Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Jasno niebieski dymek po 2000 obrotów


lolo1976
18-04-2013, 20:42
Witam, zrobiłem silnik (pompowtryski,szklanki,uszczelki ) 2 miechy temu bo padły pompowtryski i kopcił strasznie, i znowu problem powraca ale zaraz po załączeniu turbiny , na wolnych nawet po godzinie nie ma dymka , tylko jak wchodzi w obroty i czasami chodzi bez dymka .Co mnie dziwi to spala strasznie olej a na korku wlewu oleju pojawiła się jasnożółtawa maź , przed wymianą oleju był zalany MOTODOKTOREM i nie jestem pewien czy przed wymianą oleju mechanik spuścił go całkowicie.Znajomy miał problem podobny i czyścił odmę może być to u mnie, mam tdi 90 km na pompowtryskach. Silnik nie dymi z korka i bagnetu ale jest pewien podmuch powietrza.Turbina nie wchodzi w tryb awaryjny od 2000 ciągnie ładnie a do 2000 obrotów słychać miły delikatny świst.Auto śmiga tylko ten dym po wejściu turbiny mnie dobija.Gdzie szukać problemu, za pomoc będę bardzo wdzięczny .

bartixr
19-04-2013, 08:14
może masz olej w dolocie? intelkulerze ?
olej zmień ponownie po 200-300 km, motodoktor si ęwypłucze.

auto spala olej, ustalaj jak on Ci znika.
Jełśi maź pod korkiem to może spierdzielona robota z uszczelką pod głowicą i woda jest w układzie a może nieumiejętna robota i wody naciekło do bloku.

ja bym zmienił olej natychmiast,na początek, i pojeździł jeszcze obserwując bagnet.
No i sprawdź chłodnicę powietrza czy jak tam olej. Turbina wcześniej poszczała olej ?

lolo1976
25-04-2013, 20:40
Silnik był po remoncie głowicy w 2012 roku, po 6 miesiącach padły pompowtryski i regenerowane zostały nowe uszczelniacz (jak padały pompki zalałem go doktorem z myślą że coś poprawi ale nie) dopiero po wymianie pompek było ok do feralnego dnia jak rano po 5 minutach spokojnej pracy pod domem(czekałem na dziecko) na 2 i 3 biegu do 2 tysięcy obrotów zaczął kopcić, po 5 minutach byłem w robocie i po 8h nie dymił, robi tak z rana przez kilka minut aż nie załapie temperatury lub po kiluminutowy postoju. Płyn chłodzący czysty i w stanie jak od roku,.Olej spala strasznie szybko , z braku garażu i zabudowy spodu silnika nie mam dostępu do tylnej części silnika.Turbina śmiga bezproblemowo, rok czy dwa temu po regeneracji i zrobione może na nie z 15 tys.
Nie jestem mechanikiem i pytanie gdzie jest dolot i intelculer, z pokrywy silnika wychodzi przewód gumowy i wchodzi do przewodu powietrznego od filtra powietrza i dalej turbinę, ów krótki przewód był zaolejony ale bardziej cienką i gęstą warstwą oleju (powiedzmy nalot). Silnik na boku ma oznaczenie BXN czy coś ale na 100% pierwsze jest B.
Proszę o pomoc i wyrozumiałość.

jedi6667
26-04-2013, 07:49
Jeśli robisz nim krótkie odcinki to silnik nie zdąży się rozgrzać a co za tym idzie wilgoć zaczyna zbierać się w oleju i na korku robi się mazia koloru kawy z mlekiem, normalna sprawa przy krótkich odcinkach.

lolo1976
26-04-2013, 20:23
Bardzo możliwe rano dziecko do szkoły 700 metrów i kolejne 1000 metrów do roboty, krótkie dystanse tyle co w soboty zrobię 200 km.Czyli żółtawy osad wytłumaczony, nawet go ostatnio starłem i nie widzę aby sie odkładał, ale co z tym dymieniem.?Samochód pali i śmiga normalnie, turbinka cichutko i miło świszczy ale spala olej i dymi z ranka na dystansie 700 metrów.

bartixr
26-04-2013, 20:28
dostaje sięolej do komory spalania.
możliwości nie ma zbyt dużo
albo przez dolot - z turbiny.
albo przez uszczelnienia zaworów.
albo przez nieszczelne pierścienie, ewentualnie jakimś cudem przez UPG.
szukaj

Stefano
26-04-2013, 22:27
Bardzo możliwe rano dziecko do szkoły 700 metrów i kolejne 1000 metrów do roboty, krótkie dystanse tyle co w soboty zrobię 200 km.Czyli żółtawy osad wytłumaczony, nawet go ostatnio starłem i nie widzę aby sie odkładał, ale co z tym dymieniem.?Samochód pali i śmiga normalnie, turbinka cichutko i miło świszczy ale spala olej i dymi z ranka na dystansie 700 metrów.
Jak pisze kolega wyzej, sprawdź obecność oleju w chłodnicy powietrza, rozpinając jakiś wąź przy niej. Wyjmij też łamany węzyk z odmy, sprawdź czy drozny, dmuchnij przez odmę do silnka to pierwsze, a drugie to myslę, ze może puszać turbina, dokładniej to uszczelnienie na osi wirnika.

Hansolo
27-04-2013, 07:35
Miałeś robioną górę silnika, więc zakładam że zostały wymienione uszczelniacze zaworowe i prowadnice zaworów. Jeżeli tak i tutaj olej nie przedostaje się to tak jak pisali poprzednicy problem może być w cylindrach / pierścienie lub sam cylinder/. Olej po nocy spływa do komory spalania i na początku auto kopci na niebiesko. Jednak raczej nie ubywało by tak dużo oleju. Ja stawiam na turbinę, to że auto dobrze przyspiesza nie wyklucza tego że turbina traci smarowanie. A propos intercooler-a to z tego co kojarzę to będzie on po lewej stronie za zderzakiem patrząc na przód samochodu, od dołu odkręcisz osłonę silnika i będziesz miał intercooler. Zdejmij rurę doprowadzającą do niego powietrze i zobacz jak tam sytuacja z olejem / nalot oleju może być to jest normalne/. Warto też zdemontować interc.... i zobaczyć ile się z niego wyleje oleju. Z tego co piszesz / niebieski dymek / to silnik na bieżąco spala olej który puszczany jest przez uszczelnienie turbiny / hipotetycznie/ do komory spalania. Jest to najgorsza opcja , bo jak uszczelnienie kompletnie padnie to silnik zacznie ciągnąć olej , dostanie takich obrotów że wyciągnie kopyta robiąc przy okazji zasłonę dymną. Turbina wyssie cały olej, nawet jak wyciągnie się kluczyk to i tak silnik będzie pracował bo olej będzie jak ON.
Zerknij na You Tube , tam są filmiki jak to wygląda , wpisując np: TDI problem itp.

endriu.kom
28-04-2013, 16:50
na korku wlewu oleju pojawiła się jasnożółtawa maź
Przecież to jest ewidentny objaw uszczelki pod głowicą lub jej samej...

Hansolo
29-04-2013, 16:22
Przecież to jest ewidentny objaw uszczelki pod głowicą lub jej samej...

To by znaczyło że do oleju dostaje się płyn chłodniczy.Jednak kolega pisze że mocno znika mu olej, a nie płyn chłodniczyi kopci na niebiesko.Moim zdaniem to początki końca turbiny.

lolo1976
10-05-2013, 20:39
Witam.
Podziękował kolegom na forum, problemem była tylko i wyłącznie turbina którą zregenerowano i przemyto przy okazji przewody. Przestał brać olej i lepiej ciągnie do przodu.
Dzięki i pozdrawiam.

Jarek G.
12-05-2013, 10:29
No właśnie, spóźniłem się z info. Ale zawsze warto poczytać.

http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Wszystko-o-turbosprezarkach,wid,15536502,wiadomosc.html

Pozdro. :wink: