Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] DPF i inne przypadłości


ly_sinka
05-04-2013, 16:54
witajcie, to mój pierwszy post więc jeśli nie tu gdzie potrzeba to nie zabijajcie. mam foke z 2006 1.6 tdci 109km + dpf. kilka dni temu zapaliła się kontrolka "chech engine" podpiąłem do kompa wyskoczył stały błąd P2584. po przewertowaniu kilku wpisów prawdopodobnie chodziło o dolanie płynu eolys 176 (robiłem to 20kkm temu więc zdziwko). błąd nie dał się skasować ale chceck engine zniknął nie na długo bo następnego ranka był ponownie. próbując wypalić dpf myśląc, że to coś da przejechałem 50km z obrotami rzędu 3000obr/min nie pomogło. udałem się do sklepu płyn zakupiłem i zrobiłem dolewkę. weszło 0,5 litra, a więc nie brakowało go. spróbowałem wypalić dpf za pomocą komputera niestety nie udało się uruchomić procedury z niewiadomych mi względów. kontrolka check engine się nie świeci ale wyskoczyły kolejne dwa błędy P2458 i U0118 które udało się skasować. podejrzewam, że jutro znowu "żółty silniczek" podniesie mi ciśnienie.
dodam, że przez 3 lata nigdy nie zauważyłem jakichś objawów wypalania dpf tzn. jakiegoś kopcenia staty mocy. ponadto juz prawie jestem umówiony aby przeprowadzić ekstradycję filtra z mojego auta. macie jakieś konkretne sugestie co robię nie tak, co powinienem zrobić/sprawdzić/wymienić?

danielsan51
05-04-2013, 18:57
gdzies czytalem ,ze po uzupelnieniu plynu trzeba komputerowo odznaczyc- ze plyn zostal dolany-moze o to chodzi

ly_sinka
05-04-2013, 19:15
no niby trzeba tylko, że w moim przypadku dolewka była znikoma czyli to nie był problem ilości płynu. ponadto resetowałem ustawienia filtra cząstek stałych komputerem. no chyba, że potrzebne jest jakieś inne oprogramowanie. jak robiłem kiedyś dolewkę w ASO to sami nie potrafili tego skasować. kasowali to metodą domową tzn. włacz zapłon otwórz i zamknij klapę wlewu paliwa itd.. żenada. najbardziej martwi mnie powód dlaczego nie mogę wykonać dopalania serwisowego

miru1968
05-04-2013, 19:26
Powiem ci szczerze ze miałem taki sam problem mechanik mi zasugerował ze padł pływak w zbiorniczku na EOLYS czy tak było i czy jest tam pływak nie wiem tematu nie wałkowałem FAP wyje..m i mam święty spokój
Co prawda moje auto to mazda ale motor ten sam i FAP taki sam

tedi_k
05-04-2013, 20:01
...mechanik mi zasugerował ze padł pływak w zbiorniczku na EOLYS ...

No to już więcej do tego mechanika nie jedź.
W Fordzie, w zbiorniku na EOLYS nie ma żadnego pływaka - komputer oblicza zużycie płynu w oparciu o ilość otwarć wlewu paliwa i informuje o konieczności dolewki mniej więcej na 1/3 pojemności zbiornika. Ta rezerwa jest tak duża właśnie z uwagi na "precyzję" obliczeń zużycia dodatku...

ly_sinka
05-04-2013, 20:03
no coś może w tym być. zaraz przegogluje ten temat ( a check już się świeci)

jarko178
06-04-2013, 09:57
Miałem właśnie ostatnio to samo, rok temu miałem uzupełniany płyn, serwisowo wypalany filtr i nagle kontrolka - błąd filtra i brak płynu. Mechanik doszedł do wniosku, że samochód z jakiegoś powodu nie wchodził w tryb wypalania i dlatego pojawił się problem. Zrobili upgrade oprogramowania, być może to rozwiąże problem na przyszłość. Niestety podobno od jakiegoś czasu programiści nie informują co zostało zmienione w oprogramowaniu i jakie problemy ma rozwiązać. Cóż zobaczymy jak będzie, jak znowu po roku zobaczę kontrolkę "awaria silnika" to trzeba będzie wyciąć DPF.

ly_sinka
06-04-2013, 10:55
ten upgrade robiłeś w ASO? jakie koszta poniosło to za sobą?

paxon
06-04-2013, 12:34
Może twoja awaria spowodowana jest uszkodzeniem czujnika ciśnienia różnicowego filtra cząstek stałych. Trzeba odczytać kody błędów. Kontrolka MIL(żółty silnik) oznacza usterkę układu związanego z emisją spalin.

jarko178
06-04-2013, 13:09
W ASO nic tak naprawdę nie powiedzieli, tylko chcieli DPF ponownie wypalić i skasować za to 1100zł. Szukałem i znalazłem zakład, który to samo zrobił za 1/3 ceny w tym właśnie upgrade. Czy to coś da na dłuższą metę to nie wiem.

ly_sinka
06-04-2013, 13:44
jak już pisałem w pierwszym poście jedyny błąd (da się go wykasować ale automatycznie wraca) jaki jest u mnie to P2584 oznaczony jako błąd stały i oznacza żądanie MIL sterownika dodatku paliwa czy jakoś tak :). a wracają do sugestii czujnika to gdzie on się znajduje i może jakiś symbol cena??

mrowcio
06-04-2013, 17:02
witam chcialbym sie podpiac pod temat moze razem wspolnymi silami uda sie rowiazac wadny naszych aut.
Witam jak w temacie mam problem z Dpf, otoz juz probowalem go wypalic jezdzac po trasie i przez tryb serwisowy,. Focus ma przejechane ok 180k filtr wyglada na nowy, egr nowe, wszystkie czujniki sa nowe, probowalem wypalic na drodze bylo dobrze moze na 5km potem znowu zapalila sie nieszczesna kontrolka, Plyn jest zalany w zbiorniczku, caly czas wywala mi blad P242F ktorego nie moge usunac, raz mi wyskoczylo wiecej bledow gdzie mialem porozpinane kostki i przewody od turbiny egr chyba bylo z 5 bledow, i wszystkie zostalu wykasowane, tak jak pisze bylo dobrze przez 2 dni zrobilem moze 5 km bo strach nim jezdzic. wczorja jeszcze uzywalem spray do bezposredniego wstrzykiwania do DPF firmy Wurth, dosyc mocno kopcilo ale byl troche silniejszy, potem dolalem jeszcze jednego plynu wspomagajacego regeneracje filtra do zbiornika paliwowego jak wypalac to z pompa, ale to tez nie pomoglo, dodam jeszcze ze czasami wywala mi blad
U0073 comunication can bus ale po wykasowaniu juz sie nie pojawia, wczesniej tez mialem przedmuchy na kolektorze dolotowym, zmienilem na nowe uszczeli, takze masa byla zasniedziala i lapal blad od swiec zarowych takze procedura reneneracji nie mogla zostac przeprowadzona, ale teraz tylko pozostaje P242F z ktorym caly czas staram sie uporac,
gdy mialem luzny przewod miedzy turbina a egr komputer wywalal mi blad P0299 oraz P2458 DPF regeneration duration status above maximum, ale nie palila sie czerwona zebatka,
macie moze jakies pomysly? wiem ze mozna go wyalic ale nie chce ladowac wiecej kasy w te auto

Bump: witam chcialbym sie podpiac pod temat moze razem wspolnymi silami uda sie rowiazac wadny naszych aut.
Witam jak w temacie mam problem z Dpf, otoz juz probowalem go wypalic jezdzac po trasie i przez tryb serwisowy,. Focus ma przejechane ok 180k filtr wyglada na nowy, egr nowe, wszystkie czujniki sa nowe, probowalem wypalic na drodze bylo dobrze moze na 5km potem znowu zapalila sie nieszczesna kontrolka, Plyn jest zalany w zbiorniczku, caly czas wywala mi blad P242F ktorego nie moge usunac, raz mi wyskoczylo wiecej bledow gdzie mialem porozpinane kostki i przewody od turbiny egr chyba bylo z 5 bledow, i wszystkie zostalu wykasowane, tak jak pisze bylo dobrze przez 2 dni zrobilem moze 5 km bo strach nim jezdzic. wczorja jeszcze uzywalem spray do bezposredniego wstrzykiwania do DPF firmy Wurth, dosyc mocno kopcilo ale byl troche silniejszy, potem dolalem jeszcze jednego plynu wspomagajacego regeneracje filtra do zbiornika paliwowego jak wypalac to z pompa, ale to tez nie pomoglo, dodam jeszcze ze czasami wywala mi blad
U0073 comunication can bus ale po wykasowaniu juz sie nie pojawia, wczesniej tez mialem przedmuchy na kolektorze dolotowym, zmienilem na nowe uszczeli, takze masa byla zasniedziala i lapal blad od swiec zarowych takze procedura reneneracji nie mogla zostac przeprowadzona, ale teraz tylko pozostaje P242F z ktorym caly czas staram sie uporac,
gdy mialem luzny przewod miedzy turbina a egr komputer wywalal mi blad P0299 oraz P2458 DPF regeneration duration status above maximum, ale nie palila sie czerwona zebatka,
macie moze jakies pomysly? wiem ze mozna go wyalic ale nie chce ladowac wiecej kasy w te auto


a czy moze byc tak ze ECU jest walniete?

paxon
07-04-2013, 18:28
Jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia różnicowego DPF to z tego co wiem są dwa jeden przed filtrem a drugi za filtrem. Pomiar na wejsciu i wyjsciu DPF daje obraz jaki jest przepływ przez filtr. Jeżeli jest duża różnica ciśnień przed i za to oznacza, żę filtr jest zapchany. Jeżeli któryś z tych czujników jest uszkodzony to daje zły sygnał do ecu.

ly_sinka
12-04-2013, 18:27
wyrwałem chwasta. 2 godzinki i po sprawie. narazie ok zobaczymy jak będzie dalej.

mrowcio
15-04-2013, 21:21
[QUOTE=ly_sinka;1994915]wyrwałem chwasta. 2 godzinki i po sprawie. narazie ok zobaczymy jak będzie dalej.[/QUOTE

a robiles cos z softem? czy tylko wstawiles katalizator?

tom2125
16-04-2013, 05:53
Zrobili upgrade oprogramowania, być może to rozwiąże problem na przyszłość
DPF,naszpikowana elektronika,itp...to zniechęca nabywców do kupowania dzisiejszych diesli..już nie nadają się na woły robocze o przebiegu 500.000 bez remontu...rzadko który wytrzymuje bez ingerencji ASO w turbo,wtryski,oprogramowanie więcej niż 150.000 km...i chyba o to własnie chodzi żeby zarabiać więcej na serwisowaniu niż na sprzedaży aut.

ly_sinka
16-04-2013, 13:17
fizycznie (szlifierka, młotek, przecinak, spawarka) wyrzucony filtr cząstek i zmiany w sofcie auta. mam wrażenie, że jest żwawszy.

jastu
16-04-2013, 22:32
sam zmiany w sofcie robiłeś? przymierzam się, ale do zlecenia komuś tej roboty...droga przyjemność : /

ly_sinka
17-04-2013, 07:46
no niestety jeszcze taki obcykany nie jestem. musiałem zainwestować w fachowców

jerzu
02-08-2017, 08:48
No to już więcej do tego mechanika nie jedź.
W Fordzie, w zbiorniku na EOLYS nie ma żadnego pływaka - komputer oblicza zużycie płynu w oparciu o ilość otwarć wlewu paliwa i informuje o konieczności dolewki mniej więcej na 1/3 pojemności zbiornika. Ta rezerwa jest tak duża właśnie z uwagi na "precyzję" obliczeń zużycia dodatku...Tak przy okazji, bo dziś trafiłem na ten wątek. Otóż w zbiorniku eolys jest pływak. Wystarczy spojrzeć na schemat.

Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka

tedi_k
02-08-2017, 09:07
...Otóż w zbiorniku eolys jest pływak. ...

Dzięki za sprostowanie po 4 latach...:one: Potwierdzam - ponad 4 lata temu myliłem się pisząc tamten post.:(

drk001
02-08-2017, 12:34
U mnie było P244A i wymiana czujnika różnicy ciśnienia DPF.

Omar83
19-10-2017, 19:27
Witam
Podłączam się pod temat u mnie też coś musi być z czujnikiem .... byłem u mechanika i po podłaczeniu pod komputer nie pokazywało mu różnicy ciśnień na wejsciu i wyjściu ?? czyli czujnik do wymiany czy to sprawdzić idzie?? meczy mnie ta jazda już 2,5k obrotów i maks 100-km/h :oops:

kucza007
24-11-2018, 12:35
Cześć!

Panowie,
Padł mi omawiany wcześniej pływak w zbiorniku DPF. Nie mogę tego dostać a szukam już przeszło miesiąc ...
Czy któryś z Was ma może dostęp do powyższej części ?

Jeżeli ktoś miałby na sprzedaż to bardzo proszę o informację.

Focus 1.6 tdci mk2

pozdrowienia!
Jarek

EW1
24-11-2018, 13:02
Szukaj na allegro używki pod nazwą zbiornik fap/dpf . Takie same są w volvo i fordach 1.6 i 2.0 tdci . Ceny niektórzy sprzedawcy mają z księżyca wzięte ale to ich sprawa , ja znalazłem za 120 zł z przesyłką a temat o tym jest na forum c max . Napisz do mnie PW to Ci kilka cennych uwag podrzucę.

jerzu
24-11-2018, 16:42
Cześć!

Panowie,
Padł mi omawiany wcześniej pływak w zbiorniku DPF. Nie mogę tego dostać a szukam już przeszło miesiąc ...
Jarek

Samego pływaka nie da się kupić. Musisz kupić cały zbiornik.

Tak BTW: skąd wiesz że uszkodzony jest pływak?

Tomas91
12-12-2018, 20:54
Witam , jestem w posiadaniu Focusa od miesiąca , dwa tygodnie temu pojawiła się kontrolka ( zębatka z wykrzyknikiem w środku) . Mechanik podłączył komputer stwierdzono niski stan płynu FAP . Został uzupełniony płyn i wyzerowany przez komputer, kontrolka się dalej swieci. Mechanik zdemontował zbiornik wyczyścił go ale nic to nie dało .

Proszę was o jakieś podpowiedzi .

hindus
12-12-2018, 21:55
Może skasował błąd ale nie przeprowadził procedury resetu? Niech odczyta jeszcze raz i zobaczy o co chodzi, skoro świeci się błąd na desce to coś jeszcze musi być.