Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Po długiej jeździe zapala się kontrolka oleju od czego ?


duzy12
14-04-2013, 21:25
mam c-max 2007r nie dawno kupiłem, na rozgrzanym silniku to jest po długiej jezdzie np;autostradzie zapala się kątrolka oleju silnika po zatrzymaniu

Mareczek-M8
14-04-2013, 22:48
Witaj.Najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju miernikiem mechanicznym.Odczytać jakie jest ciśnienie oleju.Niestety nie znam wartości minimalnej ale w Fordzie być może by wiedzieli.W zasadzie trzy rzeczy mogą być nie tak.Zły olej lub jego jest za mało ale to mało prawdopodobne 2) popsuty czujnik ciśnienia oleju i na końcu faktycznie niskie ciśnienie oleju spowodowane zużyciem silnika.Trudno powiedzieć ale objaw niepokojący bardzo.Pozdrawiam

salom
15-04-2013, 07:49
Czy świeci się kontrolka oleju po zatrzymaniu silnika, czy po zatrzymaniu samochodu, a silnik pracuje na wolnych obrotach ???
Trzeba wykonać czynności co kolega Mareczek napisał, a podaję wartości jakie powinien pokazywać manometr mechaniczny przy pomiarach.
Na zimnym silniku w całym zakresie obrotów ciśnienie 4 - 4,5 bar
Na gorącym silniku na wolnych obrotach 1,2 - 2.0 bar na wolnych obrotach , a na 2000 obrotów do 4,5 bar lub troche poniżej.
Jeżeli zapala sie kontrolka ciśnienia oleju na gorącym silniku to ciśnienie jest poniżej 0,7 bara.Ato już problem.

duzy12
15-04-2013, 08:34
Kontrolka zapala się gdy zatrzymam się np.na światłach gdy postoje chwile to gaśnie lub gdy dodam gazu.Olej na zimnym silniku pokazuje na max.Silnik 1.6 tdci przebieg 90 000 tyś. była wymieniana turbina

JJCube
15-04-2013, 08:54
Była wymieniana turbina - może to świadczyć, że samochód ma przejechane dużo więcej kilometrów a co się z tym wiąże silnik może być mocno już zużyty.
Auto pochodzi z zachodu czy z Polski?
Sprawdź te rzeczy które podali wyżej koledzy.

duzy12
15-04-2013, 10:58
Auto pochodzi z zachodu ,ma przeglądy forda 0ni mi powiedzieli że była wymieniana turbina przy 81000 tyś są wszystkie niemieckie przeglądy

Mareczek-M8
15-04-2013, 11:04
Podstawa to sprawdzić ciśnienie oleju na ciepłym silniku.To podstawa.Pozdrawiam

mrozpa
15-04-2013, 13:59
do Duży12,

nie chcę ciebie martwić, ale twoje problemy to "klasyka" zapchanego układu olejowego (przerabiałem to samo i dwie turbiny w plecy:oops:)

Poszukaj na forum wiele razy była o tym mowa.

Ja proponuje
1. zdjęcie miski olejowej, sprawdzenie smoka olejowego (po mojemu zapchany)
2.mycie czyszczenie całego układu olejowego
3. Sławna śruba z sitkiem (sitko out)
4. dobry olej

a podstawa do dobry fachowiec co się zna na tych silnikach


mrozpa

michu21
15-04-2013, 21:23
Auto pochodzi z zachodu ,ma przeglądy forda 0ni mi powiedzieli że była wymieniana turbina przy 81000 tyś są wszystkie niemieckie przeglądy

Diesel na zachodzie to nie auto do odwiedzania sklepów i kościołów!! Tam te auta za.... pracują ciężko! 81tyś możesz pomnożyć x2 jak nie x3. W książki nie wierz, bo na alle.. jest ich od groma.

Ps. Sprawdź to co pisze kolego mrozpa. A najważniejsze komputer i błędy. Powinny odpowiedzieć na większość twoich problemów. Najlepiej znajdź dobrego fachowca i ci to zrobi. Turbinę raczej masz dobrą, tylko przeczyści co trzeba i powinno być OK.

duzy12
16-04-2013, 08:20
Dzięki wszystkim za rady ,jestem umuwiony w ASO na środe w gliwicach zobaczymy co pawiedzą,bo faktycznie problem mam .A jeżeli chodzi o olej jaki byłby dobry ford leje CASTROL 5W30 taki tam jest .To muj pierwszy ropniak i nie mam doświadczenia z tymi samochodami

duzy12
17-04-2013, 18:57
Witam ponownie; byłem w ASO grzebali 2 godz.ciśnienie jest ok. stwierdzili że jest wyciek chłodnicy oleju.Oglądałem to, faktycznie jest tam troche mokro.Twierdzom że może być przyczyną.W ASO chłodnica prawie 500 zł

Czesiek_ze
17-04-2013, 19:30
duzy12 . tylko się nie rozczaruj jeśli to nie będzie chłodnica bo kontrolka sprawdza ciśnienie oleju a nie wycieki musiało by szybko ubywać oleju i przy minimum może się zapalać , jeżeli ciśnienie sprawdzone jest O K to tylko czujnik ciśnienia oleju.pozdro.

salom
17-04-2013, 19:36
duży, co dla ciebie jest cisnienie OK, może bys podał w cyfrach. Gdyby było ok, to nie zakładał byś tematu, a wyciek lekki z chłodnicy tak się ma do tej usterki, jak itd...
Gdyby czujnik był zepsuty, to nie zapalała by się kontrolka po długiej jeżdzie,. Po długiej jeżdzie temperatura oleju ma 105 stopni celsjusza, olej rzadszy od wody, i dlatego sie świeci.

duzy12
17-04-2013, 20:02
O ciśnienie w cyfrach w ASO nie zapytałem ale powiedzieli że jest dobre;
Czy chłodnica oleju to częsta usterka.Szukałem w internecie tej chłodnicy ale nie udalo mi się jej znaleść.Czy ktoś zna jakiegoś fachowca z Gliwic lub okolic który zna się na tych silnikach 1.6 tdci

salom
17-04-2013, 20:07
Jak by było dobre cisnienie, to niezapalała by się lampka kontrolna. To tyle, koniec .

lechocz
17-04-2013, 20:12
Według mnie, silnik do remontu, niestety.
Przerabiałem sam dokładnie to samo zagadnienie, co prawda nie w Fordzie ale objawy były dokładnie takie same. Sprawdzałem ciśnienie, czyściłem przewody olejowe, wymieniłem pompę olejową, czujniki i inne duperele ale pomógł dopiero kompleksowy remont kapitalny silnika, z wymianą pierścieni, panewek, wałka rozrządu itd.
Wyszło na to, że wskutek długotrwałej eksploatacji, pomiędzy częściami, wytworzyły się takie luzy, które po rozgrzaniu silnika przepuszczały zbyt dużo oleju. Na zimnym zaś było wszystko ok.
Przykro mi to mówić ale tak to wg. mnie wygląda.
Nie wiem na jakim oleju jeździsz ale ewentualnie spróbował bym, na Twoim miejscu, wymienić olej na gęstszy o najniższej dopuszczalnej specyfikacji.
Wg mnie to ostatnia deska ratunku.

madamsz
17-04-2013, 20:15
Witam

Jak i tak silnik do remontu, to kup 2->3 motodoktory zalej i zobacz co się dzieje.

Mariusz

lechocz
17-04-2013, 20:22
W uzupełnieniu mojego poprzedniego postu oraz w nawiązaniu do postu "madamsz" dodaję, iż u mnie motodoktory pomogły jedynie odchudzić portfel.
A kontrolka i tak świeciła, że hej.
Niestety.

duzy12
17-04-2013, 21:08
jeżeli silnik byłby do remontu to kontrolka świeciła by co chwile ale jazda po miescie nie zaświeci ani razu dopiero gdy wyskocze na autostrade dam po garach to się zapali ale gdy zjade i stane na światłach i to może 2 może 3 razy i potem jest ok po miescie nie zapali ani razu i korki jest ok

madamsz
18-04-2013, 05:29
Witam
Może zmień najpierw olej na coś innego i zrób odrobine większy stan na bagnecie ?. Wygląda, ze jak rozgrzejesz mocno olej to go brakuje :) .
A ciekawe jakie ma ciśnienie olej po takim rozgrzaniu ? bo to może dużo powiedzieć, na zimnym to pikuś (Pan Pikuś :) )

Mariusz

PS. A czujnik ciśnienia oleju nie jest drogi i tez dla pewności można wymienić może przy niższych ciśnieniach dziwnie się zachowuje i z autem jest wszystko dobrze

duzy12
18-04-2013, 06:07
witam stan oleju na bagnecie pokazuje i tak pełny stan ,jeszcze jedno gdy odpale silnik kontrolka gasnie po około 2-3 sekundach

lechocz
18-04-2013, 12:59
jeżeli silnik byłby do remontu to kontrolka świeciła by co chwile ale jazda po miescie nie zaświeci ani razu dopiero gdy wyskocze na autostrade dam po garach to się zapali ale gdy zjade i stane na światłach i to może 2 może 3 razy i potem jest ok po miescie nie zapali ani razu i korki jest ok

To właśnie, wg. mnie, wskazuje na znaczne zużycie elementów silnika.
Sprawdź we skazaniach komputera temperaturę silnika, nie płynu chłodzącego ale właśnie temperaturę silnika, przy tzw. jeździe "po garach" na autostradzie, jak piszesz, oraz sprawdź tę same wskazania przy jeździe po mieście.
Wtedy zrozumiesz, iż temperatura płynu jaką widzimy na wskaźniku na tablicy rozdzielczej a temperatura samego silnika jest diametralnie inna i, w znacznym stopniu, zależy od sposobu jazdy.
Tak więc, jak zjedziesz z autostrady silnik nieco "ochłonie" i ostygnie, luzy i temperatura oleju się zmniejszają i ciśnienie powraca do normy.
Przykro mi ale wg. mnie to tak wygląda.

duzy12
18-04-2013, 23:05
WITAM no cóż spróbuje jeszcze wymienić olej,czujnik ciśnienia oleju i wtedy zobacze co dalej

duzy12
25-04-2013, 11:29
witam; tak jak pisał Mrozpa zapchany układ olejowy na szczęscie turbina cała,układ został wyczyszczony wszystko powymieniane.auto odebrałem dzisiaj rano jest kolosalna różnica,ale troche mnie to kosztowało.Teraz mam nadzieje że wszystko będzie ok .Mam jeszcze filtr cząstek stałych on mnie troche nartwi musze często kontrolować olej czy nie zmienia się stan.Dzięki wszystkim za rady i pozdrawiam.

mrozpa
25-04-2013, 15:55
cieszę się, że mogłem pomóc, i uchronić przed jeszcze większymi kosztami :wink: