Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Błąd p0500 czujnik predkosci


mario28
27-12-2012, 17:03
Witam serdecznie,

mam problem z moją foczką 2005 1.6 tdci 109km. Mianowicie zaczęło szarpać silnikiem podczas jazdy - tak jak by na chwilę nie dostawał paliwa. Najgorsze jest to, że przez tydzień,dwa bądz trzy wszystko jest OK a później przez 1 lub 2 dni szarpie , wyświetla komunikat "usterka układu silnika" oraz "usterka ukł. esp " i wyłącza silnik. Po ponownym odpaleniu brak komunikatów i wszystko jest OK i po paru km znowu to samo. Na kompie wyświetlają sie tylko te 2 kody błędów , które są w temacie.
Tyle mi sie udało wyszukać w necie ze stronki :
http://www.aboutautomobile.com/DTC/P1934

P0500 - Czujnik prędkości pojazdu - usterka*

P1934 - Fuel Additive Pump Control Circuit High

Wymieniony został EGR na nowy i nowy filtr paliwa a objawy dalej te same.

Podejrzewam, że te szarpanie nie ma nic z tym pierwszym kodem P0500.

Ale ten drugi jest powiazany z paliwem więc stawiam na niego.

Tłumaczyłem na polski ale jakoś dziwnie wychodzi.

Ma ktoś jakiś pomysł czego dotyczy ten 2 kod ?

Pozdrawiam

kazik03
10-04-2013, 18:28
Witam.
Potrzebuje pomocy.Komputer pokazal mi bląd usterka czujnika predkosci Fokusie mk2 jest on prawdopodobnie razem z abs-em.Nie wiem z ktorego kola czyta predkosc i jak wymienic czujnik.

korek007
11-04-2013, 15:50
Witam.
Potrzebuje pomocy.Komputer pokazal mi bląd usterka czujnika predkosci Fokusie mk2 jest on prawdopodobnie razem z abs-em.Nie wiem z ktorego kola czyta predkosc i jak wymienic czujnik.

Witam
Czujnik prędkości to takie coś w skrzyni biegów:
http://www.abcford.pl/Pages/ProductView.aspx?p=391&c=11&s=103
A prędkościomierz poprawnie pracuje?

LUk32
11-04-2013, 16:08
Kolego ten czujnik to przednie lewe koło. Sygnał pobierany jest z czujnika Abs tego koła. Musisz sprawdzić połączenia.

kazik03
11-04-2013, 18:16
W focusie mk2 czujnik nie znajduje sie w skrzyni tylko przy abs-ie i zczytuje predkoss z kola tak jak napisal LUK 32,w skrzyni wystepuje w mk1.Luk mam pytanie czy ciezko po odkreceniu torksa wyciagnac czujnik i jak?

spec7naz
24-04-2013, 18:55
Witaj Mario, nie wiem czy pomogę, ale opiszę Tobie moją przygodę.
W dniu dzisiejszym wymieniałem sobie w Foce MK2 1,6 TDCi 2007 akumulator.
Niby robota prosta, więc zdjęcie klem, rozebranie oobudowy nowy aku i zabudowa i zonk.
Kluczyk w stacyjce, przekręcam a tu błąd ESP, bład silnika i nic nie rusza.
Podłączyłem kompa i wykazuje mi błedy: P2584 P0500 P1934 P0407.
Myslę masakra. Dzwonię do serwisu a tu mi mówią bym posprawdzał wszystkie wtyczki.
Tak więc wybudowałem akumulator, puszkę filtra powietrza. Pod nimi kilka śrub jest, które masują wtyki. Nie bardzo miałem możliwość by wszystki przeczyścić, więc tylko raz dwa ruszyłem kluczem odkręcając i zakręcając.
Złozyłem wszystko do kupy. Kluczyk do stacyjki i tu tylko błąd silnika, kurde gdzie błąd EGR?
Wkurzyłem się, w puszcze bezpieczników odłączyłem tę dużą wtyczkę z wiązką kabli (jest na środku). Kluczyk w stacyjkę i jest też błąd EGR. Spiąłem wszystko i odpaliłem silnik bez żadnych błędów.
Podejrzewam błąd na wtyczkach, stykach itp.
Na razie nie odczytywałem błędów, bo już nie miałem czasu, ale check engine się nie świeci.
Jutro dalej się bawię i zobaczę co komp pokaże.
Poważnie już się zastanawiam nad tym wiązkami elektrycznymi bo to masakra jakaś.

mam nadzieję, że pomogłem

kam12345
11-05-2013, 17:12
Witam,
mam problem z Focusem II 1.6 TDCi rok 2005. Opiszę to chronologicznie:
- Na desce wyświetla mi się kontrolka ABS, ESP (nie wyłączyłem ESP) i kontrolka SILNIKA.
- W tym samym czasie przy NAGŁYM I dość mocnym HAMOWANIU oraz JEDNOCZESNYM SKRĘCANIU w PRAWO, coś trzeszczy w po prawej przedniej stronie podwozia. Brzmi to jak PRZEGUB, ale przy ruszaniu (nawet nagłym) i skręcaniu jest oczywiście OK.
- Po paru dniach wybieram się do mechanika i po podłączeniu pod komputer wyświetliło błąd P0500 - czujnik prędkości pojazdu oraz inne błędy, których niestety nie pamiętam, ale mówiły o prawym przednim kole. Sprawdziliśmy czy trzeszczy przy skręcaniu kół na postoju i jest OK. Oczywiście wykasowaliśmy błędy i pojechałem.
- po kilkudziesięciu metrach pojawiły się te same kontrolki .
Teraz zastanawiam się co może mu dolegać. Mechanik wykluczył również przegub i łożysko amortyzatora (nie wyświetliłoby tego zestawienia błędów). Według niego jest to jakiś element pomiędzy wałem napędowym, a prawym kołem (ale nie przegub), ale trzebaby było rozkręcić. Oczywiście nie miał czasu tego zrobić, inny mechanik też, a mi się spieszy, więc proszę o pomoc. Czy miał ktoś z Was taki problem. Nadmieniam, to trzeszczenie jest tylko przy bardzo mocnym hamowaniu i skręcaniu. Przy normalnej jeździe autko jeździ jak zawsze (również na dziurach, przy samym hamowaniu, samym skręcaniu)Boję się, że to jest wczesne stadium problemu z jakimś elementem i po rozebraniu może nie być widać co się dzieje. Generalnie mechanik powiedział, żeby jeszcze pojeździć, ale ja nie lubię jak coś mi się świeci. Poza tym boję się trochę o bezpieczeństwo lub nagłe wyłączenie innych obwodów przez komputer. Czy miał ktoś taki problem? Proszę o pomoc.

Oszczerca
11-05-2013, 20:32
A może łącznik stabilizatora? Jedź na diagnostykę zawieszenia bo to wróżenie z fusów

Marek
12-05-2013, 07:22
Proszę poprawić tytuł tematu zgodnie z pkt.6d regulaminu forum

publo102
19-05-2013, 09:35
To trzeszczenie to jest zapewne uruchamianie się układu ABS/ESP, ja mam dokładnie to samo, pojawia się nie zawsze i najczęściej gdy wyhamowuje i skręcam koła, odczytywałem błędy też mi wyszło P0500, tyle, że w lewym kole, właśnie się zastanawiam nad rozwiązaniem, chyba zacznę od zamiany kół z tyłu na przód.

kam12345
21-05-2013, 18:04
Witam,
dzisiaj byłem u mechanika i powiedział że faktycznie to trzeszczenie to załączanie się układu ABS/ESP. Powiedział też że to może być łożysko w prawym kole bo tam jest magnetyczny czujnik, który mimo że łożysko jest dobre (bo niedawno wymieniałem) może być zepsuty przez złą zmianę łożyska. Może to być też czujnik prędkości pojazdu, ale to mniej prawdopodobna opcja. Za parę dni jadę do niego na sprawdzenie tego łożyska i dam znać. Jeśli chodzi o wymianę kół to ja w między czasie zmieniałem opony i to nic nie dało. publo102 jak coś poradziłeś na ten problem daj znać.

newpolish
23-05-2013, 09:48
Ja tylko dodam od siebie ze mam tak w prawym kole od 3 lat zawsze przy pierwszym hamowaniu ze skretem po odpaleniu auta. Potem juz sie to nie pojawia az do zgaszenia auta i jego ponownego uruchomienia. Dodam ze nie zauwazylem zadnych zlych wlasciwosci trakcyjnych oraz usterek ABS czy ESP co zima by wyszlo.

publo102
03-06-2013, 20:41
Niestety po zamianie kół nic się nie zmieniło. Fakt jest taki, że dużo nie jeżdżę, ale czasami ten denerwujący efekt się powtarza. Jeśli chodzi o łożysko, to ja jeszcze żadnego nie wymieniałem, jedyne co, to wymieniali mi osłonę przegubu, ale to było ze 2 miesiące zanim się to zaczęło, też się zastanawiam czy to nie jest jednak coś z czujnikiem ABS, niestety w tym modelu czujnik ABS/ESP jest włącznie z prędkością i niestety jest drogi:( Chyba też w końcu będę musiał się udać do mechanizatorów:( Zastanawiałem się jeszcze nad próbą wyjęcia czujnika, jakiegoś wyczyszczenia może albo lokalizacji ewentualnego uszkodzenia.
kam12345 - jak coś wiesz ciekawego to daj znać.

lukaszs
10-06-2013, 18:40
Dziś podłączyłem ELM CONFIG i mam te same błędy P0500 , P1934, ktoś ma jakiś pomysł ? Nic szczególnego z samochodem się nie dzieje - jeździ

P_K
10-06-2013, 19:59
..- tak jak by na chwilę nie dostawał paliwa. Najgorsze jest to, że przez tydzień,dwa bądz trzy wszystko jest OK a później przez 1 lub 2 dni szarpie , wyświetla komunikat "usterka układu silnika" oraz "usterka ukł. esp " i wyłącza silnik.


Mario28, miałem podobne komunikaty tylko różnica: 1 raz i więcej nie odpalił. Po 2 dniach poszukiwań w ASO znalazła się przyczyna: przetarta główna wiązka silnika (czyli wszystkie kabelki) co doprowadziło do zwarcia, spalenia kabelków (ok, przewodów:D) i awarii PCM (dziś właśnie się dowiedziałem.. :( ). Sprawdź ową wiązkę dokładnie, ponieważ, jak się dowiedziałem w serwisie, takie komunikaty mogą się pojawiać kiedy coś "przebija" pomiędzy przewodami a od tego momentu do zwarcia droga krótka (wystarczy, że coś wstrząśnie wiązką i awaria taka jak u mnie gotowa). A z doświadczenia powiem - kosztowna i długotrwała to zabawa (na samą wiązkę czekałem 2 tygodnie)...

Bump: i dodam - u mnie też normalnie jeździł do ostatniego momentu, zero problemów: z rana przyjechałem z pracy a po południu już nie odpalił (i pojawiły się komunikaty).

mario28
11-06-2013, 07:07
U mnie sprawa się wyjaśniła. Odpowiedzialny za to szarpanie był filtr paliwa. Był wykluczony ponieważ był zmieniany. Powtórna wymiana przyniosła sukces :) A jak paliwo nie dochodziło to szarpał i czujniki wariowały dlatego wyrzucało błędy. Od wymiany filtra minęło 6 miesięcy i ani razu nie szarpnął.

publo102
18-07-2013, 09:21
Jakby komuś to pomogło, to w końcu miałem chwilę czasu, bo nie dawało mi to spokoju, zdjąłem koło i u mnie pomogło wyjęcie wtyczki z czujnika, poruszanie kabelkiem i założenie z powrotem. Zrobiłem to ze 3 tygodnie temu, wcześniej nie pisałem, bo testowałem i o dziwo pomogło, byłem w szoku, ale też zadowolony, że działa. Mam nadzieję, że temat zbyt szybko nie powróci.
Pozdr.

rad3onpl
16-08-2014, 17:03
Witacje,

Jakiś czas temu skanowałem komputer mojego FF2 przy pomocy telefonu i znalazłem takie oto błędy:

http://i60.tinypic.com/1191mp0.png

Zastanawiający jest dla mnie pierwszy i trzeci błąd (P0500 i C1145). Od pewnego czasu wyskakuje mi "usterka układu ESP" i na konsoli zapala się pomarańczowa ikonka ESP i ABS. Chciałem przystąpić do naprawy: pierwsza rzecz jaka się rzuca w oczy to prawy przedni czujnik ABS (C1145) jednak zastanawia mnie też błąd P0500 (czujnik prędkości pojazdu) - czy on przypadkiem też nie odłącza mi ABS/ESP.

Czy ktoś wie, gdzie w FF2 znajduje się VSS? Słyszałem, że przy przednim kole/czujniku ESP ale w żadnej dokumentacji ani tutorialu nie potrafię znaleźć jego dokładnego miejsca ani wskazówek :(

Pozdrawiam!


Dodam jedynie, że objawy są następujące: po jeździe przez jakiś czas jest OK, ale przy hamowaniu w zakręcie pedał potrafi delikatnie się zatrząść, słychać dziwny "chrupiący" dźwięk i wywala kontrolki ABS/ESP. Po przejechaniu 30-50 km i ponownym uruchomieniu silnika kontrolki znikają.

Bonus
19-02-2017, 17:25
Ten sam błąd P0500 w opisie jest A to nie w moim focusie bez ESP. Świeci sie ABS. Czy tu licznik predkosci przestałby by działać? Czy to czujnik taki, że ABS nie działa ale prędkościomierz tak? Da się go sprawdzić miernikiem (różny opór na postoju różny przy obrotach)?

Bonus
15-04-2017, 11:47
Witajcie
mam problem z niemoim Focusem 1.6 TDCI 90 KM przed liftem niedawno pojawił się błąd ABS. Diagnoza była robiona androidem przeze mnie wyszedł błąd P500. wg tego co ustaliłem tutaj na forum P0500 to lewy przód. Okazuje się że czujnik lewy przód nie ma żadnego oporu (poza zakresem miernika może) tymczasem prawy przód opór ma 700 k przy postoju i przy obracaniu zmienny (wg danych czujniki ABS są zamienne stronami czy może jest tu jakiś wyjątek?). Przyszedł nowy czujnik i też okazuje, się że nie ma on żadnego oporu (albo poza zakresem miernika) na ustawieniu diody wskazuje wartość około 600.

Zastawiam się czy go montować. Czy problemem jest rzeczywiście czujnik.

Może zepsuł się pierścień magnetyczny np uszkodził się od zacierającego łożyska/pękł? auto ma bardzo duży przebieg jednak przednie koła nie wydają żadnych hałasów nie mają wiele oporów (nie było też w okolicy pojawienia błędu ABS nic robione z łożyskami).
Dlaczego jednak prawy czujnik daje wskazanie na mierniku i właśnie miernikiem niejako potwierdzam sobie, że lewy przód wygląda na uszkodzony bo jest bez oporu?
Czy może ten tutaj czujnik dawał będzie wartości wyłącznie jak siedzi na miejscu ze sprawnym magnesem na łożysku dlatego podpięcie na sucho czujnika nie zlikwiduje problemu?
Nie sprawdziłem jeszcze tego lewego czujnika miernikiem na pozycji diody. Czy w ogóle powinienem się kierować sprawdzonym oporem?
Proszę o poradę.

technik08
15-04-2017, 13:46
Dwuprzewodowe czujniki ABS są najczęściej oporowe - rezystancja ok 1000 ohm . Jednak są nawinięte na silnym magnesie i spotkałem się z tym , że nawet przy rezystancji czujnika 100 000 ohm wytworzone impulsy pozwalały na poprawną pracę ABS .

Rafał A.(antek)
16-04-2017, 22:04
to ma opór poza zakresem czy nie ma oporu (zwarcie)?
czujniki są z diodą, pomiar tylko w jedną stronę.

Bonus
22-04-2017, 00:36
No i wtopa. Okazuje się, że błąd P500 A ale to prawy przód.

Było coś mieszane przez mechanika podmieniana wtyczka w prawym przednim i to tu był problem.

Widziałem, że coś robione ale nie zweryfikowałem połączenia prawego czujnika, szczególnie po tym co wyczytałem na forum, że P500 czujnik prędkości to ma być lewy przód więc gmerałem przy lewym czujniku.

Czujnik realnie prawy i lewy przedni akurat dziś były poza zakresem miernika (ponad 200k) w ustawieniu diody da się coś zmierzyć i prawy/lewy miały bardzo różne wskazania 1100/600. Gdy poprzednio prawy przód dawał wartość 600 oporu a lewy był poza zakresem (i uznawałem lewy za uszkodzony), tak dziś oba były poza zakresem.

Mechanik coś w prawym czujniku lutował bo mu się wtyczka oryginalna ponoć rozsypała i to co zlutował pękło na kablu (wygląda też, że to co lutował zamienił biały (plus) / brązowy (minus) stronami - wtyczka inna była ale do styków pasująca jednak odwrotnie zapięta niż na oryginalnym przykładzie lewym czujniku).

Kupa zabawy szukania, a tu zlutowałem jeden kabel i działa (akurat na złość zepsuł się styk w lutownicy jak przyszło do lutowania :) ). Stawiałem, że to bieżnia.
Sprawdziłem bieżnie w obu kołach one wcale nie magnesują, w oby kołach mają drobne nacięcia (wyczytałem na forum, że bieżnie mają się magnesować - może to tyczyło się innego modelu).

Teraz zostało tylko do naprawy zalewanie olejem silnikowym wtryskiwacza,
check engine,
jakieś trajkotanie o coś tłumika,
źle zmontowane zamykanie z wew drzwi kierowcy,
wypadająca osłonka dźwigni zmiany biegów,
brak otwierania bagażnika z kluczyka :). Takie rzeczy mało konieczne.

angrywojtas1
05-03-2020, 16:40
Witam . Widziałem wiele tematów . Na forum nic jasnego zbytnio nie znalazłem .

Mam błąd P0500

W internecie piszą , że czujnik prędkości pojazdu jest przy skrzyni biegów a inni , że w czujniku ABS .

Pytanie brzmi gdzie się znajduje ten czujnik .

W komunikacie jest napisane " Czujnik prędkości pojazdu A"

Czy to " A" to jest dane koło i które to koło jak ktoś wie .

Dodatkowo mam takie błędy jak na zdjęciu . Mogą być powiązane więc dodam.

P138B - PCM - Glow Plug Control Module System Voltage
P0500 - PCM - Vehicale Speed Sensor A
P1412 - PCM - Exhaust Gas Recirculation Valve Frozen
C1141 - ABS/TCS - Wheel Speed Sensor Tone Ring Tooth Missing Fault
U2023 - ABS/TCS - Fault Received From External Node
U1900 - CAN communication Bus Fault - Receive Error

Dziękuje

angrywojtas1
05-03-2020, 21:03
czy to koło od abs co zabki sie pekly sa na przegubie ????
Wheel Speed Sensor Tone Ring Tooth Missing Fault