Zobacz pełną wersję : Czy on nie jest trochę tandenty?


robiw
25-04-2013, 13:36
Witam Kolegów,
Jakiś czas temu przymierzałem się do kupna nowego C-maxa. Sprawa niestety nie doszła do skutku i teraz zacząłem szukać kompaktu. Obejrzałem Focusa MK3 i w porównaniu do Golfa (co prawda droższego) mam mieszane uczucia. Czy nie uważacie, iż wnętrze foki MK3 wykonane jest dość odpustowo? Tak jakby do jego projektu przyłożyło rękę kilku projektantów i każdy dał z siebie wszystko...tylko nie wiadomo czy najlepsze. Np. plastik radioodbiornika to jakaś chińska podróbka, jedynie Sony wydaje się dobrze wykonane. Boczki drzwi jak się dotknie to twarde a dodatkowo spokojnie można je odciągnąć od blacharki drzwi..itd itp. Wiem, że Golf jest może i zachowawczy ale wersja VII jest przy Foce wzorem solidności i ergonomii. Fakt, iż ciągle się zastanawiam nad jego kupnem lecz argumentem jest jedynie cena, no i może lepszy (choć nie bardziej żwawy) silnik 150KM. Wiem, że moje wrażenia mogą być subiektywne, ale co do jakości trudno dyskutować. Swoją drogą to C-max wydaje się być dużo lepiej wykonany...robiw

zombie6
25-04-2013, 14:43
Kwestia gustu, ja jestem pozytywnie zaskoczony wersją Titanium z pakietem Classic Sport. Wcześniej miałem Hondę Civic VIII i to był dopiero odpust, na dodatek fatalnie wykonany, a Focus o dziwo mnie zaskoczył pozytywnie, ale wersja Titanium niejako obowiązkowa.

majsterus_nt
25-04-2013, 22:45
kupuj golfa!!! Jak ja bym chciał znów IV woła roboczego. Wszystko przemyślane, wykonane...a ford ?? tandeta, więcej nie będę pisał...do tego traci z sekundy na sekundę...

...a golfa zawsze sprzedasz za dobre pieniądze.


co jeszcze odkryłem w focusie kombi: lipne boczne oświetlenie bagażnika, porażka totalna w nocy.

_Big_Mac_
26-04-2013, 00:05
Siedziałem w C-Maxie i Focusie, nie zauważyłem żadnych różnic w jakości wykończenia. Może w C-Maxie się wyżej siedzi, to widać więcej szkła niż kokpitu i dlatego czujesz się inaczej?

"Odpustowość" wzornictwa to kwestia gustu, jak się poczyta opinie w internecie, to części się bardzo podoba, bo nowocześnie, a części w ogóle, bo naćpane błyskotkami. Obiektywnie mogę stwierdzić, że twardy plastik przy szybie to pomyłka, tam się czasem kładzie łokieć. Generalnie mam gdzieś miękkość plastików w różnych dziwnych miejscach o ile ich nie dotykam - auto ma być do jeżdżenia, nie do głaskania. Ale jeśli element, na którym często leży łapa jest chamsko plastikowy, to mnie to irytuje.

Mnie się wewnątrz bardziej podobała Megana III, choć na fotkach wygląda strasznie smutno.

Nie zauważyłem za to żadnych problemów z samym wykonaniem kokpitu - żeby coś skrzypiało, wyginało się dziwnie, klekotało, nie trzymało się. Materiały w niektórych miejscach powinny być lepsze, ale ich montaż jest OK. Na nasz rynek te auta składają, zdaje się, w Niemczech zresztą.

zombie6
26-04-2013, 06:22
Obiektywnie mogę stwierdzić, że twardy plastik przy szybie to pomyłka, tam się czasem kładzie łokieć. Generalnie mam gdzieś miękkość plastików w różnych dziwnych miejscach o ile ich nie dotykam - auto ma być do jeżdżenia, nie do głaskania. Ale jeśli element, na którym często leży łapa jest chamsko plastikowy, to mnie to irytuje.


Plastiki ogólnie są miękkie tam gdzie być takie powinny - na desce rozdzielczej, akurat ja kładę łokieć na podłokietniku, a nie przy szybie g:D

Bump: kupuj golfa!!! Jak ja bym chciał znów IV woła roboczego. Wszystko przemyślane, wykonane...a ford ?? tandeta, więcej nie będę pisał...do tego traci z sekundy na sekundę...

...a golfa zawsze sprzedasz za dobre pieniądze.

Szczególnie Golfik TSI sprzedaje się na pniu g:D Golf jest jeszcze nudniejszy od W124 :D Tylko dla konserwatystów....

Bump:
Nie zauważyłem za to żadnych problemów z samym wykonaniem kokpitu - żeby coś skrzypiało, wyginało się dziwnie, klekotało, nie trzymało się. Materiały w niektórych miejscach powinny być lepsze, ale ich montaż jest OK. Na nasz rynek te auta składają, zdaje się, w Niemczech zresztą.

Ford gó... wort jest o nieeeeeeebo lepiej wykończony od ikony legendarnej niezawodności - Hondy Civic VIII gen. składanej przez chlejących partaczy w Anglii.....osobiście b. mnie to zdziwiło....

kryzys
26-04-2013, 19:26
Tak się składa że posiadam Mondeo mk4 w wershi Ghia oraz VW Polo 6R Highline i również podzielam zdanie kolegi robiw że jakość wykończenia bez porónania lepsza jest w VW. Polówka to auto dwie półki niżej pozycjonowane w porónaniu do Mondeo, ale ja osobiście stwierdzam że polówka deklasuje mondeo - różnica w materiałach wykończeniowych jest poprostu ogromna. Zaryzykuje stwierdzenie że Opel w obecnych (nowych) modelach ma nawet lepsze materiały wykończeniowy od Forda .

Bump: Mnie się wewnątrz bardziej podobała Megana III
jeździłem pare razy meganką 3 i nową laguna i miałem bardzo pozytywne wrażenia co do wykończenia i estetyki, natomiast trochę za mało żebym porównywał je do innych

bonzo000
26-04-2013, 21:01
Dzisiaj siedziałem w Astrze 4 kombi jestem tego zdania że boczki Astra ma miękkie i wykończenie lepsze automatyczne haczyki w bagażniku, oparcie na tylnych siedzeniach podłokietnik,itp.Szczegóły ale istotne .Za 65tys Astra ma za te pieniądze auto klima, tempomat. światła do jazdy dziennej w lampach, itp. A ja za 65tysi mam manualną klimę , brak tempomatu , plastikowe boczki na drzwiach, dołożone ledy do jazdy dziennej.Nawet moja pierwsza foka miała miękkie boczki .Silniki w obu to 1,6PB 115 i FF 125km.
Jak bym miał jeszcze raz kupować to chyb nie FF3
Sorry ale fakty mówią same za siebie.

wrzoch
26-04-2013, 22:31
Wszystko zależy w jaką wersję się wsiądzie.
Ostatnio miałem okazję podcza męskiego tygodnia czy jak to się nazywało w M1 posiedzenia sobie w kilku samochodach i na przykład.

Strasznie zawiodłem się na tak ubóstwianej u nas KIA Sportage. Z zewnątrz to to ładne, ale ilość miejsca z tyłu nad głową (mam 184cm wzrostu) i jakość plastików w środku to jakaś masakra totalna. Po samochodzie tych gabarytów spodziewałbym się więcej. Jeśli już tyle powietrza mam przed sobą pchać, to niech się chociaż z tyłu wygodnie siedzi.
Z drugiej strony pozostając przy KIAnkach, to strasznie pozytywnie zaskoczyła mnie KIA Carens. Wersja L czyli jeszcze nie najwyższa, ale obszycie (eko)skórą - ciężko stwierdzić w oparciach drzwiowych - miękkie podłokietniki, dużo ciekawych dodatków, schowków dwa razy tyle co w C-Maxie, praktycznie wszystkie rozwiązania z C-Maxa, które mi się podobają, ładnie wykończone to to i jakoś tak ładnie się prezentuje. Genialne w swojej prostocie pomysły jak ... podświetlenie przestrzeni bagażowej, które da się wyjąć i używać jak latarki (wbudowany akumulatorek ładowany z samochodu), oczywiście LED. Miejsca w środku w porównaniu do Sportage dwa razy tyle. Żadnych problemów z obijaniem się o sufit z tyłu.

Z autek wystawionych wtedy nawet fajnie wyglądało powiększone Renault Clio, Cytryna C5, DS5 :D, Mini Country Man.
Do VW nie doszedłem, ale osobiście tą marką gardzę. To najsmutniejsze samochody kiedykolwiek produkowane. Całą grupą VW gardzę (może przez wspomnienia nie najlepszego zakupu poprzedniego samochodu).

Focusa3 z jazd próbnych wspominam całkiem dobrze, ale to Titanium było doposażone i z Soniakiem. Podzielam pogląd, że radio nie-Sony to porażka.
Grand C-Max też mi się spodobał. Mondeo w wersji IV i ostatniej odsłonie też bardzo mi się podoba. Nowa Kuga, nawet Fiesta. B-Max. Ogólnie fajne samochodziki.

robiw
27-04-2013, 11:22
Panowie, ja np. już prawie kupiłem Astrę IV z silnikiem 1.4T 140KM. Prawie, bo cenę dostałem super za wersje Cosmo 62tys. (zresztą za FF3 Editiona z pakietem GoldX jak się postaracie to niewiele więcej)....tyle, że jak się nią przejechałem....to PORAŻKA! To auto nie jeździ! Inżynierowie z Opla dali dupy na maksa. 1460kg wagi!? Gdzie to turbo?! W silniku od wycieraczek? Generalnie moja Meriva z silnikiem atmosferycznym 1.6 102KM pomyka lepiej - wrażenie subiektywne, ale poparte przez moich dwóch kumpli, którzy jeździli oboma autami. Astra, fakt, w środku wykonana zajefajnie i bije na głowę FF3 (ale tylko designem a nie jakością)...ale, sorry, to auto dla dziadków! Nawet nie chcę wiedzieć jak musi jeździć wersja 90KM!!! Co do FF3 to:

- mogli tak nie udziwniać tylnych świateł, poza tym ok,
- twardy plastik na boczkach to porażka,
- radio inne niż Sony to masakra jeśli chodzi o wygląd i wykonanie,
- nie sprawia wrażenia solidności to wnętrze.

I OK, można iść w zaparte, ale każdego który twierdzi inaczej, zapraszam do obejrzenia nowego Golfa VII generacji. Proste, ale wysmakowane i bardzo nowoczesne wnętrze, doskonałe materiały sprawiające wrażenie klasy wyższej, pancerna wręcz konstrukcja np. wewnętrznych uchwytów drzwi - jak by było zrobione z metalu, doskonałe audio Composition Colour, bi-ksenony za 1300zł!, lepiej się zbiera z tym TSI 1.4 140KM niż FF3. Na minus tylko stylistyka i....cena! Ford pozwala na duże, naprawdę duże upusty, sięgające kilkunasty tys. zł. VW daje maks 4tys. i choć cena wyjściowa aut taka sama, FF3 wychodzi 12tys. tańszy! Czy tyle będzie tańszy przy odsprzedaży, wątpię! Robert

zombie6
27-04-2013, 12:33
Rozważałem Astrę GTC, ale jak przejechałem się 1.6 Turbo 180 KM zrezygnowałem - jechała słabiuteńko na tą moc - potężna masa - 1512 kg !!!! zabija to auto !!! Jechałem też Scirocco 1.4 TSI 160 KM i subiektywnie jak dla mnie było gorzej niż Foką 1.6 150 KM, być może ogromne 18-stki 235/40 R18 muliły nieco w VW, ale nie było takiej reakcji na gaz jak w Foce. Fokę w wersji Titanium osobiście uważam za dobrze wykonany kompakt z całkiem dobrym radiem Sony. Pakiet Classic Sport - ładniejsze progi, gałka biegów alu+skóra + ręczny kryty skórą i pedały alu nadają moim zdaniem już posmak premium. Wnętrze sprawia wrażenie solidności, nic nie skrzypi, wszystko jest spasowane dobrze, a tam gdzie oczy uciekają najczęściej są dobre, miękkie plastiki, gumowane schowki, uchwyty na napoje itd. Wszystko zależy jak mamy doposażoną Fokę. Niskie wersje są trochę plebejskie. Nowy Golf jest odchudzony o 100 kg, ale jednak TSI miały ogromne wpadki, poza tym mi akurat przeszkadza jego taka zwyczajność, oklepany, przewidywalny styl w każdej generacji. Bardziej brało mnie Scirocco, ale wybrałem Fokę 182 KM i nie żałuję - jeździ tak jak tego oczekiwałem, jak będzie niezawodne to niebezpiecznie zbliża się do ideału w klasie kompakt - bo nie pali niewiadomo ile, a jest cichutkie, dynamiczne, elastyczne i komfortowe.....przyjemność jazdy jest naprawdę spora....

kryzys
27-04-2013, 14:11
Widzę że rozmowa o jakości wykonania znacznie się rozszerzyła, jeżeli chodzi o prowadzenie to do foki można chyba tylko golfa porównywać i powiem szczerze że niewiem które jest lepsze, musiałbym chyba pojeździć tydzień każdym aby obiektywnie się wypowiedzieć. Astra niestety w tej konkurencji jest daleko w tyle. Osobiście jak pare razy jeździłem nowymi renówkami to byłem bardzo pozytywnie zaskoczony wnętrzem ale jak już wcześniej pisałem za mało czasu w nich spędziłem żebym je porównywał. Pomijając aspekty techniczne samochodów i skupiając się na jakości wykonania to wg mnie Ford od czasu foki mk1 niewiele poprawił, ale nie da się ukryć że stylistycznie robi ciekawsze modele niż VW czy Skoda - no ale co komu się podoba.

boncio
27-04-2013, 19:40
Moim zdaniem odnośnie jakości, to Ford poprawił się od czasu MK2 gdzie miękkie plastiki na drzwiach były tylko w najdroższych wersjach, a znowu MK2 nie koniecznie było lepsze niż MK1...
Wydawało mi się, że w MK3 plastiki są miękkie na drzwiach, oczywiście nie wszystkie, ale te na górze. Bo w C-maxie mam miękki przy szybie (nie taki jak na desce, ale miękki) i materiał na podłokietniku. Klamki wewnętrzne są aluminiowe pokryte czymś co wygląda jak stal nierdzewna.
Potwierdzę, że wersje inne niż Titanium nie wyglądają super, ale tak jest przecież w każdym aucie, że płacąc więcej mamy lepiej.

szmelcmax
27-04-2013, 19:59
wnętrze foki MK3 wykonane jest dość odpustowo? Tak jakby do jego projektu przyłożyło rękę kilku projektantów i każdy dał z siebie wszystko... Witam. To raczej kwestia gustu. O VW czy też Skodach często można powiedzieć właśnie odwrotnie. Pracował tylko jeden projektant i nie dał z siebie nic. Prostota i smutek, żeby nie powiedzieć -ponuro. Każdy ma wybór i decyduje według upodobań i możliwości finansowych. Bliskie ideału byłoby to co zrobił Fiat w którymś modelu. Jest do wyboru kilka aranżacji wnętrza o znacznym zróżnicowaniu. Co do jakości materiałów i montażu, to Ford nie ma niestety czym się chwalić. I tu bez względu na upodobania jest co zmieniać.

kryzys
27-04-2013, 20:51
Potwierdzę, że wersje inne niż Titanium nie wyglądają super, ale tak jest przecież w każdym aucie, że płacąc więcej mamy lepiej.

Witam. To raczej kwestia gustu. O VW czy też Skodach często można powiedzieć właśnie odwrotnie. Pracował tylko jeden projektant i nie dał z siebie nic. Prostota i smutek, żeby nie powiedzieć -ponuro. Każdy ma wybór i decyduje według upodobań i możliwości finansowych. Bliskie ideału byłoby to co zrobił Fiat w którymś modelu. Jest do wyboru kilka aranżacji wnętrza o znacznym zróżnicowaniu. Co do jakości materiałów i montażu, to Ford nie ma niestety czym się chwalić. I tu bez względu na upodobania jest co zmieniać.

Z obiema wypowiedziami się zgodze, niestety w większości marek fajne wnętrza mają tylko topowe wersje wyposażenia za grubą dopłatą. Więc albo ktoś kupuje wypasioną wersję która ma fajne wnętrze albo jest skazany na "tandete" - dużego wyboru nie ma a wszystko zależy od zasobności konta bankowego.

robiw
27-04-2013, 21:53
Wydawało mi się, że w MK3 plastiki są miękkie na drzwiach, oczywiście nie wszystkie, ale te na górze. Bo w C-maxie mam miękki przy szybie (nie taki jak na desce, ale miękki) i materiał na podłokietniku. Klamki wewnętrzne są aluminiowe pokryte czymś co wygląda jak stal nierdzewna.
Potwierdzę, że wersje inne niż Titanium nie wyglądają super, ale tak jest przecież w każdym aucie, że płacąc więcej mamy lepiej.

Stąd moja uwaga, że C-max jest wykonany znacznie lepiej niż FF#. Wystarczy porównać materiały i ogólnie wykonanie...r

zombie6
28-04-2013, 06:44
Stąd moja uwaga, że C-max jest wykonany znacznie lepiej niż FF#. Wystarczy porównać materiały i ogólnie wykonanie...r
Ja nie widzę różnicy, też mam te klamki, o których wspomniano powyżej...

Bump: Co do jakości materiałów i montażu, to Ford nie ma niestety czym się chwalić. I tu bez względu na upodobania jest co zmieniać.

Ale to jest klasa kompakt, a wy chcielibyście Merca S-kę :) W Hondzie VIII gen. plastiki były u mnie tragicznie zmontowane, rysowały się od samego patrzenia, a Honda to niby ikona solidności, w IX gen. to poprawili, ale i tak Foka w Titanium nie ma się czego wstydzić, więc przesadzacie ;) Wszystko zależy od wersji.

kryzys
28-04-2013, 10:09
Ale to jest klasa kompakt, a wy chcielibyście Merca S-kę

Chyba się nie zrozumieliśmy, owszem jest to klasa kompakt i nikt tu cudów nie oczekuje z mercedesa czy bmw. Ale są marki które wg mnie pomijając "ozdobniki" dla poszczególnych wersji wyposażenia są jakościowo lepiej wykonane. Skoro inne marki potrafią i nawet sprzedają swoje modele w podobnych cenach to wniosek jest tylko jeden, Ford poprostu oszczędza w tej kwestji żeby zyski były większe. Przecież przy globalnej produkcji Focusa 3 (w tej chwili nr 1 na świecie w ilości sprzedanych sztuk na ziemi jako pojedyńczy model) koszty produkcji obniżają się sporo. Czy przekłada się to na cenę w salonie? niespecjalnie a więc poprostu Ford uzupełnia sobie budżet większym zarobkiem na tym modelu.

Są ludzie którzy są zadowoleni z jakości Forda i złego słowa nie powiedzą, ja mam porównanie do innych marek i mam takie zdanie jakie mam - tragedii nie ma i źle nie jest ale naprawde za te pieniądze mogłoby być lepiej bo poprostu się da.

robiw
28-04-2013, 11:16
Są ludzie którzy są zadowoleni z jakości Forda i złego słowa nie powiedzą, ja mam porównanie do innych marek i mam takie zdanie jakie mam - tragedii nie ma i źle nie jest ale naprawde za te pieniąde mogłoby być lepiej bo poprostu się da.

Tyle, że biorąc pod uwagę wszelkie upusty jaki jesteś w stanie otrzymać np. u Forda czy VW to gorzej wyposażony Golf będzie droższy o 12tys. od FF3 co zapewne nie jest bez znaczenia...r

kryzys
28-04-2013, 13:43
Tyle, że biorąc pod uwagę wszelkie upusty jaki jesteś w stanie otrzymać np. u Forda czy VW to gorzej wyposażony Golf będzie droższy o 12tys. od FF3 co zapewne nie jest bez znaczenia...r

zgadza się, u VW nie wytarguje się dużo bo mają inną politykę cenową, wychodzą z założenia że ten znaczek musi swoje kosztować...

joszka
28-04-2013, 13:45
kup audi q3 s silnikiem 2.0 tsi :D

zombie6
28-04-2013, 14:12
Są ludzie którzy są zadowoleni z jakości Forda i złego słowa nie powiedzą, ja mam porównanie do innych marek i mam takie zdanie jakie mam - tragedii nie ma i źle nie jest ale naprawde za te pieniąde mogłoby być lepiej bo poprostu się da.

Ja nienawidziłem aut na F., ale teraz mam Focusa ze względu na Ecoboosta głównie i na dodatek jestem zadowolony, moze do pierwszej awarii, a może będę miał szczęście, bo go b.lubię i się nie zepsuje g:D Zresztą teraz to moim zdaniem wszystko się wyrównało pod względem awaryjności....Japońcom też daleko do dawnej niezawodności.....
Zawsze może być lepiej jakościowo, ale miałem najlepiej wyposażonego Civica Type S Plus z 2007r. za 80 tys. zł i był znacznie gorzej wykonany od Foki, w zasadzie sklecony niczym w garażu u pana Henia g:D (dziwię się więc jak można narzekać na montaż u Forda :D) a więc Foka Titanium + pakiet Classic Sport sprawia, że czuję się jak w klasie premium, a jednak 40 tys. zł zostało w kieszeni :D Powoływany Golfik akurat do mnie nie przemawia, bo nie lubię takiej nudy i przewidywalności :p
P.S. Każdy księgowy producentów aut czuwa, by zarobili jak najwięcej i zapewniam, że nie chodzi tylko o Forda ;)

Bump: zgadza się, u VW nie wytarguje się dużo bo mają inną politykę cenową, wychodzą z założenia że ten znaczek musi swoje kosztować...
E tam, mają bonusy dla wybranych grup zawodowych np. prawników sięgające 10.000 zł....każdy chce sprzedać, więc niby daje upusty, a i tak zarabia krocie :D

kryzys
28-04-2013, 14:23
Zabardzo się przyczepiliśmy w tej rozmowie do Golfa, co do bezawaryjności to jest całkiem dobrze w C-maxie i Foce, ostatnio widziałem gdzieś w necie ranking Dekry i te modele są na szczycie (ok 97% jak dobrze pamiętam). O stylistykę w tym temacie autorowi nie chodziło tylko o samą jakość wykonania wnętrza.

robiw
28-04-2013, 14:48
http://moto.onet.pl/359744,14146482,1,zdjecie.html?node=27

robiw
29-04-2013, 13:39
Swoją drogą zastanawiam sie jaki poziom wykończenia będzie miała wersja Edition...r

kryzys
29-04-2013, 21:13
wersja Edition Ecoboost jest na wersji Trend oparta

_Big_Mac_
29-04-2013, 23:14
W środku różni się od Trend innym wzorem tapicerki i to wszystko, wciąż będą nieszczęsne plastikowe podszybia ;)

robiw
30-04-2013, 05:31
W środku różni się od Trend innym wzorem tapicerki i to wszystko, wciąż będą nieszczęsne plastikowe podszybia ;)

A w Titanium to masz miękkie podszybia? Chyba to samo. Jaka jest różnica w wykonaniu? Co do porównania, kilka postów wcześniej, Mondeo do Polo to niezła przesada...akurat oglądając Golfa obejrzałem sobie nowe Polo bo kiedyś miałem którąś tam generacje i jak dla mnie PORAŻKA totalna, plastik gorszy niż w Fabii i niewiele lepszy niż w moim starym Polo z 1998roku. Jak to można do Mondeo porównywać...Golf to inna sprawa...r

kryzys
30-04-2013, 19:31
Co do porównania, kilka postów wcześniej, Mondeo do Polo to niezła przesada... Jak to można do Mondeo porównywać...Golf to inna sprawa...r

A dlaczego nie? przecież nie chodzi mi o gabaryty, przestrzeń czy nowinki techniczne tylko o same materiały wykończeniowe.

W nowym Golfie jeszcze nie siedziałem, w Fabii też nie ale w Octavi 2 i Rapidzie miałem przyjemność siedzieć, Mondeo mk4 i Polo 6R HL (aktualny model, najwyższa wersja wyposażenia) używam na codzień i jak dla mnie różnica jest widoczna. Jeżeli chodzi o całokształt wykonania wnętrza to wg mnie Polówka jest lepsza i tyle. Co do porównania Polówki do Fabii to niewiem czy miałeś przyjemność jeździć przez pare dni tymi samochodami żeby to obiektywnie stwierdzić. Nawet w salonie Skody przyznają że VW ma lepsze wnętrza jeżeli chodzi o materiały i dlatego Skoda jest tańsza (przecież cała reszta od strony techniczno-mechanicznej to jest to samo). Dziś w salonie oglądałem najnowaszą Octavie 3, całkiem nieźle się w środku prezentuje, bardzo pozytywne pierwsze wrażenia, zobaczymy jakie będą po jeździe testowej.

Generalnie żeby nie było że jestem jakimś fanem VW, poprostu takie auta mam i dla tego je porównałem.

Możemy w takim razie porównywać Mondeo do np. Passata, Laguny, Insigni i Acorda... ta sama liga. Laguną i Insignią jeździłem i mam swoją opinię.

robiw
01-05-2013, 08:04
Witam,
Wczoraj porównywałem sobie wersję Titanium do Trend i rzeczywiście oprócz innego wyposażenia jest nawet różnica w zastosowanych materiałach. W Titanium podszybia przednich szyb wyłożone w miarę miękkim materiałem a w Trend chiński plastik. W obu modelach z tyłu chiński plastik. Ale nie to jest najgorsze. Spoglądałem także na nową Fiestę czy stare Mondeo. Tam plastik drzwi ładnie przylega do blachy natomiast w Focusie zwyczajnie odstaje i to nie w równej odległości w zakresie całej wysokości drzwi. Łatwo go odciągnąć a nawet wsunąć np. małą rączkę dziecka. Dla mnie to jakieś nieporozumienie. Czemu taka tandeta - przecież w innych modelach można? R


Bump:
E tam, mają bonusy dla wybranych grup zawodowych np. prawników sięgające 10.000 zł....każdy chce sprzedać, więc niby daje upusty, a i tak zarabia krocie :D

Gdzie to znalazłeś? I jakie jeszcze grupy? R

zombie6
01-05-2013, 08:26
Witam,
Tam plastik drzwi ładnie przylega do blachy natomiast w Focusie zwyczajnie odstaje i to nie w równej odległości w zakresie całej wysokości drzwi. Łatwo go odciągnąć a nawet wsunąć np. małą rączkę dziecka. Dla mnie to jakieś nieporozumienie. Czemu taka tandeta - przecież w innych modelach można? R


Gdzie odstaje ? Nic takiego nie ma u mnie....

Spock
01-05-2013, 08:40
A dlaczego nie? przecież nie chodzi mi o gabaryty, przestrzeń czy nowinki techniczne tylko o same materiały wykończeniowe.

Hmmm,ja na przyklad uwazam ze jakosc wykonania i materialow w Mondeo nie odbiega od mojego BMW E92....Ja nie narzekam:)

kryzys
01-05-2013, 09:07
Witam,
Wczoraj porównywałem sobie wersję Titanium do Trend i rzeczywiście oprócz innego wyposażenia jest nawet różnica w zastosowanych materiałach. W Titanium podszybia przednich szyb wyłożone w miarę miękkim materiałem a w Trend chiński plastik. W obu modelach z tyłu chiński plastik. Ale nie to jest najgorsze. Spoglądałem także na nową Fiestę czy stare Mondeo. Tam plastik drzwi ładnie przylega do blachy natomiast w Focusie zwyczajnie odstaje i to nie w równej odległości w zakresie całej wysokości drzwi. Łatwo go odciągnąć a nawet wsunąć np. małą rączkę dziecka. Dla mnie to jakieś nieporozumienie. Czemu taka tandeta - przecież w innych modelach można? R

Właśnie o to mi chodziło, bo ja cały czas nie twierdze że to są złe albo dziadoskie samochody, tylko za te pieniądze naprawde mogli by się bardziej przyłożyć do wykończenia. Przecież jak człowiek kupi sobie samochód i po paru dniach zaczyna już zwracać uwagę na detale to jak coś takiego widzi że są gdzieś nierówne szpary, coś jest krzywo spasowane albo gdzieś coś piszczy lub chrobota to odrazu taki niesmak się robi... Wiadomo też że nie wszystkie modele są jednakowe komuś się trafi lepszy a komuś gorszy ale to też świadczy o producencie że wypuszcza z fabryki takie, przecież każdy samochód na końcu lini produkcyjnej jest oglądany przez odpoiednie osoby które mają wyłapać wszystkie mankamenty montażowe.

Bump: Hmmm,ja na przyklad uwazam ze jakosc wykonania i materialow w Mondeo nie odbiega od mojego BMW E92....
Śmiałe stwierdzenie, ja bym takiego nie postawił porównując markę "kompaktową" do "premium". Niestety nie odniosę się do tego bo nie miałem okazji poznać E92.
Ja nie narzekam:)
:) człowiek zadowolony jest człowiekiem szczęśliwym i tak powinno być :)

zombie6
01-05-2013, 09:15
Właśnie o to mi chodziło, bo ja cały czas nie twierdze że to są złe albo dziadoskie samochody, tylko za te pieniądze naprawde mogli by się bardziej przyłożyć do wykończenia. Przecież jak człowiek kupi sobie samochód i po paru dniach zaczyna już zwracać uwagę na detale to jak coś takiego widzi że są gdzieś nierówne szpary, coś jest krzywo spasowane albo gdzieś coś piszczy lub chrobota to odrazu taki niesmak się robi... Wiadomo też że nie wszystkie modele są jednakowe komuś się trafi lepszy a komuś gorszy ale to też świadczy o producencie że wypuszcza z fabryki takie, przecież każdy samochód na końcu lini produkcyjnej jest oglądany przez odpoiednie osoby które mają wyłapać wszystkie mankamenty montażowe.


Ja akurat mam szczęście, bo nic nie skrzypi i nic nie piszczy - pewnie nagroda po Hondzie Civic VIII generacji, w której wszystko skrzypiało i stukało od nowości g:D
Nie mam najmniejszych uwag do wykończenia mojej Foki Titanium, co prawdę powiedziawszy mnie zdziwiło....nawet lakier jest wszędzie równiutkie 150....a w Hondzie miałem rozrzut 100-130.....o ogromnych szparach nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz nie wspominając.....

kryzys
01-05-2013, 09:53
Ja akurat mam szczęście, bo nic nie skrzypi i nic nie piszczy - pewnie nagroda po Hondzie Civic VIII generacji, w której wszystko skrzypiało i stukało od nowości g:D

Rozmawiałem już z paroma właścicielami tego modelu i te same uwagi mieli, widać angole kiepsko się przykładają do motażu.

Spock
01-05-2013, 09:59
Śmiałe stwierdzenie, ja bym takiego nie postawił porównując markę "kompaktową" do "premium". Niestety nie odniosę się do tego bo nie miałem okazji poznać E92.

Przedliftowe E92 nie jest w srodku az tak "premium";)

robiw
01-05-2013, 10:42
Gdzie odstaje ? Nic takiego nie ma u mnie....

Otwierasz np. drzwi kierowcy i spoglądasz z ich boku na boczek drzwi a zwłaszcza ten w miarę miękki, plastikowy element, który jest przy szybie - odstaje jakieś 5mm od blachy drzwi, nawet widać wewnętrzne mocowania, ku dołowi drzwi dystans się zmniejsza. Sprawdzałem w kilku Focusach. W C-max'ie wzorcowo, zresztą wykonanie tego ostatniego sporo lepsze...powiedziałbym, że z obecnych Fordów najlepsze...R

dawid5995
01-05-2013, 10:54
Mi osobiście focus 2 i 3 też wydaje się lichy w środku. Taki nie mający nic w sobie jak dla mnie. Focus 1 ma ładniejsze i lepiej wykonane wnętrze ale to już robi się wiekowe auto powoli. Dopiero obecny znowu mi się podoba
Może popatrz na fieste 7? wcale nie są takie drogie a sporo urosły no i wygląd prezentuje się bardzo sympatycznie.
Chyba że mowa o kombi to lipa ;p

zombie6
02-05-2013, 06:18
Otwierasz np. drzwi kierowcy i spoglądasz z ich boku na boczek drzwi a zwłaszcza ten w miarę miękki, plastikowy element, który jest przy szybie - odstaje jakieś 5mm od blachy drzwi, nawet widać wewnętrzne mocowania, ku dołowi drzwi dystans się zmniejsza. Sprawdzałem w kilku Focusach.

Nie wiem o co chodzi g:D Może szpilkę bym tam włożył, ale rączka nawet wcześniaka nie ma szans g:D Absolutnie nie uważam to za szparę, poza tym wszystko pewnie siedzi i nie widzę wewnętrznych mocowań...albo kolega się czepia na siłę, albo mam egzemplarz Special Edition :D

robiw
02-05-2013, 08:45
Uwierz mi, nie czepiam się na siłę. Byłem z kumplem, który jeździ starym Passatem i miał podobne wrażenia. Nie chce mi się wybierać do tego salonu po raz kolejny by zrobić Ci fotki, ale tak właśnie jest...r

zombie6
02-05-2013, 11:34
Uwierz mi, nie czepiam się na siłę. Byłem z kumplem, który jeździ starym Passatem i miał podobne wrażenia. Nie chce mi się wybierać do tego salonu po raz kolejny by zrobić Ci fotki, ale tak właśnie jest...r
Lewa i prawa strona jest dokładnie to samo - mało tego - totalnie tego nie widać, wszystko siedzi pewnie, nic się nie telepie - czepianie na siłę i tyle :) Można się przyczepić też do tego, że klapa bagażnika ma nieco plebejski klang zamykania g:D Ale to jest wszystko na siłę, bo to kompakt, a nie S klasa....i nie kosztuje 120.000 zł jak klasa premium w tym segmencie..... na dodatek elegancko wyciszony....właściciel nowego A6 (nie starego Passata dla którego wszystko co nowe to gów.., bo go nie stać, więc jakoś musi się pocieszyć :D), który ze mną jechał był totalnie zaskoczony zarówno wykończeniem jak i wyciszeniem....no ale może nowe A6 też aż tak luksusowo nie jest wykończone :D Wszystko zależy od indywidualnych preferencji z tego co widzę po wpisach w tym wątku ;)

kryzys
02-05-2013, 11:44
no to może zaczniemy wstawiać fotki, będzie łatwiej porównywać jak się coś widzi

robiw
02-05-2013, 12:13
...(nie starego Passata dla którego wszystko co nowe to gów.., bo go nie stać, więc jakoś musi się pocieszyć :D)...

Tutaj akurat obrażasz kogoś kogo nawet nie znasz, bez komentarza.

no to może zaczniemy wstawiać fotki, będzie łatwiej porównywać jak się coś widzi

Mam kawałek do tego Forda, ale rzeczywiście chętnie wstawię tu fotke jak tylko sie tam pojawię - o ile nie będa robić problemów w salonie...R

kryzys
02-05-2013, 12:17
telefonem z ukrycia jak szpieg przemysłowy ;)

zombie6
02-05-2013, 12:27
Tutaj akurat obrażasz kogoś kogo nawet nie znasz, bez komentarza.


Po prostu zazwyczaj najwięcej narzekań nad upadkiem motoryzacji współcześnie słyszę od właścicieli starych aut np. VW g:D Nie mówię, że wszystko jest idealnie i cacy w nowej Foce, ale biadolenie na tymi niewidocznymi "szparkami" mnie rozwaliło g:D Co innego jakby z prawej i lewej strony było to inaczej zmontowane, jakby to latało, albo skrzypiało, ale kurna siedzi solidnie na maksa, a klient jeszcze marudzi - nie dogodzisz panie ! :D

robiw
02-05-2013, 12:30
Po prostu zazwyczaj najwięcej narzekań nad upadkiem motoryzacji współcześnie słyszę od właścicieli starych aut np. VW g:D Nie mówię, że wszystko jest idealnie i cacy w nowej Foce, ale biadolenie na tymi "szparkami" mnie rozwaliło g:D

Biadolenie? No proszę Cię! Nie twierdzę, że to złe auto, ale dzisiaj oglądałem Octavię a wcześniej Golfa. Czemu w tych koncernach można skręcić auto jak trzeba, a nawet w Oplu, a tutaj za 67tys. taka skucha? Dodam, że cennikowo to nie 67tys. a ponad 80tys...r

kryzys
02-05-2013, 12:38
Może twój model jest dobrze spasowany ale są też takie trochę niedorobione, temat nie powstał od tak. Sam już słyszałem pare opini od różnych ludzi że FF3 są różne pod tym względem, teraz tylko trzeba to poprzeć faktami albo obalić. Ciekawe czy jest to kwestią z której fabryki samochód wyjechał czy słabej kontroli a może robią foki na ilość... O vanach B,C,S-maxach czy Galaxy to się nie wypowiem bo nigdy się nawet nie przyglądałem wnętrzom ale w nowej Foce już pare razy siedziałem, owszem wersja Titanium w porównaniu do Trenda wizualnie wygląda znacznie atrakcyjniej i to nie podlega dyskusji. Możemy się natomiast skupić na całej reszcie która jest wspólna niezależnie od wersji wyposażenia.

zombie6
02-05-2013, 12:39
Biadolenie? No proszę Cię! Nie twierdzę, że to złe auto, ale dzisiaj oglądałem Octavię a wcześniej Golfa. Czemu w tych koncernach można skręcić auto jak trzeba, a nawet w Oplu, a tutaj za 67tys. taka skucha? Dodam, że cennikowo to nie 67tys. a ponad 80tys...r

To jest Twoje zdanie...sądzę, ze spokojnie znalazłbyś dziurę w całym nawet w BMW czy Volvo V40 za 120 tys. zł :D Też oglądałem tego nowego Golfa i Skodę i jakoś cholera jasna nie widzę tego mega-lepszejszego skręcenia, albo cholera jasna wypatrzony gust już mam po tym festyniarstwie i wyczynach pana Henia z angielskim akcentem w VIII odsłonie Cifa g:D

kryzys
02-05-2013, 12:42
dzisiaj oglądałem Octavię .... a nawet w Oplu,
no przyznam że jeżeli chodzi o najnowszą Octavie i Astrę to naprawdę mam pozytywne wrażenia po zapoznaniu się z tymi modelami i takie odczucie własne że tam jakość wykończenia jest na trochę wyższym poziomie.

zombie6
02-05-2013, 12:42
Może twój model jest dobrze spasowany ale są też takie trochę niedorobione, temat nie powstał od tak. Sam już słyszałem pare opini od różnych ludzi że FF3 są różne pod tym względem, teraz tylko trzeba to poprzeć faktami albo obalić.

Nie ma dwóch takich samych samochodów z taśmy...to dotyczy każdej marki....w Fordzie jeszcze dochodzą te najtańsze i przez to pewnie najsłabiej wykończone wersje, które mogą być najmniej dopatrzone na kontroli jakości, bo wiadomo, że pójdą do flot g:D

Bump: no przyznam że jeżeli chodzi o najnowszą Octavie i Astrę to naprawdę mam pozytywne wrażenia po zapoznaniu się z tymi modelami i takie odczucie własne że tam jakość wykończenia jest na trochę wyższym poziomie.
Jechałem Scirocco i Astrą GTC i nie powiedziałbym - ten sam standard....ani to lepiej ani gorzej....znaczy ktoś może tak powiedzieć w zależności od gustu, że to czy tamto jest lepsze....ale obiektywnie to dla mnie wsio rawno ;)

robiw
02-05-2013, 12:45
...owszem wersja Titanium w porównaniu do Trenda wizualnie wygląda znacznie atrakcyjniej i to nie podlega dyskusji. Możemy się natomiast skupić na całej reszcie która jest wspólna niezależnie od wersji wyposażenia.

Wygląda, "o niebo" lepiej, np. elementy konsoli środkowej jak i na uchwytach drzwi są lakierowane w kolorze grafitowym i wygląda to naprawdę fajnie. Poza tym w wersji Titanium, przynajmniej w przednich drzwiach masz w miarę miękkie materiały na boczku w podszybiu. W pozostałych wersjach chiński plastik a konsola srebrna jak chińska zabawka. Niezależnie od wersji, auta, które widziałem w Nobile na Płowieckiej w Wawie, skręcone były marnie. W tej kwestii dużo lepiej prezentowała się nowa Fiesta, o C-maxie nie wspominając - dla mnie to najlepiej wykonany Ford...r

Bump: Nie ma dwóch takich samych samochodów z taśmy...to dotyczy każdej marki

Błąd! To kwestia kontroli poprodukcyjnej jak i samego podejścia marki do jakości. W dobrych markach, każde auto jest takie samo - widziałem chyba z 5 Golfów VII - każdy był tak samo, perfekcyjnie zmontowany...R

kryzys
02-05-2013, 12:57
Nie ma dwóch takich samych samochodów z taśmy...to dotyczy każdej marki....w Fordzie jeszcze dochodzą te najtańsze i przez to pewnie najsłabiej wykończone wersje, które mogą być najmniej dopatrzone na kontroli jakości, bo wiadomo, że pójdą do flot g:D
Czyli wychodzisz z założenia że topowe wersje są składane lepiej z większą uwagą, a przecież ludzie którzy składają samochód nie patrzą jaką wersję składają tylko poprostu ją składają model za modelem jak leci na taśmie. Jeżeli okazałoby się że topowe wersje są ok a niższe takie sobie to poprostu świadczy o jakości materiałów użytych do ich produkcji. A jakość wg mnie w danym modelu powinna być taka sama niezależnie od wersji wyposażenia.


....znaczy ktoś może tak powiedzieć w zależności od gustu, że to czy tamto jest lepsze....
tu masz w 100% rację

zombie6
02-05-2013, 16:57
Błąd! To kwestia kontroli poprodukcyjnej jak i samego podejścia marki do jakości. W dobrych markach, każde auto jest takie samo - widziałem chyba z 5 Golfów VII - każdy był tak samo, perfekcyjnie zmontowany...R

I cóż z tego jak z TSI zaliczyli mega-wtopę....Nic nie jest idealne....
Tak poza wszystkim jakbyś zobaczył jak była zmontowana moja Honda Civic VIII generacji to byś chyba nie spał 3 noce - istny koszmar ! :D:D:D Honda to przecież synonim jakości ? A jednak dupka zbita - Angole odwalili taką fuszerę, że szok.....
Jeśli chodzi o Fokę - to przede wszystkim zobaczy się czy będzie niezawodna......jak przejedzie 50-100 tys. km bez większych problemów to zaskoczy mnie ponownie i to teraz jest dla mnie najważniejsze, bo po 4 miesiącach użytkowania auta odnośnie montażu nie mam najmniejszych uwag - wręcz powaliła mnie ta cisza, spokój i solidność po dawce nieprawdopodobnego hałasu i fuszery w Hondzie.....

robiw
02-05-2013, 17:01
I cóż z tego jak z TSI zaliczyli mega-wtopę....Nic nie jest idealne....
Tak poza wszystkim jakbyś zobaczył jak była zmontowana moja Honda Civic VIII generacji to byś chyba nie spał 3 noce - istny koszmar ! :D:D:D Honda to przecież synonim jakości ? A jednak dupka zbita - Angole odwalili taką fuszerę, że szok.....

No z TSI to była ponoć wtopa, zwłaszcza, że nic sie nie przyznawali, anyway już po temacie, poprawili to...a jak ten silniczek w Golfie pomyka to ech, nawet Fokę przebija ;-)...R

zombie6
02-05-2013, 17:09
No z TSI to była ponoć wtopa, zwłaszcza, że nic sie nie przyznawali, anyway już po temacie, poprawili to...a jak ten silniczek w Golfie pomyka to ech, nawet Fokę przebija ;-)...R
Czy poprawili czas pokaże, Scirocco 1.4 TSi 160 KM na 100 % szedł gorzej od Foki 1.6 182 KM - sprawdzałem na tych samych odcinkach kontrolnych ;) Golf jest odchudzony, może to mieć znaczenie, chociaż z Foką też można pokombinować - a to czip, a to lżejsze felgi, a to obniżenie....co by nie gadać osiągi wyjdą zawsze porównywalnie...najbardziej liczy się to co będzie bardziej niezawodne....

kryzys
02-05-2013, 19:12
Honda to przecież synonim jakości ? A jednak dupka zbita - Angole odwalili taką fuszerę, że szok.....

Raczej mechanicznej niezawodności... jakość wykończenia wnętrz (pod zględem materiałów) japończyków nigdy nie była lepsza od europejczyków, chociaż rzeczywiście mieli trochę modeli gdzie ich montaż był naprawdę dobry i w samochodach 8-10 letnich nic nie trzeszczało.
No z TSI to była ponoć wtopa, zwłaszcza, że nic sie nie przyznawali, anyway już po temacie, poprawili to...a jak ten silniczek w Golfie pomyka to ech, nawet Fokę przebija ;-)...R
Owszem mieli poważną wtopę, ale czy Fokę przebija? to zależy jakie silniki porównujesz 1.4 TSI do 1.0 EB czy do 1.6 EB. Wg mnie 1.6 EB jest lepszy od 1.4 TSI a ten z koleji jest lepszy od 1.0 EB. Prędzej można by porównywać 1.0 EB do 1.2 TSI, a 1.4 TSI do 1.6 EB. Zresztą z tego co na forum wyczytałem Fordowski 1.6 EB też miał małe problemy wieku dziecięcego ale nie aż takie jak VW 1.4 TSI. Są artykuły w necie że Ford pracuje nad wzmocnieniem jednosti 1.0 EB do ok 150 KM... to by było dopiero po 50 KM z cylindra :)

boncio
05-05-2013, 18:21
Tak czytam i widzę, że mam najlepiej zmontowane auto Forda, a do tego jeszcze Titanium, więc ideał ;)
A tak poważnie, to widocznie coś musi być dodatkowo oprócz kosztów, czyli np. jakość wykonania, że Ford przenosi montaż Mondeo, S-maxa/Galaxy do Walencji.
Widać wszystkie maxy są pozycjonowane wyżej niż ich zwykłe odpowiedniki i nie tylko cenowo. Materiały też jak widać mają lepsze.
Focus w Euopie jest montowany w Niemczech i Rosji, pytanie czy te drugie trafiają do Polski.

kryzys
06-05-2013, 13:34
Widać wszystkie maxy są pozycjonowane wyżej niż ich zwykłe odpowiedniki i nie tylko cenowo. Materiały też jak widać mają lepsze.

może i tak jest....

Zainspirowany informacją jednego z kolegów z poprzednich postów w tym temacie odnośnie bdb jakości wykończenia w nowym Golfie VII poszedłem dziś sprawdzić jak on jest zmontowany. Przez około godzinę oglądałem trzy różne golfy (każdy w innym poziomie wyposażenia - T,C,H-line) i rozmawiałem ze sprzedawcą który nie był bajerantem i mówił rzeczowo. Moje osobiste wrażenia są jak najbardziej pozytywne, i zgodzę się w 100% z przedmówcą którą wersję by człowiek nie oglądał jakościowo wewnątrz jest lepsza od Focusa 3 (według mnie). Jedyne co mi przeszkadzało to "smród" nowego samochodu, niewiem czym oni go czyścili w środku musiałbym to auto wietrzyć chyba przynajmniej ze 2 dni. Generalnie autko wewnątrz naprawdę fajne tylko ta cena mogłaby być o 10 tyś mniejsza :)

Postaram się zachaczyć o salon Forda i porównać Foke3 do nowych Max-ów.

robiw
07-05-2013, 19:08
Jakościowo przebija każdy, inny kompakt i to sporo, nie wliczając Premium (nowe A3 i V40). Nie dość, że materiały świetne, ergonomia wzorcowa to spasowanie i montaż, klasa Premium. Technologicznie także bardzo nowoczesny. Niestety ta cena...choć to akurat kwestia polityki bo wszystkie kompakty w podobnej klasie wyposażenia kosztują cennikowo podobnie bo ok.80tys. tylko polityka marek różna...R

_Big_Mac_
07-05-2013, 20:58
No, co do ceny to np. jak się w tej chwili zajrzy na cennik Renault, to Megane z najmocniejszą benzyną kosztuje w najdroższej wersji 67 tysięcy (po promocyjnym rabacie, normalnie 75 tyś, ale Focus też ma teraz podobne rabaty). Jeśli chodzi o wykonanie i materiały w środku to nie ustępują IMO Focusowi.

Szkoda tylko, że ten najmocniejszy benzyniak ma się nijak do EB 150, nie wspominając o 182 ;) Turbodoładowane 1.2, 130KM (jeszcze do niedawna było 1.4 o tej samej mocy). Do setki 10,7, dwie sekundy gorzej, niż słabszy z ecoboostów. Szkoda. Zwłaszcza, że w Niemczech można sobie zamówić fajny 2.0 turbo, 190 KM, które już ma czym jechać, a w Polsce taki silnik to tylko w Coupe w specjalnej, usportowionej wersji.

wrzoch
07-05-2013, 21:25
Zawsze jest coś za coś. Gdyby samochody nie były warte swojej ceny, to rynek by to zweryfikował i ludzie/firmy przestaliby je kupować.
Ja bardzo często odnoszę wrażenie, że mój 9-letni C-Max jeździ tak samo albo i lepiej jak co poniektóre nowe samochody.
Jakość plastików jest na pewno lepsza niż w Mk2, prowadzą się te samochody bardzo dobrze i prawdopodobnie za to wszyscy je najbardziej cenią. Na zawieszeniu Forda jeździ kilka innych marek łącznie z tak chwaloną i jeszcze szybciej od starych fordów rdzewiejącą Mazdą.
Ceny części i koszty utrzymania samochodu z powodu jego wielkiej popularności są akceptowalne (popatrzcie ile za części życzą sobie w Volvo, Mitsubishi, Mazdzie, Toyocie). Jakichś nie wiadomo jakich wtop grubych Ford ostatnio też nie zaliczył (za to koncern VAGa wtopa silnikowa, Toyota też coś tam miała na koncie, Pugi dostawały całkiem niedawno samozapłonu, w Outlanderach masowo padały amory, ale na gwarancji mało komu wymieniali).
Wady wnętrza da się w końcu jakoś tam zaakceptować, za to niepewnego prowadzenia samochodowi nie wybaczyłbym nigdy.

kryzys
07-05-2013, 22:01
Ja bardzo często odnoszę wrażenie, że mój 9-letni C-Max jeździ tak samo albo i lepiej jak co poniektóre nowe samochody.
....., prowadzą się te samochody bardzo dobrze i prawdopodobnie za to wszyscy je najbardziej cenią. Na zawieszeniu Forda jeździ kilka innych marek łącznie z tak chwaloną i jeszcze szybciej od starych fordów rdzewiejącą Mazdą.
Ceny części i koszty utrzymania samochodu z powodu jego wielkiej popularności są akceptowalne (popatrzcie ile za części życzą sobie w Volvo, Mitsubishi, Mazdzie, Toyocie).

Generalnie zgodzę się z Tobą że dużym plusem Forda jest zawieszenie (prowadzenie) i koszty serwisowe oraz utrzymania. Minusami są napewno wczesna korozja w niektórych jeszcze nie takich starych modelach, jakość wykonania wnętrza (jak wynika z naszej rozmowy jest niestety uzależniona od wersji wyposażenia) i ASO - niewszystkie oczywiście, ale Ford Polska powinien bardziej naciskać na poprawę obsługi i umiejętności fachowców pracujących w niektórych ASO bo naprawdę czasem szkoda nawet myśleć o nich.

O ile mam dobre informacje to Mazda już się odcieła technologicznie w nowych modelach od Forda... ale tego nie jestem pewien.

wrzoch
07-05-2013, 22:43
O ile mam dobre informacje to Mazda już się odcieła technologicznie w nowych modelach od Forda... ale tego nie jestem pewien.


Odcięła się. Mazda teraz jest Sky- coś tam. Sky Drive, który im trochę nie wyszedł i Sky-Active G i D, którym zadziwiają świat.
Benzyna 2.0 bez sprężarki, która potrafi nieźle jechać i niedużo palić, a do tego Diesel 2.2, który nie dostaje zadyszki po przekroczeniu połowy skali obrotomierza, zbiera się od samego dołu i po prostu fruwa. Do tego spełnia normy Euro6.
Kawał dobrej roboty, ale przed tym Mazda brała część silników od PSA, zawieszenie i nie tylko od Forda i ogólnie przynajmniej w Mazdzie 3 takie niewiadomoco to było.

zombie6
08-05-2013, 06:59
Ogromnym plusem Forda obok zawieszenia i skrzyni biegów, bo jest precyzyjna jak cholera, jest dla mnie silnik ecoboost - wyciszenie tego auta mnie powala, oczywiście do tego dochodzą eleganckie osiągi wersji 182 KM. Tak więc ogólnie powiem, że za 80. tys. zł nie kupiłbym lepszego auta na moje potrzeby choćbym padł ;) Na dodatek ja nie mam uwag do wykończenia, pozostaje jeszcze bezawaryjność, ale co by nie gadać jeździ mi się foką wybornie....

kryzys
08-05-2013, 19:59
Benzyna 2.0 bez sprężarki, która potrafi nieźle jechać i niedużo palić.
Znajomy ma obecny model Mazdy 5 z 2.0 benzyną z systemem Start-Stop bo w jego wersji wyposażenia jest w standardzie, no i ... jeździ się przyjemnie system S-S działa dobrze (silnik odpala szybko bez udziału rozrusznika) ale splanie wcale nie jest takie małe, choć jak na jednostkę 2.0 wolnossącą jest ok - w Krakowie po mieście ok 11 a w trasie da się zejść do 7.

Ogromnym plusem Forda obok zawieszenia i skrzyni biegów, bo jest precyzyjna jak cholera, jest dla mnie silnik ecoboost - wyciszenie tego auta mnie powala, oczywiście do tego dochodzą eleganckie osiągi wersji 182 KM.

ECOBOOST to rzeczywiście fajna jednostka, na 90% mój następny samochód będzie wyposażony w benzynika z turbo :) a ile Ci pali jak po jakimś dużym mieście śmigasz w korkach, i przy jakich obrotach/prędkościach zaczyna się robić wir w baku?

boncio
08-05-2013, 21:28
Kryzys u mnie w 150 spalanie chwilowe zbliża się do 40 jak cisnę pedał gazu już od ok 2500 obr/min, przy stałej prędkości jest duuużo mniej, wrzucenie kolejnego biegu obniża spalanie o ok 1-2l, ale oczywiście zależy to od warunków na drodze, a co do prędkości to powyżej 150 zaczyna pić więcej, a wir totalny to od 170-180.

zombie6
09-05-2013, 06:45
ECOBOOST to rzeczywiście fajna jednostka, na 90% mój następny samochód będzie wyposażony w benzynika z turbo :) a ile Ci pali jak po jakimś dużym mieście śmigasz w korkach, i przy jakich obrotach/prędkościach zaczyna się robić wir w baku?

Mój rekord niskiego spalania średniego to poniżej 7 litrów w mieście bez specjalnych korków przy eco-jeździe, rekord maksymalnego spalania średniego to ponad 11 litrów, ale to było miasto + autostrada - bardzo szybko do 230 km/h. Przy jeździe dynamicznej, ale na niższych obrotach - na wysokich biegach mieszczę się w 10 litrach średnio - miasto/autostrada do 200 km/h. Wir w baku jest jak go cisnę na każdym biegu do 6000 obr/min i np. badam sobie przyspieszenie 0-220 km/h. Na trasie przy jeździe 120 - 160 km/h na pewno spali się 7-8 litrów bez najmniejszych problemów.
Ogólnie spalanie jak na tą moc i benzyniaka jest naprawdę spoko. Mocy jest wystarczająco dużo by nie zawsze trzeba ją było wykorzystywać do końca. Można sobie przysiąść na autostradzie na VI-tym biegu i w ciszy pomykać z łatwością cały czas 160-200 km/h nigdy nie redukując i to mi się też podoba :)

kryzys
09-05-2013, 11:50
... nigdy nie redukując i to mi się też podoba :)
mi też - dzięki Ci Boże za turbo w małolitrażowych jednostkach :) , i w przeciwieństwie do ropniaka zupełnie inna kultura pracy silnika 8)

mihau2
09-05-2013, 19:22
Raczej mechanicznej niezawodności... jakość wykończenia wnętrz (pod zględem materiałów) japończyków nigdy nie była lepsza od europejczyków, chociaż rzeczywiście mieli trochę modeli gdzie ich montaż był naprawdę dobry i w samochodach 8-10 letnich nic nie trzeszczało.
Chyba żartujesz. Passat b3 miał na drzwiach szarą szitowatą tapicerkę i na podszybiu listwę z twardego plastiku ,a Mitsubishi Galant z lat 1988-1991 w wykończeniu na drzwiach środek z tapicerką (welur ,a nie jakieś szare ****o) jak na siedzeniach,a obrzeża drzwi pokryte dermą jak na kokpicie,przy czym derma to była bardziej taka jak na kokpicie passata b5 ,a nie taka szitowata guma jak w Golfie mk III , Passacie mk III czy nawet Audi 80.
Przy Mitsubishi Galancie Audi 80 to czołg o ascetycznym wnętrzu.

_Big_Mac_
09-05-2013, 22:00
Dorzucając oliwy do ognia, parę dni temu jechałem z tyłu w Astrze G, rocznik bodaj 2000 czy okolice, wersja bieda z nędzą (szyby na korbkę) i podszybia były miękkie ;)

Lukaszko
10-05-2013, 06:41
W focusie MK1 też podszybia są miękkie.

kryzys
10-05-2013, 07:30
Chyba żartujesz.
kolego czytaj ze zrozumieniem, przecież napisałem że nie wszystkie modele japończyków były gorsze, Galant owszem bardzo fajnie jest wykończony jak na tamte lata, no ale np. Corolla z tamtych lat już nie specjalnie - ale miała inne plusy :)

mihau2
10-05-2013, 10:41
Toyota corolla z konca lat 80-tych miala derme na kokpicie podczas gdy golf II miał kanciasty kokpit z twardego jak skała plastiku.

RafałB
10-05-2013, 10:44
Żen tak zacytuje z innego działu opinie Kolegi o Pasku B6,którego miał:

"B6 po 100 tys. wyglądało rzeczywiście na jakieś 350 tys. Złuszczajacy się lakier i wstawki srebrne, fotele "powycierane". Widać, że księgowy ostro pracował.. "

Byniek73
10-05-2013, 14:22
Po przeczytaniu tego wątku, to mam wrażenie, że piszą tu Ludzie, którzy produkty VAG widzieli w salonach. W moim Pasku, wytarł się dosłownie nawet przycisk od hamulca hydraulicznego (od wciskania :) ). Skóra na kierownicy była tak cienka i gładka, że po zdjęciu mogła służyć za roletę półprzepuszczalną. Pseudo aluminiowe wstawki (wersja sportline), były pokryte tak cienką powłoką, że dziecko pocierając palcem odkrywało żółty plastik. Nie wspomnę o odpadających pokrętłach w fotelach. O mechanice, przez litość nie wspomnę, wystarczy wejść na forum VW i poczytać o słynnym silniku diesla 2.0 z lat 2005-2007. I to wszystko przy przebiegu circa 100 tys. Przesiadając sie na fuksa, wyladowałem w krainie niezawodnosci i precyzji kierowania. I miałem w d...ie, że nie mam w garażu passata......

boncio
10-05-2013, 15:28
Zrobił się temat o jakości aut :)
A co do Fordów klasy C, to przypomniało mi się jeszcze, że w Titanium podsufitka jest materiałowa (tzw. premium :) )

Byniek73
10-05-2013, 15:58
Jak poczytałem trochę bredni na temat "wyjątkowości i solidności" oraz nowego parametru BOGATOŚCI produktów spod znaku VW, to przypomina to bardzo politykę ugryzionego jabłka. Tam produkt nie jest wadliwy, lub źle wykonany, tylko konsument nie dorósł do zaje...stości produktu. Ja rówież nie dorosłem do jakości VAG.

robiw
23-05-2013, 19:39
W salonie Forda nie byłem bo nie było mi po drodze, ale wystarczy rzucić okiem na pierwszą, lepsza aukcję by zobaczyć jak skręcona jest nawet wersja Titanium - polecam tą lekturę!

http://otomoto.pl/ford-focus-titanium-C29058116.html

5. zdjęcie, plastik przy samej szybie, szczelina na dobre 5-7 mm. Masakra...robiw

wrzoch
23-05-2013, 20:24
[Nawet do pięciu nie potrafisz poprawnie policzyć, do tego wypowiadasz się na temat czegoś czego a) nie widziałeś z bliska, b) nie jeździłeś.

bodziofila
23-05-2013, 21:10
jedziecie tak po grupie vag,a ja mialem leosia i nic sie nie wytarlo oprocz skorki na lewarku przebieg licznikowy ok220tysi,a rzeczewisty ponad 300tysi,a mondek oryginal ponad 210tysi,a juz przy 160tysiach oblazl chrom na galce i recznym,przycisku swiatel awaryjnych lipa,tandeta.(i zacieki rdzy pod uszczelka tylnej klapy,bezwypadek )dodam ze mondek byl 4razy drozszy...

robiw
24-05-2013, 04:43
Nawet do pięciu nie potrafisz poprawnie policzyć, do tego wypowiadasz się na temat czegoś czego a) nie widziałeś z bliska, b) nie jeździłeś.

Czytaj ze zrozumieniem kOLEGO. Skoro wiesz co widziałem a czego nie widziałem to zdecydowanie masz problem ze zrozumieniem wątku. O umiejętności liczenia, nawet nie skomentuję bo szkoda słów...robiw

zombie6
24-05-2013, 08:36
5. zdjęcie, plastik przy samej szybie, szczelina na dobre 5-7 mm. Masakra...robiw


Żadna masakra - tak ma być, totalnie nie wygląda to tandetnie, nie klekocze, nie trzaska i nie wygląda na sklejone na ślinie, mało tego - całe drzwi są solidne i ciężkie, lewe i prawe są identycznie zmontowane, nawet pasażerowie mi mówią, czy to na pewno Ford, że ma tak ciężkie drzwi jak w jakiejś limuzynie - gratuluję oceny na podstawie zdjęć - miszczostwo świata ! g:D

Tak poza wszystkim zauważyłem jedną rzecz - Fordziarze nieprawdopodobnie narzekają nieraz na pierdoły wręcz niewiarygodne, na forum Hondy zaś, choćby auto się rozpadało, stukało i skrzypiało, żarło olej niczym paliwo, będą bronić do upadłego - nie wiem czy działa magia stereotypu, że japońskie to musi być dobre i niezniszczalne, ale tak jest :mrgreen:

robiw
24-05-2013, 12:09
Dobre, tak ma być, że widać mocowania...:D. A co do oglądania to akurat nie z fotek tylko z salonu - widziałem kilka modeli...robiw

zombie6
24-05-2013, 12:36
Tak ma być, bo tego nie widać to raz, a dwa siedzi pewnie i jest idealnie tak samo z lewej i prawej strony - idealnie tak samo ! jakby nie było możnaby marudzić ! To nie jest żadne partactwo montażowe, bo te elementy po prostu w ten sposób mają na siebie nachodzić, jak komuś to przeszkadza to jest już mega-odjechanym wrażliwcem i może napisać protest do projektantów Focusa, ale nie montażystów, bo niczego nie spaprali :P Naprawdę jest to mega-czepialstwo, bo w Civicu miałem różne szpary z prawej i lewej strony, naprawdę widoczne niespasowania i ogromne szpary zewnątrz i wewnątrz i faktycznie możnaby wtedy zasadnie pomarudzić, ale nie w tym wypadku.

jarhel74
25-05-2013, 11:19
Trochę nie rozumiem tej dyskusji. Tym bardziej,że chodzi o kupno nowego auta, więc możesz wybrać wersję jaką chcesz i model jaki chcesz.
Robiw- byłeś w salonie , widziałeś, jeździłeś ,nie podoba Ci się focus, jesteś zachwycony golfem- kupujesz golfa i jesteś szczęśliwy.
Ale jeśli ktoś ma focusa i jest zadowolony (jak zombi6), dlaczego próbujesz go przekonać, że nie ma racji?
A czy nowe wersje aut są lepsze od starych, polecam obejrzeć Automaniaka sprzed 2 tygodni. Okazuje się, że stara octavia lepiej się prowadzi od nowej. A to dlatego,że VAG by więcej zarobić zastąpił zawieszenie wielowahaczowe ze starej wersji, belką skrętną (wielowahacz ma być w topowej wersji mocy, z tego co czytałem). Oczywiście oficjalna wersja to zmniejszenie kosztów eksploatacji.

boncio
25-05-2013, 14:46
Ja ogladałem to porównanie stare-nowe, ciekawe. Najbardziej mnie rozwaliła ilość miejsca względem wielkości auta.
Mnie jeszcze dziwi dlaczego nie kupi C-maxa, którego uważa za lepiej wykonanego od Focusa. Może i w bazowym cenniku jest droższy, ale po rabatach już nie tak bardzo. A teraz już wszystkie bajery są w obydwu.

kryzys
25-05-2013, 21:03
A to dlatego,że VAG by więcej zarobić zastąpił zawieszenie wielowahaczowe ze starej wersji, belką skrętną (wielowahacz ma być w topowej wersji mocy, z tego co czytałem). Oczywiście oficjalna wersja to zmniejszenie kosztów eksploatacji.
po części prawda, ale w VAG w wielu modelach rodzaj zawieszenia dobierają do mocy jednostki napędowej, podobnie jak hamulce tylne (bębny/tarcze)... i jakby się nad tym trochę zastanowić to głupie to nie jest, ponieważ jak ktoś kupuje Octavię albo Golfa z silnikiem 1.2TSI 105 KM to wątpię że na wielowachaczu będą się te modele jakoś lepiej prowadzić...

robiw
26-05-2013, 10:51
I to jest obiektywne podejście do tematu! Czemu nie VW? Bo mnie nie stać i IMHO zbyt bardzo przeceniają kwotowo swoje auta...to już wolałbym nowe V40 :-)...r

kryzys
26-05-2013, 12:26
Temat z pozoru luźny przerodził się trochę w przepychanki słowne.... a przecież to że wielu z nas ma Forda i zauważa w nich jakieś wady to nie znaczy że nie jesteśmy z samochodów zadowoleni. Tak więc jak wynika z tematu są ludzie którzy potrafią obiektywnie spojrzeć na samochód i dostrzec jego wady i zalety, oraz są tacy którzy w swoich czterech kółkach wad niewidzą, są z nich mega zadowoleni a innym będą mówić że mogli sobie kupić np. VW skoro w Fordzie widzi jakieś wady.

jarhel74
26-05-2013, 18:09
O ile dobrze pamiętam, Maznas przejeżdżał "potarkowany" zakręt z prędkością 70 km/h i nie udało mu się utrzymać toru jazdy nową octavią. Nie jest to więc prędkość niedostępna dla silnika 1,2 TSI.
Moim zdaniem jest to właśnie niepoważne podejście VW do klienta- jeśli ktoś kupuje wersję z silnikiem 105 konnym , to musi jeździć jak emeryt? Wychodzi na to, że jeśli chcemy czuć się bezpiecznie w ich samochodzie, to musimy kupić najlepszą (czytaj -najdroższą wersję). Kupując najtańszą (co wcale nie oznacza ,że tanią) wersję jesteśmy skazani na rozwiązania pochodzące sprzed 25 lat.
Robiw- sam odpowiedziałeś sobie na pytanie, dlaczego focus jest tandetny, w porównaniu z golfem (oczywiście Twoim zdaniem, ja nie mogę wyrazić swojej opini, bo nie siedziałem jeszcze w żadnym z nich)- bo jest dużo tańszy. W którymś z wątków właściciel focusa 3 dostał jako auto zastępcze kijawkę ceeda i był zszkokowany tandetnym wnętrzem koreańczyka. Cena najczęściej skądś się bierze -wystarczy popatrzeć na dacię- auto tanie i niestety widać to dobrze, ale wielu ludziom to nie przeszkadza - ważne , że jest w miarę bezawaryjne i funkcjonalne.

_Big_Mac_
26-05-2013, 21:21
Nie przesadzajmy z tą belką skrętną, masa nowych aut je ma. Megane ma belkę nawet w wersji RS i wszyscy się zachwycają jej prowadzeniem. AFAIR to najszybsze przednionapędowe auto na Nurbie. Astra tak samo, nawet w wersji OPC jest taki typ zawieszenia z tyłu. Hyundai i30, Kia Cee'd, Chevrolet Cruze, Peugeot 308, Citroen C4, Honda Civic - wszystko na belce. Jeśli się chce i potrafi, to można z tej 25-letniej technologii zrobić dobrze jeżdżące auto. Nie wiem ile w tych narzekaniach na Skodę dziennikarskiego wymądrzania się i autosugestii, a ile rzeczywistego pogorszenia prowadzenia - może faktycznie jest słabo, ale nie wychodziłbym z założenia, że jak dali belkę zamiast wielowahacza, to będzie z definicji jechało emerycko.

wrzoch
26-05-2013, 22:40
Nie przesadzajmy z tą belką skrętną, masa nowych aut je ma. Megane ma belkę nawet w wersji RS i wszyscy się zachwycają jej prowadzeniem.

Nie ma co porównywać gruszek z jabłkami.
Wielowahacz bije belkę skrętną we wszystkich kategoriach poza:
a) kosztem produkcji
b) kosztami serwisowania

Belka skrętna może zbliżyć się do tego co oferuje wielowahacz, ale kosztem znacznego zwiększenia twardości zawieszenia (w takim OPC, albo Megane R może to nikomu nie przeszkadza, ale po polskich drogach wolę jeździć czymś co tłumi nierówności w miarę delikatnie).

zombie6
27-05-2013, 06:37
Miałem belkę skrętną w Civicu VIII gen. - krótko: tragedia ! zawiecha mega - twarda, a zachowanie auta na drodze takie sobie....w Civicu IX gen. jest lepiej, ale nadal nie ma precyzji prowadzenia Foki i jej komfortu....

Lukaszko
27-05-2013, 06:51
W automaniaku było kiedyś porównanie zachowania aut z belką i wielowachaczem. Z tego co pamiętam były to między innymi honda civic i focus III. No i niestety focus III wypadł tam blado. Civic w testach wypadł lepiej. Był taki pofałdowany łuk i focus wypadł na pobocze a honda utrzymała się w torze jazdy. Więc nie jest tak że belka jest taka zła. Ale napewno odbywa się to kosztem komfortu.

zombie6
27-05-2013, 07:14
Pamiętam ten test, robiłem też swój na jeździe próbnej i wypadł nieco inaczej ;)
Poza tym ja patrzę na całokształt - wyczucie auta, komfort, precyzja prowadzenia, a nie tylko utrzymanie się na pofałdowanym asfalcie ;). Alfa Romeo też w tym teście wypadła niby bladziutko ;)
Belka poza niskimi kosztami serwisowania, co jest plusem dla użytkownika, jest jednak rozwiązaniem tańszym dla producenta i to jest dla niego najważniejsze....nie czarujmy się ;) Pewnie następny Focus będzie miał belkę, bo jednak dąży się do produkcji coraz tańszych aut by więcej zarobić, to i tak pewnie cud, ze Foka III ma jeszcze wielowahacz g:P Honda Civic to jest w ogóle ewenement - niby w testach silnik 1.8 nie wypada źle, mierzą mu nawet jakimś cudem 8,5-8,8 s do setki, a w jeździe to wyzuty z jakichkolwiek emocji znanych z dawnych vteców dupowóz - mułowaty, niechętny do przyspieszeń poniżej 4000 obr/min i wcale a wcale nie nadrabiający tego na wysokich obrotach, gdy robi się jedynie trochę dynamiczniejszy....Ja często odnoszę się do Civica, bo miałem Civica 1.8 VIII generacji przez 5,5 roku i znam dobrze to auto, IX gen. też jeździłem i jedno co mogę powiedzieć to to, że tandetna Foka mu po prostu odjechała...... ;)

kryzys
27-05-2013, 13:01
Nie ma co porównywać gruszek z jabłkami.
Wielowahacz bije belkę skrętną we wszystkich kategoriach poza:
a) kosztem produkcji
b) kosztami serwisowania

Belka skrętna może zbliżyć się do tego co oferuje wielowahacz, ale kosztem znacznego zwiększenia twardości zawieszenia (w takim OPC, albo Megane R może to nikomu nie przeszkadza, ale po polskich drogach wolę jeździć czymś co tłumi nierówności w miarę delikatnie).

Prawda, aczkolwiek belka nie jest złym rozwiązaniem przy małych mocach i normalnej jeździe w zupełności wystarcza. Wielowachacz ze względu na geometrię budowy ma nieco lepsze właściwości trakcyjne i w przeciwieństwie do belki potrafi je lepiej utrzymywać przy zwiększonym obciążeniu (jak przybędzie bagażu albo pasażerów).

jarhel74
28-05-2013, 09:32
Ale wywołałem burzę. Nie chodziło mi o to, że belka to tragedia i nie powinno się jej stosować. Chodzi mi o to, że nowa generacja auta z założenia powinna być lepsza niż stara. A w przypadku octavi tak nie jest, bo wrócili do gorszego rozwiązania. A w cenie tego nie widać- przypuszczam,że dzięki stosowaniu belki skoda ma któryś tysiączek więcej w kieszeni.
Zombi6- miejmy nadzieję,że ford nie zrezygnuje z wielowahacza. Prowadzenie to jednak jedna z głównych zalet forda.
Co do wymienionych aut z belką:
-astra opc we wszystkich czytanych i oglądanych przeze mnie testach uznawana była za najgorzej prowadzący się samochód klasy gti.
-megane sport- nie wiem czy misiaki jeżdżące tymi autami podzielili by pogląd o doskonałych własnościach jezdnych. Czytałem kiedyś ,że w ciągu pół roku skasowali 2 szt z czterech (chodziło bodajrze o woj. warmińsko-mazurskie). Nie chce mi sięszukać w necie, ale podejrzewam, że żadne już nie jeździ.

zombie6
28-05-2013, 10:57
-megane sport- nie wiem czy misiaki jeżdżące tymi autami podzielili by pogląd o doskonałych własnościach jezdnych. Czytałem kiedyś ,że w ciągu pół roku skasowali 2 szt z czterech (chodziło bodajrze o woj. warmińsko-mazurskie). Nie chce mi sięszukać w necie, ale podejrzewam, że żadne już nie jeździ.

Chyba już wykasowali wszystko g:D Ja im źle nie życzę, ale niech sobie znowu takie zakupią g:P

_Big_Mac_
28-05-2013, 18:40
Warmińskie miśki pokasowały swoje Meganki - ewidentny dowód na słabe zawieszenie :D

Inna sprawa, że nowe Skody są strasznie drogie. Octavie są droższe, niż Focusy, które już same w sobie nie są tanie (np. przy francuskich autach). A to niby VAGi dla ubogich...