Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Wyciek oleju z pod koła na wale.


jacekmb1
03-05-2013, 13:11
Zauważyłem że zaczyna mi się pocić miska olejowa,wychodzi na to że przecieka mi z pod koła po którym chodzi pasek klinowy na wale,miska ma wcięcie mam pytanie może ktoś już to naprawiał,dokładnie chodzi mi o to czy tam jest zimer czy uszczelka zetec 1,6 16v.

Dokładnie o to koło mi chodzi. I czy jak to odkręcę to rozrząd może się przestawić,ogólnie czy rozrząd ma coś wspólnego ze zdjęciem koła pasowego przy tym silniku.

sq7lqr
03-05-2013, 17:27
Pod miską olejową jest uszczelka, a na wale korbowym pod kołem pasowym i kołem rozrządu jest zimering, ze zdjęcia trudno ocenić gdzie puszcza, ale ja bym obstawiał raczej zimera, koło pasowe śmiało możesz odkręcić (rozrząd się nie przestawi, bo koło jest na klinie), jednak aby wymienić ten uszczelniacz rozrząd trzeba rozebrać

jacekmb1
03-05-2013, 17:54
Ja też się zastanawiam z czego się leje,jak koło ściągnę to ocenię tylko myślałem że bez rozbierania rozrządu da się wymienić.

sq7lqr
03-05-2013, 20:24
uszczelkę pod miską tak, uszczelniacza wału niestety nie(pasek chodzi na sucho), czyli uszczelniacz jest za kołem rozrządu, jeżeli nie jest to duży wyciek, to bym poczekał do wymiany rozrządu i wtedy wymienił uszczelniacz na wale i przy okazji uszczelniacze na wałkach rozrządu, ponieważ powinno się wymieniać pasek rozrządu na nowy za każdym razem po jego zdjęciu

Bump: uszczelkę pod miską tak, uszczelniacza wału niestety nie(pasek chodzi na sucho), czyli uszczelniacz jest za kołem rozrządu, jeżeli nie jest to duży wyciek, to bym poczekał do wymiany rozrządu i wtedy wymienił uszczelniacz na wale i przy okazji uszczelniacze na wałkach rozrządu, ponieważ powinno się wymieniać pasek rozrządu na nowy za każdym razem po jego zdjęciu

jacekmb1
04-05-2013, 17:10
Dzięki za podpowiedz teraz wiem co do czego.

jacekmb1
06-05-2013, 17:12
Temat załatwiony jednak uszczelka pod michą była do wymiany.

sq7lqr
06-05-2013, 18:09
no to mniejsze zło

jacekmb1
06-05-2013, 19:09
Tak ale roboty trochę było.

sq7lqr
06-05-2013, 19:37
To pomyśl ile roboty by było, gdyby trzeba było wymienić uszczelniacz na wale z przodu pod kołem rozrządu, bo nie wspomnę już o uszczelniaczu na wale z tyłu pod kołem zamachowym, uszczelka pod miską w porównaniu z tym to pryszcz.

Bump: To pomyśl ile roboty by było, gdyby trzeba było wymienić uszczelniacz na wale z przodu pod kołem rozrządu, bo nie wspomnę już o uszczelniaczu na wale z tyłu pod kołem zamachowym, uszczelka pod miską w porównaniu z tym to pryszcz.