Zobacz pełną wersję : Focus MK2 jaki silnik 1.6 TDCI
qozotron 07-04-2013, 07:57 Witam,
Od ponad miesiąca rozglądam się za nowym samochodem. Moja zdezelowana vectra co miesiąc wyskakuje mi z czymś nowym (ma 22 lata), wysłużone auto i pora na coś nowego. W moje oko wpadł Focus 2, śliczne auto, spory wybór silników. Przeszukiwałem forum, natknąłem się na sporą ilość informacji i chciałbym pewną rzecz rozsądzić. Proszę, abyście porównali mi dwa silniki.
1. 1.6 TDCi 109KM, (2003-2009)
2. 1.6 Duratorq TDCi 90KM, (2005-2011)
Jakie mam pytania do tych modeli, w dziale technicznym nie potrafiłem znaleźć informacji, mianowicie, który z tych silników nie posiada:
-koła dwumasowego
-filtra cząstek stałych
-turbiny ze zmienną geometrią
I czy w dieslach można spotkać zamiast paska łańcuch na rozrządzie?
Chce znaleźć foczkę, którą będę mógł śmiało przez 10 lat zajeżdżać, a ta nie pokornie będzie mi służyć. Poradźcie mi bo nie chce się wpakować w jakieś bagno:)
Interesuje mnie też silnik 1.8 Duratorq TDCi 115KM, (2005-2011)
Szprytny 07-04-2013, 10:37 1.6 90KM - NIE MA DPF
1.6 109KM - MA DPF
Obydwie wersje są na pasku rozrządu.
Ze swojego dośw. doradziłbym 1.8 tdci. Silnik może konstrukcyjnie starszy, mający gorszą kulturę pracy,
ale 115KM już przyzwoicie przyspiesza na wyższych biegach,
nie ma DPF,
części zamienne np rozrząd tańszy :-)
Chyba, że zależy Ci na spalaniu, to tutaj silniki 1.6 TDCi są oszczędniejsze, miałem 1,6 90KM i jeżdżąc normalnie w cyklu mieszanym można zejść poniżej 5l/100, natomiast 1,8 tdci to ok. 6l/100.
Podsumowując wszystko zależy od Twoich preferencji, na czym najbardziej Ci zależy, bo jeśli chodzi o awaryjność to zarówno 1,6 jak i 1,8 chyba wypadają podobnie (nie licząc problemów z DPF w 1,6 109KM który można wyciąć i masz potem spokój).
Ja wyżej, i CHYBA wersja 109 ma turbo ze zmienną geometrią ale nie jestem pewien, albo to było dopiero od 1.8TDCi Mówisz 10 lat? obecnym dieslem bez większych przygód? Ciężko to widze :D
Martingg 07-04-2013, 13:25 Mam porównanie bo jeździłem obydwoma z większym lub mniejszym stażem ...
Posiadam obecnie mk2 1.6 TDCI 90km (zrobiłem 8000km, obecnie ma 111k), a ojciec właśnie sprzedał C-Maxa 1.6TDCI 109km (kupiłem kiedy miał 80k przebiegu, sprzedał 130k).
Jeśli chodzi o elastyczność silnika to nie ma co porównywać według "oficjalnych" danych różnica w przyspieszeniu to około 2s co naprawdę czuć :) -> http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/ford/focus/ii/hatchback-5d/, ale jeśli chcesz spokojnie jeździć do 140km/h to 90km wystarcza w zupełności, ale 109km jednak pokazuje różnice ...
Co do spalania jest różnica około 1L mimo iż to ta sama pojemność silnika. Mój zimą po warszawie nie spalał więcej niz 6l, ojca 7-7.5, latem focusem spokojnie 5.5 to nie problem, spokojna jazda trasą 4.5L, C-Max zawsze o 1L więcej, więc jakby nie patrzeć to na 10.000 km różnica około 600zł.
Co do awaryjności swoim jeżdżę mało, ale kompletnie nic mu nie dolega, ojciec przez 50.000km zrobił alternator bo za późno wymienił akumulator i amortyzatory przód bo unikał czołowego z tirem ... to i tak mała cena za to co mogło go spotkać ...
Nie przejmuj się flotowymi samochodami sam mam taki i złego słowa na niego powiedzieć nie mogę, jeśli np. miał robioną blacharkę to się nie przejmuj tylko patrz czy podłużnice są całe ... stawiam że 80% samochód na polskich drogach miało większa lub mniejszą przygodę patrz jak coś było zrobione po prostu ...
a btw. miałem ostatnio przyjemność jechać znajomego 1.8tdci 115, jak pamiętam c-maxa ojca 109km to różnica w samej elastyczności było nikła, bynajmniej dla mnie.
qozotron 07-04-2013, 13:52 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Generalnie chodzi mi o oszczędność. Samochodem będę robić około 10-12 tys w ciągu roku, raczej jeżdżę jak emeryt, mimo młodego wieku prędkości powyżej 120-130 raczej nie dla mnie. Lubię spokojna płynną jazdę bez szarpań i zmian prędkości, samochody trzeba szanować
Zastanawiałem się jeszcze nad benzynką też o tej pojemności, z racji moich małych przebiegów rocznych ale chyba wybiorę dieselka.
A jak z kołem dwumasy??, jest już montowane w tych modelach silników, bo wiem że to rozwiązanie w silnikach dieslowych lubi się pokazywać, a naprawy również są dość kosztowne.
abbazabba 07-04-2013, 14:37 Jak robisz po tysiąc km na miesiąc to nawet nie myśl o dieslu. Tylko benzyna.
Ja też długo szukałem diesla.Trafić nie wymęczone auto, które ma udokumentowane wymiany podzespołów jak dwumasa,dpf,wtryskiwacze to jak trafić 6 w totka.
Jak się okaże że ilość km którą robisz się zwiększy to wtedy gaz.
Dobra rada od kogoś kto już nie jedną benzynę i diesla objeździł.
qozotron 07-04-2013, 15:09 I przez takie opinie cały czas nie mogę się zdecydować co wybrać:) co mi grozi jeśli będę robić tak mały przebieg??
Szprytny 07-04-2013, 16:18 Tylko że w przypadku focusa mk2 to z benzynowych silników masz do wyboru tylko 1,6 lub 2,0. (pomijam wynalazki 1,4 oraz 1,8 flexifuel)
1,6 benzyna - jak dla mnie osiągi gorsze od 1,6 tdci
2,0 benzyna - fajny ale o niskim spalaniu to zapomnij
dawid5995 07-04-2013, 16:39 Zależy jeszcze jak na tysiąc w miesięcu jeździsz, jak na bardzo krótkich odcinkach gdzie silnik ledwo sie nagrzeje to benzyna bo diesel na starcie pali więcej niż benzyna zimą. Jeśli odcinki minimum 15km to ja bym już stawiał na diesla, trzymając się zasady zanim ruszysz i zgasisz minuta na wolnych nie powinien robić problemów. Jest to bardzo ważne w ropniakach, niestaty wiele osób tego nie stosuje no i turbo do roboty na bank
adam1985 07-04-2013, 17:16 co mi grozi jeśli będę robić tak mały przebieg??
nic ci nie grozi. Jedyny problem to faktycznie to jesli silnik nie zdazy sie zagrzac a bedziesz go gasil. W innym temacie ktos napisal ze robi 10 tys rocznie a diesla ma bo lubi te silniki - popieram . Tak czy inaczej decyzje podejmujesz Ty.
różnie w firmach ludzie jeżdżą, handlowiec robi 50.000km, a dyrektor robi 10.000 bo dojeżdża nim 10km do pracy i wozi dzieciaki do szkoły ...
ja osobiście robię 10.000 - 15.000km rocznie i jeżdżę tylko dieslami bo je po prostu lubię i tyle ...
qozotron 07-04-2013, 17:23 No i właśnie cały sęk w tym. Mam znajomych co robią po 6-7 tys w cały rok i mają diesle parę lat i nie narzekają - na razie jeżdżą bezproblemowo i koszty tylko zwykłej eksploatacji. Więcej robię poza miastem niż w mieście, stosunek 3:1.
W każdym bądź razie dziękuję za odpowiedzi.
Czy każdy silnik 1.6 tdci ma to koło zamachowe 2-masowe??
adam1985 07-04-2013, 17:26 dwumase ma kazdy. Jesli chcesz miec wiecej dynamiki to robisz chipa na 115 kucy i smigasz bez stresu
qozotron 07-04-2013, 17:51 Dzięki adam1985 czytałem tamten wątek. Już wiem wszystko i nie mam więcej pytań.
Dzięki koledzy za pomoc w podjęciu decyzji:)
Chce znaleźć foczkę, którą będę mógł śmiało przez 10 lat zajeżdżać, a ta nie pokornie będzie mi służyć. Poradźcie mi bo nie chce się wpakować w jakieś bagno
Interesuje mnie też silnik 1.8 Duratorq TDCi 115KM, (2005-2011)
Jeżeli na tym Ci zależy, to w żadnym wypadku nie kupuj Diesela.
Dwumas i sprzęgło jeśli uprawiasz stale PSJ to Twój najmniejszy problem będzie o ile poprzednik/poprzednicy też w miarę się z nimi obchodzili.
Za to z wad, które uczynią Twój silnik mniej ekonomicznym:
- skopane odpowietrzenie skrzyni korbowej - przez co często oparami oleju brudzi się przepływomierz i filtr i oszczędności szlak trafił. Przepływomierz dla Twojej wiadomości ori Pierburg ponad 500PLN, zamienniki i używki to jedna wielka loteria.
- wypalające się uszczelki pod wtryskami - przez co poczujesz zapach spalin w kabinie, silnik zacznie pracować jak traktor - jeśli sam to ogarniesz, to koszt części poniżej 10PLN, ale wymiana u mechanika, to około 100PLN przy jednej sztuce, może w hurcie taniej. Jak przegapisz i wtrysk się zapiecze, to kaplica - można uszkodzić wtrysk przy demontażu.
- świece żarowe lubią się spalić, dostęp to masakra jest, łatwo ukręcić, bo też lubią się zapiec i w miarę delikatne są.
- alternator lubi nawalić, niezależnie od modelu 120/150A. Jest umiejscowiony bardzo nisko, dość narażony.
- koło pasowe wału korbowego - to kolejna porażka obu wersji silnika 1.6 PSA. Ori około 450PLN, zamiennik jakieś 200-250
- rury ICka - kolejny koszmar. Ceny jak za gumową rurkę powyżej 100PLN tez fajne nie są, a dziurawy obwód IC
- Przewód olejowy turbo się zapycha, a turbawka nawet regenerowana tania nie jest
- EGR - zaślepić się nie da, bo komputer zapali Ci MILa, jak się zatnie, to oszczędności znowu psu na budę, a dostęp do niego to ... masakra koszt nowego około 700PLN, można kupić używkę ze "świeżego rozbitka" w sumie prawie nówka, ale też 300-400 nie Twoje.
Nie napisałeś jeszcze ile chcesz wydać na ten samochód i czego za tę cenę oczekujesz.
Jeśli 10lat chcesz jeździć samochodem bez przygód, to sobie kup W124 albo 190 jak znajdziesz jeszcze jakiś w dobrym stanie. Tam masz na to szanse. Druga opcja kup nowy albo od kogoś kogo znasz i wiesz jak jeździł. Inaczej to jedna wielka loteria.
qozotron 07-04-2013, 18:07 Celuję w wydatek rzędu 17-18 tys, ale za tą cenę nie wymagam cudów wianków. Oby egzemplarz był zadbany, wyposażenie jak najbardziej podstawowe. Generalnie auto ma mnie mało kosztować w utrzymaniu, co do przygód i tak wiem że coś może wyskoczyć, jeśli uważasz, że za tą cenę diesla nie znajdę to zadowolę się benzynką, bo faktycznie przy tak małych przebiegach jest bardziej wskazana, a jakiekolwiek przygody raczej spowodują że po prostu będę stratny.
Martingg 07-04-2013, 18:28 Wytrwałości i szczęścia przy szukaniu :) sam sprzedaje teraz focusa mk2, ale rozglądam się jednocześnie za mondeo mk4. Oglądałem już parę sztuk jak na razie masakra :) ale się nie poddaje :)
qozotron 07-04-2013, 18:35 Dzięki i również powodzenia i szczęścia w poszukiwaniach. No wybór jest ciężki, cała masa poflotowych z poprzekręcanymi licznikami, i ciekawą przeszłością.
adam1985 07-04-2013, 19:56 rzędu 17-18 tys
to szukaj w rocznik 2004-05
np
http://otomoto.pl/ford-focus-2-0-tdci-C28279276.html
http://otomoto.pl/ford-focus-1-6-tdci-109km-ghia-C27726549.html
qozotron 07-04-2013, 22:16 Mniej więcej za takimi rocznikami się rozglądam do 2006 bo na młodsze z tą kwotą nie ma co liczyć. 4/5, bo liczę się z powiększeniem rodziny w niedalekiej przyszłości. Ten drugi ciekawa propozycja ale ma DPF:)
to szukaj w rocznik 2004-05
http://otomoto.pl/ford-focus-1-6-tdci-109km-ghia-C27726549.html
Ten rocznik 2004 a DPFa ma. A rzekomo do 2006 miały nie mieć jak to ktoś niżej napisał. Jak ja kupowałem swojego Maxa (też 2004 rok), to już mi w ASO mówili, że wersja bez DPF jest mało prawdopodobna dla 109KM, a jednak mi się trafiła. Jak widać wersje z DPF z tego rocznika też są.
qozotron 08-04-2013, 07:43 a co sądzicie o tej propozycji?
http://otomoto.pl/ford-focus-mk2-klima-ekonomiczny-diesel-C28104663.html
nie ma koła dwumasowego?? o co tu może chodzić?? myślałem że wszystkie diesle mają to ustrojstwo?
Przebieg wydaje się być realny, cena adekwatna, z wyglądu nic nie widać, trzeba by było na własne oczy zobaczyć.
Martingg 08-04-2013, 08:34 a co sądzicie o tej propozycji?
http://otomoto.pl/ford-focus-mk2-klima-ekonomiczny-diesel-C28104663.html
nie ma koła dwumasowego?? o co tu może chodzić?? myślałem że wszystkie diesle mają to ustrojstwo?
Przebieg wydaje się być realny, cena adekwatna, z wyglądu nic nie widać, trzeba by było na własne oczy zobaczyć.
wrzuć na allegro, znalazłem komplet za 1999
"FOCUS II 1.6 TDCi (66kW 90KM ; 01.2005 -> )
FOCUS II 1.6 TDCi (80kW 109KM ; 11.2004->)"
dziwne, że pisze iż go nie ma :? ... był z Belgii zapytaj się książkę serwisową z Belgii :)
Zadzwoń i zapytaj, co sie stało z tym dwumasem skoro go nie ma :D
qozotron 08-04-2013, 18:29 Czytałem, gdzieś tutaj na forum czy może jakimś innym że można to koło zamachowe jakoś przerobić:) czort go wie w każdym bądź razie, dziwne:D
Roman_Gie 08-04-2013, 18:49 zdarzały się 1,6 tdci 90 km seryjnie bez dwumasy
qozotron 08-04-2013, 18:53 Bardzo mi się ten egzemplarz spodobał i chyba zadzwonię i się skuszę, jest numer vin WF05XXGCD55P42824. Czy może ktoś go odczytać??
Edit.
już napisałem do odpowiedniej osoby:)
Martingg 08-04-2013, 20:19 na etis ma obszar "F" tzn jest z Francji? a nie Belgii?
qozotron 08-04-2013, 21:25 Czekam jeszcze na odpowiedź w Belgii są dwa języki może trzy języki urzędowe i przez to?? Bardzo mnie ten egzemplarz zainteresował i zamierzam jutro zadzwonić, jakieś sugestie na co należy zwrócić uwagę??
tomek105 10-04-2013, 13:22 ja dokładnie podpinam się do tematu. ta sama informacja by mnie interesowała jeśli któryś z kolegów byłby tak miły :)).
qozotron 11-04-2013, 15:18 Chodzi Tobie o ten samochód??
http://otomoto.pl/ford-focus-mk2-klima-ekonomiczny-diesel-C28104663.html
od razu mówię to handlowiec, który nawet nie wie co samochód ma pod maską!!!
adam1985 11-04-2013, 15:28 teraz pytanie czy ten focus ma 90 czy 109 bo ma oslone silnika a te byly w tych mocniejszych 1.6
teraz pytanie czy ten focus ma 90 czy 109 bo ma oslone silnika a te byly w tych mocniejszych 1.6
Z fabryki wyjechał jak niżej, co później z nim zrobiono, to już inna bajka jest.
Główne funkcje
Data produkcji: 14.04.2005
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan
Wersja: Seria 32
Silnik: Diesel 1,6 DOHC TCI (90 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"F"
Lakier: Moondust Silver (metalik)
Materiał we wnętrzu: Humy / Mondus / Dark Flint
Mniej ważne funkcje
Wyprodukowano w fabr.w Saarlouis
Zestaw bezpiecznych zamków nr 1
Bez grupy zwiększenia wygody
Bez wielofun.pak.do celów marketin.
Bez aplik./naklej. SVO
Poziom marketingowy 1
Bez el. uk. stabilizacji toru jazdy
Bez globalnego/automat. zamykania
Ok. przednie zamykane 1 dotknieciem
Z Szybami Tylnymi Sterow. Ręcznie
Ze standardowš przyciemnianš szybš
Bez osł.termicznej szyby przedniej
Bez Ogrzewanej Szyby Przedniej
Bez schowka pasażera o reg. temp.
Bez Konsoli Górnej
Z mala konsola
Bez relingu dachowego
Z Regulowanym Lusterkiem Wstecznym
Ogrzew. wypukle lusterko kierowcy
Z wypukł.el.ster/ogrz.luster.pasaż.
Z rodk. zagłówkiem z tyłu
B. podpory ledzw siedzenia kierowcy
z regulatorem 4-poz.pol.siedz.kier.
Z reczn.2-kier.reg. siedz.pas
Bez sprzegu przyczepy
Kluczyk zapł. ze zdalnym ster.
Z profilowa galka dzwigni zm biegów
Z Centralnym Zamkiem
Bez zdaln. sterow otw. drzwi
Z czest.pracy przeryw
Bez Szyberdachu
Air Curtain Restrnt LH
Kurtyna powietrzna - prawa strona
Z poduszka powietrzna kierowcy
Z Poduszkš Powietrznš Pasażera
Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy
Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera
Bez sztyw.mocow.punkt. Isofix
Z małym stalowym kołem zapasowym
Ze Standard.Amortyzatorami Tylnymi
Felga stalowa 6J x 15
Opony 195/65VR x 15
Kołpak Mid 15 - Styl C
Nieblokujšce nakrętki kół
Z Zawieszeniem Standardowym
Z mechanicznym hamulcem postojowym
Bez wspomagania awaryjnego hamulców
Ze wspomag. awaryjnym hamulców
Bez Układu Abs (Antypolizgowego)
Układ ABS na wszystkie koła
Bez osłon ochronnych
Standardowe siedzenie przednie
Ze stałymi pedałami
Bez Nagrzewnicy Pomocniczej
Z prędkociom. km/h
Bez zestawu do zamontowania radia
(+)RDS
Bez gniazdka A/V
Z antenš rodk.
Wyp.podst.CD + Radio AM/FM
ICE Feature Pack 20
Z 6 glosnikami
Bez ukł. zapewn.rozrywki rodzinie
Ze Sterow.Radiem Na Kolumn. Kierown
Z zest. dla palacza
Z reflektorami halogenowymi
Bez regulacji ustaw. reflektorów
adam1985 11-04-2013, 15:50 czyli ktos sobie oslone silnika sam wstawil :-)
Roman_Gie 11-04-2013, 16:05 teraz pytanie czy ten focus ma 90 czy 109 bo ma oslone silnika a te byly w tych mocniejszych 1.6
zależy od kraju przeznaczenia, na Polske nie miały.
qozotron 11-04-2013, 17:37 http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=179806
Mam takie pytanko co do:
1.6 90KM - NIE MA DPF
1.6 109KM - MA DPF
Czy te oba silnik są wynikiem współpracy forda z PSA
Czy ten 1,6 109 KM co ma DPF, do wypalania DPF używa płynu, czy też jest tak jak w mondeo mk4 że wypalanie jest bez uczestnictwa dodatków?
Kolejna sprawa, jak to się odbywa w silnikach 1.8 TDCI. (wypalanie DPF), i czy ten 1.8 TDCI to ten sam silnik co siedzi w mondeo mk3 ?
Interesuje mnie zakup FF mk2 FL z lat 2008 - 2011 lub właśnie mondeo mk4, ale że Focus nieco taszy w zakupie, to skłaniam się do FF mk2 FL.
Potrzebuję pewnych informacji co siedzi pod maską FF mk2 FL, bo przeszukuje neta i już mi się powoi mieszają informacje ;)
Będę wdzięczny za podpowiedzi ;)
W odpowiedzi:
Tak jest to ten sam silnik różni się jedynie osprzętem - stosowany również w peugeotach, citroenach, volvo oraz mazdzie 5.
DPF w tym silniku jest "mokry" czyli trzeba co jakiś czas uzupełniac specjalny płyn.
Silnik 1.8 TDCI nie posiada DPF'a występuje w fokusie mk2, c-max'sie mk1 i mk2 oraz (zmodernizowany) w mondeo mk4 i s-max'sie.
Silniki jakie pracują pod maską Fokusa mk2 to:
- olej napędowy - 1.6 (90,109 KM), 1.8 (100,115 KM), 2.0 (115,136 KM)
- benzyna - od 1.4 do 2.0.
Oba z PSA. 1.8 jest silnikiem Forda oraz stare 2.0TdCi montowane w Mondeo Mk3 na początku.
1.6 ma mokry DPF. W zależności od rynku na który był wyprodukowany filtr pojawiał się już od 2004 roku, ale w 2006 jeszcze była szansa na 109 bez filtra.
Zawsze można go wyciąć.
2.0 jest lepszą opcją niż 1.6. Mniej awaryjny, i jak lubisz cisnąć, to 1,6 wcale nie spali mniej niż ten.
Dzięki za info, mam teraz pytanie co do 2.0 TDCi 115,136 KM. Czy tam też jest mokry DPF, i czy to jest ten silnik o którym pisze 1.8 jest silnikiem Forda oraz stare 2.0 TdCi montowane w Mondeo Mk3 na początku.
Czyli, czy 2.0 tdci w FF 2 FL to ten sam silnik co 2.0 dtci w mondeo mk3.
Poza tym, jak 2.0 tdci znosi wycięcie DPF i ewentualne wgranie wirusa?
I jak to jest z uaktualnianiem oprogramowania dla tego silnika i ewentualnie dla silnika 1.6 tdci ?
Zaznaczam że chodzi mi głownie o Focusy po liftingu ;) Przymierzam się do nadwozia kombi, więc domyślam się że ten 2.0 tdci powinien spokojnie dawać radę ;)
W mondeo mk3 ten silnik (PSA) nie występuje -dopiero w mk4 w paru wariantach mocy.
Jeżeli chodzi o wycięcie DPFa i zawirusowanie to jest jedna odpowiedź - Doktor HEKO Prawdę Powie - jest to nasz forumowy specjalista od tych rzeczy.
Focus z tym silniczkiem nawet bez wirusa - ładnie się zbiera :P (nawet mój c-max)
Po chipsie jeżeli silnik jest zdrowy powinno dojść 20-40 kucy :)
dobra, czyli kumam że 2.0 TDCI w FF to jest silnik PSA z mokrym DPF ;) Czy ten silnik tez ma (tak jak 1.6 109 KM) zmienną geometrię łopatek turbiny?
Tak - pamiętaj by przed kupnem pojechać do kogoś zaufanego i podłączyć pod komputer - elektronika w Focusie to jego pięta Achillesowa.
|
|