Zobacz pełną wersję : [naprawa] [Focus MK2] Centralny zamek nie działa - instrukcja naprawy


joe70
22-04-2013, 19:15
1. Objawy
- przestał sygnalizować podwójnie kierunkowskazami przy zamykaniu auta
- centralny zamek nie działa z kluczyka i przycisków blokady wewnątrz auta
- losowe zamykanie i otwieranie centralnego zamka podczas jazdy i na postoju
- sterowanie z pilota działa prawidłowo
- alarm działa prawidłowo
- sygnalizacja otwarcia i zamknięcia drzwi działa prawidłowo

2. Diagnostyka - uszkodzony jest mikrowyłącznik w zamku drzwi przednich , wysyłający masę do GEM , odpowiadający za sterowanie z kluczyka i przycisków wewnątrz auta.

Dalsze czynności dotyczą tylko drzwi przednich (zamki master)

Ustalamy który zamek jest uszkodzony - bardzo rzadko uszkadzają się dwa zamki , uszkodzenie jednego powoduje w/w nieprawidłowości z pkt. 1.

- odkrecamy śrubę ogranicznika drzwi kierowcy i pasażera (torx)
- delikatnie odchylamy drzwi do maksymalnego wychylenia , najlepiej zabezpieczyć drzwi przed dalszym uchylaniem
- teraz najtrudniejsza część zadania , demontujemy złącza obu drzwi , zdejmujemy gumę osłony , luzujemy cztery zaczepy i wyciągamy na zewnątrz dłuuuuuuugie złącze , tutaj sie spocicie :D , masakra , pozdrawiam projektanta !!! Na rysunku wygląda to niewinnie , ale to katorga :D

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=41945&stc=1&d=1366659883

Zdjęcie z ffclub.ru
http://media.ffclub.ru/up18394-post-29-1194878849.jpg

- wyciągamy złącze drzwi kierowcy , spokojnie w słupku są długie przewody
- we drzwiach kierowcy odpinamy wtyczkę czarną i w niej robimy na szybko mostek , symulując zamknięcie drzwi .

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=41955&stc=1&d=1366701440

- srubokrętem zamykamy we drzwiach pasażera i kierowcy rygiel ( dwa położenia) wtedy mechanicznie odblokujemy przyciski ryglowania na drzwiach
- sprawdzamy czy centralny powrócił do życia ... jeżeli tak to uszkodzony jest zamek od strony kierowcy , jezeli nie to przechodzimy dalej ... u mnie dalej nie działał


- usuwamy mostek i wpinamy czarna wtyczkę w złączu drzwi kierowcy
- wyciagamy złącze drzwi pasażera
- we drzwiach pasażera odpinamy wtyczkę czarną i w niej robimy na szybko mostek , symulując zamknięcie drzwi

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=41937&stc=1&d=1366654546

- srubokrętem zamykamy we drzwiach pasażera i kierowcy rygiel ( dwa położenia) wtedy mechanicznie odblokujemy przyciski ryglowania na drzwiach
- sprawdzamy czy centralny powrócił do życia ...

Yeah ... zaczął działać !!!!! z kluczyka , z przycisków pozostałych drzwi i nawet mruga kierunkowskazami ...

Konkluzja ... uszkodzony mikrowyłącznik lock-unlock w zamku pasażera ...

3. Naprawa , opcja droższa

wada : cena i pracochłonność
zaleta : nie tracimy cześci funkcjonalności zamka

możemy zakupić kompletny zamek (mikrowyłącznika nie da się wymienić) , cena zamka ok. 400 PLN , w ASO wymiana ok 200-300 PLN , samemu pracochłonne , trzeba zdjąć boczek drzwi na zatrzaskach , klamkę , rozbroić szybę , podlepiś szybe do ramy , wyjąc płytę z głośnikiem i mechanizmem szyby , zdemontować klamkę ... bez garażu kiepsko :D


4. Naprawa - opcja tańsza

wada : tracimy mozliwość sterowania centralnym zamkiem z przycisku wewnątrz danych drzwi oraz z kluczyka w przypadku uszkodzenia w drzwiach kierowcy
zaleta : niskie koszty , nic nie tniemy , nie wycinamy , piny możemy wpiąć w każdej chwili do złącza.

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=41939&d=1366655287

- usuwamy poprzednio załozone mostki symulujące zamknięcie
- z czarnej wtyczki po stronie drzwi z uszkodzonym zamkiem zdejmujemy żółtą przednią osłonę styków
- za pomoca igły , zawalniamy zaczepy pinów 8 i 9 i w stronę tyłu wtyczki wyciągamy kompletne piny.
- koniecznie izolujemy każdy wtyk ( nie moga stykać się z sobą) i mocujemy zaizolowane do wiazki.

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=41940&stc=1&d=1366655753

- zakładamy żółtą przednią osłonę wtyku
- wpinamy złączkę czarną
- wkładamy złącza drzwi
- odryglowujemy klamką drzwi kierowcy i pasażera
- najtrudniej założyć tę gumową osłonę złączy drzwi na miejsce , lepiej to robić jak jest ciepło , a i tak osłona nie przylega tak idealnie jak przed demontażem.Najwygodnie byłoby zdemontowac drzwi całkowicie , ale do tego potrzeba ze dwóch pomocników do trzymania drzwi ...
- sprawdzamy czy wszystko działa

UWAGA: modyfikację wykonujecie na własna odpowiedzialność !!!! :D

Pozdrawiam joe70

lukaszs
23-04-2013, 19:24
super! dzieki! Przetestuje w wolnej chwilii

art2007
21-12-2013, 22:41
Zrobiłem tak jak kolega pokazał i teraz wszystko działa Super dzięki

kusko
11-02-2014, 10:23
Bardzo łatwe do wykonania, a ile nerwów oszczędza :D

kaacka
30-03-2014, 16:03
witam Kolegow :)

zrobione dokladnie wg instrukcji - i nie halo.... :(
idac pinami - mikrostyki zamkniecia drzwi dzialaja ok w obu drzwiach. posprawdzalem jeszcze wszystkie kabelki przy obu wtyczkach, spsikalem preparatem do poprawiania stykow, i nic....
przy zamykaniu centralnego dalej nie ma mrugania kierunkami.
macie moze dalsze sugestie ?
centralny otwiera sie i zamyka z pilota, przy otwarciu jest mrugniecie kierunkami, przy zamknieciu nie.
nie dziala zamykanie centralnego z przycisku blokowania w drzwiach - ani kierownika ani pasazera.
na zegarach nie pali sie lampka dot otwarcia / niezamkniecia drzwi
gdzie wchodza sygnaly z tych wtyczek ? w ktorej czesci samochodu szukac ?

kuderw
16-04-2014, 18:39
Witam
Dolaczam sie do tematu.
U mnie wszystko dziala, centralny z pilota, cenrtalny z kluczyka, doryglowanie drzwi z pilota i kluczyka, zamykanie drzwi z klamki od strony kierowcy w srodku samochodu.
Przy otwarciu mam mrugniecie kierunkow jeden raz.
Problem pojawia sie przy zamykaniu wszystko dziala oprocz trzykrotnego mrugniecia kierunkowskazami. Sprawdzalem za pomoca Elmconfig i mam zaznaczona ta opcje w GEMie.
Przeprowadzilem procedure opisana powyzej i wydaje mi sie ze wszystkie zamki dzialaja tak jak powinny.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, po wymontowaniu wtyczki w drzwiach kierowcy mam tylko jedna wtyczke (czarna) a z rysunku wynika ze sa dwie.
Do czego sluzy ta druga, dodam ze w samym zlaczu piny sa okablowane tylko pod jedna wtyczke(czarna).
Jakies pomysly?

Regnarus
08-05-2014, 19:12
Witam.

Na początek chciałem podziękować za fajną instukcje naprawy.

Moje objawy są identyczne jak w pierwszym poście, czyli:

- przestał sygnalizować podwójnie kierunkowskazami przy zamykaniu auta
- centralny zamek nie działa z kluczyka i przycisków blokady wewnątrz auta
- losowe zamykanie i otwieranie centralnego zamka podczas jazdy i na postoju
- sterowanie z pilota działa prawidłowo

Kierując się instrukcją naprawy zrobiłem wszystkie kroki. Niestety nie potrafiłem stwierdzić, który zamek jest uszkodzony. Mostkując najpierw jeden a potem drugi nic w działaniu się nie zmieniało, dalej nie działał centralny z przycisku wewnątrz i nie migał kierunkami przy zamykaniu. Jak na złość też samoczynne otwieranie się i zamykanie dziś ustąpiło...

Profilaktycznie z obu złącz odpiełem po dwa przewody opisane wyżej. Póki co wszystko działa oprócz podwójnego migania kierunkowskazami przy zamykaniu. Czy się będzie sam otwierał i zamykał czas pokaże... A może jest 100% gwarancji, że po odpięciu tych przewodów zamek nie będzie świrował?

Czy problem może być gdzie indziej?

kaacka
08-05-2014, 20:43
hallo Regnarus, daj znac do czego dojdziesz. ja spasowalem po dwoch popoludniach walki i oddalem foke do elektryka. nie wiem do konca ktory konkretnie kabelek wypial ale:
- auto jak nie migalo przy zamykaniu tak dalej nie miga
- przyciski w klamkach nei zamykaja calego auta
- reszta dziala normalnie
- i co najwazniejsze - auto samo sie nie otwiera

z rozmowy z elektrykiem - wypial sterowanie otwieraniem drzwi z centralki - ale co i jak dokladnie...... mimo tych drobiazgow - ostatnio padl mi alternator w srodku Polski - to auto i tak jest wybitnie malo awaryjne :)

Regnarus
08-05-2014, 21:06
pewnie wypiął przewody opisane wyżej,

mi specjalnie nie zależy za miganiu przy zamykaniu ani na sterowaniu przyciskiem wewnątrz i kluczykiem, wystarczy mi pilot,

ważne aby sam sie nie otwierał i nie zamykał...

chociaż z drugiej strony fajnie jest mieć wszystko w 100% sprawne, ale koszta i pracochłonność za duże,

u mnie w przeciwieństwie do Ciebie działa kontrolka otwarcia drzwi, i pali się kiedy któreś są otwarte

zibi123
04-06-2014, 11:56
A ja mam taki problem, centralny przestał działać na pilota, na początku otwierał tylko drzwi kierowcy, pozostałych nie natomiast zamykał wszystkie(podobno GEM nie działał), teraz nie reaguje na kluczyk wogóle, nie da się zaprogramować kluczyka a jak zamykam kluczykiem drzwi to otwiera się bagażnik, może jakaś podpowiedź co to może być? Dodam że te objawiły wystąpiły po wymontowaniu i później po ponownym zamontowaniu skrzynki bezpieczników. Dzięku za jakieś sugestie.

linkinfan
01-11-2014, 14:32
Witam kolegów.

W moim focusie problemem jest niedziałający pilot oraz losowe otwieranie i zamykanie drzwi. Kierunkowskazy również nie migają. Auto mogę otworzyć z kluczyka i ryglować drzwi ze środka. Może ktoś miał również podobną usterkę i coś podpowie?

Pozdrawiam

dygi
04-11-2014, 21:28
Ja dobrałem się do drzwi kierowcy bo tam zlokalizowałem uszkodzenie.... i niespodzianka bo nie mam 8 i 9 pinu :-/ u mnie w kostce jest tylko 7 pinów i niestety metodą prób i błędów nie udało mi się uzyskać opisanego efektu. Co waszym zdaniem trzeba odłączyć? chwilowo wypiąłem niebieski, ale w nagrodę straciłem sterowanie szybami i lusterkiem pasażera, ale przynajmniej sam się nie otwiera (musze korzystać do zamykania i otwierania z kluczyka bo na pilota drzwi nie reagują)

ocbaj
23-01-2015, 16:55
Dzięki dobry patent.
Niestety tej zimy zamek pasażera przeszedł do opozycji.podobnie jak powyżej czujnik rygla czyli czarno-niebieski i czarny :568: zgodnie z instrukcją.
Ale nie ma reguły czy wypiąć piny,u mnie skrętka obu do kupy(pod nóż i na krótko) przywróciła sprawność całości ,działa jak przedtem ,a nawet lepiej bo świeżo nasmarowany.

THX JOE70

fufok
04-02-2015, 08:26
Ale nie ma reguły czy wypiąć piny,u mnie skrętka obu do kupy(pod nóż i na krótko) przywróciła sprawność całości ,działa jak przedtem ,a nawet lepiej bo świeżo nasmarowany.

THX JOE70

A które kabelki zwarłeś?

Tak wogóle to witam wszystkich:)
Dopadł mnie ten sam problem (tydzień po zakupie focusa II-2005r.)

U mnie kolory przewodów w drzwiach pasażera są takie jak na fotkach.
Diagnozując wg porad w wątku po zwarciu czarno-niebieskiego [CAN] z czarnym [masa] centralny przestaje wariować. W drzwiach kierowcy mam fabrycznie nowy zamek (za jedyne 410 zł..) więc już go wykluczam.

Metodą prób i błędów wyciągnałem pin 7 (2 szare przewody) - rezultat jest taki, że zamek pasażera zamykam klamką od środka a pozostałe z pilota i centralny nie głupieje.
Ale całkowicie tracę sterowanie szybą i położeniem lusterka w drzwiach pasażera.
Gdy wypnę pin 8 (2 niebieskie przewody) dodatkowo przestaje działać składanie lusterka pasażera.
W drzwiach mam moduł sterujący pracą drzwi (wersja z 4 szybami elektrycznymi) i odpinanie pinów mikrostyków zamka z wtyczki tego modułu też nic nie daje. Albo centralny nie głupieje ale nie działa wtedy szyba i lusterko albo wszystko działa a centralny nie.
W końcu z modułu odpiałem pin CAN (czarno-niebieski) to padły całe drzwi.
POMOCY :)
Nie uśmiecha mi się kupować drugiego zamka za kolejne 450 zł.....

A dla wszystkich składających wtyczkę w słupku w drzwiach polecam założyć najpierw gumową osłonę (na obu końcach dużej wtyczki są po 2 wystające skrzydełka na które trzeba naciągnąć gume - w gumie są po 2 wgłębienia na te skrzydełka). Ładnie się wtedy całość uszczelnia. Potem ile się da (a da się ledwo co) wsunąć wtyczkę do słupka, przytrzymać ją ręką i przymknąć drzwi ile tylko się da - oprą się odkręconym ogranicznikiem o słupek . Wtedy wtyczkę da się bezboleśnie palcami wsunąć do słupka.

Pozdrawiam

adekpierzchala
10-02-2015, 17:37
witam ,
Dzisiaj spotkał mnie ten sam problem co w pierwszym poście.
czy da się to zrobić żeby było jak przed usterka ? zastanawiam się ponieważ :




"3. Naprawa , opcja droższa

wada : cena i pracochłonność
zaleta : nie tracimy cześci funkcjonalności zamka

możemy zakupić kompletny zamek (mikrowyłącznika nie da się wymienić) , cena zamka ok. 400 PLN , w ASO wymiana ok 200-300 PLN , samemu pracochłonne , trzeba zdjąć boczek drzwi na zatrzaskach , klamkę , rozbroić szybę , podlepiś szybe do ramy , wyjąc płytę z głośnikiem i mechanizmem szyby , zdemontować klamkę ... bez garażu kiepsko


4. Naprawa - opcja tańsza

wada : tracimy mozliwość sterowania centralnym zamkiem z przycisku wewnątrz danych drzwi oraz z kluczyka w przypadku uszkodzenia w drzwiach kierowcy
zaleta : niskie koszty , nic nie tniemy , nie wycinamy , piny możemy wpiąć w każdej chwili do złącza. "


Czy mechanik w autoryzowanym serwisie bądź elektryk poradzi sobie z tym ?
Oraz czy nic się więcej nie stanie porucz uciążliwego zamykania otwierania drzwi w trakcie jazdy ?

fufok
15-02-2015, 05:18
w opcji droższej = kupno zamka masz wszystkie mechanizmy w drzwiach w pełni działające.

w opcji tańszej = zamek nie świruje (ale te drzwi trzeba ręcznie blokować i otwierać od środka) ale może nie działać część pozostałych mechanizmów w drzwiach (np sterowanie szybą i ustawianie lusterka) gdy w drzwiach jest moduł odpowiadający za ich sterowanie.

U mnie póki co zamek centralny przestał wariować po wyjęciu przewodów z wtyczki w słupku. Jest stale zamknięty (lub otwarty) - tak jak ma być. Minus jw. - nie mogę sterować szybą i ustawianiem lusterka w drzwiach pasażera. Przynajmniej da się złożyć lusterka.

Być może w wersjach wyposażenia gdzie nie ma modułów sterujących w drzwiach (focus I bez CAN ?) wyjęcie odpowiedniego pinu załatwia sprawę a np szyby działają dalej?

A naprawić a raczej zmodyfikować może to każdy kto ma śrubokręt płaski , igłę (do podważenia blokady pinu we wtyczce), śrubokręt/klucz torx 30 i trochę zdolności manualnych:) Powyższe operacje nie wymagają programowania komputera.
A bez wykonania opcji tańszej/droższej to oprócz klikania zamka podczas jazdy istnieje taka możliwość, że centralny zamek otworzy się na parkingu przed jakimś sklepem czy na osiedlu i ktoś sobie może powyciągać ze środka co mu się spodoba.

Pozdrawiam

samtron21
23-02-2015, 14:46
Mógłby któryś z was podpowiedzieć które dwa przewody sterują otwieraniem i zamykaniem zamka? (dwa przewody które dają impuls na cewke siłownika)

jacmal
07-03-2015, 15:38
Witam Wszystkich.

W moim Focusie MK2 z 2005 roku również wystąpił problem z wariującym centralnym zamkiem.Wszystkie drzwi samoczynnie się otwierały i zamykały.Zlokalizowałem problem w drzwiach kierowcy przez zrobienie mostka symulującego zamknięcie tych drzwi zgodnie z instrukcją z pierwszego postu.Wybrałem opcję naprawy przez wypięcie pinów 8 i 9.
Jednak w mojej kostce jest 10 pinów a nie 9 jak na zdjęciu kolegi joe70.
Zrobiłem to inaczej.
Ten sam mostek który wcześniej posłużył do symulacji zamknięcia drzwi stworzyłem przez wypięcie tylko jednego pinu czarno-żółtego i od strony wiązki przewodów wchodzących do tej kostki połączyłem go z pinem czarnym tak aby było możliwe wpięcie kostki na swoje miejsce.
Po wpięciu kostki sytuacja wygląda następująco:
1.Brak sygnalizacji otwarcia drzwi kierowcy na ekranie komputera ( to chciałem osiągnąć)
2.Nie zapala się lampka sufitowa ( logiczne - wynika z pkt 1 )
3.Brak informacji dźwiękowej niewyłączonych świateł w przypadku otwarcia drzwi
( logiczne - wynika z pkt 1 )
4.Centralny zamek działa normalnie z zachowaniem wszystkich zależności pomiędzy
poszczególnymi drzwiami. ( nie wiem jak to wyjaśnić ) ????
5.Działa również automat zamykający samoczynnie wszystkie drzwi po upływie kilkudziesięciu sekund od ostatniego otwarcia z pilota.

Tak na marginesie to moja wiedza elektryczna jest prawie na poziomie bliskim zera.

Będę wdzięczny za informacje od kolegów elektryków czy mój pomysł nie spowoduje jakiegoś zagrożenia spięciem lub czymś podobnym.
Nie sprawdzałem jednak jak wyglądałaby sytuacja gdybym wypiął i zaizolował piny 8 i 9 zgodnie z radą z pierwszego postu.
Pozdrowienia dla wszystkich.
Czekam na opinie i uwagi.

ŚwiątuŚ
09-03-2015, 18:07
Witam. Takie moje pytanie: czy mierzył ktoś jaki ma pobór prądu przez licznik? Przy okazji zmierzyłem sobie i wyszło mi że, gdy jest podświetlony stan km pobiera ok 0.17A a gdy zgaśnie prąd skacze 0,003-0,013A. Czy to normalne? Bo wydaje mi się to dziwne. Może to powodować pobudzanie i rozładować aku?
Pozdrawiam

fufok
26-04-2015, 12:24
Ten sam mostek który wcześniej posłużył do symulacji zamknięcia drzwi stworzyłem przez wypięcie tylko jednego pinu czarno-żółtego i od strony wiązki przewodów wchodzących do tej kostki połączyłem go z pinem czarnym tak aby było możliwe wpięcie kostki na swoje miejsce.


Piny po wyciągnięciu z wtyczki/gniazda można zaizolować i nie umieszczać z powrotem, będą sobie wisiały wewnątrz karoserii bezpiecznie.


Tak na marginesie to moja wiedza elektryczna jest prawie na poziomie bliskim zera.
Będę wdzięczny za informacje od kolegów elektryków czy mój pomysł nie spowoduje jakiegoś zagrożenia spięciem lub czymś podobnym.


No to miał kolega dużo szczęścia. Najmniejsze zło jakie mogłeś sobie wyrządzić mostkując jw. piny na ślepo bez schematu instalacji to spalenie bezpiecznika a większe to uszkodzenie np. modułu GEM czy komputera co jest trochę bardziej kosztowne.

A że skończyło się bez awarii to gratuluję.
U mnie skończyło się wymianą obu zamków (w obu majstrował poprzedni właściciel) na oryginały i teraz centralny śmiga, komunikaty są jak trzeba.
pozdrawiam

jamniut
30-04-2015, 20:51
Jak odłączyć całkowicie centralny.

zielbum
22-09-2016, 12:32
Witam,
Sprawa wygląda następująco. Jakieś dwa tygodnie temu w wieloletnim zaprzyjaźnionym zakładzie dorabiania i programowania kluczy - dorobiłem sobie jajko do forda z wbudowanym pilotem. Wszystko grało elegancko bez problemu, ale od paru dni, wewnętrzny rygiel od kierowcy ma problem z reakcją na otwieranie z pilota. Otwiera się ale po kilka milimetrów i tak po kilku kliknięciach otwiera się całkowicie - jak już raz go otworzy to później otwiera się i zamyka za pierwszym strzałem. Dzieje się tak zawsze z rana, lub po dłuższym nie otwieraniu np. jak wychodze z pracy po kilku godzinach.

Zaznaczam, że reszta zamków działa bez problemu.

Pytanie moje: gdzie szukać problemu?
Słaby silniczek, wadliwy zamek, cięgna, rygiel, coś brudne, nie nasmarowane, czy może jeszcze co innego?

mesyasz159
11-10-2016, 20:45
Ja mam odwrotne pytanie. U mnie działa wszystko jak należy, dlatego chciałbym wyłączyć sygnalizowanie kierunkowskazami przy otwieraniu i zamykaniu auta.
Jak to zrobić najłatwiej ?

Dojeżdżam 4 km dziennie w jedną stronę do pracy stąd pomysł by wyłączyć sygnalizację kierunkowskazami (fabryczny akumulator).

voyteq.pl
10-12-2016, 11:43
Czy istnieje możliwość dostania się do tych samych kabli ale w innym miejscu (jakaś centralka)? Bo w moim przypadku bez odkrecania calych drzwi nie ma szans na wyjecie tej wtyczki.

adaskrx88
30-03-2017, 18:12
Dzień dobry.
Bardzo proszę o pomoc.
Mój samochód to Ford Focus Mk2 2007r 1.6 16V +LPG. Hatchback 5d. Najbiedniejsza wersja:
centralny zamek bez pilota, klimatyzacja i elektryczne szyby przód.
W zimę mi marzły zamki więc chciałem domontować zewnętrzny moduł z pilotem. Podłączyłem centralkę REMOTRONIX wg schematu(czarno-zielony i czarno-pomarańczowy) i ani pilot nie działa ani też z kluczyka. Myślicie, że usmażyłem moduł GEM czy raczej zamki w drzwiach? Bezpieczniki są całe. Resetowałem moduł GEM, nie pomogło. Błąd B1300 wg FORScan
https://images81.fotosik.pl/478/bf66435e93f5d050.png (http://www.fotosik.pl/zdjecie/bf66435e93f5d050)
Miał ktoś podobny problem? Wydaję mi się, że padł GEM.

RAFUS1973
27-05-2017, 11:43
Witam mam Forda Focus Mk2 2010r. kombi
Przestał działać mi centralny zamek z pilota ,ogólnie by mi to nie przeszkadzało ,ale ,właśnie to "ale" zamek działa z kluczyka ,tyle że nie działa bagażnik ,bagażnik już wcześniej przestał działać, jest elektroniczny i niema możliwości otwarcia go z kluczyka ,nic sobie z tego nie robiłem, bo otwierałem go z pilota ,no ale jak przestał działać pilot ,to teraz nie mam jak go otworzyć ,co mógłbym teraz zrobić ? Wewnątrz samochodu niema żadnego przycisku na otwieranie ,(bynajmniej nic takiego nie znalazłem) reszta to nie kłopot ,skoro otwierają się wszystkie drzwi z kluczyka ,jakoś mi to nie przeszkadza że muszę podejść do samochodu żeby go otworzyć :) Jakaś rada ?

karlniepolomice
28-01-2018, 16:04
Witam,piszę z zapytaniem może ma ktoś jakiś pomysł odnośnie mojej foki mk2 2006r kombi.
Generalnie tradycyjnie problem z centralnym zaraz opiszę.
Drzwi kierowcy i pasażera zamykają i otwierają z zewnątrz tylko siebie(te które zamykam). Nie otwiera się bagażnik i wlew (rezerwa już świeci)
Od środka drzwi kierowcy zamykają ryglem wszystkie 4 natomiast nie otwierają.
Sprawdzałem bezpieczniki (w 56 i 57 nie ma gniazda do bezpiecznika),nie mam gniazda dodawałem smar do zamków(nie WD40),generalnie zamki na mrozie lubiły zamarznąć jak stało na zewnątrz ale temp.jest na plusie a auto teraz stoi w garażu.Pomysły??

Domitin
28-03-2018, 21:16
Witam wszystkich i proszę o pomoc ponieważ nie mogę poradzić sobie z centralką w moim Focusie
Mój problem jest nieco inny mianowicie centralka działa z kluczyka -zamyka/otwiera wszystkie drzwi natomiast centralka z pilota zamyka wszystkie drzwi ale nie otwiera od kierowcy (silniczek w zamku nie reaguje na sygnał otwarcia)
Wymieniłem zamek na nowy ale problem dalej występuje w tej samej konfiguracji...
Wygląda to tak jak by do zamka nie dochodził sygnał z centralki z pilota.
Proszę o podpowiedź co mogę jeszcze sprawdzić aby usunąć problem...

msmaster
10-04-2018, 10:06
Mój problem jest nieco inny mianowicie centralka działa z kluczyka -zamyka/otwiera wszystkie drzwi natomiast centralka z pilota zamyka wszystkie drzwi ale nie otwiera od kierowcy (silniczek w zamku nie reaguje na sygnał otwarcia)
Wymieniłem zamek na nowy ale problem dalej występuje w tej samej konfiguracji...
Wygląda to tak jak by do zamka nie dochodził sygnał z centralki z pilota.
Proszę o podpowiedź co mogę jeszcze sprawdzić aby usunąć problem...

Mam ten sam problem. Drzwi kierowcy otwierają się tylko po przekręceniu kluczyka w zamku. Z pilota da się je tylko zamknąć, pozostałe drzwi działają prawidłowo.

Jak sprawdzić czy do zamka dochodzi sygnał sterujący otwarciem drzwi ?

masterbajt
11-06-2018, 22:02
Ja w drzwiach pasażera zrobiłem na stałe mostek (pomiędzy kablami czarno-niebieskim i czarnym) i pozostawiłem przewody wewnątrz wtyczki - centralny działa idealnie. Jedynym minusem jest to, że kontrolka nie zapala się nawet gdy drzwi pasażera są otwarte.

88mph
27-10-2018, 08:59
Witam wszystkich i proszę o pomoc ponieważ nie mogę poradzić sobie z centralką w moim Focusie
Mój problem jest nieco inny mianowicie centralka działa z kluczyka -zamyka/otwiera wszystkie drzwi natomiast centralka z pilota zamyka wszystkie drzwi ale nie otwiera od kierowcy (silniczek w zamku nie reaguje na sygnał otwarcia)
Wymieniłem zamek na nowy ale problem dalej występuje w tej samej konfiguracji...
Wygląda to tak jak by do zamka nie dochodził sygnał z centralki z pilota.
Proszę o podpowiedź co mogę jeszcze sprawdzić aby usunąć problem...

Mam ten sam problem. Drzwi kierowcy otwierają się tylko po przekręceniu kluczyka w zamku. Z pilota da się je tylko zamknąć, pozostałe drzwi działają prawidłowo.

Jak sprawdzić czy do zamka dochodzi sygnał sterujący otwarciem drzwi ?

Witam
Mam identyczny problem co koledzy, jeśli udało się wam rozwiązać problem to proszę o podpowiedź w temacie. Miałem już wymieniać zamek ale na razie się wstrzymam. W pierwszej kolejności chciałbym sprawdzić czy sygnał do otwierania zamka przychodzi. Może ma ktoś schemat elektryczny kostki ?

Pozdr

michale32
06-03-2019, 10:21
U mnie (właściwie u teścia bo to jego auto) objawy były następujące:
- brak migania kierunkowskazami
- samoczynne otwieranie bądź zamykanie (w czasie jazdy jak i na postoju)

Zamiast wyciągać wiązkę w słupku wypiąłem wtyczkę od centralnego w drzwiach kierowcy. Pojeździłem trzy dni i zamek nie głupiał. Pomyślałem więc "czyli to ten" jest uszkodzony. Zamówiłem więc nowy zamek (zamiennik) i wymieniłem. Przez kilka dni po wymianie super. A teraz znów to samo co wcześniej. Chyba tym razem zamek w drzwiach pasażera...

Okazało się dziś, że załącza się antynapad po uruchomieniu silnika. Mój post został napisany na podstawie opowiadań teścia a dziś sam zobaczyłem co i jak. Wszystko jest dobrze.
Mało tego, auto samo się zamyka kiedy po otwarciu z pilota drzwi nie zostaną otwarte. Wcześniej nie działała ta funkcja, podobnie jak antynapad.

A teraz pytanie: czy można wyłączyć ten antynapad bez użycia komputera?

gervee
31-03-2019, 21:18
Miałem taką samą "jazdę" z centralnym - zamykanie/otwierania i tak w kółko. Sądziłem, że to może mikrostyk w zamku i trzeba będzie wymienić zamek. Jednak wcześniej wyciągnąłem moduł (ten przed nogami pasażera) - okazało, się że jest zawilgocony. Po odpięciu wszystkich kabli moduł wysuszyłem w domu. Potem spryskałem wszystkie styki za pomocą środka wypierającego wilgoć. Połączyłem, rozłączyłem (kilka razy) każdą kostkę i złożyłem wszystko. Co się okazało - problemu z centralnym nie ma od lat. Może u Was też pomoże ten sposób?

Ps. Sprawdziłem przez analogię do problemu z otwieraniem się bagażnika po naciśnięciu hamulca - tutaj problemem też okazała się wilgoć w złączu znajdującym się w okolicy lewego tylnego koła.

przemeqs
30-05-2019, 11:30
Posiadam Forda Mondeo z 2008 roku z silnikiem benzynowym 2.3
Od kliku miesięcy mam następujące objawy usterki:
- pilotem zawsze otworzę auto, ale wybiorczo z pilota go uda się zamknąć.
- jeśli uda się go zamknąć pilotem to często uruchamia sie alarm po kilku minutach.(czasowo wypiąłem zasilanie od syreny w bagażniku aby auto nie wyło pod blokiem)
- poza tym kluczyk ręcznie zawsze zamyka i otwiera auto. Od wewnątrz tez działa zamykanie wszystkich drzwi.

Bezpieczniki sprawdziłem i są ok
Zapasowy pilot ma te same objawy.
Słyszałem o zimnych lutach w module zamka centralnego. Wymontowałem spod nóg pasażera moduł "startowy" ale nie udało mi się rozdzielić dwóch płytek w celu sprawdzenia czy są zimne luty.

Elektryk samochodowy już uprzedził że u niego taka naprawa ponad 600 zł. Czy ktoś miał podobny problem i udało się to rozwiązać "domowym" sposobem ?https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=104215&d=1558818367

litwik
27-10-2019, 11:47
Cytat:
Napisał Domitin Zobacz post
Witam wszystkich i proszę o pomoc ponieważ nie mogę poradzić sobie z centralką w moim Focusie
Mój problem jest nieco inny mianowicie centralka działa z kluczyka -zamyka/otwiera wszystkie drzwi natomiast centralka z pilota zamyka wszystkie drzwi ale nie otwiera od kierowcy (silniczek w zamku nie reaguje na sygnał otwarcia)
Wymieniłem zamek na nowy ale problem dalej występuje w tej samej konfiguracji...
Wygląda to tak jak by do zamka nie dochodził sygnał z centralki z pilota.
Proszę o podpowiedź co mogę jeszcze sprawdzić aby usunąć problem...
Cytat:
Napisał msmaster Zobacz post
Mam ten sam problem. Drzwi kierowcy otwierają się tylko po przekręceniu kluczyka w zamku. Z pilota da się je tylko zamknąć, pozostałe drzwi działają prawidłowo.

Jak sprawdzić czy do zamka dochodzi sygnał sterujący otwarciem drzwi ?


Podpowie ktoś rozwiązanie problemu?

piotr55122
22-01-2020, 11:35
Hej,
Mam problem wydaje mi się, że taki jaki w temacie. Od kiedy jestem posiadaczem tego auta nie działał prawidłowo. Przy kupnie nie zwróciłem na to uwagi.

Być może poprzedni właściciel coś działał w tej sprawie. Problem w tym, że u mnie działa prawidłowo zamykanie i otwieranie z pilota. Nie działa jednak zamykanie auta z przycisku wewnątrz auta. Poza tym nie ma sygnalizacji kierunkowskazów przy zamykaniu auta (przy otwieraniu raz migają)

Rzecz w tym, że z tego co wyczytałem przy naprawie (opcja tańsza) nie powinien działać zamek z pilota i nie powinno dać się zamknąć drzwi z zamka od środka. U mnie tak jak już pisałem zamykanie/otwieranie z pilota działa prawidłowo oraz da się zamykać otwierać drzwi od środka, ale tylko pojedynczo, każde osobno. Ponadto nie działa (nie da się też aktywować) domykania szyb, ani ryglowania drzwi po ruszeniu.
Zależy mi na odzyskaniu wszystkich funkcji zamka.

Powiedzcie mi czy moje objawy to faktycznie uszkodzony ten mikrowłącznik czy też coś innego?

Pozdrawiam, Piotrek

czarek532
05-05-2020, 09:33
pisac panowie na ten temat problem z pilotem brzeczkiem zapalonych swiatel brak mozliwosci otwirania szyb z pilota moze ktos cos wiejak to rozwiazac?

texas
28-05-2020, 09:50
Hej,

Mam problem wydaje mi się, że taki jaki w temacie. Od kiedy jestem posiadaczem tego auta nie działał prawidłowo. Przy kupnie nie zwróciłem na to uwagi.



Być może poprzedni właściciel coś działał w tej sprawie. Problem w tym, że u mnie działa prawidłowo zamykanie i otwieranie z pilota. Nie działa jednak zamykanie auta z przycisku wewnątrz auta. Poza tym nie ma sygnalizacji kierunkowskazów przy zamykaniu auta (przy otwieraniu raz migają)



Rzecz w tym, że z tego co wyczytałem przy naprawie (opcja tańsza) nie powinien działać zamek z pilota i nie powinno dać się zamknąć drzwi z zamka od środka. U mnie tak jak już pisałem zamykanie/otwieranie z pilota działa prawidłowo oraz da się zamykać otwierać drzwi od środka, ale tylko pojedynczo, każde osobno. Ponadto nie działa (nie da się też aktywować) domykania szyb, ani ryglowania drzwi po ruszeniu.

Zależy mi na odzyskaniu wszystkich funkcji zamka.



Powiedzcie mi czy moje objawy to faktycznie uszkodzony ten mikrowłącznik czy też coś innego?



Pozdrawiam, PiotrekFocus mk2 nie posiadały zamykania z przycisku wewnątrz z tego co kojarzę. Jedynie co to na drzwiach kierowcy masz przycisk do wyłączenia skanowania wnętrza. Brak migania podczas zamykania wskazuje na błąd jednego z modułów jesli takie posiadasz (musisz miec 4 elektryczne szyby) lub brak sygnału potwierdzającego podwójne zaryglowanie w przypadku bezmodułowego systemu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

piotr55122
28-05-2020, 10:26
Focus mk2 nie posiadały zamykania z przycisku wewnątrz z tego co kojarzę. Jedynie co to na drzwiach kierowcy masz przycisk do wyłączenia skanowania wnętrza. Brak migania podczas zamykania wskazuje na błąd jednego z modułów jesli takie posiadasz (musisz miec 4 elektryczne szyby) lub brak sygnału potwierdzającego podwójne zaryglowanie w przypadku bezmodułowego systemu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Oczywiście, że da się w Focusie przyciskiem przy klamce wewnętrznej zamknąć wszystkie drzwi od środka, nawet w najbiedniejszych wersjach.
Pozostałej części Twojego posta nie rozumiem.

texas
28-05-2020, 10:27
Oczywiście, że da się w Focusie przyciskiem przy klamce wewnętrznej zamknąć wszystkie drzwi od środka, nawet w najbiedniejszych wersjach.

Pozostałej części Twojego posta nie rozumiem.Klamką(a właściwie tym przyciskiem który działa jak za dawnych czasów byly "antenki",nie pamietam jak to się fachowo nazywało, na drzwiach ktore pokazywały czy drzwi są zamknięte i mozna było je zaryglować od środka ) tak ale nie ma dedykowanego przycisku. A jeśli o to się rozchodzi to pewnie albo masz zamek w drzwiach kierowcy uszkodzony albo brak połączenia elektrycznego z GEM/BCM.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

piotr55122
28-05-2020, 10:38
Klamką(a właściwie tym przyciskiem który działa jak za dawnych czasów byly "antenki",nie pamietam jak to się fachowo nazywało, na drzwiach ktore pokazywały czy drzwi są zamknięte i mozna było je zaryglować od środka ) tak ale nie ma dedykowanego przycisku. A jeśli o to się rozchodzi to pewnie albo masz zamek w drzwiach kierowcy uszkodzony albo brak połączenia elektrycznego z GEM/BCM.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Dlaczego uważasz, że akurat zamek w drzwiach kierowcy jest uszkodzony? Według opisu naprawy jeśli zamek kierowcy były uszkodzony, a został naprawiony "tanią metodą" to nie powinno działa ryglowanie z pilota, a mnie działa. Dlatego skłaniam się ku zamkowi pasażera. Za tydzień w weekend chcę to sprawdzić i od niego właśnie zacznę. Zastanawiam się tylko czy jeżeli za poprzedniego właściciela ktoś to naprawiał w taki sposób dojdę do tego który zamek jest uszkodzony. Jak myślisz?

texas
28-05-2020, 10:53
Dlaczego uważasz, że akurat zamek w drzwiach kierowcy jest uszkodzony? Według opisu naprawy jeśli zamek kierowcy były uszkodzony, a został naprawiony "tanią metodą" to nie powinno działa ryglowanie z pilota, a mnie działa. Dlatego skłaniam się ku zamkowi pasażera. Za tydzień w weekend chcę to sprawdzić i od niego właśnie zacznę. Zastanawiam się tylko czy jeżeli za poprzedniego właściciela ktoś to naprawiał w taki sposób dojdę do tego który zamek jest uszkodzony. Jak myślisz?Wrócę do domu zaglądnę na schemat to Ci odpowiem dokładnie. Ale zamek działa tak ze masz tam 2 silniczki którymi steruje gem za pomocą przekaźników dodatkowo masz mikroprzelaczniki ktore sprawdzają stan zamka i drzwi.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200528/e9863f8bdc51460ea2b8249969979b89.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200528/917266a925d5aed8795c6836c3e1619c.jpg

maciobyk
14-08-2022, 09:01
Hej.. Odświeżam temat. Focus mk2 lift- keyless.łą
Wysiadło nagle otwieranie i zamykanie z pilota jak również brak jakiejkolwiek reakcji.. Kluczykiem w drzwiach zamykają się i otwierają wszystkie drzwi. Bezpieczniki sprawdzone. Taki błąd wyskoczył...

Kod: B2086 - Obwód wskaźnika blokady otwierania tylnych okien zwarty do akumulatora.
Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy
Szczegóły kodów usterek:Obwód wskaźnika blokady otwierania tylnych okien zwarty do akumulatora. Uważnie sprawdź przewody elektryczne pomiędzy zespołem sterującym drzwiami a zespołem przełącznika okna sterowanego elektrycznie.

Dodam, że błąd znika jak zostaje włączona blokada tylnych szyb na przełączniku w drzwiach kierowcy( po włączeniu zapłonu). Na wyłączonej blokadzie błąd powraca... Ale dalej nie mam mozliwości zamknięcia/otwarcia auta...

https://files.fm/f/4yw99xcuh

PrzemekK
12-09-2022, 11:26
Ford Focus mk2, objawy:

- centralny zamek nie działa z kluczyka i przycisku blokady wewnątrz auta od strony kierowcy,
- sygnalizacja otwarcia i zamknięcia drzwi działa prawidłowo,
- sterowanie z pilota działa tylko pokrywa bagażnika.

Opis:

1. Pilot działa w pokrywie bagażniku, ale żadne z czterech drzwi nie blokują się ani nie odblokowują za pomocą breloka.

2. Ręczne naciśnięcie wewnętrznego przycisku drzwi kierowcy w celu odblokowania nie powoduje żadnych zmian w drzwiach. Reszta wewnętrznych przycisków drzwi działa - w sensie blokują i odblokowują zamek.

3.Kiedy naciskam pilot, światła kierunkowskazów reagują poprawnie. Brak dźwięku charakterystycznego do zamknięcia/otwarcia centralnego zamka.

4. Sprawdziłem 2 bezpieczniki odpowiedzialne za centralny zamek od strony kierowcy i pasażera w skrzynce bezpieczników pod schowkiem - są "sprawne".

5. Odłączyłem akumulator na kilka godzin, nic nie pomogło. Akumulator jest dobry - był sprawdzany.


Proszę o pomoc i sugestie co może być przyczyną uszkodzenia centralnego zamka.