Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Jak zdemontować ramiona wycieraczek?
Szukałem ale nie znalazłem.
Może słabo szukałem.....
Muszę sciągnąć plastikowa osłonę , która znajduje się pod ramionami wycieraczek.
Moje pytanie jak ściągnąć ramiona wycieraczek w Mk2 i przy okazji ten plastik?
To na początek ci coś już da. :wink:
To , że trzeba odkręcić parę śrubek to rzecz wiadoma , nie chcę uszkodzić ramienia wycieraczki i nie wiem czy jest jakaś blokada, używa się specjalnego ściągacza, szarpie, podważa śrubokrętem itp aby je ściągnąć z tego trzpienia?
polać odrdzewiaczami nie zaszkodzi.
generalnie trzeba popukiwać młoteczkiem i próbować zrywać je.
Siedzą na wieloklinie i łatwo nie zejdą jeśłi długo nikt ich nie zdejmował.
Dzięki bartix tak myślałem, spróbuje jeszcze użyć ściągacza może pójdzie troszkę szybciej i bez uszkodzeń.
Dzisiaj leje jak w porze deszczowej więc więc tylko sobie na to popatrzę ;)
Myślę , że takie coś rozwiąże problem nawet z najbardziej opornym ramieniem plus odrdzewiacz oczywiście:
Jarek G. 14-04-2013, 10:51 I co, kupujesz ściągacz, żeby zdjąć jedną wycieraczkę?
Nieee ;) taki ściągacz chyba mam w moich szpargałach ale komuś może się przydać...bo po co pozniej lamentować nad połamaną wycieraczką lub męczyć się z jej ściągnięciem a nawet jakbym chciał kupić to co?
Dodałem zdjecia abo może ktoś sie męczy lub męczył z tym a jest na to szybki sposób a koszt ściągacza to ok 24 plny a może być używany nie tylko do wycieraczek....
wycieraczki nie połamiesz..
raczej uważaj na szybą aby ramię jej nie wybiło -tam sprężyna jest solidna.
Arczi123 21-08-2013, 19:04 Witam
Mam problem wycieraczki mi jeszcze działają ale bardzo topornie (najprawdopodobniej zatarło się coś w mechanizmie). Próbowałem się do tego dzisiaj dobrać, ale nie mogę zdjąć wycieraczek - śrubę z góry odkręcam ale wycieraczki nie dają zdjąć się z gwintu, jak próbowałem podgiąć śrubokrętem to plastik się ugina, a nie chcę nic połamać.
Jest tam jakaś zapadka pod tym gwintem, żeby zdjąć wycieraczki?
Z góry dziękuję za trafne podpowiedzi
jedi6667 22-08-2013, 09:51 Nie ma tam zapadki tylko ramię na wielowypuście jest zrobione z aluminium które śniedziejąc skutecznie blokuje zdjęcie go, ja ściągnąłem ją zostawiając nakrętkę poluzowaną żeby nie zbić gwintu na czpieniu i ostukując młoteczkiem zaczep ramienia i lekko podważając do góry, uderzałem też w nakrętkę od góry i jakoś zeszło ale to trwało zanim uzyskałem sukces. Niestety czpień jest stożkowy o małym koncie i jak się zaciśnie to jest problem ale da radę to zrobić. Niestety połączenie aluminium z metalem jest problematyczne bo jedno śniedzieje a drugie rdzewieje i robi się super połączenie.
Paintbox_team 22-08-2013, 14:12 To taka swoista bolączka naszych aut ... Ja raz do roku wypierdzielam cały mechanizm,rozbieram i traktuję towotem,bo już wracałem 180km w deszczu bez wycieraczek .... Lepiej zapobiegać jak leczyć zapieczone swożnie
Arczi123 22-08-2013, 19:42 Dzisiaj byłem u jednego szybiarza, pokazywała mi taki ściągacz z ząbkami, mówił że 5 minut i po robocie.
Dzięki za odpowiedzi
ja zreanimowałem wycieraczki bez rozbierania i konserwuje systematycznie pryskajac wd40.
Otóż wiercisz 2 otworki, wiertłem 2-3 mm, na górze i na dole w aluminiowym stopie dowiercając sie do osi wycieraczki i pryskać w nie, po pewnym czasie wycieraczka rusza.
Po wymyciu całęgo "syfu" zapchałem dziurki smarem do przegubów - rzadki. Pozwala to co jakiś czas powtórnie psiknać wd.
Krzyzak-2005 23-08-2013, 12:37 To taka swoista bolączka naszych aut ... Ja raz do roku wypierdzielam cały mechanizm,rozbieram i traktuję towotem,bo już wracałem 180km w deszczu bez wycieraczek .... Lepiej zapobiegać jak leczyć zapieczone swożnie
Też raz użyłem towotu i starczyło na rok, potem zastosowałem smar grafitowy i tak już śmigam 3 lata bez żadnych problemów. Polecam...
Arczi123 27-08-2013, 20:11 Wziąłem się dzisiaj za ''reanimacje'' mechanizmu i .........
szlak mnie trafił:mad:
O ile pierwsza tuleja/bolec zszedł względnie szybko (ok. 20 min.) o tyle podczas próby wybicia drugiej to...... pękło aluminiowe mocowanie i po mechanizmie (był tak zapieczony że w ogóle nie chciał się ruszyć ani w prawo ani w lewo!!!!
Już się z tym pogodziłem ale mam pytanie:
Na mechanizmie mam numery 7M3 955 023 C,
czy podejdzie mechanizm od każdego mk2, bo np w jednym ze sklepów znalazłem oznaczenie 7M3 955 603 D?
Czy końcówka numeru jest bardzo ważna, czy liczy się rocznik i że chodzi o mk2, niezależnie od rodzaju silnika i pojemności???
Czy mechanizm z anglika robi różnicę?
angliki są znacznie tańsze, pasuje, jedyna różnica tkwi w tym, że pierwsza podnoszona jest prawa strona. Można zakładać.
|