jujitsuman
24-08-2010, 20:03
Jak podnieść moc silnika 1,25 z 60KM do 82KM?
Czy różnica mocy jest kwestią softu? Jaki jest koszt takiego zabiegu?
Czy różnica mocy jest kwestią softu? Jaki jest koszt takiego zabiegu?
Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2008-2012] Podniesienie mocy z 60 KM na 82 KM w 1.25 16v jujitsuman 24-08-2010, 20:03 Jak podnieść moc silnika 1,25 z 60KM do 82KM? Czy różnica mocy jest kwestią softu? Jaki jest koszt takiego zabiegu? jagrall 24-08-2010, 20:12 szczerze mówiąc to nie wiem, ale nie wydaje mi się, żeby w atmosferycznym silniku była to tylko kwestia softu automati 25-08-2010, 17:55 a dlaczego akurat do 82, a nie np. 85 ? Chyba w benzynie zabieg bezcelowy. Można dokładać sprężarki i inne cuda, tylko raczej mija się to z celem z takiego małego silnika próbować coś wycisnąć. Jak chcesz się bawić w podnoszenie mocy kup sobie dieselka i z 60 koni bez problemu zrobisz bezpiecznie 90, albo przesiądź się na benzynę 2.0, lub nowsze silniki fabrycznie uturbione benzyniaki 1.4, albo 1,6. bidżej 25-08-2010, 18:40 automati, dlatego 82, że w MK7 są silniki 1.25 w dwóch konfiguracjach: 60 i 82KM :P jujitsuman, nie trzeba było o tym myśleć kupując auto? teraz to nie będzie takie proste do zrobienia, no chyba że nie masz/nie szkoda Ci gwarancji... skola 26-08-2010, 16:48 kup sobie dieselka i z 60 koni bez problemu zrobisz bezpiecznie 90i jak według Ciebie dokonać tego wzrostu o 30 KM ?? automati 26-08-2010, 17:08 tak jak u Ciebie w opisie, 6 turbosprężarek powinno dać radę. A na serio to spece od turbo diesli zrobili by tam cuda. Chociażby V-tech, tuning44 (http://www.44tuning.pl/ford/chip-tuning-ford-fiesta-1.4-tdci-68-km.html), masters-tuning. Wystarczy zmiana mapy wtrysku, taka zabawa nie powinna kosztować więcej niż 2000zł. skola 26-08-2010, 18:59 60 KM ma diesel, turbo diesel ma 90 więc po co dawać 2 tyś w tuning gdy można w tej cenie kupić cały silnik ??jedynym pomysłem może być chęć uturbienia obecnej jednostki co chyba tez nie jest tanie :) automati 26-08-2010, 21:00 silnik + skrzynia + elektryka za 2 tys.? 1.4 ma 68 koni i podkręcają do do ok. 90, choć widziałem i przypadki 94 i 98 koni, jeżdżące i całkiem dobrze dające sobie radę. U mnie też jest pogrzebane w silniku, ale pod względem oszczędności, a nie mocy. Choć mam podobno (niemierzone) 77KM. Mówię podobno, bo nie chcę mieć demona prędkości, tylko bezawaryjne pudełko do przemieszczania się na duże odległości i wykresówki z hamowni na niewiele mi się zdadzą. Silniki 1.6 mają seryjnie 90 KM i tam podkręcają do 110. Ale koniec z dieslami, bo przecież to wątek o benzyniakach. jagrall 27-08-2010, 07:36 up sobie dieselka i z 60 koni bez problemu zrobisz bezpiecznie 90 przyrost mocy rzędu 50% i do tego bezpiecznie? takie rzeczy tylko w erze kolego jujitsuman 31-08-2010, 15:17 Dla czego z 60 do 82 KM? - takie moce tego samego silnka są dostępne w sprzedaży, dla tego też zakładam, że podniesienie mocy do 82 KM jest realne i bezpieczne. nie wiem w szczegółach gdzie tkwi różnica, ale na pewno nie jest to pięć sprężarek, dopalaczy itp. rzeczy, które ironicznie przytaczają tu niektórzy. Domyślam się że może to być komputer, albo inne ustroństwo, ale nie wiem. Zależy mi, żeby wypowiedziała się osoba, która faktycznie wie skąd jest taka różnica mocy i jak to zrobić by zdjąć ograniczenie (prawdopodobnie jest to jakieś ograniczenie, bo w niemczech płaci się podatek od mocy) jujitsuman 31-08-2010, 15:24 Dla czego z 60 do 82 KM? - takie moce tego samego silnka są dostępne w sprzedaży, dla tego też zakładam, że podniesienie mocy do 82 KM jest realne i bezpieczne. nie wiem w szczegółach gdzie tkwi różnica, ale na pewno nie jest to pięć sprężarek, dopalaczy itp. rzeczy, które ironicznie przytaczają tu niektórzy. Domyślam się że może to być komputer, albo inne ustroństwo, ale nie wiem. Zależy mi, żeby wypowiedziała się osoba, która faktycznie wie skąd jest taka różnica mocy i jak to zrobić by zdjąć ograniczenie (prawdopodobnie jest to jakieś ograniczenie, bo w niemczech płaci się podatek od mocy) Skolmi 31-08-2010, 16:58 W starszych wolnossących benzynowcach Forda mocniejsze warianty silników różniły się nie tylko softem, ale również wałkami, przepustnicą, czasami dolotem i pewnie jeszcze innymi rzeczami. A chodziło o jeszcze mniejsze przyrosty mocy (np. 1.8 RQB). bidżej 31-08-2010, 19:23 jujitsuman, obejrzyj dolot i przepustnicę... swego czasu w mk4 silnik 1.3 60KM dławili do 50KM przez plastikową zwężkę w dolocie. tutaj zduszenie z 75KM na 60KM może być zrobione podobnie... ciekawe tylko gdzie mogłoby być jeszcze 7KM... bidżej 31-08-2010, 19:24 aha, wg znajomego - swego czasu kierownika serwisu w jednym z salonów - różnią się przepustnica i komputer. ub11 27-09-2010, 22:56 każdy 1 KM to wydatek gdzieś 50 zł (oczywiście mówiąc obrazowo). żałuj, że nie chciałeś dać te pare złotych wiecej, to by było cywilizowanie, z gwarancją producenta;];] a tak to nie dość że ryzyko to jeszcze kolejna strata czasu Rims 29-09-2010, 16:31 Trzeba bylo kupic 82 KM - napewno wyjdzie taniej niz modyfikacja 60KM Ale w sumie zaciekawiles mnie swoim pytaniem, sprawdze Ci na jutro jakie są roznice. Stawiam na: *soft *tłoki - albo calkiem inne, albo wzmocnione *przepustnica *cisnienie komory spalania *inne ustawienie wtrysków, albo calkiem inne wtryski to mi się w pierwszej kolejnosci wydaje ze moze byc zmienione - potwierdzę jutro jak bede mial chwilke czasu zeby zerknac do specyfikacji. Rims 01-10-2010, 11:41 No i wyjasnione - roznica w mocy w silniku 60 a 82 KM wynika tylko z oprogramowania. Ale... to nie jest kwestia podłączenia kabelka i klikniecia "update", tylko to musi zrobic fachowiec elektryk/elektronik. Jest to wykonalne, ale mozna uszkodzic komputer a wtedy po kieszeni bedzie bolało. gwarancja - rzecz oczywista - zostaje utracona. jujitsuman 01-10-2010, 16:25 Wielkie Dzięki "Rims" Rims 01-10-2010, 16:37 jujitsuman -nie ma sprawy, zeby troche Cie ostudzić z zapału - dodam ze jak elektryk zle przelutuje ci pamiec w module sterowanie silnika to nowy moduł bedzie Cie kosztował 3037,47 PLN:) ale wtedy juz bedziesz mogl odrazu kupic do silnika 82 KM:) mkd 19-04-2013, 02:37 Witam. Temat był poruszany 3 lata temu i podobno (?) róznica jest tylko softu. Czy ktoś może przeprowadził tą operację i czy tylko soft czy cały moduł sterowania do wymiany ? Dotyczy najnowszej fiesty. Kruszon91 19-04-2013, 11:29 Tak da sie to zrobic rozmawialem z zaprzyjaznionym mechanikiem i nie widzi problemu. Musi tylko miec soft z 82 km i uaktualnia ten gdzi jest 60 km i to jest wszystko mkd 19-04-2013, 12:20 Dzieki za info, ale może ktoś już przeprowadził taką informację. Kruszon91 19-04-2013, 15:24 Ale co masz na mysli? wydaje mi sie ze z tego silnika to tylko ta jedna wartosc, w gre wchodzi wymiana silnika na 1,4 lub 1.6 zeby miec wiecej kucy i mocy. Nie z tej jednostki mkd 19-04-2013, 18:28 Jak to co. Silnik 60 KM i 82 KM to ta sama jednostka 1.25 16V. Różnica jest podobno tylko w elektronice. Ktoś wcześniej pisał, że sam soft może nie wystarczyć i może być potrzeba wymiany modułu sterowania. Stąd pytanie czy ktoś ta operację przeprowadził - nie chodzi o teorię tylko praktykę. leszcz 12-11-2016, 12:47 Stąd pytanie czy ktoś ta operację przeprowadził - nie chodzi o teorię tylko praktykę. Ta wiele razy opisywane ,że się da zrobić 60>80 impresja 12-11-2016, 14:56 Właśnie chciałem napisać że "leszcz" pisał dziś o tym na jego fejsie "ford modyfikacje" ;-) leszcz 12-11-2016, 17:20 pisał dziś o tym na jego fejsie "ford modyfikacje" a to nie moje ale kilku z nas :) focccccus 01-02-2018, 19:45 Czy istnieje możliwość i jak to zrobić... Czy wystarczy wgranie softu z wersji 82KM do wersji 60KM? Taki zabieg byłbym w stanie zrobić np. Focccusem albo Forscanem. Pytanie do tych co już to robili, a nie do wszechwiedzących teoretyków ;) lukaszooo 07-03-2018, 11:53 nie. Robi sie to UCDSem leszcz 07-03-2018, 16:06 Taki zabieg byłbym w stanie zrobić np. Focccusem albo Forscanem Nie nie zrobisz totek2 07-03-2018, 19:40 Dogadaj się najpierw z kimś kto Ci będzie auto ratował. kuhler 07-03-2018, 19:41 Dogadaj się najpierw z kimś kto Ci będzie auto ratował. Serdeczne Dzięki kirhoff 07-03-2018, 19:48 Kolega totek2 ma rację.Ty nawet nie wiesz co potrzebujesz a chcesz wgrywać soft.Posiedź nad tym cierpilwie poczytaj. totek2 07-03-2018, 20:57 kuhler, nie pisałem tego złośliwie tylko patrząc po screenie używasz klona, do tego nie wiesz co do czego a zabierasz się od razu za PCM. Klon jest dobry bo jest tani, i to jedyna jego zaleta, poćwicz na innych modułach bez których auto przeżyje. marko52 08-03-2018, 06:48 W dawce paliwa, - gdy 60 na liczniku, 5 bieg - to jeden wtrysk paliwa,gdy 100 - 120 to 2 wtryski paliwa- w jednym cyklu,a gdy powyzej tych predkosci to jeden dłuższy wtrysk paliwa,w ułamkach sekund oczywiscie,sterownik można czy komputer,''przestroić''na większa moc,lecz kosztem trwalości silnika,wieksza dawka paliwa w danym cyklu pracy,i wiecej powietrza w cylindrach, to daje taki efekt. U mnie niemiec tak zrobił z 75 koni zrobił ponad 80 ,z osiągnieciem 160 km na godz,z pełnym obciażeniem nie ma problemu,jest jeszcze zapas na '' gazie,''setkę osiągam w 12 sekund,na wiekowym już aucie. stadar 23-03-2018, 05:53 Czy fiesta mk7 80-82KM ma zmienne fazy rozrządu? Tak jak np.focus mk2 1.6 Ti-Vct? Silniki są podobne budową.W focusie mk2 silnik 100KM od 115KM różnił się na pierwszy rzut oka innym kolektorem dolotowym no i ukrytymi ruchomymi kołami na wałkach rozrządu. heon 23-03-2018, 21:13 Moja fiesta 1,4 rok 2009 nie ma zmiennych faz. Wydaje mi się ze musiał byś zdjąć obudowę paska rozrządu i popatrzeć na kółka wałków i będzie widać. swampshark 26-03-2018, 13:18 nie ma InfiniteLove 09-05-2018, 15:07 Witam Was i proszę o informację. Tak, nie znam się na motoryzacji ale takie coś wydaje się mi możliwe. Jest sobie silnik 1,25 Duratec 60KM i jest też TEN SAM który ma 80KM. Skoro to ten sam silnik to czy nie istnieje jakiś sposób.. np programując inaczej komputer pokładowy by TEN SAM silnik dawał te 80KM? Nio jak dla mnie w tych modelach wszystko jest takie same więc może to wszystko kwestia ustawień komputera samochodu? Czy jest to możliwe czy nie jest? Proszę o zrozumienie ale to jest logiczne pytanie. Widzę, że ta 60KM nie jest aż taka dobra i napiszcie czy da się to jakoś zmienić/przeprogramować? Meef 09-05-2018, 15:34 Hej. To o czym piszesz nazywa się chiptuningiem czyli tak jakby odblokowanie rezerwy która zostawił producent. Jednakże jest to możliwe głównie w dieslach turbodoladowanych i tam można dzieki temu uzyskać ok 20- 40KM. Z benzyna raczej nie bardzo i nie będą to takie przyrosty. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka przemex 12-08-2019, 01:08 Kwestia tylko oprogramowania nic innego nie trzeba modyfikować aby zrobić z 60KM docelowo 80KM (kwestia chipowania 900-1400 zł. z hamownią) i uzyskujecie 80KM cytując inną wypowiedz na forum: auto nie ma więcej niż 60KM, ma tyle i już (na jednej hamowni wyszło 68KM, ale MAHA potwierdziła 60KM) do ok 4tyś obrotów zachowuje się jak wersja 82KM , więc absolutnie nie ma różnicy do tej wartości między silnikami i wydaje się, że auto jest nawet dość "mocne" powyżej jest programowo obcięte otwarcie przepustnicy na 1/3 !! i tam jest dramat. auto z górki jedzie licznikowe 160, ale praktycznie 140/150km/g to max i dłuuugo trwa osiągnięcie czegoś więcej niż 100 na godzinę. Ja chipowałem auto w unitronic-u w Warszawie, został podniesiony moment z dołu i moc max to 85KM z kawałkiem i to jest praktycznie max co można uzyskać z 60 czy 82KM wersji chiptuningiem. Po chipie auto osiągnęło bez większych problemów 180 licznikowe !. Dół też się poprawił, ale nie ma większych różnic jak się nie kręci wysoko ! Sumując: Silniki 60 i 82 są identyczne, (wersja 60PS ma podobno dłuższe biegi) do ok 4 tyś zachowują się identycznie i nie ma żadnej różnicy w osiągach. Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo dodatkowo przy chiptuningu otrzymujemy auto mocniejsze od wersji 82KM. leszcz 12-08-2019, 10:05 aby zrobić z 60KM docelowo 80KM (kwestia chipowania 900-1400 zł. z hamownią) i uzyskujecie 80KM ale koszą za takie coś ... SZOK Bump: Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo dodatkowo przy chiptuningu otrzymujemy auto mocniejsze od wersji 82KM. sorry ale za 3KM płacić tyle - szaleństwo skoro mozna zrobić 60>82 w ... 5 min SRS 12-08-2019, 22:16 kwestia chipowania 900-1400 zł. z hamownią aż tyle ? skoro mozna zrobić 60>82 w ... 5 min no , może parę minut dłużej :) , ale na fabrycznym sofcie i brak ryzyka utraty mocy za taką kasę jak by coś się działo z PCM-em , przemex 22-08-2019, 08:15 Jestem po chipowaniu jako że jestem z Poznania zdecydowałem się na usługę w tuneforce z Poznania, koszt 800 zł. (tu zapewne mieli już soft przygotowany, jeżeli robią nowe auto to koszt około 1400 zł. bo musza program ułozyć pod dany silnik) w tym 2 x hamownia. wiem że "magicy" robią nawet za 350 zł. ale jak taki magik ułoży program to już inna kwestia i jak to sie odbije na silniku i osprzęcie, może zapłaciłem dużo ale na usługę jest gwarancja chłopaki mają duże doświadczenie bardzo dobra opinię w internecie (jak w ASO nadgrają soft wgrywanie na nowo za darmo) hamownia 2 x w cenie usługi. Jakie odczucia po usłudze ? podkręcili też trochę gaz aby tez było czuć na pedale, ogólnie SUPER 60 konie a 80 może nie dużo ale jednak frajda z jazdy o wiele większa, już po wyjechaniu z warsztatu czuć i to mocno poprawę nawet na niższym kręcenie do 4 tyś. Jeżeli to te same silniki i tylko softem jest zablokowany to jak najbardziej warto go odblokować. Z negatywnych skutków fiest 80KM ma trochę "dłuższe biegi" teraz po chipowaniu częściej muszę machać gałką od biegów, lubię jeździć tak na 2500-3000 obrotów więc teraz w mieście muszę czasami 5 bieg wrzucić gdzie wcześniej wogóle go nie ruszałem w mieście. W upalny dzień odczuwam że gałka biegów jest ciepła (wczesniej tego nie było) podniesienie mocy, momentu itd, oraz konieczność bardziej częstego zmiany biegów ma chyba wpływa na bardziej grzanie się skrzyni (nie wiem nie jestem specjalistą, w zwykły dzień tak sie nie grzeje, może na to tez ma wpływ jak na dworze jest skwar ale wczesniej tego nie zauważyłem). Całość usługi trwała trochę ponad 2h, jak na razie jestem super zadowolony żałuję że wcześniej nie odblokowałem go do 80 KM, co ciekawe mocniejsza wersja ma 82KM u mnie po chipowaniu podnieśli do 85KM gdzieś czytałem na forum że wiecej nie ma sensu własnie ze względu na skrzynię że tylko 5 biegowa (no i silnik benzynowy bez turbiny nie daje się zbytnio chipować tu jednak jest inna sytuacja bo te silniki mają 80KM ale są przyblokowane softem osłabione) dla tego można je tak mocno podkręcić i to bezpiecznie. Jak ktoś chce zwiększyć moc 60KM to polecam, czy u magików za 300 zł. czy w sprawdzony warsztatach od chipowania jednak drożej to już pozostawiam każdemu do wyboru, ja po oglądaniu filmików na youtube np mołosników czterech kółek gdzie opisywał proces chipowania zdecydowałem się na sprawdzony warsztat. Konrad Gerard 22-08-2019, 11:42 To mowa cały czas jest o silnikach wysokoprężnych? przemex 22-08-2019, 13:02 Silnik Fiesta Mk7 1.25L Duratec 16V EFI Typ silnika Sigma Pojemność silnika [cm3] 1200 Norma emisji spalin Emisja Etapu V Moc silnika 44KW (60HP) Typ skrzyni biegów Manualna Skrzynia biegów 5-biegowa ręczna Napęd FWD to wolnossak oczywiście dwa wałki rozrządu w głowicy z 4 zaworami na cylinder. SRS 22-08-2019, 13:09 koszt 900 zł. .....wiem że "magicy" robią nawet za 350 zł. to sporo kosztowała ta hamownia plus 3PS , to co "magicy" wgrywają to oryginalny ford-a soft 82PS wgrywany w fabryce do tych silników. Antej 22-08-2019, 13:32 nie chciałem psuć radości, ale 200zł za każde 1km ponad to co mozna było uzyskać przez "klik-klik, usuń błędy". :? z resztą zostało to już napisane: sorry ale za 3KM płacić tyle - szaleństwo skoro mozna zrobić 60>82 w ... 5 min Konrad Gerard 22-08-2019, 14:01 Silnik Fiesta Mk7 1.25L Duratec 16V EFI Typ silnika Sigma Pojemność silnika [cm3] 1200 Norma emisji spalin Emisja Etapu V Moc silnika 44KW (60HP) Typ skrzyni biegów Manualna Skrzynia biegów 5-biegowa ręczna Napęd FWD to wolnossak oczywiście dwa wałki rozrządu w głowicy z 4 zaworami na cylinder. o, a orientujesz się może czy w 1.4 Duratec 16V 96KM też można poprzez soft podnieść moc? przemex 22-08-2019, 14:07 No nie wiem, pytałem się na forum gdzie warto jechać chłopaki polecili mi z Poznania tuneforce.pl chiptuning.poznan.pl oraz gekocars.pl ale w 2018 roku - niestety po 27 latach pracy firma GEKO-CARS zakończyła swoją działalność a na wielkopolskę byli legendą firmy podawały przedział cenowy własnie w granicach 900-1 tyś zł, nikt nie polecił mi magika z Poznania nie wiem czy tacy są, pozatym cena u takiej osoby 350 zł. bez hamowni, hamownia kosztuje 150-200 zł. 1 sprawdzenie ?? (nie wiem nie dowiadywałem się dokładnie) z tego co sie orientuję logicznie trzeba jechać 2 x przed i po chipowaniu bo warto sprawdzić czy taki magik cos wgrał ostrzegano mnie na forum że jest sporo naciągaczy niby wgrywają a w sumie nic nie robią i kasują klientów (jeżeli na forum o tym piszą i zalecają sprawdzone firmy chipujące coś jest na rzeczy) dla tego zalecają tez hamownię przed takim magikiem, 350 wgranie programu + 300 zł. hamownia + benzyna dojazd koszty do takiej osoby bo w Poznaniu nikogo mi nie polecono wprost chipującego coś czuję że cenowo by podobnie wyszło a tu mam paragon + pisemną gwarancję firma z bardzo dobrymi opiniami, auto serwisuję w ASO w razie nadgrania softu bym musial do niego ponownie jechać czy wgra za darmo ponownie ? raczej znowu by skasował, a tak na miejscu mam wgranie od ręki w Poznaniu z gwarancją za darmo.... jeżlei bym kogoś poszukał w innym mieście a by mnie oszukał zapłace 350 zl. + hamownia i szukaj takiego kolesia w polu.... Zapłaciłem nie żałuję i jestem zadowolony możecie się smiać że przepłaciłem tak mi doradzono na forum i jestem zadowolony wybranej drogi. Bump: o, a orientujesz się może czy w 1.4 Duratec 16V 96KM też można poprzez soft podnieść moc? Z tego co czytałem w internecie najlepiej chipuje się diesle z turbiną (oraz samochody na gaz) ewentualnie benzynowe z turbiną, z tego co widzę Twój silnik 16 zaworowa jednostka lubiąca wyższe obroty temat chipowania opisany tutaj https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=216378 z tego co piszą chłopaki temat chipowania nie jest opłacalny, lepiej zmienić na lepszy motor lub pozostać przy tym co jest, zawsze możesz odezwac się do firmy chipującej coś podpowiedzą. Ford często wydaje silniki jednego rodzaju stłumione programowo po dopłacie w salonie otrzymujesz niby wersję mocniejszą a tak naprawdę to ten sam silnik z wgranym innym softem (coś słyszałem że jakiś inny koncern robi podobnie). ale przy Twoim silniku raczej tak nie jest i nic nie osiągniesz. Konrad Gerard 22-08-2019, 14:42 Aha, dzięki za informacje. Nigdy się nie zagłębiałem w ten temat ale skoro się nawet nie da to i tak te 96km w pełni mi wystarczają w tej budzie, która nie jest ciężka więc się autko żwawo zbiera. Na same dojazdy do pracy spełnia swą rolę :) januszmr 22-09-2019, 17:47 Cześć, Ma ktoś mapę ECU dla Fiesty MK7 1.25 60KM 2012 podniesioną do 82KM lub więcej? Będę wdzięczny za info ;) leszcz 22-09-2019, 18:24 Ma ktoś mapę ECU dla Fiesty MK7 1.25 60KM 2012 podniesioną do 82KM lub więcej? Jasne ,że tak . A co do "więcej" to w tym silniku to mało realne :P niby mozna na 85PS zrobić januszmr 22-09-2019, 19:22 Jasne ,że tak . A co do "więcej" to w tym silniku to mało realne :P niby mozna na 85PS zrobić Wiele nie wymagam, 82PS byłoby wystarczające. A Ty masz taką mapę? Jak tak to odezwij się na PW g:D drFFF 29-07-2023, 08:40 Witam, Czy ktoś ma możliwości zmiany mapy w Fiescie 1.25 60 koni na 82? VIN: Wf0jxxgajjbl78416 Jestem z Brodnicy Kuj-pom Pozdrawiam tedi_k 29-07-2023, 13:22 ...możliwości zmiany mapy w Fiescie 1.25 60 koni na 82... To nie jest żadna "zmiana mapy"... Trzeba po prostu wgrać od nowa całe oprogramowanie sterownika silnika (PCM) - takie dla wersji 82KM. drFFF 30-07-2023, 23:57 Jest ktoś z okolicy Brodnicy, Torunia, Włocławka kto potrafi zmienić oprogramowanie? Antej 31-07-2023, 06:50 Jest. Co najmniej kilka osób. Frugo001 27-09-2023, 10:58 Witam Poszukuję kogoś w krakowie kto możę wgrać mapę z Fiesty 82KM do wersji 60KM. Bardzo prosze o namiary kontakt. leszcz 01-10-2023, 18:29 potrafi zmienić oprogramowanie? tak potrafię lukaszooo 02-10-2023, 08:02 Zmieniałem softa w tym aucie wielokrotnie. Raz pokusiłem się nawet o testy drogowe. Pomiary robione telefonem więc dokładność słaba. Przyspieszenie do 100 nie zmienia się zbytnio a nawet w odczuciach z jazdy nie zmienia się nic. Różnica do 100 km/h spada ok 1s więc równie dobrze może to być błąd pomiarowy. Wymierna różnica jest w prędkości max. Na sofcie 60hp jest to ok 150-155 a na 82hp ok 170-175. Testy robiłem na MK7 2017 z malutkim przebiegiem. tedi_k 02-10-2023, 08:21 ... Raz pokusiłem się nawet o testy drogowe. .... A wystarczyło popatrzeć w dane katalogowe...:619: Różnica momentu obrotowego 5Nm i to w rejonach obrotów "używanych standardowo przez Hondę"...:p Zawsze do znudzenia powtarzam - "jeździ się MOMENTEM OBROTOWYM a MOC SŁUŻY (praktycznie) JEDYNIE DO UTRZYMANIA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ"... No ale zawsze zdecydowanie lepiej to brzmi - "Mam Fiestę 82KM!!!".:wink: mayak 02-10-2023, 08:43 Do utrzymania stałej prędkości np. 100kmh to wystarczało 24 KM w 126p ;) ale ostrzejszym przyspieszaniu (wyprzedzanie) to czuć różnice pomiędzy 60 a 82KM lukaszooo 02-10-2023, 09:04 Dane katalogowe mają mało wspólnego z rzeczywistością bo wersja 60hp ma więcej mocy niż w katalogu co zresztą było pokazywane na wykresach które kiedyś wklejał heko. tedi_k 02-10-2023, 09:28 ...ale ostrzejszym przyspieszaniu (wyprzedzanie) to czuć różnice pomiędzy 60 a 82KM Marcinku - "posyłam na doształt z fizyki"...:619: Moment obrotowy nadaje przyspieszenie... Moc służy do wykonania pracy (np. pokonania oporów toczenia czy też oporów aerodynamicznych)... Resztę Kolega sam sobie doszuka w ramach "kursu wieczorowego"...:wink: A co do "premii z fabryki" dla słabszej wersji - to tylko świadczy, że różnica może być jeszcze mniejsza... A z tym "mało wspólnego danych katalogowych z rzeczywistością" to był raczej nie przesadzał... Zawsze jest margines, bo dane katalogowe są pochodną statystycznego rozkładu parametrów... lukaszooo 02-10-2023, 10:10 To nie jest margines tylko sposób pomiarów. Jedni mierzą gołe silniki w laboratorium, inni gotowe auta ale w warunkach laboratoryjnych a jeszcze inni całe auta typowo na hamowni. Właśnie dlatego włoskie auta jak Fiat, Ferrari czy stare Lambo nigdy nie mają seryjnej preferowanej mocy a np grupa Vaga ma przeważnie więcej niż jest w katalogu. konieczko5 02-10-2023, 10:53 ... klocolus 04-10-2023, 22:33 Przyspieszenie do 100 nie zmienia się zbytnio a nawet w odczuciach z jazdy nie zmienia się nic. Różnica do 100 km/h spada ok 1s więc równie dobrze może to być błąd pomiarowy. Wymierna różnica jest w prędkości max. Na sofcie 60hp jest to ok 150-155 a na 82hp ok 170-175. Na mapie 60hp jest 17sek (producent podaje 16.9) a na mapie 82hp jest 14 sek (producent podaje 13.3) więc różnica jest spora szczególnie w górnym zakresie obrotów https://www.youtube.com/watch?v=Aarqvi3MftA Zawsze do znudzenia powtarzam - "jeździ się MOMENTEM OBROTOWYM a MOC SŁUŻY (praktycznie) JEDYNIE DO UTRZYMANIA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ"... No ale zawsze zdecydowanie lepiej to brzmi - "Mam Fiestę 82KM!!!". Ciekawe to i takie trochę bez sensu, na tej zasadzie diesel zawsze byłby lepszy a wiadomo że nie jest. Jeśli ktoś nie kręci silnika w górnym zakresie obrotów to różnicy dużej nie odczuje ale jeśli ktoś korzysta z pełnego zakresu obrotowego to różnica przebiegu momentu obrotowego jest wręcz ogromna między wykresami z wersji 60 i 82hp. Jeździ się przebiegiem mocy i momentu obrotowego w połączeniu z odpowiednim przełożeniem a nie jednym czy drugim. Co z tego, że jakiś stary diesel wygeneruje pik momentu obrotowego i wciśnie w fotel przez sekundę jak 500obr. dalej dostaje mega zadyszki. Aby były osiągi z wolnossącej benzyny musi się kręcić i im bardziej płaska góra tym lepiej. Taka specyfika. konieczko5 05-10-2023, 06:45 ... lukaszooo 05-10-2023, 11:17 Teoria i katalog jedno a odczucia drugie. Zrobiłem ok 20 takich aut i typowo na odczucia z jazdy nie da się wyczuć różnicy. Wersja 60hp to mół bagienny a wersja 82hp mół leśny. Robiąc zmianę w dieslu 2.0 dw10F z 150 na 180 różnicę czuć odrazu, w 1.25 tak nie ma i wielu klientów jest zawiedzonych bo nastawiają się że po zmianie będzie rajdowka. mayak 05-10-2023, 11:28 Jakoś u mnie czują różnicę :D konieczko5 05-10-2023, 12:54 ... lukaszooo 05-10-2023, 13:59 Wiem co robię i nie narzekam na brak wolnego czasu. Zajmuje się tym już kawałek czasu i wiem jak działa efekt placebo. Czasem trafiają do mnie ludzie, chwalą się jak to auto super jeździ po zmianie mocy a okazuje się że zmienione nie jest.... . Madrzyć się i pisać jak to sąsiad kolegi szwagra poczuł różnicę po zmianie mocy w aucie które ma pod 20s do 100/h czyli tyle co ciężarówka potrafi każdy. Takie jest moje zdanie i moje testy. Czy ktoś wykonał swoje ? konieczko5 08-10-2023, 07:20 ... klocolus 09-10-2023, 21:41 Masz przecież filmik z przyśpieszeniem... Może kręci do 4tys.obr i wtedy nie będzie dużej różnicy. Truecrime 04-02-2024, 11:51 Witam, zakupiłam wczoraj Forda Fiestę 2011r. 1.25 60KM. Chcę podnieść moc silnika na 82KM. Czy ktoś mniej więcej wie jakie są koszta? Czy czuć różnicę w prowadzeniu auta? Czy trzeba zgłaszać taką zmianę? Z góry dziękuje za odpowiedzi :) kln1920 04-02-2024, 12:17 Ograć pcm odpowiednikiem twojego softu. Pewnie koło 200-300 Boniek 04-02-2024, 15:55 Żona jeździ 82KM ale szału nie ma... Zapewne różnicę dostrzeżesz szczególnie przy wyższych obrotach. Lepiej przyspiesza jak się silnik kręci powyżej 3 tysi. Jeśli faktycznie kosztuje to 2-3 stówki to pewnie warto to zrobić. matrog19 04-02-2024, 17:34 https://www.youtube.com/watch?v=dh9305f5270 takie cos znalazłem. Jednym się udaje a innym wywala błędy ABS i ESP. Macie jakieś doświadczenie w temacie? kln1920 04-02-2024, 17:49 Proponuję się nie ograniczać i ustawić tam 1.6 115KM :) a tak na serio- bzdura, nie tak się to robi Antej 04-02-2024, 17:50 W tym modelu auta moc zmienia się tylko zgodnie z #2, cała reszta to magia internetu. matrog19 04-02-2024, 22:09 Proponuję się nie ograniczać i ustawić tam 1.6 115KM :) a tak na serio- bzdura, nie tak się to robi pytałem na innych forach i podobno ta zmiana zadziała. Tak samo jak w mk4 2.0 tdci polfit ze 140 na 163 zmienią się moc forscanem kln1920 05-02-2024, 05:27 No to śmiało, nikt koledze nie broni :) tedi_k 06-02-2024, 20:19 ...Jednym się udaje a innym wywala błędy ABS i ESP. ... Uśmiałem się do łez...:lol::lol::lol: Tym sposobem to DOKŁADNIE NIKOMU SIĘ NIE UDAJE!!! Równie skuteczne (dokładnie tak!!!) jest napisanie sobie na szybie "A ja mam 82 kunie!!!". Po prostu ten gość z YT to "fachowiec od robienia (głupawych...) filmików" - i dokładnie niczego więcej. Na pewno nie od konfigurowania aut! Auta (WSZYTKIE Fiesty i przed i po lifcie) dla 60KM mają ZUPEŁNIE INNY SOFT STEROWNIKA SILNIKA niż odpowiadające im okresem produkcji auta z wersją silnika 82KM. Wersji softu, jaki należy wgrać by zmienić moc jest kilkanaście. Wgrana musi być jedna konkretna WŁAŚCIWA dla danego auta. Tyle w temacie. Ale się uśmiałem! matrog19 12-02-2024, 15:14 Uśmiałem się do łez...:lol::lol::lol: Tym sposobem to DOKŁADNIE NIKOMU SIĘ NIE UDAJE!!! Równie skuteczne (dokładnie tak!!!) jest napisanie sobie na szybie "A ja mam 82 kunie!!!". Po prostu ten gość z YT to "fachowiec od robienia (głupawych...) filmików" - i dokładnie niczego więcej. Na pewno nie od konfigurowania aut! Auta (WSZYTKIE Fiesty i przed i po lifcie) dla 60KM mają ZUPEŁNIE INNY SOFT STEROWNIKA SILNIKA niż odpowiadające im okresem produkcji auta z wersją silnika 82KM. Wersji softu, jaki należy wgrać by zmienić moc jest kilkanaście. Wgrana musi być jedna konkretna WŁAŚCIWA dla danego auta. Tyle w temacie. Ale się uśmiałem! Nie wiem czy się udaje czy nie... Nie będę tego sprawdzał i jeździł na hamownie. Ale myślę, że coś w tym jest. Zobacz tutaj https://www.youtube.com/watch?v=W_A2wUXopDc I tak samo w mk4 polifcie idzie zmienic w 2.0 tdci z 140 na 160 koni i to jest znane od dawna. Antej 12-02-2024, 15:26 Roznica jest taka ze kolega to widzial na YT jak to robia w innych modelach, a my wiemy jak to zrobić. Więc kto jest w tym przypadku wiarygodny? matrog19 12-02-2024, 15:33 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Przez to gdybam a nie twierdzę ;) kln1920 12-02-2024, 15:37 Ale co kolega się tak uparł na mondeo mk4? Przecież to zupełnie inne auta. Ba! U siebie w Focusie z 2.0TDCi mogę sobie mapy zmieniać, a w takim samym focusie z Ecoboostem już nie jest tak łatwo Antej 12-02-2024, 15:44 gdybam a nie twierdzę Napisałem już wcześniej, jaki jest jedyny sluszny sposob, to po co gdybać? Nie cytuj całych postów zwłaszcza gdy odpowiadasz bezpośrednio na nie. lukaszooo 12-02-2024, 21:44 10 czy nawet jeszcze 5 lat temu to może i była jakaś tajemnica dziś już nie jest... 1.25 bp, 1.6 TDCi czy 1.5eb zmienia się moc przez zmianę softu silnika. Nie ma żadnego filmu jak to się robi, tym bardziej nie ma nigdzie opisu jaki soft trzeba zastosować choć drogą dedukcji i na podstawie podstawowej wiedzy na temat oprogramowania samochodowego łatwo można do tego dojść samemu. W 2.0 TDCi czy 1.5tdci moc zmienia się przez zmianę konfiguracji co przedstawia pierdylion filmów. |