Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Programowanie komputera na nowo


mazzi1
05-05-2013, 13:51
Witam. W moim Focusie c-max 2004 ktoś kiedyś wymienił elektryczny na hamulec manualny. Teraz przy uruchamianiu mam komunikat o awarii.Muszę zrobić update komputera. W Szwecji mi mówili że jest ryzyko że może się źle wgrać i mogą nastąpić jeszcze większe problemy. Jak to jest naprawdę i ile może to kosztować w Polsce?

tedi_k
05-05-2013, 16:01
Jeden ptaszek do zmiany w GEM i drugi w konfiguracji zegarów. Robi się samemu ELMconfigiem albo podjeżdża do kogoś z kolegów i max za 50zł ma się to ogarnięte w 15 minut.

mazzi1
05-05-2013, 21:50
Dzięki za odpowiedz. Prosiłbym tylko o trochę dokładniej. Sam na pewno nie będe próbował. Będe w Polsce kilka dni i chciałbym to zrobić. Jeszcze nie wiem gdzie pojadę ale chciałbym mieć max wiedzy na ten temat.
pozdrawiam

tedi_k
05-05-2013, 21:55
No to popatrz na tłumaczenia ekranów ELMconfiga w wątku przyklejonym na górze działu.
Poczytaj też sobie wątek o ELMconfigu - masz tuż obok.

mayak
06-05-2013, 14:06
Będe w Polsce kilka dni
daj sobie ponóc pisząc gdzie będziesz w PL

mazzi1
25-05-2013, 17:38
Witam. Byłem w PL ale nie udało się zrobić. W jednym serwisie nie wiedzieli jak się za to zabrać w drugim by zrobili ale nie mieli terminów.
Pokombinuje sam. Na początek potrzebuje informacji o kabelku do podłączenia do laptopa

ddzilins
25-05-2013, 18:02
Tu masz wszystko na ten temat.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054

mazzi1
28-05-2013, 20:40
Dzięki za info. Kupuje kabel na Allegro już przerobiony, nurtuje mnie tylko jedno dlaczego fachwcy z serwisu uważają to za taki wielki problem jeśli tak na prawdę każdy może sobie zrobić sam?. Mówili coś o tym że przewód od hamulca el został bezczelnie obcięty.Chyba nie ma to nic do rzeczy?

mayak
29-05-2013, 08:05
trochę za lakonicznie piszesz, aby odpowiedzieć na pytania - szklana kula zmatowiała i ten ucięty kabelek widać bardzo niewyraźnie ;)

mazzi1
29-05-2013, 19:38
Rozjaśnie koledze. Kupiłem auto które miało komunikat o awarii hamulca ręcznego. Sprzedający zapewnił mnie że nie ma problemów z przeglądem i hamulec działa dobrze. Byłem z tym w serwisie i powiedziałem że powinien być elektryczny a jest manualny i żeby wywalili komunikat bo mnie wpienia. Oni na to że nie jest to takie proste i może się pojawić ryzyko błędnego programowania co mnie może drogo kosztować itp.Dałem spokuj, przegląd przeszedł
Teraz planuje auto sprzedać ale wiem że komunikat będzie odstraszał kupujących. Kolega tedi k rozbudził moje nadzieje że sam to ogarne. No i czekam na kabel.

Pozdrawiam

wrzoch
29-05-2013, 21:09
nurtuje mnie tylko jedno dlaczego fachwcy z serwisu uważają to za taki wielki problem jeśli tak na prawdę każdy może sobie zrobić sam?

Bo to fachwcy, a nie fachowcy są. Prawdziwych fachowców dużo prędzej tutaj znajdziesz niż w ASO. Tam pracują wymieniacze, którzy jak nie ma na coś procedurki, to Ci tego nie zrobią, bo nie wiedzą jak. Druga rzecz jest taka, że prędzej zamontują Ci nowy sprawny EPB niż wymienią go na ręczny "ręczny", bo ... na tym więcej zarobią.

Ja tam u siebie EPB jeszcze mam. Na razie się nie zepsuł, to sobie go nadal trzymam. Swoją drogą strasznie się przyzwyczaiłem do niego, a że głównie swoim samochodem jeżdżę, to jak w ojca Fiestę wsiadłem, to kilka razy musiałem ją już gonić jak zostawiłem na luzie i sobie wysiadłem. To samo z automatycznymi światłami. Się człowiek przyzwyczai i już o tym nie myśli, żeby zaciągnąć, włączyć, wyłączyć.

dar66
31-05-2013, 11:03
Co jakiś czas mam problem z hamulcem EPB i coraz bardziej skłaniam sie do wymiany go na hamulec ręczny tradycyjny. Pytanie jest takie, czy wymaga to dużej przeróbki w kabinie? U mnie jest fajny podłokietnik miedzy fotelami i trzeba by go usunąć a potem dokupić cos innego. Czy dużo byłoby ztym roboty i czy gra jest warta swieczki?

dar66
31-05-2013, 20:48
Jeden ptaszek do zmiany w GEM i drugi w konfiguracji zegarów. Robi się samemu ELMconfigiem albo podjeżdża do kogoś z kolegów i max za 50zł ma się to ogarnięte w 15 minut.

Podjąłem decyzję o wymianie hamulca EPB na zwykły ręczny, w ciągu 3 lat zepsuł się drugi raz. W zasadzie to wiadomo już co zrobić. Mechanik, który próbuje ogarnąć problem mówi, że posiada oprogramowanie takie jak w ASO ale nie może konfigurować modułu GEM że o liczniku nie wspomnę. I jeszcze jedno, trzeba podłączyć krańcówkę od wajchy tradycyjnego ręcznego, tylko trzeba wiedzieć gdzie, czy mógłbyś mi pomóc w tym temacie? Bardzo proszę o wiadomość!