Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Podniesienie tyłu Kombi 2003 r. Diesel 90KM


cisek99
23-04-2013, 17:41
Witam Was Serdecznie!

Jestem troche zdolowany, bo wsadzilem troche pieniedzy i okazalo sie ze na marne. Otoz do rzeczy.

Kupujac ten samochod rok temu w wakacje mial zalozone alufelgi 18" O.Z Racing. Kiedy jedna osoba siadla z tylu na dolkach ciagle dobijalo po prawej stronie. Poporstu strasznie siedzi dupa nisko w tym fordzie, nie wiem czemu. w innych mk3 kombi przeswit nad kolem jest 2-3 x wiekszy niz u mnie e aktualnie mam 16" zimowe wiec moge sobie porownac.

Pojawil sie pomysl wymienic sprezyny dostalem dobre sprezyyny oryginalne od forda efekt ? ten sam. Wogole nic sie nie podnioslo. Nie wiem jak inni maja to porobione ale u nich dupa jest znacznie wyzej. Jest to kombi wiec jak siadzie z tylu 2 osoby+ bagaze to dupa siedzi strasznie... Macie jakies pomysly? Podlozenie gumy jest niemozliwe chyba ze miedzy zwoje ale to samochod stanie sie strasznie sztywny. Miejscowy mechanik doradzil mi abym poszukal mocniejszych sprezyn wiekszych ?

dzieki z gory za odpowiedzi bo poki co kasa w bloto.. pozdrawiam

franczesko
23-04-2013, 17:45
Wrzuć fotki.

jaculek63
23-04-2013, 18:02
A może to wina amortyzatorów,bo jak spręzyny wymieniłes to już nic innego nie pozostaje.:mad:

cisek99
23-04-2013, 18:11
Mechanik mowil ze wymiana amortyzatorow nic nie da. Samochod jest zatankowany do pełna. Umieszczam dla porownania zdjecia rowniez z felgami 18". Aktualnie sa zalozone 16". Cale poprzednie wakacje jezdzilem na 18" bo takie byly jak go kupilem, ale dobijalo z jednej strony tam gdzie bak wiec chce go podniesc. Zdjecia:

http://imageshack.us/a/img268/3738/16721204.jpg
http://imageshack.us/a/img203/6281/66621655.jpg
http://imageshack.us/a/img19/3591/52227677.jpg
http://imageshack.us/a/img197/5948/29738890.jpg
http://imageshack.us/a/img29/4944/44927883.jpg
A patrzcie tutaj jak wygladaja inne...
http://img690.imageshack.us/img690/1118/mondeom.jpg
http://images04.olx.pl/ui/7/50/55/1285091913_117024555_4-Ford-Mondeo-MK3-GHIA-xenony-ESP-czujniki-parkowania-tap-skorzana-Samochody-1285091913.jpg

jaculek63
23-04-2013, 18:23
Podjedz na stacje diagnostyczną niech ci sprawdzą tylne amory(koszt ok 20zł.)bo coś mi sie zdaje że tu tkwi problem.Mam mk3 na 16-stkach i odległośc od rantu błotnika podobna.
ps.to zdjęcie ostatnie to jakies 16-stki na profilu35 pewno więc nie ma co sie sugerować.
jaki masz profil tych 18-stek?

cisek99
23-04-2013, 18:27
Aktualnie 40 , ale musze wymienic opony na nowe i bedzie 45.
zerknij np na to
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=32954&d=1332240565

Cos tutaj pisza o jakis sprezynach ale dosyc drogie... i nie moge ich znalezc.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=139781&page=3

corneliusab
23-04-2013, 18:43
U siebie zalozylem sachsy http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1942321&postcount=46 (http:// http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1942321&postcount=46) jak dla mnie ok, caly czas jest tak samo tylek jak w poscie z linka. Ten czarny z twojej fotki na 18" wyglada jak woz drabiniasty.

Pozdrawiam

jaculek63
23-04-2013, 18:44
masz tu w promocji

http://www.sklep.bemo-motors.pl/ford/product_info.php?products_id=1549

bo to wygląda ewidentnie na sprężyny po tych zdjęciach,swoją drogą skąd ty te niby drugie sprężyny dostałes.:>

najlepiej zadzwonic i sprawdzić po VIN-ie.

cisek99
23-04-2013, 18:48
na szrocie po 50 zł\szt. Ale w bardzo dobrym staniem 20 tys maja najezdzone tylko, znajomy bardzo dobry wiec raczej mnie nie oszukal. Nie wiem czy te ze sklepu beda pasowaly, bo u mnie wchodza takie: http://allegro.pl/sprezyna-sprezyny-tyl-tylne-tylna-mondeo-mk3-kombi-i3181310938.html

jaculek63
23-04-2013, 18:55
na szrocie po 50 zł\szt. Ale w bardzo dobrym staniem 20 tys maja najezdzone tylko, znajomy bardzo dobry wiec raczej mnie nie oszukal. Nie wiem czy te ze sklepu beda pasowaly, bo u mnie wchodza takie: http://allegro.pl/sprezyna-sprezyny-tyl-tylne-tylna-mondeo-mk3-kombi-i3181310938.html

Dla tego proponuje zadzwonić bo nie napisali do jakiego typu nadwozia te sprężyny,może mają jeszcze jakies w promocji a nie wystawili na stronie,albo zdjęcia pomylili.

corneliusab
23-04-2013, 18:56
jaculek63 to nie sa sprezyny do kombiaka ktore podales w linku.
cisek99 kup sobie sprezyny i amory od samopoziomowania i bedziesz miec problem z glowy, czasem na alledrogo mozna znalezc.

Pozdrawiam

cisek99
23-04-2013, 19:01
No tak, ale czy to wogole cos pomoze? bo juz wsadzilem 100 zł w sprezyny , ktore nic nie daly + 30 zł robota. Niektorza pisza ze moze jakies dystanse ?

corneliusab
23-04-2013, 19:09
Wiesz co to jest samopoziomowanie? Pogadaj z kolega RECONDO on sobie zalozyl i chwali.

Pozdrawiam

jaculek63
23-04-2013, 19:10
kup nowe kayaby i musi sie poprawic tam nie ma filozofii jesli nikt nie gmyrał w zawieszeniu to decyduje amortyzator i sprężyna.

http://allegro.pl/kayaba-sprezyny-tyl-ford-mondeo-mk3-iii-kombi-i3175856128.html

masz w cenie jak po promocji w serwisie.
ps.te z linku z bemo rzeczywiscie wyglądają na sedana ale w opisie tylko finis wiec nie moge sprawdzic.
wierzysz w te 20tyś. ze szrotu?:oops:

cisek99
23-04-2013, 19:18
nivo to kwestia ponad 1000 zł. A nie chce sie rozpedzac. bo jak mam wsadzac pare tys. to lepiej kupic alufelgi 16 i nie zawracac sobie glowy. Z jednej strony szkoda mi tych bo sa zajebiste i samochod sie prezentuje 10 x lepiej. Myslalem ze jakos go podniose troche, moze jakies podkladki dystane czy cos. ale jak trzeba wymieniac amortyzatory itp to lipa

Bump: Jeszcze pytanie

czy takie gumy podejda? Wsadzic taka jedna i 6 cm wiecej bylo by git :)
http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sprezyny-jakosc-najwyzsze-59mm-i3181326790.html

pozdrawiam

corneliusab
23-04-2013, 20:08
Czesto gesto od podkladek gumowych pekaja sprezyny, a samochod i tak ci sie od nich nie podniesie. Co najwyzej jak bedzie zaladowany to nie bedzie tyle siadal, za to zmienia sie charakterystyka sprezyny co za tym idzie calego tylnego zawieszenia. Nivo to moze nowe tyle kosztuje, uzywane sa tansze.

Pozdrawiam

jaculek63
23-04-2013, 20:49
Wg. katalogu forda aby obniżyć zawieszenie nalerzy zastosować inny zestaw sprężyn,a więc zastosowanie nowej ,porządnej sprężyny powinno przywrócic fordzika do poprawnej pozycji.:>

corneliusab:do mk3 jeden amor nowy nivo to ok.1300zł. a z aledrogo urzywki mogą być w takim stanie jak te ze szrotu niby 20tkm.które kupił cisek99.

rotor
23-04-2013, 20:54
Z własnego doświadczenia:
Sprawdź czy przypadkiem nie masz sprężyn od wersji z nivo - są trochę krótsze i znacznie bardziej miekkie (w nivo sztywności i poziomu dodaje amortyzator).

Zakup nivo nie jest taki drogi - tak jak napisał corneliusab.

Zdjęcie 1. Auto z pustym bagażnikiem - sprężyny nivo + zwykłe amortyzatory:
http://imageshack.us/a/img51/97/mondolotczysty.jpg

Zdjęcie 2. Auto z pełnym bagażnikiem (wyjazd wakacyjny) - sprężyny nivo + amortyzatory nivo:
http://imageshack.us/a/img18/9789/rotolot1.jpg

cisek99
23-04-2013, 21:42
nasuwa sie wniosek taki ze aby podniesc go trzeba wymienic amortyzatory na nivo tak?

jaculek63
23-04-2013, 21:48
Czytaj ze zrozumieniem trzeba naprawic tylne zawieszenie wymieniając sprężyny na właściwe tj. nowe.
ps.zszedłem do mk3 swojego i majac 16-stki zeczywiście stoi dużo wyżej niż twój-bez nivo.

cisek99
23-04-2013, 21:50
Mysle ze poki co najtaniej bedize wsadzic miedzy swoje gumę jakas 60mm, i podniesie sie o jakies 40mm spokojnie samochod. Bo teraz jak zagladalem to mam odstepy miedzy zwojami 2 cm... a normalnie kiedy sprezyna jest wyjeta jest okolo 5 cm. wiec wsadzje gume 60mm powinien sie podniesc... pozdrawiam

jaculek63
23-04-2013, 22:06
Mysle ze poki co najtaniej bedize wsadzic miedzy swoje gumę jakas 60mm, i podniesie sie o jakies 40mm spokojnie samochod. Bo teraz jak zagladalem to mam odstepy miedzy zwojami 2 cm... a normalnie kiedy sprezyna jest wyjeta jest okolo 5 cm. wiec wsadzje gume 60mm powinien sie podniesc... pozdrawiam

Pomyśl co się stanie jak włożysz w sprężynę gumę i jak będzie działało zawieszenie w zależności od tego w który zwój ją włożysz(dół,środek,góra).

cisek99
23-04-2013, 22:31
Wlasnie wszystkie TDCI sa jakies wyzsze. Moglbys zrobic zdjecie orientacyjnie? i jutro wsadzic. Rozumiem ze masz oryginalne sprezyny i amorki forda tak ? Mowisz ze zakup nowych sprezyn cos da, gosc ze szrotu mowil ze sa prawie jak nowe maja 20 tys km.

Bump: Pomyśl co się stanie jak włożysz w sprężynę gumę i jak będzie działało zawieszenie w zależności od tego w który zwój ją włożysz(dół,środek,góra).

Myslalem o srodku, no napewno samochod stanie sie sztywny, ale cos tam bedzie amortyzowal. Myslalem o tym:
http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sprezyny-gwarancja-jakosci-60mm-i3168735434.html
Typ: 3

jaculek63
24-04-2013, 14:38
Zdjęcie ew. jutro bo auto na warsztacie ale mam oryginalne sprężyny a amory KYB. bo zmieniałem.

felicjan-f1
24-04-2013, 16:40
Wlasnie wszystkie TDCI sa jakies wyzsze. Moglbys zrobic zdjecie orientacyjnie? i jutro wsadzic. Rozumiem ze masz oryginalne sprezyny i amorki forda tak ? Mowisz ze zakup nowych sprezyn cos da, gosc ze szrotu mowil ze sa prawie jak nowe maja 20 tys km.

Bump:

Myslalem o srodku, no napewno samochod stanie sie sztywny, ale cos tam bedzie amortyzowal. Myslalem o tym:
http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sprezyny-gwarancja-jakosci-60mm-i3168735434.html
Typ: 3

..a może stać sie paradoksalnie jeszcze "miększy", bo masa która do tej pory była "resorowana" przez dajmy na to 5 zwoi na stronę, teraz będzie pracować np 3,5-4 zwojami.
przerabiałem coś takiego w innym aucie i moje odczucia były właśnie takie. No ale to może tylko Moje odczucia.

jaculek63
24-04-2013, 19:00
obiecane zdjecia:>

cisek99
24-04-2013, 19:56
E no ty masz o wiele wieksza roznice :) i cos maasz oryginalne amorki od forda i sprezyny ?

jaculek63
24-04-2013, 20:46
E no ty masz o wiele wieksza roznice :) i cos maasz oryginalne amorki od forda i sprezyny ?

Już pisałem amory KYB a sprężyny od nowości oryginalne koła 16-stki.:>

ps.amory nie mają nic do połozenia zawieszenia pod warunkiem ze są sprawne,wymien sprężyny na nowe powinno byc dobrze.

steell
25-04-2013, 06:53
Nie do końca z tymii amorami się zgodzę.
Jeżeli amortyzatory są przeznaczone do obniżania zawieszenia to ich maksymalny skok jest krótszy niż normalnych, całkowita długość amorka też jest krótsza, a co za tym idzie całość amor + sprężyna jest krótszy.

forsa11111
21-03-2014, 22:47
Koledzy odgrzeję kotleta, ale już naprawdę ręce mi opadają...mam taki problem, mianowicie siedzi mi tył, a przód wysoko. Tył jest bardzo miękki, wystarczy 2 dzieci i siedzi jakby z 5 worków cementu było w bagażniku. 2 tygodnie temu zmieniłem sprężyny na nowe KYB, ale niestety nic to nie dało. Tył auta podniósł się o 5mm:( Przekopałem różne fora i mimo że większość mówiła, że tylko sprężyna odpowiada za wysokość, pojawiały się opinie gdzie po wymianie amortyzatorów tył odżył. Kupiłem więc amortyzatory Sachs, choć te które były wykazywały na badaniu technicznym sprawność 60% i 58%. Dziś założyłem nowe amortyzatory, tył się podniósł o kolejne 5mm (razem nowe sprężyny i amortyzatory 1cm wyżej ale nadal jest nisko. Następnie wyjąłem te nowe sprężyny KYB i założyłem stare i o dziwo tył jest wyżej o 1,5cm na starych sprężynach i nowych amorach!!!. Już nie wiem co robić, dupa nadal nisko, wystarczy niewielkie obciążenie i leci w dół:(. Co robić, proszę doradźcie coś, już 800zł mnie to kosztowało a efekt żaden...

stecus
22-03-2014, 05:27
W moim po założeniu amortyzatorów KYB tył podniósł się ponad 2 cm, nie był to zamierzony efekt, wyszło niechcący. Wcześniej miałem 4 nowe Sachs, założył je poprzedni właściciel jeszcze w Niemczech, jak kupiłem auto były nowiutkie (trochę ponad rok temu) Tak się złożyło że tylne zaczęły się delikatnie pocić olejem, założyłem KYB, pojechałem na drugi dzień do pracy i nie mogłem uwierzyć że jadę swoim samochodem, auto zrobiło się stabilne, przestało rzucać tyłem na nierównościach, normalnie szok. Kilka dni później założyłem KYB także na przód, i kolejny szok, mondeo prowadzi się z łatwością gokarta, żadnych przechyłów itp. Już kilka razy słyszałem złe opinie o amortyzatorach Sachs, nie bardzo w to wierzyłem, przecież to najbardziej znana firma produkująca amortyzatory, nawet na pierwszy montaż między innymi do mondeo. KYB na dodatek jest sporo tańsza od Sachsa i dużo lepsza.

forsa11111
22-03-2014, 08:30
Być może KYB robi lepsze amortyzatory, ja wybrałem Sachs - auto prowadziło się bardzo dobrze, trzyma się drogi super, nie zauważyłem żadnej odczuwalnej różnicy w jeździe na nowych ale co z tą wysokością? Przecież wiele osób jeździ na Sachsach jeszcze fabrycznych i tył jest wysoko!!! Sam piszesz, że u Ciebie poszło 2cm w górę "niechcący", więc wcześniej jak miałeś Sachs pewnie była odpowiednia wysokość?

gitara4x4
06-06-2014, 18:13
Właśnie się uporałem z problemem niskiego zawieszenia w moim kombiaku! Przerabiałem temat nowych wzmocnionych KYB - nic to nie dało. Całe szczęście że mogłem je oddać. Inna sprawa że wożę trochę "niezbędnych" rzeczy w bagażniku... Oto rozwiązanie: http://allegro.pl/show_item.php?item=4310641627
Robi takie coś mój znajomy warsztat w Łodzi. Jeżdżę na podkładkach od dwóch tygodni - jest spoko :-) W wolnej chwili zamieszczę zdjęcia przed i po :-)

lunek1
12-06-2014, 00:51
Panowie.W tej kwestii podepne sie pod temat z rozwiązaniem które u mnie przyniosło efekt ogromny. Wkładałem takie gumy w sprężyny i na jakis czas było ok. Z racji ciągłego zawalenia bagażnika (ok 70kg) po jakimś czasie znów tył siadał i robiła się motorówka.
Poszukałem troche w necie i znalazłem firmę która produkuje sprężyny na zamówienie.
Po rozmowie z miłą Panią,firma odnalazła specyfikację sprężyny tylnej i zrobili sprężynę o 0,5m grubszą(sztywniejsza) i jeden zwój wyższą. Efekt jest taki ze nawet jak upchnę graty to rant jest ok 4-5 centymetrów nad kołem.Jutro zmierzę i napisze dokładnie. Dla chętnych foto mogę wysłać. Firma nazywa się Śnieżek. www.śnieżek.pl
Wtedy za dwie sztuki z przesyłką zapłaciłem 160zł
Pozdrawiam