Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Falująca temperatura


jacek0074
21-04-2013, 20:42
Witam ,
Mam pytanie do kolegów śledziłem forum, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Chodzi o nietrzymanie stałej temperatury prze silnik 1,6TDCI,w czasie jazy temperatura osiąga 90 stopni, ale gdy stanę na światłach to temperatura spada z nieznanych powodów. Termostat został wymieniony, niestety nie rozwiązało to problemu. Proszę o odpowiedź czy te model tak mają ewentualnie jaka jest tego przyczyna.

photoactions
21-04-2013, 20:51
U mnie wskazowka od zawsze dochodzi do niepelnej 90 (pewnie 85) niezależnie od pogody, warunków i tak dalej..

arczileg
22-04-2013, 07:20
zgadzam sie z kolega...u mnie temperatura okolo 85' i utrzymuje sie na jednym poziomie...skoro termostat zostal wymieniony uklad pewnie tez zostal dobrze odpowietrzony...ale warto jeszcze raz sprawdzic odpowietrzenie, moze zostaly tam jakies bombelki

jacek0074
22-04-2013, 07:41
Przy wymianie termostatu wymieniałem też płyn i układ był odpowietrzany i nie wiem gdzie szukać przyczyny stąd moje pytanie na forum.

tedi_k
22-04-2013, 10:19
...w czasie jazy temperatura osiąga 90 stopni, ale gdy stanę na światłach to temperatura spada z nieznanych powodów...

Ale spada jak? Do tego jak tę temperaturę mierzysz?
Trzeba pamiętać, że termostat otwiera i zamyka się przy bodajże 83 stopniach. Silniki diesla PSA (1,6tdci i 2.0tdci) generują bardzo mało ciepła, więc właśnie na wolnych obrotach temperatura spada. W związku z tym pomiar temperaturzy rzeczywistej cieczy chłodzącej może dawać odczyty zmieniające się o kilkanaście stopni w zależności od obciążenia silnika.

jacek0074
22-04-2013, 10:54
Z obserwacji, poprzedniego roku temperatura stała niezmieniona bez względu czy podczas jazdy czy postoju i dlatego mnie to zdziwiło że teraz bez żadnej awarii jest takie zachowanie. W trybie serwisowym też widać że spada.

Gring
22-04-2013, 11:29
temperatura silnika powinna być na niezmiennym poziomie przy sprawnie działającym układzie chłodzenia. Skoro termostat wymieniony i płyn zmieniony to pozostaje tylko układ odczytu tej temperatury (czujnik albo wskaźnik).

jacek0074
22-04-2013, 11:59
Ok spróbuje w sobotę podmienić czujnik i zobaczymy czy to pomoże.

jacek0074
28-04-2013, 18:48
Witam ponownie. W sobotę jak zapowiedziałem wymieniłem czujnik temperatury lecz dalej temperatura na postoju spada co pokazuje zdjęcie. Proszę o sugestie co można jeszcze zrobić.

Bump: Witam ponownie. W sobotę jak zapowiedziałem wymieniłem czujnik temperatury lecz dalej temperatura na postoju spada co pokazuje zdjęcie. Proszę o sugestie co można jeszcze zrobić.

Pitol321
28-04-2013, 19:27
Nic szczególnego na zdjęciu nie widzę. To normalne przy 1.6 TDCi, słabo grzeją i reszty dopełnia aluminiowy blok silnika - łatwo traci i słabo utrzymuje ciepło. Mam podobnie, jak stoi na luzie to spada temperatura, a zimą ciężko go rozgrzać bez załączania elektrycznej nagrzewnicy.
Silnik PSA tak ma, 2.0 HDi w Xsarze zachowywał się bardzo podobnie.

jacek0074
29-04-2013, 10:53
OK dzięki bardzo, czyli ten model tak ma jeździć i się nie przejmować :>

robercik0
12-10-2013, 21:32
Czy w 1.8 tdci też jest to norma? termostat wymieniony, płyn sprawdzony i odpowietrzony, czy w focusie mk2 1.8 tdci jest termostat mały?

kimon20
10-12-2017, 11:22
Witam. Posiadam Focusa mk2 z 2006 r 1.6 tdci 90 km. Niestety mam duzy problem z temperatura cieczy chlodzącej. Autko po przejechaniu 7 km zaczyna sie ladnie nagrzewac i temperatura podchodzi pod 90 stopni, ale gdy tylko ją osiągnie to automatycznie zaczyna spadac do 80-82 stopni. Nie umiem zdiagnozowac problemu. Kiedy wlącze ciaply nawiew to temperatura spada jeszcze bardziej. W wyniku testow zaobserwowalem:
Na postoju przy zwiększonych obrotach do 3000 temperatura wkońcu dojdzie do 90stopni ale wystatczy ze rusze to znow spada. Kiedy stoje na światlach z wlączonym nawiewem na 2 to spadnie nawet do 75 stopni. Termostat wymieniony na nowy, lecz bez żadnego efektu. Gdzie szukac dalej? Korek zbiornika wyrownawczego? Nowy termostat (ponownie). Inne sugestie?

ravenax28
10-12-2017, 22:53
U mnie w MK4 1.8 TDCI po wymianie uszczelki termostatu (miałem wyciek spod króćca) mam podobnie jak koledzy wyżej piszą. Gdy z trudem osiągnie te swoje prawie 90 zaraz temperatura spada, nawet do 60 stopni. Co ciekawe, gdy sobie spadnie do tych 60, zgaszę silnik na kilka minut, po odpaleniu znowu pokazuje 90. Nie znam schematu układu chłodzenia w 1.8 tdci i dlatego pytanko: czy ta gruba rura, wychodząca z obudowy termostatu i kierująca się na dół chłodnicy ma prawo się stopniowo nagrzewać, czy powinna być zimna do momentu osiągnięcia tych ok. 90 stopni? Bo u mnie temperatura rośnie stopniowo. Wymieniłem termostat i to samo. Odpowietrzyć sposobem rozgrzania do momentu załączenia wiatraka się nie da, bo nie jestem w stanie zagotować płynu. MAsakra z tym mondkiem, w lecie klima do bani, w zimie cyrk z dogrzaniem.