większy bo pompke paliwa też muszę zmienić)
W nawiązaniu do zdjęć,po wyciągnięciu dogrzewacza właśnie w tym miejscu po przekręceniu stacyjki (wcześniej tego nie było) zaczyna cykać jak pompka paliwa, ale czy to jest od wody???? po południu to sprawdzę będę montował nowy dogrzewacz
U mnie na 100% jej nie ma. Własnie byłem w garażu i szukałem.
Ale i tak myśle moją zamontować obok dogrzewacza.
darabont 09-09-2007, 06:03 No to Stefano nas troszkę poganiał ,ja też nie znalazłem .To co u mnie cyka to zwór recyrkulacji spalin (znalazłem w książce) ale czy powinien tak się zachowywać to nie wiem.
Mam pytanie dotyczące pompki paliwa,czy powinna chodzić pulsacyjnie po podaniu napięcia,czy to też jest sterowane przez dogrzewacz.Rozebrałem ją w celu wyprowadzenia przewodów (utleniły się wyprowadzenia).W środku jest tylko cewka która po podaniu napięcia przyciąga bolec (tłoczek) na sprężynie.U mnie zadziała tylko raz po podaniu napięcia (nie chce działać pulsacyjnie) a zaciąć to tam się nie ma co.Swoją drogą jak na tak prostą budowę -dość wysoka cena tej pompki.
No to Stefano nas troszkę poganiał ,ja też nie znalazłem .To co u mnie cyka to zwór recyrkulacji spalin (znalazłem w książce) ale czy powinien tak się zachowywać to nie wiem.
Mam pytanie dotyczące pompki paliwa,czy powinna chodzić pulsacyjnie po podaniu napięcia,czy to też jest sterowane przez dogrzewacz.Rozebrałem ją w celu wyprowadzenia przewodów (utleniły się wyprowadzenia).W środku jest tylko cewka która po podaniu napięcia przyciąga bolec (tłoczek) na sprężynie.U mnie zadziała tylko raz po podaniu napięcia (nie chce działać pulsacyjnie) a zaciąć to tam się nie ma co.Swoją drogą jak na tak prostą budowę -dość wysoka cena tej pompki.
Szkoda bardzo, że nie znalezliscie tej pompeczki wody, u mnie jest a kupiłem niepotrzebnie druga.
Pompka paliwa dziala impulsami, wg potrzeb, a jak czesto to steruje tym elektronika piecyka.
Po podaniu na pompkę 12 V tylko raz pstryknie i to jest normalne.
Pozdr.
darabont 09-09-2007, 12:19 Nie bardzo wiem jak sprawdzić wydajność tej pompki.
W opisie pomiaru wydajności nie jasno jest to wyjaśnione.
czy dogrzewacz nie zablokuje się jeżeli nie będzie dostawał paliwa
Włączyć urządzenie
Podawanie paliwa rozpocznie się po około 40 sekundach
Naczynie pomiarowe (menzurkę) trzymać na wysokoœci sztyftu żarowego.
Po 90 sekundach od chwili pierwszych impulsów na pompę paliwową automatycznie zostanie
przerwane podawanie
paliwa. Wyłączyć urządzenie.
Odczytać ilość paliwa w naczyniu pomiarowym.
Wymagana ilość
D4W max. 7,5 cm3 /90s min. 6,5 cm3 /90s
D5W max. 8,5 cm3 /90s min. 7,5 cm3 /90s
[ Dodano: 2007-09-10, 10:27 ]
Odpowiedź sobie znalazłem. Po włączeniu urządzenia załącza się wentylator, grzanie świecy,póżniej pompka paliwa.Gdy urządzenie nie dostanie paliwa wyłącza się po 90 sek
(i właśnie ten czas wystarcza do zmierzenia dawki paliwa)
Mam jeszcze pytanko dotyczące zaworu kombi.Do czego to służy i czy jest niezbędne do rozbudowy dogrzewacza do ogrzewania postojowego. Z rysunku wynika że gdy pompka wody nie pracuje woda przepływa przez zawór (omijając pompkę).Tylko w jakim celu skrócony jest obieg przed dogrzewaczem ???
http://www.eberspaecher.pl/getPicture.php?PictureID=95&second=1
Zawór kombi jest po to żeby nie grzać płynu chłodniczego w silniku tylko w obiegu nagrzewnic gdy się używa ogrzewania postojowego, bo inaczej nie zarobisz na paliwo w zimie.
Raf 250f 08-12-2007, 22:23 wszyscy piszą o tych bardzo zawodnych urządzeniach typu eber.... a nikt nie zaizoluje prawie 5 m gołej rury biegnącej pod autem .
miałem do niedawna GALAXY 1,9PD 116KM 2000r z Polski i miał zdemontowany dogrzewacz poprzednik twierdził że po trzeciej naprawie ( całe lato nie chodzi zamaka .zamula się itp ) stracił cierpliwość i to wypier......
Ja 2 lata 110tyś km jeździłem bez tego czegoś ale za to kupiłem za 15zł 6 mb otuliny do rur CO ( z czerwoną powłoką ) zaizolowałem co się dało( dod do momentu 70-80 C nie włączałem tylnej nagrzewnicy) i było dużo lepiej szybciej się zagrzewał i dłużej trzymał temp.
Od tyg mam 1,9PD 2005r. 150KM auto niby dwuletnie a to badziewie nie pracuje , z opisów na forum widzę że naprawa może skończyć się wymianą 1 elementu albo połową układu metodą prób i błędów , na wtorek jestem umówiony w Luboniu pod Poznaniem ( autoryzowany serwis EBERA) na sprawdzenie co jest jak zaśpiewają że w dwu letnim aucie trzeba połowę układu wymienić to robię jak w poprzednim aucie wywalam i izoluję ,a nawet jak zrobią to i tak izoluję
[ Dodano: 17-12-2007, 15:55 ]
No i zrobione. Miałem do wyboru zrobić samą dmuchawę (520 zł + 150 robota) lub dorzucić 1000 zł i zrobić z tego ogrzewanie postojowe (zegar+pompa + podłączenie do clinatronica) i nie żałuje, że wybrałem drugą opcję .
Przez dwa dni jeździłem z podwójnym układem ( dogrzewacz + postojowe) i stwierdzam, że głupszego urządzenia jak dogrzewacz nie ma - włącza się przy zagrzanym aucie, (bo mu 2 -5 stopni brakuje do 80 C ) jak trzeba to się nie włącza ( temp poniżej 5C ,woda poniżej 80 C, ale ciepło od silnika dogrzało czujnik i d..pa .pojechałem jeszcze raz do warsztatu i poprosiłem o odcięcie czujnika temp w wiązce przy prawym progu (nie chciało mi się demontować podszybia ) i od tego momentu jest OK!! włączam i wyłączam, kiedy uważam, że trzeba a oprócz tego rano wsiadam do ciepłego auta i co też ważne latem, co jakiś czas uruchomię żeby się nic przed zimą nie "zastało"
Polecam zamontować włącznik czujnika temp zew żeby mieć jakikolwiek wpływ na to urządzenie .
klimartin 18-12-2007, 10:32 witam
Mam takie pytanie: czy zamiast dogrzewacza D3W mogę wstawic D5W czy D5S? Bo widzę że są tam jakieś dodatkowe przewody i zastanawia mnie czy będzie u mnie działało?
pozdrawiam
jacek-37 22-01-2008, 16:08 Za D3W możesz wstawić D5W ale musisz dodatkowo zamontować elektryczną pompe wodną na przewody bo ta z silnika nie przegoni wody i w dogrzewaczu szybko się zagotuje,i czujnik przegrzania rozłaczy dogrzewacz w D3 nie musi być pompa.
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Przyznam się że jak kupowałem sharana to nawet nie miałem pojęcia o dogrzewaniu. Teraz wiem że dogrzewanie było niesprawne i nie zwróciłbym na to uwagi gdyby nie podłączenie do VAG-a.
Vag pokazał błędy tego ustrojstwa (gdzieś to nawet zapisałem, jak znajdę to wkleję) i ja to skasowałem. Po lekturze tego wątku wnioskuję że sterownik był zablokowany i wykasowaniem błędu go odblokowałem.
Wszystko też było by ok dopóki któregoś ranka nie zrobiło sie wystarczająco zimno, wtedy się zaczęło.
Piecyk zaczął huczeć i wydobywać potworne ilości dymu, nie dało się jeździć. Dopiero wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika pozwoliło mi na używanie auta.
Ponieważ auto kupiłem choć używane ale z gwarancją zaprowadziłem do naprawy. Goście wymienili piecyk(podobno) i miało być ok. Ale pogoda była piękna i kilka dni ok do następnego zimnego ranka.
Potem ci goście mnie olali i było blisko sprawy sądowej ale ostatecznie odpuściłem.
Może ktoś się orientuje czy w tym konkretnym przypadku(kopcenie) co należy sprawdzić na "pierwszy ogień" żeby nie rozbebeszać całego systemu. Dodam że przy tym kopceniu kapie olej napędowy z tłumika piecyka.
Czyżby pompka podawała za dużo? Dobrze kombinuje?
Pozdrawiam
Jacek
zmień świece i sitko przy świecy.
mike_111 20-02-2008, 07:17 Witam.
Ja zacząłbym od sprawdzenia świecy i siateczki na której rozpływa się paliwo. Miałem ten sam objaw i była to świeca.
W tym wątku masz wszystko opisane http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=25&t=36050&start=120
Pozdrawiam
Dzięki
W weekend się za to biorę.
Witam . W moim Galaxsiaczku mam dogrzewacz z zamontowanym dodatkowo sterowaniem na postoju (taki już kupiłem). Można włączyć ogrzewanie postojowe bez włączonego zapłonu jest to takie urządzonko z zegarem i dwoma przyciskami jeden do uruchamiania o określonej godzinie a drugi na określony czas np 60 minut- oczywiściw w każdej opcji mogę go wyłączyć -wówczas na wyświtlaczu urządzonka jest wyświetlana godzina. Ostatnio pdł mi dogrzewacz. Jak się okazało sama wymiana świecy nie pomogła ale już wymiana wspomnianej siateczki TAK i znowu działa OK .Koszt u mechanika wymiana świecy + siatki 400 zł. Drogo ale warto było. Jak jeszcze działał wcześniej to spałem w samochodzie w nocy (temp -10 stopni) i miałem ciepło jak w ulu dlatego wiedziałem ,że to urządzonko jest potrzebne i warto je naprawić.
powiedz mi kolego bo ja mam taki sam model czyli pełnowartościowe ogrzewanie postojowe. Czy padł Ci kiedyś akumulator tak żebyś nie mógł zapalić auta. Wiem że w naszym aucie są dwa akumulatory.
Nie korzystam tak często z tego udogodnienia bo własnie boje sie na ile starczy akumulatora i czy z tego drugiego odpali potem auto
Aż tak dużo sie nie ogrzewałem ale zimą -10 stopni mrozu 4 godziny grzania i odpalił normalnie bez najmniejszego problemu..
Czy padł Ci kiedyś akumulator tak żebyś nie mógł zapalić auta. Wiem że w naszym aucie są dwa akumulatory.
Nie korzystam tak często z tego udogodnienia bo własnie boje sie na ile starczy akumulatora i czy z tego drugiego odpali potem auto
Właśnie po to są 2 akumulatory by nie było takiej sytuacji, że wydoisz baterię do zera. Dogrzewacz korzysta tylko z tego dodatkowego aku. pod siedzeniem, więc główny odpowiedzialny za rozruch auta jest zawsze sprawny, znaczy na jego stopień naładowania nie ma wpływu dogrzewacz.
ziutus 2 14-03-2008, 21:44 Witam
Panowie ,gdzie może być czujnik temperatury od webasta ,wczesniej miałem sharana 1998r i był po prawej stronie pod podszybiem ,dzisiaj szukałem w tym miejscu w galaxy 2002 rok i niestety nieznalazłem ,rozebrałem plastyki podszybia i dalej nic nieznalazłem ,może w tym modelu jest w innym miejscu ,prosze o podopowiedz.
pozdr
ziutus 2
Po zdemontowaniu platyków z góry go nie znajdziesz, musisz zdemontować rynnę z pod silniczka wycieraczek.
Dla zainteresowanych podaję link :fcp26 http://www.motomarket.net.pl/ do sklepu gdzie można nabyć części do naszych dogrzewaczy. Ceny są ok.
Świeca żarowa kosztuje 110zł. Taniej nie było nawet na allegro.
bez rewelacji, jak coś to po koleżeńsku mogę taką świece załatwić za 100zł, i od razu mówie że to nie oryginał EBERSPACHER, tylko BERU GH001
Dzięki Marwyk !!! Mam nadzieję, że na razie nie będę potrzebował. W Szczecinie w servisie Hydronika krzyknęli 160zł.
Jak oryginał EBERSPACHER to bym brał.
A odnośnie mojego dogrzewacza to sporadycznie ( raz na dwadzieścia przypadków ) zdarza się że nie odpala.
Konkretnie - wczoraj zaprogramowałem odpalenie dogrzewacza na 7:15 rano, dzisiaj o 7:30 byłem na parkingu i dogrzewacz działał, odpaliłem auto i przez drogę do pracy dogrzewanie też działało o 7:50 wyłączyłem silnik i słyszałem jak webasto zwalnia (wyłącza się) - czyli wszystko ok. , Ale ustawiłem znowu zegar na 15:40 , o 16:00 wychodzę z pracy i cisza, dogrzewacz nie działał ale zegar pokazywał że działa i do końca procesu grzania (30 min) zostało jeszcze 10min, odpaliłem auto i przez drogę do domu również nie działało. Na parkingu zgasiłem auto i kontrolnie wcisnąłem przycisk załączający dogrzewacz - i dogrzewacz załączył się .
Innym razem ponieważ poprzedniego dnia nie zaprogramowałem dogrzewania a było -8st.C , pomyślałem że trzy razy podgrzeję świece żarowe ( ot tak, na wszelki wypadek )- włączyłem zapłon usłyszałem jak dogrzewacz zaczyna startować minęło może z 10 sek i zgasła kontrolka świec, wyłączyłem zapłon, (dogrzewacz również zaczął zwalniać), włączyłem zapłon ponownie (dogrzewacz dalej zwalniał aż umilkł), po ok. 10 sek zgasła kontrolka świec więc jeszcze raz powtórzyłem grzanie świec i odpaliłem auto - po tym wszystkim dogrzewacz nie odpalił przez całą drogę do pracy. Kiedy po 8h wracałem do domu dogrzewacz działał.
mam pytanie czy podgrzewacz to to samo co webasto?
u mnie tez jest takie urzadzenie tyle tylko ze po zwarciu czujnika nijak nie odpala i go nie słychac, a zegarek mam normalny z dwoma przyciskami, jak ma sie zalanczac ten moj podgrzewacz? przy niskiej temperaturze poprzez czujnik swieca sama sie dogrzewa i zalancza sie urzadzenie? niewiem od czego zaczac zeby to uruchomic prosze o pomoc
kurcze cos zle zrobiłem moje pytania sa na samym dole a ten tekst wyzej to nie moj
kurcze cos zle zrobiłem moje pytania sa na samym dole a ten tekst wyzej to nie moj
Mozesz edytować swojego posta i poprawić, lub go nawet skasować...
To i ja się podłączam. Bo niedługo będzie potrzebny.
Mój nigdy odkąd go mam nie odpalił :fcp5
Kiedyś go rozebrałem i była spalona świeca, wymieniłem, kabelki na pompie naprawiłem, a on dalej nic, zero, nawet pompka nie cyka. Jak ją podłączę na krótko to działa. VAG nie widzi dogrzewacza. Może jakieś sugestie. Sam nie wiem co. Może jakiś przekaźnik. Co kolwiek co by mi pozwoliło się z nim połączyć. Może VAG wtedy coś by podpowiedział.
A może VAG się z nim nie łączy. Mam tylko 2 guziczki w zegarze.
To i ja się podłączam. Bo niedługo będzie potrzebny.
Mój nigdy odkąd go mam nie odpalił :fcp5
Kiedyś go rozebrałem i była spalona świeca, wymieniłem, kabelki na pompie naprawiłem, a on dalej nic, zero, nawet pompka nie cyka. Jak ją podłączę na krótko to działa. VAG nie widzi dogrzewacza. Może jakieś sugestie. Sam nie wiem co. Może jakiś przekaźnik. Co kolwiek co by mi pozwoliło się z nim połączyć. Może VAG wtedy coś by podpowiedział.
A może VAG się z nim nie łączy. Mam tylko 2 guziczki w zegarze.
Musisz sprawdzić wszystkie kabelki na kostce przy dogrzewaczu, szczegolnie czy dochodzi zasilanie. Tak, masz rację VAGiem jeszcze nigdy nie udało mi sie połaczyć z piecykiem w starym nodelu, tam masz zdaje sie dogrzewacz EBERka D3WZ.
W tym temacie już było sporo napisane, wiec poczytaj archiwum.
Pozdrowienia.
Stefano,
Dzięki. Już przeczytałem chyba 3 razy. Jak zjadę do kraju to będę miał więcej czasu, żeby pogrzebać, a nie chcę się brać za to dopiero jak będzi epotrzebne. Będę próbował wszystkiego.
Jednak proszę Was jeżeli komuś się udało połączyć VAG'iem z tym dogrzewaczem niech napisze.
Dzieki Pozdrawiam.
Witam.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy ten dogrzewacz pasuje do Galaxy. Chodzi o kostkę elektryczną czy jest taka sama.http://moto.allegro.pl/item507162178_we ... erwis.html (http://moto.allegro.pl/item507162178_webasto_eberspaecher_serwis.html)
Witam.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy ten dogrzewacz pasuje do Galaxy. Chodzi o kostkę elektryczną czy jest taka sama.http://moto.allegro.pl/item507162178_we ... erwis.html (http://moto.allegro.pl/item507162178_webasto_eberspaecher_serwis.html)
Kostka nie jest taka jak w Galaxy, to jakieś dziwadło od np. Opla, ale D3WZ to taki piecyk jak do twojego modelu, tylko trochę za drogi.
Pozdr.
camel1313 16-12-2008, 19:35 Witam.
Mam Galaxy z 98r. od niedawna
Mam pytanie, zmostkowałem czujnik pod szybą oraz sprawdziłem czy jest napięcie. Jest ok 14.25 ale
podgrzewacz nie startuje. Czy może byc zablokowany sterownik (mam climatronika) czy zobaczyć
te styki w pompce paliwa?
A moż szukać czegoś innego.
buniek10 18-12-2008, 18:12 Witam.
Jestem posiadaczem Galaxy 1.9 TDi z 98r. od niedawna.
Moje autko jest wyposażone w dogrzewacz silnika bez zadnych bajerkow.
Wszystko dziala jak należy, czyli włącza się poniżej 5st.C, grzeje ale z tego co zauwazylem pracuje caly czas nawet po przejechaniu 100km.gasząc silnik słyszę że webasto pracuje. A z tego co wyczytalem wcześniej po uzyskaniu ok.80st.C powinno się wyłączyć.Może ktos wie jak to działa i gdzie jest czujnik temperatury który wyłącza webasto, po osiągnięciu pełnej temperatury.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
krzys683 07-01-2009, 12:05 sam wymieniłem, świeca kosztuje 90 zł.
montaż- odkręć mocowanie dogrzewacza , uchyl calość nieco do dołu, od czoła jest dekielek przykręcony 2-ma wkrętami na wkrętak krzyżak i na imbus- chyba 4mm, pod deklem znajdziesz świecę -na klucz 13 i po bólu. ktoś pisał, że trzeba czekać na mrozy- u nas było w okolicy 0 st. a dogrzewacz zadziałał.
Powodzenia w pracy
A mozesz mi powiedzieć gdzie dokladnie jest ten dogrzewacz? W srodku w samochodzie czy trzebe pod niego wejsc?
camel1313 08-01-2009, 19:51 Dogrzewacz ten znajduje się po stronie kierowcy pod spodem przed tylnym zawieszeniem.
Pomocy! Mam Galaxiaka 97r 1,9 tdi. Moje Ufo ma webasto, ale za chiny ludowe nie mam pojęcia jak to się włącza. W kabinie nie mam żadnego włącznika, obok zegara mam tylko przycisk do kasowania km. Gość, który sprowadził mi mojego potwora też nie wiedział jak to działa:) Wiem gdzie to jest, oglądałem ost. samochód od dołu, rzeczywiście jest webasto, ale mechanik też rozłożył ręce, nie ma nawet śladu po jakimś dodatkowym włączniku. Chciałbym zobaczyć jak to chodzi, szczególnie przy tych mrozach jakie teraz mamy. Jak to zaprogramować?
Na samej górze masz temat "Dogrzewacz"
Pozdr.
Witam,
Chcialbym zapytac czy to normalne zjawisko przy webasto. Nie moge wejsc na ta opcje aby ustawic czas webasto. Czy jest to spowodowane temperatura jaka jest aktualnie czy problem moze cos innego.
Dzieki za pomoc
Jesteś chyba jak widzę na rezerwie paliwa i to dlatego masz przyblokowane ogrzewanie.
Jesteś chyba jak widzę na rezerwie paliwa i to dlatego masz przyblokowane ogrzewanie.
Nie,nie. Pol baku paliwa jest
Temperatura zewn. nie istotna dla ogrzewania postojowego. Masz pewnie jakieś błędy w piecu, moze być zablokowany i dlatego nie mozesz wejsć w menu 'Standheizung'. Musisz zdiagnozować kanał 18 i zobaczyć jakie masz zapisane błędy w ogrzewaniu postojowym
Dzieki kolego,
problem rozwiazany... poprostu plynu chlodniczego bylo na minimum, dolalem plynu i jest git :)
|
|