Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jak wymienić pasek wieloklinowy ? 2.0TDCI
dikileiden 18-04-2013, 00:14 Panowie , czy wymiana paska wieloklinowego w 2.0 TDCi 140 to jest męczarnia , czy potrzebny jest jakiś specialny klucz do odchylenia napinacza ? Bo jak sobie przypomnę jaka była męczarnia w mondeo MK3 , to mi się odechciewa wymiany.
Kolego jeśli mamy te same silniki to klucz oczkowy 17 i bez problemu odchylasz napinacz. Jest trochę ciasno ale nie ma tragedii.
dikileiden 18-04-2013, 23:53 Kolego jeśli mamy te same silniki to klucz oczkowy 17 i bez problemu odchylasz napinacz .
Dlaczego akurat klucz 17 . Na zdjęciu nie widać żadnej śruby-nakrętki 17.
no właśnie masz przy czarnej rolce ( na środku) śrubę ,tam zakładasz klucz 17 i obracasz w lewą stronę i się podnosi rolka i luzuje pasek.
dikileiden 20-04-2013, 19:01 Wielkie dzięki .
No właśnie jestem po wymianie paska w 2,0 tdci, dałem radę, choć problem był z utrzymaniem klucza i wsunięciem paska na rolke (mało miejsca). Jak opracujesz patent na trzymanie klucza, to zajmie ci wymiana max 2 minuty... Moj patent to klucz oczkowy po odciagnieciu rolki przywiozłem (dosłownie) za pomocą plastikowych objemek do karoserii i założyłem pasek w niespełna minutę... A na początku chciałem się poddać...
A ja zapytam: Skąd wiedzieliście że już czas na wymiane?Piski jakieś były czy co?
dikileiden 01-05-2013, 11:56 A ja zapytam: Skąd wiedzieliście że już czas na wymiane?Piski jakieś były czy co?
No bo stare mi się już znudziły ... , a tak poważnie to mojemu galaxy zaraz stuknie 100 tyś . i chyba już czas na wymianę , choć w książce ponoć czas to 200tyś , po za tym to u mnie coś popiskuje. Może rolka to się przy okazji wymieni.
No bo stare mi się już znudziły ... , a tak poważnie to mojemu galaxy zaraz stuknie 100 tyś . i chyba już czas na wymianę , choć w książce ponoć czas to 200tyś , po za tym to u mnie coś popiskuje. Może rolka to się przy okazji wymieni.
Kolego spokojnie wytrzyma do 200 tys, ja mam nalatane już powyżej 200 tys i jeszcze nie zmieniałem tylko zdejmowałem bo miałem dziwne stuki z silnika i szukałem przyczyny.
dikileiden 01-05-2013, 13:59 Kolego spokojnie wytrzyma do 200 tys
Ale główną przyczyną jest popiskująco-denerwująca chyba rolka , tak że przy okazji wymienię pasek.
ale najpierw ściągnij pasek i odpal auto i się upewnij czy nic nie popiskuje to dosłownie minuta roboty.
A jak komuś pęknie ten pasek przed wymianą to co będzie?Mi przy ostatnim przeglądzie w ASO powiedzieli że spokojnie do następnego ten pasek przeglądu wytrzyma i tyle...
dikileiden 02-05-2013, 10:58 A jak komuś pęknie ten pasek przed wymianą to co będzie?
Nic , to jest pasek od alternatora i od klimy , tak że nie będziesz miał ładowania i klimy.
A ja zapytam: Skąd wiedzieliście że już czas na wymiane?Piski jakieś były czy co?
Ja kupiłem maksia i mi pasek pękł i tak się dowiedziałem;-)
Nic , to jest pasek od alternatora i od klimy , tak że nie będziesz miał ładowania i klimy.
Aha,tak podjeżewałem...
i mi pasek pękł i tak się dowiedziałem;-)
no to szybka i prosta diagnoza,fakt ;)
Dzięki Panowie za info.pozdro
u mnie pasek pękł przy 240tys. a zaczęło się od zapalania kontrolki akumulator.
Mnie dzisiaj pękł pasek i urwało rolkę od napinacza, nie było wcześniej oznak w postaci pisków czy czegoś podobnego. Przebieg 178tys. Tak szukam w necie rolki i praktycznie nie występuje sama, tylko z całym napinaczem. Znalazłem tylko jedną http://ford.sklep.pl/product-pol-18176-rolka-napinacza-paska-wieloklinowego-2-0-TDCI.html . Czy trzeba wymienić cały napinacz czy można samą rolkę? Jutro przejadę się po sklepach i zobaczę czy dostanę od ręki.
Edit: A przy okazji, ma ktoś jakiś obrazek jak powinien być założony pasek?
..
https://onedrive.live.com/redir?resid=9215CF6EFAE20E86!6145&authkey=!AKjX3LkQHf8NeYc&ithint=folder%2cpdf
Powinno pomóc.
Mam zdecydowanie krótszy pasek i inny układ rolek. Pasek już założyłem, wszystko się kręci, więc chyba dobrze :)
..
fordfocus2 09-01-2016, 14:06 napinasz kluczem i w otworki wkładasz np. wiertło 5 i klucz zdejmujesz a dalej hulaj dusza
wyżej na foto widać te dziurki:razz:
no właśnie masz przy czarnej rolce ( na środku) śrubę ,tam zakładasz klucz 17 i obracasz w lewą stronę i się podnosi rolka i luzuje pasek.
Witam,
dzisiaj chciałem wymienić rolkę. Najpierw chciałem zwolnić pasek i kluczem 17 kręciłem w ten sposób, jakbym chciał wkręcić tę śrubę (stojąc przy kole pasażera i patrząc na koło kierowcy zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara) i ani drgnie ;)
Coś źle robię? Myślę, że napinacz powinien trochę się ruszać w górę jak przykładam siłę.
Trochę zawile to opisałem.
Tak jak na zdjęciu to luzujemy pasek i kręcimy śrubę w lewo? U mnie jest trochę inny układ.
Pozdrawiam
Robert
Czy miał ktoś doczynienia z paskami wieloklinowymi Gates ? Jak się sprawują? Ja mam przebieg 160 tyś i przy okazji roboty zawieszenia mechanik zalecił mi jego wymianę bo widać lekkie nacięcia itp. Ja nic nie widzę ale zaufać mu że tak jest. Mam nadzieję, że ten Gates nie będzie piszczał bo teraz jest cisza.
wymienie pasek, przy robieniu rozrzadu
wymieniac tez napinacz i rolke?
po zdjeciu wyzej, widze ze pasek napedza: alternator i klimatyzacje. A co ze wspomaganiem? chyba ze wychodzi za zdjecie :)
wspomaganie jest elektryczne, znaczy pompę ma napędzaną elektrycznie, bez paska
wymienie pasek, przy robieniu rozrzadu
wymieniac tez napinacz i rolke?
po zdjeciu wyzej, widze ze pasek napedza: alternator i klimatyzacje. A co ze wspomaganiem? chyba ze wychodzi za zdjecie :)
Jak nie mają luzu i nie szumią to można zostawić
Z rysunku wyzej, widac ze pasek klinowy, wychodzi za kadr. Co sie w kadrze nie zmiescilo?
Co ile taki pasek się wymienia?
Z rysunku wyzej, widac ze pasek klinowy, wychodzi za kadr.
na rysunku jest silnik od innej wersji - może smax z wspomaganiem na pasek a może mondeo, nawet autor zauważył, że "u mnie jest trochę inny układ"
u Ciebie jest tak jak na 3 zdjęciu w tej aukcji https://allegro.pl/oferta/galaxy-mk3-s-max-2-0-tdci-silnik-qxwa-140-km-7915699191
wspomaganie jest elektryczne, znaczy pompę ma napędzaną elektrycznie, bez paska
A gdzie jest zbiorniczek (korek wlewu) plynu wspomagania?
Pod prawą lampą Panie LENIU.
Tu masz co nieco na ten temat:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=254390&highlight=plama+pod+autem
Witam
Świszczy mi rolka napinacza paska wielorowkowego. Czy wymienia się cały napinacz? Czy można wymienić samą rolkę?
Silnik 2,0 TDCi 140KM, rok 2012
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Samą rolke mozna,
Wątpię aby to była rolka,może sam pasek do wymiany
W moim przypadku bankowo rolka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Nawet suche łożysko w rolce raczej nie przenosi świstu,ale nie będe wykluczał.
Sprawdż przy okazji jak bedzie pasek ściagniety czy właściwie działa koło alternatora
Jasne jak ściągnę to się wszystko sprawdzi. Przystawiałem stetoskop do każdego koła. Przy rolce napinacza mało nie ogłuchłem jak przystawiłem do niej.
Na rolce mamy lewy gwint?? W stronę grodzi luzujemy napinacz a w stronę przodu auta odkręcamy samą rolkę?? Dobrze rozumuję??
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Hmm,odkręcałem ,zdaje mi sie ze tak ale nie pamiętam
lucas4891 05-11-2019, 16:16 Sroba rolki okreca sie zawsze w odwrotnym kierunku do luzowania napinacza. Inaczej nie daloby sie paska zmienic
Dla potomnych... jeśli ma się przydać... to jest odwrotnie niż to co wyżej napisałem, czyli w kierunku przodu auta luzujemy napinacz, natomiast w kierunku tyłu - będziemy odkręcać rolkę napinacza.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Mozesz nagrac krotki film jak to halasuje na pracujacym silniku?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Witam, podepnę się pod temat bo wydaje mi się że jest zbliżony. Usterka występuje jednak w Ecoboost 2.0
Sprawa wygląda tak że ostatnio zaniepokoiła mnie głośna praca na zimnym silniku oraz przy wciskaniu pedału przyspieszenia. Okazało się że tak ułożył się pasek i ocierał jeden o drugi tak jak to widać na zamieszonym zdjęciu.
Pasek na warsztacie został ponownie poprawnie nałożony lecz usterka do końca się nie rozwiązała. Po przekroczeniu powyżej 2000 obrotów zaczyna troche go słychać. I pytanie moje jest takie czy to pasek będzie do wymiany czy jakieś rolki i napinacze? Czy wróżenie z fusów i bez rozebrania nic się nie dowiem?
Pozdrawiam.
U mnie po operacji wymiany rolki napinacza i samego paska nie mogę pochwalić się 100% sukcesem.
Otóż jest ciszej owszem ale po zdjęciu paska okazało się, że jeszcze rolka alternatora ma dziwne minimalne bicie, które nie jest zauważalne przy założonym pasku i podczas pracy silnika więc docelowo jeszcze to trzeba będzie zrobić.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Samo koło alternatora nie jest powodem bicia.Chyba ze się jakoś dziwnie zaciełło.Podejrzewam ze alternator i łożyska do wymiany.
U mnie łożysko tylne od strony szczotek miało luz i bardzo hałasowało
Jakbyś określił ten hałas?? Wycie? Szum?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Nie,bardziej to przypominało lekkie stukanie ,podejrzewałem nawet łańcuszek miedzy wałkami.
Ten łańcuszek słychać też ale on jest wyraźnie z innego kierunku i moim zdaniem łatwo go odróżnić.
Ile masz przelotu na swoim?
A propos łańcuszka wymieniał ktoś kiedyś??
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
DonAdriano 05-06-2023, 23:34 Witam panowie, odgrzewam kotleta z pytaniem. Jaką ma długość pasek klinowy bo na stronie z częściami mam dwie długości :
Length [mm]: 1203
i drugi
Length [mm]: 1245
I teraz już zbaraniałem jaki jest ten właściwy?
Mam trzy do wyboru z tej strony i będę raczej na tej stronie kupować bo tam się zaopatruje.
https://www.irishautoparts.ie/s/drive-belts-2/ford-s-max-wa6-20-tdci-diesel-mpv-103-kw-140-hp?q=
|